Het zou kunnen. Daar MOET je zelfs op veel plaatsen een spatie neerzetten (anders is het fout), daar waar wij in Nerderland de woorden aan elkaar schrijven.
Dus, het is inderdaad
wel een 480 Watt-voeding en
niet 480 Watt voeding zonder koppelteken?
Dan heb ik niks gezegd, als dat een regel is; maar ik heb vroeger altijd geleerd dat "woorden de niet bij elkaar horen niet door een koppelteken verbonden mogen worden."
Dat levert dus op:
dual-channel geheugen, 480 Watt voeding, enz enz. Dat heb ik altijd zo gedaan... dual-channel-geheugen vind ik vreemd uitzien. (Ik zie trouwens ook vaak gewoon "dual channel', zonder koppelteken.)
Het kan héél goed zijn dat e regels veranderd zijn, in de nieuwe spelling; over het koppelteken ben ik nu helemáál niet meer zeker. Dat wordt opzoeken
Iets wat wél veranderd is: vrouwelijkheid van bedrijven.
Vroeger was het:
Intel heeft
haar processoren in prijs verlaagd.
Philips heeft
haar winst verdubbeld.
Nu is dat gewoon mannelijk, met
zijn.
Ik weet even niet of dat ook voor voertuigen geldt. Vroeger waren boten, vliegtuigen en space shuttles (space-shuttles

) ook vrouwelijk. Voertuigen met een naam, in elk geval. Is dat nog zo, of zijn die nu onzijdig of zelfs mannelijk ?
Die veranderende spellingsregels maken een mens knettergek. Het enige waar ik nog 100% zeker van ben in de grammatica zijn D/T perikelen
Leg eens even uit, om te zien of ik op spellingsgebied nog meer fouten maak... vooral fouten die 10 jaar geleden goede en zelfs verplichte schrijfwijzen waren
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 41851 op 10-04-2004 00:24
]