Oplossing: Kademlia.Resistor schreef op 24 mei 2004 @ 19:52:
[...]
Razorback stond bij mij altijd als grootste server ruim bovenaan met users en files, maar nu staat hij slechts op een 3e plek van de meeste files.
Het lijkt wel of ze een flinke downgrade hebben gehad, ik zie hem af-en-toe niet meer, volgens mij hebben ze bezoek gehad.
Helaas zijn er te weinig servers om iedereen goed te serveren, nu zie je het ook weer: als er een grote server wegvalt heeft de rest het te druk, ik zie nu dat van de 1e 10 (met meeste files) een ByteDevil op 87/130K en de NL server op 141/180K zit, de rest zit 'vol'.
Dat is een goede vervanger, maar ik ben het liefste zowel met Kad als met een 'gewone' server verbonden.
Ik ben even niets aan het downloaden, maar van de 80 known clients gebruiken nog 10 een .30 versie.
En mbv een server gaat het zoeken ook een stuk sneller, met kad moet je even wachten voordat alle resultaten gevonden zijn.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
hoe kan je vanaf een andere pc downloads toevoegen aan emule? zonder met je browser de link te knipnenplakn in de webinterface en zonder windows remote desktop thingies.
gevonden!
[HowTo] eMule als Dienst ... laufen lassen + LinkCatcherTool of directe link naar de howto
Send 2 Emule (tool), Download hinzufügen (remote)
- overigens loopt client credits hier te mekkeren over dat de ocx out of date zou wezen.
gevonden!
[HowTo] eMule als Dienst ... laufen lassen + LinkCatcherTool of directe link naar de howto
Send 2 Emule (tool), Download hinzufügen (remote)
- overigens loopt client credits hier te mekkeren over dat de ocx out of date zou wezen.
[ Voor 41% gewijzigd door PipoDeClown op 25-05-2004 17:13 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
je hoeft maar 1 emule source te hebben en je kan gewoon bij de v.30 clients downloaden (client-client source uitwisseling), dus das geen reden.Resistor schreef op 25 mei 2004 @ 15:04:
[...]
Dat is een goede vervanger, maar ik ben het liefste zowel met Kad als met een 'gewone' server verbonden.
Ik ben even niets aan het downloaden, maar van de 80 known clients gebruiken nog 10 een .30 versie.
En mbv een server gaat het zoeken ook een stuk sneller, met kad moet je even wachten voordat alle resultaten gevonden zijn.
zoeken gaat in mijn ogen met KAD sneller, ik gebruik nl altijd globalsearch bij een ed2k zoekopdracht.
maar goed laten we het in de groep gooien
Poll: Bestanden zoeken gaat het _snelste_ via
• KAD(emlia)
• Standaard zoeken (ED2K)
Ook een poll maken? Klik hier
en omdat ik eigenlijk nu wel eens wil weten hoeveel van "ons" over zijn op KAD:
Poll: Mijn emule verbindingen lopen via
• KAD(emlia)
• ED2k (oude manier)
• KAD(emlia) & ED2k
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Nobody op 25-05-2004 18:56 ]
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
OK, maar het is toch wel iri. Vooral als je nog iets aan je zoekopdracht wilt toevoegen. Dan moet je wachten tot de search helemaal klaar is, of eerst een totaal andere search doen.Mr.Nobody schreef op 25 mei 2004 @ 18:56:
[...]
je hoeft maar 1 emule source te hebben en je kan gewoon bij de v.30 clients downloaden (client-client source uitwisseling), dus das geen reden.
zoeken gaat in mijn ogen met KAD sneller, ik gebruik nl altijd globalsearch bij een ed2k zoekopdracht.
of ff op "remove all searches" drukken 
maar je hebt gelijk, makkelijk is anders
maar je hebt gelijk, makkelijk is anders
Ik hoop dat jullie deze eMule-beginneling kunnen helpen. Laten we hopen dat het geen RTFM vraag is 
Maar goed. Ik had dus eMule geinstalleerd. Alles ging goed (verbinding met eD2K netwerk lukt), totdat ik ook connectie met het Kad netwerk wilde maken. Dat lukt tot op heden nog steeds niet. Eerst bleek ik een Low ID te hebben. Dat heb ik ondertussen opgelost (instellingen op mijn Belkin router aangepast). Echter, zodra ik op connect druk, blijft de status bij Kad steeds "Connecting". Bootstrappen heb ik ook al geprobeerd, maar mocht niet baten.
Hieronder een screenshotje:
Maar goed. Ik had dus eMule geinstalleerd. Alles ging goed (verbinding met eD2K netwerk lukt), totdat ik ook connectie met het Kad netwerk wilde maken. Dat lukt tot op heden nog steeds niet. Eerst bleek ik een Low ID te hebben. Dat heb ik ondertussen opgelost (instellingen op mijn Belkin router aangepast). Echter, zodra ik op connect druk, blijft de status bij Kad steeds "Connecting". Bootstrappen heb ik ook al geprobeerd, maar mocht niet baten.
Hieronder een screenshotje:

Je moet voor Kademlia ook een aantal poorten forwarden. Zie http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/poorten.htm voor een compleet overzicht van alle poorten die je moet forwarden
Ik geloof dat ik dat gedaan heb. Tenminste, de instellingen van mijn router komen nu overeen (op het ip-adres na dan) met deze instellingen (die van je FAQ dusZoefff schreef op 27 mei 2004 @ 22:01:
Je moet voor Kademlia ook een aantal poorten forwarden. Zie http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/poorten.htm voor een compleet overzicht van alle poorten die je moet forwarden
[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 27-05-2004 22:14 ]
degene die wat meer willen weten over de servers ed2k-serverboard.de
overigens kan ik nergens source code vinden voor deze servers. waarschijnlijk is dit nooit door de maker (Jed McCaleb?) als "opensource" gereleased.
overigens kan ik nergens source code vinden voor deze servers. waarschijnlijk is dit nooit door de maker (Jed McCaleb?) als "opensource" gereleased.
[ Voor 44% gewijzigd door PipoDeClown op 28-05-2004 11:57 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Anoniem: 35948
Volgens mij heeft hun host ze gekicked omdat het hostingsbedrijf zelf ook veel last had van ddos aanvallen die gericht waren op R4u.Silent Thunder schreef op 28 mei 2004 @ 20:27:
Is R4U nou voorgoed van de baan?
Iig is oeshare een leuk alternatief.
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem ?
Heb enkele dagen geleden pc geformatteerd, had een virus. (pinfi)
Emule werkte altijd erg goed. maar nu niet meer, steeds als ik m opstart, loopt ie na 1 minuutje vast en sluit ie af, soms met een foutmelding over een geheugenerror (ook CRC) maar meestal zonder meldingen, gewoon weg.
Ik heb emule plus 1k, instellingen standaard, behalve automatisch aanmelden op server en mn downstream staat op 200kb tegen 10 kb upload. aantal verbindingen 500-1500.
Wie o wie heeft de oplossing voor mij.
Ow, heb ook emule 0.42g geprobeerd, maar zelfde probleem.
Heb enkele dagen geleden pc geformatteerd, had een virus. (pinfi)
Emule werkte altijd erg goed. maar nu niet meer, steeds als ik m opstart, loopt ie na 1 minuutje vast en sluit ie af, soms met een foutmelding over een geheugenerror (ook CRC) maar meestal zonder meldingen, gewoon weg.
Ik heb emule plus 1k, instellingen standaard, behalve automatisch aanmelden op server en mn downstream staat op 200kb tegen 10 kb upload. aantal verbindingen 500-1500.
Wie o wie heeft de oplossing voor mij.
Ow, heb ook emule 0.42g geprobeerd, maar zelfde probleem.
iets met foto's...
Heeft iemand nog een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?
(zie paar posts hierboven)
vanDaal schreef op 27 mei 2004 @ 22:09:
Ik geloof dat ik dat gedaan heb. Tenminste, de instellingen van mijn router komen nu overeen (op het ip-adres na dan) met deze instellingen (die van je FAQ dus)
maak zelf eens een screendump en zet die eens hier neer 
je weet zeker dat je het juiste ip gebruikt hebt om te mappen?
gebruik eens als bootstrap: 62.251.118.192:4672
je weet zeker dat je het juiste ip gebruikt hebt om te mappen?
gebruik eens als bootstrap: 62.251.118.192:4672
Ik heb hetzelfde probleem hier. Geen router/firewall die lastig kan doen. Ik gebruik alleen Sygate Personal Firewall, en of die aan of uit staat maakt geen verschil. Gebruik de laatste versie van eMule, maar ook hier blijft de status na dagen nog steeds op "Connecting" staan. Ik heb wel gewoon High ID en de rest van eMule werkt hier prima.. Ohja, WinXP.vanDaal schreef op 29 mei 2004 @ 13:28:
Heeft iemand nog een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?(zie paar posts hierboven)
[...]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
probeer die bootstrap eens die ik je gaf. misschien heb je geen werkende meer?
btw: een high id heeft niks met KAD te maken, aangezien dit 2 verschillende netwerken zijn.
firewalled kad kan alleen maar liggen aan:
• kad poort niet gemapped
• een niet werkende bootstrap (maar dan blijft ie op "connecting" staan
• firewall die de poortblocked
btw: een high id heeft niks met KAD te maken, aangezien dit 2 verschillende netwerken zijn.
[ Voor 69% gewijzigd door Mr.Nobody op 29-05-2004 15:02 ]
Of aan een overleden ST510 modem, zoals bij mij het geval is. (TCP werkt wel, UDP niet)Mr.Nobody schreef op 29 mei 2004 @ 14:59:
probeer die bootstrap eens die ik je gaf. misschien heb je geen werkende meer?
Bij mij is het probleem in ieder geval opgelost
. Opeens had ie verbinding.
Ik heb eigenlijk maar één ding gedaan, en dat is een toevoeging gedaan in vergelijking met de instellingen van de FAQ van mijn Belkin router. Ik heb namelijk hier nog één regel aan toegevoegd. De zevende regel is principe hetzelfde als regel 6, alleen staat daar TCP aangevinkt in plaats van UDP.
Goed, nu heb ik dus verbinding. Maar dat gare programma loopt momenteel constant vast
. Ik heb hem ondertussen geupgrade van 0.42b naar 0.42g, maar ik geloof dat dat niet geholpen heeft. Iemand een idee?
Ik heb eigenlijk maar één ding gedaan, en dat is een toevoeging gedaan in vergelijking met de instellingen van de FAQ van mijn Belkin router. Ik heb namelijk hier nog één regel aan toegevoegd. De zevende regel is principe hetzelfde als regel 6, alleen staat daar TCP aangevinkt in plaats van UDP.
Goed, nu heb ik dus verbinding. Maar dat gare programma loopt momenteel constant vast

offtopic:
[quote]SSH schreef op 29 mei 2004 @ 15:08:
[...]Of aan een overleden ST510 modem, zoals bij mij het geval is. (TCP werkt wel, UDP niet)[/quote]
ik heb eens gekeken wat je allemaal gedaan hebt (firmware enzo), maar als TCP het wel doet maar UDP niet (of heel kort) dan lijkt me het toch een software probleem?
al een totale reset gedaan enzo?
[quote]SSH schreef op 29 mei 2004 @ 15:08:
[...]Of aan een overleden ST510 modem, zoals bij mij het geval is. (TCP werkt wel, UDP niet)[/quote]
ik heb eens gekeken wat je allemaal gedaan hebt (firmware enzo), maar als TCP het wel doet maar UDP niet (of heel kort) dan lijkt me het toch een software probleem?
al een totale reset gedaan enzo?
ten eerste moet je idd altijd proberen om de laaste versie te draaien, die heb je nu.vanDaal schreef op 29 mei 2004 @ 15:21:Goed, nu heb ik dus verbinding. Maar dat gare programma loopt momenteel constant vast. Ik heb hem ondertussen geupgrade van 0.42b naar 0.42g, maar ik geloof dat dat niet geholpen heeft. Iemand een idee?
heb je eerst een mod gedraait? als je verschillende emule mods doorelkaar (overelkaar heen) installeert kun je dit soort dingen krijgen.
als het dus nu niet ophoud, moet je de emule folder leeg maken en alle belangrijke bestanden ff backuppen. daarna schone install doen en de belangrijke bestanden terug zetten. in de startpost staat een link naar een lijst met belangrijke bestanden
[ Voor 53% gewijzigd door Mr.Nobody op 29-05-2004 16:32 ]
Thanks, volgens mij heeft het gewerktMr.Nobody schreef op 29 mei 2004 @ 16:26:
heb je eerst een mod gedraait? als je verschillende emule mods doorelkaar (overelkaar heen) installeert kun je dit soort dingen krijgen.
als het dus nu niet ophoud, moet je de emule folder leeg maken en alle belangrijke bestanden ff backuppen. daarna schone install doen en de belangrijke bestanden terug zetten. in de startpost staat een link naar een lijst met belangrijke bestanden
Het probleem dat vandaal had, heb ik ook. Het rare is, tot nu toe deed kad het altijd goed bij mij. Sinds 1 dag gaat het echter gewoon niet meer. Ik heb neits aan mijn instellingen veranderd. Kwerk met 0.42g.
Hier zijn screenies van de instellingen van mn router. (draytek 2600)
Deze instellingen deden het tot nu toe zonder problemen.

Mijn oplossing (regel toevoegen) werkte bij jou niet?
Nop. Ik gebruik geen mods. Kheb t wel ff voor de zekerheid maar gedaan, maar ik kan nog steeds niet connecten met kad
Ik had het hierover 
"Ik heb eigenlijk maar één ding gedaan, en dat is een toevoeging gedaan in vergelijking met de instellingen van de FAQ van mijn Belkin router. Ik heb namelijk hier nog één regel aan toegevoegd. De zevende regel is principe hetzelfde als regel 6, alleen staat daar TCP aangevinkt in plaats van UDP."
"Ik heb eigenlijk maar één ding gedaan, en dat is een toevoeging gedaan in vergelijking met de instellingen van de FAQ van mijn Belkin router. Ik heb namelijk hier nog één regel aan toegevoegd. De zevende regel is principe hetzelfde als regel 6, alleen staat daar TCP aangevinkt in plaats van UDP."
Ow, had ik overheen gelezen
. Maar dat werkt voor mij helaas niet
Jammer.
Bij mij gaat alles okee nu. Wordt nu alleen weer geconfronteerd met het vervelende van uploaden: het gewone surfen wordt er zo verrekte traag van
. Heb een limiet gesteld van 10kB/s (van de 16 totaal), maar het helpt niet echt. Is zoiets eventueel op te lossen?
Bij mij gaat alles okee nu. Wordt nu alleen weer geconfronteerd met het vervelende van uploaden: het gewone surfen wordt er zo verrekte traag van

hoeveel max verbindingen heb je?
hoeveel dl staan er aan?
hoe hoog staat je verbindingen / 5 sec?
normaal gesproken gaat surfen wat slechter als je emule net hebt aanstaan met veel dls.
als je max verbindingen te hoog staat blijf je dit houden.
hoeveel dl staan er aan?
hoe hoog staat je verbindingen / 5 sec?
normaal gesproken gaat surfen wat slechter als je emule net hebt aanstaan met veel dls.
als je max verbindingen te hoog staat blijf je dit houden.
Een bestand dat ik wil downloaden staat al vanaf januari op 98,7% en het ziet er dus naar uit dat dit bestand nooit compleet gaat worden. Kan ik op een of andere manier dit bestand als "klaar" aanmerken, zodat ik het eindelijk kan bekijken?
Je kan op "preview" kliken en hem zo bekijken of je checkt de "File Properties" van de download noteert de file name, copieert de *.part file en hernoem je hem naar de juiste bestandsnaam (*.avi of *.mpg). Daarna kan je de download in emule cancelen, emule wist dan de *.par *.par.met en *.part.met.bak.Karina5000 schreef op 30 mei 2004 @ 20:29:
Een bestand dat ik wil downloaden staat al vanaf januari op 98,7% en het ziet er dus naar uit dat dit bestand nooit compleet gaat worden. Kan ik op een of andere manier dit bestand als "klaar" aanmerken, zodat ik het eindelijk kan bekijken?
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Ik heb zelf in "open port setup" poort 4200 tot en met 4700 open staan en werkt al ruim een jaar prima (Kademlia ook(Vigor 2200E))lj2000 schreef op 29 mei 2004 @ 17:39:
Het probleem dat vandaal had, heb ik ook. Het rare is, tot nu toe deed kad het altijd goed bij mij. Sinds 1 dag gaat het echter gewoon niet meer. Ik heb neits aan mijn instellingen veranderd. Kwerk met 0.42g.
[afbeelding]
[afbeelding]
TCP start port 4200 ....end port 4700
UDP start port 4200 ....end port 4700
In "port redirection" heb ik iig niks voor eMule staan.
[ Voor 5% gewijzigd door MarElo op 31-05-2004 00:40 ]
Hm, heb t ff geprobeerd. T werkte wel goed wat betreft de high id, dus de config die ik had was aardig nutteloos, maar mn probleem dat ik nog steeds niet met kad kan connecten is er nog steeds. En voordat de vraag komt of ik wel 'kad' heb aangevinkt in mn preferences: ja, dat heb ik gedaan
.
Kbegin nu een beetje te twijfelen of het aan de poorten ligt, maar waar zou het anders aan kunnen liggen
. Ik heb dus al een nieuwe install gedaan, maar dat hielp dus niet.
Kbegin nu een beetje te twijfelen of het aan de poorten ligt, maar waar zou het anders aan kunnen liggen
Ik zal hier de poorten opschrijven die ik open heb en de poorten die ik redirect. Het zijn eigenlijk alleen de poorten die je op de emule faq terug vindt. Needles to say: Ik heb high ID en kan probleemloos op KAD connecten.lj2000 schreef op 31 mei 2004 @ 02:13:
Hm, heb t ff geprobeerd. T werkte wel goed wat betreft de high id, dus de config die ik had was aardig nutteloos, maar mn probleem dat ik nog steeds niet met kad kan connecten is er nog steeds. En voordat de vraag komt of ik wel 'kad' heb aangevinkt in mn preferences: ja, dat heb ik gedaan.
Kbegin nu een beetje te twijfelen of het aan de poorten ligt, maar waar zou het anders aan kunnen liggen. Ik heb dus al een nieuwe install gedaan, maar dat hielp dus niet.
(Dit zijn niet alleen maar poorten voor eMule maar ook voor een of ander spel en GameSpy)
TCP_EXT_IN="eth0;4671,3389,6500,6515,6667,13139,27900,28900,29900,29901,18890,34987,29900,29901"
UDP_EXT_IN="eth0;4671,27900,29900,29901,6500,6515,6667,13139,27900,28900,29900,29901,18890,34987"
Redirect:
TCP_FORWARD="eth0>4661:4672>192.168.1.11 eth0>3389>192.168.1.11"
UDP_FORWARD="eth0>4665:4672>192.168.1.11"
ALsje ook die poorten heb geopend/geforward dan zou ik andere mogelijkheden onderzoeken. Trouwens, test eens op je poorten echt geopend zijn. Dat kan op die site (https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2) Als je test, zorg dat emule aan staat.
Test eens zonder router, als het dan wel lukt dan weet je tenminste zeker dat het aan de router ligt. Als de configuratie echt goed is is het mischien een hardware fout.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Ik heb ook maar even jouw config geprobeerd in mn router. Ik kreeg inderdaad wel een high id (had ik ook met mn vorige instellingen al), maar het connecten met kad zit er nog steds niet in. Die site die je gaf is wel handig. Ik kende m nog niet, maar ook die site geeft geen problemen.
Zonder router testen gaat helaas niet, aangezien ik de draytek 2600 heb (modem/router). Ik zit nu echt op een doodlopende straat volgens mij
.
Ik denk dat ik de volgende versie van emule maar af ga wachten, en dat ik anders inderdaad maar mn probleem in de hardware moet zoeken, en een andere router/modem moet proberen.
In elk geval bedankt voor je suggesties.
Zonder router testen gaat helaas niet, aangezien ik de draytek 2600 heb (modem/router). Ik zit nu echt op een doodlopende straat volgens mij
Ik denk dat ik de volgende versie van emule maar af ga wachten, en dat ik anders inderdaad maar mn probleem in de hardware moet zoeken, en een andere router/modem moet proberen.
In elk geval bedankt voor je suggesties.
heb je een bootstrap en zo ja welke? als je de kad poort niet gemapped hebt staat er normaal gesproken "firewalled" ipv "open". maar dan ben je wel verbonden. als je dus niet kunt connecten heb je geen goeie bootstrap
Ik heb helemaal geen bootstrap. Er staat inderdaad niet firewalled, maar er staat 'connecting'. Erg vaag allemaal dus. Maar die bootstrap: Dat zou op te lossen zijn neem ik aan door een clean install. Dat heb ik gedaan, maar dat werkt dus niet
nee man 
• ga in emule naar het KAD scherm
• vul bij bootstrap in: ip: 62.251.118.192 port: 4672
• druk op connect
klaar
• ga in emule naar het KAD scherm
• vul bij bootstrap in: ip: 62.251.118.192 port: 4672
• druk op connect
klaar
waar kan ik zien of iemand een bepaalde file van mij al volledig heeft gedownload? ik gebruik morphxt
Ken morphxt niet, kan alleen met plain eMule ervaringen dienen. Je zou een Global (Server) search kunnen doen en bij "Complete Sources" 2 invullen. Dus dat op zijn minst 2 mensen de file compleet hebben. Dit is geen waterproof plan want degene die de file compleet heeft zou offline kunnen zijn, en dus vindt je hem nietSilent Thunder schreef op 31 mei 2004 @ 23:20:
waar kan ik zien of iemand een bepaalde file van mij al volledig heeft gedownload? ik gebruik morphxt
Ik ken echter geen adere manier.
Als je wil kijken of een file gespread is kun je beter het volgende doen:Twisted schreef op 01 juni 2004 @ 00:40:
Ken morphxt niet, kan alleen met plain eMule ervaringen dienen. Je zou een Global (Server) search kunnen doen en bij "Complete Sources" 2 invullen. Dus dat op zijn minst 2 mensen de file compleet hebben. Dit is geen waterproof plan want degene die de file compleet heeft zou offline kunnen zijn, en dus vindt je hem niet
Ik ken echter geen adere manier.
De bewuste file uit je shared files list gooien en opzoeken en downloaden. Dan zie je meteen hoeveel mensen er al welke stukken hebben.
Zien of een bewust iemand een file heeft gecomplete gaat niet werken bij mijn weten.
Dat is ook mijn manier tot nu toe, maar t is wel een beetje omslachtig. Het zou een stuk makkelijker zijn als dat op een automatische manier gedaan kon worden.IceStorm schreef op 01 juni 2004 @ 10:31:
[...]
Als je wil kijken of een file gespread is kun je beter het volgende doen:
De bewuste file uit je shared files list gooien en opzoeken en downloaden. Dan zie je meteen hoeveel mensen er al welke stukken hebben.
Zien of een bewust iemand een file heeft gecomplete gaat niet werken bij mijn weten.
bij morphxt kun je gewoon in je lijst met shared files zien hoe veel sources er zijn.
als je iets wilt dl kun je bij morphxt aanzetten dan ie bij het zoeken ook moet controleren hoeveel sources er zijn en of ze compleet zijn
als je iets wilt dl kun je bij morphxt aanzetten dan ie bij het zoeken ook moet controleren hoeveel sources er zijn en of ze compleet zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Nobody op 01-06-2004 12:19 ]
Wat mij wel een mooie functie lijkt, is zien hoeveel mensen, welk gedeelte van de file hebben. Want t kan natuurlijk makkelijk zo zijn, dat niemand nog de complete file heeft, maar dat bij elkaar opgeteld, wel de hele file in t netwerk zit. Dus een soort functie, waarbij je die normale 'download balk' kan opvragen bij een 'shared file'. (en dat zonder moeilijk te doen, door de file uit de shared files list te mikken)
Maar waar ik me het meeste aan stoor zijn de upload prioriteiten die je je files kan geven. Ik heb bv net een release achter de rug, waarbij ik m powershare-de voor 3 dagen. Daarna ben ik verder gegaan met al mn downloads, en heb ik al mn files op 'very low priority' gezet, behalve de files die ik gereleased heb. Deze heb ik natuurlijk op 'release' gezet.
Stel er zijn 10 uploads gaande, dan is daar nu meestal maar maximaal 2 of 3 van, die mijn gereleas-de files zijn.
Is er een mod die hier strikter mee om gaat? Dus dat files die 'release priority' hebben, per definitie voorrang hebben op de andere shared files met een lagere priority?
Maar waar ik me het meeste aan stoor zijn de upload prioriteiten die je je files kan geven. Ik heb bv net een release achter de rug, waarbij ik m powershare-de voor 3 dagen. Daarna ben ik verder gegaan met al mn downloads, en heb ik al mn files op 'very low priority' gezet, behalve de files die ik gereleased heb. Deze heb ik natuurlijk op 'release' gezet.
Stel er zijn 10 uploads gaande, dan is daar nu meestal maar maximaal 2 of 3 van, die mijn gereleas-de files zijn.
Is er een mod die hier strikter mee om gaat? Dus dat files die 'release priority' hebben, per definitie voorrang hebben op de andere shared files met een lagere priority?
ik zit sinds een paar dagen met een probleem met emule toen ik van de 0.42 f versie naar de 0.42 g versie ging.sinds die tyd loopt me computer de hele tyd vast als ik bijvoorbeeld me msn aan zet of me browser open.nu wilde ik emule er helemaal af halen en opnieuw erop zetten, maar zo als ik weet moet ik bepaalde bestanden saven zodat in niet weer op nul credits begin en dat zie ik niet echt zitten. dus ik ben ff wezen zoeken om welke bestanden het ook alweer ging die ik moet saven, want had ze hier op got zien staan in 1 van de emule topics maar weet niet meer in welke het ook al weer in stond( er staat echt veelste veel om te lezen, en ben niet echt van plan om er jaren over te doen tot ik het heb gevonden hihhi). zou iemand mij kunne vertellen om welke bestanden het ook alweer waren.
misschien is het een goed idee om zo een vraag die ik nu stelde in de f.a.q zetten met het antwoord, want dat zou wel handig zijn voor iedereen.
misschien is het een goed idee om zo een vraag die ik nu stelde in de f.a.q zetten met het antwoord, want dat zou wel handig zijn voor iedereen.
Je verliest niet je eigen credits hoor. Je zou met een herinstall alleen de credits van de andere mensen die bij jouw downloaden verliezen. Dat voorkom je volgens mij (correct me if I'm wrong
) door de hele config map te backuppen en weer terug te plaatsen als je de nieuwe versie geinstalleerd hebt. (je configuratie blijft dan ook behouden)
lj2000 heeft gelijk. Gewoon alles backuppen en weer terug knallen.
ben ik nou de enigste die er afgelopen dagen met veel moeite (en soms zelfs niet) op het normale netwerk van Emule komt? Zoals razorback, probenprinz...ze geven allemaal aan dat ze vol zitten
Ook kad is niet meer een succes
Kom er niet meer op
Vandaag update gedaan naar emule v0.42g, helpt niks...
Zijn die servers dan echt vol?
Ook kad is niet meer een succes
Kom er niet meer op
Vandaag update gedaan naar emule v0.42g, helpt niks...
Zijn die servers dan echt vol?
Wat voor melding krijg je? Want servers zijn hier prima te bereiken.
Toevallig iets aan je router gedaan want als Kad tegelijk ook niet meer lekker werkt zou ik het daar in zoeken.
Toevallig iets aan je router gedaan want als Kad tegelijk ook niet meer lekker werkt zou ik het daar in zoeken.
[ Voor 46% gewijzigd door IceStorm op 02-06-2004 15:37 ]
Bingo! Heeel goed, ik heb gister wat zitten klooien...en daardoor is de ip ofzo van de router host veranderd (of zoiets)...naja, alles ff opnieuw ingesteld...en heb nu weer high idIceStorm schreef op 02 juni 2004 @ 15:36:
Wat voor melding krijg je? Want servers zijn hier prima te bereiken.
Wat ik me nou afvraag...
ik heb emule nu zo'n week of 2 draaien, en het gaat steeds vlotter.
maar de kans is groot dat ik voor m'n @home verbinding een ander modem krijg.
Dat heeft een ander ip tot gevolg.. heeft dat invloed op de download snelheid?
Ik bedoel je id wordt gemaakt aan de hand van je ip..
En andere clients waar jij credits bij hebt herkennen je toch aan je id?
[ Voor 15% gewijzigd door job op 02-06-2004 16:03 ]
Hmm daar zit echt wat in. Sinds ik de nieuwe motorola modem van @home heb is mijn ID inderdaad vrandert. Echter, worden credits bijgehouden aan de hand van de ID? Waarvoor is dan de Secure Authentication die ik jaren geleden ingeschakeld heb.damster schreef op 02 juni 2004 @ 16:00:
Wat ik me nou afvraag...
edit:
Na een beetje zoeken op www.emule-project.com blijkt dat je credit in de cryptkey.dat file wordt bijgehouden op clients van andere mensen. Daar staat dus je RSH key die je uniek authenticeert op eMule.Je ID heeft er niks mee te maken dus veel plezier met je nieuwe Motorola Modem
Na een beetje zoeken op www.emule-project.com blijkt dat je credit in de cryptkey.dat file wordt bijgehouden op clients van andere mensen. Daar staat dus je RSH key die je uniek authenticeert op eMule.Je ID heeft er niks mee te maken dus veel plezier met je nieuwe Motorola Modem
[ Voor 18% gewijzigd door Twisted op 02-06-2004 16:15 ]
Je userhash (waar je dus credits op krijgt) veranderd niet bij een ander ip. Je krijgt op een server wel een ander ID (want die wordt wel bepaald adv je ip) maar dat maakt niet zo veel uit
.
kuchbadboynova schreef op 02 juni 2004 @ 12:08:
... nu wilde ik emule er helemaal af halen en opnieuw erop zetten, maar zo als ik weet moet ik bepaalde bestanden saven zodat in niet weer op nul credits begin en dat zie ik niet echt zitten. dus ik ben ff wezen zoeken om welke bestanden het ook alweer ging die ik moet saven, want had ze hier op got zien staan in 1 van de emule topics maar weet niet meer in welke het ook al weer in stond( er staat echt veelste veel om te lezen, en ben niet echt van plan om er jaren over te doen tot ik het heb gevonden hihhi). zou iemand mij kunne vertellen om welke bestanden het ook alweer waren.
uit de startpost: • Sjonge, wat een bestanden in mijn emule folder, welke kunnen weg? waar zijn ze allemaal voor?
maakt niks uitIceStorm schreef op 02 juni 2004 @ 16:34:
Je userhash (waar je dus credits op krijgt) veranderd niet bij een ander ip. Je krijgt op een server wel een ander ID (want die wordt wel bepaald adv je ip) maar dat maakt niet zo veel uit.
[ Voor 15% gewijzigd door Mr.Nobody op 02-06-2004 16:53 ]
Ik zie nogal vaak de volgende meldingen staan in de "verbose" log :
Ignored server (IP=205.209.136.190) - IP filter (Invalid IPv4)
Filtered IP: 69.145.243.57 (Not Declared IPv4)
Een trace naar het eerste IP komt gewoon aan:
22 172ms 172ms * 205.209.136.190
Traceroute complete.
En de tweede ook :
21 218ms 219ms 219ms host-69-145-243-57.client.bresnan.net [69.145.243.57]
Traceroute complete.
Wat betekend dit nou precies
Zijn dit IPv6 adressen of wat ?
Was weer eens te voorbarig met vragen hier,heb al wat gevonden
NOT DECLARED IPv4 - List of ips not actively used or advertised in BGP for entire IPv4 space
For more information please see http://www.completewhois.com/bogons/
Ignored server (IP=205.209.136.190) - IP filter (Invalid IPv4)
Filtered IP: 69.145.243.57 (Not Declared IPv4)
Een trace naar het eerste IP komt gewoon aan:
22 172ms 172ms * 205.209.136.190
Traceroute complete.
En de tweede ook :
21 218ms 219ms 219ms host-69-145-243-57.client.bresnan.net [69.145.243.57]
Traceroute complete.
Wat betekend dit nou precies
Zijn dit IPv6 adressen of wat ?
Was weer eens te voorbarig met vragen hier,heb al wat gevonden

NOT DECLARED IPv4 - List of ips not actively used or advertised in BGP for entire IPv4 space
For more information please see http://www.completewhois.com/bogons/
[ Voor 21% gewijzigd door MarElo op 04-06-2004 17:51 ]
Anoniem: 111386
Ik kan nergens een URL vinden voor een fakelist die ik dan kan gebruiken in de nieuwe morphXT mod. Dat lijkt me wat makkelijker searchen met de emule search functie. Ik heb er al naar gegoogled, maar vind dan alleen duitse sites. Kan iemand mij die link effe passen
?
Thnx
Thnx
Is er ook een MOD die wel werkt met ZoneAlarm Pro (nieuwste)? De nieuwste eMule loopt steeds vast (bekend probleem met ZAP), maar wel erg jammer. Een andere firewall is geen optie, dus ik hoop dat er wel een andere versie is van eMule die ook gebruikt maakt van hetzelfde netwerk.
Sinds een tijdje heb ik problemen (nou jah, meer irritant iets) met MSn en emule als ik ze beiden heb aanstaan.
MSn meld zich telkens opnieuw aan enzo, sommige berichten komen niet eens door etc.
Ik heb de max aantal verbindingen al heeeel laag gezet (150 maar ofzo) en mijn upload heb ik ook op het "laagste" staan (10kb/s, terwijl ik 29 moet halen)
Vroeger had ik ook nooit eerder problemen als ik Emule en msn had aanstaan.
Hoe valt dit te verhelpen, zodat niet steeds weer msn zichzelf opnieuw aanmeld. (of ligt het misschien aan msn zelf? Ik weet het iig niet)
MSn meld zich telkens opnieuw aan enzo, sommige berichten komen niet eens door etc.
Ik heb de max aantal verbindingen al heeeel laag gezet (150 maar ofzo) en mijn upload heb ik ook op het "laagste" staan (10kb/s, terwijl ik 29 moet halen)
Hoe valt dit te verhelpen, zodat niet steeds weer msn zichzelf opnieuw aanmeld. (of ligt het misschien aan msn zelf? Ik weet het iig niet)
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
hehe... ik dacht altijd dat gasten die [funnynick] voor hun naam hadden staan 1 grote emule-clan waren ofzo
want je zag ze zo vaak voorbijkomen... mja; blijkt dus allemaal automatisch gegenereerde namen vanuit emule zelf te zijn voor die gene die hun nick default laten (http://emule-project.com), om toch onderscheid te kunnen maken...
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 06-06-2004 12:21 ]
Kan je niet de lijst gebruiken die DJ^ in "eMule opensource eDonkey, deel 11" bedoelt?Anoniem: 111386 schreef op 05 juni 2004 @ 15:22:
Ik kan nergens een URL vinden voor een fakelist die ik dan kan gebruiken in de nieuwe morphXT mod. Dat lijkt me wat makkelijker searchen met de emule search functie. Ik heb er al naar gegoogled, maar vind dan alleen duitse sites. Kan iemand mij die link effe passen?
Thnx
ipfilter.dat en fakes.dat
-edit-
Hmm... bij mij (MorphXT v3.2) werken die niet.
Gewoon handmatig doen werkt wel, opslaan en dan vervangen.
[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 06-06-2004 13:22 ]
Is 11000+ ip's die gefilterd worden niet heel paranoia? Als in, verlies je er geen snelheid door
?
Ik merk er nu nog weinig van overigens hoor.
Geen idee.IceStorm schreef op 06 juni 2004 @ 18:14:
Is 11000+ ip's die gefilterd worden niet heel paranoia? Als in, verlies je er geen snelheid door?
Ik kan zo goed als niets meer downloaden omdat mijn harde schijven vol zijn.
Maar ik gebruik ook PeerGuardian, die houd aardig wat tegen, het log daarvan staat vol met
Dat zijn nou niet echt instanties die ik toegang geefConnection Rejected: 198.187.189.62 - Disney Worldwide PGIPDB (06-06-2004 @ 16:49:44)
Connection Rejected: 194.159.245.16 - Somm.recordings.demon.co.uk,tema-intl.demon.co.uk (06-06-2004 @ 20:41:43)
-edit-
Ik zit nu met een kleine 100KB/s te downloaden in een categorie waarin ik nog niet vaak het gedown/geupload heb.
Niet echt last van zo veel IP's die gefilterd zijn, hoewel mijn peerguardianlog volstroomt met 'connection Rejected: 217.160.226.87 - chinesebsa.org'
[ Voor 23% gewijzigd door Resistor op 07-06-2004 13:13 ]
Het lukt mij maar niet om goede eMule-mods te vinden die een beetje recent versienummer hebben? 
Weet iemand waar ik een goede kan vinden?
* anandus was bijvoorbeeld heel blij met LSD-mod, maar die is versie .30 geloof ik
* anandus was bijvoorbeeld heel blij met LSD-mod, maar die is versie .30 geloof ik
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik (en met mij vele anderen) gebruik de MorphXT-mod. Die zijn altijd up-to-date wat versienummers betreft. Zitten ook heel veel opties in. Ik vind het een fijne mod, maar het kan natuurlijk zijn dat jij daar anders over denkt. Ik zou zeggen: kijk er eens naar.anandus schreef op 07 juni 2004 @ 16:06:
Het lukt mij maar niet om goede eMule-mods te vinden die een beetje recent versienummer hebben?
Kben het ook maar even wezen bekijken. Tziet er inderdaad wel aardig uit. Hetgene wat me overgehaald heeft, zijn de goede powershare mogelijkheden.
Voor de andere mensen, hier zijn 2 links:
faq
Officiele Website
Edit:
Ik heb nog wel een vraagje, die nergens anders voorkomt over deze mod. Wat betekend dat icoontje dat je ziet, tussen het media player icoontje, en die grote zwarte streep?
faq
Officiele Website
Edit:
Ik heb nog wel een vraagje, die nergens anders voorkomt over deze mod. Wat betekend dat icoontje dat je ziet, tussen het media player icoontje, en die grote zwarte streep?

[ Voor 29% gewijzigd door lrietveld op 08-06-2004 15:35 ]
De beoordelingen (user comments) van je file, rechtsklik, user comments... en je ziet alle beoordelingen met de rating
hmmz
Ah, opzich ook wel logisch
.
Kwas het emule logotje gewent
Kwas het emule logotje gewent
Inderdaad, de powershare heeft mij ook overgehaald. Andere (ooit) goede powershare mods zijn vaak nog gebaseerd op oudere versies en worden niet meer verder ontwikkeld.lj2000 schreef op 08 juni 2004 @ 15:20:
Kben het ook maar even wezen bekijken. Tziet er inderdaad wel aardig uit. Hetgene wat me overgehaald heeft, zijn de goede powershare mogelijkheden.
faq
Officiele Website
Edit:
[afbeelding]
Heeft niemand hier last van?jdiezrequejo schreef op 06 juni 2004 @ 11:10:
Sinds een tijdje heb ik problemen (nou jah, meer irritant iets) met MSn en emule als ik ze beiden heb aanstaan.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Ah, je gebruikt emule zeker voor het derde seizoen van 24?
(aan je avatar te zien)
Maarre, kan het liggen aan je routerconfiguratie? En heb je al een herinstall van beide gedaan?
Maarre, kan het liggen aan je routerconfiguratie? En heb je al een herinstall van beide gedaan?
http://neomule.tkanandus schreef op 07 juni 2004 @ 16:06:
af en toe wel, maar ik kan je niet vertellen of het aan emule of messager ligt.
als het nou vaak was had ik het misschien uitgezocht, maar 2x in de week maakt me niet zo uit
Ik heb problemen met het afsluiten van emule. NAV 2004 wil het log bestand scannen. Ik klik dan op scan stoppen. Dan loopt mijn emule vast en duurt het heel lang voordat emule zichzelf afsluiten. Ditzelfde gebeurt ook als ik mijn pc afsluit en emule staat nog aan, dan duurt het afsluiten echt eeuwen. Wie kan me helpen??
Je kan met NAV Corporate Edition (die ik gebruik) gewoon bestanden Excluden, deze zal NAV dan niet scannen. Het lijkt me dat dit ook met NAV 2004 moet kunnen, dus even die optie zoeken
Options --> Auto-protect ---> ExclusionsZoefff schreef op 10 juni 2004 @ 08:25:
Je kan met NAV Corporate Edition (die ik gebruik) gewoon bestanden Excluden, deze zal NAV dan niet scannen. Het lijkt me dat dit ook met NAV 2004 moet kunnen, dus even die optie zoeken
Is het niet verstandiger om NAV gewoon aan te laten staan en bij het afsluiten van eMule of je pc even NAV handmatig uit te zetten? Gewoon in de systemtray. Zo weet je zeker dat, als je downloads gecompleteerd worden, ze ook nog even gescand worden. Het is mij wel eens overkomen dat er een virus in een download zat.Zoefff schreef op 10 juni 2004 @ 08:25:
hierop een leuke aanvulling; MorphXT 3.3 is uit!lj2000 schreef op 08 juni 2004 @ 15:20:
faq
Officiele Website
Je kunt in NAV prima uitzetten dat hij .part files moet scannen. Die worden toch niet uitgevoerd (en kunnen dus geen kwaad). Als ze gecomplete worden en omgezet naar .rar/.avi/.etc worden ze dan gewoon alsnog gescand en worden evt virussen er uit gehaald.Geurt-kun schreef op 15 juni 2004 @ 23:43:
Is het niet verstandiger om NAV gewoon aan te laten staan en bij het afsluiten van eMule of je pc even NAV handmatig uit te zetten? Gewoon in de systemtray. Zo weet je zeker dat, als je downloads gecompleteerd worden, ze ook nog even gescand worden. Het is mij wel eens overkomen dat er een virus in een download zat.
Maar op deze manier voorkom je dat eMule bij het afsluiten al je .parts gaat scannen.
Ik ben op zoek naar een MoD die een speciale functie ondersteunt.
Ik heb namelijk wel eens een Mod gehad die het mogelijk maakt om eerst alle gedownloade files in het memory te plaatsen en na verloop van tijd het op de harde schijf te plaatsen.
De reden dat ik dit wil is dat er al een harde schijf aan emule is overleden, gewoon door het vele heen-en-weer schrijven. Het besje heeft het goed gedaan, maar nu ik een nieuwe schijf (RMA) heb wil ik het deze besparen. De computer die emule draaid heeft namelijk genoeg memory om het te swappen.
Ik weet dat het nadeel is dat je veel kwijt bent als de computer reset, maar dat maakt mij niet uit. De vraag is alleen welke (actuele)Mod deze functie nog heeft. Op het moment gebruik ik MorphXT en daar wordt het niet ondersteund, kon het niet vinden iig. Iemand een idee?
Ik heb namelijk wel eens een Mod gehad die het mogelijk maakt om eerst alle gedownloade files in het memory te plaatsen en na verloop van tijd het op de harde schijf te plaatsen.
De reden dat ik dit wil is dat er al een harde schijf aan emule is overleden, gewoon door het vele heen-en-weer schrijven. Het besje heeft het goed gedaan, maar nu ik een nieuwe schijf (RMA) heb wil ik het deze besparen. De computer die emule draaid heeft namelijk genoeg memory om het te swappen.
Ik weet dat het nadeel is dat je veel kwijt bent als de computer reset, maar dat maakt mij niet uit. De vraag is alleen welke (actuele)Mod deze functie nog heeft. Op het moment gebruik ik MorphXT en daar wordt het niet ondersteund, kon het niet vinden iig. Iemand een idee?
Je moet de buffer vergroten, als ik me het goed herinner kan dat ergens in een ini file, zal het even voor je opzoeken.
Edit:
Je kan het sinds een aantal versies blijkbaar gewoon aanpassen bij de preferences, onder de "Extended Settings".
Daar vind je een schuifbalkje waar je de File Buffer Size kan veranderen, tot maximaal 1,5 MB. Dan word er dus pas na 1,5 MB wat weggeschreven naar je harde schijf.
Eventueel kan je dit getal ook handmatig wijzigen in preferences.ini, bij "FileBufferSize=" (getal in bytes). Ik raad het je echter sterk af om dit te hoog te zetten, aangezien je dan een (veel) grotere kans op corrupte data hebt, en zoals je zelf al aangeeft, je veel data kwijt bent als er iets mis gaat.
Edit:
Je kan het sinds een aantal versies blijkbaar gewoon aanpassen bij de preferences, onder de "Extended Settings".
Daar vind je een schuifbalkje waar je de File Buffer Size kan veranderen, tot maximaal 1,5 MB. Dan word er dus pas na 1,5 MB wat weggeschreven naar je harde schijf.
Eventueel kan je dit getal ook handmatig wijzigen in preferences.ini, bij "FileBufferSize=" (getal in bytes). Ik raad het je echter sterk af om dit te hoog te zetten, aangezien je dan een (veel) grotere kans op corrupte data hebt, en zoals je zelf al aangeeft, je veel data kwijt bent als er iets mis gaat.
[ Voor 72% gewijzigd door Zoefff op 16-06-2004 18:30 ]
ik heb gewoon met de hand de buffergrote op 15 MB gezet 
ff FileBufferSize=15000000 in preferences.ini aanpassen (nu staat ie dus op 15 MB).
met ongeveer 50 files die aan staan, waarvan er 20 nu ook wat binnen krijgen, neemt emule.exe nu 145 MB van mijn geheugen in. valt dus wel mee, ik heb 1024 MB
ff FileBufferSize=15000000 in preferences.ini aanpassen (nu staat ie dus op 15 MB).
met ongeveer 50 files die aan staan, waarvan er 20 nu ook wat binnen krijgen, neemt emule.exe nu 145 MB van mijn geheugen in. valt dus wel mee, ik heb 1024 MB
offtopic:
Zoefff!, je bent me net voor
Zoefff!, je bent me net voor
[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Nobody op 16-06-2004 18:28 ]
ik ben sinds kort een emule server aan het opzetten, zou iemand ff kunnen checken of hij van buiten bereikbaar is? het ip is xxxxxxx
En weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij in de server.met bestanden die op internet rondzwerven wordt opgenomen?
En weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij in de server.met bestanden die op internet rondzwerven wordt opgenomen?
[ Voor 4% gewijzigd door bigfoot1942 op 28-06-2004 19:26 ]
Als dat je servertekst is klopt het, en ben ik er mee verbonden.server version 16.46 (lugdunum)
thank you for joining my server!
despite it is still poorly visited, you will be able to search well!
if the number of users grows, thats absolutely no problem since the server is a Athlon XP running at 2GHz
klopt, mijn dank is grootResistor schreef op 19 juni 2004 @ 15:37:
[...]
Als dat je servertekst is klopt het, en ben ik er mee verbonden.
* bigfoot1942 heeft na veel gestess zopas een goede tip: Eservers; begin er niet aan.
zopas dacht ik gehacked te zijn, met alle processen afgesloten had ik nog een download van 60-80KB/s.
Een virusscan mocht niet baten, Hijackthis kon niks vinden.
Hij moest dus ge-exploit zijn (immers ik browse ook niet op mijn server en al helemaal niet met IE).
Dus ik alle portmappings uitgezet... nog steeds download.
Na het analyseren van de NAT-logs kwam ik erachter dat ik practisch geDDOSsed werd... en wel op poort 4665
Met hulp van google kwam ik erachter dat dat de "global (server)" search optie was die clients die met andere servers verbonden zijn gebruiken...
Nu heb ik dus download met een overhead van minimaal 50%
Maar ik ga er nog even mee door, wordt het me teveel en stijgt de download meer dan stop ik ermee, en moet ik evt zelfs een ander IP aanvragen bij mijn ISP
zopas dacht ik gehacked te zijn, met alle processen afgesloten had ik nog een download van 60-80KB/s.
Hij moest dus ge-exploit zijn (immers ik browse ook niet op mijn server en al helemaal niet met IE).
Na het analyseren van de NAT-logs kwam ik erachter dat ik practisch geDDOSsed werd... en wel op poort 4665
Met hulp van google kwam ik erachter dat dat de "global (server)" search optie was die clients die met andere servers verbonden zijn gebruiken...
Maar ik ga er nog even mee door, wordt het me teveel en stijgt de download meer dan stop ik ermee, en moet ik evt zelfs een ander IP aanvragen bij mijn ISP
Ik heb het al een paar keer min of meer voorbij zien komen, maar toch niet helemaal zoals ik het graag zie (hernoemen vind ik wat knullig)...
Bij niet complete files (van die 98% dingen), moet er toch een manier zijn dat je die via een tooltje gewoon "save as .... " kan doen?
Ik gebruik normaal gesproken VLC als preview tool, maar die heeft geen "save as ..." optie.
Media Player Classic dan weer wel, alleen deze previewed slecht/traag.
Nou hoor je een "selection menu" te kunnen maken met Emule, maar deze werkt (schijnbaar) niet onder Emule Plus 1l.
Mijn vraag dus:
1. Weet iemand of "Save As..." toch mogelijk is onder VLC?
2. Weet iemand hoe ik het menu (zoals hieronder beschreven) aan de praat krijg met Emule+?
3. Is er een andere plugin die dit kan bewerkstelligen?
Voor diegenen met Emule (niet plus), met onderstaand menu kan je een selectie menu maken van preview tools. Daarmee kan je dan kiezen om een tool die kan saven of alleen previewen te gebruiken.
%emuleinstallatiedirectory%\config\PreviewApps.dat (gewoon maken met notepad)
Je voegt de volgende regels toe:
<menunaam>=<applicatielocatie>
Voorbeeldje:
PreviewApps.dat
Preview Video="c:\program files\VideoLAN\VLC\vlc.exe"
Save Video to File=c:\video\mpc\mplayerc.exe
<eof>
Let hierbij op, dat als er een spatie in de applicatielocatie staat, hij tussen aanhalingstekens ("") moet!
Bij niet complete files (van die 98% dingen), moet er toch een manier zijn dat je die via een tooltje gewoon "save as .... " kan doen?
Ik gebruik normaal gesproken VLC als preview tool, maar die heeft geen "save as ..." optie.
Media Player Classic dan weer wel, alleen deze previewed slecht/traag.
Nou hoor je een "selection menu" te kunnen maken met Emule, maar deze werkt (schijnbaar) niet onder Emule Plus 1l.
Mijn vraag dus:
1. Weet iemand of "Save As..." toch mogelijk is onder VLC?
2. Weet iemand hoe ik het menu (zoals hieronder beschreven) aan de praat krijg met Emule+?
3. Is er een andere plugin die dit kan bewerkstelligen?
Voor diegenen met Emule (niet plus), met onderstaand menu kan je een selectie menu maken van preview tools. Daarmee kan je dan kiezen om een tool die kan saven of alleen previewen te gebruiken.
%emuleinstallatiedirectory%\config\PreviewApps.dat (gewoon maken met notepad)
Je voegt de volgende regels toe:
<menunaam>=<applicatielocatie>
Voorbeeldje:
PreviewApps.dat
Preview Video="c:\program files\VideoLAN\VLC\vlc.exe"
Save Video to File=c:\video\mpc\mplayerc.exe
<eof>
Let hierbij op, dat als er een spatie in de applicatielocatie staat, hij tussen aanhalingstekens ("") moet!
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
@ zion
Het is veel makkelijker. Bij de eigenschappen van het bestand zie je welkr temporary file het is. Hernoem gewoon de extentie
Het is veel makkelijker. Bij de eigenschappen van het bestand zie je welkr temporary file het is. Hernoem gewoon de extentie
probeer het nog eens iets duidelijker te vertellen, ik snap het nl nietbigfoot1942 schreef op 20 juni 2004 @ 22:19:
* bigfoot1942 heeft na veel gestess zopas een goede tip: Eservers; begin er niet aan.
volgens mij bedoel je dat als je emule uitzet en nog vanalles binnenkomt op je emule poorten
als je dat bedoelt, klopt dat.
andere clients proberen nog te connecten op jou pc.
niets om je druk om te maken, na enkele dagen zal dit stoppen.
maar zoals ik al zei, als ik het verkeed begrijp, leg het dan nog iets duidelijker uit
Ten eerste zei ik al dat ik dat geen manier vind. Ten eerste is het omslachtig (ik wil hem JUIST vanuit Emule aanklikken), en ten tweede is het ook nog eens een beroerde manier, omdat hij dan niet herberekend wordt, en dus voor allemaal onvoorspelbare effecten kan zorgen. Dus voorlopig blijft mijn vraag gewoon even staan.SSH schreef op 21 juni 2004 @ 11:15:
@ zion
(Oja, het is trouwens sowieso zeldzaam dat ik de simpelste manier ook de juiste vind
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
voor de duidelijkheid ik draaide een emule server geen emule client (ieg niet waar het om ging)Mr.Nobody schreef op 21 juni 2004 @ 18:58:
[...]
probeer het nog eens iets duidelijker te vertellen, ik snap het nl niet
volgens mij bedoel je dat als je emule uitzet en nog vanalles binnenkomt op je emule poorten
als je dat bedoelt, klopt dat.
andere clients proberen nog te connecten op jou pc.
niets om je druk om te maken, na enkele dagen zal dit stoppen.
maar zoals ik al zei, als ik het verkeed begrijp, leg het dan nog iets duidelijker uit
misschien dat "Razorback", "Probenprinz" ed een belletje doet rinkelen? Zo'n soort ding dus. En de zoekmogelijkheid "Global" genereerd nogal veel overhead tussen servers onderling
Op een standaard download van 60-80KB/s had ik eigenlijk niet gerekend. Ik ging ervanuit dat de overhead af zou hangen van je aantal gebruikers. Maar zelfs met 3 gebruikers heb je die overhead vanwege de zoekopdrachten die gebruikers die aan andere servers hangen uitvoeren.
Ik heb hierdoor ieg veel geleerd over de stuctuur van het edonkey (/emule) netwerk e dacht dit even met jullie te delen.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb uitgelegd, anders moet je zelf maar een edonkey server starten, dan begrijp je het snel genoeg.
ik heb nu dus de server uitgezet, ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat de requests niet meer bij mij binnenkomen en ik weer een stuk sneller kan downloaden
BTW ik heb de server niet uitgezet vanwege de hoge download, maar omdat ik om de een of andere reden niet over de 200nogwat users heenkwam. Ik ben best bereid mijn download hiervoor op te offeren, maar dan moeten er wel genoeg clients aan (kunnen) hangen. Wat de reden voor deze "grens" is weet ik niet, ik ga ervanuit dat mijn ping niet meer lekker laag was
Waarom zou je uberhaupt nog server willen zijn?
Ik krijg na het opstarten van emule deze fout.

Wat doe ik fout?
Een paar dagen geleden deed hij het nog perfect.
Wat doe ik fout?
Een paar dagen geleden deed hij het nog perfect.
Heb je al geprobeerd om t opnieuw te installeren?
Zolang KAD nog niet volledig is uitontwikkeld, niets anders danIceStorm schreef op 22 juni 2004 @ 08:45:
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ik had emule eerst met low id, na wat aanpassingen bij winroute heb ik nu high id.
Alleen nu krijg ik veel messages met de melding dat ik word geband omdat mijn client aan het leeche is.
Ik heb mijn upload op 15 kb en mijn dowload op 20 kb staan.
Wat kan die melding veroorzaken?
Alleen nu krijg ik veel messages met de melding dat ik word geband omdat mijn client aan het leeche is.
Ik heb mijn upload op 15 kb en mijn dowload op 20 kb staan.
Wat kan die melding veroorzaken?
om iets voor de commutity te doen en daarvoor mijn bandbreedte en processorkracht op te offeren misschien?IceStorm schreef op 22 juni 2004 @ 08:45:
In emule zitten bij de MorphXT versie verschillende credit systemen.
1. Official credit
2. pawcio credit
3. lovalace credit
4. eastshare credit
De official werk gewoon tot de verhouding 1:3 is en stopt daarna praktisch met downloaden, maar wat doen de andere drie systemen?
1. Official credit
2. pawcio credit
3. lovalace credit
4. eastshare credit
De official werk gewoon tot de verhouding 1:3 is en stopt daarna praktisch met downloaden, maar wat doen de andere drie systemen?
Ik vind dat de 'community' meer heeft aan je bandbreedte als je die gebruikt om te sharen dan om de zoveelste server te zijnbigfoot1942 schreef op 24 juni 2004 @ 12:02:
om iets voor de commutity te doen en daarvoor mijn bandbreedte en processorkracht op te offeren misschien?
Hehe.. dat duurt totdat de meerderheid van de users jouw server ip weer uit de serverlist weg heeft.bigfoot1942 schreef op 21 juni 2004 @ 23:30:
[...]
ik heb nu dus de server uitgezet, ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat de requests niet meer bij mij binnenkomen en ik weer een stuk sneller kan downloaden
Als je de mule start, gaat ie al de servers pingen.. Daar komt denk ik al dat verkeer vandaan.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Dit topic is gesloten.