Toon posts:

Linux eraf...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een computer met linux erop maar ik wil nu win95 gaan installen... hoe krijg ik die linux partitie er af :? met fdisk kan het niet :(

Verwijderd

fdisk van je linuxinstallatie-cd bijvoorbeeld

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

fdisk /MBR
om de boot sector op te schonen
daarna in fdisk remove non-dos partitions oid.

Verwijderd

/MBR restored alleen je MBR en fdisk herkent die non-dos partities ook niet goed voor zover ik weet.
Maar goed het valt te proberen, als't alleen linux was als partities ligt't misschien anders, no idea. Maaruh, anders de partitioner die bij je installatie zit gebruiken. Die komt altijd voor de installatie echt start dus gewoon die gebruiken, partities verwijderen en voila.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou die cd wel wille gebruiken maar ik heb hem niet meer.. :(

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Kun je niet een bootflop maken van een W95/W98 machine? Daarmee dan booten en format c: /s, etc en weg is alles....

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Dan ff ergens zo'n rescue-disk vandaan plukken en met rawrite schrijven, booten en dan fdisk (linux-fdisk dus)die op die rescue-disk zit gebruiken

Verwijderd

Oehoe, er is geen c-schijf, dat is dus het hele probleem..

• oehoe
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

|:( |:(, je hebt gelijk

* oehoe gaat nog ff een bak koffie halen

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Met de fdisk van een Win98/Me bootflop zou het moeten werken. Ik neem aan dat fdisk de partitie wel laat zien, maar hem niet wil weggooien. Welke fdisk heb je trouwens geprobeerd? Mijn DOS6.22 fdisk pikt geen HDDs groter dan 8 GB, er gebeuren althans vreemde dingen (zoals volume names met kleine letters, je kun alleen hoofdletters ingeven, aarrghhh). Anders moet je ff van een linux site (debian, redhat, suse, etc) een bootflop image downloaden en een nieuwe Linux installatie beginnen. Dan kun je de partitie weggooien en dan rebooten (dus niet doorgaan met linux installeren).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
met Fdisk van win98 kan ik ook nix doen... het zegt dat die die partitie niet kan verwijderen omdat er geen logische stations zijn en die logische station kan ik ook niet aanmaken omdat er geen plaats meer is... het is maar een 2GB schijf.. maar nix helpt

hieft iemand het progje : PQmagicT.
mail het me dan Stage@cbis.nl dankje... !! ;)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op http://www.bootdisk.com/ is elke mogelijke bootdisk te krijgen.

Hier moet je ff zoeken, diverse te vinden!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• zonoskar
  • Laatst online: 09:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[Duitser mode] Partmagic heb ik... zu Hause![/Duitser mode]. ben nu op het werk. Zou het met Partmagic wel werken dan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
jah, met PQmagicT.exe kun je alle partities, converteren/wijzigen/verwijderen. deze herkent ALLES !! maar ik heb hem ook thuis liggen ... :(

Verwijderd

Topicstarter
kom jongens !! niemand PQmagicT ??? :(

HEEEEELPPPPPPPP

• shadax
  • Niet online
Je hebt nodig, 1 bestandje hieruit, waarschijnlijk bare.i, maar lees ff de readme en een bestandje hieruit, waarschijnlijk color.gz, maar lees ff de readme, verder heb je nog rawrite nodig om je bestandjes op diskette te zetten. Zie ook de install help van slackware t/m puntje 4

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en toen heb ik in dos van de E partitie, hoe noemt windows die partitie nou, virtureel ofzo?

iig je moet in e en dan format c: intypen

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Om PQmagicT te vinden zijn zoekmachines uitgevonden. In het geval je het met een reguliere zoekmachine niet vind komt dat miscchien omdat het geen freeware is waarop je naar een softwarewinkel dient te gaan om het daar te kopen, daar hebben de makers nl. wel recht op.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 14:06
Zoek ff naar gdisk... Zit ook bij Norton Ghost maar voor zover ik weet is gdisk vrij te downloaden... Bij de opties van gdisk zit er een om de partitietabel te initialiseren. Dit beteken dat je begint met een verse nieuwe partitietabel.

Verwijderd

Ben je wel goed bij je hoofd Linux eraf Win95 erop?????????????????????????????

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Op zondag 17 december 2000 20:57 schreef weevee het volgende:
Ben je wel goed bij je hoofd Linux eraf Win95 erop?????????????????????????????
lijkt me inderdaad geen slim idee
LINUX ROELZ

• Myrdhin
Hij zal er vast wel een goede reden voor hebben. En nog iets: Linux is NIET de oplossing voor alles zoals sommigen denken, en laat dat alsjeblieft ook zo.... Nee, ik ben ook niet uit op een flamewar en zeker niet een flamewar op een forum.....

• Pc123
Op zondag 17 december 2000 21:19 schreef Myrdhin het volgende:
En nog iets: Linux is NIET de oplossing voor alles zoals sommigen denken, en laat dat alsjeblieft ook zo....
|:(

nee het is niet de oplossing als je veel windows progjes nodig hebt maar "en laat dat asjeblieft ook zo" slaat nergens op.

edit:
heb me even wat vriendelijker uitgedrukt, als ik niet wil dat mensen op linux zeiken moet ik dat ook niet met windows doen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 17 december 2000 21:24 schreef Pc123 het volgende:

[..]
|:(

nee het is niet de oplossing als je veel van die stomme windoze progjes nodig hebt maar "en laat dat asjeblieft ook zo" slaat helemaal nergens op.
'
Niet flamen peecee.. je bent zelf net begonnen met Linux.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/67871

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Myrdhin
nee het is niet de oplossing als je veel van die stomme windoze progjes nodig hebt maar "en laat dat asjeblieft ook zo" slaat helemaal nergens op.
Dat slaat op het feit dat er een aantal mensen rondlopen die Linux zo fantastisch vinden dat ze gelijk denken (of nog erger: vinden) dat iedereen er maar mee moet gaan werken. UNIX (waar Linux een variant van is) is nooit ontworpen voor de desktop gebruiker. Ze zijn NU pas bezig (UNIX stamt uit 1967) om Linux geschikter te maken voor desktop gebruik, en zelfs Linus Torvalds gelooft dat de desktop op dit moment nog niet bereikbaar is maar pas over een jaar of 3 a 4.

Je moet een OS kiezen op basis van de software die je gaat gebruiken en de support voor die software/hardware. Misschien is het jammer dat iemand dan voor Windows kiest maar RESPECTEER hem dan in zijn/haar keuze en ga niet zeggen dat het niet slim is. Misschien draaide zijn software niet onder Linux of was niet voor Linux verkrijgbaar en dan vindt IK zo iemand SLIM dat ie dan een OS kiest wat zijn software wel support.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 17 december 2000 21:37 schreef Myrdhin het volgende:

[..]
Dat slaat op het feit dat er een aantal mensen rondlopen die Linux zo fantastisch vinden dat ze gelijk denken (of nog erger: vinden) dat iedereen er maar mee moet gaan werken.
[.. meer ..]
Je moet een OS kiezen op basis van de software die je gaat gebruiken en de support voor die software/hardware. Misschien is het jammer dat iemand dan voor Windows kiest maar RESPECTEER hem dan in zijn/haar keuze en ga niet zeggen dat het niet slim is. Misschien draaide zijn software niet onder Linux of was niet voor Linux verkrijgbaar en dan vindt IK zo iemand SLIM dat ie dan een OS kiest wat zijn software wel support.
Hear, hear.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pc123
Op zondag 17 december 2000 21:28 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]
'
Niet flamen peecee.. je bent zelf net begonnen met Linux.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/67871
ik ben pas net begonnen ja maar ik vind linux echt een geweldig OS.
Als iemand windows wil gebruiken vind ik dat prima, das z'n eigen keuze. Maar om dan "en laat dat asjeblieft ook zo" te zeggen das dus gewoon linux beledigen (maar ik beledigde windoze net ook :) )

Maar laten we maar met dit gezeik ophouden, ik kan ook wel eens irritant doen :)
Dat is waarschijnlijk waarom je naar dat andere topic van mij verwees, ik was een beetje bang om wat fout te doen en als je linux al hebt liggen en hem graag wil proberen maar toch nog een beetje onzeker bent wordt je gauw een beetje ongeduldig.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

(hier stond eerst iets minder vriendelijks)

P'sies, ik begrijp je wel, maar die houding zorgt er nou net voor dat Linux beoordeeld wordt op z'n aanhangers, en (nog) niet genoeg op z'n merites.
We zetten er een punt achter ;)

Verwijderd

Gaaaaaap!

Verwijderd

*D Ik zal je gewoon een goede tip geven, LINUX ERAF EN WINDOWS EROP!! *D Linux is hetzelfde als een paard met 6 benen maar zonder pad!!

Verwijderd

BOFH: Je krijgt die partitie er niet af omdat linux de zg. "sticky bits" gebruikt in zijn filesystems.

Deze sticky bits zorgen ervoor dat elke file waarvoor ze gezet zijn, niet meer te wissen zijn, de bits worden echt op de magnetische laag van je hd geplakt.

Hier volgt een beschrijving wat te doen om files met sticky bits toch van je hd te verwijderen:
- Bouw de hd uit je computer.
- Stuur je moeder naar de plaatselijke apotheek voor een 3 cc injectiespuit met dunne naald (jou verkopen ze die niet om eoa. reden...).
- Terwijl je moeder bij de apotheek in de rij staat jat je haar nagellak remover uit het medicijnkastje.
- Vul de injectiespuit met nagellak remover.
- Leg de hd op zijn kant.
- Injecteer de remover in de rubber pakking die de hd vacuum houdt.
- 1 minuut lang goed schudden.
- Leg de hd 2 minuten op 750W in de magnetron om de nagellak remover te laten opdrogen.
- Bouw de hd weer in.
- Klaar!

Mocht je nog resten van de linux partitie tegenkomen, dan moet je hardere maatregelen nemen:
- Bouw de hd weer uit.
- Schroef hem open.
- Verwijder met een nagelborsteltje, warm water en een schuurmiddel zoals vim alle bruine schilfers die nog op de platters zitten (nu weet je wat ze met "sticky" bedoelen). Als de platters zo schoon zijn dat je je er in kunt spiegelen, is de hd clean.
- Schroef de hd weer dicht.
- Gebruik de injectiespuit om de hd weer vacuum te trekken.
- Bouw de hd weer in.

Zo moeilijk is dat toch niet voor een BOFH?

Hmmm, mag hier nu dan een slotje op?

• Pc123
Op maandag 18 december 2000 13:34 schreef mietje het volgende:
BOFH: Je krijgt die partitie er niet af omdat linux de zg. "sticky bits" gebruikt in zijn filesystems.

Deze sticky bits zorgen ervoor dat elke file waarvoor ze gezet zijn, niet meer te wissen zijn, de bits worden echt op de magnetische laag van je hd geplakt.

Hier volgt een beschrijving wat te doen om files met sticky bits toch van je hd te verwijderen:
- Bouw de hd uit je computer.
- Stuur je moeder naar de plaatselijke apotheek voor een 3 cc injectiespuit met dunne naald (jou verkopen ze die niet om eoa. reden...).
- Terwijl je moeder bij de apotheek in de rij staat jat je haar nagellak remover uit het medicijnkastje.
- Vul de injectiespuit met nagellak remover.
- Leg de hd op zijn kant.
- Injecteer de remover in de rubber pakking die de hd vacuum houdt.
- 1 minuut lang goed schudden.
- Leg de hd 2 minuten op 750W in de magnetron om de nagellak remover te laten opdrogen.
- Bouw de hd weer in.
- Klaar!

Mocht je nog resten van de linux partitie tegenkomen, dan moet je hardere maatregelen nemen:
- Bouw de hd weer uit.
- Schroef hem open.
- Verwijder met een nagelborsteltje, warm water en een schuurmiddel zoals vim alle bruine schilfers die nog op de platters zitten (nu weet je wat ze met "sticky" bedoelen). Als de platters zo schoon zijn dat je je er in kunt spiegelen, is de hd clean.
- Schroef de hd weer dicht.
- Gebruik de injectiespuit om de hd weer vacuum te trekken.
- Bouw de hd weer in.

Zo moeilijk is dat toch niet voor een BOFH?

Hmmm, mag hier nu dan een slotje op?
kom op zeg, wat een gelul, daar help je toch niemand mee. Gewoon pm installeren onder windows, vervolgens naar real dos gaan, de pm voor dos starten je linux partitie wegdoen en die van windows groter maken. Laten we maar ophouden over of linux of windows beter is, ik vind linux heel erg veel beter :9 maar als jij liever windows hebt dan maakt me dat niks uit

Verwijderd

En ik post deze bullshit dus omdat deze thread gewoon een flamewar is geworden... Linux roelt... NEE Windows... Jeez!

Bovendien was de originele topicposter gewoon op zoek naar een illegaal kopietje van PartitionMagic of zo.

Maw. dit draadje gaat helemaal nergens meer over.

• Pc123
nou ja hij heeft in ieder geval de oplossing, moet ie wel nog ff komen vertellen of het gelukt is
Pagina: 1