Toon posts:

RGB-scart met een HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 55.247 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Matched: bandbreedte
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 08:43:
Als je een tv out op je kaart hebt waarom gebruik je die niet gewoon? Of zie ik nu iets over het hoofd.
Is scart niet altijd RGB? en zo nee hoe kun je dit dan na gaan?
Uitgaande van een goede PAL decoder in de TV valt er bij afspelen van DVD/XVID weinig te winnen.
S-VHS brengt kleur en luminantie al gescheiden over , waardoor overspraak tussen deze componenten niet ontstaat. Extra bandbreedte bij rechtstreekse RGB aansluiting zal m.i. nauwelijks tot zijn recht komen bij film, maar wel bij het tonen van de GUI.

Scart is overigens vaker niet dan wel RGB.

Verwijderd

Lengte is afhankelijk van de gebruikte kabelkwaliteit. En aangezien de bandbreedte (~5 <= 8 Mhz) juist erg laag is kun je behoorlijke lengtes gebruiken.

Als je kabels gebruikt als http://ryoandr.free.fr/english.html dan kun je inderdaad op kortere afstanden al in de problemen komen (signaalverlies, ghosting, EMI etc), terwijl je met echte 75 ohm coaxiale bedrading voor je RGBS dat niet hebt (of tenminste behoorlijk minder, voor de mensen die het wat zegt: 3dB @10 MHz per 100m voor bijv. RG-59 B/U).
met lang bedoel ik ongeveer 10 meter
Dat noem ik extreem kort :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 18:51 ]

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 19:13
Heb een HTPC tje in elkaar gestoken waar MCE op moet kunnen draaien. Heb de goedkoopste DX9 kaart uit de pricewatch genomen met DVI aansluiting en passieve koeling. Dat was een XFX 5200 DVI/TV http://www.tweakers.net/pricewatch/90360. DVI is voor de toekomst, voorlopig moet ik het nog met TV-out doen. Met s-vhs->scart aangesloten op TV, maar wat een bagger kwaliteit is dat! Dat valt me echt tegen. {offtopic: Waarom is dat zo slecht eigenlijk, de bandbreedte voor TV-out is toch peanuts in vergelijking met een VGA uitgang? Moeten ze dubbeltjes besparen op een paar goede filtertjes?}

Dus hup naar GoT. Wat ik hier lees is bemoedigend, een VGA->scart zou beter moeten werken. Helaas heb nu geen Radeon maar een NVidia kaartje in dat ding zitten.

Voordat ik zelf ga solderen zou ik graag willen weten of iemand VGA->scart met NVidia aan de gang heeft gekregen. Oftewel: MikeyMan hoe gaat het ermee? Als ik teruglees dan lijkt het erop alsof je het nu werkend hebt? Wat heb je voor instellingen gebruikt en wat voor software voor custom timings? Gebruik je TV-Tool? Werkt het in MCE?

EDIT: ik las net dit, TV-Tool stopt ermee: http://tvtool.info/go.htm...glish/tvtoolretired_e.htm. Die TV-uit op mijn FX kaartje is dus weggegooid geld..
The main reason for stopping the tool is that nVidia graphics cards are no attractive platform for TV outpt related applications anymore. For a long time external TV chips from manufacturers like Conexant or Chrontel were used. Terms like BT869, CH7003 or SAA7108 became familiar to many users for sure. Some of these chips were able to output a very high quality signal, especially the CX25871 is known for that. By providing more or less sufficient documentation the manufacturers made it possible that the support for these chips could be integrated in TVTool and that the features and capabilities could be maximized. A very high performance TV output could be created.

Since the introduction of the GeForce4-MX nVidia uses an integrated TV chip called 'MV' instead. This chip, which is probably quite inexpensive, can´t compete with the quality of a CX25871 for example. There were still some cards with ext. TV chips after the GF4-MX came out, but these disappeared from the market almost completely. On the GeForce-6 ext. TV chips are probably not used at all. But the limited picture quality of the MV chip is only one reason, something other adds to this.
EDIT2: vond nog een RGB->scart pagina: http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/

[ Voor 42% gewijzigd door RwinG op 01-05-2005 21:50 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als je maximaal gebruik wilt maken van de videomogelijkheden van een 780G chipset heb je een Phenom nodig. Dit komt doordat de phenom niet alleen een 1066 Mhz geheugencontroller heeft maar ook HT3.0 heeft. Daardoor is de bandbreedte van de chipset een stuk groter en kan deze meer gegevens verwerken zoals post processing en deïnterlacing.

Hetzelfde effect mbt video kun je bereiken door er een videokaart met hardwarematige decoding in te zetten en in het geval van een 3450 is dat een stuk goedkoper. Inmiddels weet ik ook dat deze idle ongeveer 12 watt verstookt en dat het bij het decoderen van HD media ongeveer 3 watt meer kost als je het met een extra videokaart doet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.