Xbox Casemod

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
oi

kweet niet of ik deze hier mag dumpen maar ik heb mijn xbox gemod en wil hier even het resultaat laten zien, en misschien dat er nog meer mensen hun gemodde xbox willen showen ;)

ps. dit was mijn eerste case-mod ooit, geen ervaring of niks en ben zelf redelijk tevreden

Pristine White meets Heavenly Blue

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/xbox4.jpg
de xbox in zijn "uit" state, dus met power off

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/xbox1.jpg
power on

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/xbox2.jpg
power on in redelijk donkere kamer

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/xbox3.jpg
jewel detail in donkere kamer

C&C please... ow en een korte tutorial van mijn mod:

tutorial jewel:

1. haal de kap van je xbox
2. zet een fohn op de binnenkant ter hoogte van de jewel
3. wacht tot de jewel aan de buitenkant goed heet wordt
4. zet er een schroevendraaier tussen en wrik een beetje, jewel komt los
5. leg em in de diepvries een uurtje
6. haal em eruit en kras de zwarte plakresten eraf met je nagels
7. pak een doek en terpentine en ga boenen op de achterkant van je jewel tot ie doorzichtig is... lang volhouden en hard boenen (30-50 minuten , tot je kramp in je vingers hebt)

tutorial verlichting:

1. zaag een rond gat in je kap
2. zet er een cold cathode achter (ronde)

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 23-03-2004 00:03 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik weet niet hoe je het precies voor elkaar hebt gekregen, maar hij is wel maagdelijk wit :P En dat logo in het donker ziet er ook erg cool uit, alhoewel ie wel ietsje minder fel zou mogen zijn.

Hoe lang ben je hier nou mee bezig geweest en wat heeft het je ongeveer gekost? :)
edit:
Aah, dat eerst edit je er net bij :+

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 18-03-2004 22:35 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel grappig om te zien, maar nou niet echt zo spectaculair. Ik zou zo zeggen: zet hem op en maak er nog veel meer coole dingen op:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jemig, de eerste mooie XBOX die ik ooit gezien heb. Persoonlijk zou ik de DVD lade ook nog eventjes aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Cool gedaan!

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de mijne, net gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/03/i/01/61/3d/23_2.JPG

Nu nog ff blauwe lichtjes erin en tatataa.

Maar de witte is ook mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
December schreef op 18 maart 2004 @ 22:34:
Ik weet niet hoe je het precies voor elkaar hebt gekregen, maar hij is wel maagdelijk wit :P En dat logo in het donker ziet er ook erg cool uit, alhoewel ie wel ietsje minder fel zou mogen zijn.

Hoe lang ben je hier nou mee bezig geweest en wat heeft het je ongeveer gekost? :)
edit:
Aah, dat eerst edit je er net bij :+
nou ja dat felle komt door de foto zeg maar, hij ziet eruit zoals op de laatste pic, gewoon mooi blauw licht, zacht en niet echt fel

tijd dat ik er actief mee bezig ben geweest

15 minuten uit elkaar halen, moederbord en alles eruit
10 minuten alles dichttapen wat dicht moet en alles controleren
3x 15 minuten spuiten
15 minuten tape eraf halen en moederbord en dergelijke terugbouwen
20 minuten gat afmeten en uitzagen uit bovenkap
35 minuten jewel verwijderen en doorzichtig maken
10 minuten cold cathode inbouwen en aansluiten
5 minuten alles dichtschroeven

dus in totaal: 2u35m ongeveer, zeg maar 2,5 a 3 uur

kosten:
montana spuitbus shocking white: € 3,75
torx 10 schroevendraaier: € 2,75
cold cathode voor 80mm fan: € 14,95
semi transparant "karton" € 1,75
------------------------------------------------------
totaal € 23,20

ow ja en je hebt dus een torx 10 en torx 20 schroevendraaier nodig (torx 20 had ik al dus staat niet bij de kosten)

en nee ik ga er niet nog meer opbouwen enzo want ik hoe van mooi strak en clean
vond zwart gewoon erg lelijk... en clean pure white dat trekt mij wel
sebastius schreef op 18 maart 2004 @ 22:39:
Jemig, de eerste mooie XBOX die ik ooit gezien heb. Persoonlijk zou ik de DVD lade ook nog eventjes aanpakken.
dvd lade is gedeeltelijk wel wit gespoten
het andere gedeelte wordt denk ik chrome, ben nog even aan t denken wat ik ermee doe
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 22:42:

[afbeelding]

ja de crystal xbox is ook mooi, maar ja ik heb helaas geen geld voor 2 xboxen
bovendien met een blauw licht erin heb je een volledig verlichte xbox bij jou en dat wil ik nou niet

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 18-03-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Erg strakke mod hoor! De CD-lade zou je ook nog kunnen spuiten, maar ik vind het zo zeker niet storend. Wel zou ik de power-LED vervangen door een rood/blauwe dual-color LED, dat groene is echt geen gezicht :P
Ik raad je trouwens ook aan om er nog een paar lagen blanke lak overheen te spuiten, dat geeft het wit een iets 'dieper' effect en beschermt de lak ook tegen krassen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Demoniac schreef op 18 maart 2004 @ 23:22:
Erg strakke mod hoor! De CD-lade zou je ook nog kunnen spuiten, maar ik vind het zo zeker niet storend. Wel zou ik de power-LED vervangen door een rood/blauwe dual-color LED, dat groene is echt geen gezicht :P
Ik raad je trouwens ook aan om er nog een paar lagen blanke lak overheen te spuiten, dat geeft het wit een iets 'dieper' effect en beschermt de lak ook tegen krassen.
nou ik heb dus van die blanke lak gekocht, en getest aan de binnenkant van mijn xbox, moest dus blanke glans lak voorstellen, mijn wit werd er bruin van en het geheel ging breken na een paar uur :S

dus dat heb ik maar niet gewaagd aan de buitenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:13
Typisch geval van twee verfsoorten die elkaar niet verdragen lijkt mij. Kijk even op de bussen lak of die wel dezelfde basis hebben.b.v. allebei acryl . Mix dus nooit acryl en terpetine basis! Krijg je een mooi krakelee effect ;) (ts. ook al ondervonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Heel mooi gedaan hoor. Dat wit met die blauwe LED's staat echt gaaf 8)
Denk dat ik mijn Xbox ook maar weer onder handen ga nemen. Effe kijken wat ik er nog allemaal voor leuks kan ombouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

Dus je hebt er geen speciale kunststof primer voor gebruikt?

Hopelijk hecht de verf goed, kunststof spuiten levert na verloop van tijd nog wel eens gebladderde lak op :(

Maarreh, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

mijn kustof frontpanels van men pc zitten al 2.5 jaar in de lak zonder voor te bewerken.

gewoon scotshbright en dan wasbenzine. hopa spuiten die hap. en op een 20graden (kamertemp) laten droogen. No Problem

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

neanderthaler schreef op 19 maart 2004 @ 11:06:
Dus je hebt er geen speciale kunststof primer voor gebruikt?

Hopelijk hecht de verf goed, kunststof spuiten levert na verloop van tijd nog wel eens gebladderde lak op :(

Maarreh, erg mooi!
Heb mijn pc ook gewoon gespoten, zelfs zonder het echt schoon te maken met wasbenzine ofzo :X
Heb 2 lagen gespoten en zit er nog steeds op en ziet er prima uit :)

Ontopic:
Als je het nou verknalt kun je dan ergens nog xbox kappen kopen :?

[ Voor 8% gewijzigd door FastBunny op 19-03-2004 11:16 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whow die xbox is echt vet! wanneer komt de eerste persoon die de xbox z'n uiterlijk mod en er een snelle micro atx plank met een athlon erop en een snelle radeon beeldkaart ingebouwd krijgt, compleet werkend ook met de originele controllers? dat lijkt me nou nog vetter... maar tot die tijd.... /me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Leuk gedaan zeg dacht in eerste instantie dat je hem wit gespoten had want die had ik nog niet gezien :P Verder heb je de verlichting goed geplaatst zag hem laatst bij iemand echt verkeerd geplaatst het blauwe ledje scheen echt recht in je gezicht als je hem voor je had staan niet erg fijn.. :> Denk dat ie zo wel het mooist is lekker strak zo of je moet wat hardware erin modden. :o

[ Voor 14% gewijzigd door _MaLa_ op 19-03-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:18
Nu nog een Mini-ATX Bord met een P4 en HyperTheading erin ;) 80 gb schijfje en een ati radeon 9800xt en hij is compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:15:
whow die xbox is echt vet! wanneer komt de eerste persoon die de xbox z'n uiterlijk mod en er een snelle micro atx plank met een athlon erop en een snelle radeon beeldkaart ingebouwd krijgt, compleet werkend ook met de originele controllers? dat lijkt me nou nog vetter... maar tot die tijd.... * Fire69
Werkend met de originele controllers zal wel niet zo'n probleem zijn. Die zijn gewoon USB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Fire69 schreef op 19 maart 2004 @ 11:23:
[...]

Werkend met de originele controllers zal wel niet zo'n probleem zijn. Die zijn gewoon USB. ;)
dus mocht hij een chipmod hebben kan je er zo een muis indoen? of zie ik dit verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zie je goed, en idd die mod kende ik al, die wordt veel gebruikt als er een multimedia box linux box van gemaakt word, maar dat is inmiddels zo standaard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
flipje81 schreef op 19 maart 2004 @ 10:57:
Typisch geval van twee verfsoorten die elkaar niet verdragen lijkt mij. Kijk even op de bussen lak of die wel dezelfde basis hebben.b.v. allebei acryl . Mix dus nooit acryl en terpetine basis! Krijg je een mooi krakelee effect ;) (ts. ook al ondervonden)
ze zijn allebei op acryl basis dus ik snap het probleem ook niet

en ik heb de xbox niet eerst voorbehandeld... gewoon met spuitbus gespoten
wel eerst vetvrij gemaakt enzo

maar eh koop montana spuitbussen (gold) (www.montana-cans.nl) dat zijn graffiti spuitbussen en ik weet uit ervaring dat die overal goed op pakken en niet snel afslijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_MaLa_ schreef op 19 maart 2004 @ 11:17:
Leuk gedaan zeg dacht in eerste instantie dat je hem wit gespoten had want die had ik nog niet gezien :P Verder heb je de verlichting goed geplaatst zag hem laatst bij iemand echt verkeerd geplaatst het blauwe ledje scheen echt recht in je gezicht als je hem voor je had staan niet erg fijn.. :> Denk dat ie zo wel het mooist is lekker strak zo of je moet wat hardware erin modden. :o
hoe bedoel je je dacht dat ik hem wit gespoten had?

ik heb em ook wit gespoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

el1zer schreef op 19 maart 2004 @ 11:37:
[...]

dus mocht hij een chipmod hebben kan je er zo een muis indoen? of zie ik dit verkeerd :)
Klopt!!
Muis + TB zijn dan mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 13:16
Hoe heb je de xbox opgemaakt, heb net gg gekeken maar zag niets zitten, schroeven of iets dergeliks. Wil het bij de mijne ook wel doen. Ben het wel beu die saaie zwarte look

[ Voor 27% gewijzigd door ErikCornelissen op 22-03-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

atmoz schreef op 19 maart 2004 @ 15:54:
[...]

Klopt!!
Muis + TB zijn dan mogelijk ;)
Maar dan heb je toch nog convertor kabeltjes nodig? Aan de voorzijde zitten van die joystick aansluitingen die geen standaard usb zijn ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zijn op internet te bestellen. die joystick aansluitingen zijn nl USB als je het nog niet wist (neem het je niet kwalijk hoor) de Xbox is eigenlijk gewoon een computer met een nforce chipset en een celeron processor. het OS in waar de xbox onder draait is ene zwaar uitgeklede windows 2000 kernel waar de drivers enz enz in staan. waarom zo MS moeite doen om een nieuwe standaard te ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
ErikCornelissen schreef op 22 maart 2004 @ 12:07:
Hoe heb je de xbox opgemaakt, heb net gg gekeken maar zag niets zitten, schroeven of iets dergeliks. Wil het bij de mijne ook wel doen. Ben het wel beu die saaie zwarte look
Zie hier de tutorial:

http://www.xbox-scene.com/articles/open1.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:09
dat kan je toch even zeggen dat je gewoon die rubbere dingen moet weghalen en je garantie label :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Openschroeven kan, maar je kunt ook met schilderstape het hele ding afplakken, dan kun je hem ook spuiten. Heb ik al meer mensen zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

sebastius schreef op 22 maart 2004 @ 16:18:
[...]

Openschroeven kan, maar je kunt ook met schilderstape het hele ding afplakken, dan kun je hem ook spuiten. Heb ik al meer mensen zien doen.
Beetje stom als je het zo doet. Als je hem spuit is je garantie toch weg, dus kun je het beter meteen goed doen door de kappen eraf te halen. Hoe krijg je het anders goed mooi naast de power LED en de power en open knop?

Een xbox spuiten zonder hem open te maken vind ik niets voor een tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaan hoor! De meeste tweakers houden niet van wit en spuiten hun kast daarom op, maar andersom kan ook heel mooi zijn!! :) Jammer dat die knop een groene ring eromheen heeft, kun je dat niet blauw maken ofzo? :)

Ojah.. het is een föhn en geen phone ;) Een phone is zo'n ding waar je mee belt, daar droog je je haar niet zo makkelijk mee ;)... Maar wel een hele mooie mod! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

atmoz schreef op 22 maart 2004 @ 16:24:
[...]

Beetje stom als je het zo doet. Als je hem spuit is je garantie toch weg, dus kun je het beter meteen goed doen door de kappen eraf te halen. Hoe krijg je het anders goed mooi naast de power LED en de power en open knop?

Een xbox spuiten zonder hem open te maken vind ik niets voor een tweaker ;)
Fabrieksgarantie op het binnenwerk heeft niets te maken met hoe de buitenkant er uit ziet. Ik heb ook geschilderde nokia's gerepareerd onder fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat die knop een groene ring eromheen heeft, kun je dat niet blauw maken ofzo?
jep die kan je blauw/rood/paars/geel weet ik veel welke kleuren leds der nog zijn maken :) het boardje achter de rest knop moet er dan wel uitgenome worde

simpelste oplossing is gewoon de 2 dualcolor leds lossoldere en de pootjes draaien, dan heb je een rode ring, en krijg je de error codes in't groen

andere manier is een rood/blauw dualcolor led te plaatse (3mm) (duur en vind je niet overal)
ofwel de 3mm led vervange door 2leds van 3mm van gelijk welke kleur, maar dan moet je wel effe de kunststof bijwerke met een mesje of vijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
off-topic:
sebastius: de cover van een gsm is er op gemaakt om er af gehaald te worden enzo, logisch dat ze dan niet moeilijk doen over wat verf. Toen ik mn laptopje heb herspote, was ik mijn garantie echt wel kwijt hoor.

On-topic:
zoals je kon lezen heb ik dus mn laptop herspote.
'k zie weinig verschil met een XboX, dus kan je het doen zoals ik.
Kleine stukjes Tessa nemen voor de lampjes, en dan gewoon lekker overspuite.
Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie mod man, die standaard xbox zwart groen is vet lelijk die past in geen enkel interieur.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:15
Iemand zij dat een x-box eigelijk alleen maar een celeron, hdd, dvd-drive en vidiokaart was op een gewone mobo.

Je zou een x-box dus ook aan kunnen passen?? Bijv. er een 2,8 ghz celeron inzetten. Of grotere/sneller hdd inzetten?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

Je zou een x-box dus ook aan kunnen passen?? Bijv. er een 2,8 ghz celeron inzetten. Of grotere/sneller hdd inzetten?
Ja Hint; www.google.nl

@TS Errug mooie mod !

[ Voor 8% gewijzigd door w0w op 22-03-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:59:
Mooi gedaan hoor! De meeste tweakers houden niet van wit en spuiten hun kast daarom op, maar andersom kan ook heel mooi zijn!! :) Jammer dat die knop een groene ring eromheen heeft, kun je dat niet blauw maken ofzo? :)

Ojah.. het is een föhn en geen phone ;) Een phone is zo'n ding waar je mee belt, daar droog je je haar niet zo makkelijk mee ;)... Maar wel een hele mooie mod! :)
waar zat ik met mijn hoofd toen ik phone schreef ipv fohn :S
wazig... zeker nog licht in mijn kop van die dampen van het spuiten

en thanks allemaal voor de complimenten

leds heb ik idd niet gewijzigd omdat dat best klote is en ik er ff verder geen geld in wilde stoppen, en het modden naar rood ipv groen vind ik ook niks want de rode leds in mijn xbox neigen meer naar oranje :r

ben alleen nog aan het twijfelen of ik het zwarte stuk van de dvd-tray ook nog wit ga maken, of misschien chrome

maar het shitte is dat je die xbox letters dan moet aftapen en dat is best een pokkewerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
hij is gewoon goed! Zoals iemand anders al zei, de eerste mooie X-Box mod! _/-\o_

offtopic:
Maaruh, je kan dus die harde schijf deruit halen? en dan met diskclone op je pc gooien en dan met je pc x-dozen? wel natuurlijk met dvd speler maar ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Johnsel schreef op 23 maart 2004 @ 09:00:
hij is gewoon goed! Zoals iemand anders al zei, de eerste mooie X-Box mod! _/-\o_

offtopic:
Maaruh, je kan dus die harde schijf deruit halen? en dan met diskclone op je pc gooien en dan met je pc x-dozen? wel natuurlijk met dvd speler maar ok?
Je kunt de harddisk wel inlezen in je pc, nadat je de lock eraf gehaald hebt, maar x-dozen met je pc kun je wel vergeten ;) Tis puur handig als 'backup' of om de harddisk te vervangen met een groter exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Laatst online: 26-06 13:57
Hij is vetjes hoor...........(phuse, vergeet ff niet: mijn figuurzaag !!! :P)

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
maar hoe heb je de ledjes geplaatst, heb zelf ook al na zitten denken maar ben er nog niet goed uit hoe ik het zal doen, misschien dat je ff een picture kan posten ervan. Dan ben ik je wel dankbaar :P.
Ben nu ook bezig met mijn xbox mod :Y). heb de onderkant ook wit gespoten omdat jou mod toch de mooiste is van allemaal. _/-\o_ Ik zal nog wel een picca plaatsen als ie droog is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:49
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 22:42:

[afbeelding]

uuuh koop um dan bij www.ziezotec.nl komen er al ledjes in en modchip en kan een 120 gig hdd in.

maar mooie mod van de xbox zat zelf ook ff te denken om een xbox mod te gaan maken.

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

ozzie1987 schreef op 24 maart 2004 @ 14:16:
[...]

uuuh koop um dan bij www.ziezotec.nl komen er al ledjes in en modchip en kan een 120 gig hdd in.

maar mooie mod van de xbox zat zelf ook ff te denken om een xbox mod te gaan maken.
Wat een spirit weer
Omdat het te koop is wil het nog niet zeggen dat je het meteen moet kopen ipv zelf gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Laatst online: 26-06 13:57
ErikCornelissen schreef op 24 maart 2004 @ 14:11:
maar hoe heb je de ledjes geplaatst, heb zelf ook al na zitten denken maar ben er nog niet goed uit hoe ik het zal doen, misschien dat je ff een picture kan posten ervan. Dan ben ik je wel dankbaar :P.
Ben nu ook bezig met mijn xbox mod :Y). heb de onderkant ook wit gespoten omdat jou mod toch de mooiste is van allemaal. _/-\o_ Ik zal nog wel een picca plaatsen als ie droog is :*)
Het zijn geen leds, hij heeft een ronde ccfl gebruikt, orgineel voor fanguards...........(staat ook in de start post :P)

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Ziet er zeer mooi uit, nu nog een window :)
Of een xbox met waterkoeling :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Xiqum schreef op 24 maart 2004 @ 22:25:
Ziet er zeer mooi uit, nu nog een window :)
Of een xbox met waterkoeling :Y)
hmm nee geen windows... (in alle opzichten)

van binnen is het gewoon net zo'n lelijke pc als elke andere, bovendien valt er weinig te zien door de metalen platen/dvdrom/hdd die in de weg zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er erg netjes uit ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Phusebox schreef op 26 maart 2004 @ 16:43:
[...]

hmm nee geen windows... (in alle opzichten)

van binnen is het gewoon net zo'n lelijke pc als elke andere, bovendien valt er weinig te zien door de metalen platen/dvdrom/hdd die in de weg zitten
Lijkt mij ook ja ;) Net als de crystal xbox. Je kijkt tegen alleen maar metaal enzo aan.. Maar waterkoeling heb ik al eens gezien ergens op GoT/T.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik vind het een mooie mod, mooier dan die nieuwe 'limited' :/ edition cristal version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Waar heb je de power vandaan gehaalt om de ccfl te laten branden? van de HDD? Dat lijkt mij iig wel het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
Ziet mooi uit, vind alleen dat je DVD balkje ook nog wit moet maken, voor de rest top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:59

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Phusebox schreef op 18 maart 2004 @ 22:44:
[...]

nou ja dat felle komt door de foto zeg maar, hij ziet eruit zoals op de laatste pic, gewoon mooi blauw licht, zacht en niet echt fel

tijd dat ik er actief mee bezig ben geweest

15 minuten uit elkaar halen, moederbord en alles eruit
10 minuten alles dichttapen wat dicht moet en alles controleren
3x 15 minuten spuiten
15 minuten tape eraf halen en moederbord en dergelijke terugbouwen
20 minuten gat afmeten en uitzagen uit bovenkap
35 minuten jewel verwijderen en doorzichtig maken
10 minuten cold cathode inbouwen en aansluiten
5 minuten alles dichtschroeven

dus in totaal: 2u35m ongeveer, zeg maar 2,5 a 3 uur

kosten:
montana spuitbus shocking white: € 3,75
torx 10 schroevendraaier: € 2,75
cold cathode voor 80mm fan: € 14,95
semi transparant "karton" € 1,75
totaal € 23,20

ow ja en je hebt dus een torx 10 en torx 20 schroevendraaier nodig (torx 20 had ik al dus staat niet bij de kosten)

en nee ik ga er niet nog meer opbouwen enzo want ik hoe van mooi strak en clean
vond zwart gewoon erg lelijk... en clean pure white dat trekt mij wel

[...]

dvd lade is gedeeltelijk wel wit gespoten
het andere gedeelte wordt denk ik chrome, ben nog even aan t denken wat ik ermee doe

[...]

ja de crystal xbox is ook mooi, maar ja ik heb helaas geen geld voor 2 xboxen
bovendien met een blauw licht erin heb je een volledig verlichte xbox bij jou en dat wil ik nou niet
Heb je de CCFL uit z'n omhulsel gehaald? of niet?
Ik las ergens dat er geen ruimte is voor de CCFL als je de originele omhulsel erop laat

Het "probleem" met de ccgfl heb ik opgelost...
Maaruh hoe heb je die jewel weer vastgeplakt op je bovenkant??
heb je lijm gebruikt? of dubbelzijdig tape??

[ Voor 5% gewijzigd door Macadoshis op 04-04-2004 13:25 ]

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Naar aanleiding van deze topic, dacht ik laat ik ook mijn xbox aanpassen.
Het eerst wat ik wou doen is die lelijke groene schijf op de bovenkant veranderen.
Op www.xbox-scene.com zag ik 3 handige tutorials
Hoe open ik mijn xbox zonder hem te slopen: Stuff you need
en hoe plak ik een ccfl onder de bovenkap: Lighted jewel mod
en als laatste hoe ik mijn jewel mooi doorschijnend maak: Jewel sanding and polishing guide

Zo zag mijn xbox er 's ochtends uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_01.jpg

Het openen van mijn xbox was zo gebeurd, daarna heb ik met een aansteker de jewel aan de onderkant verwarmd
(zolang je maar geduld hebt en rustig aan doet heb je geen fohn nodig)
Eenmaal eraf heb ik de jewel een kwartier in de vriezer gelegd om de dubbelzijdige tape eraf te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_03.jpg

Na enig hakwerk met mijn dremel en schuurpapier had ik een mooi gat in mijn bovekap.
Daarna heb ik mijn aandacht gericht op het schoonmaken van de jewel.
Ik ben begonnen met grit 400 schuurpapier gevolgd door grit 800 en uiteindelijk silicon carbide 1200/4000, dit resulteerde in het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_07.jpg

Ik heb NIET gepolijst, ik vond het niet nodig. Zoals de plaatjes laten zien is hij helder genoeg.

Daarna heb ik mijn CCFL gecontroleerd gesloopt. Want met de plastic buitenkant om de CCFL heen kan de metalen shield er niet op EN is het lastiger om de CCFL vast te zetten met lijm.
Ik heb 1 helft van de plastic ring van de CCFL afgehaald (de kant die tegen de bovenkap aan zou zitten).
Daarna heb ik de CCFL en de onderkant van de plastic ring vastgelijmd met Bison Kombi Turbo (Heldere epoxy lijm)
gelijmd.
Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_10.jpg

Toen de lijm droog genoeg was (ongeveer 15 minuutjes) heb ik de metalen shield over de CCFL heen geplaatst en de Xbox weer dicht gemaakt.

En dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.davinco.demon.nl/xboxmod_15.jpg

Oohh ja , ik ga hem ook nog spuiten, maar moet nog effe wat brainstormen hoe of wat.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Macadoshis op 04-04-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit hee
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
echt stoer man :) ik moet nog even gaan kijken, hoe en wat, want ik wil binnenkort dvd op dat ding kijken, en denk dan, ja ik kan afstandbediening kopen, maar ik leg wat geld bij en koop een modchip. en zo die jewel bewerken is ook wel stoer zeg :D denk dat ik dat ook maar ga doen waar heb je die ronde ccfl vandaan? ghe ghe ghe en ga je em nog modden? zoja wel chip.. ik ben namelijk vergeten welke ook alweer het beste was, wanti k wil niet solderen, maar gewoon 2 schroefjes ofzo, das ook mogelijk ... alleen zit ook op werk dus kan niet ff uitgebreid allemaal sites afstruinen, kan iemand het mij nog 1xtje vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

De CCFL is van Sharkoon en die heb ik gekocht bij Alternate
(alles referenties naar illegale zaken heb ik weggehaald... mijn excusses)

[ Voor 54% gewijzigd door Macadoshis op 05-04-2004 14:50 . Reden: Ik heb alles wat niet mag weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Macadoshis schreef op 05 april 2004 @ 11:40:
De CCFL is van Sharkoon en die heb ik gekocht bij Alternate
Mijn Xbox is al gemod met een chip (de nieuwste versie van de Apple X Pro Chip) en een grotere HD (120 Gig)
en die chip hoef je niet te solderen? en kan zon btje wat al die andere ook kunnen?? ala mediacentre, linux enzo? mail anders even nar markwoei@hotmail.com misschien siteje ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

uhm uhm voordat je veroorzaakt dat dit topic op slot gaat (zou jammer zijn) lees ff de faq, modchips is een no-go onderwerp hier (illegaal)

verder mooie mod! ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe telefoon waar ik een xbox bij krijg :P kan ik het daarna ook gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
thaBeerbuster schreef op 05 april 2004 @ 11:47:
uhm uhm voordat je veroorzaakt dat dit topic op slot gaat (zou jammer zijn) lees ff de faq, modchips is een no-go onderwerp hier (illegaal)

verder mooie mod! ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe telefoon waar ik een xbox bij krijg :P kan ik het daarna ook gaan proberen :)
ik twijfelde al wel of ik et kon posten, daaro mvraag ik gewoon om een emailtje, mag toch wel vragen hoe hij die ccfl besteld heeft :) en nog wat verdere informatie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
voor de volledigheid ik heb een ccfl van sunbeam (ofzoiets?) gebruikt en die heb ik verder niet hoeven slopen ofzo, hij past er gewoon zo in... en de metalen shielding past er daarna ook gewoon in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zeer mooi Macadoshis d:)b

Het is net of er water in zit :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whow... echt vet die xboxen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk en orgineel! Mijn complimenten! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Phusebox schreef op 05 april 2004 @ 11:54:
voor de volledigheid ik heb een ccfl van sunbeam (ofzoiets?) gebruikt en die heb ik verder niet hoeven slopen ofzo, hij past er gewoon zo in... en de metalen shielding past er daarna ook gewoon in
Ik heb een CCFL van Sharkoon... misschien is die dikker dan die van Sunbeam...
Bij die CCFL zit er een plastic buisje omheen die redelijk groot is, in ieder geval zo groot dat die metalen shielding niet meer goed paste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:32

Maximus

There is no substitute

Je kan dan gewoon de jewel er uit halen en dan een ccfl er onder doen. Maar hoe dik is die ccfl dan? want je hebt niet veel ruimte.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

M@ximuS schreef op 05 april 2004 @ 14:57:
Je kan dan gewoon de jewel er uit halen en dan een ccfl er onder doen. Maar hoe dik is die ccfl dan? want je hebt niet veel ruimte.
Ik heb het al opgelost (scroll maar effe naar boven).. ik heb het omhulsel van de CCFL gewoon in 2-en gedeeld.... Toen was alles dun genoeg om tussen het Metalen shield en de bovenkap te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ik heb het metalen shield weggelaten en een CCFL met speciaal plexieglas (van Barf toen der tijd) erin gezet. Zo krijg je een mooi verspreid licht erop.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geertvl/projecten/xbox_white/DSC00058.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

atmoz schreef op 05 april 2004 @ 15:17:
Ik heb het metalen shield weggelaten en een CCFL met speciaal plexieglas (van Barf toen der tijd) erin gezet. Zo krijg je een mooi verspreid licht erop.

[afbeelding]
Is dat extra stukje plexiglas helder of mat??

Hoe heb je je jewel weer vastgeplakt?? dubbelzijdig tape?
Ik ga mijn bovenkant nog verven, dsu voorlopig plak ik mijjn jewel nog niet vast, maar als ik helemaal klaar ben moet de jewel wel op zijn plek blijven

[ Voor 22% gewijzigd door Macadoshis op 05-04-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Macadoshis schreef op 05 april 2004 @ 15:23:
[...]

Is dat extra stukje plexiglas helder of mat??

Hoe heb je je jewel weer vastgeplakt?? dubbelzijdig tape?
Ik ga mijn bovenkant nog verven, dsu voorlopig plak ik mijjn jewel nog niet vast, maar als ik helemaal klaar ben moet de jewel wel op zijn plek blijven
Die CCFL wat ik gebruikt heb is een vierkante, en om er nu voor te zorgen dat het oppervlak van de vierkant (8x12 cm ofzo) overal even mooi belicht wordt hebben ze er een speciaal met puntjes erin plexieglas (of anders spul?) in gedaan. Is beetje moeilijk uit te leggen. Misschien heeft er nog iemand een foto van (van toen jaren geleden die inkoopactie van Barf).

En voor die jewel moet ik nog wat leuks verzinnen. Nu zit die nog gewoon los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

atmoz schreef op 05 april 2004 @ 16:10:
[...]

Die CCFL wat ik gebruikt heb is een vierkante, en om er nu voor te zorgen dat het oppervlak van de vierkant (8x12 cm ofzo) overal even mooi belicht wordt hebben ze er een speciaal met puntjes erin plexieglas (of anders spul?) in gedaan. Is beetje moeilijk uit te leggen. Misschien heeft er nog iemand een foto van (van toen jaren geleden die inkoopactie van Barf).

En voor die jewel moet ik nog wat leuks verzinnen. Nu zit die nog gewoon los ;)
HHhmmm klinkt aanemelijk.. voorlopig laat ik mijn jewel zo...
Eerst maar eens een leuke paint-job bedenken..
Ik heb al wel 2 kleuren (deep blue metallic en pure white)...
Ik zit eraan te denken om de schuine gedeelte bij de jewel wit te spuiten en de rest deep blue metallic.. Weet alleen niet of het wel een mooi effect zal hebben...
Ik zie wel...

En jij zit kennelijk met hetzelfde "probleem" om je jewel netjes vast te zetten.
Als je lijmt en je gebruikt teveel lijm zie je uitpersing aan de randen = lelijk
Als je een lijm gebrukt die niet kleurloos is en blijft zal het er ook lelijk uitzien
Dubbelzijdig tape kan te zik zijn waardoor het ook een lelijk gezicht geeft...

Moeilijk moeilijk moeilijk... dat wordt nog een aantal dagen brainstormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

misschien is dit iets om ook zo'n effect te krijgen (Recom GloPlex mat)

http://www.eynstein.nl/a/2205.html
Deze plaat van oplichtend materiaal kunt u naar behoefte buigen en knippen. Zolang u maar 2 aansluitpunten overhoudt bent u vrij in uw design keuze. Na het aansluiten van bijgeleverde inverter op de stroomvoorziening van uw PC licht de hele oppervlakte blauw op! Dit geeft een bijzonder mooi effect bij kasten met een window of transparante behuizingen!. Het is geschikt om items te accentueren, een clansign mee uit te beelden en ga zo maar door!
De afmeting is 10x 15cm.
Kleur: Aqua Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

dat is wel vet zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ja dat zou idd ook best een goede oplossing zijn. Het is erg dun, en mooi overal verlicht. Het voordeel van die CCFL van mij is dat je hem kan "dimmen". Zo kan ik er dus ook HD activity op weergeven. (Xbox uit = CCFL uit, xbox aan = CCFL half aan, xbox HDladen = CCFL helemaal aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

maar dat is alleen voor de 1337 electronics onders ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Hoe groot hebben jullie da gat gemaakt onder de jewel? Heb al zitten denken en de pictures bestudeert maar kan er niet uit maken hoe groot Het gat is. Ik neem aan dat de jewel nog steeds op de case rust.

Krijg als het goed is morgen of overmorgen mijn ccfl binnen (samen met mijn radeon 9800 pro, die ik ga flashen naar een xt als het lukt :9~ ). Ik maak er ook een aan/uit schakelaar voor. Als de ccfl aan staat brand er een groene led, staat de ccfl brand er een rode led (xbox moet er wel voor aan staan). Dit alles ga ik aan de achterkant maken. Ik zal er wel pictures van plaatsen als het allemaal klaar is :9

[ Voor 8% gewijzigd door ErikCornelissen op 07-04-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
hoezo aan uit :) als xbox aan > ccfl aan, xbox uit, ccfl uit! moet er niet aan denken als ik wil gaan pitten ik dat xbox licht zie, of welk ander licht ook :) ik ga em binnenkort ook eens open maken en kijken wat ik ga doen, heb al gisteren een id zitten maken, om een amerikaanse vlag erop te spuiten ofzo... maar dat wordt best moeilijk! met die sterretjes :) maar als je wat wilt, dan kan het opzich wel :) en dan een soort vervangend glazen plaatje voor die jewel, en dan een soort van eagle erin vresen, dus dat je met licht aan dat goed kan zien... is alleen nog maar het idee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:22
STRAK :9~

Ik ga met je meedoen :D lang weekend dadelijk om 5 uur (tentamen week voorbij) moet alleen nog ff een digicam van de buurman lenen, ledjes regelen en knutselen...

Ziet er strak uit, zo'n doorzichtige Jewel wil ik ook wel, weet nog niet of ik hem een andere kleur zal geven. ( arm studentje heeft daar geen geld voor :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
el1zer schreef op 07 april 2004 @ 13:33:
hoezo aan uit :) als xbox aan > ccfl aan, xbox uit, ccfl uit! moet er niet aan denken als ik wil gaan pitten ik dat xbox licht zie, of welk ander licht ook :) ik ga em binnenkort ook eens open maken en kijken wat ik ga doen, heb al gisteren een id zitten maken, om een amerikaanse vlag erop te spuiten ofzo... maar dat wordt best moeilijk! met die sterretjes :) maar als je wat wilt, dan kan het opzich wel :) en dan een soort vervangend glazen plaatje voor die jewel, en dan een soort van eagle erin vresen, dus dat je met licht aan dat goed kan zien... is alleen nog maar het idee hoor :)
Nee ik bedoel het anders. Misschien dat als ik aan het spelen ben dat ik me erger aan het licht, dat als de xbox aanstaat de ccfl nog wel uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schroeven zitten onder de kunstof 'voetjes'. Deze voetjes zitten met lijm vast maar kun je dus er gewoon afpielen. De lijm is trouwens van goede kwaliteit...nadat je je xbox open gehad hebt kun je de voetjes er gewoon weer opplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbele reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu kap ik met met me post aanpassen...want elke aanpassing verschijnt weer als een nieuwe post :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 13:41:
[...]

En nu kap ik met met me post aanpassen...want elke aanpassing verschijnt weer als een nieuwe post :(
LOL
Hoe kan ik het beste een gat in het metalen frame van de xbox maken zodat mijn schakelaar erin past?

[ Voor 27% gewijzigd door ErikCornelissen op 07-04-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

ErikCornelissen schreef op 07 april 2004 @ 13:27:
Hoe groot hebben jullie da gat gemaakt onder de jewel? Heb al zitten denken en de pictures bestudeert maar kan er niet uit maken hoe groot Het gat is. Ik neem aan dat de jewel nog steeds op de case rust.

Krijg als het goed is morgen of overmorgen mijn ccfl binnen (samen met mijn radeon 9800 pro, die ik ga flashen naar een xt als het lukt :9~ ). Ik maak er ook een aan/uit schakelaar voor. Als de ccfl aan staat brand er een groene led, staat de ccfl brand er een rode led (xbox moet er wel voor aan staan). Dit alles ga ik aan de achterkant maken. Ik zal er wel pictures van plaatsen als het allemaal klaar is :9
Toen ik mijn jewel er gecontroleerd afsloopte bleef het dubbelzijdig tape zitten op de case.
Dus ik kon zien tot waar de jewel vast zat :*) ... Toen heb ik met een dremel zoveel weggehaald zodat ik de jewel op een randje van 3 a 4 mm kon leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
atmoz schreef op 05 april 2004 @ 15:17:

[afbeelding]
dat kan ook met bepaalde plastic / karton die je gewoon in een doe het zelf winkel kan kopen
mijn xbox heeft ook dat licht zo mooi verdeeld.
je moet gewoon iets hebben wat mat is en dun om er tussen te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

laat maar...

[ Voor 97% gewijzigd door ToriHino op 08-04-2004 00:17 ]

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik snap gewoon niet hoe jullie die jewel hebben losgekregen... ik heb er meerdere malen met een Fohn op gezeten ook van heel dichtbij, dat ding wordt dan best wel warm. Alleen ik krijg hem er gewoon niet af, ook niet met een stanley mesje ertussen. Dus ik wou ff vragen hoe jullie dat gedaan hebben? :?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan maar ook even mijn xbox showen...ga em vanavond weer even verder onder handen nemen..heb em tot nu toe alleen nog gespoten...

Afbeeldingslocatie: http://nemmy.fluxxnet.nl/xboxfinalk.jpg
edit: Jewel zal ook ff veradnert worden..groen ziet er niet uit natuurlijk:)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

NeoGames.nl schreef op 14 april 2004 @ 09:57:
Ik snap gewoon niet hoe jullie die jewel hebben losgekregen... ik heb er meerdere malen met een Fohn op gezeten ook van heel dichtbij, dat ding wordt dan best wel warm. Alleen ik krijg hem er gewoon niet af, ook niet met een stanley mesje ertussen. Dus ik wou ff vragen hoe jullie dat gedaan hebben? :?
De jewel moet zo warm worden dat je hem net niet met blote handen kan aanraken...
Dan heb ik meet een kleine schroeverdraaier VOORZICHTIG de jewel losgewrikt.
Als je eenmaal onder de jewel bent is het makkelijk...
Het kan best zijn dat je meerdere malen moet verwarmen zodat je stapje voor stapje de jewel los kan maken

btw. ik ga bijhouden wat ik allemaal doe met mijn Xbox op mijn site:
Mijn xbox mod-site

Voorlopig staat er nog niet veel op, maar dat gaat wel veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 10:49:
dan maar ook even mijn xbox showen...ga em vanavond weer even verder onder handen nemen..heb em tot nu toe alleen nog gespoten...

[afbeelding]
edit: Jewel zal ook ff veradnert worden..groen ziet er niet uit natuurlijk:)
Ik vind hem netjes....
Ik hoef mijn xbox alleen nog te verven.. maar wete nog niet hoe of wat
Ik heb effe geen idee welke design ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek idd ook een nieuw design of iets wat ik verder met me xbox kan doen..
Ik denkdat ik vanavond wel wat ideeën opdoe als ik em uitelkaar heb...
ff neon erin:)...kan ik trouwens de 12 volt aftappen van die plug die naar me HD gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 11:28:
ik zoek idd ook een nieuw design of iets wat ik verder met me xbox kan doen..
Ik denkdat ik vanavond wel wat ideeën opdoe als ik em uitelkaar heb...
ff neon erin:)...kan ik trouwens de 12 volt aftappen van die plug die naar me HD gaat?
Yup, dat heb ik wel gedaan... en het kassie van de ccfl heb ik achter mijn DVD splere geplakt (hou wel rekening met de metal shielding.. dat was ik vergeten.. die steekt namenlijk een stukkie uit achter de DVD speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, zal vanavond even kijken..strax even een ccfl halen nog...
post vanavond wel wat pics nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:58
Wow Phusebox, dat ziet er echt heel mooi uit :D idd de eerste mooie x-box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox heeft idd de mooiste die ik nog gezien heb tot nu toe...

hier nog kleine update..morgen ga ik jewel etc. doen..en neon...

ccfl fan zit er nu in ipv de standaard..heb met dremel stukje rand vand e fan afgehaald...hij zit erin leuk...doe ik em dicht..past HD bakje niet...
die moest er dus ook aan geloven..stukje uit me hdbak gehaald...
ik zet em aan...brand ie voor de helft ***-ding...toen maar alsnog aan de 12volt geplaatst...
Afbeeldingslocatie: http://nemmy.fluxxnet.nl/xbox1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nemmy.fluxxnet.nl/xbox2.jpg
2e foto had ik net zo goed niet kunnen nemen...
morgen even met digicam fotos maken...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:08:
hierbij nog kleine update..morgen ga ik jewel etc. doen..en neon...

ccfl fan zit er nu in ipv de standaard..heb met dremel stukje rand vand e fan afgehaald...hij zit erin leuk...doe ik em dicht..past HD bakje niet...
die moest er dus ook aan geloven..stukje uit me hdbak gehaald...
ik zet em aan...brand ie voor de helft ***-ding...toen maar alsnog aan de 12volt geplaatst...
[afbeelding]
[afbeelding]
2e foto had ik net zo goed niet kunnen nemen...
morgen even met digicam fotos maken...
Ziet er grappig uit.... Ik heb nog 4 van dat soort fans liggen.. dus wie weet komt er zo eentje ook in mijn Xbox....

Ik heb een "tutotial" van het inbouwen van een CCFL nu op mijn beginnende site staan, hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, de Jewel van de box loskrijgen snap ik, maar hoe krijg je de Jewel van je controller los? ook met een fohn/aansteker/etc, of moet je die gewoon lossnijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:33:
ok, de Jewel van de box loskrijgen snap ik, maar hoe krijg je de Jewel van je controller los? ook met een fohn/aansteker/etc, of moet je die gewoon lossnijden?
Ik zou als ik jouw was effe hiero kijken:

Licht onder je controller jewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

btw op deze site staat HEEEL veel informatie

[ Voor 2% gewijzigd door Macadoshis op 15-04-2004 15:31 . Reden: Sorry voor deze tweede post, ik heb op de verkeerde knop gedrukt ]

Pagina: 1 2 3 Laatste