Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VoIP mogelijk met een bluetooth headsetje voor gsm's?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar hoge telefoonrekeningen heb ik eens naar de mogelijkheden van VoIP gekeken. Ik kwam uit op het progje Skype welke mij zeer goed beviel na een paar keer testen.
Echter ik vind het niet relaxed om een uur achter mijn pc te zitten als ik met mijn vriendin bel. Dus daarom ben ik gaan zoeken naar draadloze headsets. Draadloze koptelefoons zijn er genoeg maar headsets bijna niet en die ik kon vinden waren allemaal in het buitenland.
Toen kwam bij mij het idee dat een bluetooth headsetje, zoals voor gsm's worden gebruikt, icm een Bluetooth USB Dongle ook wel geschikt zou kunnen zijn. Omdat het alleen voor op mijn kamer is en op mijn balkon (roken) is de 10 m. ruim voldoende.

Mijn vraag is: Gaat dit wel werken?

Ps. Heb al googled en gesearched maar de meeste topics over dit onderwerp gaven me niet de nodige informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
voorzichtig schopje ;(

Verwijderd

Jij stouterd :Y)

maar waarom zou het niet werken, neem aan dat die headset gewoon herkend wordt in windows..? En in dat proggie kun je vast wel je input+output device kiezen

Verwijderd

Topicstarter
En daar ben ik dus niet helemaal zeker van. Want bluetooth headsets werken soms niet met alle mobieltjes. Als je de headset op de pc wilt aanluiten lijkt me dat je een progje moet hebben die het gsm-geluid emuleert. Maar dit is het probleem: is dit werkelijk waar en zoja bestaan deze progjes?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zal er uitsluitsel over geven: Het is mogelijk, mits de bluetooth-adapter het 'headset-profiel' ondersteund. De Widcomm-drivers (vanaf 1.3.7.2) ondersteunen dit, en dit zijn de meest gebruikte drivers voor de goedkopere adapters. De drivers van 3Com en TDK ondersteuning het headset-profiel niet, maar zijn op dezelfde hardware gebaseerd (CSR-chip), dus misschien dat die in de toekomst de mogelijkheid ook gaan bieden.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!! K had al iets over die profielen gelezen ook dat TDK het (HSP) nu ook ondersteunt.

Iemand ook ervaring met een Gsm Bluetooth headsetje icm pc?

Update:
Heb nu een Digitus Bluetooth USB adapter DN-3007 (25 euro incl verzk.) besteld.
Verder heb ik een Jabra BT200 Draadloze Bluetooth Headset besteld (50 euro incl)
Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/reviews/jabra/BT200_2.jpg
Update:
Heb nu de bluetooth adapter binnen en geinstalleerd. Er zitten widcom drivers bij met het headset profiel :)
Update:
Heb de headset binnen en gekoppeld aan de pc. Mp3-jes luisteren lukt al nu ff w88 tot mn meissie op skype komt.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 13:20 ]

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Hoi Badjas_Johnny....ik ben benieuwd of het al gelukt was om het te activeren....? En waar heb je die bt200 gekocht voor 50 € ? Is niet echt duur namelijk....

Ben heel benieuwd !

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik de headset nog niet binnen heb is het me dus nog niet gelukt. Deze gaat vandaag op de post (werd me vandaag per meel toegezegt).

De BT 200 heb ik 2e hands via marktplaats.nl. De 89 euro (exc. verz.) die er nieuw op internet voor werd gevraagd vond ik net ff te veel.

Waarschijnlijk morgen ff uitproberen :P (Alsie binnen is)

@ Shitty Old Man: Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 14:04 ]

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 18:04
AV -> IT

En wacht voortaan even een dagje ofzo met je topic omhoog schoppen....

Mijn Home Cinema in aanbouw

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
wie schopt er nou hier ? niemand toch...gewoon normale vraag en antwoord :?

excuses...had de eerste posting niet gezien...was te snel |:(

[ Voor 31% gewijzigd door frankvanhoesel op 25-03-2004 16:43 ]

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb het hier aan de draai met een MSI Bluetooth USB Dongle en een BlueTrek headset. Moest wel de nieuwe 1.4.2 driver van MSI installeren. Alleen de kwaliteit van de headset is niet zo goed....

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

Topicstarter
De resultaten:
VoIP werkt goed in combinatie met de bluetooth headset. Ik kan mijn vriendin goed verstaan met het progje skype. De headset is echter wel volgens mij alleen goed afgestemt voor spraak want mp3's geven een slechte geluidskwaliteit. De afstand die nog een goede geluidskwaliteit geeft is ook wel redelijk; ik kan op mn balkon staan met de deur dicht (6 m)

Kortom: De wens om dezelfde beweginsvrijheid met voIP als bij mobiele telefonie te hebben is verwezenlijkt

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
@ Badjas_Johnny :
Waar heb je die Digitus Bluetooth USB adapter DN-3007 voor EUR 25 besteld ?

@ Ruthger :
Welke typenummer van de MSI stick heb je ?

Ik ben nu namelijk op zoek naar een USB dongle voor m'n 6310i, maar wil
later misschien wel hobby'en met 'n headset.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 10:45
Mijn Logitech Bluetooth headsetje werkt ook prima icm Skype. Mp3 afspelen geeft alleen een klote kwaliteit :)

Tis alleen wel zo dat als ik mijn headsetje gebruik, ik meteen last heb van een smoothmouse ( Ook BT, Logitech DiNovo)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Die headsetjes zijn ook gemaakt voor spraakverkeer en niet voor muziek. Het is dus niet zo verwonderlijk dat de kwaliteit van je muziek niet zo goed is.

Ieg wel stoer dat dit werkt ... weer een extra reden om een BT-headsetje aan te schaffen :P

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Martkrui
Maar het is natuurlijk wel belangerijk dat de dongle het headset profile ondersteund. Dat lijkt zo te zijn voor alle dongles die whittcom (oid) drivers gebruiken.

Wat ik graag wil weten van mensen die een werkend setje hebben is welke type ze hebben en wat het gekost heeft en waar ze 't kochten.

Ik zou het jammer vinden als ik geld uitgeef en het uiteindelijk niet werkt.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 12:50

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ik vind het idee ook zeer interesant... wat extra uitgeven voor het headsetje is geen probleem.. alleen het moet natuurlijk wel werken..

wat ik er nu van begrijp.

1 de dongle moet het headset profiel ondersteunen..
2 het maakt dan niet uit welke headset(merk) je koopt

heb ik dit goed ?

Legion 7i i9 3080 32gb

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Ik heb ze ook gekoppeld , mijn jabra BT200 en mijn Epox Bluetooth dongle .. maar ik hoor niets anders dan tuut toet tuut tooet geluidjes .. :( ... Ik zal wel wat fout doen..

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
B_O_S_S schreef op 16 maart 2004 @ 23:17:
Ik zal er uitsluitsel over geven: Het is mogelijk, mits de bluetooth-adapter het 'headset-profiel' ondersteund. De Widcomm-drivers (vanaf 1.3.7.2) ondersteunen dit, en dit zijn de meest gebruikte drivers voor de goedkopere adapters. De drivers van 3Com en TDK ondersteuning het headset-profiel niet, maar zijn op dezelfde hardware gebaseerd (CSR-chip), dus misschien dat die in de toekomst de mogelijkheid ook gaan bieden.
Ik heb zo'n CSR ding. En met de software die ik er bij kreeg kon ik nieteens een compoort aanmaken. Toen hier op GoT een beschrijving gevonden om 3com drivers te gebruiken. Maar die ondersteunt geen voicegateway of headset. De tdk drivers wel, maar die krijg ik niet geinstalleerd. Nu heb ik dus versie 1.3.2.7 dan kan ik een headset verbinding maken, maar dan hoor ik op het headsetje wel de normale er is een telefoon toon. Maar als ik hem dan opneem wordt de verbinding verbroken.

Is er ergens een update te vinden? Of ligt dit ergens anders aan?

I, for one, like Roman numerals

• Def_P
  • Niet online
Hmm SP2 rc1 bied ook geen oplossing. Er zit geen audio gateway of headset profile in :(.

Verwijderd

weet niet of je het antwoord al hebt, maar ik gebruik een logitech set om te msn'en en voor teamspeak

• Martkrui
Misschien moeten we (ik?) even een lijstje maken met welke dongles het wel lukt.
En dan met alle info : typenr, driver versie, prijs, waar gekocht.

Ik weet nu ook nog steeds niet welke ik kan kopen.
Volgens mij is de MSI stick die voor EUR 29,- bij funprice te koop is eentje die wel
werkt.
Maar die van Badjas_Johnny voor EUR 25,- klinkt natuurlijk ook goed, maar daarvan weet ik niet waar hij 'm gekocht heeft. (ik mail hem even)

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 12:50

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Dr.DNA schreef op 20 april 2004 @ 09:26:
Misschien moeten we (ik?) even een lijstje maken met welke dongles het wel lukt.
En dan met alle info : typenr, driver versie, prijs, waar gekocht.

Ik weet nu ook nog steeds niet welke ik kan kopen.
Volgens mij is de MSI stick die voor EUR 29,- bij funprice te koop is eentje die wel
werkt.
Maar die van Badjas_Johnny voor EUR 25,- klinkt natuurlijk ook goed, maar daarvan weet ik niet waar hij 'm gekocht heeft. (ik mail hem even)
een lijst zou zeer handig zijn ja... :D

Legion 7i i9 3080 32gb

• Martkrui
Een samenvatting :
(voor invulling van de vraagtekens: mail me maar)

Wat werkt :
UserHeadsetDonglePrijs Dongle
Badjas_JohnnyJabra BT200 Digitus Bluetooth USB adapter DN-300727
RuthgerBlueTrekMSI Bluetooth USB Dongle?
Tweakod3xLogitech Logitech DiNovo desktop?
om3egajabra BT200 Epox Bluetooth dongle 35

Problemen :
UserHeadsetDongleProbleem
Def_P bluetrek G2Jewel BT stick (CSR-chip)Geen verbinding

[ Voor 18% gewijzigd door Martkrui op 20-04-2004 22:05 . Reden: prijswijziging ]

Verwijderd

Topicstarter
Hé leuk dat er meer mensen mee aan het experimenteren zijn.

De adapter heb ik bij comptechworld.nl besteld maar het was een tijdelijke actie.
Nu zie ik dat de prijs een stuk hoger ligt. Sorry mensen ;)

Af en toe heb ik ook problemen met het geluid.
Bv. mijn vriendin "belt" met skype. Ik accepteer het gesprek en zet mn headset aan --> geen geluid via de headset.
Oplossing: headset opnieuw aanzetten en dan skype opieuw opstarten (en het werkt weer naar behoren).

Verwacht btw niet dat een class 1 bluetooth adapter (100 m) ervoor zorgt dat je meer dan 10 meter bereik heb met je headset. De headsets zijn namelijk allemaal class 2 bluetooth devices (voorzover ik weet). Gelukkig is een class 1 adapter wel backward compatibel met class 2 devices.
offtopic:
En als je in een flat woont kun je lekker bluejacken met een class 1 adapter }) ......wat ik dus niet kan :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 12:26 ]

• Def_P
  • Niet online
Ik heb een bluetrek G2, die heeft beide profiles.
En heb een Jewel BT stick, met CSR chip erin.
Met de software die ik erbij kreeg of via de website van Jewel kan downloaden kan er geen compoort aangemaakt worden. Via de 3com drivers geen headset profile. Met widcomm drivers van een of ander vage notebook producent, versie 1.3.2.7 kan i wel verbinden enzo. En als ik de verbinding vanuit de pc opzet dan gaat er in de headset de toon klinken zoals normaal een telefoontje klinkt. Maar als ik hem dan opneem zeg maar dan is de verbinding ineens weg. En ik krijg op geen manier geluid eruit. Wat me ook opvalt is, dat als ik dan bij sound bt audio kies, alle schuifjes grijs en gelockd zijn.
Daarna heb ik SP2 van XP geinstaleerd (RC1) en daar zitten ook geen audio profiles in.

Welke versie van widcomm gebruiken jullie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de 1.4.2.0 Widcomm driver.
Misschien zou je deze ook eens kunnen proberen.
Het is niet specifiek voor de DN-3007 (ook al doet de naam het vermoeden).
Edit: Wel alleen een "license" voor de DN-3007 adapter

Nog een tip voor aanschaf voor de adapter:

Zoek de goedkoopste adapter (google-en/winkels langsgaan)
Kijk op de site van de fabrikant naar de drivers
Download de drivers en lees de documentation
Ondersteund het het headset profile dan gaat het werken
(Als B_O_S_S gelijk heeft bij Widcomm drivers >1.3.7.2)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 14:01 ]

• Martkrui
Dan ga ik denk ik de MSI stick halen bij Funprice. (EUR 29,95)

Dat is de MS-6967.
Audio Gateway / Headset Profile vanaf driver Version: 1.3.1
Laatste driver Version: 1.4.2.10

Link : http://www.msi.com.tw/pro...ro_cmu_detail.php?UID=326

edit: Goh, wat lijkt die driver version toch op de Widcomm driver version :9

[ Voor 14% gewijzigd door Martkrui op 20-04-2004 13:29 ]

• Def_P
  • Niet online
Ik heb nu 1.4.2.10. En nog werkt het niet. Nu 1.4.2.0 aan het downloaden kijken of het daarmee werkt. Anders ga ik ff windows opnieuw installeren, misschien dat het daar aan ligt.

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:36:
Ik gebruik de 1.4.2.0 Widcomm driver.
Misschien zou je deze ook eens kunnen proberen.
Het is niet specifiek voor de DN-3007 (ook al doet de naam het vermoeden).
.....)
Hmm die doet het niet. Na de installatie zegt i dat de licentie ongeldig is en dan sluit i de stackserver. Werkt dus niet. Jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Def_P schreef op 20 april 2004 @ 13:34:
[...]

Hmm die doet het niet. Na de installatie zegt i dat de licentie ongeldig is en dan sluit i de stackserver. Werkt dus niet. Jammer.
Sorry ik dacht dat de Widcomm drivers universeel waren maar de fabrikant koop dus blijkbaar een license van een bepaalde driverversie voor een specifieke adapter.

Nu dus op zoek naar Widcomm drivers zonder een license })

• Martkrui
Misschien dat de originele drivers ge-update zijn ?

http://www.jewelnotebooks.nl/bluetoothupdate/

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Dit wil ik dus ook gaan doen maar dan met Skype voor de PDA, Wireless via het AP op het dak, en met bleutooth voor het headsetje nu was mijn keuze voorlopig gevallen op de AsusMyPAL 716 omdat deze zowel bleutooth als Wlan heeft alleen nu blijken die 2 niet tegelijk te kunnen werken. Iemand daar iets over gehoord / Linkje / wat dan ook ?

Verwijderd

trouwens even de rest van mijn gegevens: Logitech DiNovo, Logitech bleutooth headset; werkende met msn en teamspeak. Enige nadeel is dat de bleutooth headset soms alle audio funtie;s overneemt (dus ineens geen geluid uit speakers, maar alleen uit headset) wat hier de oorzaak van is en hoe dit te voorkomen is ben ik nog niet achter, zal binnenkort eens wat verder kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 17:20 ]

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hé leuk Topic :)

Ik wil ook zoiets gaan doen alleen dan anders :

Ik heb een MyCom BT Dongle (Widcomm Drivers + Chipset) en die Ondersteund dus ehh....... Audio Gateway gedoe :Y) Ik zou heel graag via die functie mijn v525 als Mic + Speaker willen gebruiken, maar ik krijg niks voor elkaar .....

Iemand Tips ?? (Als je heel lief bent pleur ik wel mijn drivers eventueel in een Nero 5.5 Image en gooi ik ze online......... met goedkeuring van de moddies uiteraard!!!)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:57:
[...]

Sorry ik dacht dat de Widcomm drivers universeel waren maar de fabrikant koop dus blijkbaar een license van een bepaalde driverversie voor een specifieke adapter.

Ook die heb ik al ;)

Maja nog steeds niet, ik denk dat ik het maar op geef. Zo wel ff op laptop proberen, misschien dat het nog aan mijn windows install ligt.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Bij mij werkt het nu ook. Ik had er nog niet aan gedacht om de headset even aan en uit te zetten :P .. Geluid is goed !

Dongle is trouwens 35 Euro , (Wide range)

[ Voor 16% gewijzigd door om3ega op 20-04-2004 19:00 ]

Verwijderd

Handig is om de forum van skype zelf te checken. Daar zijn je al geruime tijd erachter dat bluetooth setjes werken met skype. Wat er bij komt kijken lees je daar.

• Def_P
  • Niet online
Dat zijn dus de drivers waarmee je geen compoort kan aanmaken.

• jvhaarst
  • Laatst online: 15:24

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:57:
[...]

Kijk hier eens.

Weet niet of het werkt, maar is natuurlijk het proberen waard.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Martkrui
Mij is het ook gelukt met de MSI BTOES dongle (Eur 29,95 funprice) en een geleende SonyEricsson HBH-60 headset.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Ik heb het ook netjes draaien hier. Ik gebruik een MSI MS-6967 USB dongle (class 1) a 39 euro, i.c.m. de Bluetrek G2 headset (88 euro). Op mijn werk heb ik de MyCom BT dongle en daar werkt t ook prima mee.

@nero355: Ik denk niet dat t gaat werken om je telefoon als headset voor de PC te gebruiken. De telefoon heeft namelijk niet de service om als Audio Gateway te fungeren.

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 15:29
Het kan inderdaad. Ik heb zelf een logitech bluetooth headset.
Hij werkt trouwens bijna tot op 100 meter (class1 adapter). Voor muziek hoef
je het niet te proberen, het is mono en de kwaliteit is om te janken.

Voor gesprekken is het daarentegen perfect. :)

(Heb de Sitecom Class1 USB Adapter, deze ondersteunt in ieder geval headsets)

• Martkrui
Rum schreef op 28 april 2004 @ 08:53:
Ik gebruik een MSI MS-6967 USB dongle (class 1) a 39 euro
Waar heb je deze vandaan als ik vragen mag ?

• Rum
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Dat mag je vragen! Ik heb m gewoon bij MyCom besteld. In de pricewatch staat ie ook gewoon.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 21:28

Kr3Kr

Melpomene

Ik heb een MSI BT ding wat je eigenlijk bij je mobo krijgt... ik heb vandaag ook een BT200 besteld, en ben erg benieuwd. Ik zal wel ff wat posten als het lukt. Ik wil m btw tegelijk aan mn T68i hangen, en pairen aan mn PC. Gaat dit goed als ze allemaal bij elkaar zijn? En hoeveel apparaten kan je simultaan aan een pc hangen via BT?

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 21:28

Kr3Kr

Melpomene

Mijn setje (jabra bt200 en MSI usb dongle met losse antenne) werkt. Jammer alleen dat je m niet tegelijk aan telefoon en pc kan pairen.

Gregor van Egdom Krekr

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Confirmed bij deze: Jabra FS250 + Sitecom C500 (Prijs 29,99)

:: Game Over ::

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11 05:57

Majapro

Deventer

ik heb de MS bluetooth cordless desktop, toets en muis, en de MS dongle en dankzij de aveLinkBluetooth_WDM_1.1.7_USB_R5.exe wordt m'n logitech bluetooth headset (Logitech HS01) door de PC herkent als audio apparaat. Maar geen headset-service te bekennen

In audio aparaten staat dan ook keurig Atinav Bluetooth Audio maar niet aktief, de Bluetooth Control Center van http://www.avelink.com wil niet enabelen

Als ik het allemaal goed gelezen heb gaat t om t emuleren van een virtuele com poort wat dan weer niet werkt met die MS dongle 8)7

Ook lees ik in al die engels talige forums dat SP2 daar mogelijk verandering in gaat brengen :?

de tot nu toe slechte ervaringen van éénieder stapelen zich op > of geen verbinding of slechte kwaliteit geluid, of vergis ik me daarin?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

In reactie op deze berichten,

Ik heb zelf zo'n jewel bluetooth dongle, heb al verschillende drivers geprobeerd, maar kom er nog niet echt verder mee.

Wel wordt deze nu door windows xp sp2 automatisch herkend, daarnaast word m'n logitech headset ook herkent als audio aparaat, zie image

http://www.b4you.nl/bluetooth.JPG

Maar ik kan hem in skype nog niet gebruiken als headset, weet iemand wat ik hier nog aan kan doen, of hoe ik eventueel aan die avelink software kan komen mits deze werkt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb een Acer Travelmate 800 laptop en een Logitech MX900 muis. Deze muis heb ik draadloos aan de ingebouwde bluetooth kaart geknoopt! De bijgeleverde cradle (oplaadstation en bluetooth adapter van de muis) gebruik ik nu alleen nog maar om de muis op te laden. Kan zonder probleem met de nieuwste drivers. 100% draadloos, dus! _/-\o_
In het configuratiescherm kun je bij 'geluiden en audioapparaten' --> tabblad 'Audio' ook een Bluetooth 'geluidskaart' selecteren.
Nu vraag ik mij het volgende af: kan je hier geen externe BT 'geluidskaart' voor kopen zodat je je laptop/PC helemaal draadloos kunt maken? Dus geen audio kabel naar de Home Cinema, geen kabel/oplaadstation voor de muis! Alles lekker draadloos!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
[verkeerde post]

[ Voor 96% gewijzigd door wout-hugo op 12-01-2005 23:31 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Verwijderd

Ik heb voor mijn Siemens S65 een Logitech Mobile Headset gekocht.

Deze headset heb ik aan de praat gekregen met mijn Sitecom Bluetooth USB Adapter (CN-500) van € 25,- door de simpelweg de software en drivers van Sitecom te installeren. Mijn headset werd gevonden en door bij audio/voice instellingen te kiezen voor de Bluetooth Audio werkt hij perfect.

Ik heb een PDF document van Logitech waarin aardig goed wordt uitgelegd hoe het in zijn werk gaat. Er wordt hierin gesproken dat het alleen werkt met de bluetooth adapter van Logitech, maar dit is dus niet waar.

Zie de link voor deze PDF-file:
http://members.chello.nl/...etooth_headset_how_to.pdf

ik zie net dat deze sitecom usb adapter ook widcomm drivers gebruikt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 18:23 ]

• MetalRush
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb, sinds een paar dagen, nu ook een Logitech Dinovo (2.0) en een Plantronics M3000.
Nu moet ik zeggen dat de geluidskwaliteit van die Plantronics via mijn Nokia 6310i veel beter is dan via mijn DiNovo (en Ventrilo = VoIP software).
Ik heb gemerkt dat de kwaliteit wel iets verbetert doordat ik de Logitech 'ontvanger' op een USB2 poort heb aangesloten maar nog ben ik niet helemaal tevreden.

Wat is jullie ervaring?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 13:56

BIM

Nothing interesting

Ik gebruik zelf al een tijdje een Jabra BT200 icm een msi dongle en ik moet zeggen dat ik absoluut geen verschil in geluidskwaliteit hoor tussen de pc en de telefoons.

Ik heb de BT200 getest met zowel een Nokia 6310i als een SE T630.
Mij lijkt het idd een probleem van de dongle. (die van mij is PCI, dus snelheid zat)

• Phoolie
  • Laatst online: 21-11 17:44
Ik heb het probleem dat als ik de bluetooth headset gebruik dat er dan enige vertraging optreed, iemand enig idee hoe dat kan komen?

• wout-hugo
Ik wil graag mijn BT-headset gaan gebruiken voor Skype, ik zit namelijk over enige tijd voor een half jaar in het buitenland.
Nu gebruik ik een Bluetrek G2 headset en een Epox BT-DG02 dongle met de widcomm 1.4.2.10 software.
Verbinding wordt er bij mij wel tot stand gebracht, maar bij 'Geluiden en audioapparaten' komt er nergens 'Bluetooth audio apparaat te staan'.
Hoe kan ik dit werkend krijgen?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik gebruik de gepatchte drivers van HP op mijn sitecom stick: 3.0.1.905 (widcomm) :9

volgens mij is versie 4 van widcomm er ook al. _/-\o_

Mijn HBH-35 werkt dan ook perfect met skype wanneer ik hem aansluit d.m.v. de "headset" mode.

zie mp3car forum voor meer info over widcomm drivers. er staat een topic met alle info onder software - phonecontrol.

• Jazco2nd
  • Laatst online: 23-11 22:46
jaa dit kan gewoon en is niks nieuws... er zijn nog paar oude topics hierergens waar dit ook besproken werd.
Ik doe het met de Sitecom cn502 stick, die heeft een externe antenne en zeer goed bereik. tis ook Class1 dus 100m bereik maar helaas zijn er geen class1 headsets en die zullen ook nooit komen want het doel van headset is (volgens fabrikant) handsfree bellen, draadloos, met je mobiel en dan heb je niks aan 100m.

Natuurlijk zou het wel superideaal zijn als er toch stiekem een 100mtr headset uitkwam :)
overigens werkt elke bluetooth headset met elk merk stick ongeacht welk merk. zolang je stick maar het headset en/of AudioGateway profiel ondersteund!
Sitecom driverinstallatie is erg goed en vind je headset snel... je hoeft niks te doen of in te stellen. Het ondersteund praktisch alle profielen dus je hebt geen Widcomm drivers nodig :)

maar hee, ik raad je aan even hier te kijken:
www.dualphone.nl

Dit is een DECThuistelefoon (draadloos dus) waarbij je met 1 knop kan schakelen tussen normale telefoonlijn of Skype (mbv USB verbonden met een pc). En dus kan bepalen of je wilt bellen met Skype of niet !!

Ik denk dat bluetoothheadsets (voor de pc) pas echt populair wordt met BT2.0... want dan is ook stereo+mic mogelijk.
Nu vraag ik mij het volgende af: kan je hier geen externe BT 'geluidskaart' voor kopen zodat je je laptop/PC helemaal draadloos kunt maken? Dus geen audio kabel naar de Home Cinema, geen kabel/oplaadstation voor de muis! Alles lekker draadloos!
BT heeft zeer beperkte bandbreedte... als je een BTmuis en toetsenbord hebt moetje al niet proberen daar nog een headset bij te gebruiken...
een BT geluidskaart? je bedoelt een ontvanger die je bij je stereo kan zetten? Een BT stereoheadset (er bestaat een enkele jaa) levert al niet voldoende kwaliteit om te concurreren met FM stereoheadsets...
BT2.0 werd anderhalf jaar geleden al aangekondigd en had veeel eerder moeten worden geintroduceert... nu BT populair wordt merkt men al gauw dat het gewoon te traag is... zeker om meerdere apparatuur draadloos aan te sluiten.

[ Voor 44% gewijzigd door Jazco2nd op 09-02-2005 13:23 ]

• wout-hugo
wout-hugo schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:46:
Ik wil graag mijn BT-headset gaan gebruiken voor Skype, ik zit namelijk over enige tijd voor een half jaar in het buitenland.
Nu gebruik ik een Bluetrek G2 headset en een Epox BT-DG02 dongle met de widcomm 1.4.2.10 software.
Verbinding wordt er bij mij wel tot stand gebracht, maar bij 'Geluiden en audioapparaten' komt er nergens 'Bluetooth audio apparaat te staan'.
Hoe kan ik dit werkend krijgen?
Als het bij de meesten werkt, weet dan niemand een antwoord op bovenstaande vraag? Ik krijg het niet voor elkaar.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 12:15
Ik heb het heel gemakkelijk aan de praat gekregen.

Headset: Bluetrek G2 (59€)
USB: MSI Bluetooth Dongle (19€)

Drivers: WIDCOMM 1.4.3.4

Met Skype getest op user echo123 en het werkt perfect! 8)

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 15:31
plantronics m3000 + sitecom cn500 + widcomm drivers 1.4.2.11 + skype

signal strength = good
geen andere bt apparaten aangesloten.

werkt de ene keer wel en dan de andere keer niet.
ik kan de gesprekspartner altijd horen (kwaliteit haalt het niet bij een gewoon headsetje) maar zij horen de ene keer alleen gekraak en de andere keer horen ze me wel.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Verwijderd

Ik gebruik een USB BT dongle, maar weet niet van welk merk, samen met een BT headset van Hama BTH-5. Als ik mijn BT-software open en de headset selecteer vindt hij geen enkele service die gelinkt is met dit toestelletje, terwijl hij bij mijn GSM twee services geeft. Is dit een probleem van mijn headset, de software of van de configuratie van mijn headset?

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 15:31
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:48:
Ik gebruik een USB BT dongle, maar weet niet van welk merk, samen met een BT headset van Hama BTH-5. Als ik mijn BT-software open en de headset selecteer vindt hij geen enkele service die gelinkt is met dit toestelletje, terwijl hij bij mijn GSM twee services geeft. Is dit een probleem van mijn headset, de software of van de configuratie van mijn headset?
je bt driver

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Verwijderd

De volgende combinatie SKYPE-ed ook vlekkeloos:

- Bluetrek G2 headset (€49)
- MSI BToes dongle (M-6970 ver 2.54) met standaard meegeleverd WIDCOMM 3.0.1.915 (€17,95)

Ik heb de G2 als headset gepaired. Dat gaat dus anders dan in de manual beschreven: Zet de G2 eerst uit, houd dan de VOL- knop ongeveer 20 sec ingedrukt en wacht NET ZO LANG tot de LED blauw/rood knippert. Klik dan rechtermuis in de icontray op het bluetooth icoontje - snel verbinding maken - hoofdtelefoon andere apparaten - vernieuwen - om de Bluetrek G2 te vinden. Klik op "Verbinden", voer de default PIN 0000 in. Je PC heeft dan de verbinding rond. Nu gaat de G2 piepen en kun je op de TALK-knop drukken om de G2 aan te zetten. Als het goed is hoor je dan al wat achtergrondruis.

In Skype menu "Acties - Instellingen - Audio apparaten" zet je "Inkomend geluid" op Bluetooth-audio, "Uitgaand geluid" op Bluetooth-audio. "Activeer automatisch aanpassen geluidsinstellingen" vink je uit.

That's it. Skype ze.... 8)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
aaahhh.....

Dat bluetooth gebeuren voor skype komt me nu de keel uit [sorry...moest dit ff kwijt] :( Ik heb elk forum voor mijn gevoel wel gezien...was GoT helemaal vergeten

Systeem
P4 3,0, Asus P4P800 Deluxe, 1 gb ram...blabla

Windows XP SP2
Bluetooth dongle: Cyclone ADS-273
Headset: Logitech Freedom
Drivers widcomm 1.4.?

Probleem
Headset en USB dongle worden netjes herkent. Maar nu het herkennen van de services in mijn PC. Mijn computer vindt voor de headset geen services....wat ik met name zoek is die bluetooth audio. Doel van de headset is gebruik voor skype [nu nog op de ouderwetse manier met microfoon]

Vraag
- Is er geen andere manier om die bluetooth audio service handmatig toe te voegen
- Weet iemand anders een oplossing [drivers, registertweak....wat dan ook]

PS: Google levert niet veel op, anders dan het feit dat er een apparaat te koop is op het net of een link naar het bedrijf die achter Compies.nl zat [je weet wel, die oplichter]

Mooooooeeeee......

• [BoSS]
  • Laatst online: 16:44

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

In de versie van de Widcomm-software die jij bijgeleverd heb gekregen, zit blijkbaar geen headset-profiel ingebakken. Wat je kan doen is één van de vele tutorials op het internet volgen om de (nieuwere) Widcomm software op elke mogelijke Bluetooth-dongle te draaien (en dus ook Widcomm-versies van andere leveranciers gebruiken, waar wel het headset-profiel in zit). Ik ga er geen linkje voor geven, want het strookt niet compleet met de policy (omzeilen van licentie, ook al wordt het voor drivers vaak wel gedoogd).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dat is het enige??
Dit ding kost me dus al twee weken last! Dank voor de tip... _/-\o_

Ik las al dat je minimaal 1.4 moest hebben voor die audioversie, maar dacht mijn softwareversie dus voldoende was.

It's google time [again] :(

Update 22 Mei
Heb via allerlei sites allerlei driverupdates van widcommdrivers gevonden. Moest alleen teveel zaken uitschakelen [Antivirus/firewall]. Weet dus ook niet wat ik daarna opengooi, en heb het dus niet gedaan en maar een nieuwe Bluetooth stick van TDK gekocht :(

Maar mochten jullie dus zoeken naar goede bluetooth tips, kijk dan eens in dit forum [onder "bluetooth"] van geekzone. Staan veel oplossingen in van diverse sticks en hun koppeling naar headsets.

[ Voor 53% gewijzigd door Black Piet op 22-05-2005 13:47 ]

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Ik heb een logitech mobile pro headset verbonden D.m.V een CN-500 bleutooth dongle van Sitecom.
Als ik deze heb geinstaleerd geef hij constant het "Verbonden" Melodietje...
Iemand een idee wat dat kan zijn

Gr Stanly

Verwijderd

dit MSI setje ziet er ook interessant uit; de dongle is in ieder geval gemaakt voor de headset
http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=610

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:33:
Ik heb een logitech mobile pro headset verbonden D.m.V een CN-500 bleutooth dongle van Sitecom.

Gr Stanly
Ik heb een sitecom dongle met een Bluespoon AX headset, wanneer ik ze verbind geft de headset continue het 'verbonden' melodietje in mijn oor tot ik het uitzet dmv van de 'gesprek aannemen/gesprek beëindigen knop (bij mij knop bovenop)

Al geprobeerd?

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een Jabra Headset gekocht.
Met mijn Samsung D500 werkte hij meteen perfect.
Na enkele pogingen heb ik hem ook op de pc aangesloten gekregen.
Heb het even getest op het antwoordapparaat van skype en het werkt echt perfect!!!!
Ik heb overigens een bluetooth dongle van Cellink.

Verwijderd

Ik heb kort geleden ook een jabra headset aangeschafd.
Na even zoeken kwam ik ook mn bt-dongle tegen (mycom), ik kan alleen de meegeleverde software niet meer vinden.
Ik krijg de headset gewoon verbonden met de computer maar hjet geluid gaat nog steeds over de speakers, hoe kan ik dit aanpassen?

Of weet iemand software waarmee ik mijn bt-headset icm skype kan gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 18:49 ]

Verwijderd

Je moet in Skype zelf ook de instellingen veranderen.
Je moet het inkomende en uitgaande geluid veranderen in bluetooth audio.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb zelf ook een setje gekocht, maar kan het niet aan de praat krijgen.
Heb een Belkin Bluetooth USB Adapter met Widcomm 4.0.1.2401 drivers van 23-08-2005
en een HAMA Bluetooth Headset BTH-150.

BT Adapter geïnstalleerd --> gepaired --> in mijn BT omgeving zie ik dan BTH-150 staan met als onderschrift Audiohoofdtelefoon. De daaraan gekoppelde services zijn "Headset op BTH-150". De services draaien en geven aan dat hij verbonden is. Maar indien ik instel dat ik bluetooth audio wil gebruiken krijg ik geen geluid en skype doet het ook niet. (heb bt audio ingesteld).

In apparaatbeheer heb ik drie dingen staan. - Bluetooth audio, BT bus-enumerator, BT USB + EDR Adapter class 2 v2.0.

Iemand enig idee? Kan het aan de driver liggen. heb echter wel de headset service.

EDIT: misschien toch wel een driver probleem. Ff alles verwijderd en opnieuw gedaan. Echter nu activeer ik de BT Headset, ik krijg verbinding, Mijn Audio gateway wordt automatisch gestart met de daarbijhorende Headset verbinding. Ik krijg een popupje dat de headset is verbonden en dan ploep, de reset de BT adapter zich. Hij verwijderd zich uit windows en komt meteen weer terug. Maar dan wordt de audio gateway gedisabled. Nu kan ik wel verbinding krijgen maar werkt het niet. Indien ik de audio gateway inschakel gaat het fout. Dan knalt de BT eruit en is binnen een seconde weer terug.

EDIT2: ben er achtergekomen dat als ik muziek afspeel en ik connect me headset dat het geluid stopt! Echter het standaard apparaat is me Realtek HD Audio AC880 in alle gevallen. Het vreemde is dat als ik goed geconnect ben dat er een melding is dat de headset aangesloten / verbonden is. Ik krijg een piep te horen en een lichte ruis. Echter binnen enkele seconden verdwijnt me volume regeling uit beeld, reset de BT adapter zich en en komt de volumeregeling weer terug. Of met Realtek kaartje houdt niet van indringers of nog steeds de drivers die 'm verwerpen indien die lekker contact heeft. Ik moet trouwens wel melden dat bij hardware info van het Belkin Bluetooth Software er staat dat de BT adapter niet goed werkt, verder geen foutmelding. Verder revisie info ed.

EDIT3: heb ff een PDA ergens geleend met BT. Deze pda werkt samen met de headset. Ik kreeg geluid!! Verder kon ik met de adapter files uitwisselen met de PDA, dus daar ligt het niet aan. Ik ga nu even op een andere pc proberen de headset met de adapter te laten communiceren.

[ Voor 73% gewijzigd door svdvlist2 op 08-12-2005 20:04 ]

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
De combi Plantronics m2500 en Bluetooth usb van IVT, doet het niet goed

De software die heb gebruikt zijn de drivers van MSI, Toshiba, Bluesoleil,

widcomm wil nog niet echt lukken, ik weet niet zo goed waar ik die kan downloaden.

ik blijf proberen

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:51
Bij deze nog een combinatie die werkt:

Jabra BT-200 met Logitech DiNovo 2 desktop

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
He dit is zeker geen slecht idee :) bluetooth headset heeft dan 2 functies... en al veel interessanter om aan te schaffen :D

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wellicht dat hier ook nog het één en ander aan interessante info tussen staat :)

Bluetooth Stereo (A2DP) topic

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Updated :P

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ik vind geen ander (nieuwer) onderwerp waar deze materie (en mijn probleem) zo concreet behandeld wordt, dus gaan we in deze topic verder (hopelijk)

Ik heb een Pen Drive USB Bluetooth stick en daarbij Widcomm (tegenwoordig Broadcomm) drivers/bt software draaien. Ik wil er graag een BT headset (Remotek Bluetooth Module 1010) aan koppelen voor oa. VOIP. De pairing mislukt telkens!!

De software doet het in principe want met een Nokia 6310 gaat het prima (nokia PC suite en uitbellen etc.), maar als ik de headset wil pairen geeft ie een error: fout bij koppelen, controleer of apparaat geschikt is......
Daarvoor kun je een sleutel ingeven, in principe staat er in de manual van de headset dat er een pincode: 0000 instaat. Dat werkt ook bij koppeling telefoon-headset. Maar ook als ik die sleutel invoer komt er geen koppeling tot stand.

Nu is mijn vraag eigenlijk: is het de headset die niet 'compatible' is of de BT adapter?
Van de PenDrive BT kan ik het niet specifiek zien/vinden, over de headset wordt gezegd:
"Profile Support: Headset / Handsfree profiles", dus dat leek mij in orde.......

Ik kan de BT stick evt. nog ruilen, alleen als het de headset is heeft ruilen ook geen zin :)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ik ben eruit!

De Headset is het probleem!
(een ander headsetje, Blue Butterfly van mr Handsfree, koppelde/pairde meteen en werkte wel)

Dus for the record de Remotek Bluetooth Module 1010 werkt niet als voip headsetje.
Dit is trouwens dezelfde headset als de Ergenic Bluetooth headset BT-001 die goedkoop te halen is bij Paradigit en Computerland. Dus wil je een headset gebruiken voor VOIP; neem een ander :)

Ik blij het wel gek vinden dat er wel staat dat de headset Headset profiles / Handsfree profiles ondersteund, blijkbaar is dat niet voldoende.......

Verwijderd

Belkin Bluetooth USB adapter met een Logitech mobile freedom werkt ook niet!! (ter aanvulling op het lijstje ;) )

PS: zie mijn eerdere post in een oud topic: Wireless LAN | Wireless A/V | Bluetooth connectie probleem

Is het de moeite om of de belkin of het logitech headsetje uberhaupt te houden?

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:22
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:33:

Gr Stanly
Precies als ik het connect (pair and headset gebruiken.) dan hoor ik een melodie. Voip doet het niet, hoewel ik bluetooth heb geselecteerd en ook geen muziek van media player.

Ik gebruik Logitech Freedom, met Bluesoleil. en een €10 bt dongle...ik denk v1

edit: nu heb ik bij mediamarkt weer een nieuwe btdongle, er staat op dat het voor pc gsm etc is. en het is v2,0. Daar ben ik blij om, weer ff geprobeerd...weer nix?

iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door chunyu op 20-02-2007 14:37 ]

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:22
voorzichtig schopje weer: |:(

Bij mij kan je het wel selecteren, maar muziek werkt niet. voip wel
zoals je ziet speelt me wmp gewoon, maar ik hoor nix behalve geruis

Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/5984/bluege9.th.jpg

ik deed wat windows me vroeg, maar ik zag nix nieuws bij "add hardware" en ik weet ook niet wat hij met mixer bedoelt.

edit:
Alles werkt nu volgens mij. Muziek is niet slecht
Ik gebruik een rare merk BTdongle "Qtrek"
De merk staat niet eens op de verpakking, alleen op de dongle, en de bijgeleverde software werkt heel slecht. ik heb nu deze geporbeerd en alles bijna meteen vlekkeloos:
BlueSoleil_2.1.3.0_VoIP

Deze software is goeie aanrader

[ Voor 36% gewijzigd door chunyu op 20-02-2007 16:22 ]

Pagina: 1