Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand meer informatie over deze speler?

http://www.us.aiwa.com/de...ction=viewProduct&prod=32
http://www.jp.aiwa.com/USB/data/hdd/HZWS2000/index.html
http://www.clubic.com/n/n11163.html
http://www.golem.de/0401/29314.html
http://asia.cnet.com/revi...9001729,39163957-4,00.htm
http://www.i4u.com/article1019.html
http://techdigestuk.typep...4/03/more_mp3_from_a.html

Afmetingen
*Lengte 91mm
*Dikte10.6mm
*Breedte 56 mm

Gewicht 68 gram
Dunste hdd-player (dunner dan mini iPod en weegt 1/3 minder!)
4 verschillende kleuren
2GB
afstandbediening (vrij groot vind ik) met scherm
geen scherm op speler zelf
Usb 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Opslag van 2 Gb is niet zo veel.
Max. speelduur met een volle batterij van 8 uur is niet lang.
Voor de rest ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 09:17
Hmm, grappig spelertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hmm, dat is er dan waarschijnlijk eentje met de nieuwe CorniceSE HDD, kleiner als de microdrive in de Minipod (jammer genoeg niet in andere spelers omdat Apple weer eens een monopolie creeert door de gehele productie op te kopen }) )

En over die 8 uur: dat is toch net zoveel of meer als met een Apple? En soms heeft de formfactor beperkende factoren op de features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand deze speler al en hoe bevalt ie? Goeie geluidsqualiteit etc?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€265...dan is de mpio hd200 aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

145 pond (omgerekend 213 euro)

http://www.advancedmp3pla...p?cPath=3&products_id=306

Vind deze toch wel iets mooier dan de HD200, maar hoe zit het met de geluidsqualiteit etc?? O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die dit spelertje heeft? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Voor de duidelijkheid...weet iedereen renminste waar het over gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1074256334.jpg

G*d...ik zie nu pas dat dit een maanden oud topic is... :Z

[ Voor 20% gewijzigd door Jk_W op 25-10-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk_warrior schreef op 25 oktober 2004 @ 22:46:
Voor de duidelijkheid...weet iedereen renminste waar het over gaat:

[afbeelding]

G*d...ik zie nu pas dat dit een maanden oud topic is... :Z
even voor de duidelijkheid, het gaat dus om de linker O-) , de aiwa hz ws2000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Hoewel deze speler iets kleiner is qua dimensies dan de iAudio M3, past er op de iAudio M3 dan ook 13x zoveel. Ander nadeel is dat het AIWA/Sony is. Dus hoe dat zit met firmware updates, ik kan nergens wat vinden. Reken er niet op iig. Verder natuurlijk nog de korte accuduur en het feit dat je je bestanden over moet zetten via een of ander brak programma (vanwege de database), net als bijv de iriver en de creative, wat niet iedereen zal bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op 26 oktober 2004 @ 09:56:
Hoewel deze speler iets kleiner is qua dimensies dan de iAudio M3, past er op de iAudio M3 dan ook 13x zoveel. Ander nadeel is dat het AIWA/Sony is. Dus hoe dat zit met firmware updates, ik kan nergens wat vinden. Reken er niet op iig. Verder natuurlijk nog de korte accuduur en het feit dat je je bestanden over moet zetten via een of ander brak programma (vanwege de database), net als bijv de iriver en de creative, wat niet iedereen zal bekoren.
Heb jij deze speler zelf dan? Zo nee, wat vinden de mensen ervan die deze speler wel hebben? Hoe is het overzetten van bestanden? En jah, de iAudio M3 kan wel veel meer op, maar is ook wel veel duurder.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft dan niemand deze speler :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op 26 oktober 2004 @ 09:56:
Bij de iriver hoef je geen programma te gebruiken. Firmware update en je hebt gewoon een mass storage device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat bij deze dan anders? heb je hierbij software nodig om muziek erop te zetten? is dit irritant dan? en paar post terug zei iemand dat sony geen updates heeft, maakt dat zoveel uit dan?

heb jij deze speler zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 22:32:
is dat bij deze dan anders? heb je hierbij software nodig om muziek erop te zetten? is dit irritant dan? en paar post terug zei iemand dat sony geen updates heeft, maakt dat zoveel uit dan?

heb jij deze speler zelf? ;)
nee ik heb em zelf niet maar het lijkt mij vrij lastig dat je niet hem bij iedereen in kan pluggen die geen manager software heeft. als de computer hem als mass storage device herkent kan je bij elke win2000/xp computer hem zo inpluggen zonder extra software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan dit bij die m3 dan wel?

Is er niemand die deze mp3 speler heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De iAudio M3 is wel plug&play inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met mappen indeling bij de Aiwa?
Zijn ze makkelijk terug te vinden, net zo iets als bij een ipod?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft deze speler ogg support??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nee

Maar daar had je zelf ook wel achter kunnen komen als je even had gezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25
Hij speelt geen MP3, maar Atrac3, MD audio codec dus. Alles word dus on the fly van mp3 naar atrac3 geconverteerd. Hiermee gaat de kwaliteit wel achteruit.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op 02 november 2004 @ 20:37:
Hij speelt geen MP3, maar Atrac3, MD audio codec dus. Alles word dus on the fly van mp3 naar atrac3 geconverteerd. Hiermee gaat de kwaliteit wel achteruit.
wil je zeggen dat deze mp3 speler geen mp3 kan spelen?
Is dat niet een optie die je gewoon kan kiezen als je de muziek erop pleurt..

En verder, hoe erg gaat de kwaliteit erop achteruit? Is dit duidelijk te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:15

Reinier

\o/

Hij staat nu ook op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 22:23:
[...]

wil je zeggen dat deze mp3 speler geen mp3 kan spelen?
Is dat niet een optie die je gewoon kan kiezen als je de muziek erop pleurt..

En verder, hoe erg gaat de kwaliteit erop achteruit? Is dit duidelijk te horen?
Atrac-3 is de codec waarmee audio op een MD (non Hi-MD) is opgeslagen. Deze codec is best goed, vergelijkbaar met MP3 160. Alleen gaat bij conversie natuurlijk wel iets verloren. Ik denk dat dit over het algemeen niet al te veel zal opvallen. Maar hierdoor zal de speler nooit een USB mass-storage kunnen worden zodat je gewoon je mp3 bestanden erop kan zetten. Ze worden eerst geconverteerd naar Atrac-3.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga deze wel kopen, zal alleen nog wel een maandje duren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand deze speler nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem hier naast me liggen.. :)

Gekocht op het vliegveld ergens in het oosten. Het spelertje is erg mooi om te zien en is echt super klein. Jammer aan het apparaat is dat ie alleen atrac afspeelt, wat betekent dat je heel je mp3 collectie eerst moet converten, voordat je de nummers op je speler kan zetten. Ook herkent windows deze speler niet als Mass Storage Device, wat tog wel een erg groot nadeel is. Voor het transferen en converteren naar mp3 formaat zit er een cdrom bij, waar het programma 'Music Transfer HardDisk Player Edition'. Het geluid wat uit de speler komt is goed. Bediening op de afstandbediening is wat wennen in het begin, maar zit opzich aardig in elkaar.

Ik wacht iig nog steeds op een firmware update voor mp3 en mass storage device.. :)

Als iemand overigens nog meer wil weten/zien, laat maar horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krast ie snel? En is het niet vervelend dat je alleen een afstandsbediening hebt? en niet een scherm op de speler zelf? Is het die 200 euro waard voor wat je ervoor krijgt? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
http://www.eu.aiwa.com/nl/productnew.php?name=hz-ws2000
en
http://www.eu.aiwa.com/nl/productnew.php?name=hz-ds2000

Nu staat er bij de specs dus ook dat de id3-tags ondersteund worden. Bij het on the fly kopieren naar atrac, wat jij zegt, zitten daar dan dus wel die tags op? Moet dan wel toch? En if not, dan dus wel Mp3. Want het is wel erg verwarrend moet ik dan erbij zeggen. Er staat alleen maar mp3 in de beschrijving van de speler.

Wel kicke ding btw :9

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:56:
krast ie snel? En is het niet vervelend dat je alleen een afstandsbediening hebt? en niet een scherm op de speler zelf? Is het die 200 euro waard voor wat je ervoor krijgt? :Y)
Je krijgt een hoesje bij de speler. Zo'n hoesje die bijvoorbeeld ook bij een zonnebril zit. Als je um in dat hoesje laat zitten krast ie niet veel. Haal je hem eruit en doe je hem bijvoorbeeld gewoon in je zak, zal die wat meer krassen krijgen. Vrij 'krasgevoelig' dus.

Over dat je alleen een scherm in de afstandbediening hebt: ik vind het persoonlijk niet erg, omdat ik dat ding gewoon altijd in mn zak kan laten zitten. Met de afstandbediening istie gewoon goed te bedienen.

Op het vliegveld heb ik hem gekocht voor 150 euro en dat istie wel waard. Volgende keer zou ik alleen niet weer voor een speler gaan die alleen atrac speelt en geen Mass Storage Device.

Je moet denk ik zelf even kijken of je de voordelen (suuuuper klein, good looks _/-\o_ ) op vind heffen tegen de nadelen (atrac, geen mass storage :/ ).

@Yonni: Het programma bij de speler zorgt voor de id3 gegevens. Een atrac file kan bij mij weten namelijk niet zelf id3-tags bevatten (dat kan alleen mp3?). Maar het programma zorgt ervoor dat de id3-gegevens van de mp3 bij de atrac file worden gevoegd. :)

Verwijderd

1) dus je moet altijd je muziek opnieuw een naam geven zeg maar als je dat nummer om zet naar atrac.
2) hoe lang duurt dat? nummers naar atrac omzetten?
3) hij was op het vliegveld 150 euro? in nederland kost ie naar mijn weten het goedkoopst voor 200 euro..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:57:
1) dus je moet altijd je muziek opnieuw een naam geven zeg maar als je dat nummer om zet naar atrac.

Nee, dit gebeurd automatisch door het programma zelf.

2) hoe lang duurt dat? nummers naar atrac omzetten?

Uhm, dit duurt niet zo heel erg lang. Het duurt even lang als bij programma's als SonicStage ed.

3) hij was op het vliegveld 150 euro? in nederland kost ie naar mijn weten het goedkoopst voor 200 euro..

Ja, op vliegvelden dicht bij landen als Japan, is deze meuk nogal wat goedkoper.. ;)

Verwijderd

hij is wel erg :9~
maar zo jammer dat je er software voor nodig hebt.
geluidsqualiteit is ook top? :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:11:
hij is wel erg :9~
maar zo jammer dat je er software voor nodig hebt.
geluidsqualiteit is ook top? :*)
Ja hoor ik ben er wel over te spreken.. Als ik het vergelijk met een Archos 20gig hdd speler, vind ik hem goed klinken. Oordopjes die er bijzitten, mag je ook niet over klagen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het al gezegd, ga dit spelertje over een weekje halen. hoop dat ie bevalt >:)
Had wel van iemand gehoord dat er snel deukjes in komen te zitten... :/

Hoe bevalt de AB? niet te klein? goed afleesbaar? en veel functies, makkelijk enz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 11:49
Even een kickje vanwege iets interessants.

ik krijg zojuist een foldertje binnen van Paradigit waar deze speler in de aanbieding is voor maar 99 eurotjes >:)

das toch wel erg weinig geld voor een hele sexy uitziende mp3 player van 1.5 gb toch ??
(ik bedoel die 512 mb mp3 sticks bij de mediamarkt en dergelijke kosten ook al tegen de 75 euro aan en die zien er niet uit)

zou er al een firmware zijn waarmee er direct mp3's op gezet kunnen worden zonder eerst te moeten converteren dat zou namelijk helemaal toppie zijn :+

Edit:

Heb nog wat specs gevonden op de europese Aiwa site

http://www.eu.aiwa.com/nl/specifications.php?name=hz-ws2000
er staat niks over atrac bij ??

[ Voor 15% gewijzigd door KnuCha op 19-02-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
linkje naar de paradigit site
http://www.paradigit.nl/pdf/10009068v.html

aanbieding geld van 24 januari t/m 12 maart

als ik het zo allemaal lees gaan me handen jeuken om zo'n spelertje te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn eerste post en meteen een vraag,
Ik heb gekeken op de paradigit site maar zie em daar staan voor 129 euro.
Geld die aanbieding nog wel? Is deze beter als de creative MUVO2 1.5 Gb?

Mvg,

IBILA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:42:
Hallo,

Mijn eerste post en meteen een vraag,
Ik heb gekeken op de paradigit site maar zie em daar staan voor 129 euro.
Geld die aanbieding nog wel? Is deze beter als de creative MUVO2 1.5 Gb?

Mvg,

IBILA
Ja ik heb ze gebeld en die prijs op de site klopt niet het is echt 99 euro's (ik heb hier ook de folder liggen met de goede prijs erop)

Ik weet niet waar hij mee te vergelijken is qua geluid maar het lijkt me dat dat wel goed zit (aiwa/sony)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan denk ik dat ik hem ook ga halen..ziet er gelikt uit.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
sedatje schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:03:
linkje naar de paradigit site
http://www.paradigit.nl/pdf/10009068v.html

aanbieding geld van 24 januari t/m 12 maart

als ik het zo allemaal lees gaan me handen jeuken om zo'n spelertje te halen
Ik heb ook de folder en de datum is 24 februari tot 12 maart :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
ik zit te twijfelen tussen deze en de Creative muvo 2 1,5 gig die bij dezelfde winkel 120 euro is.
Plus punten van de muvo 2 zijn:
+Makkelijk mp3'tjes wegschrijven (usb mass storage)
+Geen converter programma nodig
+Gaat 10 uur mee VerSus de 8 uur van de aiwa.
Plus punten van de aiwa:
+Mooi design
+afstandsbediening
+prijs (20 euro goedkoper)

Kan iemand nog iets hieraan toevoegen?

[ Voor 8% gewijzigd door Zeus op 21-02-2005 13:38 . Reden: batterijduur toegevoegd ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blanex schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:40:
[...]

Ik heb ook de folder en de datum is 24 februari tot 12 maart :):)
Is deze ook online te koop?? bij die winkel bedoel ik dus? of ergens anders voor hetzelfde geld?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Valt het niemand op dat deze Aiwa bij Paradigit ineens een MP3-speler is geworden i.p.v. Atrac3??? :? In de pdf wordt met niet 1 woord gerept over Atrac........

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

so, whats the point?

ga deze halen zodra ik me andere mp3 speler verkocht heb, hoop dat dat niet te lang gaat duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag ff bij de Paradigit geweest en die knakker gevraagd of hij als externe hdd gebruikt kan worden. Dat kon volgens hem wel, maar voor muziek zat je wel aan software van Sony vast om alles erop te krijgen. Zal wel iets van SonicStage zijn ofzo. Waar ik wel benieuwd naar ben is of er een Firmware upgrade aan zit te komen die toestaat om er ook MP3 op te zetten (zoals het geval was bij de NW99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Nu online
Mja ik ben dus ook vandaag langs geweest, maar morgen krijgen ze die dingen en eigenlijk loopt die actie pas vanaf de 24ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de PD in M'tricht hadden ze al een hele stapel liggen. Ik denk dat ik m ook maar ga halen, heb namelijk vanmiddag deze speler gehaald, maar dat is dus geen USB2.0 snel... En dat is die Aiwa wel. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze aiwa heeft inderdaad USB2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Ik heb net effe de paradigit in rotterdam gebeld en daar hebben ze em dus echt pas op de 24e
dus ga ik donderdag maar langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou bij de andere winkels ook wel zo zijn en ook al hebben ze er genoeg, actie gaat pas in vanaf 24e..

Moet nog steeds me mp3 speler verkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:48:
zou bij de andere winkels ook wel zo zijn en ook al hebben ze er genoeg, actie gaat pas in vanaf 24e..

Moet nog steeds me mp3 speler verkopen :(
man doe het gewoon net als ik doe maak er iemand blij mee en geniet van je eigen nieuwe player
dan heb je er dubbel plezier van. :D

Ik zou trouwens ook wel willen weten hoe het nou zit met die player ondersteund ie nou gewoon mp3 of word het toch weer omgezet naar atrac (ik kan i.i.g. nergens een woord vinden over atrac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sedatje schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:52:
[...]

Ik zou trouwens ook wel willen weten hoe het nou zit met die player ondersteund ie nou gewoon mp3 of word het toch weer omgezet naar atrac (ik kan i.i.g. nergens een woord vinden over atrac)
Nou, voor zover ik weet, en wat dus ook door Paradigit zelf wordt gezegd, is dat de files bij het transporteren worden omgezet naar Atrac. Rare is dat dat nergens op de site van Aiwa wordt bevestigd, maar (NOFI) Sony kennende is dit dus inderdaad het geval. Remember de NW1. Het zou zo kunnen zijn dat in een later stadium dmv een firmware upgrade Mp3 1-op-1 mogelijk wordt, maar ik ben er vrij zeker van dat dit momenteel nog niet mogelijk is. Maar uiteindelijk is er maar 1 manier om er zeker van te zijn: Zo'n speler aanschaffen
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben ook heel erg benieuwd naar gebruikers ervaringen, maar kan ze (nog) nergens vinden...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:13
op de site van Aiwa NL en Aiwa UK kan ik ook niks vinden over atrac daar staat tussen de specs dat hij ook mp3 vbr ondersteunt enz enz.

Ziet er leuk uit, ff morgen voor school langs gaan bij filiaal Deventer en als ze het daar niet hebben dan wachten tot mijn plaatstelijke filiaal open gaat op 24 feb :)

heb ook nog een review weten te vinden http://asia.cnet.com/revi...39033459,39074840p,00.htm

en hier nog een pdfje met een test van de consumentengids http://www.xs4all.nl/~kas...1p12_test_mp3_spelers.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door dcell op 22-02-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ook al te kijken... 99 euro is een strakke prijs (bij andere winkels vaak 2 x zo duur 8)7 )

Toch kleven er mijns inziens twee grote nadelen aan de speler:

- Geen MP3-speler maar Atrac. Alles moet dus geconverteerd worden (tegendeel nog niet bewezen..)
- Geen plug & play. Speler wordt niet direct herkend als je hem op een computer aansluit.

Dit zijn toch wel twee zeer belangrijke eigenschappen in een portable mp3-speler lijkt me :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Volgens mij heb ik een indirecte bevestiging dat hij echt ATRAC afspeelt. Het volgende stukje is een quote uit de CNET review :

If your ID3 tags have been filled in, the HZ-WS2000 can also hunt for songs according to artist, album, song title, genre and new tracks recently added to the player. Though the HZ-WS2000 supports the transferring of files via Windows Explorer, MP3s uploaded in this matter cannot be played on the player itself. Another caveat for potential buyers is that songs, once transferred through the music app, cannot be converted back into MP3s again.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
dcell schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:38:
Volgens mij heb ik een indirecte bevestiging dat hij echt ATRAC afspeelt. Het volgende stukje is een quote uit de CNET review :

If your ID3 tags have been filled in, the HZ-WS2000 can also hunt for songs according to artist, album, song title, genre and new tracks recently added to the player. Though the HZ-WS2000 supports the transferring of files via Windows Explorer, MP3s uploaded in this matter cannot be played on the player itself. Another caveat for potential buyers is that songs, once transferred through the music app, cannot be converted back into MP3s again.

:(
maar zou het niet gewoon kunnen zijn dat ze de nieuw geproduceerde players wel mp3 klaar gemaakt hebben ??? dit was toch het plan van sony.

het lijkt me ook erg raar dat het niet bij de technische specificaties staat is toch geen kleinigheidje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Ik ga em morgen halen dan meteen uitproberen. Hij gaat mee de sneeuw in 2 weken lang ik laat me bevindingen wel weten of ze nu rechtstreeks mp3 ondersteunen of niet.

Volgens de specs wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga deze vrijdag of zaterdag halen.. had het filiaal in breda gemailed en hij vertelde dat hij 1 rode, 1 blauwe en 15 zilveren had. Nu maar hopen dat ze niet voor zaterdag allemaal de deur uit zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

kliep net ff door de stad heen, en ging mediamarkt binnen, ff met het spelertje gespeelt,
Prijs van media markt is 299 euro :X
Maar, niet voor mij deze speler ik kijk wel verder naar een andere

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
shameblaster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:18:
kliep net ff door de stad heen, en ging mediamarkt binnen, ff met het spelertje gespeelt,
Prijs van media markt is 299 euro :X
Maar, niet voor mij deze speler ik kijk wel verder naar een andere
ja en daarom heb ik dit topic nu weer even tot leven geschopt aangezien hij nu maar 99 euro is
ik vond het ook vreemd de pricewatch geeft ook veel hogere prijzen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99 euro voor zo'n mp3 speler is natuurlijk niks >:)

• dcell
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:07:
ik ga hem denk ik maar halen morgen. Toch wel leuk voor die prijs. Ik laat jullie wel weten wat ik er van vind als ik er een tijdje mee gespeeld heb ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:07:
Atrac 3 speler...

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Zag deze al maanden geleden op de sonystyle site.
Erg strak, alleen erg duur. 200-zoveel euro voor 1,5 GB
Maar 99 euro is natuurlijk niks. Dit is naar mijn mening de enige mp3 speler die mooi uitziet. Volwassen en lekker strak. Volgende week ga ik me een kopen, ik zal meteen uitzoeken hoe dat met mp3/attrac zit.

http://australianit.news....%5E%5Enbv%5E15308,00.html

het is een MP3 speler deze, geen attrac of ogg of wma, enkel mp3 in de link hierboven staat het bewijs:

"Although the Sony HD1 deals exclusively in ATRAC3 (Sony's proprietary compression format), the WS2000 will not tango with anything other than MP3 (no WMA, WAV, Ogg Vorbis, ATRAC or any of the other common music formats), and even then it's a fussy eater."

[ Voor 43% gewijzigd door Faust op 24-02-2005 00:37 ]

Verwijderd

zelfde in mijn ogen }:O

Verwijderd

Hij ligt hier naast me, heb m net gehaald bij de Paradigit M'tricht. Ik moet zggen dat hij er erg mooi uitziet, lekker klein en strak. Ben nu even de software aan het installeren om hem daarna helemaal vol te pompen. Nog geen ervaringen dus, maar die volgen snel.

• KnuCha
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:20:
Hij ligt hier naast me, heb m net gehaald bij de Paradigit M'tricht. Ik moet zggen dat hij er erg mooi uitziet, lekker klein en strak. Ben nu even de software aan het installeren om hem daarna helemaal vol te pompen. Nog geen ervaringen dus, maar die volgen snel.
Ik heb em ook gehaald is nu helemaal opgeladen ( duurde 3 uurtjes)
en ga er nu ook mee aan de slag de eerste indruk die ik kreeg toen ik em in me hand had was wat is ie mooi en dun

ik post later wel hoe het allemaal werkt

• Zeus
  • Nu online
Ik heb hem ook gehaald, misschien maak ik nog een mini review als ik tijd heb vanavond en ik een digitale camera heb gevonden. Eerste indrukken:
-klein
-geil

Verwijderd

Wat ik raar vind is dat ik bij sommige nummers geen tijdsaanduiding te zien krijg. Iemand enig idee waarom (niet)?

• dcell
ik heb hem inmiddels ook. Eerste impressies :
  • wordt door XP herkent als mass-storage device
  • programma voor overzetten van nummers vind ik matig . Geen toeters en bellen erop. Makkelijk te gebruiken maar eigenlijk schiet het net iets te kort qua opties.
  • mp3speler zelf is licht en ziet er leuk uit. Afstandbediening is ook wel aardig maar het menu daarop vind ik iets te traag reageren op mijn commando's. Verder is het ff wennen aan de structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:00:
Wat ik raar vind is dat ik bij sommige nummers geen tijdsaanduiding te zien krijg. Iemand enig idee waarom (niet)?
VBR mp3's?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem net ook gehaald, in breda.
moet eerst nog 3 uur oploaden voordat ie aankan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd VBR MP3. Thanks. Maar nu valt het me tevens op dat de battery-indicator vrij rap leeg loopt. Heb nog niet echt getimed hoe lang de batterij meegaat, maar mn 'gevoel' zegt dat het korter is dan de gestelde 8 uur.

Om de geinteresseerden in gebruikerservaringen nog iets meer tegemoet te komen:

♦Navigatie gaat door middel van Idv3 tags. Je kunt dus zoeken op title, artist, album, genre. Op zich leuk, maar zoals boven al gesteld is reageert het menu net iets langzamer dan ik zou willen.

♦Het scrollwheel op de afstandsbediening vraagt even gewenning en is (naar mijn mening) niet het toonbeeld van ergonomie.

♦Downloaden van muziek is oke. Programma is spartaans, maar voor mij hoeft een dergelijk utility program niet meer te kunnen dan het overzetten van bestanden. Spelen, rippen, al die onzin doe ik met dedicated stukken software, vinnik fijner werken. Dus op zich ben ik er wel blij mee dat het hier niet aanwezig is. Wat snelheid betreft: Het is geen USB2.0 snelheid die ik met mn externe harde schijf heb. Dit komt door de hercalculatie die plaatsvindt tijdens het downloaden van muziek. Dit zou kunnen duiden op hercodering naar Atrac3, maar het gebeurt zo snel dat ik het niet als storend ervaar. Heb nog niet geprobeerd om via windows verkenner bestanden erop te zetten. (Zoals ik al zei, heb externe hdd voor extra storage)

♦Volume van de speler gaat hard zat. Heb net in de boemeltrein gezeten, en daar kwam hij makkeljk boven het lawaai van krijsende kinderen en irritante BreEzAh-eikels. Ook het treinstel uit het jaar nul verdween naar de achtergrond.

♦De oordoppen ben ik nog niet helemaal over uit. Heb t nog niet kunnen dubbelchekken met decent headphones, vanwege het feit dat die aan de andere kant van het land liggen. Vind de kwaliteit acceptabel, niet storend slecht ofzo. Maar ik ben dan ook aan de rotte uitgang van mn laptop gewend.

Anymore questions? just ask...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie review...

Ben er alleen net achter gekomen dat de creative muvo2 1.5 gig in prijs verlaagd is en nu rond de 55/60 euro's kost en begin nu sterk te twijvelen.

Ohw.....wat is wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind de batterij tot nu toe zeeer slecht. Hij is na 4 uur (heel de tijd aangestaan en niet harder of zachter gezet oid) al leeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze week ook de speler gekocht bij paradigit ben er erg over te spreken.
ziet er supper mooi en klein uit.
die geluids kwaliteit gaat er naar mijn mening niet op achter uit door Atrac 3
en ik ben opzich ook niet ontevreden over de battery het is idd niet de 8 uur die ze opgeven
maar volgens mij is de bass boost erg battery vretend.
maar ik vind het een super spelertje.
ik zit alleen te wachten op een firmware update maar dies echt nergens te vinden
zijn er dus al mensen die hier iets over hebben kunnen vinden. :?
ik ben zeer tevreden over het spelertje een beste aanrader voor iedereen.
die van klein en style houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:23:
vind de batterij tot nu toe zeeer slecht. Hij is na 4 uur (heel de tijd aangestaan en niet harder of zachter gezet oid) al leeg :S
ik heb dit ook ondervonden. Ik zat vrijdag op school te werken aan een opdracht en had hem denk ik 5 uurtjes aan en hij hield er al mee op. 8 uur haalde ie niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
je moet de batterij een aantal keer op- en afgeladen hebben om de volledige capaciteit te kunnen benutten.

Volgens de specs heeft dit apperaat niks met attrac3 te maken, dus hou aub op met te zeggen dat het wel zo is, bvd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind naast dat de batterij te snel op is, het snoer echt veel en veelste lang is.. begint na een tijd echt te irriteren.(weet iemand hier iets tegen :S ) En de AB reageert te langzaam.. Maar er zijn natuurlijk ook positieve dingen aan, goed geluid, veel opslag, snel muziek erop te zetten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij de BCC gehaald..

Komen ze aan met laagste prijs garantie. Ze betalen het verschil terug zeggen ze...
Hij kost daar 199.., en bij Paradigit dus 99. Ik heb ff krantje meegenomen van Paradigit.
Verkoper wou niet het verschil doen (was lekker geweest., had ik hem gratis gehad ;) ) , heb hem voor €89,- meegekregen.

Mooie deal lijkt me.
Heb hem net dus kan nog niet echt een oordeel geven.., al vind ik hem natuurlijk super mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:34:
Goeie review...

Ben er alleen net achter gekomen dat de creative muvo2 1.5 gig in prijs verlaagd is en nu rond de 55/60 euro's kost en begin nu sterk te twijvelen.

Ohw.....wat is wijsheid...
Waar heb je hem gezien voor 60 euro? Dan ga ik hem gelijk halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijs is al weer omhoog

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die slome afstandsbediening ben ik het mee eens. Is echt irritant dat skippen van nummers zo lang duurt. Snap ook niet zo goed waarom, want als je via de knoppen op de speler skipt gaat het veel sneller.

De korte batterijduur vind ik minder storend omdat hij ook weer heel snel is opgeladen. Aangezien ik toch altijd mn laptop (en dus een tas) bij me heb is de lader ook altijd in de buurt.

Firmware upgrades. Zullen ze een invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elflord.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:44

Elflord.

Jong geleerd, snel vergeten

Ik heb net gebeld naar AIWA voor de firmware upgrade, maar daar wisten ze niets. Ze hebben me doorverbonden met een reperatiecenter en ook daar hebben ze geen firmware meer...

Weet iemand waar de firmware te krijgen is???

I see A tunnel at the end of the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal morge is met Aiwa bellen of met paradigit, want die batterij gaat slechts 3 uurtjes mee en is daarna al weer leeg. Niet normaaal voor zon spelertje imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avextrax
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 19:56
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:29:
zal morge is met Aiwa bellen of met paradigit, want die batterij gaat slechts 3 uurtjes mee en is daarna al weer leeg. Niet normaaal voor zon spelertje imo..
heb je al iets gehoord van Aiwa of Paradigit? Ik zit nog te twijfelen of ik deze Aiwa ga halen of een andere speler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

jxjcs

...

Bij Hermes Electronics is ie maar 300 Euro! :P
Ga zo maar es bij Paradigit langs om te kijken of er nog een paar liggen...

[ Voor 31% gewijzigd door jxjcs op 09-03-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, voor 300e zou ik m dus helemaal nooit niet willen hebben. Voor die prijs heb je ook een M3. Voor 100e is het echter een best goede speler. Die batterijduur heb ik wel mee leren leven, heb gewoon altijd de lader bij de hand. En binnen 2 uur zit er weer voldoende power in voor een aantal uur.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of er misschien alternatieve software beschikbaar is. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om nou altijd de lader bij de hand te hebben. kan de speler toch niet opladen op school dus moet ik het zien uit te houden met de 4 / 5 uur die de batterij het uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:36

Flipm0de

geen

wow, ik zie net ook de aanbieding bij paradigit, €99 voor zo'n mooi dingetje.
En lees hier dat als je bij de BCC gaat zeuren je em zelfs voor €89,- kan krijgen......
Maar het is dus echt ATRAC??
Heb hier wel veel ervaring mee aangezien ik dit ook met me MD heb gehad, werkt wel redelijk snel, omzettten is sneller dan overzetten (usb1) alleen sommige mp3tjes doen het niet, twijfel nog of ik em ga halen.

EDIT:

nog een vraag, kan je ook mapjes maken voor verschillende albums, vind dit echt heel belangrijk. De idtags zijn ook niet altijd helemaal lekker gesorteerd

EDIT:

Zijn landelijk al op

[ Voor 22% gewijzigd door Flipm0de op 10-03-2005 11:22 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niet op. Heb er net 1 besteld bij Paradigit tegen de aanbiedingsprijs :9
Dit hebbedingetje maakt me nu al geil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

waar heb je em dan besteld??
Ik had ze vanochtend gebeld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paradigit Leiden, ze haddenem niet meer op voorraad maar hij kon em wel bestellen zei hij. Als het goed is komt ie dus volgende week binnen. :P hoop ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

dan zal ik ze morgen ochtend ook maar ff belen.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er vandaag voor de eerste keer mee wezen hardlopen en ik moet zeggen dat ik verdeelde gevoelens heb. Er zit een speciale functie op de speler die de harde schijf beschermt tegen overmatige schokken. Het feit wil echter dat in deze 'mode' slechts drie nummers continuously worden herhaald. Snel maar weer afgezet, was nameljjk na een halfuur nogal vervelend. Toch, toen de rest van mn parcours maar uitgelpen met het idee van "ik heb het bonnetje nog, als ie stuk gaat breng ik m gewoon terug" en nergens last van gehad. Weet alleen niet hoe lang dit goed blijft gaan. Schokken zijn nou eenmaal niet goed voor een hdd....
Pagina: 1 2 Laatste