[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.606 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auw, 2 volt is wel erg veel.

Ik zou gewoon even met fanspeed of mbm kijken in de grafiek wat er met de spaningen gebeurt waneer je pc erg aan het stressen is en een game speelt.
Dan zou je kunne zijn of je voedingen spaningen er in zakt, of niet te vergeten je V-core spaningen.

Post dan maar hiet dan de minimale voltage's die je dan hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik hoef niet eens te gamen of mn PC te stressen.
Zodra ik het ding op zeg zo'n 2300 MHz wil laten lopen begint mn mobo als een idioot te piepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:52:
Auw, 2 volt is wel erg veel.

Ik zou gewoon even met fanspeed of mbm kijken in de grafiek wat er met de spaningen gebeurt waneer je pc erg aan het stressen is en een game speelt.
Dan zou je kunne zijn of je voedingen spaningen er in zakt, of niet te vergeten je V-core spaningen.

Post dan maar hiet dan de minimale voltage's die je dan hebt..
Niet echt zolang je temp stressed niet hoger dan 60 is geen prob. hoe lager hoe beter voor de levensduur.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o maar toch blij ik het veel vinden 2 volt.

@Sleepie
Dat noemen we het coldboot probleem ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik zeg ook niet dat hij nu op 2.0 Volt draait :)
Maar omdat ik de proc niet over de 2200 MHz kan krijgen, heb ik het eens geprobeerd met wat hogere voltages.
Nu draait hij op 1.85 Volt. Temperaturen zijn geen probleem, ook op 2 Volt is het ding nooit warmer geweest dan 47 graden.

Coldboot probleem. Klinkt leuk, maar hoe los ik het op :)
Proc haalt nog steeds bij lange na de snelheden niet die ik hier voorbij zie komen en die in de openingspost worden genoemd :(

[ Voor 26% gewijzigd door Sleepie op 16-03-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

Hi, ik heb een barton 2800xp op een Asus A7n8x-DLuxe V2.0. Nu was ik bezig met een beetje de cpu wat harder te laten lopen. Hij is gelocked dus geen MP dingen voor mij. Nu heb ik de FSB op 180 staan en de pc loopt daar goed mee geen problemen, wel 53graden als ik flink bezig ben maar dan is niet zo erg lijkt me.

Nu heb ik een vraag als ik naar cpu-z kijk zie ik dat de Voltage van de cpu steeds veranderd van 1.696v naar 1.712v is dit wel gezond?? (Zit ongeveer een sec in en dan springt hij weer om.)

Bedankt :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op 16 maart 2004 @ 22:11:
Hi, ik heb een barton 2800xp op een Asus A7n8x-DLuxe V2.0. Nu was ik bezig met een beetje de cpu wat harder te laten lopen. Hij is gelocked dus geen MP dingen voor mij. Nu heb ik de FSB op 180 staan en de pc loopt daar goed mee geen problemen, wel 53graden als ik flink bezig ben maar dan is niet zo erg lijkt me.

Nu heb ik een vraag als ik naar cpu-z kijk zie ik dat de Voltage van de cpu steeds veranderd van 1.696v naar 1.712v is dit wel gezond?? (Zit ongeveer een sec in en dan springt hij weer om.)

Bedankt :)
Weet niet wat voor voeding je hebt, maar eigenlijk alle voltage lijnen zijn nooit 100% stabiel altijd veranderen ze ietsjes. Zo'n klein verschil bij jou is denk ik gewoon omdat hij de ene keer 1,696 meet (ies midner dan 1,7) en de andere keer 1,712 (ietsjes meer) dus rond de 1,7 hangt hij gewoon. Sensoren meten ook maar per tijdseenheid.

Hetzelfde met Fan's. Heb een fan waarbij steeds staat 2980rpm en dan weer 3025rpm, dus hangt hij rodn de 3000rpm. Dat is een beetje het onnauwkeurige van de sensoren etc. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op 16 maart 2004 @ 22:11:
dat is normaal, een verschil van 0,016 v maakt echt niet uit hoor ;) Je hebt altijd lichte spannings pieken/dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb een CWT-480watt voeding, moet toch niet aan de voeding liggen lijkt me. Maar ben blij dat het geen probleem is. Dus heeft geen zin om in de bios de V-core hoger te zetten ( welke nu op auto staat ), dacht dat ik dat moest doen. Maar hoeft niet dus als ik het zo lees.

Heb wel nog een vraag als ik de FSB op 185 zet dan krijg ik me een rij foutmeldingen in windows en plats scherm uit. Maar de V-core omhoog gooien heeft daar ook geen zin gehad. Dus kan ik dan zeggen dat daar de grens van deze cpu ligt??

Ik heb 3 X 512 pc3200 geheugen ( ook op 180 FSB ) op 6/3/3/2,5 lopen dus lijkt me dat die dat wel kunnen hebben.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Apoca schreef op 16 maart 2004 @ 22:31:
Ik heb een CWT-480watt voeding, moet toch niet aan de voeding liggen lijkt me. Maar ben blij dat het geen probleem is. Dus heeft geen zin om in de bios de V-core hoger te zetten ( welke nu op auto staat ), dacht dat ik dat moest doen. Maar hoeft niet dus als ik het zo lees.

Heb wel nog een vraag als ik de FSB op 185 zet dan krijg ik me een rij foutmeldingen in windows en plats scherm uit. Maar de V-core omhoog gooien heeft daar ook geen zin gehad. Dus kan ik dan zeggen dat daar de grens van deze cpu ligt??

Ik heb 3 X 512 pc3200 geheugen ( ook op 180 FSB ) op 6/3/3/2,5 lopen dus lijkt me dat die dat wel kunnen hebben.
Ik loop met mijn 2500+ al op 11x191( hoger wil ie niet met dit geheugen :> ) en wel is het dan raadzaam om je geheugen wat meer sap te geven, dus probeer dat eens, de cpu staat bij mij ook op auto aangezien dit niks uitmaakt daar mijn moederbord en geheugen de bottleneck zijn.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op 16 maart 2004 @ 11:16:
Ik zeg ook niet dat hij nu op 2.0 Volt draait :)
Maar omdat ik de proc niet over de 2200 MHz kan krijgen, heb ik het eens geprobeerd met wat hogere voltages.
Nu draait hij op 1.85 Volt. Temperaturen zijn geen probleem, ook op 2 Volt is het ding nooit warmer geweest dan 47 graden.

Coldboot probleem. Klinkt leuk, maar hoe los ik het op :)
Proc haalt nog steeds bij lange na de snelheden niet die ik hier voorbij zie komen en die in de openingspost worden genoemd :(
Vaak komt het doordat het mobo de cpu het eerste stukje tijdens het booten hem even op de standaart voltage laat lopen, dus niet meteen op je ingestelde spaningen waardoor die dan niet stabiel is en dan wilt die niet booten.

Eventueel kan ook je chipset de boosdoener zijn, een voltmod zou de oplsing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 08:50:

Vaak komt het doordat het mobo de cpu het eerste stukje tijdens het booten hem even op de standaart voltage laat lopen, dus niet meteen op je ingestelde spaningen waardoor die dan niet stabiel is en dan wilt die niet booten.

Eventueel kan ook je chipset de boosdoener zijn, een voltmod zou de oplsing moeten zijn.
Is dit een bekend probleem van de ABit NF7 borden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op 17 maart 2004 @ 09:55:
[...]

Is dit een bekend probleem van de ABit NF7 borden ?
nee hoor, heb er bij NF7 mobo's nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 10:14:
nee hoor, heb er bij NF7 mobo's nog nooit van gehoord.
Ik had juist begrepen dat de ABit NF7 (rev 2.0) borden juist goede overklokbordjes zijn.

Toch vraag ik me nog steeds af waarom mijn Barton 2500+ niet hoger dan 2200 MHz wil draaien :(
10x220 (bijvoorbeeld) draait op 1.75 Volt helemaal stabiel maar 10x221 wil hij al niet meer booten op wat voor voltage dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op 17 maart 2004 @ 14:42:
[...]

Ik had juist begrepen dat de ABit NF7 (rev 2.0) borden juist goede overklokbordjes zijn.

Toch vraag ik me nog steeds af waarom mijn Barton 2500+ niet hoger dan 2200 MHz wil draaien :(
10x220 (bijvoorbeeld) draait op 1.75 Volt helemaal stabiel maar 10x221 wil hij al niet meer booten op wat voor voltage dan ook.
Al geprobeerd op 11x201? Als dat wel draait, ligt het probleem niet aan de CPU. Zo aan het voltage te zien, moet de CPU wel verder kunnen. Ik draai hier 10,5x233, afhankelijk van welke test ik in Prime draai, stabiel. M'n geheugen wil het net niet draaien, maar ik heb geen problemen. Ik heb wel 2V op de CPU staan, 3,2V op m'n mem en 1,9V op de chipset. Ik denk dat je geheugen het niet helemaal wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 14:58:
[...]

Al geprobeerd op 11x201? Als dat wel draait, ligt het probleem niet aan de CPU. Zo aan het voltage te zien, moet de CPU wel verder kunnen. Ik draai hier 10,5x233, afhankelijk van welke test ik in Prime draai, stabiel. M'n geheugen wil het net niet draaien, maar ik heb geen problemen. Ik heb wel 2V op de CPU staan, 3,2V op m'n mem en 1,9V op de chipset. Ik denk dat je geheugen het niet helemaal wil.
Even nog wat dingen op een rijtje zetten :
Mobo : Abit NF7 Rev. 2.0
Proc : Barton 2500+
Mem : Twinmos/Winbond 2 x 256 MB (met de "goede" Winbond chippies erop)
Voltages : Proc 1.85V, Mem 3.3 V, chipset 1.8V (maar ik heb alle voltages van laag tot hoog al geprobeerd, maakt geen verschil).

De boel wil draaien op 8x230 en ook op 12.5x180 en allerlei waarden die daar tussen liggen, zolang de proc maar niet sneller dan zeg 2200-2250MHz uitkomt.
10x220 draait helemaal stabiel (zowat op standaard voltages) maar 10x221 wil niet eens posten.

Ik kom er gewoon niet uit wat de beperking van het systeem is, waarom mijn Barton het rond de 2200-2250 MHz voor gezien houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben nog even bezig geweest om m'n barton wat verder te krijgen.
Van de week heb ik Bios 1007 op m'n A7N8X deluxe gezet.
Ik had in het begin het idee dat het beter ging, helaas.

Ik heb pifast nu stabiel met een fsb van 196 MHz en een core spanning van 1,8 Volt.
M'n mem spanning heb ik voor de zekerheid maar op 2,8 Volt gezet, hoger kan niet.

199 MHz gaat wel, maar Pifast crasht dan gelijk bij het begin. Ik gebruik trouwens de GoT pifast bat file. Dus opzich denk ik dat ik wel zou kunnen booten op 200MHz maar zodra je dan bv RTCW ET wil gaan doen zal ie wel crashen.

@ MSSL en JC ken, ik heb net nog even naar m'n voeding gekeken.
Een echte Powerman 300 Watt voeding. :) :) (FSP300-60BT)
Niet echt overdreven veel, inmiddels al een jaartje of 4 oud.

Ik heb een 9800 pro, een Maxtor HD, brander, dvd en wat USB shit in m'n compu, wat ik mij nu afvraag is wat hiervoor voeding bij past, een 380 of 480 Watt?
Prijsverschil toch 40 euri's bijna 100 nederlandse guldens, niet niks.....

[ Voor 28% gewijzigd door Coenen op 17-03-2004 18:50 . Reden: voeding shit toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar het vermogen hoef je niet te kijken, ik heb eens voor de gein de verbuik van me pc gemeten en het kwam nog eens niet boven de 160watt.
Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen de 380watt en 480 wat voeding. (Denk aan de merk(kwaliteit) of de prijs ?)

Waar je moet gaan opletten is de voltage's, ik zal gewoon de voeding kopen de je het beste lijkt. In je pc zetten en kijken wat je spaningen doet waneer je pc een zware spel aan het draaien is (zodat je videokaart ook wordt belast). Kijk den met MBM naar het grafiek en kijk wat de maximale pieken zijn in de spaningen dat die inzakt.

Zakt de spaningen erg in, dan ga je binne een week terug naar de winkel en laat je voeding omruilen voor die ander die je toen anders wou neme.
(Je mag een product binne een week terug brengen en geld terug krijgen als je niet te vreden bent).

Zo kan je zelf het makelijkste achter komen wel voeding d beste spanigen heeft, het is eiglijk meer een kwestie van geluk hebben omdat elke voeding weer anders is.

@Sleepie,
De sypthone lijken echt op de coldboot probleem, de cpu wilt maar niet op een hogere snelheid boeten omdat die op dat moment eventjes op een te lage spaningen draait.
Een volt mod zou de oplosing zijn, of mischien een overvoltage jumper als die op je moederbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op 17 maart 2004 @ 15:46:
[...]

Even nog wat dingen op een rijtje zetten :
Mobo : Abit NF7 Rev. 2.0
Proc : Barton 2500+
Mem : Twinmos/Winbond 2 x 256 MB (met de "goede" Winbond chippies erop)
Voltages : Proc 1.85V, Mem 3.3 V, chipset 1.8V (maar ik heb alle voltages van laag tot hoog al geprobeerd, maakt geen verschil).

De boel wil draaien op 8x230 en ook op 12.5x180 en allerlei waarden die daar tussen liggen, zolang de proc maar niet sneller dan zeg 2200-2250MHz uitkomt.
10x220 draait helemaal stabiel (zowat op standaard voltages) maar 10x221 wil niet eens posten.

Ik kom er gewoon niet uit wat de beperking van het systeem is, waarom mijn Barton het rond de 2200-2250 MHz voor gezien houdt
Met dat verhaal kan ik maar 1 ding uit opmaken: de CPU wil niet verder. Zie helaas niet wat voor je voeding je hebt, maar een merk met een continuvermogen van >350W is wel aan te raden. Je zou met Sandra even kunnen checken hoeveel vermogen je CPU nu trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik heb mijn 2500 op 2446 Mhz lopen (FSB@ 233, Multi 10,5 , 1.78 vCore)

Is dat eigenlijk een beetje degelijk resultaat?
piFast eindigt op 63,4 seconden

En wat is zo ongeveer de maximale vCore die je over een Barton mag zetten (met de bedoeling dat hij nog wat jaartjes meegaat natuurlijk :P , ik heb wel WC om het boeltje koel te houden :) )
In feite kan ik zo 2620 Mhz halen, maar wel op 2,05V, ...

[ Voor 8% gewijzigd door CopperCAT op 17-03-2004 19:58 ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb vandaag even een 2600+ 0804 XPMW getest op mijn nf7 rev 2.0 met de boxed cooler.

Windows 2000 installeerde prima op 11.5x210=2415 (!) mhz @ 1.7 (!!) volt @ 57 graden "stress". Ziet er goed uit 57 graden 500mhz OC en geen vuiltje aan de lucht.. ;) Geen enkele fout, nog een stukje prime (zag er goed uit) gedraaid en heb het zaakje toen wegens tijdgebrek weer weg moeten leggen. Zodra ik mijn WC klaar heb horen jullie meer :) .

[ Voor 22% gewijzigd door Dr.Q op 17-03-2004 21:02 . Reden: typo's correcties, zucht het is weer woensdag... ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MMMMM,
Als de cpu niet veder wilt dan zal die eerst onstabiel worden en als je hem dan nog veder gaat clocken dan past wilt die niet meer gaan booten.
Bij Sleepie zie je dat de cpu harstikke stabiel is waneer die geboot heeft, alleen bij een iets hogere snelheid kan hij alleen niet booten omdat de cpu dat niet red tijden het booten.

Wat een idee voor Sleepie zal zijn is om de fsb met een programma in windows te gaan verhogen als je pc is opgestart. De kans zit er zeker in dat je dan stukke hoger komt ;-).

CopperCAT,
Als je in het Pifast topic naar de score lijsten gaat kijken dan zal je ontdekken dat pifast score erg afhankelijk is van je gehuegen bandbreedt. Mensen met dual drr staan daar haast allemaal boven aan met een langzamer cpu.

Maar je score zijn zeker niet slecht als je die van mij vergelijkt,
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/Pitfast.jpg
Ik moet nog een keer de overvoltage op me moederbord aanzetten en kijken of ik dan wel over de 190Mhz haal. Anders heb ik echt een voltmod nodig voor me chipset of betere koeling.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 21:29 . Reden: plaatjeee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

*John kijkt eens naar de scores hierboven en is zeer tevreden :+*

Ik heb nu een 2800+, 7n8x deluxe 2.0, kingston 2x 256 dual en niks overgeklokt en haal een pifast van 71,nogwat :) Zonder alle geladen programma's uit het geheugen te halen...

Maareh, als ik wil overklokken, als is het maar 10 fsb, dan kan ik de pc niet opstarten. Alleen met cmos wissen lukt het weer... Is dat normaal? Ik heb nog niet iets gedaan aan mijn voltages of timings van het geheugen (nogal strak), maar hier schrok ik wel een beetje van... Ik hou er niet van om telkens mijn cmos te wissen als 't niet hoger wil :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John,
Heb je dit al geprobeerd aanzetten->uitzetten->aanzetten->uitzetten->aanzetten en gaat die haast elktijd automatische naaj je bios scherm met het bericht dat die terug op de standaard settings draait omdat het fout ging tijden het booten.

Dat je in pifast beter score hebt heeft mee te maken dat je dual DDR hebt.

Zal je trouwens wat mee info kunne geven, spaningen tempertuur en probeer eens slechtere timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:29:
@MMMMM,
Als de cpu niet veder wilt dan zal die eerst onstabiel worden en als je hem dan nog veder gaat clocken dan past wilt die niet meer gaan booten.
Bij Sleepie zie je dat de cpu harstikke stabiel is waneer die geboot heeft, alleen bij een iets hogere snelheid kan hij alleen niet booten omdat de cpu dat niet red tijden het booten.

Wat een idee voor Sleepie zal zijn is om de fsb met een programma in windows te gaan verhogen als je pc is opgestart. De kans zit er zeker in dat je dan stukke hoger komt ;-).
Ergens werd gevraagd wat voor voeding, in mijn sig staat een link naar mn system specs ;)
Voeding is een Chieftec HPC-420-202-DF (420 Watt)
Sandra schat 86 Watt CPU Core Power trouwens.
Voltage mod dus, of kijken of een een overvolt jumpertje op t bord zit. Dat laatste ga ik eens proberen.
Vind het wel vreemd dat dit bij anderen met Abit borden niet voor schijnt te komen, maar in de overklokkerswereld is niets een zekerheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou, de pc wilde toen niet meer starten... klik klik klik, niks meer :| Alleen met cmos batterijtje er uit te vissen lukte het weer...

Als je een paar keer reset tijdens het booten, dat dan je bios naar default terug valt, dat ken ik ja.

Spec's:
2800+ stepping AQUCA 0311MPM (unlockt, had de mp een keer 6,5 gezet, toen was het een 800mhz processor ;) zoiets in ieder geval;
- 7n8x deluxe rev 2.0, is een keer met waterkoeling en een 2500+ tot fsb 250 gekomen, dus daar ligt het niet echt aan;
- Voeding is een zalman 400 ennog wat (nieuwste). Voldoende spanning. Kan de precieze nu even niet geven;
- 3 schijven (waarvan 2 raid0);
- Bios is uberbios 1007 nieuwste;
- Verder twee brandertjes;
- Ati 9700 pro, met zalman passieve koeling. Heb geen tempsensor op dat ding kunnen vinden, maar de blokken worden wel warm en geen artifacts, dus dat zit wel goed + dat er een fan opstaat op 5v;
- Temp's processor: 35 idle, 40 tot 45 gestressed. Mijn kast staat open, want anders gaat het nog meer omhoog :( Koeler is een cnps 7000 alcu, omgevingstemp ergens tussen 17 en 20 graden;
- Temps moederbord ergens tussen de 25 en 30;
- 2x Kingston 256 dual;
- Timings geheugen: '2,5', 3, 3, 11 (niet volgens spd, maar iets strakker. spd gaf 333 aan).

En het grootste probleem komt nog: in de zomer is het op mijn kamer 35 graden... dus dat is een heel beroerde omgevingstemp...

Ik zal eens 'slechtere' timings proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Motrax op 18-03-2004 07:38 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik ga vandaag een Boxed XP 2500+ halen @ alternate.

Ik post vanavond of morgen wel in dit topic hoe hard ik hem kan laten gaan :)
Ik wil hem igg meteen op 200x11,5 laten draaien (Dus 2.3ghz) Dan zal ik wel ongv 1.8 volt nodig hebben?

Nja, ik zal het wel allemaal zien :+ Ik heb toch watercooling dus temps @ 2.3 is het probleem niet aangezien ik nu een Amd thorton 1600 @ barton heb die op 2.4 ghz + 2.1 volt nog max 54 graden werd. (Dit met mijn wc @ 5volt, want ik wil het graag stil hier hebben 8)7)

[ Voor 59% gewijzigd door Roberto op 18-03-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraGManiA
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 16:13
ben benieuwd :)

FraGManiA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 18 maart 2004 @ 08:35:
Ik ga vandaag een Boxed XP 2500+ halen @ alternate.

Ik post vanavond of morgen wel in dit topic hoe hard ik hem kan laten gaan :)
Ik wil hem igg meteen op 200x11,5 laten draaien (Dus 2.3ghz) Dan zal ik wel ongv 1.8 volt nodig hebben?

Nja, ik zal het wel allemaal zien :+ Ik heb toch watercooling dus temps @ 2.3 is het probleem niet aangezien ik nu een Amd thorton 1600 @ barton heb die op 2.4 ghz + 2.1 volt nog max 54 graden werd. (Dit met mijn wc @ 5volt, want ik wil het graag stil hier hebben 8)7)
11,5 x 200 zal je niet lukken.. Ze zijn locked namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

gelockt of niet dat is de vraag er duiken namelijk steeds meer posts op van mensen die een boxed 2500+ Barton unlockt hebben gekocht met vreemde steppings.
zelf zie ik door de bomen het bos niet meer na al deze verhalen.

dus dacht ik laat ik mn vraag nou ook maar is ff neer gooien.
ik heb dus een Amd 2500+ Barton.
op de cpu staat het volgende wat volgens mij verteld dat ie in iedergeval uit week50 komt van 2003,maar moet nog ff uitvogelen of hij nu wel gelockt is of niet.
met mijn geluk zal ie dus wel gelockt zijn:(

wat staat er op de cpu :
AXDA 2500 DKV4D T832807L30396
AQXFA 0350 WPMW

wat ik zelf nu zo vreemd vind, is dat ik tussen een 2800+ Barton en mijn eigen Barton(2500+) weldegelijk een verschill in de div L1 / L3 bruggen zie.
qua niet onderbroken / wel onderbroken
(om het allemaal nog ff onduidelijker te maken)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.loggia/amd3.jpg
wie o wie kan mij dit verschil verklaren en wat het inhoud ?
alvast bedankt

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het vershil inhoud van die L bruggen weet nog niemand. Maar als je een foto er van maakt zodat ik die L1,2en3 bruggen beter kan zien dan wil ik wel proberen wat er gebeurt als ik me cpu zo aanpast. Ik denk dat hier mee de multiprt is ingesteld.
Vorlgens mij si trouwens alleen de L2 brug anders.
John_Finch schreef op 18 maart 2004 @ 07:31:
Als je een paar keer reset tijdens het booten, dat dan je bios naar default terug valt, dat ken ik ja.
Nee, niet reseten maar uitzetten. En soms moet je hem meerdere keren even aan en uit doen voordat die bios op de defualts springt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 09:30:

Nee, niet reseten maar uitzetten. En soms moet je hem meerdere keren even aan en uit doen voordat die bios op de defualts springt
Bij mij (abit NF7 bord) springt hij altijd terug naar defaults als ik de PC uitzet en ook de schakelaar op de voeding even uitzet. 5 seconden wachten en weer aanzetten, that does the trick for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mkay, ik heb mijn barton hier liggen.

week 0409.

Mp is locked, maar goed, dat boeit niet want ik heb een abit nf7-s dus van oc ik wel via de fsb.

Alleen nu heb ik iets geks, sisoft geeft best lage score's mijn ram is 2x 256mb pc3200 twinmos / twinmos @ argresive, en bij ram bench geef ie performance gelijk aan een pc2700 sis p4 chipset.

Ook cpu speed klopt niet echt, mijn cpu is volgens sisoft even snel als een xp2400+ tb (256k)

Iemand een idee howcome?

Btw: Met mijn thorton@barton waren de ratings wel goed.

Draait nu @ 200x11,0, 1.825 = 2201mhz
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 14:05:
[...]

11,5 x 200 zal je niet lukken.. Ze zijn locked namelijk ;)
My bad, ik maakte een foutje :+

Nog een update:

Mijn thorton@barton @ 2.0 ghz door mp 12x166 @ 1.65volt
Is maar 1000 3dmarks (2001) trager dan de barton @ 2.2ghz en 200mhz fsb.

Ik snap hier niks van... :(

[ Voor 35% gewijzigd door Roberto op 19-03-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Draai eens 3d mark03, verschil zal dan beter zijn, al is 100 verschil in 2001 se ook niet verkeerd.

Wat doet Sisoft Sannie?

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Flame17 schreef op 19 maart 2004 @ 21:47:
Draai eens 3d mark03, verschil zal dan beter zijn, al is 100 verschil in 2001 se ook niet verkeerd.

Wat doet Sisoft Sannie?
Erm ik snap je niet echt sorrie.

Het is 1000 punten, en sisoft heb ik dus juist gedraaid :?

btw: http://service.futuremark.com/compare?2k1=7673625

Na 30 min loopen crashte 3dmark alleen dus 0.25 volt er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

1000, dat zeg ik, 0 tje weggevallen :Z en dat is heus niet verkeerd, heb met zelfde onderdelen op de processor na( 2500+ ipv 2400+ ook maar 500 puntjes meer bij 3d 2001)

Heb je vergeleken met andere gelijkwaardige systemen op die site, overklokken blijft een zaakje zonder zekerheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Flame17 schreef op 19 maart 2004 @ 23:20:
1000, dat zeg ik, 0 tje weggevallen :Z en dat is heus niet verkeerd, heb met zelfde onderdelen op de processor na( 2500+ ipv 2400+ ook maar 500 puntjes meer bij 3d 2001)

Heb je vergeleken met andere gelijkwaardige systemen op die site, overklokken blijft een zaakje zonder zekerheden.
Tja ik ben geen n00b dus natuurlijk heb ik getest ;)

Maar ik draai nu stabiel @ 2.3ghz.

Nu is het meer de grens van mijn Abit nf7-s rev 2.0 zoeken, de cpu kan denk ik wel 2.6 halen als ik zie hoe makelijk dit gaat :)

Jammer dat ie locked is.

Ik zal vanmiddag wel een pic posten met de core er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Prodigy schreef:
wat staat er op de cpu :
AXDA 2500 DKV4D T832807L30396
AQXFA 0350 WPMW
Athlon XP Processor
Core Barton
CPU Model 10
Manufacturing Process 130 nm
Approximate Transistor Count 54.3 million
Approximate Die Size 101 sq. mm
Performance Rating 2500+
Working frequency 1833 MHz
Package Type OPGA
Operating Voltage 1.65 V
Max Die Temperature 85° C
L1 Cache Size 128 KB
L2 Cache Size 512 KB
Multiplier 11x
FSB Frequency 333 MHz
Stepping Code AQXFA
Manufacture Year 2003
Manufacture Week 50
Production Batch M
Batch Production Number 3039

Die is dus gelockt, jammer voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003,
Bij 3dmark2001 maakt de cpu speed niet zo veel uit, wel of je video kaart overclokt ;) .
CPU & Video overcloke
CPU overcloke
Standaart

En prodigy,
Zou je wat closere foto's van de L bruggen kunne maken voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 22:27:
RS_003,
Bij 3dmark2001 maakt de cpu speed niet zo veel uit, wel of je video kaart overclokt ;) .
CPU & Video overcloke
CPU overcloke
Standaart

En prodigy,
Zou je wat closere foto's van de L bruggen kunne maken voor me ?
Mja, ik geloof dat ik hier een hele leuk cpu heb, helaas kapt mijn twinmos / twinmos pc3200 2x256 al @ 210mhz fsb :( (en dat met 2.9 volt :X)

Toch maar eens iemand in de buurt van Rotterdam zien te vinden met leuk geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn AMD Athlon XP 2800+ (barton) 2,08GHz overgeclockt met de volgende settings

FSB 400
multiplier 11x

hij draait nu als een AMD Athlon XP 3200+ 2,2GHz

nu is mijn vraag:
kan ik um nog verder overclocken, als ik mijn fsb hoger dan 408 zet loopt mn systeem vast.

op welke stand moet ik mn multiplier proppen?

Het is een n00b vraag ik weet het maar wil graag goed advies en geen afzeik antwoorden :) Dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:32:
Ik heb mijn AMD Athlon XP 2800+ (barton) 2,08GHz overgeclockt met de volgende settings

FSB 400
multiplier 11x

hij draait nu als een AMD Athlon XP 3200+ 2,2GHz

nu is mijn vraag:
kan ik um nog verder overclocken, als ik mijn fsb hoger dan 408 zet loopt mn systeem vast.

op welke stand moet ik mn multiplier proppen?

Het is een n00b vraag ik weet het maar wil graag goed advies en geen afzeik antwoorden :) Dank u _/-\o_
Je FSB is 200, 200x11=2200Mhz. Je geheugen loopt op 400Mhz DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:37:
[...]

2,08GHZ = fsb x MP; MP= 2080/166=12,5

Een 2800+ heeft geen MP van 11, tenzij je een unlockte hebt :D . Een 2500+ heeft dacht ik standaard een MP van 11 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:37:
[...]

ja dat weet ik... zo heb ik um dus ook staan...
maar kan het nog harder? welke settings moet ik hebben om um op bijvoorbeeld 2300MHz te laten draaien? ik kan mn FSB maar max op 409 zetten anders loopt ie vast... mn voltage staat nu op 1,850 volt.
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 20:43:
[...]

2,08GHZ = fsb x MP; MP= 2080/166=12,5

Een 2800+ heeft geen MP van 11, tenzij je een unlockte hebt :D . Een 2500+ heeft dacht ik standaard een MP van 11 8)
hij is geunlockt.. ja... :) en heb um zelf op de mp van 11 gezet...

maar nu nog eens

Kan ie nog harder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor geheugen heb je? Probeer dat anders wat meer Volts te geven, mss is het je geheugen dat je tegenhoud. Je kunt ook de timings wat losser zetten. Je kunt het beste de MP zo laag mogelijk houden en de FSB zo hoog mogelijk. Met FSB-Mem in sync. Geeft je meer geheugen bandbreedte, en is dus sneller :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
Wat zijn je temps?
Als die goed zijn dan zou je een mp van 11,5 kunnen nemen en fsb van 200 dan heb je 200x11,5=2300Mhz. Als je temps dan nog goed zijn kun je hem verder opvoeren totdat ie niet meer stabiel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allard_070 schreef op 21 maart 2004 @ 21:25:
[...]

Wat zijn je temps?
Als die goed zijn dan zou je een mp van 11,5 kunnen nemen en fsb van 200 dan heb je 200x11,5=2300Mhz. Als je temps dan nog goed zijn kun je hem verder opvoeren totdat ie niet meer stabiel wil.
mn temps zijn 51 graden als ie gebruikt wordt
en 45 als ie niet gebruikt wordt :)

*EDIT*
ik heb um nu op MP van 11,5 en FSB van 205 hij draait nu op: 2364MHz :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:42 . Reden: na wijziging :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op naar 12. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 13:39
Heb gisteren een AQXEA 0405 WPMW Barton 2500+ opgepikt, deze draait nu met de boxed cooler. 11x200 @1,75v draait max 1min prime en dan knalt prime eruit. Heb ik nu een slechte core te pakken? WC inbouwen(Antec Sonata) is een gekut wegens erg weinig ruimte en ik wil liever meteen een goede cpu erin. Temp loopt al behoorlijk op, vandaar dat ik momenteel niet over de 1,75v wil gaan. Ik heb wel wel een Coolermaster heatpipe sink liggen, maar die past niet(big ass bevestigingsclip).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jonges

'zat net in het verkeerde topic'

ik heb een asus a7v8x-mx moederbord met een amd athlon 2500+
en wat ik ook heb geprobeerd, ik kan em niet oc-en, ( ik o.a geprobeerd :
2 keer een nieuwe bios(nu bios revison 1006), alle dingen die te maken hadden met cpu speed op manual gezet, dipswitch op het moeder bord op default(100) gezet en op 133 maar niets hielp heeft misschien 1 van jullie een idee waardoor dit kan komen, of is er met dit asus bordje gewoon weg niet te oc-en

specs

Amd athlon 2500+ ( met coolermaster Jet7)
Asus a7v8x-mx
Gf fx 5600 - core @350 - memory @ 750
corsair 512 ddr @ 333 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op 15 maart 2004 @ 19:06:
Ik hoef niet eens te gamen of mn PC te stressen.
Zodra ik het ding op zeg zo'n 2300 MHz wil laten lopen begint mn mobo als een idioot te piepen :(
mijn asus a7n8x begint ook te piepen als ik mijp cpu stress, het gepiep heb ik ook als ik met mijn muis naar beneden scroll in documenten.
ik heb het alleen maar als ik mijn ati 9800 pro erinsteek en met mijn 9100 heb ik het niet 8)7

kan dit een voeding probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het je moederbord die piept of je voeding ? Ik zit te denken aan een spoel die niet meer met zijn lak goed vast zit waardoor die kan gaan piepen.

Ik heb zelf ook de A7v8x met 333fsb sticker en het is niet een erg goed oc plank. Ik krijg hem maar niet veder dan een FSB van 192mhz. Als iemand een voltmod weet voor de chipset kom ik mischien wel veder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe nu stabiel 2442mhz 11x222 op 1.85v, gewoon met de standaard luchtkoeling van mijn Shuttle SN45G, als ik 11x225 probeer loopt ie af en toe vast in Americas Army, ben er iig wel blij mee zo....

owja, rest van de specs: AMD 2500+, corsair XMS pc3200LL (11,2,2,2), Shuttle mobo, Radeon 9800pro (420x398 (moet nog betere koeling op mem, trekt de XT speeds nog niet echt)), Maxtor 120gb 8mb

cpu temps liggen idle rond de 40 en stressed op zijn hoogst 50 graden

8)7 ?waarom zet ik men specs in de post als ze ook onder de post staan? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:20:
[...]

mijn asus a7n8x begint ook te piepen als ik mijp cpu stress, het gepiep heb ik ook als ik met mijn muis naar beneden scroll in documenten.
ik heb het alleen maar als ik mijn ati 9800 pro erinsteek en met mijn 9100 heb ik het niet 8)7

kan dit een voeding probleem zijn?
Ik had precies hetzelfde, alleen bij mij kwam het uit m'n voeding. Als ik bijvoorbeeld bij een .pdf'je de linkermuisknop vasthield dan bleef ie constant piepen. Ook bij prime95 stress test bleef ie achtereen piepen. Het was bij mij erg moeilijk om te horen waar het geluid vandaan kwam maar ik voelde tegelijk met die piep de voeding een beetje trillen. Nu heb ik een 520Watt ipv 340 en geen piep niks :) Probeer je cpu anders op een multiplier van 5 te zetten zodat ie veel minder stroom trekt. Bij mij was het toen afgelopen. In dat geval is het dus waarschijnlijk je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik zie niet veel staan over gebruikte coolers. Gebruiken jullie allemaal de standaard cooler die met de boxed versie meegeleverd wordt? Voldoet die als je wilt overclocken, maar niet al te extreem gaat?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10
FaceDown schreef op 24 maart 2004 @ 18:56:
Ik zie niet veel staan over gebruikte coolers. Gebruiken jullie allemaal de standaard cooler die met de boxed versie meegeleverd wordt? Voldoet die als je wilt overclocken, maar niet al te extreem gaat?
ik heb dit leuke dingetje( thermalright sp97) op mijn 2500+ zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcabusers.com/reviews/thermalright/sp97/full.jpg

Daarmee doet ie 2450 met 52 stressed :9 De boxed koeler zou ik niet aanraden, voor een vriend heb ik een 3200+ gebouwd met boxed koeler na 2 weken kon ik er nieuwe koeler opgezet omdat t ding stressed ruit boven de 60 uitkwam en dat is natuurlijk de bedoeling

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Dus ik kan beter de tray versie kopen met een fatsoenlijke cooler erbij?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu haal ik wel de 200mhz na dat ik de overvoltage jumper hebt omgezet. Volgens het boekje kan je daarmee alleen een hogere core spaningen verkrijgen terwijl dat niet het probleem was. In pratijk gebeurt dus veel meer waneer je die jumper om zet.
Mijn systeem loopt nou 2200Mhz FSB 200mhz Pifast stabiel.

Zelf gebruik ik de standaart koeler van me AMD 2500+ die ik overclokde hebt naar 3200+ 2200Mhz FSB 200mhz.
Wel heb ik een airduck gemaakt van me casefan naar me cpu. Me cpu wordt maximaal 48°C. Dus niet verkeerd zo standaart koeler.

Maar binne kort ga ik wel overstappen naar waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:01
Ik heb een barton 2600+,
string:

AXDA2600DKV4D
AQXEA0405WP8W

Wie weet hoe hard deze zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

mijn 3000+ deed 2475 op 225fsb x 11 op een vcore van 1,75 op een asus a7v600 mobo. dit was de max van mijn cosair value ddr400 geheugen (2,5-3-3-8).
tijdens F@H werd hij 53 graden met stock koeling en geen kast.

het mobo is nu stuk dus heb een infinity besteld en geil geheugen

axda3000dkv4d
aqxda 0317xpdw

edit:
ik zie mijn stepping niet in het lijstje staan, iemand een idee

[ Voor 11% gewijzigd door ikman op 25-03-2004 09:55 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benmen schreef op 25 maart 2004 @ 07:34:
Ik heb een barton 2600+,
string:

AXDA2600DKV4D
AQXEA0405WP8W

Probeer het uit zou ik zeggen....... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sv3n schreef op 24 maart 2004 @ 19:06:
[...]

ik heb dit leuke dingetje( thermalright sp97) op mijn 2500+ zitten:

[afbeelding]

Daarmee doet ie 2450 met 52 stressed :9 De boxed koeler zou ik niet aanraden, voor een vriend heb ik een 3200+ gebouwd met boxed koeler na 2 weken kon ik er nieuwe koeler opgezet omdat t ding stressed ruit boven de 60 uitkwam en dat is natuurlijk de bedoeling
Ik heb diezelfde cooler en als fan een Vantec tornado, 119CFM. Mijn temps zijn een stukkie beter :9 , 29c idle en 32 load (na game ut2k4) dit is met cpu op 2450 met vcore van 1.7V. Case temp van 25c, wel met het geluid van een opstijgende Boeing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP2500+ AQYFA

Met een Thermalright SP-97 + Vantec Tornado 92mm 119CFM
Vcore van 1.8V, FSB 220Mhz, met geheugen in sync 11-2-2-2

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/anime5/teknofan2003/Quick_Bench.JPG

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
code:
1
[url=URL van afbeelding][img=400,300]URL van afbeelding[/img][/url]

Heb je ook eens met pifast getest? Wat voor fsb heb je en op welk voltage is dat?
Nogal een mooie snelheid voor op lucht, mja zo'n heatsink + fan is niet de minste. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb net mijn T-bred 2400+ geruild met Barton 2600+. Meteen maar effe overklok geprobeerd.

MP 11.5 en FSB 180 maar boven 180 loopt mijn comp vast....

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
DJkim schreef op 27 maart 2004 @ 14:24:
Ik heb net mijn T-bred 2400+ geruild met Barton 2600+. Meteen maar effe overklok geprobeerd.

Op wat voor voltage is dat? Verhoog anders eens je cpu-voltage. Is het een recente cpu, van welke week?

offtopic:
Wie is dat in je icoon? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

pisart schreef op 27 maart 2004 @ 14:34:
[...]

Op wat voor voltage is dat? Verhoog anders eens je cpu-voltage. Is het een recente cpu, van welke week?

offtopic:
Wie is dat in je icoon? :9
AXDA2600DKV4D is serie nummer en het is beetje recente proc dacht ik zo...

nu loopt het 11.5x182... maar ik wil meer :P

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
(beetje dubbelpost)

XP2600+ AXDA0403 XPMW @ 2530 mhz @ 1.725 @ 56 graden windows stabiel (luchtkoeling...). Ben nog steeds bezig met mijn h20 maar time is killing me... :(

de XPMW's (zie startpost) gaan over het algemeen het snelst...

(ik kreeg trouwens ook 4 amd 64 3000+ XPMW's binnen @ work yesterday.. dus die klanten hebben mazzel :P alhoewel ik betwijfel dat ze het woord FSB uberhaupt kennen.... )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
DJkim schreef op 27 maart 2004 @ 15:19:
[...]

AXDA2600DKV4D is serie nummer en het is beetje recente proc dacht ik zo...

nu loopt het 11.5x182... maar ik wil meer :P
Als die recent is dan zal die wel gelocked zijn, dus moet je wel met de fsb overklokken. Verhoog het voltage van je cpu eens.
De weekcode is iets zoals: 0405 (van 2004 de 5e week) voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Benmen schreef op 25 maart 2004 @ 07:34:
Ik heb een barton 2600+,
string:

AXDA2600DKV4D
AQXEA0405WP8W

Een vriend van me heeft deze stepping ook. Haalde over de 2200 mhz met een Aero 7 Lite als koeling. Voltage was 10% boven stock. Temp. iets van 53 graden stressed.

Maar iedere procesor is anders... Kunt er dus weinig van zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:24:
Nu haal ik wel de 200mhz na dat ik de overvoltage jumper hebt omgezet. Volgens het boekje kan je daarmee alleen een hogere core spaningen verkrijgen terwijl dat niet het probleem was. In pratijk gebeurt dus veel meer waneer je die jumper om zet.
Mijn systeem loopt nou 2200Mhz FSB 200mhz
Zelfde plankje hier en ook de jumper verzet, kan nu zonder meer opstarten vanaf de FSB 191 en Ram volt op max., verder pc 2700 geheugen en jij gebruikt zeker pc 3200 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep PC3200,
Alleen bij 200mhz heb ik last van een coldboot :-(. Vandaar dat ik heb nu weer op 193mhz heb draaien. Maar sinds ik die overvolt jumpper heb omgezet kan ik opeens strakkere timings instellen voor me geheugen.

Binne kort krijg ik me waterkoeling set binne, alleen ik denk dat ik alleen me computer er stiller mee krijg. Tenzij ik ergens een voltmod kan vinden voor dit moerderbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Ik moet de cache nog unlocken van mijn 2000+ thorton

hij doet 2333mhz nog stabiel, 2350 geeft pifast fouten en prime95 geeft ook errors
met asynchroon mem, tis slechts pc2700 dat niet goed wil op mn mobo

Stepping is AQZFA 0343 RPMW

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Wat zijn nou eigenlijk de beste mobo's om bartons op over te clocken?

Ben namelijk van plan om een 2500+ aan te schaffen en een A7N8X-E Dlx mobo. Is dat een beetje geschikt mobo, of zijn er andere mobo's die veel beter geschikt zijn?

Als het niet veel uitmaakt ga ik sowieso voor de Asus, vanwege goede ervaringen met 't merk en 't uitgebreide mobo.

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DFI NForce2 Infinity en Lanparty Rev B :P . Halen uit de doos FSB's van 250 en hoger, Vmem kun je instellen tot 3.3V, VDD tot 1.9V (of 2V), en Vcore tot 2V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

op deze site http://mp3.zonebg.com/cpu/cpu.php worden de tekst(tekens) op je cpu vertaald naar leesbare taal.
daar door kan je zien welke stepping je heb en uit welke week hij komt enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door ikman op 29-03-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
yeh! heb me barton2500 (voor week 40 gelukkig :) ) nu op 11.5 x 205 lopen @ 2.364Mhz! Ben nu 3dmark2001 aan het draaien!

Dit allemaal met luchtkoeling :)

Specs zijn:
-Chieftech Matrix big tower met 3 case fans voor en 2 achter :) (net nieuw:))
-gigabyte GA-7N400 Pro2 (nforce 2 ulta)
-amd barton @ 1.95 volt dmv pin-mod of wire-trick
-spire wishperrock 4 met betere fan (3200rpm)

Temps zijn stressed zo'n 62graden en idle 55 dmv s2k (http://edf.homeip.net/home/category.php?ItemID=77)

denk niet dat me cputje hoger wil, bij 210bus krijg ik blauw scherm zodra ik inlog op win2k. Kan nog wel meer volts geven maar vind 1.95 al erg veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Ik heb me barton 2600+ (wel gelocked.jank jank* :'() nu @ 2330 stabiel (gebenchmarked met 3dmark03 01 en aquamark). Ik ga van het weekend ff voltmod doen op mijn moederbordje (asrock k7s8x 3.0) en ff aero 7+ coolertje erop zetten inplaats van boxed coolertje. Ik zal results nog wel ff posten :) Maar opzich ben ik wel tevreden met dit resultaat..voor boxed cooler ( idle temp 40 graden en 52/55 graden als ie druk bezig gaat ).
Voltage van me cpu is nu trouwens 1.72-> moederbord ondersteunt geen vcore settings behalve 5% verhoging :'()

[ Voor 14% gewijzigd door DeSire op 30-03-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Mister_X schreef op 29 maart 2004 @ 19:33:
yeh! heb me barton2500 (voor week 40 gelukkig :) ) nu op 11.5 x 205 lopen @ 2.364Mhz! Ben nu 3dmark2001 aan het draaien!

Dit allemaal met luchtkoeling :)

-amd barton @ 1.95 volt dmv pin-mod of wire-trick
Met die pinmod kon je toch max 1,85 instellen 8)7

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op 27 maart 2004 @ 14:24:

Ik ken dit probleem met de 8RDA+. De enige manier om er enig goed resultaat eruit te halen is 11*200. Alle MP's boven 11 doet hij raar mee. Trouwens bij alles boven 200 Mem snelheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik heb gister een 2500+ barton besteld. Nou belde die winkel dat ze de 2500+ niet meer hadden, maar dat ik voor hetzelfde geld een 2600+ kreeg (ook de barton versie).
Is die ongeveer even goed overclockbaar als de 2500? Voor zover ik kan nagaan is het enige verschil een 11,5 multiplier ipv een 11, of zijn er andere verschillen die het overclocken kunnen bemoeilijken? :P

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Chi3F schreef op 01 april 2004 @ 13:11:
Ik heb gister een 2500+ barton besteld. Nou belde die winkel dat ze de 2500+ niet meer hadden, maar dat ik voor hetzelfde geld een 2600+ kreeg (ook de barton versie).
Is die ongeveer even goed overclockbaar als de 2500? Voor zover ik kan nagaan is het enige verschil een 11,5 multiplier ipv een 11, of zijn er andere verschillen die het overclocken kunnen bemoeilijken? :P
Ik heb ook een 2600+! Met een beetje mazzel en redelijke koeling (Aero 7 lite of iets dergelijks) kom je wel aan een FSB van 200. Ik ben tot 205 gekomen met een Vcore van 1.825v en 47 graden idle....

Succes zou ik zeggen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Chi3F schreef op 29 maart 2004 @ 17:03:
Wat zijn nou eigenlijk de beste mobo's om bartons op over te clocken?

Ben namelijk van plan om een 2500+ aan te schaffen en een A7N8X-E Dlx mobo. Is dat een beetje geschikt mobo, of zijn er andere mobo's die veel beter geschikt zijn?

Als het niet veel uitmaakt ga ik sowieso voor de Asus, vanwege goede ervaringen met 't merk en 't uitgebreide mobo.
Voor amateur gebruik en studenten zoals ik is die Asus A7N8X-E een prima bordje! Zit alles op en goede support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

DeSire schreef op 30 maart 2004 @ 18:54:
Ik heb me barton 2600+ (wel gelocked.jank jank* :'() nu @ 2330 stabiel (gebenchmarked met 3dmark03 01 en aquamark). Ik ga van het weekend ff voltmod doen op mijn moederbordje (asrock k7s8x 3.0) en ff aero 7+ coolertje erop zetten inplaats van boxed coolertje. Ik zal results nog wel ff posten :) Maar opzich ben ik wel tevreden met dit resultaat..voor boxed cooler ( idle temp 40 graden en 52/55 graden als ie druk bezig gaat ).
Voltage van me cpu is nu trouwens 1.72-> moederbord ondersteunt geen vcore settings behalve 5% verhoging :'()
Koop i.p.v. die Aero 7+ de Aero 7 Lite!!
Scheelt je in geld en performance! Heb reviews gezien waarin de 7 lite beter koelt dan de 7+. Dit komt omdat de diameter van de vertilator groter is dan die op de 7+ zit..... Ik zoek nog wel ff naar een review...

EDIT: check deze reviews maar eens:
http://www.datafuse.net/aerolite-2.php
http://www.bjorn3d.com/_p...?articleID=315&pageID=435
http://www.x-trememodz.co...ontent&pa=showpage&pid=54

B)
En test je systeem nog ff met Pifast. Mijn systeem "leek" ook stabiel te zijn. 3Dmark, Sisoft sandra en spellen deden het allemaal prima.. Maar toen ik Pifast ging draaien liep ie telkens vast. Moest m'n Vcore verhogen van 1.75v tot 1.825 voordat ie echt stabiel liep en geen fouten meer maakte... :X
Wil je een stabiel systeem, draai die benchmark dan een aantal keer!

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door bosaap22 op 01-04-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe mij maar een epox 8rda3+ +2500+barton (die is gelockt:()
ik heb hem nu op een fsb van 215*11 draaien het draait rete stabiel mun voltage 1,750v:)
Heeft iemand een idee of ik hem nog hoger kan krijgen?
ik zit nu met een Aero 7+ cooler op 42 gr stressed :)
zal ik dan ook de mosfets moeten gaan koelen ben best wel een noobie hierin :+

mun spec's
Epox 8rda3+
Twinmos 512 ddr 333mhz
GeforceFX 5900XT @ 5900 ultra
audigy 2 player
120 gb maxtor 7200 RPM

alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:01
uhmz mijn core is een tpmw
op een abit nf7-s
voltage= 1.65 (volgens abit proggie)
fsb=210
mp=11
speed=2315
temps= 21c case 41.5c core

geen pic van wcpuid helaas heb effe geen host tot mijn beschikking :'(
iemand die hem wil hosten voor mij

oja koeler is een aero7+ lite... 2600rpm minuut... kan tot 3800rpm minuut...
moet dus nog wel een beetje rek in zitten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:05:
doe mij maar een epox 8rda3+ +2500+barton (die is gelockt:()
ik heb hem nu op een fsb van 215*11 draaien het draait rete stabiel mun voltage 1,750v:)
Heeft iemand een idee of ik hem nog hoger kan krijgen?
ik zit nu met een Aero 7+ cooler op 42 gr stressed :)
zal ik dan ook de mosfets moeten gaan koelen ben best wel een noobie hierin :+

mun spec's
Epox 8rda3+
Twinmos 512 ddr 333mhz
GeforceFX 5900XT @ 5900 ultra
audigy 2 player
120 gb maxtor 7200 RPM

alvast bedankt
Je zit met 166mhz geheugen over te klokken en je zit al op 215mhz, dus als dat sync is dan ben je toch al ver gekomen.
Welke voltage krijgt het geheugen? Ik zou de timings niet zo strak zetten, voltage verhogen en nog wat hoger proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
bosaap22 schreef op 01 april 2004 @ 23:02:

[...]

En test je systeem nog ff met Pifast. Mijn systeem "leek" ook stabiel te zijn. 3Dmark, Sisoft sandra en spellen deden het allemaal prima.. Maar toen ik Pifast ging draaien liep ie telkens vast. Moest m'n Vcore verhogen van 1.75v tot 1.825 voordat ie echt stabiel liep en geen fouten meer maakte... :X
Wil je een stabiel systeem, draai die benchmark dan een aantal keer!

Succes!
Als je je systeem echt stabiel wilt hebben, dan moet je testen met prime95 voor een paar uur. Als je geen error krijgt dan is je cpu echt stabiel. Prime95 is veel intensiever dan pifast.

edit:
Damn, dat kon ook in die andere post 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door pisart op 02-04-2004 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook net m'n barton 2500+, een AXDA2500DKV4d AQYHA 0408 TPMW.
Clockt deze een beetje.
ik ha hem met 1.675volt al op 200*11, maar hij werd een beetje warm, 65+ :X
Dus dat wordt ff een vervanger zoeken voor m'n boxed gevalletje.

En nog even een vraag, hebben jullie ook dat hij idle zeg maar 38 graden is, en dan bijv een programma opstart en dan de temperatuur in 2 sec op 50 zit? bij m'n p4 gaat dit veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 02 april 2004 @ 08:36:
[...]

Je zit met 166mhz geheugen over te klokken en je zit al op 215mhz, dus als dat sync is dan ben je toch al ver gekomen.
Welke voltage krijgt het geheugen? Ik zou de timings niet zo strak zetten, voltage verhogen en nog wat hoger proberen.
pfff ik d8 dat de timings 3/3/7 zijn, de voltage is gwoon hetzelfde het geheugen draait nu op 168 mhz (is het wel verstandig om het geheugen nog hoger te zetten? ivm met de hitte?

ik ben nu op stage :P:S k kan t vanaf hier zo niet zien :P
tot hoever kan de voltage ong? 1,85V ofzo 8)7 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 11:41:
[...]

pfff ik d8 dat de timings 3/3/7 zijn, de voltage is gwoon hetzelfde het geheugen draait nu op 168 mhz (is het wel verstandig om het geheugen nog hoger te zetten? ivm met de hitte?

ik ben nu op stage :P:S k kan t vanaf hier zo niet zien :P
tot hoever kan de voltage ong? 1,85V ofzo 8)7 ?
Als je nog maar op 168mhz zit, dan kan het geheugen toch nog wel wat hoger en het voltage ervan ook. Hitte valt wel mee met geheugen, zolang je maar geen heatspreaders hebt, want die zijn alleen maar nadelig.
Hoe hoog je voltage van cpu kan zetten hangt af van je koeling. 1.85v met gewone luchtkoeling zal wel het max zijn ivm temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
damn hoe komen jullie aan die hoge fsb :/ ik krijg em nie hoger dan 205 en 203 normaal stabiel. Ik heb een wel een klein kut blokje @ me chipset(word btw best wel warm als ik eraan voel :P)..heeft dat hier mee te maken of heeft dat met me geheugen te maken ofzo :/
nouja me specs ff dan..
amd 2600+(gelockt dus kan geen multiplier veranderen
k7s8x 3.0 asrock moederbordje
ddr 3200 geheugen
heb btw dus een aero 7+ cooler dus cpu temp is wel rlxt : 36-38 idle en strested @ 40-42 (als ik em @2300 mhz heb lopen ..dus fsb van 200).
Ik hoop dat iemand hulp kan bieden :) thx _/-\o_ :+

[ Voor 4% gewijzigd door DeSire op 02-04-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 02 april 2004 @ 12:21:
[...]

Als je nog maar op 168mhz zit, dan kan het geheugen toch nog wel wat hoger en het voltage ervan ook. Hitte valt wel mee met geheugen, zolang je maar geen heatspreaders hebt, want die zijn alleen maar nadelig.
Hoe hoog je voltage van cpu kan zetten hangt af van je koeling. 1.85v met gewone luchtkoeling zal wel het max zijn ivm temperaturen.
dank je dank je :D _/-\o_
xal t na t weekend ff uitproberen tot hoe hoog die kan dan zal ik t wel zeggen wat echt de max is :) ;)
nice weekend

thnx a lot:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

DeSire schreef op 02 april 2004 @ 14:08:
damn hoe komen jullie aan die hoge fsb :/ ik krijg em nie hoger dan 205 en 203 normaal stabiel. Ik heb een wel een klein kut blokje @ me chipset(word btw best wel warm als ik eraan voel :P)..heeft dat hier mee te maken of heeft dat met me geheugen te maken ofzo :/
nouja me specs ff dan..
ddr 3200 geheugen
heb btw dus een aero 7+ cooler dus cpu temp is wel rlxt : 36-38 idle en strested @ 40-42 (als ik em @2300 mhz heb lopen ..dus fsb van 200).
Ik zit ook rond de 203/ 205 hoor...
Temperatuur is prima. Geheugen is ook goed lijkt me.
Heb je al je Vcore omhoog gegooid? Verhoog die eens en kijk dan nog eens hoeveel FSb je erbij kunt zetten. Wel goed testen! (Pifast, Prime95 etc..)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje... 'k heb dit weekend een pc gebouwd met de volgende specs:

ASUS A7N8X-E deluxe
AMD Athlon XP 2800+
300W voeding (Paradigit kast, voeding getest tot 380W prima)
2x Corsair XMS-line 256Mb pc3200
XFX FX5900XT 128Mb
Zalman 7000a Alu/cu koelertje
WD 120Gig HD
DVD-drive en CD-fikker + een floppydrive

Bakje draait prima, lekker snel en stabiel.
Nou had ik wel verwacht dat de proc gelockt zou zijn, maar ik kan de fsb totaal NIET verhogen: als ik 'm ook maar 1Mhz verhoog krijg ik bij booten de melding "system fail due to processor overclocking" en clockt'ie 'm terug naar 1250Mhz :( . Ik draai bios rev1.006, 1.008 is uit maar zou alleen betere geheugencompatibiliteit bieden. Voltages zijn prima... ik heb het vermoeden dat dit aan de bios ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 16:31:
Ik heb een vraagje... 'k heb dit weekend een pc gebouwd met de volgende specs:

ASUS A7N8X-E deluxe
AMD Athlon XP 2800+
300W voeding (Paradigit kast, voeding getest tot 380W prima)
2x Corsair XMS-line 256Mb pc3200
XFX FX5900XT 128Mb
Zalman 7000a Alu/cu koelertje
WD 120Gig HD
DVD-drive en CD-fikker + een floppydrive

Bakje draait prima, lekker snel en stabiel.
Nou had ik wel verwacht dat de proc gelockt zou zijn, maar ik kan de fsb totaal NIET verhogen: als ik 'm ook maar 1Mhz verhoog krijg ik bij booten de melding "system fail due to processor overclocking" en clockt'ie 'm terug naar 1250Mhz :( . Ik draai bios rev1.006, 1.008 is uit maar zou alleen betere geheugencompatibiliteit bieden. Voltages zijn prima... ik heb het vermoeden dat dit aan de bios ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hhmmm vreemd. Ik heb hetzelfde bordje en geen problemen.
Hoe zit het met je temperaturen? Zijn die verder wel normaal? (Zit een handig proggie op de cd van ASUS.)
Aan het bios lijkt het niet te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kast temp 28c, proc 39c idle.
stressed haalt'ie meestal de 50c niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Helaas ga ik de 200MHz niet halen met mijn XP2500+ op een ASUS A7N8X deluxe rev2.0.
Memtest 86+ gaat goed, ik heb mijn geheugen dan op 2-3-3-3 staan.
Booten naar Windows lukt ook, maar pifast knalt er gelijk uit.
RTCW ET start op maar knalt er ook snel uit, m'n proc heeft dan trouwens een temp van 52°C. Ik gebruik nu een spanning van 1,8Volt om het stabiel te krijgen.
Misschien dat een betere koeler mij nog wat gaat helpen, ik gebruik nu een coolermaster CP5-7JD1B.
Ik zou de koeler kunnen gaan gebruiken die bij m'n proc zat.
Of een nieuwe kopen. Daar heb ik nog niet veel zin in; ik heb net een nieuwe voeding gekocht om te zien of het daar misschien aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ik ben mijn barton 3000+ (333) eens alleen fsb gaan overclocken en de totaale snelheid ongeveer gelijk gelaten. 230 fsb lukt maar als ik een bench draai loopt ie vast. met meer spanning er op zou het wel lukken (moet ik nog proberen). nu is het 1,85 op core en 2,85 op mem op 228fsb op 2,5-3-3-8. de temp is ongeveer 45 tot 50 graden met mijn volcano 12 op zijn stilst zonder kast en met een koele zuchtg lucht van buiten.

mijn specs:
asus a7v600 mobo
barton 3000+ (333) met volcano 12
geheugen is cosair value vs512mb400 met nexus heatspreader
sapphire 9600xt 256mb met giant 3 zonder fans
wd 40gb hdd
q-tec 400w lownoise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSire schreef op 02 april 2004 @ 14:08:
nouja me specs ff dan..
ddr 3200 geheugen
Ik heb even een klein vraagje voor jou. Ik heb ook een aero 7+. Jij zegt dat je 42 stressed haalt, maar welke temp bedoel je hiermee? De diode of de socket? Mijn diode is 60 stressed en socket 45 stressed.

Is dit trouwens een nette temperatuur? Ik draai nu nog met een 300watt no-name. Mijn verder specs zijn:

ASUS a7n8x-deluxe 2.0
amd 2800+ op 3200+
ati radeon 9800 pro (128)
1x 30 gb
1x 120 gb 8 mb cache
1x dvd brander
1x cdbrander

Ik mag aannemen aan dat mijn 300 watt veels te weinig is? Heb inmiddels mijn 9800 pro er al uit. Zal mijn temp ook iets dalen als ik een andere voeding erin doe?

Bvd, Roach
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.