gewoon op ebay, daar betaal je ongeveer 3 euro voor de datakabel (tenminste ik had hem voor 3 euro) en nog 7 euro verzendkosten. Het is een usb kabel , en werkt perfect met foto's op je telefoon zetten en er weer af halen. Ook ringtones erop zetten gaat perfect
Heeft iemand enig idee met welk programma op de ppc ik eventueel via IR de foto's op mijn pda kan krijgen.
Het is al een paar keer gevraagd in dit topic maar nog niet beantwoord.
Wat is er in de software nou het verschil tussen de E800 en de E820 van T-Mobile?
Is het echt een totaal ander interface e.d. of heeft T-Mobile nu slechts een extra tab ofzo. Op de T-Mobile site zie je de E820 altijd met zo'n roze/wit T-Mobile interface, is dat dan ook de daadwerkelijke interface van dat toestel?
Wat is er in de software nou het verschil tussen de E800 en de E820 van T-Mobile?
Is het echt een totaal ander interface e.d. of heeft T-Mobile nu slechts een extra tab ofzo. Op de T-Mobile site zie je de E820 altijd met zo'n roze/wit T-Mobile interface, is dat dan ook de daadwerkelijke interface van dat toestel?
Samsung E800 is gewoon zo'n modehype-telefoontje! Net als toen de Nokia 3310 die iedereen wel is heeft gehad. Deze telefoon kan toch niks? Zo'n lelijk slide-design, geen bluetooth, onwijs klein schermpje wat onwijs pixelig is, geen normale beltoontjes, camera functie van 640 x 480 ook niet echt de moeite ofzo. Is gewoon een paupertelefoontje dit
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat jij hem zelf niet hebt betekent niet dat je de E800 moet afkraken. Niet iedereen heeft net als jij behoefte aan MP3, Bluetooth, FM-radio, video, etc.
Jij vind dat slide-design niets, de meesten mensen vinden het wel mooi.
PS Samsung heeft de beste TFT-schermpjes.
Jij vind dat slide-design niets, de meesten mensen vinden het wel mooi.
PS Samsung heeft de beste TFT-schermpjes.
[ Voor 10% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 20-11-2004 20:06 ]
www.klaagdanmaaklekkerbijsamsungofzo.nlCLB schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:13:
Samsung E800 is gewoon zo'n modehype-telefoontje! Net als toen de Nokia 3310 die iedereen wel is heeft gehad. Deze telefoon kan toch niks? Zo'n lelijk slide-design, geen bluetooth, onwijs klein schermpje wat onwijs pixelig is, geen normale beltoontjes, camera functie van 640 x 480 ook niet echt de moeite ofzo. Is gewoon een paupertelefoontje dit
Voor Boomx, ja die van T-moble is iets anders dan die van samsung, eigenlijk beroerder en games ontbreken standaard.
[ Voor 12% gewijzigd door Carel op 20-11-2004 20:11 ]
Excuses moi. Zo reageren op dit forum was niet echt behoorlijk van me
Nieuwe Samsung D500 al gezien ---> mooooooi dingetje
ps. Sorry dat ik zo als 'n
deed daarnet
Nieuwe Samsung D500 al gezien ---> mooooooi dingetje
ps. Sorry dat ik zo als 'n
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
T'is al goed.CLB schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:18:
Excuses moi. Zo reageren op dit forum was niet echt behoorlijk van me![]()
Nieuwe Samsung D500 al gezien ---> mooooooi dingetje![]()
ps. Sorry dat ik zo als 'ndeed daarnet
Maar eh die D500 is ook een slide phone hoor
Verwijderd
Boomx,Boomx schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:10:
Het is al een paar keer gevraagd in dit topic maar nog niet beantwoord.
Het verschil tussen de E800 en de E820 zit hem alleen en enkel in de softwareversie. Bepaalde instellingen die, bijvoorbeeld, vereist zijn om optimaal verbinding te kunnen maken met het T-Mobile GPRS-netwerk e.d. zijn voorgeprogrammeerd. Hier komt ook bij dat het menu er iets anders uitziet dan van de -standaard, respectievelijk van een andere provider- E800. Hardwarematig gezien zijn ze exact hetzelfde.
Zodra je de data-link kabel voor je E8(2)0 > PC hebt, kun je er in feite elke versie van maken die je zelf wilt. Wees er wel voorzichtig mee, als je de firmware verfuckt kun je fluiten naar de garantie. Daar komen ze bij reparatie áltijd achter...
Gr. Geert (T-Mobile Klantenservice ;-))
Verwijderd
dus die geluidjes uitzetten is écht niet mogelijk...
stom ding
stom ding
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 20:42 ]
Mijn datakabel werkt dus gewoon niet .
Samsung sgh-e820 ( tmobile versie )
Ik heb de PCB133LBE originele samsing datakabel , serieel dus.
Com poort snelheid staat al op 112500 ( zoiets
)
Maar als ik dan PIMS file manager start , krijg ik de foutmelding
Kan DOA/ JET-jb engine niet initialiseren.
Wat doe ik fout ?
EDit , aan die kabel zit zo`n zwart blokje , daar zit nog een aansluiting op , daar moet ik mijn lader toch niet instoppen ? want die past er namelijk precies in
edit 2 , hij heeft wel verbinding , toen de datakabel er nog in zat wou ik voor de gein eens infrarood activeren en toe kon dat niet omdat DATA VERBONDEN er al stond . Dus de verbinding is er wel
Samsung sgh-e820 ( tmobile versie )
Ik heb de PCB133LBE originele samsing datakabel , serieel dus.
Com poort snelheid staat al op 112500 ( zoiets
Maar als ik dan PIMS file manager start , krijg ik de foutmelding
Kan DOA/ JET-jb engine niet initialiseren.
Wat doe ik fout ?
EDit , aan die kabel zit zo`n zwart blokje , daar zit nog een aansluiting op , daar moet ik mijn lader toch niet instoppen ? want die past er namelijk precies in
edit 2 , hij heeft wel verbinding , toen de datakabel er nog in zat wou ik voor de gein eens infrarood activeren en toe kon dat niet omdat DATA VERBONDEN er al stond . Dus de verbinding is er wel
[ Voor 39% gewijzigd door Galaxis op 29-11-2004 16:54 ]
Verwijderd
ik heb de kabel PCB093lbe
dat gaat denk ik niet echt werken he ?
ik heb die 133 nodig maar waar ken ik die halen mensen
dat gaat denk ik niet echt werken he ?
ik heb die 133 nodig maar waar ken ik die halen mensen
Ik heb vandaag een kabel gehaald bij T for telecom, wel 39 euro... afzetters maarja had geen zin in al dat gekloot
Verwijderd
Ik had een vraagje,
ik had gehoord (en soms las ik het hier ook weleens) dat je ringtones via die datakabel op je telefoon kan zetten, maar hoe?
ik had gehoord (en soms las ik het hier ook weleens) dat je ringtones via die datakabel op je telefoon kan zetten, maar hoe?
[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 14:50 ]
Kan iemand mij helpen aan de juiste driver voor de USB kabel van miniantenne.nl Ik kan nergens iets vinden wat me verder helpt... (al 2x drivers geinstalled maar helaas
)
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
*bump* ^^
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Check ff een pagina (of 2 ) terug op dit topic!! Daar heb ik de juiste link naar de site gegeven.... Hier werkt ie perfect...Roeligan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:56:
Kan iemand mij helpen aan de juiste driver voor de USB kabel van miniantenne.nl Ik kan nergens iets vinden wat me verder helpt... (al 2x drivers geinstalled maar helaas)
Thx... ik had deze al eens geprobeerd, maar zonder resultaat... nu werk ie wel 
RatPack #814
Ik heb dit gedaan maar nu heb ik ook geen beltoon meer als ik gebelt word..Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2004 @ 17:13:
Ik heb zelf wat lopen prutsen om het geluid van de camera uit te krijgen en het is me gelukt!
Je bent welkom het ook te proberen maar hou mij niet verantwoordelijk als er iets stuk gaat..
Alles op eigen risico.
Ik heb eerst de taal ingesteld op engels:
menu>phone settings>Language>text language>english.
Dit was nodig om alles te kunnen doen in het service menu, want die werkt niet volledig in het nederlands (tenminste op mijne niet).
Ga dan uit alle menu's en toets dan dezelfde code in als die voor de samsung e700:
*#8999*8378#
Als t goed is zit je nu in het service menu.
Ga dan naar:
H/W test>audio settings>Rx path>Melody vol.>normal, en verander 13 in 0 en druk op save. Hierna zie je 17, laat dit onveranderd en keer volledig terug uit alle menu's.
Vervolgens moet je aan de zijkant van je telefoon het key volume terug zetten op minimal volume met de grote knop, en dan hoor je bij t maken van een foto geen geluid meer!
Iedereen succes die zich net zo stoorde aan eht camera geluid als ik!
MVG Lars
Komt dat door die instellingen? als ik hem nu terug zet op 13 dan maakt ie nog geen geluid..
Dan heb je iets verkeerds ingesteldmelvie schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:38:
[...]
Ik heb dit gedaan maar nu heb ik ook geen beltoon meer als ik gebelt word..
Komt dat door die instellingen? als ik hem nu terug zet op 13 dan maakt ie nog geen geluid..
Verwijderd
Is het iemand gelukt om met een java midlet alsnog email te krijgen op de samsung e800 ?
Mij namelijk niet, ik word er een beetje gek van om telkens weer via WAP in te loggen
Mij namelijk niet, ik word er een beetje gek van om telkens weer via WAP in te loggen
Hey, kan iemand mij stap voor stap uitleggen of een link geven, hoe je jar/jad files op je gsm krijgt en ze kan spelen... Je moet ze op een wap site zetten ofzoiets, maar hoe doe je dat.....door te googlen kon ik het nie vinden
Ik heb sinds vandaag de E820 en ik heb geprobeerd het geluid uit te zetten. Maar als ik de code invoer gaat het goed tot: *#8999*, daarna maakt hij alleen maar streepjes, zoals: *#8999*-----Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2004 @ 17:13:
Ik heb zelf wat lopen prutsen om het geluid van de camera uit te krijgen en het is me gelukt!
Je bent welkom het ook te proberen maar hou mij niet verantwoordelijk als er iets stuk gaat..
Alles op eigen risico.
Dit was nodig om alles te kunnen doen in het service menu, want die werkt niet volledig in het nederlands (tenminste op mijne niet).
Ga dan uit alle menu's en toets dan dezelfde code in als die voor de samsung e700:
*#8999*8378#
Ga dan naar:
H/W test>audio settings>Rx path>Melody vol.>normal, en verander 13 in 0 en druk op save. Hierna zie je 17, laat dit onveranderd en keer volledig terug uit alle menu's.
Vervolgens moet je aan de zijkant van je telefoon het key volume terug zetten op minimal volume met de grote knop, en dan hoor je bij t maken van een foto geen geluid meer!
MVG Lars
Iemand een id?
[b]Edit:
Oplossing: Ik heb eerst +#89998378# ingetypt en later de * tussen gezet. ZO trapt hij erin
[ Voor 6% gewijzigd door Erazzzer op 06-01-2005 16:12 ]
Jij altijd met je work-arounds...
RatPack #814
Work-around of niet, het werkt wel
Wat een hoop problemen met die E800 zeg, ongelooflijk... De laatste tijd alleen maar gezeik met de software van dit ding, paar vrienden hebben hem ook gekocht en die zijn allemaal in een tijdsbestek van 1 maand allemaal teruggestuurd voor reparatie, erg jammer van Samsung hoor.
Een vriendin van me heeft ook zo'n samsung e800.. en sinds vandaag ook een datakabel..
maar nu t probleem.. na wat geklooi en hulp van deze topic hebben we eindelijk verbinding.. we zien wel allemaal namen enzo.. maar als we naar foto's willen dan doet ie t niet..
meer mensen ervaring mee? en ook een oplossing???
Bij voorbaat dank!
maar nu t probleem.. na wat geklooi en hulp van deze topic hebben we eindelijk verbinding.. we zien wel allemaal namen enzo.. maar als we naar foto's willen dan doet ie t niet..
meer mensen ervaring mee? en ook een oplossing???
Bij voorbaat dank!
Je kan geluidjes die je krijt na bijv het wissen van een smsje uitzetten door het hekje (#) lang ingedrukt te houden! Succes
Saskia
Verwijderd
Ik heb een e700, maar hetzelfde probleem met een usb datakabel. Zodra ik de kabel inplug valt de telefoon uit, ook al zit de kabel niet in de pc. Dan moet ik de batterij loshalen voordat ik hem weer aan kan zetten. Ik heb ook alles al geprobeerd met de Prolific USB to Serial Bridge en met EasyStudio. Alle versies, alle snelheden, de juiste com-poort... niks helpt. Iemand een idee? Anders breng ik die kabel morgen terug.
Das gewoon de sneltoets om naar stille modus te gaanDestil schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:39:
Je kan geluidjes die je krijt na bijv het wissen van een smsje uitzetten door het hekje (#) lang ingedrukt te houden! Succes
RatPack #814
Nou ik kreeg eerst die geluidjes niet uit maar met die snel toets eindelijk wel!
Ik heb trouwens nog een vraagje, ik kan geen MMSjes versturen en ontvangen. Ik krijg steeds de melding netwerk niet beschikbaar, en ik heb wel bereik) Ik heb de instellingen opgevraagt via de Telfort site en opgeslagen. Ik heb Telfort ook 2 keer gebeld maar zij beweren dat het aan de instellingen van mijn foon ligt. Er werd geadviseerd om alle andere MMS profielen te verwijderen.. Maar ik kan niet echt vinden waar je die profielen kan verwijderen. Kan iemand mij helpen?
Ik heb trouwens nog een vraagje, ik kan geen MMSjes versturen en ontvangen. Ik krijg steeds de melding netwerk niet beschikbaar, en ik heb wel bereik) Ik heb de instellingen opgevraagt via de Telfort site en opgeslagen. Ik heb Telfort ook 2 keer gebeld maar zij beweren dat het aan de instellingen van mijn foon ligt. Er werd geadviseerd om alle andere MMS profielen te verwijderen.. Maar ik kan niet echt vinden waar je die profielen kan verwijderen. Kan iemand mij helpen?
Saskia
Als je nu met het het geluid op minimal afsluit heb je ook geen afsluit- en opstartgeluid meer.Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2004 @ 17:13:
Alles op eigen risico.
*#8999*8378#
Ga dan naar:
MVG Lars
Maar kun je nog meer leuke dingetjes veranderen in H/W test?
Verwijderd
ik heb de seriele kabel van samsung vandaag gekocht (niet de usb versie dus) en ik heb hem in mn laptop gestopt en mn telefoon erop aangesloten. verder heb ik de software van de samsung site (de nieuwere versie dus...) alleen ik zou echt niet weten wat ik nu verder nog moet doen.. dr wordt hier gepraat over com poorten en over snelheid enzow... maar daar snap ik eerlijk gezegd niet zoveel van.. ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.. (k zou namelijk graag foto's van mn mobiel op mn pc zetten)
alvast bedankt,
groetjes niels
edit: k ben er al achter hoe ik die com poort moest instellen hij doet t nu:)
alvast bedankt,
groetjes niels
edit: k ben er al achter hoe ik die com poort moest instellen hij doet t nu:)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 10:22 ]
Verwijderd
nu heb ik alleen wel een ander vraagje... hoe zet je java op je mobiel via de data kabel..? gaat dat ook met file manager? daar kom ik namelijk echt niet uit.. hoop dat jullie me kunnen helpen groetjes
niels
niels
Ik heb een raar probleem met mijn toestel , als ik foto's wil nemen dan geeft ie deze fout:
FOUT BIJ TONEN VOORBEELD !!
En als ik dan weer op camera druk dan gaat de camera wel aan, maar soms heb ik ook van die dagen dat ie het helemaal niet doet
En als ik dan weer op camera druk dan gaat de camera wel aan, maar soms heb ik ook van die dagen dat ie het helemaal niet doet
Bestaat de link van de usb-serial driver nog want ik kan wd_pl2303_v20011_v20024.zip namelijk niet vinden???X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:56:
Ik heb eindelijk m'n E800 icm met een usb-datacable en pims&file manager (onderdeel van easystudio) aan de praat gekregen. Alles werkt nu naar behoren.
Je kan wel overige onderdelen installeren van het gehele pakket van Easy Studio. De pims&file manager in de volledige versie van de samsung site werkt in ieder geval nog niet.
Download pims&file manager 1.0.0.1. http://downloadcenter.sam...359_PIMS_File_Manager.zip
Datacable icm usb-serial driver van Prolific versie 2.0.0.24 1-12-2003
http://tech.prolific.com.tw/visitor/v_filebrw.asp select a file catagory -> drivers for windows, dan zoeken naar wd_pl2303_v20011_v20024.zip
Driver handmatig installeren en verwijzen naar SERWPL.INF in je directory waar je usb driver staat.
Oke ik heb de aangepaste link een paar pagina's verder gevonden. Dit alles gedownload en bijgewerkt, maar als ik de driver instaleer geeft hij aan dat er een error is geweest en werkt het hele zooitje nog niet. Het is een e700 usb kabel. Wanneer ik hem bij een andere computer aansluit werkt hij wel met mijn e800 maar niet op mijn eigen computer. Iemand een oplossing?assass schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:50:
[...]
Bestaat de link van de usb-serial driver nog want ik kan wd_pl2303_v20011_v20024.zip namelijk niet vinden???
Verwijderd
Ik krijg het helaas...tot opperste frustratie toe... niet voo relkaar om de driver te installeren... hoe kan dit. ik download de files van de gegeven site en dan geef ik de map aan (bij installatie van de kabel) en dan zegt de compu niets te hebben gevonden... raarrrrr
groeten gerwin
groeten gerwin
Ik kan wel de drivers installeren en het programma. Als ik het prgramma dan start zie ik mijn telefoon maar kan em niet openen enz. Iemand enig idee ?
WEet iemand wat ik verkeerd doe ? zal we liets kleins zijn
Driver geinstalleerd, via live update de laatsteversie gedownload,
dit gaat allemaal goed, kan de telefoon zien, telefoon nummers etc uitlezen, maar het gedeelte :
Melodie sturen naar Telefoon
en image sturen naar telefoon zijn grijs ;
Voor derest kan ik wel alles,
in de beschrijving staat dat de telefoon online moet staan ?
dOe ik iets verkeerds ?
Driver geinstalleerd, via live update de laatsteversie gedownload,
dit gaat allemaal goed, kan de telefoon zien, telefoon nummers etc uitlezen, maar het gedeelte :
Melodie sturen naar Telefoon
en image sturen naar telefoon zijn grijs ;
Voor derest kan ik wel alles,
in de beschrijving staat dat de telefoon online moet staan ?
dOe ik iets verkeerds ?
Nog even de JUISTE link naar de drivers voor de datakabel (USB) o.a. te koop bij miniantenne.nl
Met deze drivers lukt 't wel om pim and filemanager aan de praat te krijgen.
bosaap22 in "Nieuwe Samsung E800"
succes
Met deze drivers lukt 't wel om pim and filemanager aan de praat te krijgen.
bosaap22 in "Nieuwe Samsung E800"
succes
Verwijderd
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik foto;s kan verzenden naar computer of naar een ander gsm met infrarood?
Ik kan nergens vinden "foto verzenden via infrarood" Ik hen een samsung E800 en zit wel infrarood op.
Wie kan mij helpen???
Kan iemand mij vertellen hoe ik foto;s kan verzenden naar computer of naar een ander gsm met infrarood?
Ik kan nergens vinden "foto verzenden via infrarood" Ik hen een samsung E800 en zit wel infrarood op.
Wie kan mij helpen???
Kun je niet gewoon via "filemanager" je plaatjes en melodie versturen? Volgens mij hoef je die "melodie versturen" namelijk helemaal niet te gebruiken.Peter F schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:07:
Zelfde resultaat, heb ene screenshot gemaakt.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ga morgen wel een data kabel halen ik denk dat dat beter is dan infrarood
Hoe zet ik dan fotos over van gsm naar een andere gsm?
Hoe zet ik dan fotos over van gsm naar een andere gsm?
Oke m'n eerste probleem met de E800 is een feit,
Telkens als ik hem wil opladen geeft ie de melding "Contr. batt.temp" Eerst deed ie dit alleen als hij aan de lader zat maar nu zegt ie het ook gewoon als ie van de lader af is en gewoon uit staat, de melding blijft steeds in beeld staan
Ook kapt ie oproepen zomaar af als ik opneem. Vandaag bleef ook het batterij-tekentje in het scherm knipperen alsof ie aan het laden was, maar hij zat helemaal niet aan de lader!
Erg vaag allemaal en morgen ga dus mooi naar The Phone House
Telkens als ik hem wil opladen geeft ie de melding "Contr. batt.temp" Eerst deed ie dit alleen als hij aan de lader zat maar nu zegt ie het ook gewoon als ie van de lader af is en gewoon uit staat, de melding blijft steeds in beeld staan
Erg vaag allemaal en morgen ga dus mooi naar The Phone House
Een vriendin van mij heeft sinds een paar dagen zo'n E800, en moet als Nokia liefhebber zeggen , tis een skon ding (die vriendin en die Samsung) nu wil ik vanaf mijn 6230 diverse (midi) beltonen sturen via IR, en dat wil dus helemaal niet lukken.Ze hebben daar thuis 3 van die E800's en had al beloofd er wat leuke beltonen op te zetten.
Ze zien elkaar niet eens, aangezien ik met de 6230 regelmatig bestanden verstuur via IR weet ik dat die wel werkt. Jammer genoeg geen BT op die E800
Ze zien elkaar niet eens, aangezien ik met de 6230 regelmatig bestanden verstuur via IR weet ik dat die wel werkt. Jammer genoeg geen BT op die E800
Verwijderd
Weet iemand waar ik voor een beetje normale prijs een nieuwe batterij en/of oplader kan kopen? Prijzen verschillen namelijk enorm en ik heb een nieuwe nodig...
thx
Dwin
thx
Dwin
Niemandlazrambo schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:00:
Ik heb een raar probleem met mijn toestel , als ik foto's wil nemen dan geeft ie deze fout:
beste leden,
zijn er enige suggestiesom mijn datakabel aan de praat te krijgen?
ik heb deze gekocht via ebay, het betreft een usb naar seriele kabel, er zat software bij en drivers, kheb al deze drivers geprobeerd en niks werkte , ook de software (easy studio ) en de oudere easy studio werkten niet. dan zag ik hier op het forum een link staan naar de goeie drivers (pl2302 driver), echter deze werkt ook niet... dit staat op com3 omdat de andere al bezet zijn. nu met een ander program zegt mijn pc dat er niets gevonden wordt op die poort, terwijl de kabel inzit en de gsm er ook aanhangt... kheb bijna alle moed opgegeven, maar toch nog ff hier eerst zetten. misschien weet er iemand van jullie een goede oplossing
kheb dus een e300 en windows xp
mvg en hartelijk bedankt mrgoolie
zijn er enige suggestiesom mijn datakabel aan de praat te krijgen?
ik heb deze gekocht via ebay, het betreft een usb naar seriele kabel, er zat software bij en drivers, kheb al deze drivers geprobeerd en niks werkte , ook de software (easy studio ) en de oudere easy studio werkten niet. dan zag ik hier op het forum een link staan naar de goeie drivers (pl2302 driver), echter deze werkt ook niet... dit staat op com3 omdat de andere al bezet zijn. nu met een ander program zegt mijn pc dat er niets gevonden wordt op die poort, terwijl de kabel inzit en de gsm er ook aanhangt... kheb bijna alle moed opgegeven, maar toch nog ff hier eerst zetten. misschien weet er iemand van jullie een goede oplossing
kheb dus een e300 en windows xp
mvg en hartelijk bedankt mrgoolie
Verwijderd
Ik heb al een tijdje de Samsung E800. Nu heb ik net een datakabel gekocht om foto's van mijn telefoon naar mijn pc te kunnen zetten.
Het is alleen geen USB datakabel, waarover ik veel berichtjes lees hier op het forum. Het is een datakabel voor 'com'-poorten. Het is een PCB133LBEC-kabel.
Ik heb de EasyStudio PIMS & File Manager gedownload, mijn telefoon ingeplugd via de kabel, speed op 115200 gezet maar hij wil niet de foto's en ander materiaal van de telefoon afhalen.
Ik kan hier op het forum alleen maar berichten vinden over de USB-kabel, maar niet voor mijn com-kabel.
Trouwens... op mijn pc zitten twee poorten waar ik de kabel op aan zou kunnen sluiten, maar in het programma kan ik alleen COM2 installeren...
Kan iemand mij helpen??
Alvast bedankt.....
Het is alleen geen USB datakabel, waarover ik veel berichtjes lees hier op het forum. Het is een datakabel voor 'com'-poorten. Het is een PCB133LBEC-kabel.
Ik heb de EasyStudio PIMS & File Manager gedownload, mijn telefoon ingeplugd via de kabel, speed op 115200 gezet maar hij wil niet de foto's en ander materiaal van de telefoon afhalen.
Ik kan hier op het forum alleen maar berichten vinden over de USB-kabel, maar niet voor mijn com-kabel.
Trouwens... op mijn pc zitten twee poorten waar ik de kabel op aan zou kunnen sluiten, maar in het programma kan ik alleen COM2 installeren...
Kan iemand mij helpen??
Alvast bedankt.....
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 19:30 ]
Iemand ervaring met een carkit voor deze? Is deze ook compatible met de e600?
RatPack #814
Verwijderd
Heb veel gelezen in dit forum over de datakabels en IR. Wat raden jullie nu aan als je de twee soorten com kabels, usb kabel en de IR verbinding naast elkaar zetten. Wat is het goedkoopst en kan het meest?
Jongens ik heb hulp nodig, mijn E800 is gisteren op de grond gevallen en mijn schermpje is kapotgegaan.
Ik heb hem op marktplaats gezet en er is iemand die hem wil kopen. Morgen komt ie hem ophalen. Al mijn telefoonnummers staan in het telefoongeheugen dus ik raak dan alles kwijt!!
Zijn er tweakers in Enschede of in de omgeving die een datakabel of een IRDA adapter hebben om mijn telefoonnummers op mijn sim te zetten of gewoon laten afdrukken op papier.
Reageer aub zo snel mogelijk en voor deze dienst zult u een vergoeding krijgen van mij.
Ik dank u vriendelijk,
lazRambo
Ik heb hem op marktplaats gezet en er is iemand die hem wil kopen. Morgen komt ie hem ophalen. Al mijn telefoonnummers staan in het telefoongeheugen dus ik raak dan alles kwijt!!
Zijn er tweakers in Enschede of in de omgeving die een datakabel of een IRDA adapter hebben om mijn telefoonnummers op mijn sim te zetten of gewoon laten afdrukken op papier.
Reageer aub zo snel mogelijk en voor deze dienst zult u een vergoeding krijgen van mij.
Ik dank u vriendelijk,
lazRambo
Ik weet dat Orange 'n apparaatje verkoopt namelijk de 'Sim back-up' voor 9,95 waarmee je zelf een backup kunt maken van alle gegevens die op de simkaart staan!lazrambo schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:22:
Jongens ik heb hulp nodig, mijn E800 is gisteren op de grond gevallen en mijn schermpje is kapotgegaan.
Ik heb hem op marktplaats gezet en er is iemand die hem wil kopen. Morgen komt ie hem ophalen. Al mijn telefoonnummers staan in het telefoongeheugen dus ik raak dan alles kwijt!!![]()
Ik dank u vriendelijk,
lazRambo
ik wordt echt gek hier, ik heb een cheape kabel gehaald voor de e800 van mijn vriendin, maar krijg het NIET aan de praat.
ik heb alle drivers al geprobeert, de nieuwste easy studio...
wat hoort er te gebeuren?
moet je nog iets aanzetten in je telefoon?
moet je nog iets veranderen aan je instellingen van je com poort?
moet je nog iets veranderen in het programma?
ik heb alles op die snelheid 115200 staan en hij kijkt in principe naar de goeie poort, maar mijn telefoon laadt niet op en er gebeurt ook NIETS in het programma...
maar de telefoon ziet wel dat er een kabel in zit en toen ik de telefoon voor het eerst met de pc verbond ging hij uit zichzelf de drivers installeren (winxp)...
wát doe ik fout?
ik heb alle drivers al geprobeert, de nieuwste easy studio...
wat hoort er te gebeuren?
moet je nog iets aanzetten in je telefoon?
moet je nog iets veranderen aan je instellingen van je com poort?
moet je nog iets veranderen in het programma?
ik heb alles op die snelheid 115200 staan en hij kijkt in principe naar de goeie poort, maar mijn telefoon laadt niet op en er gebeurt ook NIETS in het programma...
maar de telefoon ziet wel dat er een kabel in zit en toen ik de telefoon voor het eerst met de pc verbond ging hij uit zichzelf de drivers installeren (winxp)...
wát doe ik fout?
Werkt niet met de nieuwste easy studio.... ergens in dit topic staat de goeie driver (bosaap22 geeft ergens een link) en ook staat ergens de link naar PiM versie die wel werkt.
RatPack #814
we hebben het nu al mijn infrarood van mijn laptop gebruikt. die kabel verpats ik aan iemand die een e700 heeft, dat is namelijk wat ook op de telefoon staat... for e700...
Waarom koop je een E700 kabel om te gebruiken voor de E800daFubar schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:45:
we hebben het nu al mijn infrarood van mijn laptop gebruikt. die kabel verpats ik aan iemand die een e700 heeft, dat is namelijk wat ook op de telefoon staat... for e700...
Verwijderd
Wat is de code voor de E-810? Kan iemand mij dat vertellen? Ik vind die klik bij een foto echt helemaal niks.
Het is mij gelukt de E800 Telefoon op mijn pc aan te sluiten met dat PIMS & File Manager programma maar hoe kan ik ringtones en plaatje die al op mijn telefoon staan deleten?
Ik kan wel nieuwe ringtones en plaatjes op mijn telefoon zetten maar als ze er eenmaal opstaan dan lijkt deleten onmogelijk.
Is er een manier dit voor elkaar te krijgen?
Ik kan wel nieuwe ringtones en plaatjes op mijn telefoon zetten maar als ze er eenmaal opstaan dan lijkt deleten onmogelijk.
De seriele kabel PCB133LBE is voor zowel de samsung E700 als E800.CLB schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:57:
[...]
Waarom koop je een E700 kabel om te gebruiken voor de E800Ik koop toch ook geen batterij van het merk motorola als ik een nokia heb
Deleten van ringtones en images kan via je telefoon in je mediabox. Ook kan je alles downloaden naar je pc, deleten wat je kwijt wil en terug uploaden. Let op: je kan alleen foto's uploaden in je album map, niet in je foto map.Shiske schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:45:
Het is mij gelukt de E800 Telefoon op mijn pc aan te sluiten met dat PIMS & File Manager programma maar hoe kan ik ringtones en plaatje die al op mijn telefoon staan deleten?
Volgens mij hebben veel mensen problemen met die e800, mijn vriendin dus ook. Die heeft er 1 van hi, gekocht bij de phone house.. Nu valt ie vrij regelmatig uit, ook als je aan het bellen bent, of de verbinding valt gewoon weg.. Als we de telefoon langs de winkel brengen zijn we hem mininmaal 2weken kwijt.. Ik denk dat het gewoon een firmware update betreft eigenlijk. Zijn er geen samsung punten, waar je direct je firmware up kan daten? Of moet dat echt zo lang duren?
superB
Verwijderd
Ik heb een probleem, ik had dus de T-mobile E820, maar die heb vond ik niet fijn. Daarom heb ik dus op internet gezocht, en kwam een paar E820 firmware's tegen. Die heb ik er toen opgezet. Het werkt tot nu toe perfect, alleen 1 probleem; hij heeft niet de taal Nederlands, en met smssen is dit wel érg onhandig!
Heeft iemand voor mij de Nederlandse standaart-samsung Firmware (E800 / E820). Of een backup van zijn eigen firmware?
ook bereikbaar @ thijs.clan [ At ] gmail.com
Heeft iemand voor mij de Nederlandse standaart-samsung Firmware (E800 / E820). Of een backup van zijn eigen firmware?
ook bereikbaar @ thijs.clan [ At ] gmail.com
hmmz, ik heb een datakabel gekocht, maar nu ben ik erachter gekomen dat het de PCB093LBE is.
Dit gaat helemaal niet werken neem ik aan?? Zo niet zal ik hem morgen terug brengen
Dit gaat helemaal niet werken neem ik aan?? Zo niet zal ik hem morgen terug brengen
Nee, dat gaat niet werken, je moet de PCB133LB? hebben, maar proberen kan geen kwaad.Cougar schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:35:
hmmz, ik heb een datakabel gekocht, maar nu ben ik erachter gekomen dat het de PCB093LBE is.
net die kabel weer terug gebracht, bleek echt niet te werken.
Helaas hebben ze bij de mediamarkt de goede kabel helemaal niet.
morgen maar even bij t for telecom proberen. En anders via internet.
Helaas hebben ze bij de mediamarkt de goede kabel helemaal niet.
morgen maar even bij t for telecom proberen. En anders via internet.
Nogmaals voor de mensen die net dit topic bekijken. De USB kabel die je voor de E800 kan kopen geeft behoorlijk wat problemen met installeren. Kijk even een paar pagina's terug waar ik een link geef voor de JUISTE drivers zodat je wel met PIMS & Filemanager kunt werken. Het werkt echt wel, alleen moet je even de goeie driver gebruiken
Succes!
Succes!
Download pims&file manager 1.0.0.1. http://downloadcenter.sam...359_PIMS_File_Manager.zip
http://tech.prolific.com.tw/visitor/v_filebrw.asp select a file catagory -> drivers for windows, dan zoeken naar wd_pl2303_v20011_v20024.zip
Driver handmatig installeren en verwijzen naar SERWPL.INF in je directory waar je usb driver staat.
Voor de luie mensen onder ons
Verwijderd
Heb nu me E820 met de Samsung NL E800 firmware.
Maar is het ook iemand gelukt om dat foto-maak-geluidje hélemaal uit te krijgen? Bij mij, ookal staat ie op 'Stille Modus' blijf je 1 van de geluidjes horen.
Maar is het ook iemand gelukt om dat foto-maak-geluidje hélemaal uit te krijgen? Bij mij, ookal staat ie op 'Stille Modus' blijf je 1 van de geluidjes horen.
moet je ff in het topic zoeken. Staat ergens een stappenplan van codes die je in kan voeren om dat geluid uit te zetten.
Volgens mij is trouwens dat geluid van de camera moeilijk uit te zetten omdat dat verplicht is ofzo. Anders werd er te vaak ongewenste foto's gemaakt. Denk aan kleedhokjes ed.
Volgens mij is trouwens dat geluid van de camera moeilijk uit te zetten omdat dat verplicht is ofzo. Anders werd er te vaak ongewenste foto's gemaakt. Denk aan kleedhokjes ed.
Eeeh.... Dat is dus de verkeerdedonny_p schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:53:
Die file kon je daar niet meer vinden... check deze post van mij: bosaap22 in "Nieuwe Samsung E800"
Succes
Is niet zo moeilijk hoor, om uit te zetten en 't is idd in sommige landen verplicht om een camera-geluid te hebben zodat men weet dat er foto's van ze worden genomen. Maar zo'n geluid is altijd wel te omzeilen (Samsung kun je 't veranderen in 't service-menu, SE bel je gewoon met je beltegoed, ga naar camera-modus en maak 'n foto zonder geluid) Beetj Tweaker is wel slimhornage schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:53:
moet je ff in het topic zoeken. Staat ergens een stappenplan van codes die je in kan voeren om dat geluid uit te zetten.
Verwijderd
Kan iemand de firmware naar mij mailen please? Ik heb een E820 van T-Mobile maar wordt gek van de T-Mobile logos.
Oke , mijn e820 is stuk
. Als ik hem openslide , werkt mijn OK toets niet meer en navigatie naar links ook niet. Slide ik hem dicht dan werken die toetsen echter wel , ik ben verzekerd eens kijken wat dit grapje mij alsnog gaat kosten
Verwijderd
Ik hoor dus alleen maar slechte reacties over deze telefoon. Ik krijg m binnenkort via mn verzekering. veel inbreng heb ik helaas niet qua model keuze.
Is het echt zo erg of zijn er nog mensen zonder problemen als: berichten niet kunnen ontvangen, uitvallen, vastlopen.... wat ik er allemaal niet over lees
Is het echt zo erg of zijn er nog mensen zonder problemen als: berichten niet kunnen ontvangen, uitvallen, vastlopen.... wat ik er allemaal niet over lees
Okee...topic is dood.
Ikkuhm, heb een vraag die vast weleens eerder is gesteld:
Kan ik via infrarood ook foto's verzenden naar een andere telefoon (D500) of naar een PC?
Een vriendin heeft deze telefoon en een datakabel aan mij geleend, kijken of ik de foto's eraf kan halen. Alleen via de datakabel lukt het niet echt, via infrarood ook niet. De foto's zijn haar erg dierbaar.
Bovendien is haar telefoon ook niet meer 100%. Het scherm is heel erg licht (lees: bijna wit) en het is nog gespiegeld ook.
Ik heb haar gezegd om naar Solid Vision te gaan, maar als zij de software niet meer kunnen repareren, dan is ze al haar foto's kwijt.
'k Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Weet iemand dan, waar ik de drivers/software kan vinden voor de PCB133LBE Datakabel?????
Ikkuhm, heb een vraag die vast weleens eerder is gesteld:
Kan ik via infrarood ook foto's verzenden naar een andere telefoon (D500) of naar een PC?
Een vriendin heeft deze telefoon en een datakabel aan mij geleend, kijken of ik de foto's eraf kan halen. Alleen via de datakabel lukt het niet echt, via infrarood ook niet. De foto's zijn haar erg dierbaar.
Bovendien is haar telefoon ook niet meer 100%. Het scherm is heel erg licht (lees: bijna wit) en het is nog gespiegeld ook.
Ik heb haar gezegd om naar Solid Vision te gaan, maar als zij de software niet meer kunnen repareren, dan is ze al haar foto's kwijt.
'k Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Weet iemand dan, waar ik de drivers/software kan vinden voor de PCB133LBE Datakabel?????
[ Voor 9% gewijzigd door Wicked_Wy op 06-05-2005 01:17 ]
Verwijderd
Ik heb van alles uitgeprobeerd en hij doet het eindelijk perfect!!!
Om hem te laten synchroniseren met je pc dien je er voor te zorgen dat de je het programmaatje internet access (naast easystudio) geinstalleerd hebt op je pc. Dan zal hij het wel doen.
Als je dit doet dan zal hij het gewoon goed doen.
Om hem te laten synchroniseren met je pc dien je er voor te zorgen dat de je het programmaatje internet access (naast easystudio) geinstalleerd hebt op je pc. Dan zal hij het wel doen.
Als je dit doet dan zal hij het gewoon goed doen.
Iemand een prog die met de USB kabel werkt waar je ook plaatjes en sneltoetsen kan toewijzen aan personen. Nu kan ik alleen nummers wijzigen...
RatPack #814
wat je dan moet doen roeligan is de nummers opslaan op je telefoon ipv op je simkaart. Als je dat doet heb je opeens wel heel veel mogelijkheden
Staan allemaal op tel... wat me ook stoort is dat ik niet een nummer kan wijzigen van sim naar tel als ik per ongeluk een nwe aanmaak in PiMS (standaard staat ie op sim)
[ Voor 76% gewijzigd door Roeligan op 03-06-2005 11:09 ]
RatPack #814
Leuke telefoon, heb 'm zelf ook...
Paar vraagjes/opmerkingen:
- Mijn camera geeft soms "Preview Error" bij 't aanzetten van de camera, en weigert dienst.
- Topic doorgelezen, en volgens mij is het niet mogelijk om java games door te sturen naar je telefoon zonder datakabel wel?
- De tip van 't camerageluidje is geweldig!
- Is er iemand die trouwens een volledig overzicht heeft van 't servicemenu en functies daarin?
Paar vraagjes/opmerkingen:
- Mijn camera geeft soms "Preview Error" bij 't aanzetten van de camera, en weigert dienst.
- Topic doorgelezen, en volgens mij is het niet mogelijk om java games door te sturen naar je telefoon zonder datakabel wel?
- De tip van 't camerageluidje is geweldig!
- Is er iemand die trouwens een volledig overzicht heeft van 't servicemenu en functies daarin?
[ Voor 13% gewijzigd door Scyth op 10-06-2005 23:29 ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Zelf heb ik een E820 T-mobile versie.
Deze heb ik ontvangen in Augustus 2004 en is daarna 3 keer in de garantie moeten gaan.
Vanwege problemen met het display.
Nu vandaag is hij voor de vierde keer kapot gegaan weer met het zelfde mankement.
Vol goede moed belde ik T-mobile op en werd ik doorverbonden met de support afdeling.
Aangezien het toestel niet meer in de garantie zit kunnen we hem niet repareren.
(wettelijk toch twee jaar??)
Ze kunnen hem fixen voor 22,50 euro onderzoekskosten en dan nog de resterende kosten.
Ik heb gevraagd wat als het mankement dan weer terug komt dan zal ik weer de kosten moeten betalen.
Iemand ervaring hoe ik dit het beste kan oplossen naar mijn inziens mag ik na 3 x garantie toch wel een nieuw toestel/ vervangen toestel ontvangen.
Deze heb ik ontvangen in Augustus 2004 en is daarna 3 keer in de garantie moeten gaan.
Vanwege problemen met het display.
Nu vandaag is hij voor de vierde keer kapot gegaan weer met het zelfde mankement.
Vol goede moed belde ik T-mobile op en werd ik doorverbonden met de support afdeling.
Aangezien het toestel niet meer in de garantie zit kunnen we hem niet repareren.
(wettelijk toch twee jaar??)
Ze kunnen hem fixen voor 22,50 euro onderzoekskosten en dan nog de resterende kosten.
Ik heb gevraagd wat als het mankement dan weer terug komt dan zal ik weer de kosten moeten betalen.
Iemand ervaring hoe ik dit het beste kan oplossen naar mijn inziens mag ik na 3 x garantie toch wel een nieuw toestel/ vervangen toestel ontvangen.
heey,
een vriend van mij heeft sinds kort deze telefoon icm kpn-prepay. Alleen gaan er een paar dingen niet goed...:
- als hij een bestand per infrarood wil verzenden krijgt hij de melding dat bestand groter is dan 95KB en daarom niet verstuurt kan worden.
- met mms versturen zelfde foutmelding.
- bij het ontvangen van een bestand (vanaf SE k750i) gaat het in het begin goed, totdat bestand zon 95% overgestuurt is, dan staat er dat het mislukt is.
iemand een idee wat er mis gaat??
een vriend van mij heeft sinds kort deze telefoon icm kpn-prepay. Alleen gaan er een paar dingen niet goed...:
- als hij een bestand per infrarood wil verzenden krijgt hij de melding dat bestand groter is dan 95KB en daarom niet verstuurt kan worden.
- bij het ontvangen van een bestand (vanaf SE k750i) gaat het in het begin goed, totdat bestand zon 95% overgestuurt is, dan staat er dat het mislukt is.
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 13:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
even een kickje
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Raven schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:46:
heey,
Oscar Wilde
kick
Oscar Wilde
kick
Oscar Wilde
Is het eigenlijk mogelijk zelf sounds op te nemen of over te sturen via infrarood? Ik heb eigenlijk alle geprobeerd, maar ben geen recordfuncite tegengekomen en als ik dingen via infrarood stuur zijn ze niet meer terug te vinden
Raven schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:46:
heey,
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik heb een e800 van een kennis overgenomen, maar daarvan zijn twee knopjes defect.guppie15 schreef op maandag 23 augustus 2004 @ 20:32:
Ik zit er ook over na te denken de E800 te kopen, alleen het is en blijft een Slide-phone. Is dit niet enorm schade gevoelig? Heeft iemand al ervaring met een kapot of niet optimaal werkend schuifmechanisme, bijvoorbeeld omdat er stof ofzo tussenkomt, of is deze telefoon gewoon oerdegelijk?
Weet iemand hoe dit het makkelijkst op te lossen is? Ik maak hem zo (voorzichtig) open om te checken of het misschien aan stof ligt.
Hopelijk is het printplaatje niet defect...... of kan dit te maken hebben met software?
Het gaat om de knop rechts onder het scherm en de up button.
Verwijderd
EVEN EEN VRAAGJE!!!
beeld van de e-800 doet het niet terwijl de toetsen wel licht geven?? kan iemand mij helpen hiermee?
misschien dat ik em zelf open kan maken
beeld van de e-800 doet het niet terwijl de toetsen wel licht geven?? kan iemand mij helpen hiermee?
misschien dat ik em zelf open kan maken
Mijn vriendin heeft een E-800 en nu is de flatkabel ervan los of stuk gegaan of iets dergelijks. Ze had hem laten nakijken bij een repairshop, maar die vroegen dus 35 euro om die flatkabel te laten vervangen. Toen had ik zowiets van laat maar zitten, ik probeer het eerst zelf wel!
Maar nu stuit ik dus al gelijk op een probleem...ik krijg hem niet open!
Er zitten onder de accu 4 schroefjes, deze heb ik losgedraait, maar ze komen er niet uit...
Wat moet ik hierna doen? Ik heb echt geen idee hoe ik nu verder moet...het klinkt waarschijnlijk heel erg stom maar zie ik iets over het hoofd ofzo? Het printplaatje of flatkabel maken/solderen zal wel lukken, maar dan moet ik hem eerst open krijgen haha!
Ik lees dat het meerdere mensen wel gelukt is om hem te openen, dus het moet mogelijk zijn! Graag uw informatie
Maar nu stuit ik dus al gelijk op een probleem...ik krijg hem niet open!
Er zitten onder de accu 4 schroefjes, deze heb ik losgedraait, maar ze komen er niet uit...
Wat moet ik hierna doen? Ik heb echt geen idee hoe ik nu verder moet...het klinkt waarschijnlijk heel erg stom maar zie ik iets over het hoofd ofzo? Het printplaatje of flatkabel maken/solderen zal wel lukken, maar dan moet ik hem eerst open krijgen haha!
Ik lees dat het meerdere mensen wel gelukt is om hem te openen, dus het moet mogelijk zijn! Graag uw informatie
Ik heb hem uiteindelijk open gekregen, hij wilde niet losklikken omdat er ergens wat lijm tussen zat.
De flatcable was inderdaad stuk, ik denk dat hij achter de veer, die het slide mechanisme ondersteund, de flatcable heeft geraakt en daardoor is gescheurd.
Zou je zo'n flatcable ergens los kunnen bestellen / krijgen? Iemand daar een idee over?
::edit::
Ik heb inmiddels zelf natuurlijk ook rondgezocht op internet naar deze flatcable, maar tot mijn grote schrik zijn deze echt duur! Voor €15-25 euro vind je hem op genoeg sites...
Gelukkig heb ik hem op www.devilpower.nl gevonden voor €5,49 incl. verzendkosten. Het is wel een crappy website en ik weet eerlijk gezegt niet of dit helemaal waterdicht is
Maarja voor €5,49 durf ik de gok wel aan.
Als iemand een goedkopere ergens tegenkomt mag hij me dit uiteraard laten weten!
De flatcable was inderdaad stuk, ik denk dat hij achter de veer, die het slide mechanisme ondersteund, de flatcable heeft geraakt en daardoor is gescheurd.
Zou je zo'n flatcable ergens los kunnen bestellen / krijgen? Iemand daar een idee over?
::edit::
Ik heb inmiddels zelf natuurlijk ook rondgezocht op internet naar deze flatcable, maar tot mijn grote schrik zijn deze echt duur! Voor €15-25 euro vind je hem op genoeg sites...
Gelukkig heb ik hem op www.devilpower.nl gevonden voor €5,49 incl. verzendkosten. Het is wel een crappy website en ik weet eerlijk gezegt niet of dit helemaal waterdicht is
Als iemand een goedkopere ergens tegenkomt mag hij me dit uiteraard laten weten!
[ Voor 41% gewijzigd door StraightOn.NL op 23-09-2007 14:23 ]
Hier een update, en geen kick dus.
Ik heb de E800 weten te herstellen, de flatcable was helemaal gaar, en dus heb ik maandagavond een nieuwe besteld bij www.devilpower.nl voor 4,59 incl. verzendkosten en vanmorgen (woensdag) had ik hem al in de bus!
ps. Ik haal wel nooit meer een slidephone uit elkaar, wat een k*t werk om die flatcable te vervangen...
Ik heb de E800 weten te herstellen, de flatcable was helemaal gaar, en dus heb ik maandagavond een nieuwe besteld bij www.devilpower.nl voor 4,59 incl. verzendkosten en vanmorgen (woensdag) had ik hem al in de bus!
ps. Ik haal wel nooit meer een slidephone uit elkaar, wat een k*t werk om die flatcable te vervangen...
Knap dat het je is gelukt om het zo zelf op te lossen.StraightOn.NL schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:17:
Hier een update, en geen kick dus.
Meeste mensen lopen jankend naar de telefoonwinkel en het enige wat die zeggen is dat je maar snel een nieuwe telefoon bij ze moet aanschaffen. Ze hebben immers toevallig een geweldige aanbieding voor ze.
Achteraf gezien was het toch vrij eenvoudig, maarja dat zeg ik nu, nu ik inmiddels weet hoe het moet. Maar ik heb me een aantal keer een potje zitten ergeren zegbosaap22 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 07:26:
[...]
Knap dat het je is gelukt om het zo zelf op te lossen.![]()
Meeste mensen lopen jankend naar de telefoonwinkel en het enige wat die zeggen is dat je maar snel een nieuwe telefoon bij ze moet aanschaffen. Ze hebben immers toevallig een geweldige aanbieding voor ze.
Het vinden van de klikpunten om hem uit elkaar te halen (voorzichtig zonder te beschadigen) was echt enorm k*t en het is me dan ook niet helemaal zonder krasjes gelukt helaas, maarja.
Het terug in elkaar zetten is relatief eenvoudig als je maar goed hebt onthouden hoe je alles uit elkaar hebt gehaald. Het is wel een beetje pielen, want als je de flatcable hebt aangesloten heb je niet erg veel ruimte meer.
Bovendien moet je opletten dat je de flatcable de hele tijd een beetje strak houd! Anders kan de veer van het slide mechanisme de flatkabel raken tijdens het openen en sluiten. En dan is de flatcable helemaal gaar