[Ervaringen]FX5900XT videokaart - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 75Hz gesproken:

Mijn Aopen Aeolus 5900XT wil onder 2K3 niet hoger dan 75Hz > refresh rate. Driver prob waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een losers om hier een war uit te gaan lokken tussen wat beter is, ATi of nVidia. Open dan je eigen topic, eikel, waar je die war/flame in kunt gaan uitvechten. Laat ons hier discussiëren over onze trotse 5900 XT eigendommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:07:
Wat een losers om hier een war uit te gaan lokken tussen wat beter is, ATi of nVidia. Open dan je eigen topic, eikel, waar je die war/flame in kunt gaan uitvechten. Laat ons hier discussiëren over onze trotse 5900 XT eigendommen.
DAAR BEN IK HET NOU HELEMAAL MEE EENS _/-\o_ .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha.. Weer ff ontopic dan nu... Ik ben nu immiddels twee weken lang trotse eigenaar van mijn PoV 5900 XT. Op zich leuk kaartje, nu ben ik alleen zo stout om hem te overclocken. Out of the box wou hij niet echt hard (450/750) dus ik dacht, flashen die hap. Heb hem dus geflasht naar XFX bios, maar vindt dat ie daar niet al te stabiel op draait, last van artifacts in farcry enzo (wel 490/780). Nu doet het rare zich voort dat als ik hem terug wil flashen naar mijn oude PoV bios, dat hij het dan een keertje doet en dan krijg ik het welbefaamde zwarte scherm de volgende keer als ik hem opnieuw start.. Ik heb beide revisies van de PoV 5900 XT biossen geprobeerd, Rev. 1 & 2... Help anyone?? Moet ik maybe andere biossen proberen?? (heb er al 12 op mijn floppy gereed staan...) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:45:
Over 75Hz gesproken:

Mijn Aopen Aeolus 5900XT wil onder 2K3 niet hoger dan 75Hz > refresh rate. Driver prob waarschijnlijk?
Vreemd :?
Ik denk niet dat dit zo snel een driver bug is ik kan namelijk door 1 vinkje uit te zetten op een van de volgende plaatsen (zie afbeeldingen) zo een refreshrate van 200Hz selecteren, maar dit kan mijn tft scherm niet aan 8) . Zo ziet uit op XP maar ik kan ditzelfde op een 2K3 Systeem.

Afbeeldingslocatie: http://adw.xs4all.nl/images/tweakers/1.PNG
Afbeeldingslocatie: http://adw.xs4all.nl/images/tweakers/2.PNG

Nieuwste drivers van nVidia site (maar ook met oudere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn Club3D FX 5900XT is kadoek :'( :'(
Opeens geen beeld meer, in 2 PC's, en mijn oude R8500 doet het nog wel in beide PC's
Soms wil hij opstarten maar dan loopt hij enorm vast in alle games en 3dmark/aquamark.
Hij presteerde enorm onder de maat (Bij 3dmark challenge 2k1 staat hij tussen de Geforce 4 Ti's op stock speed) Ik denk dat hij zelfs op stock speed hoger moet kunnen.
Nou jah, morgen maar ff ruilen :)

Ik had BTW. ook nog eventjes een XFX BIOS geprobeerd erin te flashen, maar geen geluk.
En ik had standaard-uit-de-doos allemaal artifacts in CS...
Ik baal als een stekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, ik weet van die opties, maar die helpen niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.dehoucke.be/GF/pic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dehoucke.be/GF/pic2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dehoucke.be/GF/pic3.jpg

Het zijn de laatste drivers.
Onder XP laten die drivers wel toe om een refreshrate van 85Hz of 100Hz te selecteren. Monitor op beide OS'en is "standaard monitor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 19:15:
adewit, je hebt gelijk over mijn formulering, maar hij vroeg welke BETER is en tja dat is de 9800PRO.
Dat je zelf blijft reargeren snap ik niet helemaal hou d'r is over op man, men zegt toch wel wat ze willen. Snap heel goed dat je blij bent met je 9800 pro kzou zeggen ga er eens een spel mee spelen ipv de de held uit te hangen.
Snap best je point maar je gaat wel heel ver door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

edit:
Net openingspost gelezen, sorry 8)7

[ Voor 109% gewijzigd door VonFoX op 30-03-2004 10:12 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering he sjek, ik heb sinds kwart over 7 nix gezegd wat zit je nou te huilen man? Tuurlijk moet ik reageren als iemand mij iets zegt, 8)7 houd toch je klep.
En tegen PiXXel ofzo; als jij zo super blij bent met je 5900XT waarom flash je hem dan? Of is ie alleen geweldig omdat je het kan flashen naar een betere kaart?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Aopen Aeolus GF 5900xt geïnstalleerd ... nieuwste nvidia driver erop > prachtige standaard 3dmark3 bench van 4824 (p 4 2.0Ghz, 768 DDR) ...

Nu kriebelt het naar meer ... Coolbits geïnstalleerd:

- default 3D 390/700
- auto detect 3D 425/773

Deze laatste getest met Ut2004 (alle registers open gedurende 45 min) > stable

Probleem met de Aopen kaart is dat het mem niet speciaal gekoeld is ... weliswaar komt de fan-goot van de GPU rakelings over de mem-blocks (pic: http://salzburg.com.geizhals.at/a78497.html ) en dat ik mijn temp niet kan aflezen op mijn nvidia tab-blad :(

Hoever kan ik met deze kaart gaan?
Is een bios flash aan te raden, is het veilig (procentueel), ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 23:38:
Tering he sjek, ik heb sinds kwart over 7 nix gezegd wat zit je nou te huilen man? Tuurlijk moet ik reageren als iemand mij iets zegt, 8)7 houd toch je klep.
En tegen PiXXel ofzo; als jij zo super blij bent met je 5900XT waarom flash je hem dan? Of is ie alleen geweldig omdat je het kan flashen naar een betere kaart?
Dit bedoel ik nou precies wat denk je nou te bereiken behalve dat je al de hele dag overkomt als een klein kind die toevallig helemaal hitsig wordt zodra hij het woord radeon hoort. Neem het zoals je wilt maar waarom verspil je zoveel moeite aan iets waar je niets mee opschiet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:54
Kijk ik ben rick ik heb een radeon 9800 pro en hij is beter dan alle geforce fx 5900 kaarten 8)7 .
Nu tevreden dat wou je toch horen?????

En by the way Grow up!!!!

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 00:22:
Vandaag mijn Aopen Aeolus GF 5900xt geïnstalleerd ... nieuwste nvidia driver erop > prachtige standaard 3dmark3 bench van 4824 (p 4 2.0Ghz, 768 DDR) ...

Nu kriebelt het naar meer ... Coolbits geïnstalleerd:

- default 3D 390/700
- auto detect 3D 425/773

Deze laatste getest met Ut2004 (alle registers open gedurende 45 min) > stable

Probleem met de Aopen kaart is dat het mem niet speciaal gekoeld is ... weliswaar komt de fan-goot van de GPU rakelings over de mem-blocks (pic: http://salzburg.com.geizhals.at/a78497.html ) en dat ik mijn temp niet kan aflezen op mijn nvidia tab-blad :(

Hoever kan ik met deze kaart gaan?
Is een bios flash aan te raden, is het veilig (procentueel), ...
BIOS flash is zeker aan te raden. Na het flashen met de XFX 5900XT BIOS kom ik tot 450/906, dus zeker het geheugen wil dan een heel stuk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ben gisteren geupgrade van een Asus Ti4200 naar een Club3D FX5900 XT. Merkbaar veel sneller :)

Ik heb wel last van vreemde kleuren ed in Far Cry, dat kan door de 1.1 patch komen, maar met mijn ti4200 had ik geen problemen. Kan dat? Ook klapte Deus Ex2 er een keer uit.

3D mark 2003 liep wel zonder problemen.

Is mijn voeding ruim genoeg? Ik heb een Chieftec 340 watt voeding, een p4 2.53 gig, 1 DVD-ROM, 1 DVD+RW, en 2 Maxtor HD's. Ook nog 2 case fans voor de airflow :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
VonFoX schreef op 30 maart 2004 @ 10:03:
Ik ben gisteren geupgrade van een Asus Ti4200 naar een Club3D FX5900 XT. Merkbaar veel sneller :)

Ik heb wel last van vreemde kleuren ed in Far Cry, dat kan door de 1.1 patch komen, maar met mijn ti4200 had ik geen problemen. Kan dat? Ook klapte Deus Ex2 er een keer uit.

3D mark 2003 liep wel zonder problemen.

Is mijn voeding ruim genoeg? Ik heb een Chieftec 340 watt voeding, een p4 2.53 gig, 1 DVD-ROM, 1 DVD+RW, en 2 Maxtor HD's. Ook nog 2 case fans voor de airflow :)
Zou genoeg moeten zijn, maar dat verschilt per persoon.....Die voedingen doen nog wel eens raar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
VonFoX schreef op 30 maart 2004 @ 10:03:

Ik heb ook dat enorme snelheid verschil meegemaakt en ik moet zeggen dat ik mijn toetsenbord onderkwijl bij het zien van die jungle levels van far cry :9~

Maar toen ik de patch had geinstalleerd kreeg ik ook allerlei vreemde kleuren etc te zien. Ik heb dus het spel weer teruggezet en toen deed alles het weer normaal. het ligt dus niet aan je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar........ ik stap vandaag over van een GF Ti 4600 kaart naar een fx 5900 xt kaart, heb inmiddels de nieuwste nforce drivers geinstalleerd.
Nu las ik ergens dat je evengoed de oude drivers moet de-installeren en vervolgens opnieuw moet installeren, ook al had je daarvoor al een nvidia kaart.
Is dat nou echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

broodjepoep schreef op 30 maart 2004 @ 11:11:
[...]

Ik heb dus het spel weer teruggezet en toen deed alles het weer normaal. het ligt dus niet aan je kaart.
Bedankt, scheelt me weer een hoop gedoe _/-\o_ B)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

kunnen jullie met de GeForce FX5900XT Farcry helemaal opengooien?

Voor mij heet dat:

- 1280x1024x32BITS
- Alles op VERY HIGH en het water quality op ULTRA HIGH (gewoon alles MAX)
- 4XFSAA en 8XAF

Ik heb gehoord dat geflashte XT's dit aankunnen.
Mijn eigen kaart trekt het niet helemaal zoals het moet............toch wel wat schokkerig beeld en het geluid is net alsof het vasthangt ofzo

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben jij een eikel zeg. Zou graag willen zien dat je oprot in plaats van dat je ons leven hier verziekt. Het is een hele lekkere kaart die PoV, en als tweaker wil ik er gewoon alle mogelijk FPS uitpersen, mag dat van je of moet ik eerst weer een ati/nvidia oorlog gaan uitvoeren.. Het boeit me niet welke beter is, ik ben gewoon blij met wat ik heb. Ga nu bij je buurvrouw zeiken dat ATi beter is, die zal tenminste doen alsof ze interesse heeft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blablablablabla je luitert gewoon onzin jongen wees eens stil je gaat wel erg lang door op een discussie die er gisteren was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:26
hmmzzz........nja ik zeg maar niks

ow oeps, nu heb ik al iets gezegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Deathchant schreef op 30 maart 2004 @ 13:12:
kunnen jullie met de GeForce FX5900XT Farcry helemaal opengooien?

Voor mij heet dat:

- 1280x1024x32BITS
- Alles op VERY HIGH en het water quality op ULTRA HIGH (gewoon alles MAX)
- 4XFSAA en 8XAF

Ik heb gehoord dat geflashte XT's dit aankunnen.
Mijn eigen kaart trekt het niet helemaal zoals het moet............toch wel wat schokkerig beeld en het geluid is net alsof het vasthangt ofzo
Ik heb dat gisteren geprobeerd maar dan op 1600x1200 alles maximaal en zo :D
Nu heb ik mijn core 'standaard' op 500 lopen (voltmod :Y)) en het geheugen op 800... maar dat is toch nog steeds erg schokkerig hoor.

Maar ja hoger kan je qua instellingen niet dus zo vreemd is het eigenlijk niet dat het schokt :D

Op Medium loopt het perfect en ziet het er nog steeds heel erg mooi uit vind ik.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

idd niet zo kibbelen, maar ruzie op MSN verder ofzo of spam elkaar :)

mijn monitor kan niet eens 1600x1200 aan, terwijl ik dit een zeer fijne reso vind, zowel in he bureaublad als gamen. Het voordeel is dat je FSAA en AF bij deze reso al bijna niet meer kunt waarnemen, dus kun je het uitlaten.

Even terugkomend op mijn verhaal. Ik heb alles op HIGH gezet en het water quality op ULTRA high laten staan. Nu heb ik dus:

1280x1024x32BITS
Alles high en water en lighting quality op ULTRAHIGH en VERY HIGH
geen FSAA en geen AF.

nu doet ie het supervloeiend, maar mijn 5950Ultra moet meer kunnen.

Hoe heb jij je 5900XT gevoltmod? Ik ben hier erg benieuwd naar.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En nou is het genoeg geweest :/

1) topics gaan sowieso bij 500 posts dicht
2) deze ATi/nVidia flamewar is kinderachtig, onder GoT niveau en tegen iedere policy in. Een aantal mensen gaat PM's en mail mogen verwachten :o

P.s. moge duidelijk zijn dat ik hier niet op de laatste twee posts doel maar die hierboven

P.p.s. als men een 6e deel wil openen, graag per ICQ/email overleggen, ik neig er momenteel naar om te zeggen dat het beter is de boel wat te laten afkoelen en de interessante deelonderwerpen (met name die mods) in losse topics te behandelen.

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 30-03-2004 15:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.