Toon posts:

Artefacts met hercules 9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuw systeem...

-Atlon 2800+ (boxed cooler)
-MSI K7N2
-Hercules 9600 (256Mb)
-512Mb geheugen (1 slot)
-2 casefans

Nu had ik vanaf het begin artefacts op mijn beeldscherm (klein beetje in windows en enorm flikkeren bij het gamen) Toen heb ik mijn herhalingsfrequentie van 85Hz naar 75Hz gezet en alles was terug in orde...
Tot vandaag...
Ik krijg soms van gekleurde streepjes op mijn scherm... Beetje zoals de persoon inArtefacts onder direct 3D en windows<- dit topic.

Ik heb al vanalles geprobeerd van inbstellingen, maar het verdwijnt maar niet. De kaart is nooit ge-OC'd geweest en de processor en het geheugen ook niet. Kan iemand mij helpen?

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live &#039;till You Die

Laatste nieuwe drivers al geprobeerd? (zowel van Hercules zelf als ATI en natuurlijk de Omega's)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Ik zou zeggen terug naar de winkel ermee voor garantie. Misschien dat ze m daar even voor je kunnen testen trouwens

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog niet lang geleden getest in de winkel omdat hij niet wou werken op mjin asus mobo...

Ik heb ff een screen genomen van hoe het er uitziet...
Afbeeldingslocatie: http://www.student.groept.be/th/2000/0010052/website/artefacts.jpg
Hier is het nog niet zo erg, maar soms flikkert gans het scherm (bij 3Dmark03 bv)

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

Verwijderd

Misschien zit de koeler niet goed. Kijk ff of er niet teveel of helemaal geen koelprut tussen zit of dat de koeler scheef zit. Ik denk dat het een hitte probleem is. Als de koeling goed is, dan zou ik terug naar de winkel gaan. Heb je het bij veel spellen?

Verwijderd

Misschien kan je nog het een en ander veranderen aan de AGP instellingen zoals apperture size, 2x 4x of 8x AGP proberen, fast writes aan en uitzetten. Wie weet helpt t.

Zou niet zelf gaan zitten prutsen met de koeler van kaart ofzo, straks sloop je m per ongeluk zodanig dat de garantie vervalt. Gewoon terug naar de winkel en een nieuwe vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de aperture size gespeeld en met de AGP instellingen... Zonder resultaat.
De cooler kom ik niet graag aan en ik heb er eens aan gevoeld en die heeft totaal niet zo warm. De problemen beginnen ook onmiddelijk na een koude start al...

Ik heb iets nieuw gemerkt. Daarnet kreeg ik van die gekleurde strepen in inet explorer en als ik mijn pagina bewoog gingen ze mee met de pagina...
Zou het dan kunnen dat het probleem softwarematig is?
Ik heb het probleem in elk spelletje en soms ook in windows (maar minder erg)

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

ik denk dat je geheugen gaar is. Dus ff naar de winkel trug

• Haan

Haan

dotnetter

Ik denk niet dat het aan het geheugen ligt imo.
Dan zou je random strepen e.d. krijgen, en niet dat het netjes de randjes volgt zeg maar. Ik heb dit wel een keer gezien bij een kaart waar de heatsink scheef op zat bevestigd, zodat de gpu veel te warm werd.
Maar ik denk toch dat het eerder een softwarematig is.

Verwijderd

ik was ook een computer bij een vriend van me inelkaar zetten... die heeft ook de hercules 9600 (265 mb) aangeschaft..
maar die boot gewoon goed maar bij het inlog scherm van xp zegt ie steeds ''out of range'' met daaronder een aantal hz waardes...
als k xp opnieuw installeer doet ie het even maar zodra je opnieuw boot geeft ie weer ''out of range'' in het inlog scherm...
iemand een idee wat de fout kan zijn?
of komt het misschien omdat er een 15'' beeldscherm aan hangt?
dat moet volgens mij toch niets uitmaken als je resolutie niet te hoog staat...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedacht me net dat het probleem een beetje gekomen is toen ik 3D Mark wou installeren en hij naar directX vroeg. Ik heb toen directX 9.0b geinstalleerd en toen ergens zijn de problemen begonnen...
Kan het daar aan liggen? Ik heb dit al eens opnieuw geinstalleerd zonder resultaat.

Ook geeft mijn videokaart 2 drivers aan. de gewone en de 'secundary' Die 2e heb ik al eens uitgeschakeld zonder effect...

Iemand nog ideeen?

ps: Iemand sprak van mijn geheugen dat gaar was. Welk geheugen. Dat van de grafische kaart of dat van de pc? En hoe test ik dit?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

dat secondary is normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Kan er niemand mij helpen?
Ik krijg een flikkerend scherm met allerlij rare kleuren en wat lijkt op grote driehoeken in verschillende kleuren die flikkeren...
Bij NFS Porche 2000 valt het nog mee en in de eerste game van 3d mark zijn het gewoon strepen over het scherm. In NFS underground en de volgende spellen van 3d mark krijg ik de flikkerende driehoeken...

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live &#039;till You Die

Heb je nu al eens de omega drivers geprobeerd?

[ Voor 30% gewijzigd door Ranzy op 23-03-2004 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net gedaan... Probleem blijft.
Als ik de artifact monitor die bij de driver geleverd is opzet kan hij mij alleen vertellen dat er artefects waren, maar meer niet...

Ik heb al geprobeert van de frquenties van het GPu en geheugen van respectievelijk 324 en 202.5 naar 303.75 en 189.00 te zetten, maar zonder resultaat.

Wat ik wel merk is dat als ik de kleinkwaliteit op 32bit zet dat er dan veel artefacts in windows komen. Bij 16bit is er niets vreemds te zien in windows

Spelen met de herhalingsfrequentie helpt ook niet evenals het verzetten van de resolutie...

Ben ten einde raad

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 22:06
Als ik dat plaatje zo bekijk lijken het wel fouten vanuit je geheugen.
Heb je hem al eens bij een vriend van je in z'n systeem geprobeerd ?
hiermee kan je dingen uitsluiten.
Tevens kan je andere dingen (geheugen e.d.) ook bij die vriend proberen.
Dan kan je doorgaan totdat je het eindelijke defect hebt gevonden ?!?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 14:26:
Hij is nog niet lang geleden getest in de winkel omdat hij niet wou werken op mjin asus mobo...
En wat was daar de uitslag dan van?
Ik zou 'm toch maar even ruilen, dit werkt voor geen meter.

Je zegt dat je 'm nog maar een paar dagen hebt, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld het RAM geheugen en niet dat van de kaart?
Kan dat geheugen ook de flikkerende beelden veroorzaken? Die flikkerende beelden zijn niet altijd, maar soms is het een hele tijd niets dan dat, of maar een deel van het scherm en soms is alles gewoon ok... Maar het wisselt snel af

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog ff een screen genomen in NFS underground... Misschien worden jullie daar wijzer uit.
zo flikkert het beeld constant
Afbeeldingslocatie: http://www.student.groept.be/th/2000/0010052/website/underground.jpg

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50

w0w

Test um inderdaad in een andere pc, ik denk toch echt dat het een software matig probleem is
Resize je pics is joh :|

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:58:
ik heb nog ff een screen genomen in NFS underground... Misschien worden jullie daar wijzer uit.
Ik heb je gisteren al verteld dat je die videokaart eens moet gaan ruilen.
Je hebt hem nog maar een paar dagen, dus wat is het probleem :?

Pak je bon en fiets naar de winkel...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
r00n187 schreef op 24 maart 2004 @ 20:03:
[...]

Ik heb je gisteren al verteld dat je die videokaart eens moet gaan ruilen.
Je hebt hem nog maar een paar dagen, dus wat is het probleem :?

Pak je bon en fiets naar de winkel...
mss heeft de winkel hem gebouwd en durft hij de kaart er zelf niet uit te halen :+

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart al langer van met de vorige pc. Ik heb nu alleen nieuw mobo cpu en geheugen gestoken. Wat ik zelf gedaan heb btw. dus ik durf het ding er zeker wel uit te halen.

Maar hij is nog maar pas getest en als ik dat moet laten testen heb ik minstens een week geen pc meer en heb hem nodig voro school... heb nl geen extra videokaart...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:58:
[afbeelding]
Dit "effect" lijkt erg op het soort beeld dat ik vroeger had met mijn GF2 TI in Vice City als ik Vertical Sync uit deed dacht ik ............... heb je dat gechecked ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• XyS
  • Laatst online: 23:22

XyS

0.o.O

ik kreeg dat ook toen ik me videokaart te hoog overclockte :|
raaar

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14
Ik heb met een hercules ook maanden zitten knutselen van drivers tot alle andere componenten wijzigen maar je kan je er beter bij neerleggen dat het een conflict is en er niks aan is te doen. Mijn hercules deed het toen perfect in een andere mobo.
Heb nu trouwens een 9600 XT _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
XyS schreef op 24 maart 2004 @ 22:08:
ik kreeg dat ook toen ik me videokaart te hoog overclockte :|
raaar
De videokaart is niet overclocked... Heb ze zelfs al underclocked (ogf hoze je dat ook noemt...) zonder effect.

en dat ze incompatibel zijn geloof ik niet. De kaart heeft het een tid lang normaal gedaan op deze pc

Verwijderd

probeer je kaart eens uit in een andere pc

het zal geen software matig probleem zijn lijkt me omdat het zo erg is. Check eens of je fan op je kaart draait en of je koelblok erg warm wordt van je vga kaartje. Probeer eventueel eens met je kast open te spelen.

Anders lijkt het me een geval van RMA.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 14:23:

Anders lijkt het me een geval van RMA.
wtf is RMA???

• Haan

Haan

dotnetter

het betekende geloof ik iets van Return to Manufacturer Authorization..
Het betekent in ieder geval dat je een product dat stuk is, naar de fabrikant terug stuurt. (en over het algemeen doet de winkel waar je het gekocht hebt dat voor je)

Verwijderd

Dat beeld wat je met NFSU hebt heb ik heel erg vaak gehad met mn GF mx400. Dit was na een herinstallatie en nieuwe drivers redelijk opgelost. (toch komt het af en toe nog terug)

Als ik je verhaal zo lees lijkt het me toch een sofwareprobleem. toch maar ff naar de buurman :D

Verwijderd

heb je al geprobeerd de drivers van hercules te instaleren en niet de die van ati

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al alle drivers erop gezet. Geen enkele gaf een beter (of slechter) beeld. Ik heb gisteren win xp er terug opgezet en toen ging alles plots normaal. En als ik vanmorgen de pc terug opzette was het weer om zeep...

Verwijderd

Topicstarter
op de een of de andere vreemde manier heb ik de problemen als ik opstart met de kast dicht... Met kast open opstarten (wel koude start) geeft geen problemen... Dan mag ik daarna zelfs de kast dicht doen, dan nog speelt hij voort (10 min getest)

Kan het zijn dat de kaart te warm wordt?

ik denk erover om deze kaart weg te doen en een 9800pro te halen. Ik neem aan dat dit een goede verbetering zal zijn???
Maar zou het dan nuttig zijn daar ineens een beter koeler op te zetten? Een Artic cooling VGA silencer bv?

Verder heb ik nog 2 casefans in de kast staan, er is dus genoeg luchtflow...

• XyS
  • Laatst online: 23:22

XyS

0.o.O

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 18:41:
op de een of de andere vreemde manier heb ik de problemen als ik opstart met de kast dicht... Met kast open opstarten (wel koude start) geeft geen problemen... Dan mag ik daarna zelfs de kast dicht doen, dan nog speelt hij voort (10 min getest)

Kan het zijn dat de kaart te warm wordt?

ik denk erover om deze kaart weg te doen en een 9800pro te halen. Ik neem aan dat dit een goede verbetering zal zijn???
Maar zou het dan nuttig zijn daar ineens een beter koeler op te zetten? Een Artic cooling VGA silencer bv?

Verder heb ik nog 2 casefans in de kast staan, er is dus genoeg luchtflow...
ga voor die 9800pro :P
je zal niet teleurgesteld zijn
ik zou eerst ff met de stock cooling overclocken
als je dat dan niet genoeg vind --> betere cooler
als ik nou maar mijn kaartje terug kon brenge' :(

Verwijderd

Bobke, my boy......

Wel eens gedacht aan een grotere voeding ?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ff klein puntje ter info:

flikkerende/knipperde/verkleurende driehoekjes duid op een GPU probleem
rare streepjes/tekens/letters/cijfers in alle kleuren van de regenboog duid op een RAM probleem(van je videokaart)

als underclocken en het testen in een andere PC niets opleverd is het een kwestie van kaart kaduuk, en schroom niet om terug te gaan omdat hij het af en toe wel, af en toe niet doet,neem screenshots mee naar de PC winkel, en je hele PC, en laat ze er een HELE dag iets op draaien, kijken of het dan komt, want als het een warmte probleem is en ze krijgen hem van buiten waar het bijna vriest en je gaat dan 10 seconden testen, dan zie je inderdaad niets. dus laat ze er LANGDURIG naar kijken.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

het probleem ligt niet aan het geheugen noch aan de gpu of de snelheid daarvan.... het probleem ligt bij de 9600 in verband met de VIA kt400 chip...
k weet niet of ze der al een oplossing voor hebben gevonden...
zou je ff voor moeten google... iig dat is het probleem waarschijnlijk..
en is met een ander videokaart of andere mobo op te lossen.. of wachten tot er een oplossing komt wat er voor zorgt dat het werkt.. google dus... of op got zoeken :? 8)7

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:01

Madrox

Oh, Pharaoh!

of het probleem komt van brakke condensators, zoals ik heb met de Radeon 8500.
Geeft ook artifacte (zwarte triangle vlakken) in heavy 3D games.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1