Vandaag via vraag en aanbod mijn Kingston PC3000 binnen gehad. Voor 80 incl verzendkosten gekocht. Ik wist van te voren al bijna zeker dat het Bh5 was, zo niet dan was 80 euro voor 1x 512 mb nog niet veel.
Eerst dus maar ff testen, in mijn zusjes pc met Abit NF7 Nforce 2 mobo. Memtest runnen op 2-2-2-11 op 2.96v. Allerlei errors meteen etc, helemaal nix dus. Ik al boos op mezelf dat ik een miskoop gedaan had. Toen ff testen wat de modules dan wél deden. Dus 2.5-3-3-7 ingesteld. Nogsteeds 16000 memtest errors.
Het viel me overigens op dat de heatspreaders totaal niet warm werden, iets wat wél het geval is met alle andere modules die bijna op 3.0volt liepen.
Ik was op dat moment echt in staat ze toen uit het raam te gooien, wat een klote dingen. Toch maar ff kijken of de stikker op de heatspreaders overeen kwamen met de chips op het mem. Dus heatspreaders eraf, leek wel glaswol en papier wat er tussen de heatspreader en de geheugen chips zaten. Toch was het wel duidelijk dat ze nog nooit los geweest waren, de geheugen modules zijn al 2 jaar oud (heb een kopie van de aankoopbon erbij gehad), dus misschien dat het tape gewoon vergaan is in die tijd. Alles schoongemaakt en de tekst op de chips genoteerd.
Code op de chips:
D328DW-50
(en de 2 deukjes van winbond zitten ook in elke chip

)
Daarna nog maar eens testen. Nu even op mijn P4 systeem, DDR 2-2-2-5 op 2.9v en hopla memtest liep 3 keer volledig goed uit!! Het blijkt dus wel weer wat een onzin die heatspreaders zijn. Ik ga ze zo weer ff in een nforce 2 moederbord testen, maar neem aan dat het probleem daar niet zat (de andere 4(!) Winbond BH5 en BH6 reepjes werkten daar allemaal vlekkeloos).
Lijkt me dus dat dit BH5 is, en dat voor 80 euro