[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.614 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Voeding kan natuurlijk wel, maar het is beter om er een zwaardere in te hangen,zeker in combi met je 2800 en 9800.

Je temperaturen zullen in mijn ogen niet dalen met een zwaardere voeding.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Coenen schreef op 03 april 2004 @ 14:03:
Helaas ga ik de 200MHz niet halen met mijn XP2500+ op een ASUS A7N8X deluxe rev2.0.
Memtest 86+ gaat goed, ik heb mijn geheugen dan op 2-3-3-3 staan.
Booten naar Windows lukt ook, maar pifast knalt er gelijk uit.
RTCW ET start op maar knalt er ook snel uit, m'n proc heeft dan trouwens een temp van 52°C. Ik gebruik nu een spanning van 1,8Volt om het stabiel te krijgen.
Misschien dat een betere koeler mij nog wat gaat helpen, ik gebruik nu een coolermaster CP5-7JD1B.
Ik zou de koeler kunnen gaan gebruiken die bij m'n proc zat.
Of een nieuwe kopen. Daar heb ik nog niet veel zin in; ik heb net een nieuwe voeding gekocht om te zien of het daar misschien aan lag.
Gebruik je de Dual Channel mode? Begin dan eens met je geheugentimings aan te passen: 2-3-3-11 Schijnt in Dual channel sneller te zijn. (Test maar eens met Sisoft sandra)
(BTW: Een Aero 7 lite kost bij Mycom maar €19,-)

[ Voor 4% gewijzigd door bosaap22 op 03-04-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:53:
[...]

Ik heb even een klein vraagje voor jou. Ik heb ook een aero 7+. Jij zegt dat je 42 stressed haalt, maar welke temp bedoel je hiermee? De diode of de socket? Mijn diode is 60 stressed en socket 45 stressed.

Is dit trouwens een nette temperatuur? Ik draai nu nog met een 300watt no-name. Mijn verder specs zijn:

ASUS a7n8x-deluxe 2.0
amd 2800+ op 3200+
ati radeon 9800 pro (128)
1x 30 gb
1x 120 gb 8 mb cache
1x dvd brander
1x cdbrander

Ik mag aannemen aan dat mijn 300 watt veels te weinig is? Heb inmiddels mijn 9800 pro er al uit. Zal mijn temp ook iets dalen als ik een andere voeding erin doe?

Bvd, Roach
die 300 watt hoeft niet te weinig te zijn..ik heb maar 340 watt maar gewoon een goede voeding van chieftec (heb er best veel aanhangen..een fx5800 , 2 hd's 2 neon lichten, 3 8bij8cm coolers, die aero7+ cooler.etc).
Maar als je noname voeding hebt, kan je idd te weinig hebben..maar dan zou je dit duidleijk in je performance moeten merken.

De temp die ik aangegeven heb is gewoon de cpu zelf..me mb temp is max 33 graden. Als 60 cpu temp haalt, is dta denk ik toch wel redelijk hoog, dta kan aan de plaatsing liggen (heb je niet te veel koelpasta op je cpu gedaan?). Ik heb zelf wel een klein coolertje naast me aer0 7+ hangen, maar zoveel scheelt dat nie in temp. Misschien moet je dus ff nakijken of je niet te veel koelpasta op je cpu hebt zitten dus. maar mijn temperaturen zijn btw wel waneer ik de cooler op ze hardst heb draaien, dat scheelt btw anders ook wel in temperatuur.

[ Voor 18% gewijzigd door DeSire op 03-04-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even mijn cooler van mun processor gehaald, en blijkbaar heb ik te veel koelerpasta gebruikt. Mijn hele processor zit namelijk nu onder de silver prut :( Dit is hoop ik toch gewoon schoon te maken met wasbenzine of moet je een speciaal middeltje hebben om je processor schoon te maken?

Ik heb op moment geen wasbenzine meer oid dus ik kan mijn processor niet schoonmaken :/

En toch snap ik nog steeds niet over welke temps jullie het hier nu hebben als jullie het over de cpu temp hebben. Is dat dan de DIODE of de SOCKET? Zie hier een screenshot van mijn metingen met MBM op dit moment, idle:

Afbeeldingslocatie: http://www.esb.demon.nl/bla.jpg

In ieder geval moet er een nieuwe voeding komen :) Een Antec TruePower 380watt icm Sonata case. Na wat reviews gelezen te hebben, mag ik toch aannemen dat dit een goede keus is.

Oja nog 1 ding. Ik zie dat jullie allemaal jullie Vcore settings hebben verandert, maar waarvoor dient dit nou? Ik heb de mijne nog op 1,68 draaien. Mss dat hier iets verandert moet worden?

Thx anyways, Roach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi tweakers ik zit hier met een probleem

ik ging dus me broer zijn pc overclocken..

hij heeft amd 2600+ fsb = 166 en m.p. = 12,5
en een asus - a7n8x mobo

de hoogste stand bij de m.p. was dan ook 12,5
dus dachten wij, we gooien de fsb omhoog... die konden we echter alleen nog maar op 200fsb zetten... (jumpertje dus ook verwisseld)

en zo kwamen we dan terecht bij de waardes 200 * 11

maar als we dan rebooten krijgen we een zwart scherm...
we zijn genoodzaakt om een cmos reset te doen , dmv het jumpertje 5 sec. op reset te zetten en het "fsb jumpertje" weer trug op 166fsb zetten....

als we dan rebooten krijgen we weer wel beeld :)

echter, als we in windows komen zien we dat de cpu op 1250mhz loopt?!?!?!
WTF, het blijkt dat de fsb op 100mhz loopt en de m.p. nog gewoon op 12,5

dit is egt raar want in de bios staat toch egt 166mhz * 12,5

na heel wat proberen en zwarte schermen krijgen we em niet op 166 * 12,5...
in de bios staat dit dus wel maar in windows leest ie 100 * 12,5

wat moeten we doen om de cpu weer gewoon op 166 * 12,5 te laten lopen ??

bvd!

ps.

specs van zijn pc:
amd 2600+
2 x 256mb (pc2700)
asus-a7n8x
geforce ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSire schreef op 03 april 2004 @ 23:50:
[...]

die 300 watt hoeft niet te weinig te zijn..ik heb maar 340 watt maar gewoon een goede voeding van chieftec (heb er best veel aanhangen..een fx5800 , 2 hd's 2 neon lichten, 3 8bij8cm coolers, die aero7+ cooler.etc).
Maar als je noname voeding hebt, kan je idd te weinig hebben..maar dan zou je dit duidleijk in je performance moeten merken.

De temp die ik aangegeven heb is gewoon de cpu zelf..me mb temp is max 33 graden. Als 60 cpu temp haalt, is dta denk ik toch wel redelijk hoog, dta kan aan de plaatsing liggen (heb je niet te veel koelpasta op je cpu gedaan?). Ik heb zelf wel een klein coolertje naast me aer0 7+ hangen, maar zoveel scheelt dat nie in temp. Misschien moet je dus ff nakijken of je niet te veel koelpasta op je cpu hebt zitten dus. maar mijn temperaturen zijn btw wel waneer ik de cooler op ze hardst heb draaien, dat scheelt btw anders ook wel in temperatuur.
Ik heb dezelfde voeding en een hele slechte 12V lijn van11,5V
wat is jou 12 volt lijn? ook zo slecht?
want mijn barton gaat maar op max 190x11@1.75V en daarna word ie instabiel en ik weet niet of het aan mijn voeding ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:16:
hoi tweakers ik zit hier met een probleem

ik ging dus me broer zijn pc overclocken..

hij heeft amd 2600+ fsb = 166 en m.p. = 12,5
en een asus - a7n8x mobo

de hoogste stand bij de m.p. was dan ook 12,5
dus dachten wij, we gooien de fsb omhoog... die konden we echter alleen nog maar op 200fsb zetten... (jumpertje dus ook verwisseld)

en zo kwamen we dan terecht bij de waardes 200 * 11

maar als we dan rebooten krijgen we een zwart scherm...
we zijn genoodzaakt om een cmos reset te doen , dmv het jumpertje 5 sec. op reset te zetten en het "fsb jumpertje" weer trug op 166fsb zetten....

als we dan rebooten krijgen we weer wel beeld :)

echter, als we in windows komen zien we dat de cpu op 1250mhz loopt?!?!?!
WTF, het blijkt dat de fsb op 100mhz loopt en de m.p. nog gewoon op 12,5

dit is egt raar want in de bios staat toch egt 166mhz * 12,5

na heel wat proberen en zwarte schermen krijgen we em niet op 166 * 12,5...
in de bios staat dit dus wel maar in windows leest ie 100 * 12,5

wat moeten we doen om de cpu weer gewoon op 166 * 12,5 te laten lopen ??

bvd!

ps.

specs van zijn pc:
amd 2600+
2 x 256mb (pc2700)
asus-a7n8x
geforce ti4200
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Ten eerst: Een 2600+ loop STANDAARD op 11,5 *166 mhz.. Dus niet op 12,5! (Mits het een Barton is.) Barton heeft 512 kb L2cache i.p.v. de Thorton die er maar 256 heeft.
Als je deze pc net hebt gekocht is het zeer waarschijnlijk dat je de MP niet eens kunt veranderen, want na (ik dacht) week 40 zijn alle Bartons gelockt.
Vraag: Welk type CPU heb je precies?

Ten tweede: Welk type moederbord heb je precies?? Je hebt namelijk de A7N8X-E, A7N8X-X, A7N8X deluxe... etc...

Het is ook niet slim om je FSB IN EEN KEER van 166 naar 200 te gooien. Dat gaat dus never goed. Ten eerste wordt je processor dan veel te warm, zult waarschijnlijk je Vcore omhoog moeten gooien en een betere koeling moeten kopen. Ook kan je geheugen het waarschijnlijk niet aan. PC2700 is gewoon niet snel genoeg om op een FSB van 200 te lopen, of je moet een speciaal A-merk kopen dat zeer goed over te clocken is. PC3200 loopt wel standaard op een FSB van 200.

Zorg eerst eens dat je weet waar je over praat. Lees dit eens: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
en dit eens:
"mini" overklok FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op 04 april 2004 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Ten eerst: Een 2600+ loop STANDAARD op 11,5 *166 mhz.. Dus niet op 12,5! (Mits het een Barton is.) Barton heeft 512 kb L2cache i.p.v. de Thorton die er maar 256 heeft.
Als je deze pc net hebt gekocht is het zeer waarschijnlijk dat je de MP niet eens kunt veranderen, want na (ik dacht) week 40 zijn alle Bartons gelockt.
Vraag: Welk type CPU heb je precies?

2600+ thorton en geen barton dus, die standaard op 12,5*166 loopt

Ten tweede: Welk type moederbord heb je precies?? Je hebt namelijk de A7N8X-E, A7N8X-X, A7N8X deluxe... etc...

het is asus a7n8x (en dus nix er achter)

Het is ook niet slim om je FSB IN EEN KEER van 166 naar 200 te gooien.

ik kan in de bios geen kleinere stapjes nemen, hoe kan ik dit zo instellen dat ik em bv kan oc'en tot 180 fsb

Dat gaat dus never goed. Ten eerste wordt je processor dan veel te warm, zult waarschijnlijk je Vcore omhoog moeten gooien en een betere koeling moeten kopen. Ook kan je geheugen het waarschijnlijk niet aan. PC2700 is gewoon niet snel genoeg om op een FSB van 200 te lopen, of je moet een speciaal A-merk kopen dat zeer goed over te clocken is. PC3200 loopt wel standaard op een FSB van 200.

Zorg eerst eens dat je weet waar je over praat. Lees dit eens: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

sorry, maar ik zit hier niet op me eigen pc en kan nu dus niet even snel alles even opzoeken

en dit eens:
"mini" overklok FAQ
zal ik doen
maar ik kan echter geen antwoord vinden op het probleem dat die cpu dan op 1250mhz loopt ( 100*12,5).. normaal hoort ie op 166*12,5 te lopen..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Oja nog 1 ding. Ik zie dat jullie allemaal jullie Vcore settings hebben verandert, maar waarvoor dient dit nou? Ik heb de mijne nog op 1,68 draaien. Mss dat hier iets verandert moet worden?

Thx anyways, Roach
Je CPU heeft een bepaald voltage nodig om te werken. (Dit is standaard die 1,68 Volt.) Als je nu je CPU gaat overclocken wordt het sigaan dat hij ontvangt, dus die 1.68V te zwak en krijg je foutmeldingen in windows en bij het opstarten. (Je CPU wordt dus instabiel.) Door het voltage dat je aan je CPU geeft te verhogen versterk je dat signaal weer. Maar let op: Meer voltage = meer warmte! Je temp. van je CPU zal dus stijgen. De kunst is dus om je CPU zo af te stellen dat ie een stuk beter gaat presteren dat de standaard instelling en toch niet te warm wordt. (Kan ook instabiliteit veroorzaken.)
Als je dus zorgt voor een goede koeling kun je je processor STABIEL een stuk beter laten draaien dan de standaard waarde. Het meeste effect heeft dit door de FSB te verhogen. Doe dit in stapjes van 5 mhz. Test je systeem elke keer goed. (Pifast, Sisoft Sandra Prima95 etc..) Als ie stabiel is ---> weer verhogen die FSB. Blijkt ie niet stabiel te zijn ---> Vcore met 1 stapje verhogen en weer testen. Ga niet hoger dan 1,85V. (De meeste Moederborden gaan ook maar tot 1.85V) Je kunt soms wel hoger, maar met alle risico's van dien. (Alleen voor de pro's. :))

Is het zo een beetje duidelijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Staat er in het bios niet de functie "user define" bij de Advanced Options?? Als je 'm hier op zet kun je je FSB per mhz verhogen/verlagen. Dit is in ieder geval zo met mijn A7N8X-E. Kweet niet of dat voor alle A7N8X borden het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

bosaap22 schreef op 04 april 2004 @ 14:20:
[...]

Staat er in het bios niet de functie "user define" bij de Advanced Options?? Als je 'm hier op zet kun je je FSB per mhz verhogen/verlagen. Dit is in ieder geval zo met mijn A7N8X-E. Kweet niet of dat voor alle A7N8X borden het geval is.
maar ik kan echter geen antwoord vinden op het probleem dat die cpu dan op 1250mhz loopt ( 100*12,5).. normaal hoort ie op 166*12,5 te lopen..
Als ie in het bios goed staat moet het kloppen. Test het eens met Sisoft Sandra... dan ben je er zo achter of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
El Snorro schreef op 30 maart 2004 @ 19:13:
[...]

Met die pinmod kon je toch max 1,85 instellen 8)7
ja, 1.85 is dan standaart, als ik dan in bios vcore op +5% word het dus hoger dan 1.85 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op 04 april 2004 @ 14:14:
[...]

Je CPU heeft een bepaald voltage nodig om te werken. (Dit is standaard die 1,68 Volt.) Als je nu je CPU gaat overclocken wordt het sigaan dat hij ontvangt, dus die 1.68V te zwak en krijg je foutmeldingen in windows en bij het opstarten. (Je CPU wordt dus instabiel.) Door het voltage dat je aan je CPU geeft te verhogen versterk je dat signaal weer. Maar let op: Meer voltage = meer warmte! Je temp. van je CPU zal dus stijgen. De kunst is dus om je CPU zo af te stellen dat ie een stuk beter gaat presteren dat de standaard instelling en toch niet te warm wordt. (Kan ook instabiliteit veroorzaken.)
Als je dus zorgt voor een goede koeling kun je je processor STABIEL een stuk beter laten draaien dan de standaard waarde. Het meeste effect heeft dit door de FSB te verhogen. Doe dit in stapjes van 5 mhz. Test je systeem elke keer goed. (Pifast, Sisoft Sandra Prima95 etc..) Als ie stabiel is ---> weer verhogen die FSB. Blijkt ie niet stabiel te zijn ---> Vcore met 1 stapje verhogen en weer testen. Ga niet hoger dan 1,85V. (De meeste Moederborden gaan ook maar tot 1.85V) Je kunt soms wel hoger, maar met alle risico's van dien. (Alleen voor de pro's. :))

Is het zo een beetje duidelijk? :+
Jah hoor, nu is het wel duidelijk. Ik zal dus mijn koeling wat beter moeten maken want die is nu nog niet bar goed. Ik heb nu een meting met asusprobe en met mbm gedaan. Asusprobe geeft 37 idle aan voor cpu temp. En mbm geeft 53 voor diode en 38 voor socket. Asus probe leest dus de socket uit. Maar op welke moet ik nu letten? Ik heb mensen al zien zeggen dat je de hoogste moet pakken en die zo laag mogelijk te krijgen maar hoe hoog mag mijn diode nou eigenlijk zijn. Voor een normaal gebruik. Dus niet de standaard waardes van amd :)

Roach_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 14:46:
[...]

Jah hoor, nu is het wel duidelijk. Ik zal dus mijn koeling wat beter moeten maken want die is nu nog niet bar goed. Ik heb nu een meting met asusprobe en met mbm gedaan. Asusprobe geeft 37 idle aan voor cpu temp. En mbm geeft 53 voor diode en 38 voor socket. Asus probe leest dus de socket uit. Maar op welke moet ik nu letten? Ik heb mensen al zien zeggen dat je de hoogste moet pakken en die zo laag mogelijk te krijgen maar hoe hoog mag mijn diode nou eigenlijk zijn. Voor een normaal gebruik. Dus niet de standaard waardes van amd :)

Roach_
Als je het programma gebruikt van Asus, leest ie de tmp. van je CPU uit. Die waarde is dus het belangrijkste. Zorg dat je die voor normaal gebruik onder de 50 graden houdt... Kan wel warmer, maar dan wordt de leeftijd van die CPU ook een stuk korter.
BTW: Wasbenzine is prima om je koelprut eraf te halen. Heel dun laagje op de Core. 1 à 1,5 rijstkorrel is al voldoende. Goed uitsmeren!
Succes :Y)

EDIT: misschien heb je hier nog iets aan... Diode of socket temp in MBM?

[ Voor 5% gewijzigd door bosaap22 op 04-04-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 07:16
men 2500+ @ 3200+ @ 1.8 maar moet met minder kunnen dat ga ik ik van de week proberen
nu is ie 35 graden opzich wel lekker stressed 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

St!nG schreef op 04 april 2004 @ 19:10:
men 2500+ @ 3200+ @ 1.8 maar moet met minder kunnen dat ga ik ik van de week proberen
nu is ie 35 graden opzich wel lekker stressed 38
Zeker niet verkeerd...

Heb je nog wat meer specs??

Mp Locked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt een amd xp-1800+ niet onder dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 02 april 2004 @ 12:21:
[...]

Als je nog maar op 168mhz zit, dan kan het geheugen toch nog wel wat hoger en het voltage ervan ook. Hitte valt wel mee met geheugen, zolang je maar geen heatspreaders hebt, want die zijn alleen maar nadelig.
Hoe hoog je voltage van cpu kan zetten hangt af van je koeling. 1.85v met gewone luchtkoeling zal wel het max zijn ivm temperaturen.
Thnx a lot man!!:D

ik heb hem nu op 222*11 FSB @1,80V
43gr idle 48 gr stressed _/-\o_ _/-\o_ i love my aero 7+:D:D _/-\o_ :D

Het geheugen zit nu op 166mhz:S heel raar dat die gwoon normaal gezet kan worden maar oke...
tot nu toe loopt ie goed! btw toen ik het geheugen ging over clocken kreeg ik een blackscreen ik heb hier een stripje van
Twinmos 512ddr 333mhz pc2700 welke timings kun je het beste ervoor gebruiken het staat nu op 7/3/3/2,5
hoeveel stroom kan er max door hier staat 2,65 maar is dat nie een btje te veel van het goede...... 8) of zal er sneller geheugen in moeten komen?

alvast bedankt ;)

_/-\o_ _/-\o_ :Y) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister ook weer ff zitten kloten met m'n computer, ik heb een gelockte 2500+ uit week 40. Eerst liep ie op 11x200 met 1.725 volt, volledig stabiel. Na wat proberen loopt ie nu op 11x215 met 1.9 volt, temps zijn nog redelijk; 38 idle, full load weet ik nog niet, denk ongeveer 50 graden. Geheugen (2 x Hyperx 3500) loopt op 2-3-3-8. Mobo is NF7-S R2.0 en koeling is SLK900u met 92mm enermax.
Zou er nog meer inzitten? Of kan ik beter stoppen bij zo'n hoog voltage?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 00:31:
[...]

Thnx a lot man!!:D

ik heb hem nu op 222*11 FSB @1,80V
43gr idle 48 gr stressed _/-\o_ _/-\o_ i love my aero 7+:D:D _/-\o_ :D

Het geheugen zit nu op 166mhz:S heel raar dat die gwoon normaal gezet kan worden maar oke...
tot nu toe loopt ie goed! btw toen ik het geheugen ging over clocken kreeg ik een blackscreen ik heb hier een stripje van
Twinmos 512ddr 333mhz pc2700 welke timings kun je het beste ervoor gebruiken het staat nu op 7/3/3/2,5
hoeveel stroom kan er max door hier staat 2,65 maar is dat nie een btje te veel van het goede...... 8) of zal er sneller geheugen in moeten komen?

alvast bedankt ;)

_/-\o_ _/-\o_ :Y) ;)
Als je op 166mhz blijft, dan kan je de timings op 2/3/2/11 is zetten. Soms gaat da wel, maar als het niet gaat dan moet je het voltage verhogen van het geheugen. 2.9v is geen probleem, geheugen zal niet zo vlug in problemen komen door te hoog voltage zonder een voltmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 05 april 2004 @ 13:18:
[...]

Als je op 166mhz blijft, dan kan je de timings op 2/3/2/11 is zetten. Soms gaat da wel, maar als het niet gaat dan moet je het voltage verhogen van het geheugen. 2.9v is geen probleem, geheugen zal niet zo vlug in problemen komen door te hoog voltage zonder een voltmod.
thnx ik heb het geprobeerd maar het wil niet:( krijg een black screen ook nadat ik de voltage omhoog heb gegooit..:(

op de geheugen chips staat:

m.tec
0310D
TTD7608F8E60B

en op de stikker staat:

Twinmos
Pc 2700 (cl2.5) 512DDR
P/N: M2G5J16AJBMK5F811CDT

311M53020530597

dit staat op het geheugen stripje

t wil gwoon niet om hoger te krijgen :( weet iemand welke timings ik t beste kan gebruiken? 2/3/2/11 @2.9V werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Werkt 2.5/3/3/11 wel? Ik heb gehoord dat mtec chips niet zo graag van strakke timings houden, maar 166mhz en 2/3/2/11 valt toch nog mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mun 2800+ nu op 3200+ lopen en op 1.68v . Ik heb nog geen problemen gehad in windows of wat dan ook. Is het dus mogelijk dat ik mijn overgeclockte processor met mijn originele volt kan draaien? Of is een hogere voltage gwoon beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Het lijk mij eerlijk gezegd niet zo'n probleem om je 2800+ op 3200+ te laten lopen met stock voltage. Probeer het eens, en als het niet lukt verhoog het voltage dan gewoon.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:59:
ik heb mun 2800+ nu op 3200+ lopen en op 1.68v . Ik heb nog geen problemen gehad in windows of wat dan ook. Is het dus mogelijk dat ik mijn overgeclockte processor met mijn originele volt kan draaien? Of is een hogere voltage gwoon beter?
Je overclock windows stabiel hebben is niet zo moeilijk, daarom kan je beter een stabiliteitsprogramma toch een aantal uren laten draaien, zoals prime95. Zo ben je toch wel zeker dat je overclock stabiel is.
Normaal lukt het wel, want een 2800+ en 3200+ is maar 120mhz, tegenwoordig kunnen zelfs al veel 2500+'en het al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 05 april 2004 @ 18:19:
[...]

Je overclock windows stabiel hebben is niet zo moeilijk, daarom kan je beter een stabiliteitsprogramma toch een aantal uren laten draaien, zoals prime95. Zo ben je toch wel zeker dat je overclock stabiel is.
Normaal lukt het wel, want een 2800+ en 3200+ is maar 120mhz, tegenwoordig kunnen zelfs al veel 2500+'en het al...
Mja ik ben nog beetje nieuw in dit stukje van computers dus heb beetje hulp nodig. Maarja wat gebeurt er als ik prime95 een paar uur laat draaien, krijg ik dan een rapport ofzo? Thx, again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Prime95 blijft gewoon draaien totals er een error is, dan stopt het. Als dat gebeurt binnen de 2à3u, dan is je overclock niet echt stabiel (naar mijn zin). Sommige vinden dat als prime95 1u geen error gegeven heeft stabiel genoeg en andere weer niet.
Ik laat gewoon prime95 van 22u 's avonds tot ~8u 's morgens draaien, heb ik error => verlaag ik snelheid, geen error => verhoog ik de snelheid de volgende nacht.

Edit: Vroeger toen ik nog met luchtkoeling draaide, toen had ik mijn cpu-voltage op 1.725v op 2.2ghz staan en kon ik prime zo'n 4u draaien. Alles was perfect stabiel enzo. Dus ik laatte het gewoon op die snelheid. Dus je moet zelf kijken voor je gebruikte programma's het stabiel genoeg is. Ik kan ook op 1.8v zetten en 2.4ghz, maar dan is het alleen maar windows stabiel, ik moet al zeker geen cpu intensieve taken gaan uitvoeren of ik krijg een rare foutmelding ofzo.

[ Voor 38% gewijzigd door pisart op 05-04-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 05 april 2004 @ 16:55:
Werkt 2.5/3/3/11 wel? Ik heb gehoord dat mtec chips niet zo graag van strakke timings houden, maar 166mhz en 2/3/2/11 valt toch nog mee :?
Dank je :D:D hij werkt!! :D op stock voltage is dit het strakste wat voor dit geheugen is? of kan het nog strakker? 8)7

heeel erg bedankt:D

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Probeer anders eens ook zelf wat voor timings je reepjes graag hebben. Elk reepje is verschillend. Je kan ook eens proberen op cas 2/3/3/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

pisart schreef op 05 april 2004 @ 18:37:
Prime95 blijft gewoon draaien totals er een error is, dan stopt het. Als dat gebeurt binnen de 2à3u, dan is je overclock niet echt stabiel (naar mijn zin). Sommige vinden dat als prime95 1u geen error gegeven heeft stabiel genoeg en andere weer niet.
Ik laat gewoon prime95 van 22u 's avonds tot ~8u 's morgens draaien, heb ik error => verlaag ik snelheid, geen error => verhoog ik de snelheid de volgende nacht.

Edit: Vroeger toen ik nog met luchtkoeling draaide, toen had ik mijn cpu-voltage op 1.725v op 2.2ghz staan en kon ik prime zo'n 4u draaien. Alles was perfect stabiel enzo. Dus ik laatte het gewoon op die snelheid. Dus je moet zelf kijken voor je gebruikte programma's het stabiel genoeg is. Ik kan ook op 1.8v zetten en 2.4ghz, maar dan is het alleen maar windows stabiel, ik moet al zeker geen cpu intensieve taken gaan uitvoeren of ik krijg een rare foutmelding ofzo.
Geeft prime aan wanneer de error is ontstaan?

Als je hem 's nachts draait en je wordt 's ochtends wakker en ziet dat ie t niet heeft gered, dan is het wel handig om te weten hoe lang ie wel heeft gedraaid lijkt me... Kan je dat zien in Prime?

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Yep, je krijgt dan het aantal uur en minuten te zien (je moet dan wel bij options voor torture test kiezen):

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pisart/prime.JPG
Heb ik ff als voorbeeld gedraait op een onstabiele setting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keb nu even prime95 aangezet, eerste twee dingen geeft ie nog niks aan :) maarja, de temp stijgt wel enorm. Mijn diode is 70C en mun socket wordt 45C. Is die 45 een goeie waarde of is dit te veel? En dat die diode zo hoog word snap ik nog steeds niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Je diode temp is de interne tempsensor van je cpu, deze is altijd hoger dan je socket temp.
Wat voor koeling heb je? Lucht? Dan is het een goede waarde. :) Wat is je casetemp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:52:
[...]

thnx ik heb het geprobeerd maar het wil niet:( krijg een black screen ook nadat ik de voltage omhoog heb gegooit..:(

op de geheugen chips staat:

m.tec
0310D
TTD7608F8E60B

en op de stikker staat:

Twinmos
Pc 2700 (cl2.5) 512DDR
P/N: M2G5J16AJBMK5F811CDT

311M53020530597

dit staat op het geheugen stripje

t wil gwoon niet om hoger te krijgen :( weet iemand welke timings ik t beste kan gebruiken? 2/3/2/11 @2.9V werkt niet :'(
ik had ook twinmos spul in me nforce2 bord, heb het omgeruiled voor corsair value! ging stuk beter, met dat twinmos had ik alleen maar probs, was pc3200, wou niet eens normaal lopen op 200 mhz, 197 was het hoogste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 05 april 2004 @ 21:20:
[...]

ik had ook twinmos spul in me nforce2 bord, heb het omgeruiled voor corsair value! ging stuk beter, met dat twinmos had ik alleen maar probs, was pc3200, wou niet eens normaal lopen op 200 mhz, 197 was het hoogste!
dan heb je wel een slecht stripje zeg.... ik heb hier de pc2700 k krijg m op 211 max maar de timings zijn dan wel brak 11/3/3/2 en de voltage 2,63 :+ :D
niet dak un voorstander ben van twinmos maar ke t is wel redelijk d8 k zo... in de toekomst komt er idd ckrweten corsair value in die bleek katz goed te zijn :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 22:51 . Reden: correctie ik heb het net uitgeprobeerd de max ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 05 april 2004 @ 19:45:
Je diode temp is de interne tempsensor van je cpu, deze is altijd hoger dan je socket temp.
Wat voor koeling heb je? Lucht? Dan is het een goede waarde. :) Wat is je casetemp?
Ja ik heb luchtkoeling ( Coolermaster Aero7+ @ 2500 RPM ) , mijn casetemp is idle meestal de kamer temp, ongeveer 20-25 graden. Keb voorin fan voor intak en achterin fan voor outtake. Airflow is goed, geen kabels die in de weg zitten. De waardes vallen dus over het algemeen wel mee. Voorheen dacht ik dat op de forums ed de diodetemp werd weergegeven voor de cpu temp, waardoor er dus de enige onrust ontstond of mun procesoor niet doorfikte :) Thx for the answer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah 2154Mhz met de standaart amd koeler !

Hihi, ik heb me AMD onlukt.
Hoe ?
Je moet de laatse twee L bruggen sluiten van L5. Dat kan met een potloodstreep.
Afbeeldingslocatie: http://www.cpuheat.wz.cz/html/AXP_multiplier/AthlonXPmod.gif

En bij L6 moet je de eerste en de laatse L brug doorsnijden, je krijgt dan dit.
L6. :|||:
Wees alleen erg voorzicht met het doorsneden en hou er reking mee dat er ook nog print spoortjes tussen de L bruggen door lopen.
Ik heb het op me werk de l bruggen doorgesneden met een speciaal mesje om printsporen door te snijden.
ALs resoltaat kan je dan on the fly je multipler instellen tot max 19X.

Hier de link van MSR CPU
http://www.cpuheat.wz.cz/html/CPUMSR_main.htm

Als me waterkoeling af is dan kan ik hem straks helemaal ver oc'en _/-\o_ .

Zou dit in de start post kunne hoe je barthon verandert in een mobiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik ben ook bezig met OC, maar al clock ik hem over dan wil ik hem opstarten en dan doet hij het 1x, en dan start ik me pc opnieuw op en dan geeft hij meteen aan dat hij files niet kan vinden in de map:

windows/system32/config/system

En zo gaat het elke x weer, en moet ik alles opnieuw installeren..

Iemand een idee hoe dit komt??

Specs:

Asus- A7V8X-X
AMD 2500+ XP
PoV FX5900XT
PC3200/400 512mb

P.S. Waarom werkt de search niet bij mij? Of heeft iedereen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 16:56:

ALs resoltaat kan je dan on the fly je multipler instellen tot max 19X.

Hier de link van MSR CPU
http://www.cpuheat.wz.cz/html/CPUMSR_main.htm
Wat bedoel je met "on the fly".. Is dat alleen in windows?? Dus niet via je Bios???

Wat is de naam van zo'n mesje?? Ben ook wel geinteresseerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 23:20:
[...]

Ja ik heb luchtkoeling ( Coolermaster Aero7+ @ 2500 RPM ) , mijn casetemp is idle meestal de kamer temp, ongeveer 20-25 graden. Keb voorin fan voor intak en achterin fan voor outtake. Airflow is goed, geen kabels die in de weg zitten. De waardes vallen dus over het algemeen wel mee. Voorheen dacht ik dat op de forums ed de diodetemp werd weergegeven voor de cpu temp, waardoor er dus de enige onrust ontstond of mun procesoor niet doorfikte :) Thx for the answer
er word ook altijd de diode temp gevenen , ik iig wel en de rest hier ook d8 ik

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, je kan dan in windows je multipler veranderen. Ik moet nu nog op zoek gaan naar een programma die dat automatich doet na de hand hoeveel cpu kracht wordt gevraagt.

Dat mesje wordt ook wel een schrapel genoemd of hoe je het ook schrijft.
Je weet wel zo mesje dat ze ook in ziekenhuis gebruiken om iemand open te snijden.
Bij het mesje gaat er om dat die erg scherp is en zo klein mogelijke punt zodat je naukeriger kan werken. Een loep is alleen handig om tekijken of je het spoortje door heb. Een microscoop met een lage vergroting is beter bruikbaar.

Een een loep een bruggetje doorsnijden gaat er niet echt makelijker op doordat je bij zo loep het net alsof is dat je een beetje scheel kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz dan snap ik er nog steeds geen hol van. Ik heb een Aero 7+ en mijn stressed diode temp is 59-60. Is dit dan niet heel erg hoog? Altijd beter als de 90 graden die vandaag opbouwde :( Daar ging mun processor bijna, zomaar. Erg vaag maargoed, nu gelukkig weer goed. Dus kan iemand mij vertellen hoe mijn temps er voor staan? Goed of Slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik krijg deze error als ik mijn amd3000xp teveel overlocked op mijn asus a7n8x-x

code: EXPETION_ACCES_VIOLATION
Info: THe thred tried to read or write to a virtual addres for which it doesnt have approatiate acces

Ik neem aan dat het aan me geheugen ligt (dane elect pc3200) maar ik heb zon beetje alle verschilende timings al geprobeert. Weet iemand hier een oplossing voor?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, je multipler unlocken en daarop veder gaan overcloken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:25:
Yep, je multipler unlocken en daarop veder gaan overcloken ;-).
Ook dan krijg ik deze error

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Gisteren mijn 2800XP binnen. Samen met Infineon 400 geheugen. Helaas, niet te overklokken met dit geheugen. Wat een baggerspul. Elke timing uitgeprobeerd. Met mijn oude infineon 2700 reepje gaat het goed tot fsb 190. CPU tot 2375. Nouja, voor een gelockte processor ben ik daar best tevreden mee met een gewone Zalmancooler 7000ac temp idle niet hoger dan 33 stressed niet hoger dan 43. Vannacht prime95 laten draaien en na 6 uur nog steeds geen fout. Ik laat het voorlopig dus maar zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op 10 april 2004 @ 16:54:
Gisteren mijn 2800XP binnen. Samen met Infineon 400 geheugen. Helaas, niet te overklokken met dit geheugen. Wat een baggerspul. Elke timing uitgeprobeerd. Met mijn oude infineon 2700 reepje gaat het goed tot fsb 190. CPU tot 2375. Nouja, voor een gelockte processor ben ik daar best tevreden mee met een gewone Zalmancooler 7000ac temp idle niet hoger dan 33 stressed niet hoger dan 43. Vannacht prime95 laten draaien en na 6 uur nog steeds geen fout. Ik laat het voorlopig dus maar zo!
Zijn dit diode temps of socket temps? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Denk sockettemp want ik lees het uit met Asusprobe. Maar toch een mooie temp want mijn thoroughbed 2600XP kwam op 60 graden stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb een vraagje ik heb een Barton 2500+ AQYFA 0343XPMW is die locked of uplocked en hij is idle 60 graden is dat veel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Lol, als hij al idle 60° is, wat is die stressed dan niet? :) Hoe voelt je heatsink aan? Warm, koud of lauw? Kan zijn dat je tempsensor of uitlezing gewoon verrot is, want als je heatsink goed gemonteerd is, kan je zo geen temps krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
pisart schreef op 10 april 2004 @ 21:42:
Lol, als hij al idle 60° is, wat is die stressed dan niet? :) Hoe voelt je heatsink aan? Warm, koud of lauw? Kan zijn dat je tempsensor of uitlezing gewoon verrot is, want als je heatsink goed gemonteerd is, kan je zo geen temps krijgen.
Hij is echt warm hoor ik geloof de sensor wel kan het te maken hebben met mijn cooler een ARTIC COOLING (Copper Silent TC) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik had ooit is zo'n artic cooler nest, ff ipv mijn aero 7 die geruild werd, en toen werd mijn pc toch een 60° stressed op 1.725v, maar idle :?
Op wat voor voltage is dat en wat voor moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
pisart schreef op 10 april 2004 @ 22:05:
Ik had ooit is zo'n artic cooler nest, ff ipv mijn aero 7 die geruild werd, en toen werd mijn pc toch een 60° stressed op 1.725v, maar idle :?
Op wat voor voltage is dat en wat voor moederbord heb je?
Een Soltek SL-75FRN-L:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vught057/pics/Temper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
mijn barton @2.315MHz ala 1.9volt wordt nu idle 58 graden en stressed 64/65, dat merk je ook want dan crashed ie :) anyway ik heb http://www.giga-byte.com/...1-VG(3D%20Cooler-Pro).htm deze besteld :) hoop dat ik dan de temp wat naar beneden kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik denk dat die 47° een correctere temperatuur uitlezing is. Heb je al eens met speedfan gekeken, wat voor temperatuur je daar kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
En een fan op 1048 (ofzo) is natuurlijk erg weinig. Nu draait mijn eigen fan van de cooler ook maar 1400 rpm maar das dan wel de Zalman 7000ca. De cooler wordt behoorlijk warm maar das nou precies de bedoeling van zo'n ding!

Woensdag komt me Sapphire 9800 pro binnen. Gaan we daar eens fijn mee stoeien! ;) ;) ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
pisart schreef op 10 april 2004 @ 22:34:
[...]

Ik denk dat die 47° een correctere temperatuur uitlezing is. Heb je al eens met speedfan gekeken, wat voor temperatuur je daar kreeg?
Hier met FanSpeed lijkt me ook niet helemaal ok ????
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vught057/pics/Temper2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temp 2 bovenaan is denk ik de diode temp. Temp2 of Temp1 daaronder de socket temp. Ik krijg ook zo veel uitlezingen, maar ik weet ook voor geen meter waar het allemaal voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een manier over de ''super'' gelokte processoren (dus na week 39/40) te unlocken? Hierboven las ik wel wat over on the fly je MP, maar is denk ik niet de super gelockte versie of is daar al een manier voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, door de de L% bruggen te overbruggen en dan kan je on the fly je multipler veranderen. Dit geld voor de Barhtons van na week 40 die gelockt zijn.

Bij mij is het perfect gelukt.

Ik hoor verhalen dat als je alle 3 L5 bruggen overbrugt dat je dan niet meer de bruggen van L6 hoeft door te snijden.

Mijn oc is nu 2337Mhz @ 187mhz * 12,5 1.98V.
Ik krijg hem niet veder doordat ik tegen de maximale voltage zit van me moederbord.

Temp is min 32°C max 36°C water gekoeld.

Smattie,
Die temp 2 is volgens mij de socket temp. Hou anders 1 sec de cpu fan stil en kijk dan welke temp daar het meest op reageerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Ik hoor verhalen dat als je alle 3 L5 bruggen overbrugt dat je dan niet meer de bruggen van L6 hoeft door te snijden.
Hoe kom je aan die verhalen... Want daar heb ik meer trek in (potloodstreepje zetten) dan zo'n brug doorsnijden. Heb je daar bewijs/documentatie van??
Ik krijg hem niet veder doordat ik tegen de maximale voltage zit van me moederbord.
Als je MP nu "unlocked" is zal ik 'm toch maar eens veranderen... Je kunt beter je FSB omhoog gooien dan je MP! Als je DDR400 geheugen hebt zal ik voor de 200 gaan :)

(1.98V is trouwens wel erg veel... Ben benieuwt hoelang je CPU dat vol gaat houden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45
Hiero staat wat over het unlocken van een Barton.

http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e24.html#L5

is dat een beetje makelijk te doen die bruggen doorverbinden ? .

als ik het goed begrijp hoef je alleen 2 L5 bruggen door te verbinden.

dus zo :ccc

teminste dat begrijp ik uit het verhaal op de bovenstaande website.

At last!!,we discovered that L5 [1] had an important function.
When L5 [1] bridge is closed, a setup of the L6 bridge becomes invalid and the maximum multiplier is set to 24X

[ Voor 62% gewijzigd door dirk38 op 11-04-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook voor Thoroughbred's en duron's(applebred)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Thoroughbred's en duron's moet je gewoon even naar google of hier op het forum zoeken. Een tijd geleden stond hier vol er over.

dirk38,
Ik kan je bevestigingendat het werkt waneer je twee L5 bruggen door verbind en de l6 onderbreekt.

Ik heb gehoord, dat door alle L5 bruggen door te verbinding start je pc meteen op met de 24 multipler tenzij je moederbord een award bios heeft.
Dus het werkt niet op elke mobo even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 04:36

timovd

Voorsprong door techniek

Ik hoop dat mijn probleem in dit topic thuishoort.
Ik heb een Athlon 3000+
Mijn PC startte de laatste tijd slecht op; het duurde vaak een tijdje totdat ik beeld kreeg.
Later startte mijn PC helemaal niet meer op. Mijn MB gaf 4 LEDjes "booring system". deze 4 LEDjes krijg ik pas als alles getetecteerd is en niet direct al op het begin.
Ik heb de BIOS gereset en een aantal andere dingen uitgeprobeert. Niets werkte of gaf effect.
Ik heb de PC een dikke 48 uur uit laten staan en daarna weer geprobeert. Hij startte op!!!
Tot mijn verbasing zag ik in Speedfan dat mijn CPU clock op 1733MHz stond, terwijl een 3000+ op 2167 hoort te lopen. De MP in de BIOS staat op 13x en de FSB op 166. Waar ligt het probleem?
Is mijn MOBO of CPU (half)defect?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de FSB gewoon weer op 166Mhz. Ik heb zoiets ook wel eens gehad, als je de computer verkeerd uitzet dan schakelt hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

FSB staat op 166. DE MP op 13x
Edit:
166(2/3) * 13 is toch 2167. Hoe komt het dat de berekening fout is gemaakt?
De temperatuur van mn CPU is wel net zo hoog als normaal op 2167 alleen SisoftSandra schat mijn CPU in op nog geen 2400+

[ Voor 94% gewijzigd door timovd op 11-04-2004 23:16 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders even met CrystalCPUID wat die aan geeft, of liever maak er een screenshot van ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Op http://home.wanadoo.nl/timovandorth/CM/clock/ heb ik screens van CPU-Z en CrystalCPUID neergezet. Handig proggie trouwens!
Mijn CPU is dus 20% ondergeklokt
Mijn system clock staan in de BIOS op 166, maar wordt weergegeven als 133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je Vcore spanining veelst laag is, 1,248v. Dit hoort normaal 1,60volt te zijn (uit me hoofd).

Daar door komen verschijnlijk die boot probleme en dat die niet op bus snelheid van 166 wilt draaien. Laat maar horen of je het lukt om de core voltage te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb eerst geprobeert om mijn CPU op 1,600V te krijgen. Dit is niet gelukt.Het systeem starrte helemaal niet meer op. BIOS reset dus.
Daarna de CPU op 1,275V gezet. Dit moet lukken, toch?
Lukte weer niet...
Volgens mij ligt het nu echt aan mn hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:59:
Yep, door de de L% bruggen te overbruggen en dan kan je on the fly je multipler veranderen. Dit geld voor de Barhtons van na week 40 die gelockt zijn.

Bij mij is het perfect gelukt.

Temp is min 32°C max 36°C water gekoeld.

Smattie,
Die temp 2 is volgens mij de socket temp. Hou anders 1 sec de cpu fan stil en kijk dan welke temp daar het meest op reageerd.
Misschien is een pin-mod voor jou een optie? is vrij simpel te doen, gewoon kleine draadjes ombuigen naar een V en dan in het socket downen, hiermee had ik mijn standaart voltage op 1.85v gezet en kan ik nu in het bios tot 2v komen :) 1.9 was al voldoende trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het ook, als ik het oz bekijk dna denk ik dat je moederbrod defect is. Als er gerantie op zit dan zou ik ijken of je het kan terug brengen en anders moet je even een topic openen met de naam [naam van moederbord]Vcore probleem.

Ik ga even kijken naar de Pin mod ;-).
De pin mod heeft geen zin omdat ik al tegen de mx voltage zit van me mobo, staat nu op 2.05v ingesteld en er staat werkelijk 1,98v op de cpu.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nu me 2600+ @2300 mhz lopen, op een DFI infinity NFII ultra, met 2x256 mb kingston pc 3200 valueram. Dit wel op 1,95 volt, maar wle super stabiel prime kan ie eindeloos draaien. Dit met een zalman cnps 6000 cu, temp stressed op 56 graden. Iemand nog suggesties hoe ik hem sneller kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 13:52:
Kheb nu me 2600+ @2300 mhz lopen, op een DFI infinity NFII ultra, met 2x256 mb kingston pc 3200 valueram. Dit wel op 1,95 volt, maar wle super stabiel prime kan ie eindeloos draaien. Dit met een zalman cnps 6000 cu, temp stressed op 56 graden. Iemand nog suggesties hoe ik hem sneller kan krijgen?
Misschien de fsb hoger? Wilde gok hoor |:( Een betere koeler is ook geen gek id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me fsb hoger gooi, is ie nie meer 100% stabiel, ik kan pifasten @2473 mhz, maar dan is ie zo instabiel als wat, maar als ik waterkoeling aanschaf, wordt hij daar dan stabieler van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweet dat het met prometeias enzo wel veel uitmaakt, maar ik wil de mijne vooral ook stabiel houden, niet dat hij als ik ff zit te gamen al vastloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:44
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 16:31:
Ik heb een vraagje... 'k heb dit weekend een pc gebouwd met de volgende specs:

ASUS A7N8X-E deluxe
AMD Athlon XP 2800+
300W voeding (Paradigit kast, voeding getest tot 380W prima)
2x Corsair XMS-line 256Mb pc3200
XFX FX5900XT 128Mb
Zalman 7000a Alu/cu koelertje
WD 120Gig HD
DVD-drive en CD-fikker + een floppydrive

Bakje draait prima, lekker snel en stabiel.
Nou had ik wel verwacht dat de proc gelockt zou zijn, maar ik kan de fsb totaal NIET verhogen: als ik 'm ook maar 1Mhz verhoog krijg ik bij booten de melding "system fail due to processor overclocking" en clockt'ie 'm terug naar 1250Mhz :( . Ik draai bios rev1.006, 1.008 is uit maar zou alleen betere geheugencompatibiliteit bieden. Voltages zijn prima... ik heb het vermoeden dat dit aan de bios ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb precies het zelfde probleem als jou met de mobo en processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weet ik nou of mijn barton gelockt is??? ik kan hem niet clocken in BIOS omdat ik nix over clocken zie in BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:36:
hoe weet ik nou of mijn barton gelockt is??? ik kan hem niet clocken in BIOS omdat ik nix over clocken zie in BIOS
Voordat je iets vraagt zoek je eerst zelf even naar je antwoorden via de search.
Of kijk even op Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Altijd handig en de antwoorden op je vragen staan er in.. I know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davey s. schreef op 12 april 2004 @ 15:30:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem als jou met de mobo en processor.
ook net nieuw gekocht toevallig?
ik heb inmiddels bios-update uitgevoerd, helpt idd geen f*ck.
nog steeds niemand die een idee heeft wat de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Bij mijn Computerboer ligt een Thorton 2400+ uit week 38 en groene pakage, kun je daar makkelijk het kasjee van unlocken?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Mafkees schreef op 14 april 2004 @ 15:41:
Bij mijn Computerboer ligt een Thorton 2400+ uit week 38 en groene pakage, kun je daar makkelijk het kasjee van unlocken?
Als het goed is wel. Is dus voor week 39/40 alleen hoop voor je dat de cache niet kapot is :) . Dat is dus voor de speciale coting(hoe schrijf je dat :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

• Cache (ketsj)
• Coating (kooting)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Exigence schreef op 14 april 2004 @ 15:54:
• Cache (ketsj)
• Coating (kooting)

:P
Cache kan toch ook gewoon kesj uitgesproken worden :?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

El Snorro schreef op 14 april 2004 @ 16:22:
[...]

Cache kan toch ook gewoon kesj uitgesproken worden :?
Ja, maar dat vind ik te veel op $$$ lijken :P. Ik spreek het altijd uit als "ketsj".
Beetje een rawter/roeter kwestie :P Ik zeg altijd rawter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 14 april 2004 @ 16:26:
[...]

Ja, maar dat vind ik te veel op $$$ lijken :P. Ik spreek het altijd uit als "ketsj".
Beetje een rawter/roeter kwestie :P Ik zeg altijd rawter.
ketsj is meer vangen vind ik :+ ;)

ben ook bezig met mijn 2800 overclocken, heb nu 220x11.5 gehaald maar mijn geheugen wil niet hoger dan 220 fsb :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 15:47:
[...]

Als het goed is wel. Is dus voor week 39/40 alleen hoop voor je dat de cache niet kapot is :) . Dat is dus voor de speciale coting(hoe schrijf je dat :? )
Heb je daar dan veel kans op (het is btw een w38) En bij Duron Applebred topic hadden veel gasten last van dat het met die groene pakage slecht te unlocken waren.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne loop nu op 3500+(2326mhz (12,5*187)) max 34°C waterkoeling.
Alleen ik heb een voltage probleem, volgens asus gaat me vcore maximaal tot 2.05v waneer ik de overvolt jumper heb overgezet. Alleen ik haal maar maximaal 1.98V. Me mosfets worden erg heet en begingen te piepen waneer me cpu aan het stressen is.
Daarom heb ik headsinks op me mosfets geplaats maar ze blijven piepen en ik kan nog steeds niet veder overcloken. Ik denk dat ik tegen het maximaal zit dat ik hem kan overcloken.

B44RS,
Zit je al tegen je maximale voltage ?
Want dan heeft waterkoeling niet zo veel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Mafkees schreef op 14 april 2004 @ 21:29:
[...]

Heb je daar dan veel kans op (het is btw een w38) En bij Duron Applebred topic hadden veel gasten last van dat het met die groene pakage slecht te unlocken waren.
Tjah, die van na week 39/40 daarvoor was het geen probleem (zelf had ik een bruine geunlockt. Maar de meeste hebben ze van na week 39 en dat is dus een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

[quote]Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:41:
Alleen ik heb een voltage probleem, volgens asus gaat me vcore maximaal tot 2.05v waneer ik de overvolt jumper heb overgezet. Alleen ik haal maar maximaal 1.98V. Me mosfets worden erg heet en begingen te piepen waneer me cpu aan het stressen is.
Daarom heb ik headsinks op me mosfets geplaats maar ze blijven piepen en ik kan nog steeds niet veder overcloken. Ik denk dat ik tegen het maximaal zit dat ik hem kan overcloken.
[\quote]

Waarom doe je je MP niet omlaag en je FSB omhoog?? Veel meer resultaat!
En zoveel volt door je CPU is echt niet goed voor de levensduur... Kweet niet hoelang je ermee wil doen, maar meer dan een jaar geef ik 'm nie.. :X

EDIT: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]bosaap22 schreef op 14 april 2004 @ 22:53:
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:41:
[\quote]

Waarom doe je je MP niet omlaag en je FSB omhoog?? Veel meer resultaat!
En zoveel volt door je CPU is echt niet goed voor de levensduur... Kweet niet hoelang je ermee wil doen, maar meer dan een jaar geef ik 'm nie.. :X

EDIT: typo
Mwa, een Vcore van 1.98volt is nog goed te doen hoor. :) 2.3volt zetten sommige hem op voor te benchen etc. maar rond de 2votl zal je cpu wat harder ''slijten'' maar denk dat hij het heus wel langer volhoud dan 1 jaar. Laten we zeggen dat hij er in plaats van 10 jaar bijvoorbeeld 3jaar het volhoud. Iemand die flink OC'ed doet vast niet 3jaar met zijn cpu (want hij wilt graag veel snelle dingen) en daarnaast is dat ding toch al weer ardig verouderd/vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt wel mee die 1,98v, cpu wordt erg goed gekoeld max 35°C min 26°C. Daar bij gaat me cpu automatisch terug naar de 1760mhz of 880mhz waneer er minder kracht nodig is..

Aan de eind van de week ga ik kijken of ik hier ook zo barthon mobiel kan kopen, dat zal beter zijn voor me moederbord omdat dan die mosfets minder zwaar worden belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik had dus een 2500+ pqzfa 0349mpmw, superwaardeloos.
Ik had 2.0 V nodig om op 2100MHz te kunnen draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit niet aan mijn maximale v-core, mijn mobo gaat tot 2.00V, loopt nu op 1.95 V, maar als ik 2 V erop zet en reboot, start hij niet meer op, mijn beeldscherm blijft springt niet meer aan; kortom, hij wil niet meer booten; volgens mij lust mijn proc zo;n hoge v-core gewoon niet, want ik boot op 11.5*200 (op 1.95 is dit oerstabiel). Maar mayb dat hij met watercooling dan wel wil booten omdat de temp dan veel lager is (nu stressed rond de 57 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 16 april 2004 @ 12:37:
ik had dus een 2500+ pqzfa 0349mpmw, superwaardeloos.
Ik had 2.0 V nodig om op 2100MHz te kunnen draaien :(
Als ik jou was zou ik een ander bord gaan halen. Die cputjes gaan echt wel harder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:45:
[...]

Als ik jou was zou ik een ander bord gaan halen. Die cputjes gaan echt wel harder hoor.
die niet. ik overclock via de MP niet via de FSB. Mijn bord is dus minder belangerijk.
en ik heb nog ff wat rondgezocht, en de pqzfa is toch echt de slechtste serie.
hij werd zelfs omschreven als "overclockers nightmare" en ik denk dat dat wel een beetje aangeeft dat ik niet helemaal gek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:41:
Ik zit niet aan mijn maximale v-core, mijn mobo gaat tot 2.00V, loopt nu op 1.95 V, maar als ik 2 V erop zet en reboot, start hij niet meer op, mijn beeldscherm blijft springt niet meer aan; kortom, hij wil niet meer booten; volgens mij lust mijn proc zo;n hoge v-core gewoon niet, want ik boot op 11.5*200 (op 1.95 is dit oerstabiel). Maar mayb dat hij met watercooling dan wel wil booten omdat de temp dan veel lager is (nu stressed rond de 57 graden)
Waterkoeling heeft daarvoor geen nut, je moet een mod uitvoeren waardoor je mobo wel hogere spanginen toe laat.
ik dacht dat je cpu voeding bruggen moest modden maar dat weet ik niet zeker, kijk anders even met google en zet eens de 2volt monitoring uit in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
yeh, mijn barton doet nu 220x10,5=2315mhz :) ding wordt wel 66graden nu met air cooling (gigabyte 3d cooler pro :D)... maar met die s2k proggie dropt de temp bijna 10graden in 5seconden zodra die idle is :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen, keb even een Prime95 gedraait voor een uur en mijn temps (stressed max) zijn met mijn AERO 7+:

CPU-Diode: 70 graden
CPU-Socket: 50 graden
Case/Mobo: 22 Graden

Dit is echt het laagste wat IK eruit kan halen, maar mijn vraag is: Zijn dit wel goede waardes? En hoeveel zal het ongeveer verschillen als ik er een Zalman 7000A-Cu op zet?

Bvd, Roach
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.