Toon posts:

graag advies

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mensen,

ik wil graag een videokaart kopen. maar zelf heb er totaal geen verstand van ;( . De volgende systeem heb ik:

p4 ( 2.4 ghz op 533 fsb )
asrock moederbord 533 mhz - 800 mhz met audi. lan. video ( 64 mb )onboard.
256 dd-ram

ik wil graag 100 euro uitgeven aan een videokaart maar kweet niet welke goed is. kunnen jullie mij een advies geven. Graag in een makklijke taal advies geven ( niet in pc taal ) |:(

Verwijderd

vertel eens wat meer wat je dr mee wilt gaan doen aub

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

kuch
Er word hier enig eigen initiatief van je verwacht :)
En misschien dat www.beginnersweb.nl wat meer geschikt is voor jou.
succes!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er graag mee gamen. ik zat te denken aan om me werkgeheugen uittebreiden met 512 pc 333/2700. en een videokaart van 256mb sapphire. maar sommige mensen zeggen van dat hercules beter is.

Verwijderd

Topicstarter
hanteman, beginnerssite is best wel ok en ik begrijp je wel , maar de mensen die soms daar zitten weten niet een waarover ze zelf typen. Ik zat te denken aan mensen die meer ervaring in pc hebben dan beginners :) zoals jij en andere mensen

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is Hercules gestopt met het maken van videokaarten.
En waarom een 256 mb kaart? Je kan beter een 128mb kaart nemen

Verwijderd

muhammed> ik zie dat je nieuw hier bent, welkom dus :) Maar lees de policy's en de faq's even door, het is hier toch de bedoeling dat je wat meer energie in je posts steekt. Zoek eerst zelf alles goed uit, google en de got search zijn je vrienden. Als je daarna een specifieke vraag hebt die wel in de policy valt kun je weer terugkomen, maar GoT is niet zo bedoelt voor 'kunnen jullie dit ff voor me uitzoeken' vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb namelijk bij mycom een sapphire kaart gezien van 99 euro van 256 mb . ik dacht dat deze beter is dan 128 mb. meer geheugen is toch beter. bijvoorbeeld tijdens het spel nfsu

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de regels nogmaals op me gemak lezen. maar mijn bedoeling is niet kwaad bedeolt. veelmensen zeggen iets maar juist echte gebruikers weten waarover ze het hebben. ik zal de volgende keer duidelijker en specifieker zijn. (

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Meer geheugen zegt niet alles.
Als jij een FX5200 met 256 MB neemt, zult je voorbij worden gewandeld door een FX5600 met 128MB in de meeste spellen.
Zelf vind ik prijs/technisch gezien de Radeon 9600Pro (bijvoorbeeld van Club3D) erg interessant. Eventueel voor iets meer de 9600XT, of een Geforce FX5700Ultra. Maar goed, dan praat je wel over kaarten van rond de 150 tot 200 euro.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Tja, 100 euro is wel wat mager voor een videokaart tegenwoordig...
Ik zou zeker geheugen bijkopen als ik jou was, als je niet genoeg geld hebt, dan in ieder geval 256 mb erbij.
En frekazoid000 heeft gelijk, koop liever een kaart met 128 mb geheugen, bijv een Ati 9600 XT, das een hele goeie voor niet al teveel geld.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Het gaat niet zozeer om de kennis die je moet hebben, vooral om de inzet die je toont. Als iedereen hier maar post van 'doe ff dit voor mij' dan wordt het snel een zooitje hier :)

Maar no hard feelings ;)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Aangezien ik zie dat ondanks 711 replies nog niemand het woord benchmarks heeft genoemd, zal ik dat maar doen. Een videokaart kiezen doe je zo:

1. Maak een rijtje van kaarten onder de €100. (pricewatch)
2. Ga naar Toms Hardware Guide of een andere HW site en zoek naar een roundup van videokaarten.
3. Kijk in de roundup bij diverse benchmarks (AquaMark, 3dMark etc.) welke kaart van het rijtje bij punt 1 het best presteert.
4. Koop die kaart.

Dit moet je dus zelf even doen. Gelieve dit topic met rust laten, zodat 'ie niet telkens in de active topics staat.

[ Voor 14% gewijzigd door sdomburg op 21-03-2004 17:38 ]

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
http://www.digital-daily.com/video/ati-vga-roundup2003/

kijk daar maar even, dit is een vergelijking van 8 videokaarten van de fabrikant ATI.
Kijk voor de prijzen van de videokaarten op tweakers.net en beslis aan de hand van je budget en de prestaties in de test.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, dit zal mijn laaste topic zijn. ik heb net een beetje vergeleken en kom nu vast te zitten in 2 kaarten. dat zijn de volgende .

Merk MSI
Type FX5200-TDR128
Chipset nVidia GeForce FX 5200
Geheugen 128 MB
GPU snelheid 325 MHz
Geheugen snelheid 550 MHz
RAMDAC 350 MHz
Interface AGP 8X
TV-out Ja
d-SUB 1 x
DVI 1 x

101 euro

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Merk Sapphire
Type ATLANTIS Radeon 9600
Chipset ATi Radeon 9600
Geheugen 256 MB
GPU snelheid 324 MHz
Geheugen snelheid 406 MHz
RAMDAC 400 MHz
Interface AGP 8X
TV-out Ja
d-SUB 1 x
DVI 1 x

109 euro

welke kaart zouden jullie iervan nemen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Persoonlijk die Radeon, maar doe nou wat ik je gezegd heb.

[ Voor 68% gewijzigd door sdomburg op 21-03-2004 18:14 ]

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ja, gewoon de knoop doorhakken en die Radeon kopen. Boeit verder niet echt namelijk en hoe minder tijd je er aan besteed des te sneller kun je genieten van je kaart.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk.

Lees wat reviews en dan kan je goed zelf je keuze maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.