'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Doorgelaten: #24, #23, #22, #21, #20, #19 en #15. Bij test #21 wordt een ZIP bestand meegestuurd, mag ik zonder problemen openen
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Default blanke hetero
Zit er nog wel iets in die zip? Denk dat die eicar file er uit is gehaald door je scanner of niet?dual-zip schreef op 11 maart 2004 @ 18:23:
Norton Antivirus Proffesional:
Doorgelaten: #24, #23, #22, #21, #20, #19 en #15. Bij test #21 wordt een ZIP bestand meegestuurd, mag ik zonder problemen openen
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
de nummers: 4, 5, 8, 13, 15, 19, 20, 22, 23, 24
Misschien toch maar eens geld uitgeven voor een echte virusscanner
De mailserver van HCCnet doet het blijkbaar erg goed! :
Er kwamen maar twee virussen door de mailserver heen, namelijk "Test #23: Test for the "Partial (Fragmented) Vulnerability". This does not include Eicar virus, but your mail server still must block this since it can break a virus into multiple emails and reassemble it in your inbox."
en
"Test #24: Attachment with a CLSID extension which may hide the real file extension. This does not include Eicar virus, but your mail server still must block this since it can hide the true extension of a file."
De andere mailtjes worden wel aangepakt: de bijlagen zijn verwijderd, en de inhoud van het mailtje vervangen door:
Ik maak gebruik van "HCCnet Veilig", dat is een soort uitbreiding op mijn account. Bevat spamfilters en virusscanners, die je kunt aanzetten per mailadres.Beste HCCnet-gebruiker,
HCCnet heeft in een e-mail, die aan u gericht is, een virus aangetroffen.
Omdat u gebruik maakt van de anti-virusdienst, is de orginele e-mail
vervangen door dit bericht. Onderaan dit bericht vindt u het rapport van
de virusscanner met betrekking tot het virus dat in de e-mail is aangetroffen.
De afzender die u bovenaan dit bericht ziet staan is waarschijnlijk de
afzender van de originele e-mail. Indien u de afzender van deze originele
e-mail kent, kunt u hem/haar op de hoogte brengen van het feit dat zijn/haar
bericht u niet heeft bereikt vanwege een mogelijke virusbesmetting. U kunt de
afzender ook waarschuwen dat hij/zij mogelijk een virus op de computer heeft.
Echter: het hoeft niet altijd zo te zijn dat de afzender ook de echte
verspreider van het virus is. Het afzendadres kan namelijk ook voorkomen
in het adresboek van iemand anders, die een virusbesmetting op zijn/haar
pc heeft.
NB: Meer informatie over de werking van de anti-virusdienst, die onderdeel
is van HCCnet Bewust en HCCnet Veilig, is te vinden op
http://info.hccnet.nl/support/virusinfo.cfm
Met vriendelijke groet,
HCCnet
--- virus rapport ---
eicar.com is infected: EICAR-Test-File
(Ik gebruik verder geen virusscanner op mijn eigen computer.)
[ Voor 5% gewijzigd door Pacjack op 11-03-2004 19:50 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Het is niet eens een virus, het is alleen een stukje code dat door virusscannermakers is afgesproken om te herkennen als EICAR. Het doet helemaal niets, het is er speciaal voor om je scanner te testen.Pacjack schreef op 11 maart 2004 @ 19:47:
Leuke test, vooral om de technieken, want uiteindelijk word er alleen gewerkt met één virus.
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm
I knowsdomburg schreef op 11 maart 2004 @ 20:37:
[...]
Het is niet eens een virus, het is alleen een stukje code dat door virusscannermakers is afgesproken om te herkennen als EICAR. Het doet helemaal niets, het is er speciaal voor om je scanner te testen.
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dat is vreemd bij mij maar 2makje schreef op 11 maart 2004 @ 19:45:
AVG van Grisoft (gratis te downloaden) helemaal up to date, laat er 10 door
Hier komen er ook zoveel door, maar AVG gaat wel loeien als ik de mails en/of linkjes wil openen/bekijken. Blijven er uiteindelijk maar 2 over.makje schreef op 11 maart 2004 @ 19:45:
AVG van Grisoft (gratis te downloaden) helemaal up to date, laat er 10 door
PSN-id: Chrasher
Met de nieuwste engine (4.3.20) en DAT's (4336) geinstalleerd?
Tsja... 4.51 is inmiddels wel érg outdated geraakt... je zou eens een nieuwere versie kunnen proberen.
Ter vergelijk: McAfee 7.1 (met nieuwste engine en DAT) laat er hier maar ééntje doorheen (nr 23).
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2004 21:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Het ZIP bestand is inderdaad leeg. Volgens Outlook is hij echter wel 103 Byte groot, alleen als je hem opent krijg ik een foutmelding dat er niets is om uit te pakken.Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 19:22:
[...]
Zit er nog wel iets in die zip? Denk dat die eicar file er uit is gehaald door je scanner of niet?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Waarschijnlijke is het niet eicar.com dat gezipt is, enkel eicar.com gerenamed naar eicar.zipdual-zip schreef op 11 maart 2004 @ 21:35:
[...]
Het ZIP bestand is inderdaad leeg. Volgens Outlook is hij echter wel 103 Byte groot, alleen als je hem opent krijg ik een foutmelding dat er niets is om uit te pakken.
Versie 8.0 net geinstalleerd, laat er ook nog maar 1 door. Weg met 4.5.1 dus.wildhagen schreef op 11 maart 2004 @ 21:11:
[...]
Met de nieuwste engine (4.3.20) en DAT's (4336) geinstalleerd?
Tsja... 4.51 is inmiddels wel érg outdated geraakt... je zou eens een nieuwere versie kunnen proberen.
Ter vergelijk: McAfee 7.1 (met nieuwste engine en DAT) laat er hier maar ééntje doorheen (nr 23).
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 23:03 ]
Verwijderd
Apart..Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:01:
Geen virusscanner, alleen die van @home 19 kwamen er niet door, maar ik denk niet dat die veel kunnen uitrichten op een linuxbak
Kunnen we nu stellen dat er geen zak van deze test klopt?
De uitvoering ervan dan, aangezien toch een aantal mensen andere resultaten post, terwijl ze wel hetzelfde product hebben.
Verwijderd
Net zoals op elke mailbox kennelijk bij @home?Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:18:
Ja... dát, of dat een virusscanner op elke pc anders presteert?
De test doet zo nogal af aan zijn geloofwaardigheid imho.
Waarom zou dat aan de test liggen?Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:26:
[...]
Net zoals op elke mailbox kennelijk bij @home?
De test doet zo nogal af aan zijn geloofwaardigheid imho.
Het lijkt mij dat die test keer op keer dezelfde e-mails verstuurd. En dat naar iedereen.
Dus waarom wordt die file de ene keer wel opgepikt en de andere keer niet?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
toch trots op mijn scannertje
CA's eTrust inoculate Exchange Option.
liet geen enkele door. krijg overal (behalve de mailserver test) en AV-ScanReport.TxT die het volgende te melden heeft:
ben heel erg blij met deze scanner. want echt geen enkele mail is overgekomen. en in de zip bestanden staat er gewoon de "ScanReport.TxT" in de zip file12-3-2004 19:04:34 (InoculateIT: 23.64.35)
The [EICAR test file] virus was detected in [eicar.zip<EICAR.COM>].
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Dat heb ik dus ook! Snap er niks vansilentsnow schreef op 12 maart 2004 @ 04:08:
Ik ontvang op drie verschillende e-mail addressen helemaal niks, zelfs de eerste testmail niet.
McAffee 7.0 met alle (17:00 geupdate) updates en engine updates.
(en dat met een webmail account he
[ Voor 9% gewijzigd door Fludizz op 12-03-2004 20:49 ]
Maar ook die test file...lijkt me niet de bedoeling. Ik wist trouwens niet dat Tiscali een mailscanner heeftMiki schreef op 12 maart 2004 @ 20:12:
Kans is groot dat je ISP um al heeft tegengehouden.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Volgens mij heb je de test (of de bedoeling van de test) niet helemaal begrepen...spaceboy schreef op 12 maart 2004 @ 21:01:
Mijn freeware K9 haalt alles er uit. Het is gewoon spam/rotzooi. K9, bedankt.
Virussen? Scan ze hier!
Denk niet dat K9 een virus onschadelijk maakt nee.wildhagen schreef op 12 maart 2004 @ 21:03:
[...]
Volgens mij heb je de test (of de bedoeling van de test) niet helemaal begrepen...
Maar wel een hele goeie (gratis) Spam filter trouwens!
Maar idd, een goed spamfilter. Ik ben er blij mee in ieder geval
[/offtopic]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Maw het is geen virus, dus goed doorgelaten door ClamAV, maar mijn mozilla thunderbird heeft geen restricties, dus komt hij gewoon door.Test #24: Attachment with a CLSID extension which may hide the real file extension. This does not include Eicar virus, but your mail server still must block this since it can hide the true extension of a file.
Zeer tevreden
And Bob's your uncle ...
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Welke symantec dan? Want zowel 2003 / 2004 als de corporate 8.1 doen dat niet namelijk.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
All that you know, is at an end
Verwijderd
van de 24 zijn er 2 doorgekomen waar ik zeker van ben.
van 1 denk ik dat ie er misschien zou kunnen doorkomen.
Test #4: Eicar virus sent using uuencoding
Test #5: Eicar virus sent using BinHex encoding
Test #12: Eicar virus within a password protected ZIP file **New
Test #16: Eicar string in HTML, to ensure that your mail server scans HTML segments
Test #24: Test for the "Partial (Fragmented) Vulnerability".
Deze kwamen binnen zonder attachment:
Test #19: Eicar virus within zip file hidden using the "Blank Folding Vulnerability"
Test #20: Eicar virus within zip file hidden using the "MIME Boundary Space Gap Vulnerability"
Test #21: Eicar virus within zip file hidden using the "Long MIME Boundary Vulnerability"
Test #23: Eicar virus within zip file hidden using the "Empty MIME Boundary Vulnerability"
Van nummers 8 en 25 worden door Outlook de attachments verborgen
#5: Komt met attachment en al gewoon door, norton ziet hem pas als hij fysiek op de HD staat, wordt daarna wel verwijderd.
#6: Komt door met 2 attachments: Norton AntiVirus Deleted16.txt & smime.p7s
#8: Zie 5
#10: Komt gewoon door, met .eml attachment [1,32KB]
#11: Lege zip file van 22 bytes als attachment
#12: Zip file van 196 bytes MET eicar.com in zip
#14: winmail.dat van 1,95KB
#18: Lege zip file van 22 bytes als attachment
#19: Lange rij encoded ASCII [geen attach]
#20: Mail met oa encoded ASCII [geen attach]
#21: Mail met oa encoded ASCII [geen attach]
#22: Lege zip file van 22 bytes als attachment
#23: Mail met oa encoded ASCII [geen attach]
#25: Mail met als attach "clsidfile.txt.{00020C01-0000-0000-C000-000000000046}1" [hele extensie duidelijk zichtbaar in Eudora, maar onder windows als .txt met .wav iccon!!!]
De rest word door norton onderschept en komt nooit in mijn mailbox aan.
Windows 2000 pro
Nav 2004 net geupdate
Audora 6.0
Als ik handmatig de attachment dir van eudora scan vind norton trouwens helemaal niks...
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
12,20,21,24,25
Norton antivirus 2003 incl alle updates liet deze ook alle 5 door.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
En bij mij vangt tie ze alle 24 er uit?markvt schreef op 01 april 2004 @ 22:34:
@home liet er 5 door:
12,20,21,24,25
Ik kreeg netjes 24 mailtjes van @Home dat het bericht was verwijdert i.v.m een virus......
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
HCCNet (zonder enige scanner)
Laat alles door, maar Norton AV 2004 haalt de meeste eruit
Degene die door Norton worden doorgelaten (helemaal geen melding gekregen) zijn:
- Test #5: Eicar virus sent using BinHex encoding
- Test #8: Eicar virus sent using BinHex encoding within a MIME segment
- Test #12: Eicar virus within a password protected ZIP file
- Test #16: Eicar string in HTML, to ensure that your mail server scans HTML segments
- Test #20: Eicar virus within zip file hidden using the "MIME Boundary Space Gap Vulnerability"
- Test #21: Eicar virus within zip file hidden using the "Long MIME Boundary Vulnerability"
- Test #23: Eicar virus within zip file hidden using the "Empty MIME Boundary Vulnerability"
- Test #24: Test for the "Partial (Fragmented) Vulnerability". This does not include Eicar virus, but your mail server still must block this since it can break a virus into multiple emails and reassemble it in your inbox.
- Test #25: Attachment with a CLSID extension which may hide the real file extension. This does not include Eicar virus, but your mail server still must block this since it can hide the true extension of a file.
Ook getest op Zonnet:
Deze haalt zelf de eerste 18 mails er allemaal uit.
Van het restant filtert NAV alleen de mails 19 en 22 eruit, en blijven de andere (net als bij de mails op HCCNet) gewoon door komen
Wat heeft iemand als melding gekregen bij een geblokkeerde #12?
Dat klopt. Maar dan kunnen ze kiezen tussen doorsturen met het risico op een virus of blokkeren omdat ze 't niet kunnen scannen.it0 schreef op 05 april 2004 @ 13:26:
In principe moet Test #12: Eicar virus within a password protected ZIP file **New toch altijd doorkomen? want de scanners weten het wachtwoord niet? Dus ze moeten minstens melding maken dat ze het niet hebben kunnen scannen?
Wat heeft iemand als melding gekregen bij een geblokkeerde #12?
Mijn school (INHOLLAND) kiest voor dat laatste. Mijn eigen mailserver heeft geen virusscanner
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Zo heb je in "Mailsweeper for SMTP" (een SMTP gateway die aan content filtering zoals virusscanning e.d. doet) een mogelijkheid om mails die niet herkend worden door Mailsweeper danwel te blokkeren, danwel door te laten. Per default werden deze files doorgelaten - dit betekent echter wel dat ze ook niet gevirusscanned werden. Ongeveer een jaar geleden is er een virus geweest die dus precies zo'n "Undetermined" mail maakten - ik denk dat er veel mensen blij waren die undetermined toch blockten
Hetzelfde zag je met password protected zipfiles - het was maar wachten tot een virus er gebruik van zou maken, dus de beste strategie is toch echt om dat soort files te blokkeren.
Heb specifiek nog alle opties in sophie aangezet, maar dat maakt al niets uit, een tweede test liet diegenen ook nog door.
Wat betreft password protected ZIPfiles: je kunt je virusscanner erop stuk laten bijten en de boel proberen te decrypten, maar sophos heeft gewoon signatures gereleased voor bagle.zip, die herkent ie ook wel gezipt in een password protected file. Dat ie dan EICAR in een zipje niet herkent is logisch lijkt me.
Verwijderd
Bij mij idem, alleen wel met een paar kanttekeningen:markvt schreef op 01 april 2004 @ 22:34:
@home liet er 5 door:
12,20,21,24,25
12: zipfile nog als attachment, dus geen better safe than sorry optie, ook niks van waarschuwing vanuit Norman Virus Control
20&21: alleen wat code zichtbaar, zip wordt niet opgemerkt.
24: alleen rommelbestandje wat niet op te slaan is ("object not found" error)
25: doorgelaten door @home maar de attachment wordt door outlook geblokkeerd.
kan zijn dat norman de neicar files niet ziet omdat de scanners de verkeerde poorten afgaan, ik wacht nog op bericht van @home hierover (weet iemand hier toevallig welke poorten @home gebruikt voor de mail?) Ik denk echter dat virussen in zips sowiezo gewoon niet herkend worden. Als ik deze gewoon van de site download worden ze ook niet herkend, pas als ik het zipbestand open en neicar.com op de schijf probeer te schrijven wordt norman wakker.
ook ff hotmail getest: hun scanner laat 4, 5, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 door, het nut van een goede virusscanner op je eigen computer is dus zeker nog niet verdwenen als ik dit zo zie
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 16:06 ]
Verwijderd
Gelukkig kreeg ik 24 berichten van mijn MailScanner E-Mail Virus Protection Service
Niet echt een veilig idee zo
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
en heeft er zelf al 17 eruit gepikt... komt door UPC gok ik
outlook express heeft onveilig bestand onklaar gemaakt.
dus het zit er hier wel goed uit
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
software: argosoft mailserver met server extensions
AV: norton antivirus 2004 up to date
alle virusmailtjes was attachement van verwijderd en text toegevoegd:
******** The email from tester@testvirus.org to *mijn server* with subject: Virus Scanner Test #18 was scanned by Norton Antivirus and the next virus was found: . The attachment is removed ********
[ Voor 39% gewijzigd door DutchTSE op 05-05-2004 12:32 ]
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
5 - 8 - 12 - 20
Mcafee 7 laat er dan nog 2 door
5 - 20
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Verwijderd
de zip file met wachtwoord
en de 24,25 zonder het virus, wel aardig dacht ik zo
Redelijke score. Kan de windows scanner nu FF niet testen.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Hmmm...Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 12:50:
kaspersky 5.0.121 laat er hier 3 door:
de zip file met wachtwoord
en de 24,25 zonder het virus, wel aardig dacht ik zo
Verwachten ze daar soms dat je een file gaat flaggen op filename?
Als er een password in de mail had gestaan had KAV5 dat ding kunnen disinfecten, maar nu dus niet..
Goede test.
Virusscanner: Kaspersky 5.0.121
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Hier wordt overigens eTrust van CA als virusscanner gebruikt.
(Het zijn overigens nrs 4, 5, 17 en 23 die doorgelaten worden.)
[ Voor 19% gewijzigd door Cool_Willy op 07-09-2004 11:40 . Reden: toevoeging ]
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
om precies te zijn kreeg ik er 26
Free your mind and your OS will follow.
[ Voor 117% gewijzigd door lordgandalf op 07-09-2004 14:52 ]
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Verwijderd
ik vindt het zonde om deze opnieuw te starten, staat al teveel bruikbare info in..
Dus geen schop maar een uitbreiding..
Ik draai XP met Mcafee 4.5.1, scanssyteem 4.3.20
Die van mij laat er 8 door..
Weet iemand trouwens hoe groot de kans is dat er toch een virus doorkomt, ondanks dat nu de code wel gepakt wordt? Of andersom: hoe groot is de kans dat het virus er toch doorkomt terwijl de code wel gepakt wordt?
Dit vind ik niet echt " betrouwbaar"
Onderbouwing? Waarom zou dit niet betrouwbaar zijnfooker schreef op 31 oktober 2004 @ 14:43:
Zijn er niet wat meer echte tests?
Dit vind ik niet echt " betrouwbaar"
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
F-secure Client Security da bom!
Heerlijk pakketje vooral als je over de zakelijke versie beschikt waardoor je 't programma helemaal in kan richten zoals je zelf wilt en dan een installer kan maken voor 't ding
(Ik zet 'm altijd op auto delete bij een werkstation, dus ook bij mezelf, behalve als 't om servers gaat... Ook al wordt beweerd dat 't niet zo goed is ik doe 't lekker wel!
Let wel op als je een installer maakt dat je de instelling: "scan on changed of creation" op uit zet, anders wordt je pc mega traag
[ Voor 6% gewijzigd door zwahiel op 01-11-2004 01:00 ]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Hier bijna hetzelfde, alleen had Chello ook de attachment van #27 verwijderd maar die van #6 dan weer niet. NAV verwijderde de attachment van #6 dan weer wel, maar deed daarna idd niks aan 24 en 25.RAZORDUDE schreef op 01 november 2004 @ 00:22:
Chello heeft ze allemaal tegengehouden behalve #24 en 25 van de 27, en NAV heeft 24,25 ook niet herkent.
20 en 23 kwamen helemaal leeg aan, geen tekst en geen attachment. Terwijl Chello/UPC elke keer de onderstaande melding invoegde in 6 talen en NAV altijd een tekst message in de bijlage stopt ipv de originele file, waarom 20 en 23 dan toch leeg waren weet ik niet.
...
Er is een virus EICAR test file gevonden in de attachement/bijlage eicar.zip/EICAR.COM. De eicar.zip/EICAR.COM is verwijderd.
Voor meer informatie raadpleeg de speciale FAQ onder "Customer Services" -> "Helpdesk" op www.upc.nl.
...
Verwijderd
Hij zal wel bedoelen dat dit geen test is om wel/niet voor scanner x/y te gaan, want wat er getest is niet bijster relevant.Spider.007 schreef op 31 oktober 2004 @ 23:57:
[...]
Onderbouwing? Waarom zou dit niet betrouwbaar zijn
Het is leuk om te zien wat je scanner er van bakt, maar eigenlijk ook niet veel meer dan dat, imo dan.
Daarmee zet je de scanner eigenlijk effectief uit?zwahiel schreef op 01 november 2004 @ 00:59:
Let wel op als je een installer maakt dat je de instelling: "scan on changed of creation" op uit zet, anders wordt je pc mega traag
Scannen op veranderde/gecreërde bestanden lijkt mij juist net het allernoodzakelijkste?
Verwijderd
edit: Geen virusscanner dus, maar blokt gewoon executables:
What does Gmail do to prevent viruses?
Because most computer viruses are contained in executable files, standard virus detectors scan messages for executable files that appear to be viruses. Gmail blocks viruses by not allowing you to receive executable files (such as files ending in .exe) that could contain damaging executable code.
Gmail does not accept these types of files, even if they are sent in a zipped (.zip, .tar, .tgz, .taz, .z, .gz) format. If someone tries to send this type of message to your Gmail account, the message will be bounced back to the sender.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 14:31 ]
- Symantec AntiVirus Corporate 9.0.0.338;
- Scan Engine 1.2.0.13;
- Virus definition file 29-10-2004 rev.37.
- Test #5: Eicar virus sent using BinHex encoding (this is a rarely used Macintosh mail format);
- Test #23: Eicar virus within zip file hidden using the "Empty MIME Boundary Vulnerability" (attachment can be opened by all versions of Microsoft Outlook and Outlook Express);
- Test #25 (non-virus): Attachment with a CLSID extension which may hide the real file extension. This does not include the Eicar virus, however your mail server should still block this since the CLSID technique can be used to hide the true extension of a malicious file. (attachment can be opened by any Windows computer).
Update: nummertje 24 kwam na een uurtje overigens ook in mijn mailbox opduiken, dus ook deze is niet tegengehouden.
[ Voor 8% gewijzigd door InsjaHH op 03-11-2004 19:19 ]
gewoon goed opletten
Dit zijn no. 17 & 25.
Van de rest komt van de mailserver netjes een bericht dat het om een infected file handelt.
* Jiffy voelt zich behoorlijk safe voor een thuisgebruiker.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Oja, test #24 kwam dus door met een text document.
[ Voor 17% gewijzigd door MortalPiso op 07-11-2004 11:22 ]
Nr.6 wordt gestopt door outlook, na openen beveiligd door VirusScan
nr.25 is geblockt door Outlook.
Stel me in ieder geval iets geruster.
(eindelijk iets dat @home wel goed in orde heeft
[ Voor 7% gewijzigd door bgrr op 19-11-2004 19:42 ]
ik heb voor de gein nog maar eens getest maar dan met mijn POP-mail
Demon filtert er niets uit, alles komt netjes binnen. McAffee 7.0 pakt wederom alles eruit. Helft nog voor ik het binnen heb, de rest zodra het op de hardeschijf staat.
Ik vind het vreemd dat ik zag dat iemand anders met dezelfde versie wel die test-virussen doorlaat? Owja, als Mailclient gebruik ik de M2 client van Opera.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
das minder fijn dan ik d8
bij de POP3 (niet onder eigen beheer, kleine kans op virusscanner):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| 1 bijlage verwijderd
2 bijlage verwijderd
3 bijlage verwijderd
4 zonder bijlage :S
5 zonder bijlage :S
6 bijlage verwijderd, waarschuwingen voordat geopend wordt
7 **niet uitvoerbaar eicar.com (3 bytes)
8 **niet uitvoerbaar eicar.com (69 bytes)
9 bijlage verwijderd
10 bijlage verwijderd uit attached mail
11 **leeg zip (25 bytes)
(12 bestaad niet)
13 bijlage verwijderd
14 **winmail.dat (1.64 KB)
15 bijlage verwijderd
16 **ATT00273.dat (113 bytes)
17 zonder bijlage :S
18 **leeg zip (25 bytes)
19 **mimecode in beeld
20 **leeg zip (25 bytes)
21 **leeg zip (25 bytes)
22 zonder bijlage
23 **leeg zip (24 bytes)
24 **Virus Scanner Test #24 (non-virus).dat (810 bytes)
25 **clsidfile.txt.{00020C01-0000-0000-C000-000000000046} (144 bytes)
26 2de zip is leeg
27 **test.txt > fatal CRC error (124bytes) |
volgens mij (de **) zijn er dus 13 doorheen
wat een klote antivirus is norton eigenlijk...
[ Voor 3% gewijzigd door ExploWare op 19-11-2004 21:05 ]
. . . . . Youp.net . . . . .
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 16:17 ]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
test 5: Niet gedetecteerd. Geen attachment. Wel deze (onschadelijke) plaintext:
1
2
3
4
| (This file must be converted with BinHex 4.0) :#@9TBf&b,Q0[E3"#58j"E@4[F`!!!!!!4J!!!!!B"&Je6b&3*8""8&XdA&"D@$8 d+&"H+6G$3bNhI54&580"8Le69%&14%&54#e"6P4*9NP599-Y9%969#e'58a&)54 )+dJU$3U'"`!!: |
test 6: Niet gedetecteerd. Sla ik de attachment op, dan wordt ie wel gevonden.
test 14: Niet gedetecteerd: "winmail.dat > TNEF > eicar.com - incorrect CRC checksum, the file may be damaged"
test 20: Niet gedecteerd. Pas bij het extracten van de zip word het virus gedetecteerd.
Niks ernstigs aan de hand dus.