Na 3 jaar intensief pc-gebruik was mijn "straaljager-amd-koeler" (eindelijk) versleten --> tijd voor een nieuwe/betere/stillere!!!
Ik koos een termaltake volcano 7s (21 dB), die zou m'n amd athlon (800 Mhz
) wel lekker koel houden. Verder was de oude voeding ook lawaaierig en als een keer half uitgefikt, dus die moest ook vervangen worden door een nieuwe, een TopPower 420 Watt met 3 fans.
Alleen na het plaatsen van de koeler zou de voeding niet meer in me kast passen (ff voor de duidelijkheid: dat wist ik al voordat ik de koeler kocht
)
Het werd dus tijd voor een modje: die voeding moest achterop de kast

In de voeding moesten 4 nieuwe schroefgaten, gewoon op de goeie plaats boren met een 2,5 mm staalboor. Het is wel aan te raden om voor het boren je voeding (gedeeltelijk) uit elkaar te halen, want je moet natuurlijk niet in je elektronica gaan boren
Uiteraard vervalt hierbij elke garantie die je op je voeding heb!
Verder moet je eventueel een fan omdraaien (mijn voeding heeft 3 fans, 1 moest omgedraaid)
En dat met een beetje rommelen krijg je de voeding er aan

(het noppenschuim in me kast is voor geluidsisolatie, verder zijn me hdd's opgehangen met tie-raps
dat scheelt ook veel herrie)

Het ziet er misschien niet heel elegant uit (alhoewel ik het geen lelijke voeding vind) maar het werkt prefect

Neon-fannetje, op zich ook niet onaardig
Nou ben ik dus benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben gedaan, en hoe hun ervaringen daarmee mee zijn. Graag PICS! dan kunnen we de originaliteit/creatieviteit van de modders ook beoordelen.
Ik koos een termaltake volcano 7s (21 dB), die zou m'n amd athlon (800 Mhz
Alleen na het plaatsen van de koeler zou de voeding niet meer in me kast passen (ff voor de duidelijkheid: dat wist ik al voordat ik de koeler kocht
Het werd dus tijd voor een modje: die voeding moest achterop de kast
In de voeding moesten 4 nieuwe schroefgaten, gewoon op de goeie plaats boren met een 2,5 mm staalboor. Het is wel aan te raden om voor het boren je voeding (gedeeltelijk) uit elkaar te halen, want je moet natuurlijk niet in je elektronica gaan boren
Verder moet je eventueel een fan omdraaien (mijn voeding heeft 3 fans, 1 moest omgedraaid)
En dat met een beetje rommelen krijg je de voeding er aan
(het noppenschuim in me kast is voor geluidsisolatie, verder zijn me hdd's opgehangen met tie-raps
Het ziet er misschien niet heel elegant uit (alhoewel ik het geen lelijke voeding vind) maar het werkt prefect
Neon-fannetje, op zich ook niet onaardig
Nou ben ik dus benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben gedaan, en hoe hun ervaringen daarmee mee zijn. Graag PICS! dan kunnen we de originaliteit/creatieviteit van de modders ook beoordelen.