Het is eindelijk zover!!! Na al meer dan een jaar een fulltime baan te hebben gaat nu ook PhysicsRules zijn studentenleven definitief achter zich laten en ga ik een echt huis betrekken.
Dit betekent dat de compu en tv, die nu nog op kabelafstand van elkaar staan, van elkaar gescheiden gaan worden. Een en ander betekent dat ik niet meer zomaar mijn divxjes en dvd´s kan bekijken op mijn tv.
Maar niet getreurd. Mijn oplossing is om een bescheiden homecinemaatje te gaan bouwen.
De vereisten zijn:
- Linux (werk graag met Suse, maar heb te weinig ervaring
)
- Wifi netwerk (heb SMC2802W op het oog, wordt blijkbaar ondersteund via het Prisma54 project)
- 5.1 geluid (Is AC97 hiervoor genoeg?)
- IR Afstandsbediening (ben ik nog zelf aan het uitzoeken)
- TV out uiteraard
- Bij voorkeur een zo klein mogelijk systeem. Mogelijk zelfs passief gekoeld, maar daarvoor moet ik waarschijnlijk in een ander topic zijn.
- De juiste software moet ook nog worden uitgezocht, maar dat is van later zorg.
Ik heb echter niet heel veel ervaring met dit soort voor mijn doen grootschalige plannen. Daarom wil ik graag ervaringen uitwisselen. Daarnaast ben ik zelf nog steeds dingen aan het uitzoeken.
De vragen zijn:
- Ben jij ook bezig met zo´n project, kom dan hier met je vorderingen
- Heb je dit eerder gedaan, wat zijn je ervaringen?
Zelf ben ik van plan regelmatig mijn vorderingen te posten.
P.S. aan mods: ik heb gezocht in de search en weinig hierover gevonden. Mocht er al een topic hierover lopen dan hoor ik het graag.
Dit betekent dat de compu en tv, die nu nog op kabelafstand van elkaar staan, van elkaar gescheiden gaan worden. Een en ander betekent dat ik niet meer zomaar mijn divxjes en dvd´s kan bekijken op mijn tv.
Maar niet getreurd. Mijn oplossing is om een bescheiden homecinemaatje te gaan bouwen.
De vereisten zijn:
- Linux (werk graag met Suse, maar heb te weinig ervaring
- Wifi netwerk (heb SMC2802W op het oog, wordt blijkbaar ondersteund via het Prisma54 project)
- 5.1 geluid (Is AC97 hiervoor genoeg?)
- IR Afstandsbediening (ben ik nog zelf aan het uitzoeken)
- TV out uiteraard
- Bij voorkeur een zo klein mogelijk systeem. Mogelijk zelfs passief gekoeld, maar daarvoor moet ik waarschijnlijk in een ander topic zijn.
- De juiste software moet ook nog worden uitgezocht, maar dat is van later zorg.
Ik heb echter niet heel veel ervaring met dit soort voor mijn doen grootschalige plannen. Daarom wil ik graag ervaringen uitwisselen. Daarnaast ben ik zelf nog steeds dingen aan het uitzoeken.
De vragen zijn:
- Ben jij ook bezig met zo´n project, kom dan hier met je vorderingen
- Heb je dit eerder gedaan, wat zijn je ervaringen?
Zelf ben ik van plan regelmatig mijn vorderingen te posten.
P.S. aan mods: ik heb gezocht in de search en weinig hierover gevonden. Mocht er al een topic hierover lopen dan hoor ik het graag.