netjes gedaan
de eerste mooie xbox die ik heb gezien en dat voor relatief weinig geld
(€23,- voor het mooi maken van een xbox valt imho mee
)
Met een fohn lukt me dat niet, het wordt beetje heet. Maarja ik kan het gewoon aanraken. Heter wordt ie niet, lijkt me ook best moeilijk omdat plastic niet super goed geleidt of zo. DUs dan maar de aansteker of zo ?Macadoshis schreef op 14 april 2004 @ 11:20:
[...]
De jewel moet zo warm worden dat je hem net niet met blote handen kan aanraken...
Dan heb ik meet een kleine schroeverdraaier VOORZICHTIG de jewel losgewrikt.
Als je eenmaal onder de jewel bent is het makkelijk...
Het kan best zijn dat je meerdere malen moet verwarmen zodat je stapje voor stapje de jewel los kan maken
btw. ik ga bijhouden wat ik allemaal doe met mijn Xbox op mijn site:
Mijn xbox mod-site
Voorlopig staat er nog niet veel op, maar dat gaat wel veranderen
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Gewoon de fohn op zijn warmst zetten en flink dicht tegen het oppervlak houden...
Zolang je de fohn beweegt is het geen probleem.. maara ls je hem stil op 1 punt houdt wordt het wel een probleem...
Met een aansteker is het me ook gelukt... maar dat moet je rustig aan doen.. heel rustig aan doen... anders verneuk je je jewel.... Als het te warm wordt, wordt je jewel zacht en als je deze dan los wilt wrikken vervorm je hem
Zolang je de fohn beweegt is het geen probleem.. maara ls je hem stil op 1 punt houdt wordt het wel een probleem...
Met een aansteker is het me ook gelukt... maar dat moet je rustig aan doen.. heel rustig aan doen... anders verneuk je je jewel.... Als het te warm wordt, wordt je jewel zacht en als je deze dan los wilt wrikken vervorm je hem
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Je föhn blaast blijkbaar niet warm genoeg, dat was bij mij ook zo toen ik mijn processor van mijn koelblok wilde afhale(hij werd ni warm genoeg) Dus een ander geprobeerd en dat ging als een warm mesje door boterNeoGames.nl schreef op 17 april 2004 @ 23:21:
[...]
Met een fohn lukt me dat niet, het wordt beetje heet. Maarja ik kan het gewoon aanraken. Heter wordt ie niet, lijkt me ook best moeilijk omdat plastic niet super goed geleidt of zo. DUs dan maar de aansteker of zo ?
Lol ik heb dat ding echt een minuut lang erop gehouden ( op een halve CM afstand, recht erop ) zonder bewegen, en het wordt gewoon niet heet genoeg blijkbaar. Iets van 1000 of 1300W dat ding. Aan beide kanten...
[ Voor 11% gewijzigd door NLuna op 17-04-2004 23:35 ]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Dat heb je heel mooi gedaan
als ik ooit een XboX ga kopen dan ga ik hem cker modden (na een tijdje pas natuurlijk he
) en denk dat ik hem ook laat ombouwen, windows erop en huppake als computer-die-allemaal-vervelende-klusjes-doet-die-ik-zelf-niet-op-me-eigen-pc-wil-doen computer
Verwijderd
Dit is mijnXBox met ledje erin zelf gebouwd
[url=" http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_13.jpg"[/img][/url])
[url="http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_14.jpg"[/img][/url])
[url=" http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_15.jpg"[/img][/url])
Huh? Jouw Xbox!? Dat is mijn Xbox!!!Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 14:28:
Ik kan begrijpen dat je jaloers bent
Maar wees dan wel eerlijk
[ Voor 14% gewijzigd door Macadoshis op 18-04-2004 15:04 ]
Wordt steeds gekker hier he...
Heeft iemand tips voor het inbouwen van een LCD (4 * 20 character) in mijn Xbox..
ik heb het maar ene paar keer gezien.. maar kan geen info vinden
ik heb het maar ene paar keer gezien.. maar kan geen info vinden
Verwijderd
tis een ccfl...Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 14:28:
als je iets jat, doe het dan wel goed
Dat zei ik al... (want het is mijn Mod)....
PowerScream is wel HEEL erg stil nu...
PowerScream is wel HEEL erg stil nu...
Verwijderd
Ik ga mijn X-box ook modden maar ik vraag me af welke soort/merk spuitbus er over het algemeen gebruikt ?
Ik ga Tamiya spuit-spul gebruiken.... Ik heb ook een spuitbus met witte primer gekocht van tamiya. Ik wil er zeker van zijn dat de verf houdt.
ik gebruik gewoon de standaard spuitbussen (Motip, Colorworks) van de Doe-Land en die werken prima hoor.. 
het belangrijkste is het spuiten en de voorbereiding.
goede voorbereiding zoals vetvrij maken en licht opschuren is heel belangrijk.
daarnaast ook de manier van spuiten, dus niet te snel de laagjes achter elkaar, maar genoeg tijd geven om te laten drogen.
vooral dat laatste is moeilijk, omdat de meesten zo ongeduldig zijn en te snel hetvolgende laagje erop willen spuiten, kan ik je vertellen uit ervaring..
het belangrijkste is het spuiten en de voorbereiding.
goede voorbereiding zoals vetvrij maken en licht opschuren is heel belangrijk.
daarnaast ook de manier van spuiten, dus niet te snel de laagjes achter elkaar, maar genoeg tijd geven om te laten drogen.
vooral dat laatste is moeilijk, omdat de meesten zo ongeduldig zijn en te snel hetvolgende laagje erop willen spuiten, kan ik je vertellen uit ervaring..
Ik ben gisteren effe bezig geweest om mijn Xbox te spuiten in wat beter kleuren (hoop ik)... Effe wat pics van Work in Progress:
Mijn case gespoten met witte primer:

De voorkant en dergelijk:

De eerste laag verf op de bovenkant (behalve de X):

(De kleur is Dark Blue Metallic, hij ziet er nu alleen heel erg donker uit.... met genoeg licht ziet het er beter uit en zie je het metallic effect beter!)
Vandaag verder gaan met misschien de derde laag op de bovenkant en zal waarschijnlijk ook de voorkant en zo in de eerste 2 lagen verf zetten
Mijn case gespoten met witte primer:

De voorkant en dergelijk:

De eerste laag verf op de bovenkant (behalve de X):

(De kleur is Dark Blue Metallic, hij ziet er nu alleen heel erg donker uit.... met genoeg licht ziet het er beter uit en zie je het metallic effect beter!)
Vandaag verder gaan met misschien de derde laag op de bovenkant en zal waarschijnlijk ook de voorkant en zo in de eerste 2 lagen verf zetten
@Macadoshis: Hoeveel X-boxen heb jij?
Edit:
Hoe stom van mij! dacht dat dat een gedeelte van de mod was, de hals van dat flesje, een x-box waar een pepsi flesje uit omhoog steekt, dacht al cool! das natuurlijk van pepsi X (die energy cola)
maar, das alleen je behuizing die je op zo'n flesje laat leunen natuurlijk...
dacht al, hoe kun je nu eerst een mod maken met een ccfl (die door mister jatter geclaimd werd) en vervolgens een met een pepsi fles, maar das natuurlijk dezelfde, dacht al waarom zou iemand twee x-boxen kopen (nou zie ik al zowieso niet in waarom je er uberhaupt één zou willen kopen, is en blijft micro$oft...
)
Edit:

Hoe stom van mij! dacht dat dat een gedeelte van de mod was, de hals van dat flesje, een x-box waar een pepsi flesje uit omhoog steekt, dacht al cool! das natuurlijk van pepsi X (die energy cola)
dacht al, hoe kun je nu eerst een mod maken met een ccfl (die door mister jatter geclaimd werd) en vervolgens een met een pepsi fles, maar das natuurlijk dezelfde, dacht al waarom zou iemand twee x-boxen kopen (nou zie ik al zowieso niet in waarom je er uberhaupt één zou willen kopen, is en blijft micro$oft...
[ Voor 90% gewijzigd door Jgsvuden op 22-05-2004 18:19 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
denk eerder dat dat flesje bedoeld is om de diamond af te plakken bij hetJohannusvanudos schreef op 22 mei 2004 @ 18:15:
@Macadoshis: Hoeveel X-boxen heb jij?
Edit:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
'wit-spuiten' hoor..
lijkt me beetje gammel als je 't als ondersteuning wilt gebruiken..
[ Voor 8% gewijzigd door NewbieNeo op 22-05-2004 20:47 ]
bookmarked
dit is echt ruig , ga het zeker volgen
dit is echt ruig , ga het zeker volgen
dat gammel valt wel mee... Ik heb gewoon veel TAPE gebruikt.. ik kan zeggen het werkt perfect (voor mij in ieder geval)NewbieNeo schreef op 22 mei 2004 @ 20:46:
[...]
denk eerder dat dat flesje bedoeld is om de diamond af te plakken bij het
'wit-spuiten' hoor..
lijkt me beetje gammel als je 't als ondersteuning wilt gebruiken..
Lang leve fotoshop...Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:41:
is niet de mijne (kan ik enkel maar van dromen om zo te werk te kunnen gaan)
[afbeelding]
Hoe wil je nu die 4 controller poorten maken daar rechts. Daar zitten er standaard maar 2, hoe wil je nu die 2 andere daar zo mooi krijgen...
Verwijderd
tja daar zijn we nu eenmaal tweakers voor ehatmoz schreef op 23 mei 2004 @ 14:04:
[...]
Lang leve fotoshop...
Hoe wil je nu die 4 controller poorten maken daar rechts. Daar zitten er standaard maar 2, hoe wil je nu die 2 andere daar zo mooi krijgen...
Grtzz Trixjeuh
Verwijderd
op dezelfde manier dan hoe men een blowhole maakt en hoe een garagist die verrotte voorvleugel op een wagen repareert, met kennis van zaken, een hoop gevloek, polyester of andere modeleertoestanden en 2 handenatmoz schreef op 23 mei 2004 @ 14:04:
[...]
Lang leve fotoshop...
weet niet of t fotosoep is maar t is allesinds iets wat je niet alle dage ziet, zoals er hier nogal pc mods de revue gepasseerd zijn
das zeker geen photoshop hoor... is gewoon een compleet andere case dan de originele zo te zien aan de pic...
heb je nog meer pics van die mod?
heb je nog meer pics van die mod?
[ Voor 15% gewijzigd door Jgsvuden op 23-05-2004 16:41 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Verwijderd
jep is inderdaad een bijna voledig andere case, enkel de front is deels te herkenne
meer foto's vind je http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=213310 hier, verder in het topic staan er nog verschilende, (zonder de blauwe belichting, en een paar close up's van het onding)
meer foto's vind je http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=213310 hier, verder in het topic staan er nog verschilende, (zonder de blauwe belichting, en een paar close up's van het onding)
Ik ben (eindelijk) klaar met het een kleurtje geven aan mijn Xbox, dit is het eind resultaat:

(zo ziet mijn Xbox er nu uit als het een beetje donker wordt)
Ik zal over een paar dagen effe een een kwastje kleine plekjes bijwerken, maar ik wil nu effe spelen op dat krenk

(zo ziet mijn Xbox er nu uit als het een beetje donker wordt)
Ik zal over een paar dagen effe een een kwastje kleine plekjes bijwerken, maar ik wil nu effe spelen op dat krenk
[ Voor 23% gewijzigd door Macadoshis op 28-05-2004 22:59 . Reden: Plaatje toegevoegd met mijn CCFL aan ]
Verwijderd
Netjes gedaan!
Maar ff een vraag... Kan je een xbox controller dan ook gwn op de pc aansluiten of heb je daarvoor speciale software nodig??
Maar ff een vraag... Kan je een xbox controller dan ook gwn op de pc aansluiten of heb je daarvoor speciale software nodig??
Verwijderd
Dat is vet !!!Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:41:
is niet de mijne (kan ik enkel maar van dromen om zo te werk te kunnen gaan)
[afbeelding]
Zwaar respect.
Ik ga mijn PS2 ook maar eens modden binnenkort
Die display links onder is een Coolermaster Aerogate II
Macadoshis, erg mooie lak
Ik wil eigenlijk ook zoiets, maar ik heb tot nu toe geen geschikte lak kunnen vinden. Welk merk is het, en waar wordt het verkocht?
Je hebt gewoon een laagje kunststof primer gebruikt en daarna in kleur gespoten? Of nog een speciale coating erover voor die glans? Ik vindt het echt heel erg mooi, lijkt wel parelmoer
Je hebt gewoon een laagje kunststof primer gebruikt en daarna in kleur gespoten? Of nog een speciale coating erover voor die glans? Ik vindt het echt heel erg mooi, lijkt wel parelmoer
Koekie?
Ik heb gewoon Tamiya verf gekocht. Ik heb Fine White primer gekocht (ook van Tamiya).
Eerst 2 of 3 lagen van die witte primer en dan 2 of 3 lagen van de kleur die je wilt.
Ik heb geen coating gebruikt... vond ik te veel moeite, want ik miste PGR 2 enzo
Eerst 2 of 3 lagen van die witte primer en dan 2 of 3 lagen van de kleur die je wilt.
Ik heb geen coating gebruikt... vond ik te veel moeite, want ik miste PGR 2 enzo
Verwijderd
Eh, jah, dat kan.. kwestie van beetje solderen.. of kopen =) ff google ["xbox controller on pc"] kom je al een heel eind mee.Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 18:48:
Netjes gedaan!![]()
Product Description The Xbox™ to USB adapter for allows you to connect your Xbox™ controller to a computer through the USB port. Works with both 1st and 3rd party controllers for all buttons including analog and digital controls. Controller shown above is for illustration purposes only and does not come with the adapter.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 05:34 ]
Verwijderd
Ja, je kan op internet een adapter kopen (ben ze voor slechts $4,00 tegengekomen), of er zelf eentje maken, wat waarschijnlijk nog duurder is. Schema's voor een Xbox-->Parallel of Xbox-->USB zijn wel op internet te vinden, google is je beste vriend.Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 18:48:
Netjes gedaan!![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 13:10 ]
Klein 'ietsje' , ik hoor her en der dat de xbox een celeron is met een nforce chipset , is dat niet een gestoorde combinatie ? nforce reeks is "amd only". Dus hoe krijgen ze een intel cpu op een amd chipset werkend ?
edit : iets duidelijker...
[ Voor 33% gewijzigd door analog_ op 03-07-2004 13:20 ]
Verwijderd
Ligt het nou aan mij of begrijp ik heel jou posting niet...Mr.SiS schreef op 03 juli 2004 @ 10:58:
Klein 'ietsje' , ik hoor her en der dat de xbox een celeron is met een nforce chipset , is dat niet een gestoorde combinatie ? nforce reeks is "amd only" , zijn er ook al bakjes bekend die gewoon een complete pc erin hebben ( dus enkel case behouden ? )
Netjes gedaan!
Het is nog een hele klus om dat echt strak te spuiten maar met een beetje geluk lukt het wel.
Hier nog wat pixs van gemodde XBOXen:

Het is nog een hele klus om dat echt strak te spuiten maar met een beetje geluk lukt het wel.

-
De Xbox bevat een 0,18 micron processor die gebaseerd is op de oude "P3" Celeron idd. Het verschil met de PC Celeron is dat die in de Xbox een FSB van 133MHz heeft ipv 100MHz, en over 128KB L2 8way setA cache ipv 4way setA cache beschikt. Deze verschillen maken de CPU ongeveer 15 procent sneller zijn PC tegenhanger.Klein 'ietsje' , ik hoor her en der dat de xbox een celeron is met een nforce chipset , is dat niet een gestoorde combinatie ? nforce reeks is "amd only". Dus hoe krijgen ze een intel cpu op een amd chipset werkend ?
De Chipset is een custom chip van Nvidia, maar dus geen Nforce. Nforce is puur de benaming voor Nvidia's PC chipsets voor de AMD Athlon XP en Athlon 64 platformen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hazuki op 03-07-2004 17:07 ]
Koekie?
Verwijderd
hey, ik heb een probleempje...
dit is misschien niet helemaal het goeie forum om het in te pleuren, maar iig heeft dit het meeste met het onderwerp te maken.
ik heb m'n xbox gemod (metallic rood met zwart gespoten, eject LED's rood, rode CCFL's erin) maar nu wil hij niet meer booten.. de GPU fan draait ongeveer een halve seconde, en dan doet hij niks meer, hij slaat weer af.
weet iemand wat er met my precious aan de hand is misschien? elke hulp wordt zeer gewaardeerd door mij.
dit is misschien niet helemaal het goeie forum om het in te pleuren, maar iig heeft dit het meeste met het onderwerp te maken.
ik heb m'n xbox gemod (metallic rood met zwart gespoten, eject LED's rood, rode CCFL's erin) maar nu wil hij niet meer booten.. de GPU fan draait ongeveer een halve seconde, en dan doet hij niks meer, hij slaat weer af.
weet iemand wat er met my precious aan de hand is misschien? elke hulp wordt zeer gewaardeerd door mij.
Verwijderd
is zou haast zeggen ergens kortsluiting.. Xbox is net een PC.. halve seconde draaien... heb je geen plus en min omgewisseld ergens... ook geen verfschade? koppel je electrische mods eens af... en kijk of ie dan wel weer wilt booten
Verwijderd
ik heb mijn electrische mods afgekoppeld, hij boot nog steeds niet.. klotezooi (forgive me my french)
thx anyway!
thx anyway!
ff wat leven in het topic blazen
Ik heb een sunbeam 80cm round ccfl (blauw) besteld en deze jewel:

Verder heb ik de XLCD en Pro switch besteld voor mijn X3 en deze vinyl skin:

De skin heb ik al binnen en gedeeltelijk geinstalleerd, de rest installeer ik pas na mijn XLCD. Ik zal vanavond ff de foto's uploaden.
Ik heb een sunbeam 80cm round ccfl (blauw) besteld en deze jewel:

Verder heb ik de XLCD en Pro switch besteld voor mijn X3 en deze vinyl skin:

De skin heb ik al binnen en gedeeltelijk geinstalleerd, de rest installeer ik pas na mijn XLCD. Ik zal vanavond ff de foto's uploaden.
Coïtus ergo sum
Verwijderd
Waar heb je al die spullen besteld als ik vragen mag (die jewel heb ik wel kunnen vinden want het staat er in lettersize 180 op) ?
nver mind
nver mind
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 13:53 ]
Je kan heel makkelijk XBox aan USB hangen. Voor meer info zie XBox-linux (andersom is even makkelijk, met de juiste drivers kan je games op je computer spelen met je controller van XBox):
www.xbox-linux.org of http://xobx-linux.sourceforge.net
drivers voor windows voor je controller : http://redcl0ud.hostrocket.com/xbcd.html
Even een korte lijst met wat je nodig hebt + prijs:
een USB-verlengkabel (A-male > A-female)
een XBox-verlengkabel (XPAD-male > inline-female OF XPAD-male naar XPAD-female)
totale kostprijs: 1,5 euro + 5 euro
opmerking: een XPAD-connector is zo'n grote connector die je op de XBox terugvindt, de inline-connector is een PS/2-achtige connector die op de kabel van je controller zit. Op de bijgeleverde kabel heb je dat al na een tiental centimeter en die zorgt ervoor dat je de XBox niet op de grond kunt trekken tijdens een vreugdedansje door je geweldge topscores.
Je kan er ook genoeg vinden over Linux op de XBox, maar dat is wat anders;
Over de mod zelf: heel mooi!! Ik wou dat ik ook zo eentje had
www.xbox-linux.org of http://xobx-linux.sourceforge.net
drivers voor windows voor je controller : http://redcl0ud.hostrocket.com/xbcd.html
Even een korte lijst met wat je nodig hebt + prijs:
een USB-verlengkabel (A-male > A-female)
een XBox-verlengkabel (XPAD-male > inline-female OF XPAD-male naar XPAD-female)
totale kostprijs: 1,5 euro + 5 euro
opmerking: een XPAD-connector is zo'n grote connector die je op de XBox terugvindt, de inline-connector is een PS/2-achtige connector die op de kabel van je controller zit. Op de bijgeleverde kabel heb je dat al na een tiental centimeter en die zorgt ervoor dat je de XBox niet op de grond kunt trekken tijdens een vreugdedansje door je geweldge topscores.
Je kan er ook genoeg vinden over Linux op de XBox, maar dat is wat anders;
Over de mod zelf: heel mooi!! Ik wou dat ik ook zo eentje had
so.. ziet er wel goed uit..
ik wil ook wel eens gaan proberen alleeen het wil niet open..
maar zeker wel mooi..
maar zeker wel mooi..
Zeg wat of zeg niks..
Nou ik heb mijn jewel binnen. Ga ik na de kerst inbouwen.

Coïtus ergo sum
Die is wel vet zeg, waar heb je die vandaan? Is er ook een Xecuter 2 versie?
Koekie?
Hoezo "het wil niet open" ??ThaOdie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:14:
so.. ziet er wel goed uit..
maar zeker wel mooi..
Let wel, de Xbox bevat torx schroeven, dus je hebt er een speciale schroevendraaier of bitje voor nodig. De schroeven van de behuizing bevinden zich onder de 4 rubberen hoekstickertjes, en onder 2 van de stickers (je kunt ze voelen).
Torx 20 voor de behuizing, torx 10 voor de HD bracket enzo.
Koekie?
Een beetje tweaker heeft zo'n schroevendraaier natuurlijk al lang in huis!, evenals soldeerbout etc!
Mijn xbox had ik vorig jaar gratis bij een telefoon-abbo gekregen... heb er gelijk een xecutor2 ingegooid en oude 60gig schijf. Inmiddels heb ik bijna 40 games verzamend/gedownload etc
heb er niet veel meer dan 100 euro aan uitgegeven tot nu toe... zo'n mod lijkt me ook wel wat ! eens even kijken in wat voor stijl ik em eens ga maken, moet natuurlijk wel origineel blijven
Voor diegenen die vinden dat consoles maar sucken, dit is mijn allereerste console, en een echte PC nerd
Aan deze console kan ik al zien dat het niet lang meer duurt voordat pc's totaal bagger zijn geworden voor games. Consoles zijn de toekomst, ik gebruik mijn pc inmiddens nauwelijks meer om een spelletje op te spelen... puur andere zaken zoals muziek/films browsen en downloaden
En natuurlijk check je eens zo'n nieuw spel als HL2 of DOOM3, maar dat komt voor geen meter bij de kwaliteit van veel console spellen.
Zo'n xecutor glaasje is wel erg vet!, zouden we niet een of andere inkoopactie kunnen houden voor die dingen? dat lijkt me wel wat.. En een goed gemodde xbox levert ook nog lekker wat geld op!, ik weet nu al dat ik meer ga verdienen aan de xbox dan ik er aan heb uitgegeven, kan ik mooi de Xbox next halen voor een schappelijk prijsje
woei
Mijn xbox had ik vorig jaar gratis bij een telefoon-abbo gekregen... heb er gelijk een xecutor2 ingegooid en oude 60gig schijf. Inmiddels heb ik bijna 40 games verzamend/gedownload etc
heb er niet veel meer dan 100 euro aan uitgegeven tot nu toe... zo'n mod lijkt me ook wel wat ! eens even kijken in wat voor stijl ik em eens ga maken, moet natuurlijk wel origineel blijven
Voor diegenen die vinden dat consoles maar sucken, dit is mijn allereerste console, en een echte PC nerd
Aan deze console kan ik al zien dat het niet lang meer duurt voordat pc's totaal bagger zijn geworden voor games. Consoles zijn de toekomst, ik gebruik mijn pc inmiddens nauwelijks meer om een spelletje op te spelen... puur andere zaken zoals muziek/films browsen en downloaden
En natuurlijk check je eens zo'n nieuw spel als HL2 of DOOM3, maar dat komt voor geen meter bij de kwaliteit van veel console spellen.
Zo'n xecutor glaasje is wel erg vet!, zouden we niet een of andere inkoopactie kunnen houden voor die dingen? dat lijkt me wel wat.. En een goed gemodde xbox levert ook nog lekker wat geld op!, ik weet nu al dat ik meer ga verdienen aan de xbox dan ik er aan heb uitgegeven, kan ik mooi de Xbox next halen voor een schappelijk prijsje
[ Voor 56% gewijzigd door BruT@LysT op 25-12-2004 11:14 ]
heb nog een aantal kale jewels. Gewoon ronde stukjes plexigglas in de goede maat
XBOXCenturion schreef op zaterdag 03 juli 2004 @ 15:53:
Netjes gedaan!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De jewel komt van http://www.mad-modder.com/ De beste naar mijn mening. En met de huidige dollarkoers valt het allemaal erg mee.
Verder kom er dus een CCFL achter/onder zoals hier te zien is:
Verder kom er dus een CCFL achter/onder zoals hier te zien is:

Coïtus ergo sum
Hij is zo goed als af
Gat gezaagt:

CCFL erin gelijmd:

XLCD erin:

Eind resultaat met XLCD:

Gat gezaagt:

CCFL erin gelijmd:

XLCD erin:

Eind resultaat met XLCD:

[ Voor 16% gewijzigd door Chilly_Willy op 07-01-2005 22:39 ]
Coïtus ergo sum
Dat ziet er heel netjes uit!!!
Wat zijn die lampjes aan de onderkant?
Die blauwe X enzo??
Die blauwe X enzo??
Ik gok dat hij daarmee bepaalde stats op z'n LCD kan toveren
Dus het zijn schakelaartjes?Tomaat schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:17:
Ik gok dat hij daarmee bepaalde stats op z'n LCD kan toveren
Dat denk ik niet aangezien nog geen enkele modchip pinnetjes heeft om als ingang te fungeren. (ingang als in: ingang om software te bedienen) De stats komen alleen softwarematig op het LCD (via de XBox dus). Daar kun je geen schakelaartjes op aansluiten!
[edit]
Heb 't al gevonden. Het is een soort "control Panel" voor de Xecuter 3. Hiermee kun je de banks (BIOS'en) selecteren en HD / LAN activity zien..
[ Voor 24% gewijzigd door Atmoz op 08-01-2005 19:41 ]
Allereerst hulde voor de mods van deze consoles, ziet er allemal erg strak uit.
Ben zelf pas aan de playstation en lees veel in dat topic. Daar kwam ik een leuke site tegen die hier ook wel op zijn plaats is voor sommigen.
Het is een site van de stickerman en die levert ook stickers voor consoles. Dus als je niet goed bent in spuiten of het gewoon niet ziet zitten kan je ook aan zoiets denken.
Voorbeeldje:

en:

Alle Kleuren:
http://destickerman.nl/ca...b8fa96ac90dce79f9fb5aab10
Vond het wel noemenswaardig... Misschien dat iemand er iets aan heeft.
Ben zelf pas aan de playstation en lees veel in dat topic. Daar kwam ik een leuke site tegen die hier ook wel op zijn plaats is voor sommigen.
Het is een site van de stickerman en die levert ook stickers voor consoles. Dus als je niet goed bent in spuiten of het gewoon niet ziet zitten kan je ook aan zoiets denken.
Voorbeeldje:

en:

Alle Kleuren:
http://destickerman.nl/ca...b8fa96ac90dce79f9fb5aab10
Vond het wel noemenswaardig... Misschien dat iemand er iets aan heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door MenaceD op 08-01-2005 19:50 ]
Dat is de X3 pro switch. Hiermee kan ik de bios selecteren, hd en lan activiteit.atmoz schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:26:
Dat ziet er heel netjes uit!!!
Die blauwe X enzo??

Coïtus ergo sum
Je meent het:Chilly_Willy schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:41:
[...]
Dat is de X3 pro switch. Hiermee kan ik de bios selecteren, hd en lan activiteit.
[afbeelding]
[afbeelding]
atmoz schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:35:
[...]
Dus het zijn schakelaartjes?
Dat denk ik niet aangezien nog geen enkele modchip pinnetjes heeft om als ingang te fungeren. (ingang als in: ingang om software te bedienen) De stats komen alleen softwarematig op het LCD (via de XBox dus). Daar kun je geen schakelaartjes op aansluiten!
[edit]
Heb 't al gevonden. Het is een soort "control Panel" voor de Xecuter 3. Hiermee kun je de banks (BIOS'en) selecteren en HD / LAN activity zien..
Ik vind die switch nu niet echt..mooi 
Ze hadden er wel wat mooiere ledjes en misschien kleinere drukknopjes in kunne zetten. Vind het nu een beetje een log ding..

Ze hadden er wel wat mooiere ledjes en misschien kleinere drukknopjes in kunne zetten. Vind het nu een beetje een log ding..
Ziet er wel grappig uit dat ding op de DVD speler. Alleen gaat het niet "trillen"? Als dat papiertje een beetje uit balans is merk je dat toch ofniet? En hoe zit dat ding vast aan de Xbox? Want normaal zit het toch vast aan de bovenkant v.d. DVD speler
Spuiten is ook mooi gelukt alleen jammer van die paar witte randjes. Dit had ik eerst ook, maar opgelost door een draad in die gleuven te leggen. Hierdoor komt er geen verf meer langs en wordt het geheel wat strakker: klik. En ook sjiek dat je de controllers mee hebt geverft, staat weer beter bij het geheel!!
durf ik nog niet met mijn logitech wireless contr.
nou mijn xbox dan ook maar:

dit is alle zooi die uit een xbox komt.

gat gemaakt met een dremel en een vijl.

met een wazige jewel.

alle losse onderdelen parelmoer rood gespoten.

zonder hardware dr in.

standaard plaats met flits.

zonder flits.
specs:
xecuter 2.3 b mod chip
200 gig seagate hdd
andere stille fan er in(van thermal take)
to do list:
ledjes achter aanknop door rode vervangen
controllers spuiten en ledjes in maken.

dit is alle zooi die uit een xbox komt.

gat gemaakt met een dremel en een vijl.

met een wazige jewel.

alle losse onderdelen parelmoer rood gespoten.

zonder hardware dr in.

standaard plaats met flits.

zonder flits.
specs:
xecuter 2.3 b mod chip
200 gig seagate hdd
andere stille fan er in(van thermal take)
to do list:
specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB
Verwijderd
Hier en hier kun je mooi zien hoe ik dat gedaan heb.Ziet er wel grappig uit dat ding op de DVD speler. Alleen gaat het niet "trillen"? Als dat papiertje een beetje uit balans is merk je dat toch ofniet? En hoe zit dat ding vast aan de Xbox? Want normaal zit het toch vast aan de bovenkant v.d. DVD speler
Tja, was misschien wel mooier geweest ja, maar ik vrees dat het daar nu te laat voor isSpuiten is ook mooi gelukt alleen jammer van die paar witte randjes. Dit had ik eerst ook, maar opgelost door een draad in die gleuven te leggen. Hierdoor komt er geen verf meer langs en wordt het geheel wat strakker.

En ook sjiek dat je de controllers mee hebt geverft, staat weer beter bij het geheel!!
[miereneuk]
De "control panel" is een volledige vervanging van de voorkant van je xbox, met een soort pro switch ingebouwd, en standaard plek voor je xlcd
[/miereneuk]
Coïtus ergo sum
Dus je wilt zeggen dat ze dat in de fabriek zo gemaakt hebben?Chilly_Willy schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:47:
[...]
[miereneuk]
De "control panel" is een volledige vervanging van de voorkant van je xbox, met een soort pro switch ingebouwd, en standaard plek voor je xlcd
[/miereneuk]
http://www.vzuijlekom.com/images/xbox/result.jpg
Is wel netjes gedaan (als je het zelf had gedaan) maar voor een fabricage-ding vind ik het een beetje scheef
Nee er zijn er twee. Het opklik knopjes ding, en het volledige vervang frontje met LCD gat.
Ja dat dacht ik ook.sebastius schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:14:
Nee er zijn er twee. Het opklik knopjes ding, en het volledige vervang frontje met LCD gat.
In dit topic is alleen dat opklikknopjes ding erop gezet he? En het front heeft'ie (hopelijk) zelf gemaakt. Voor een fabriek moet het netter kunnen. Voor zelfmaak is het nice
Ik denk dat ik straks maar es m'n verse Papst ventilator in de xbox ga prakken op een nette manier. Dit ding maakt nu nog teveel herrie.
Lager zetten in (gehackte) BIOSsebastius schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:46:
Ik denk dat ik straks maar es m'n verse Papst ventilator in de xbox ga prakken op een nette manier. Dit ding maakt nu nog teveel herrie.
Maar idd, een PAPST erin kan ook wonderen doen (heb ik zelf ook)
Het bios trucje is niet stil genoeg. En mocht je nog tips hebben voor het inbouwen, graag.atmoz schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:21:
[...]
Lager zetten in (gehackte) BIOS![]()
Maar idd, een PAPST erin kan ook wonderen doen (heb ik zelf ook)
Je hoeft dat ledje niet te vervangen, je kan het nu al oplossen op 3 manieren.ozzie1987 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:10:
...
to do list:
1) Omdat het een tristate ledje is waar rood al bij zit zou je de rode en de groene aderen om kunnen gooien. Heb je alleen een groen lampje als er een error is
2) Meeste programma's kunnen ook al de ledkleur aanpassen. (misschien niet je eerste keuze)
3) Je kan ook met XBtool een bios naar keuze aanpassen om de led standaard op rood te laten staan.
Voor de rest ziet de mod er slick uit
offtopic:
Shit, bedenk me net dat hij misschien wel niet omgebouwd is
... nouja, dan blijft alleen optie 1 over 
Shit, bedenk me net dat hij misschien wel niet omgebouwd is

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-01-2005 15:47 ]
Verwijderd

- Blauwe XBOX case
- Custom Jewel (GC skins)
- UV Leds in controllerpoorten
- UV Rounded Cold Cathode van sunbeam onder de jewel
- UV Leds in on/off/eject paneel
Die blauwe cases organiseren ze nu een inkoopactie voor op inkoopacties.net
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 01:40 ]
dude een xbox heeft zowiezo altijd een harde schijfFaust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:08:
^^^^ huh? heb je ook een hdd erin gemod? Cool![]()
hehe, ziet er strak uit.
Adjust non olet, plerumque...
echt waar ????????1nsane schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 01:43:
[...]
dude een xbox heeft zowiezo altijd een harde schijf![]()
(was als grapje bedoelt, wilde eigelijk zeggen dat het een strakke mod was)
[ Voor 17% gewijzigd door Faust op 03-03-2005 01:49 ]
Verwijderd
Dan mijn Xbox hier ook maar even patsen 

Receiver dan de draadloze controller IN de Xbox geplaatst.

Voorkant, nog wat lijmresten te zien van de afplak tape.

Voorkant alssie aanstaat.

Bovenkant.

Bovekant nog es.
Gedaan:
Xbox van de Dvd lade geschuurd
Doorzichtige Jewel
Rounded CCFL onder de Jewel
80 mm Fan erin gedaan
Receiver dan de draadloze controller IN de Xbox geplaatst
De "X" en de voorkant wit gespoten
ID&T Logo uit de kap gezaagd
To do:
"Ghost" fangrill over de jewel, ook wit wit spuiten.
10 CM CCFL Balkje onder ID&T logo.
Plexiglas onder ID&T Logo.
10 CM CCFL balkje als underglow onder het midden van de voorkant.
Dat was het wel zo'n beetje. ^ ^
Meer foto's : http://www.xb-t.com/gallery/categories.php?cat_id=680

Bovenkant.

Bovekant nog es.
Gedaan:
Doorzichtige Jewel
80 mm Fan erin gedaan
To do:
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 22:15 ]
't idee is leuk maar de afwerking is wat minder vind ik (nofl)Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:59:
Dan mijn Xbox hier ook maar even patsen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bovenkant.
[afbeelding]
Bovekant nog es.
Gedaan:
Doorzichtige Jewel
80 mm Fan erin gedaan
To do:
t had mooi(er) kunnen zijn...
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
Verwijderd
hey leuke case mod die witte
dit is ook mijn eerste case mod dus d8 zal hem is laten zien
http://partyflock.nl/images/user/110824_small.jpg
http://partyflock.nl/images/user/110824_large.jpg
dit is ook mijn eerste case mod dus d8 zal hem is laten zien
http://partyflock.nl/images/user/110824_small.jpg
http://partyflock.nl/images/user/110824_large.jpg
Ik wil graag van m'n xbox-jewel 1 grote aan/uit-knop maken zodat je lekker 'm met de voet aan en uit kan rammen zodat ik dus niet hoef te bukken 
Ik moet nog even verzinnen hoe ik dat precies ga doen, tips?
misschien 2 metalen plaatjes eronder met een soort veer, zodat ze elkaar niet standaard raken. De knoppen op de XBOX zijn namelijk toetsen, dus ze maken maar even contact.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Verwijderd
kabels verlegen, plaatje onder je jewel maken, en zoals al gezegt met een veer of plastic ruimte laten,Digital-DNA schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:51:
Ik wil graag van m'n xbox-jewel 1 grote aan/uit-knop maken zodat je lekker 'm met de voet aan en uit kan rammen zodat ik dus niet hoef te bukken
zie boven in in het midden, dat metalen"plaatje"
Ja dat kabelverlengen had ik gisteren al gedaan (pokkeklus om uit te vinden hoe je daar moet komen, maar goed wel weer wat geleerd
)
Het gaat me alleen om het knopgedeelte, hoe ik daar een beetje een fatsoenlijke stevige knop van maak (een deurbel is wat te dik weet je
)
Ik zat te denken aan wat microklikkers ofzo, het moet erg dun zijn om te kunnen passen, heb wel liefst eentje die klikt zodat je kunt horen of je goed gedrukt hebt.
Het gaat me alleen om het knopgedeelte, hoe ik daar een beetje een fatsoenlijke stevige knop van maak (een deurbel is wat te dik weet je
Ik zat te denken aan wat microklikkers ofzo, het moet erg dun zijn om te kunnen passen, heb wel liefst eentje die klikt zodat je kunt horen of je goed gedrukt hebt.
Verwijderd
heb je een doorzichtige jewel?Digital-DNA schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:54:
Ja dat kabelverlengen had ik gisteren al gedaan (pokkeklus om uit te vinden hoe je daar moet komen, maar goed wel weer wat geleerd)
Het gaat me alleen om het knopgedeelte, hoe ik daar een beetje een fatsoenlijke stevige knop van maak (een deurbel is wat te dik weet je)
nee, dat hoef ik ook niet, groen is fijn, dus dat is niet het probleem lijkt me 
(heb de jewel al wel los gehad)
(heb de jewel al wel los gehad)
[ Voor 18% gewijzigd door Digital-DNA op 21-05-2005 21:10 ]
Verwijderd
haha nee lijkt me ook nie, maar dan hoef je het nie allemaal mooi weg te werke als je jewel nog kleur heeft,
Hallo allemaal, ik ben na het winnen van een xbox op 3fm (voor mensen met HK-XS: [rml][ redelijk serieus] Prijzen winnen op 3FM (of andere zender)[/rml]) ben ik ook maar plannen gaan maken voor het modden van die Xbox, er zijn een aantal mods die ik erop uit ga voeren en aan het voeren ben. zo ook, deze mod: [rml][ El][ Xbox] Wat doet de Xbox on/off button?[/rml] (geinspireerd op de post van Digital-DNA in dit topic, én het feit dat ik dat IC had gevonden op internet maar nog geen doel ervoor, nu wel dus
) binnenkort dus uitgebreide fotoverslagen van mijn moddingavonturen met de xbox, maar nu eerst even een vraag om jullie advies/mening. ik ben ook van plan een aantal status ledjes op de xbox te maken, 3 grote (5 mm) en 2 kleine (3 mm) waarvoor is even niet zo belangrijk, komt wel in het fotoverslag
ook wil ik de dvd-dongle permanent op de xbox maken, hoe dat, volgt ook nog, maar dan zit ik met de volgende vraag, ik kan niet kiezen tussen onderstaande vier desgns betreffende de leds, welke vinden jullie nu de mooiste?

alvast bedankt voor jullie mening/advies, binnenkort meer over mijn xbox...

alvast bedankt voor jullie mening/advies, binnenkort meer over mijn xbox...
>>>> Citroën AX GTI <<<<
bij het tweede plaatje zitten er juist LED's door het Dolby-Digital logo heen en dat lijkt on-profi.
Waar dient iedere LED voor als ik vragen mag?
(ik houd persoonlijk van het verstoppen van LED's, dwz dat ze je niet ziet als ze niet aan zijn, in dat geval zou ik proberen ze in die kieren te stoppen, of eentje onder dat hoekje onder de powerknop)
in principe is plaatje 2 wel het leukst maar dan kun je proberen ze niet door het logo te prikken
Waar dient iedere LED voor als ik vragen mag?
(ik houd persoonlijk van het verstoppen van LED's, dwz dat ze je niet ziet als ze niet aan zijn, in dat geval zou ik proberen ze in die kieren te stoppen, of eentje onder dat hoekje onder de powerknop)
in principe is plaatje 2 wel het leukst maar dan kun je proberen ze niet door het logo te prikken
dat was precies de enige reden voor mij om plaatje twee ook niet het coolst te vinden, want die layout vind ik eigenlijk zelf het mooist, maar het is zo'n zonde om door het logo heem te prikken, ik vind het helemaal niet erg om de leds te zien als ze uit zijn, vind leds wel stoer opzich
maar waar ze voor dienen: 5mm: HDD-activity, LAN-activity, MODCHIP-enable, 3mm: USB-1, USB-2, er komen namelijk 2 usb-poorten aan de zijkant van de xbox, aangestuurd via een hub, een daarop zitten ledjes die aan gaan als er een apparaat in de usb-poort zit, voor die twee poorten zijn de kleine ledjes, voor meer info en foto's over mijn mod: http://www.coolwarez.mine...&postorder=asc&highlight=
daar ook een poll voor het design...
daar ook een poll voor het design...
[ Voor 5% gewijzigd door Jgsvuden op 04-06-2005 17:48 ]
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Nofi, maar door al die kleuren bij elkaar vind ik 'm ronduit _lelijk_

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Dat neon cord is leuk gevonden om het daar te monteren. Voor de rest vind ik het ook te veel kleuren ,maar over smaak valt niet te twisten ,dus.. Alles bij elkaar toch leuk gedaan als je het zelf mooi vind
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 19:33 ]