Beetje een oud topic, maar bij deze wil ik ook even mij allereerste 'echte' mod tentoonspreiden zonder er een nieuw speciaal topic voor te openen. Zo bijzonder is ie namelijk ook weer niet.
De plannen waren om de xdoos X wit te maken, en eventueel later leds toe toe voegen.
Ik ben dus begonnen met het verwijderen van de jewel met de fohn methode van xbox-scene.com.
Nadat ie er uit was heb ik met schuurpapier die ranzige kleur groene verf er af gehaald, en de grijze 'xbox' letters weg laten vreten door hem een tijdje in oven reiniger te laten liggen. Het resultaat (clickable) zie je hier onder. Leuk is dat er nog een klein groen randje om de letters is blijven zitten. Dat vond ik er wel geinig uit zien dus heb verder niet geprobeerd om het er af te halen. Zeker omdat de rest wit word is het wel aardig om heel subtiel dat randje groen nog terug te kunnen zien.
Omdat ik niet de beschikking heb over een dremel heb ik er voor gekozen om het stukje onder de jewel met een (niet lachen) passer uit te snijden. Dit omdat een mes riskant is en je daarmee maar 1 kant op kan draaien. Het uitsnijden van het stuk binnen het middelste plastic randje is daar prima geschikt voor (zie foto), en laat genoeg ruimte om de jewel op te laten rusten.
Deze verf heb ik uitgekozen. Een spuitbus grondverf en een bus wit bij de karwei vandaan van iets meer dan 5 euro per stuk. Ook had ik verder nog nodig een torx 10 schroevendraaier (20 was al aanwezig) van 5 euro en wat schilderstape (ook al aanwezig).
De grondverf scheen niet per se nodig te zijn, maar ik wilde hem voor die 5 euri wel meenemen.
Na een kwartiertje krachtig cirkeltjes draaien met de passer was het gat daar. Een beetje bij geschuurd om klaar te maken voor verven. Op de foto kun je goed zien dat er genoeg ruimte is om de jewel op te laten rusten.
Het verven is klaar. Ik heb geen foto's gemaakt van de box uit elkaar, maar ik heb wel netjes de onderdelen los gehaald (kap, dvd lade en front cover. Die laatste was trouwens een aardige b*tch om los te krijgen).
De laatste imperfecties moeten nog even weggewerkt worden, maar ik wilde graag het resultaat alvast zien

.
De bovenkant.
En in werking.
Al met al kost het minder tijd, geld en moeite dan verwacht om een xbox te verven. Ook omdat de verf van de karwei redelijk snel gereed was om een nieuwe laag op te spuiten (ik heb 2 laagjes er op zitten, en 2 lagen grondverf) was ik in 1 dag inclusief wachttijden klaar.
Het resultaat bevalt me wel, zeker omdat het mn eerste mod is
Nu misschien nog een led onder de jewel - tegen die tijd zal ik wel nieuwe pics uploaden.
[
Voor 17% gewijzigd door
whiteguy op 16-11-2005 20:53
]