• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12 22:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:23:
De evolutie theorie zal niet 100% leugen zijn, het zal heus wel gebaseerd (iig gedeeltelijk) zijn op feiten, maar sommige conclusies worden getrokken die gewoon niet de waarheid zijn.
Een theorie kan geen leugen zijn, omdat het slechts een theorie is.

Jij zegt dat de evolutietheorie onwaar is omdat niet alle onderdelen ervan zijn bewezen en omdat hij "gewoon" onwaar is.
Ik geloof best dat dieren zich kunnen aanpassen aan hun omgeving, maar ik geloof niet dat het allemaal maar toevallig ontstaan is. En zelf ons, als intelligentste wezens op aarde kunnen geen leven maken. Hoe kan leven dan toevallig ontstaan als we het zelf nieteens kunnen maken?
Hoe kan dat vogels al miljoenen jaren vliegen terwijl we het zelf, als intelligentste wezens op aarde niet konden?

Inmiddels weten we allemaal dat het met aerodynamica, zwaartekracht en snelheid heeft te maken.

Wat ga je dan zeggen als we het over een leven kunnen maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 04-03-2004 21:00 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Om nog op het god-verhaal in te gaan: is god (als deze zou bestaan, in welke vorm dan ook) niet ongelofelijk arrogant? Wie is god om over iemand anders te beschikken? Om uit te maken of iemand in de hemel mag komen of niet? Hiervoor zou hij zichzelf als een hoger iemand moeten zien en zich daarmee bestempelen als arrogant. Het maakt hem namelijk niks uit of die persoon wel naar de hel wil of niet, als god dat vind is dat de enige juiste beslissing. Mijn kennis der bijbel is niet zo groot dus correct me if i'm wrong, maar god wordt toch als een alheersend wezen/persoon gezien? Zijn gelovigen dan niet bezig met zichzelf naar een lager niveau te plaatsen? Als die god daar dan niks aan doet, door de gelovigen te wijzen op de onjuistheid van het op lager niveau plaatsen van zichzelf, vind god het dus prima om als hoger iemand gezien te worden en is daarmee arrogant. Als hij zichzelf niet als hoger iemand ziet zou hij zijn vorm (god is immers een vorm, geen naam) niet met een hoofdletter laten beginnen. Als hij de bewoners van de aarde als een gelijke groep onder hem ziet, waarom laat hij bepaalde bevolkingsgroepen dan verhongeren en anderen barsten van de welvaart? Volgens mij is de verschijning 'god' een groot brok arrogantie, niets is waar behalve zijn waarheid. Iedereen is goed, mits hij volgens zijn boek, zijn wetten leeft.

Aangezien er voor de evolutietheorie zeker wel bewijzen zijn en voor de god-theorie nog geen enkele blijf ik erbij dat het god-verschijnsel een toevlucht is voor mensen die op een of andere manier bang of incapabel zijn om de realiteit te accepteren zoals die is, of lijkt te zijn. Ik sta volledig open voor tegenargumeten, ik zal ze respecteren en bestuderen. Of ik mijn meningen hierop aanpas is een tweede :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:39:
Na het doorlezen van dit topic heb ik toch een vraag aan degene die arrogantie een zwakte vinden. Kan ik uit het feit dat jullie het een zwakte vinden, concluderen dat jullie arrogante mensen ook zwakker vinden? Want dan ben je zelf bezig met het verlagen van een ander, of het verhogen van jezelf, het is maar hoe je het bekijkt, en daarmee beschik je toch zelf ook over een vorm van arrogantie. Je ziet een bepaald persoon, namelijk de arrogante, als een mindere. Dit werd als een van de definities van arrogantie gegeven in dit topic.
Ik projecteerde het dan ook op mezelf, ik zou het van mezelf namelijk wel degelijk een zwakte vinden. Op diezelfde manier zou ik het van mezelf dom vinden om alles zomaar aan te nemen zonder te verifiëren, zelfs als het in een oud boek staat ;). Dat betekent echter niet dat ik mensen die dat wel doen dom vind.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Het gaat hier niet over geloof. On-topic blijven svp.

Verwijderd

sdomburg schreef op 04 maart 2004 @ 21:19:
[...]

Ik projecteerde het dan ook op mezelf, ik zou het van mezelf namelijk wel degelijk een zwakte vinden. Op diezelfde manier zou ik het van mezelf dom vinden om alles zomaar aan te nemen zonder te verifiëren, zelfs als het in een oud boek staat ;). Dat betekent echter niet dat ik mensen die dat wel doen dom vind.
Dit antwoord steld me gerust :)
Het gaat hier niet over geloof. On-topic blijven svp.
in mijn laatste post was het voornamelijk de bedoeling om aan te geven dat denken dat arrogantie slecht is omdat het meest arrogante 'persoon' dat zegt naar mijn mening niet helemaal klopt.

Verwijderd

Niet persee. Op het moment dat je iets poneert als absolute waarheid kun je het niet meer zien als een individuele waarheid.
Ik spreek niet over de waarheid als iets wat absoluut vastgesteld kan worden, ik geef slechts aan dat het bestaat.
• werkelijkheid
• potentiele waarheid, dat wat waarneembaar is van de werkelijkheid maar niet omschrijfbaar
• individuele waarheid
• objectieve waarheid, een benaderde omschrijving van de werkelijkheid

Het is niet mogelijk om de potentiele waarheid te bereiken omdat waarnemingen altijd geinterpreteerd moeten worden en omdat formuleringen nooit afdoende zijn om de waarnemingen en bevindingen correct te vertalen.

-------

Arrogantie is zoals gezegd niet per definitie een zwakte, het kan zelfs uitermate behulpzaam zijn in het uitdragen van gezag, leiderschap en zelfvertrouwen en het is voor de voorgaande stelling helemaal niet vereist dat deze eigenschappen écht aanwezig zijn. Het is in de eerste plaats relevant welke eigenschappen men tóedicht aan de leider dóór deze arrogantie, de arrogantie die voor de minder geachte mensen niet zichtbaar is.
Arrogantie kent denk ik een duidelijk onderscheid:
1• arrogantie uit verweer, defensieve arrogantie
2• arrogantie als praktische overweging, nuttige arrogantie
3• arrogantie uit onzekerheid, verhullende arrogantie
4• arrogantie uit onwetendheid en/of onkunde, jóu waarheid is dé waarheid
, naieve arrogantie

1 en 2 zijn niet persé zinvol, het komt in ieder geval voort uit een rationele overweging en is vrijwel geen teken van zwakte.
3 is een teken van zwakte, het komt immer voort uit een
zwakte.
4 is een teken van zwakte, het is tekenend voor de naiviteit, een zwakte.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:20:
Dat mag jij denken, maar het is onjuist. Ik zou het kunnen opvatten als een laatste strohalm voor jou om mij alsnog een schop van achteren te geven.
En wij kunnen dit weer opvatten als een emotioneel argument door de ander ervan te beschuldigen het op je persoon gemunt te hebben. Ik weet zeker dat in dat topic een heleboel posts van jou staan die alles behalve realistisch zijn in de huidige samenleving...
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:20:
1) Ik doe op het moment niets. Ik ben werkeloos, maar voorheen was ik productiemedewerker van puddingfabriek. Ik ben nog steeds op zoek naar nieuw werk.
2) Toen ik naar een bruiloft van een goede vriend ging. Ik kreeg daar in de kerk opeens de "heiligheid" tot mij geopenbaard en ik wist dat dat mijn leven zou worden. Ik kan je dus ook wel vertellen, dat het geloof gegrond is en dat er wel degelijk tekenen zijn, die dat ondersteunen. Wacht maar tot jij zelf een visioen krijgt.
3) Ik geloof in indoctrinatie, maar dan vooral onder de wat minder "intelligente" personen. Ik denk dus niet dat ik het slachtoffer ben geworden van indoctrinatie. Jij misschien?
Ik moet echt de neiging onderdrukken om hier op in te spelen, maar ik kan me niet voorstellen dat jij een doctoraat bezit van filosofie of pshychologie dat je het allemaal beter weet dan de rest.

Ik snap nu wel waarom je opeens van liberaal naar sociaal bent omgeslagen :P(1)

Die laatste zin is wederom een blijk van arrogantie: Jij denk dat je niet geïndoctrineerd bent, omdat dat slechts bedoelt is voor domme mensen, want je bent slim. Subtiel verkapt. Die "jij misschien" suggereert dat diegene wel vatbaar is voor indoctrinatie => tot de minder "inteligente" personen hoort => personnlijk aanval.
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:28:
Ik kan ze wel onderbouwen, maar misschien kun jij de onderbouwingen gewoon niet opmaken uit de teksten die ik je op een presenteerblaadje aanreik.
Je bedoelt dus te zeggen dat jouw teksten van een dusdanige hoogstaande intelectuele kwaliteit zijn dan hij en de meesten hier het niet kunnen bevatten?
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:21:
Cool, welke wetten zijn dat dan? :) kan ik het ook eens van de andere kant bekijken :D
Stenigen van misdadigers en vrouwen die overspel spelen. Het verbannen van melaatsen(=nu: de besmettelijk zieken) uit de steden. Alle tafeltjes van de boekenmarkt omgooien in de kerk(Jesus het het op het tempel plein, maar het gaat om het "Huis van God" gedeelte)

Er zijn zoveel dingen die in de huidige wetgeving niet meer kunnen omdat de bijbel out of date is. Tijd om de verhalen eens op de waarderen lijkt me.

Als je die andere kant nog niet gezien had, heb je al die tijd oogkleppen op gehad.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Ik wil wel even kwijt dat ik eigenlijk wel arrogant ben geweest, maarja als ik God zo dicht bij mezelf meemaak dan wordt ik er wel een beetje arrogant van tegenover de "normale mensen" ;)

Bij deze mijn excuses, want God houdt net zo veel van jullie als van mij, of je nu zwerver, schoonmaker, christen, satanist, moordenaar, leugenaar, dief of wat dan ook bent.

Dus ja ik blijf bij mijn standpunt dat arrogantie een slechte eigenschap is, omdat God die eigenschap niet heeft ;) God wil graag dat iedereen tot inzicht komt dat ze het zelf niet kunnen oplossen. Dat ze niet zelf tegen de wereld opkunnen, dat ze niet zelf goed kunnen doen, dan ze niet uit hunzelf zonder angst kunnen zijn, dat ze niet uit hunzelf tevreden kunnen zijn met wat ze hebben. Dat ze niet uit zichzelf zonder stress kunnen zijn. iedereen heeft gewoon God nodig om constant gelukkig te zijn :)

God is verborgen zodat de mens handtastend in het donker naar Hem op zoek zal gaan. God wordt alleen gevonden door degene die hem zoeken

Zo'n God zou ik niet arrogant willen noemen, en maakt dus niet zoals als de zondige mens misbruik van zijn positie :) Het is wel moeilijk om door te hebben dat na al mij ervaringen ik uit mezelf nog net zo slecht ben als ieder ander mens en dat ik zonder God verleidingen niet kan weerstaan. Toch ben ik enorm anders dan 5 maanden geleden! Maar ik ben alleen veranderd doordat God me veranderd heeft :)

Ik wil jullie dus niet meer wijzen op jullie zonden, maar wil vanaf nu liever wijzen op de uitweg van irritatie,boosheid, ongeduld, no-self-control, zorgen, angst, arrogantie (:P).

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12 22:03

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

En uit die post blijkt maar weer eens dat je het dus niet "goed" kan doen als je niet je leven leidt in de naam Gods. Vertel gerust dat Hij van jou houdt, maar vertel me niet dat God van mij houdt, ik geloof nu eenmaal niet, en al probeer je zoveel mogelijk smilies in je post te proppen om het "grappig'' te houden, ik zie het weer als een arrogante manier van broodkruimels aan het volk strooien. Je laat ons zien hoe goed jullie zijn door op zo'n schijnheilige manier te strooien met liefde.

Kan ik niet gewoon mijn naaste lief hebben, respect hebben voor anderen, niet stelen enzovoort zonder dat ik dat in Zijn naam moet doen?

Ben ik dan minder omdat ik het gewoon doe omdat ik zelf vind dat het zo hoort? Ik heb er geen flauw geloofsexcuus voor nodig, ik ben van mezelf uit een goed mens. Ik kan uit mezelf verleidingen weerstaan, wil zelf graag goed leven maar niet ten koste van een ander.

Over de stelling: Arrogantie is geen zwakte; Onbewust zijn is een zwakte. Als ik moet solliciteren dan zorg ik ervoor dat ik wat arrogantie uitstraal. Het bedrijf moet weten dat ze zich gelukkig moeten prijzen als ze mij in hun organisatie opnemen. Dan gebruik je dus een lichte vorm van arrogantie om je eigen zelfverzekerdheid uit te stralen. Straal je dit overmatig uit, dan wordt het irritant en dan is arrogantie een zwakte door het onbewust zijn van de overdaad.

Edit:
Nog even een stukje opnieuw gelezen en ik wil nog het volgende bespreken:
God wil graag dat iedereen tot inzicht komt dat ze het zelf niet kunnen oplossen. Dat ze niet zelf tegen de wereld opkunnen, dat ze niet zelf goed kunnen doen, dan ze niet uit hunzelf zonder angst kunnen zijn, dat ze niet uit hunzelf tevreden kunnen zijn met wat ze hebben. Dat ze niet uit zichzelf zonder stress kunnen zijn. iedereen heeft gewoon God nodig om constant gelukkig te zijn
Hieruit blijkt iets wat ik al eerder heb genoemd in een draad van oude_opa: Is geloof dan niet gewoon een uitvlucht voor een tekort aan zelfvertrouwen?

Als je eenmaal vindt dat je zelf het niet kan oplossen, dat je zelf niet tegen de wereld opkan, dat je niet goed kan doen, niet zonder angst kan zijn, niet uit jezelf tevreden kan zijn met wat je hebt, niet zonder stress kan zijn...
Als geloven in God voor jou dan de uitweg is, dan is dat geweldig, maar denk er eens over na of het niet gewoon een reflectie is van het niet durven vertrouwen in jezelf.
Eenmaal gelovig kom je er niet meer uit, want volgens het geloof mag je niet arrogant zijn, en als je denkt dat je het alleen af kan, zonder God, dan ben je dus arrogant...

[ Voor 32% gewijzigd door Twee Dee op 05-03-2004 22:12 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 21:36:
Ik wil wel even kwijt dat ik eigenlijk wel arrogant ben geweest, maarja als ik God zo dicht bij mezelf meemaak dan wordt ik er wel een beetje arrogant van tegenover de "normale mensen" ;)
Ik kan het me voorstellen dat je arrogant wordt als je zo dicht bij God staat, dat "normale mensen" grijze muizen zijn, ik begin me ook een beetje arrogant te voelen omdat ik de mogelijkheid heb om op iemand te mogen reageren die zo dicht bij het licht staat :)
Bij deze mijn excuses, want God houdt net zo veel van jullie als van mij, of je nu zwerver, schoonmaker, christen, satanist, moordenaar, leugenaar, dief of wat dan ook bent.
Excuses zijn niet nodig, voor iemand die zo verheven is, God houdt ook van jou en wij houden van iedereen waar God van houdt :)
Dus ja ik blijf bij mijn standpunt dat arrogantie een slechte eigenschap is, omdat God die eigenschap niet heeft ;) God wil graag dat iedereen tot inzicht komt dat ze het zelf niet kunnen oplossen. Dat ze niet zelf tegen de wereld opkunnen, dat ze niet zelf goed kunnen doen, dan ze niet uit hunzelf zonder angst kunnen zijn, dat ze niet uit hunzelf tevreden kunnen zijn met wat ze hebben. Dat ze niet uit zichzelf zonder stress kunnen zijn. iedereen heeft gewoon God nodig om constant gelukkig te zijn :)
Van arrogantie is geen sprake, je wilt alleen de arme sloebers helpen dit niet weten wat ze missen en ze hoeven alleen maar in God te gaan geloven, meer niet en alle ellende verdwijnt als sneeuw voor de zon :)
God is verborgen zodat de mens handtastend in het donker naar Hem op zoek zal gaan. God wordt alleen gevonden door degene die hem zoeken.
Of flink in Zijn richting geduwd worden door bepaalde personen :)
Zo'n God zou ik niet arrogant willen noemen, en maakt dus niet zoals als de zondige mens misbruik van zijn positie :)
Als je almachtig bent is daar geen kunst aan :)
Het is wel moeilijk om door te hebben dat na al mij ervaringen ik uit mezelf nog net zo slecht ben als ieder ander mens en dat ik zonder God verleidingen niet kan weerstaan. Toch ben ik enorm anders dan 5 maanden geleden! Maar ik ben alleen veranderd doordat God me veranderd heeft :)
Prima, ga door en houd het bij jezelf en kom niet in de verleiding jouw situatie te projecteren op het leven van anderen die daar niet op zitten te wachten :)
Ik wil jullie dus niet meer wijzen op jullie zonden, maar wil vanaf nu liever wijzen op de uitweg van irritatie,boosheid, ongeduld, no-self-control, zorgen, angst, arrogantie (:P).
Good for you, maar doe geen moeite, dat zou zonde zjn :)

Verder vraag ik iedereen vergiffenis als er ook maar iets in deze post hun leven tijdens het lezen ervan op een negatieve manier beïnvloed heeft, hoe klein dan ook :) Ik kan er niets aan doen, ik ben nu eenmaal zwak :)
En blijf lachen ook al doen je kaken pijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door blobber op 06-03-2004 13:08 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Twee Dee schreef op 05 maart 2004 @ 22:03:
Als je eenmaal vindt dat je zelf het niet kan oplossen, dat je zelf niet tegen de wereld opkan, dat je niet goed kan doen, niet zonder angst kan zijn, niet uit jezelf tevreden kan zijn met wat je hebt, niet zonder stress kan zijn...
Als geloven in God voor jou dan de uitweg is, dan is dat geweldig, maar denk er eens over na of het niet gewoon een reflectie is van het niet durven vertrouwen in jezelf.
Eenmaal gelovig kom je er niet meer uit, want volgens het geloof mag je niet arrogant zijn, en als je denkt dat je het alleen af kan, zonder God, dan ben je dus arrogant...
Wil jij graag boos/geirriteerd/depressief/gestressed zijn? Ik neem aan dat je nadat je nijdig ben geweest het niet leuk vond om nijdig te zijn. Dat is de zonde in jouw die je dingen laat doen die je niet wil doen.

Verwijderd

Zelfbekwaamheid en realisme is heel wat anders. Bij zelfbekwaamheid gaat men ervan uit dat men gelijk heeft. Hierbij wordt nog volledig rekening gehouden met de standpunten van een ander. Of hij hier wat mee doet is een tweede. In het geval de zelfbekwame persoon een tegenargument toegeworpen krijgt, deze bestudeerd en er vervolgens niks mee doet, kan het twee dingen betekenen: of de persoon heeft echt gelijk en twijfeling daaraan is overbodig, of de persoon is enigszins eigenwijs. Dat heeft verder niks te maken met arrogantie, de mening van de ander wordt gerespecteerd en wordt al dan niet gebruikt om een eigen mening aan te passen.
mmm, ja wel leuk allemaal maar waar eindigt zelf bekwaamheid en waar begint arrogantie. Als je nl een te hoge dunk van jezelf hebt en van je mening dan vind je de feiten die de andere mening ondersteunen niet goed genoeg.
T is ook een beetje een lastige topic, want over wat voor soort arrogantie heeft oude_opa het nu weer :S? Heeft hij het over arrogantie in het assielzoekers beleid, arrogantie bij het aanklagen van mensen, of arrogantie van mensen tegenover anderen.
Maar ff aan oude_opa: Arrogantie dat is ook dat je het gelijk van andere mensen niet in kan zien. Je hebt een vrij extreme mening als het gaat om links en rechts politiek, maar je hebt geloof ik niet dicht genoeg naar de feiten gekeken. Als jij vind dat je mensen kan overtuigen van jou gelijk en het niet duld dat de rest je ongelijk geeft
/me was ook een van die mensen ;)
dan is dat een vorm van arrogantie
Even een tip aan oude_opa: Geef zoveel mogelijk informatie in je begin en maak niet TE ruime topics (ze mogen best wel ruim zijn maar niet ZO ruim ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 20:18 ]

• Twee Dee

Twee Dee

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:45:
[...]
Wil jij graag boos/geirriteerd/depressief/gestressed zijn? Ik neem aan dat je nadat je nijdig ben geweest het niet leuk vond om nijdig te zijn. Dat is de zonde in jouw die je dingen laat doen die je niet wil doen.
Nee hoor, dat is menselijke emotie. Emotie moet je ook kunnen uiten want anders vreet het je van binnen op.
Ik kan best zelf met mijn emoties omgaan en die hebben niks met jouw genoemde "zonde" te maken.

Je kunt wel steeds overal je interpretatie aan geven maar ik mis toch steeds argumentatie anders dan "het is omdat het zo is".

Jij vindt het blijkbaar in God, ik vind het in mezelf. Maar hou er nu eens mee op om steeds maar weer dingen in dat kader te vrotten zonder argumentatie...

Verwijderd

Jij doet dingen die je niet wil doen. Jij voelt dingen die je niet wil voelen. En er zijn dingen die je wil doen, maar die mislukken.

Menselijke emoties? Nou ik heb ze niet meer. 5 maanden geleden had ik ze nog, maar nu niet meer. Toch ben ik mens net al jij en ik, maar heb die negatieve "menselijke emoties" niet meer. In plaats daarvan heb ik onder andere geduld, rust en zelf-controle terug gekregen.

Je hebt je erbij neergelegd dat je er maar mee moet leven. Als de geallieerden zich erbij neer hadden gelegd dat Hitler Europa in zijn macht heeft, dan spraken we nu allemaal duits.

Leg je je erbij neer of ga je het gevecht aan? Ik zal je alvast verklappen dat je het uit jezelf niet kan verslaan, je hebt namelijk hulp nodig van Jezus die de zonde al heeft overwonnen voor iedereen die erom vraagt.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zichzelf arrogant vinden, maar denken "zo ben ik nu eenmaal" en dat ze daarom een excuus verzinnen om het gevoel te te rechtvaardigen.

Het is dus een zwakte om niet het gevecht aan te durven met jezelf(de zonde in je)

Waarom doe je dingen die je niet wil doen? Waarom voel je dingen die je niet wil voelen? Waarom bereik je niet wat je wilt bereiken? Waarom moet je dingen doen/voelen/zien die je niet wil moeten? Bij God moet je namelijk helemaal niets behalve je bekeren van je zonde

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 01:22:
Menselijke emoties? Nou ik heb ze niet meer. 5 maanden geleden had ik ze nog, maar nu niet meer. Toch ben ik mens net al jij en ik, maar heb die negatieve "menselijke emoties" niet meer. In plaats daarvan heb ik onder andere geduld, rust en zelf-controle terug gekregen.
Ieder mens heeft emoties, jij ook, neem alleen maar je drang tot het overtuigen van anderen, een typisch "menselijke" eigenschap.En verder wil ik je wel eens horen als je per ongeluk met een hamer op je duim slaat ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Twee Dee

Twee Dee

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 01:22:
Jij doet dingen die je niet wil doen. Jij voelt dingen die je niet wil voelen. En er zijn dingen die je wil doen, maar die mislukken.
[...]
Je hebt je erbij neergelegd dat je er maar mee moet leven. Als de geallieerden zich erbij neer hadden gelegd dat Hitler Europa in zijn macht heeft, dan spraken we nu allemaal duits.

Leg je je erbij neer of ga je het gevecht aan? Ik zal je alvast verklappen dat je het uit jezelf niet kan verslaan, je hebt namelijk hulp nodig van Jezus die de zonde al heeft overwonnen voor iedereen die erom vraagt.
[...]
Het is dus een zwakte om niet het gevecht aan te durven met jezelf(de zonde in je)
Zo zie jij het, ik niet. Ik "leg me er bij neer" dat ik een mens ben inderdaad, en een mens heeft nu eenmaal emoties. Ik verwerk mijn emoties zelf. Als ik ergens teleurgesteld of kwaad over ben dan is dat helemaal geen zonde. Ik heb geen God nodig om ervoor te zorgen dat mijn handelingen volgend uit mijn emoties geen "zondige" handelingen zijn. Ik zal bijvoorbeeld niet mijn vriendin slaan, al ben ik af en toe wel boos op haar, het ligt er maar net aan hoe je zelf met je emoties omgaat.

En weer moet ik opmerken dat die arrogantie erbij komt kijken, volgens jou ben ik nu namelijk zwak omdat ik het gevecht met mezelf niet aandurf (het gevecht met mezelf, ik noem dat "puberteit", ik heb mezelf al gevonden).

Dus zie jij op jouw beurt mij nu als arrogant omdat ik "denk" dat ik het zonder God kan?

In mijn ogen vind ik het geweldig dat je geloof uitoefent om de kracht te vinden om bepaalde emoties te verwerken die je naar eigen zeggen niet zonder Hem zou kunnen beheersen. Ik haal die kracht uit mezelf, noem me maar zwak, ik vind het eigenlijk behoorlijk sterk dat ik het kan.

Leg jij je er maar bij neer dat je hulp van Jezus nodig hebt, ik heb vertrouwen in mezelf. (Vertaald naar jou toe is dit waarschijnlijk weer: "Jij denkt dat je het kunt zonder Hem, maar als de nood aan de man is zal je het licht zien".)

[ Voor 5% gewijzigd door Twee Dee op 07-03-2004 08:31 ]

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het ervaren van vreugde, geluk, liefde ect. is ook een menselijke emotie Hangman.
De ervaring die jij hebt gehad toen jij jouw God ontdekte is een emotie. Zonder emotie ben je als een steen.
Soms moet je je emoties leren beheersen omdat je ander niet meer goed kan functioneren maar ze helemaal negeren is niet goed imo.

Laat mij maar huilen van geluk hoor. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Tjonge jonge, lang heb ik me uit posts weten te houden over het geloof en al haar gevolgen....maar het begint bijna een soort PR bureau te lijken dit forum.

Ook krijg ik steeds meer inzicht in de oorzaak van de kruistochten en al dat soort geloofs gerelateerde geweldadige handelingen. Zelfs hier op een forum blijven de tegenstellingen elkaar in stand houden!

Het is kennelijk voor weinigen mogelijk gewoon hun mening "hun" mening te laten zijn ongeacht wat iemand anders ervan vindt. Alle woord en wederwoord situaties hier op dit forum omtrend geloof en arrogantie komen voort uit onzekerheid.
Onzeker over de juistheid van je beweringen of theorieen, arrogantie voortvloeiend uit een superieur gevoel van meerwaarde..."Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen"

Als Hij dit forum zou meelezen (volgens sommige hier zal Hij dat) dan zou Hij schuddebollend zijn hoofd afwenden....snapt niemand het dan?

We zijn allemaal verschillend en allemaal gelijk!
Zolang wij de nadruk leggen op onze verschillen zal de wereld verdeeld blijven, wanneer we de gelijkenis met onze medemens zullen zien dan vergeven wij hen automatisch zijn fouten, immers wij maken de zelfde. Is de gelovige beter dan de ongelovige?......is er zonder Zon, schaduw?
Het een behoord bij de ander, acceptatie hiervan maakt discussieren over gelijk en ongelijk ineens irrelevant. Wat voor de een veel waard is, is voor de ander niets waard.

Zolang wij elkaars mening hier niet oprecht weten te accepteren en waarderen zijn wij allen "arrogant!!"

Is het gelijk hebben zo belangrijk voor ons tegenwoordig? Waarom dan?
Wat worden we er beter van?.....waarschijnlijk worden we met het krijgen van ons gelijk alleen maar nog arroganter..Worden we dan zwakker? OF waren we al zwak omdat we het niet kunnen accepteren dat onze mening maar een van de vele is?

Neen arrogantie is geen zwakte......het kijken naar zwaktes en het veroordelen ervan is een vorm van zwakte.
Het vooruitblikken op sommige reacties hierop maakt me twijfelen of ik wel moet meedoen in deze topic, zelf vind ik dat best een zwakte maar aan de andere kant maakt dat mij een minder goed mens?

Ik heb geen antwoorden alleen maar miljoenen vragen, dat bevreugd me.
Zalig is de onwetende!........oeps toch arrogant?

Iedereen een fijne dag!
Pagina: 1 2 Laatste