[PC] C&C Generals online --> Strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 21:16
Ik heb dus problemen met mn radeon 9500.

Wanneer ik het spel C&C Generals opstart en dit over i-net wil spelen krijg ik allemaal rare strepen door mn beeld.

Ik heb geen idee wat het is en hoe het weggaat, het vage is wel dat ik dit alleen heb als ik generals speel, en dan met name online.
Dus als ik skirmish speel, dan heb ik nergens last van en kan ik uren gamen. Maar wanneer ik online ga spelen dan gaat het mis, meestal is het al binnen 5 min.

verder heb ik met spellen als GP4, GTA Vice city en FIFA2003 nergens last van. Het lijkt echt specifiek met generals te maken te hebben en dan met name het online gedeelte.

De kaart is niet overclocked.
verder heb ik cat 3.4/3.5 en 3.6 geprobeerd en bij alles dezelfde problemen.

Zelf heb ik mn agp voltage al omhoog geschoefd naar 1.7, mn agp aperture size veranderd maar het moch niet baten.
M''n voeding trekt het makkelijk---> enermax 365 watt.

verder specs:
AMD XP2200+
EPOX 8rda
512 mb infineon geheugen
WD400JB
SB Live
2 realtek netwerkkaarten
Windows xp SP1

edit: ik zat te kijken bij apparaatbeheer en daar staat dat mn radeon bij locatie dat die kaart in pci-bus 2 zit, apparaat 0 en functie 0.
Verder staat er wel: dit apparaat werkt correct.

Maar dat pci-bus verontrust me een beetje, want hij zit gewoon in een agp slot. Of hebben jullie dit er ook staan

[ Voor 21% gewijzigd door Qosmic op 21-07-2003 23:01 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Omdat het alleen over Genarals gaat hoort dit topic thuis in SPV. Move dus :)

+ Titeledit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Qosmic schreef op 21 July 2003 @ 22:39:
edit: ik zat te kijken bij apparaatbeheer en daar staat dat mn radeon bij locatie dat die kaart in pci-bus 2 zit, apparaat 0 en functie 0.
Verder staat er wel: dit apparaat werkt correct.

Maar dat pci-bus verontrust me een beetje, want hij zit gewoon in een agp slot. Of hebben jullie dit er ook staan
Hier staat mijn Radeon 9500 Pro op PCI-Bus 1, apparaat 0 en functie 0. Het is dus normaal dat je AGP videokaart in een 'PCI-Bus' zit, een AGP slot is eigenlijk gewoon een soort PCI slot, maar dan net eventjes anders :P

Je hebt het over 'voornamelijk online problemen', gebeurt het dus soms ook offline, of gewoon echt helemaal alleen maar online? Want als dat zo is zou ik eigenlijk alleen maar twee oorzaken kunnen verzinnen. Namelijk je firewall/router die niet goed ingesteld staan waardoor er iets in conflict gaat, of de tegenstander die te sloom/snel gaat en jouw Generals (of PC) zich daar niet goed aan aan kan passen.

The devil is in the details.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 21:16
Nee, het gebeurt alleen online.

Ik heb het zowel als m'n firewall aan en uit staat en een router heb ik niet.

Dacht zelf ook al dat er iets in conflict raakt met mn GPU, een netwerkkaart ofzo? ?S

Maar hoe kan je dat controleren, want als ik via apparaatbeheer kijk, dan werkt alles perfect en heb ik geen conflicten

edit: tis ook niet zo dat mijn pc te sloom is of de rest niet kan bijbenen. Heb het gister nog even getest, maar ook viadirect connect heb ik binnen 5 min allemaal artifacts en andere shit in mn beeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Qosmic op 26-07-2003 14:12 ]

Stop chasing the dream, you're already living it