Ik ben al sinds jaar en dag bezig om mijn XP-configuratie zo goed mogelijk te laten draaien. De basis is een schone installatie van Windows XP Prof., waar ik meteen XPLite over heen gooi. Dit scheelt al veel in de performance van m'n bak, aangezien dit programma je de keuzevrijheid geeft over een groot aantal componenten waar Windows XP zelf je geen keuze geeft. Gezien die vrijheid, kan in ook meteen Windows Media Player eraf gooien, in plaats daarvan gebruik ik Media Player Classic. Internet Explorer is ook te verwijderen met XPLite, maar dat is niet aan te raden. Ik gebruik Mozilla Firefox (in combinatie met CB Mozilla Optimizer) om 't web af te struinen.
Daarna ga ik XP geheel instellen en tweaken (Vooral alle zaken in 't configuratiescherm, in 't bijzonder de Services, waarover hier meer.) Verder disable ik de Indexing Service en de SystemRestore functies. Ook TweakUI XP (In de MS Powertoys) gebruik ik om e.e.a. in te stellen.
Daarnaast zijn een aantal programma's die je PC schoonhouden onmisbaar. Daarover wil ik 't ook met jullie hebben; welke programma's gebruiken jullie zoal?
Doel van dit topic is dan ook, om een discussie op gang te brengen, hoe men z'n PC zo goed mogelijk laat draaien. Ik hoop dan ook dat dit topic toegelaten wordt!
Ik zal aftrappen met mijn lijst:
Diskeeper Pro (Defragmentatie)
RegSupreme (Register opschonen)
Spybot S&D (Malicious Software verwijderen)
Norton Systemworks Pro (One Button Checkup, Cleansweep en Antivirus)
Zone Alarm Pro (Firewall)
Ik ben op een punt na tevreden over deze manier van opschonen. Ik mis namelijk nog een goed programma om de tijdelijke bestanden en dergelijke te verwijderen. Ook mis ik een echt goed programma om 't register schoon te maken. Alle programma's die ik geprobeerd heb werken niet goed genoeg, er blijft veel rommel achter. RegSupreme doet dit toch nog 't beste.
Zo, en nu jullie!!
Daarna ga ik XP geheel instellen en tweaken (Vooral alle zaken in 't configuratiescherm, in 't bijzonder de Services, waarover hier meer.) Verder disable ik de Indexing Service en de SystemRestore functies. Ook TweakUI XP (In de MS Powertoys) gebruik ik om e.e.a. in te stellen.
Daarnaast zijn een aantal programma's die je PC schoonhouden onmisbaar. Daarover wil ik 't ook met jullie hebben; welke programma's gebruiken jullie zoal?
Doel van dit topic is dan ook, om een discussie op gang te brengen, hoe men z'n PC zo goed mogelijk laat draaien. Ik hoop dan ook dat dit topic toegelaten wordt!
Ik zal aftrappen met mijn lijst:
Diskeeper Pro (Defragmentatie)
RegSupreme (Register opschonen)
Spybot S&D (Malicious Software verwijderen)
Norton Systemworks Pro (One Button Checkup, Cleansweep en Antivirus)
Zone Alarm Pro (Firewall)
Ik ben op een punt na tevreden over deze manier van opschonen. Ik mis namelijk nog een goed programma om de tijdelijke bestanden en dergelijke te verwijderen. Ook mis ik een echt goed programma om 't register schoon te maken. Alle programma's die ik geprobeerd heb werken niet goed genoeg, er blijft veel rommel achter. RegSupreme doet dit toch nog 't beste.
Zo, en nu jullie!!
offtopic:
Mocht een van de moderators dit topic niet op zijn plaats vinden in WOS, dan hoor ik 't graag. Ook voor eventuele andere problemen ben ik er voor je
Mocht een van de moderators dit topic niet op zijn plaats vinden in WOS, dan hoor ik 't graag. Ook voor eventuele andere problemen ben ik er voor je
[ Voor 6% gewijzigd door jpiscaer op 19-03-2004 00:09 ]