Plague schreef op 02 maart 2004 @ 00:47:
Stel, ik zou ze nu opvragen, zou ik ze dan opgestuurd krijgen, of wordt dan gelijk nog even gebelt met het WBP, of het er toch maar even niet onder valt, om maar even kort door de bocht te zijn? Of wordt, op grond van de algemene voorwaarden, mijn account gewoon gebanned? Of worden ze nu nog gewoon verstuurd?
Ze worden gewoon gestuurd, echt. Daniel heeft al lang gezegd dat als er echt iemand is die graag z'n persoonsgegevens wil hebben en hij/zij vraagt dat op een nette manier aan, hij ze op zal sturen. Maar nogmaals: dat is tegen een vergoeding van 4,50 per aanvraag en gaat niet per email ofzo

Ik vraag me dit af, omdat ik serieus wel geinteresseerd ben in mijn notes. Simpelweg omdat ik niet een al te representatief verleden heb op GoT Dan vind ik het interessant om te weten wat mensen toen en nu van mij denken. En nee, ik zal ze er niet op aanspreken, want ik ben er niet trots op, dat is hoe ik toen was. Zo dachten zij toen over mij. Misschien nu wel heel anders? Wie weet?
Als je wil weten hoe men over je denkt, kun je ook een mod vragen of hij dat voor je kan bekijken, er zijn echt al wel 's users op m'n ICQ geweest die me hebben gevraagd hoeveel OW's ze hadden en waarvoor. Ik wil ze dat ook best vertellen, maar ik ga niet letterlijk notes voorlezen. Een klein overzicht van de genoteerde dingen wil ik echter best geven, zo geheim zijn ze ook weer niet. Je moet van je fouten leren en als je niet weet wat je fout doet, leer je daar ook niet van natuurlijk
offtopic:
En nu niet allemaal op m'n ICQ om notes gaan vragen

Dit zal voor veel mensen de reden zijn persoonsgegevens aka notes op te vragen. Niet omdat ze nou zo per-se alles willen weten wat over hen geregistreerd staat. Het is gewoon interesse. Ik heb op mijn werk ook wel eens aan mijn leidinggevende gevraagt hoe hij over mij dacht. Daar heeft hij toen ook gewoon antwoord op gegeven. (En daar hoefde ik niet eens voor te betalen

)
_Daar_ hoef je bij ons ook niet om te vragen, dat kan iedere mod je vertellen. Maar val nu niet massaal de crew lastig om zoiets

Daarbij komt dat ik nogal een "rijkelijk" (

) verleden heb, dus er staat ongetwijfeld wel aardig wat over mij gedocumenteerd. En ja, ik weet dat dat meer negatief dan positief zal zijn.
En nee, ik hoef het niet te weten om het weten. Ik ben serieus geinteresseerd in hoe de leidinggevenden hier over mij dachten en denken.
Hiermee heb ik proberen te verwoorden hoe users die hun notes op willen vragen waarschijnlijk denken over het opvragen van notes, en neem daarbij dus geen duidelijk standpunt in. Vanuit mijn oogpunt zou ik ze graag weten, maar vanuit crew-perspectief kan ik me enorm goed voorstellen dan het juist voor hen "inbreuk op privacy" is, omdat het door hen is geschreven, zonder de intentie dat de user in kwestie dit ooit te lezen zal krijgen 
Ik snap het wel, maar die interesse moet je dan ook gewoon zo brengen. Als jij wil weten hoe de crew over je denkt, vraag _dat_ dan. Eis dan geen notes via De Wet Bescherming Persoonsgegevens, want dat is dan niet wat je wil. Je wil gewoon weten hoe wij over je denken en wat je nog moet verbeteren om een meer geliefde user te worden, dat wil iedere mod je met plezier vertellen, ik bedoel: daar gaat je hele job als mod om: het forum "leuk" houden. Als users zichzelf aan willen passen is dat alleen maar toe te juichen en aarzel dus ook niet om na te vragen wat de crew van je vindt. Wie weet valt dat best mee overigens
edit:
Curry: Mijn post was langer
curry684 schreef op 02 maart 2004 @ 00:56:
[...]
Theoretisch kunnen wij als crew zelfs op grond van de WBP weigeren om notes uit te leveren als een van de schrijvers daar bezwaar tegen maakt, maar die passage heb ik hier nog nergens aan hoeven halen

Euhm, de namen van de mods worden, voor alle duidelijkheid zeg ik dat nog maar 's, NIET vermeld bij het opvragen van je persoonsgegevens. De notes zijn dus min of meer anoniem

December schreef op 01 maart 2004 @ 23:31:
[...]
Ik wil best toegeven dat ik heel benieuwd ben wat er in m'n notes staat, vooral ook omdat ik van horen zeggen te weten ben gekomen dat ik een aardige hoeveelheid heb en dat er sommigen flink hilarisch zouden zijn (

).
Nu heb ik niet actief meegedaan met deze discussie, dus ik heb me ook niet verscholen achter juridische blabla, maar wat bereik ik ermee als ik toegeef dat ik wil weten wat er in m'n notes staan? Jullie geven ze toch niet zomaar vrij, dus het heeft bar weinig zin om eerlijk te zijn (of je niet meer te 'verschuilen') in deze situatie, want naast jouw stijging in aanzien vanwege eerlijkheid win je er niks mee

Nou, kijk, ik heb de discussies een beetje gevolgd en om nou te zeggen dat de sfeer lekker was. Er werd maar wat juridisch heen en weer gegooid met argumenten waarom notes wel of niet persoonsgegevens zouden zijn. Dat had dus best anders gekund, vind ik. Ik weet er qua juridische achtergrond geen bal vanaf, maar in feite is het belachelijk dat er een geautomatiseerd systeem moet komen om je persoonsgegevens op te vragen. Dat heeft echt geen enkele andere website
Maar goed, jij persoonlijk hebt er niks aan, maar als iedereen gewoon had gezegd dat het om de notes ging (wat overigens wel overduidelijk was

), was het hele sfeertje omtrend dat script wat er moet komen wat minder gespannen geweest.
Ik had je bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat je gewoon op ICQ wat info over je notes kon krijgen. Wat je gewoon nevernooitniet gekregen zou hebben is de letterlijke inhoud + namen enzovoorts zoals ik ze zie, alleen een globale indruk
[
Voor 26% gewijzigd door
Grrrrrene op 02-03-2004 01:07
]