Ik heb na het lezen van dit topic ook wat programma's uitgeprobeerd en hier mijn bevindingen:
•
TweakNow Regcleaner:
Cijfer 9
Scanned je registery door.
+ Het is freeware.
+ Werkt goed
+ Geeft aan met rood, geel en groen wat je wel of niet zonder problemen kan weggooien.
+ Zeer simpel
•
Evidence eliminator:
Cijfer 9
Eén van de beste programma's om data weg te slopen, waarmee valt te achterhalen wat je gedaan hebt. Instellen duurt de eerste keer een minuut of 3 (je moet het immers wel goed doen). Het scannen duurt 30 sec.
+ Het scannen gaat zeer goed.
+ Kan heel veel weghalen.
- Kost 3 min om in te stellen (maar dan heb je ook wat).
- Shareware.
•
System Mechanic 4 (4.0h):
Cijfer 6
Kan heel veel dingen, waaronder hetzelfde als Regcleaner en Evidence eliminator. Helaas vergeet System Mechanic files die Regcleaner wel ziet. Tracks weg halen is heel basic. Ook hier wordt veel vergeten, zoals de
Real hidden files. Defragmenteren gaat niet beter als dat windows xp dit doet. Heeft zelfs een memory clean functie, wat natuurlijk totaal overbodig is of zelfs uit den boze in windows XP.
+ Veel opties.
+ Werkt simpel.
- Kan van alles maar een beetje.
- Shareware.
•
AdAware:
Cijfer 8
Sloopt alle adware en data miners van je computer af.
+ Doet z'n werk goed.
+ Redelijk simpel van opzet.
+ Update functie (!).
+ Freeware
- Adwatch functie alleen beschikbaar als je betaalt.
De laatste twee programma's gebruik ik al een flinke tijd. Norton programma's begin ik niet meer aan, aangezien die zoveel geheugen slurpen (en dus ook weer slomer werken).
Wat ik zelf gebruik:
-
AVG antivirus ipv Norton Antivirus. AVG is gratis en heeft een goede automatische update functie. Op aanrade van GoTters gekozen en werkt zeer goed.
-
TweakNow Regcleaner en het defragmenteren uit XP zelf ipv Norton Systemworks.
-
Tiny personal firewall ipv Norton Personal firewall. Over Tiny PF ben ik nog niet echt tevreden. Je moet soms wachten bij het laden van de regels, wanneer je bestaande regels wilt editten. Het is wel beter dan Norton PF en uit een recente test bleek Tiny PF zelfs tot de beste firewalls te horen.
[
Voor 31% gewijzigd door
dr snuggles op 29-03-2004 15:38
]