andere cooler voor Radeon 9800

Pagina: 1
Acties:

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
aangezien mijn Radeon 9800 pro (club3d) cooler het niet meer doet
(zie: Radeon 9800 Pro Fan stopt soms)

Ik ben nu van plan om een andere cooler te kopen voor op mijn 9800pro.
Ik heb al een beetje rond gekeken welke er zijn, ik heb de volgende gevonden:

de Arctic vga silencer:
http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/

en de Zalman ZM80C-HP
http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm

verder kan ik niet echt goede coolers meer vinden voor de 9800.

Hebben mensen hier ervaring met een andere cooler op de 9800 (pro)?
En weet iemand misschien of je bij de Zalman ZM80C-HP iets moet uitveilen op de kaart, want dat had ik ergens gelezen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bedenk wel dat het monteren van een andere koeler ervoor zorgt dat je garantie vervalt. Garantie aanvragen via je leverancier lijkt mij een beter plan eigenlijk :)

Verwijderd

Mag ik je alsteblieft ff adviseren, voor je het ding d'r ook maar afhaalt, gebruik te maken van de garantie? Als je de koeler vervangt, en ze komen d'r achter (verbogen haakjes, als je hem al terug kan zetten) áls het ding een keer stuk gaat (zoals bij m'n TI4200 die al na 1 maand stukke koeler had, vervangen toen door andere koeler, en na 6 maanden tevreden draaien gepopte condensator. Geen garantie hoor), dan kun je tenminste die enorm dure kaart nog ff proberen te garantiën tegen die tijd.

offtopic:
Damn, was iemand me al voor. Ik moet niet van die grote verhalen tikken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 00:03 ]

• BLACK SPIDER NL
Ja, ik heb er over zitten te denken om hem terug te brengen naar de leverancier, maar dan krijg ik nieuwe videokaart, en wie weet heb ik over een paar maandjes weer het zelfde probleem.

Verwijderd

Zonde van de kaart, doe maar gewoon, stel dat het mis gaat... Toch ffs bijna 400 euro wat je hiermee kan verknoeien. Wat dat betreft wacht ik wel 2 daagjes OID tot ze een vervangende kaart hebben, en neem ik het voor lief dat hij het over een paar maandjes weer doet. maar just my 2 cents...

Wat je ook kunt proberen: vragen of de winkelier de koeler wil vervangen, en op die installatie garantie vragen, zodat als de kaart stuk gaat, je hem nog kan retourneren.

• BLACK SPIDER NL
Ik heb de koeler nu ff helemaal met een kwastje schoongemaakt (niet dat ie vies was, maar een beetje ertussen geveegd) en nu draait ie weer als een gek!!!

Ik vind het wel raar dat hij het nu dan ineens hierdoor wel weer doet. Wie weet doet hij het strax niet meer, en dan heb ik als nog het probleem, ik ga denk ik toch een andere cooler erop zetten.
Om nu terug te gaan naar de leverancier is ook al zowat van: "de cooler DEED het niet, maar nu wel weer".

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

ik heb zelf ook een Club3D Ati Radeon 9800 Pro en daarvan heb ik de koeler ook vervangen door die Zalman variant, en ik moet zeggen het werkt perfect! geen herrie en hij houd het best koel

je hoeft overigens niets te veilen oid, gewoon goed en voorzichtig de handleiding volgen en je hebt een goede stille koeler op je grafische kaart!

• BLACK SPIDER NL
Dat is wel leuk om te horen!

Maar om het probleem nog erger te maken, heb ik een STOM ingedeeld Moederbord waarbij die Zalman waarschijnlijk niet kan, ik heb namelijk de P4t533 waarbij de CPU socket direct naast het AGP slot zit :S
(http://www.beareyes.com/2/lib/200208/12/213/1.JPG)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
de zalman steekt bij mijn 9700 pro achter precies 2 centimeter boven de plaat zelf uit.
zolang je CPU koeler niet breder is als die bracket moet het lukken volgens mij (maar meet is weten natuurlijk.)

ik heb bij die zalman een 92x92mm fan + houder van zalman erbij besteld en nu is hij still en kan hij verder OC-ed worden dan eerst.

zolang je goed de tijd er voor neemt en zoal hanno al zei voorzichtig bent, kan er nix mis gaan. de installatie was vrij simple, stukken makelijker als ik had verwacht eigenlijk.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• BLACK SPIDER NL
Dan ben ik bang dat die Zalman bij mij niet past, want tussen de videokaart plaat zelf, en de cpu koeler zit 1,5 cm tussen |:(

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Zoals mensen je in het andere topic reeds adviseerden, ga je garantie claimen. Het is dom om een kapotte kaart probren te fixen zoalng je nog garantie hebt,

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb toevallig net een beetje rond zitten snuffen voor koelingsoplossingen voor Chipset en VGA.

Stuitte op enkele setjes van Revoltec (Vantec als ik me niet vergis) Ik heb met de laatst genoemde goeie ervaringen.

Maar de Zalman HP80C is natuurlijk een schitterende oplossing.

Maar hoever zit OC'en er dan nog in?

Succes met de oplossing maar probeer AUB eerst garantie. Je wilt echt geen 400 euri wegpleuren als je een keer geen garantie krijgt.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:19
Black spider ik zal je uit de brand helpen :z

Ik heb zelf ook een asus p4t533, en een zalman passieve vga koeler.Er hoewel het ook maar netaan past...........het past wel.................(nee geen hamer nodig gehad hoor ;) )

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• BLACK SPIDER NL
Cybersijp, gaat het bij jou om de "P4t533" geen P4t533 C of B want die zijn weer anders ingedeeld.
T is haast wel logisch dat het de P4t533 is, maar ik vraag het toch maar voor de zekerheid

[ Voor 4% gewijzigd door BLACK SPIDER NL op 07-10-2003 08:33 ]

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

DJT

Heb zelf een ander mobo, maar wel de 9700Pro icm met de Zalman ZM80HP (eerste versie). Hoewel ik de kaart vrij warm vind worden ben ik er erg blij mee.

Vooral in mijn streven om een zo stil mogelijke (luchtgekoelde) computer te bouwen is de Zalman een aanwinst.

Als je het toch niet aandurft, zou ik een RMA doen. Coolers gaan wel vaker kapot (zeker van videokaarten is mijn ervaring) en daar doet geen bedrijf moeilijk over.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

garantie eisen en daarna koeler erop zetten :)

dan weet je zeker dat de kaart niet kapot is en en heb je toch een goede koeler

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• BLACK SPIDER NL
Wolfboy schreef op 07 October 2003 @ 01:44:
garantie eisen en daarna koeler erop zetten :)

dan weet je zeker dat de kaart niet kapot is en en heb je toch een goede koeler
Dat zou ik wel kunnen doen, maar ik kan moeilijk de garantie vragen nu de cooler het wel weer doet :X

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

BLACK SPIDER NL schreef op 07 oktober 2003 @ 08:34:
[...]

Dat zou ik wel kunnen doen, maar ik kan moeilijk de garantie vragen nu de cooler het wel weer doet :X
Tuurlijk kan je wel garantie vragen. Je zegt gewoon dat ie bij tijd en wijlen uitvalt. Moeten ze wel een nieuwe geven, want je hebt garantie op alle onderdelen en zo lang heb je hem niet.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Maakte de koeler bij jullie ook een ratelend geluid?

Als ik hem daarna even aandruk is het weer weg en draait ie weer als een gek.

Verwijderd

ja, dat heb ik dus ook, hij draait allen ruk bij het opstarten van de computer

Verwijderd

Denk eraan dat "niet goed geld/product terug" een service is en geen plicht.
Ik heb mijn 9800P ook verwisseld omdat de fan zich mee kaptie. Vandaag de ZM gekocht. Nog niet in elkaar geschroeft maar dat gebeurt later wel.

Greetz~

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Ik wil graag zo een Arctic Vga Silencer. Maar waar koop je dat ding ik kan em niet vinden in pricewatch. :'(

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
op de arctic site staat maar één winkel en daar staat ie niet meer op de site :(

[ Voor 58% gewijzigd door koekeeghan op 19-11-2003 19:35 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

die silencer is te koop bij http://shop.freezinghardware.nl/

is nie mijn shop maar ik zag hem daar

als het spam is modjes verwijder link dan maar

succes

[ Voor 7% gewijzigd door star-saber op 19-11-2003 19:54 . Reden: link was fout ]

Pagina: 1