Toon posts:

128MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat geheugen goed? Ik heb een pIII800 en wil die binnenkort gaan overclocken. Allemaal leuk en aardig dus. Ik zat bij oc-shop naar dat mushkin te kijken en dat is vrij duur. Ik wil max een fsb van 128 kunnen halen 8 x 126 = 1006 ofzo. Op dat mem van Dane Electrec zit ook nog 10 jaar garantie als ik het goed heb.

Zou dit geheugen goed zijn of raden jullie me echt muskin aan ofzo. En hoe is dit geheugen ten opzichte van infinion cas 2?

tnx in advance

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Is 4 dagen geleden nog langs geweets, probeer eens de search.

Wil je dit bij Eynstein kopen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik koop het ergens anders...

Ik heb al gezocht kon niks vinden. Waar zocht jij op dan?

Verwijderd

Topicstarter
hmm lekker vaag dus, lees dat de helft dus niet 222 is :/

Toch maar ff verder kijken

Verwijderd

www.crucial.com :)

Heb er 512 Mb 2-2-2 gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Wat koste dat? Ik was ook al bij oc-shop aan het kijken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41
Ik dacht dat HlpDsk zich met een P166@200 of zo moest redden? Ga je die 512 daar in proppen:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
ik heb die
maar TIS officieel NIET cas2..

tis officeel cas 3 133
cas 12 100..
maar loopt hier 134 cas 2..
tis 7 ns mem dus 142 mhz max..
kweet niet of die op 142 nog cas 2 wil draaie..maargoed..

PVoutput

• knights16
  • Nu online
trouwens..

als ik het nu op cas 2 heb
betekent dit dat het
2-2-2 loopt ?

iemand ?

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
In je bios kan je instellen

2
2
2

Als je dan kan booten en na bijv ff werken in windows en evt geheugentest gedaan te hebben en alles werkt loopt je geheugen prima op cas2

Verwijderd

Ik heb vorige week 2 Winbond bechipte 64MB repies uitgewisseld voor 1 MTec 128MB/133 (double sided). Die zit nu naast een 128MB/133 (single sided) "erg wazig" en het draait op 133/turbo/4way/cas2 (houdt dat op een KT7 2-2-2 in?).
Als CAS2 niet goed gaat betekent dat BSOD's e.d. of is het subtieler.
Ik geloof het eigenlijk nog steeds niet, tis el cheapo maar draait top.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet denkik gewoon bij goedkoop geheugen geluk hebben ;)

• knights16
  • Nu online
nee
kep een abit kt7

staat alleen bla bla delay
dat staat op 2
maar loopt het nu
2-2-2 ?

PVoutput

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op maandag 18 december 2000 08:23 schreef judged het volgende:
Ik heb vorige week 2 Winbond bechipte 64MB repies uitgewisseld voor 1 MTec 128MB/133 (double sided). Die zit nu naast een 128MB/133 (single sided) "erg wazig" en het draait op 133/turbo/4way/cas2 (houdt dat op een KT7 2-2-2 in?).
Als CAS2 niet goed gaat betekent dat BSOD's e.d. of is het subtieler.
Ik geloof het eigenlijk nog steeds niet, tis el cheapo maar draait top.
Hey Judge, geeft Sisoft Sandra aan dat het MTec 222 (Cas2) geheugen is... of staat het via een sticker op het geheugen? Zo ja... waar heb je die dimm gekocht?

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• knights16
  • Nu online
nee
kep een abit kt7
staat alleen bla bla delay
dat staat op 2
maar loopt het nu
2-2-2 ?

PVoutput

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 14:59 schreef abbadon het volgende:
Ik dacht dat HlpDsk zich met een P166@200 of zo moest redden? Ga je die 512 daar in proppen:)
Nee, in me Tbird900 *D

256 Mb trouwens. Andere 256 mb in bak van kennis.

Verwijderd

ff dom vraagje
maar waar kun je je cass-settings instellen in je bios ? (abit kt7)
heb ook dane elec geheuge btw

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 17:22 schreef Martinus_E het volgende:

[..]
Hey Judge, geeft Sisoft Sandra aan dat het MTec 222 (Cas2) geheugen is... of staat het via een sticker op het geheugen? Zo ja... waar heb je die dimm gekocht?
Dat zegt Sandra (en ctspd) juist niet, zelfs maar cas3 op 100Mhz. De "erg wazige" 128MB reep die ik al had is wel cas2 tot 100MHz. Ik heb ze beide bij Meg@2 gehaald in Den Haag, maar die hebben zo'n beetje iedere dag ander RAM.
Ik draai het nu een week op 133/turbo/cas2/4-way en geen gekke dingen :P

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op dinsdag 19 december 2000 21:30 schreef judged het volgende:

[..]
Dat zegt Sandra (en ctspd) juist niet, zelfs maar cas3 op 100Mhz. De "erg wazige" 128MB reep die ik al had is wel cas2 tot 100MHz. Ik heb ze beide bij Meg@2 gehaald in Den Haag, maar die hebben zo'n beetje iedere dag ander RAM.
Ik draai het nu een week op 133/turbo/cas2/4-way en geen gekke dingen :P
Waar je naar moet kijken is het regeltje PC133U-333-542 in Sisoft Sandra. Als die -333- bij jou 222 is dan is het CAS2 geheugen. Als er 333 staat of 322 dan is het CAS3 spul.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Die leuke regel geeft niet alle info weer. Kijk goed naar Sandra of c'tspd en je ziet dat een 333 (zoals de 2 die ik heb) wel degelijk cas2/3 kan zijn (cas2 dan bijv tot 100Mhz).

• Martinus_E
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Die ene regel is het enige waar ik naar kijk. De rest is de naam van de dimm (bijvoorbeeld Hyundai, en bij OEM geheugen staat er meestal verder geen merk, alleen of het PC100 of PC133 is). Wat er verder onder staat is het vage CAS2 up to 100MHz and CAS3 up to 133Mhz (moet je zelf uitproberen hoever je kan gaan voordat je een timing op (CAS)3 moet zetten). Dat met die 222/333 is het enige waar je aan kan zien wat het officieel is. Heb al genoeg PC100/PC133 geheugen uitgeprobeert, en PC133 CAS3 geheugen haalde bij mij altijd 150 of hoger met timings op 3-3-3 (BF6). Maar ik zoek iets veel hogers.

Pagina: 1