Ik zit met een raar probleem, ik heb regelmatig artefacts onder windows en direct 3d spellen. Bij mijn weten heb ik niets veranderd zowel hardware als softwarematig. Het betreft een Sapphire radeon 9500 PRO 128mb met warp11 bios.
Hier een plaatje het beeld:

Als ik een spel heb gespeeld waarbij ik geen artefacts heb zoals diablo II (direct draw) of CS (openGL) en ik kom weer in windows krijg ik dit. Ook als ik soms windows opstart krijg ik ze. Alle direct 3d spellen geven het ene moment wel artefacts en het andere moment niet. Dit begon 2 dagen geleden.
Wat ik al geprobeerd heb:
1 De kast met blowhole (chieftec) op de videokaart laten blazen voor extra koeling. Memsinks waren al aanwezig
2 catalyst upgegrade van 3.4 naar 3.6, inclusief de-installatie
3 Alles terug geklokt, zowel processor als videokaart.
4 Rage3Dtweak eraf gegooit
5 Verschillende instellingen van direct 3D geprobeerd (AA en AASF aan/uit etc.)
Specs:
P4 2.4ghz 533mhz
Samsung pc2700 512mb
Epox 4pea+
Sapphire radeon 9500 PRO
WD 40gig 8mb
koeling is nog standaard.
ohja ik heb ook nog apeture size aangepast, originele release drivers er op gegooid en 3d mark geeft ook al snel artefacts.
de search gaf ook niet veel nuttigs
Hier een plaatje het beeld:

Als ik een spel heb gespeeld waarbij ik geen artefacts heb zoals diablo II (direct draw) of CS (openGL) en ik kom weer in windows krijg ik dit. Ook als ik soms windows opstart krijg ik ze. Alle direct 3d spellen geven het ene moment wel artefacts en het andere moment niet. Dit begon 2 dagen geleden.
Wat ik al geprobeerd heb:
1 De kast met blowhole (chieftec) op de videokaart laten blazen voor extra koeling. Memsinks waren al aanwezig
2 catalyst upgegrade van 3.4 naar 3.6, inclusief de-installatie
3 Alles terug geklokt, zowel processor als videokaart.
4 Rage3Dtweak eraf gegooit
5 Verschillende instellingen van direct 3D geprobeerd (AA en AASF aan/uit etc.)
Specs:
P4 2.4ghz 533mhz
Samsung pc2700 512mb
Epox 4pea+
Sapphire radeon 9500 PRO
WD 40gig 8mb
koeling is nog standaard.
ohja ik heb ook nog apeture size aangepast, originele release drivers er op gegooid en 3d mark geeft ook al snel artefacts.
de search gaf ook niet veel nuttigs
[ Voor 7% gewijzigd door Odin op 22-07-2003 21:24 ]