Geacte oude_opa,
Blij ben ik geweest om met name uw bijdragen aan dit forum te lezen. Veel nieuwe inzichten heeft u mij niet geleverd, wel een bevestiging van enkele bestaande ideeën.
Helaas moet ik u vertellen dat dit slechts negatieve indrukken betreft maar ik zal ervoor hoeden dat ik niet elke gelovige met dit vooroordeel te bekijken.
Het gaat mij hier om het volgende: uw betoog om de scheiding van kerk en staat als "slecht" te bestempelen is geaard in de welbekende "ik geloof" en "ik geloof niet" discussie.
Helaas is het mij opgevallen dat u in al uw reacties niet alleen "ik geloof" werd gepredikt, maar ook "ik geloof dus ik ben beter". Een zekere mate van arrogantie straalde uit van al uw berichten, smakelijk geniet ik van uw idee dat "iedereen straks met hangende pootjes voor de kerkdeuren staat".
Ik kan u persoonlijk verzekeren dat ik in moeilijke tijden kan bouwen op mijn vriendin en mijn naaste familieleden, ik zal niet de makkelijke weg kiezen en alles wegwuiven door mijn leven "in de hand Gods" te leggen. Mocht deze God er overigens zijn, dan doet Hij toch met mijn leven wat Hij wilt?
Ook zegt u steeds dat u iedereen respecteert, gelovig of niet. Maar hoe vaak u dat ook roept, uit uw woorden blijkt dat niet. Misschien verdien ik ook niks anders, u bent natuurlijk zaliger dan dat ik ben, het spijt mij dan ook dat ik en sommige anderen op dit forum niet nederig genoeg zijn naar uw (en Zijn) Grootheid.
Graag wil ik het volgende nog citeren en ik zal er mijn mening over geven:
Ja, mensen, ik leg mij op dit moment even neer bij dit onderwerp. Ik kan het kennelijk niet winnen. Jullie zijn niet te overtuigen van mijn gelijk. Jammer, maar niets aan te doen.
Om jullie toch nog even een hart onder de riem te steken:
[...]
Dit is een discussieforum, geen indoctrinatieforum. Wij discussiëren graag met u, maar als u alleen maar "ja" en "amen" wenst te horen, zit u inderdaad hier verkeerd. Als u hier alleen kwam om snel even wat zieltjespunten te scoren tja, dan geef ik u geen ongelijk als u hier geen tijd meer verspilt, u zult vast nog vele postcodes te doen hebben waar u meer bij zult kunnen turven.
Gelukkig bent u zeer vrijmoedig en geeft u ons ongelovige minderen toch nog wat heilige broodkruimels, al zien wij hier niet eens de Goddelijke Heerlijkheid van!
Tot slot wil ik u zeggen dat ook al spreek ik u aan met "u", ik heb volstrekt geen respect voor uw walgelijke denkbeelden.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.