Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vragen over zelfbouwserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op het moment een servertje aan het bouwen van mdf. Op de server komt linux en apache te draaien. De binnenste maten zijn 40x40x8.5 cm en 12mm dik mdf. Nu had ik een paar vragen:

- in een toetsenbordkabel zitten 4 draden, hoeveel zitten er in een muis? En welke kleur draden gaan naar welke pinnen?

Afbeeldingslocatie: http://www.aal.be/nl/edu/fig/taal_ps2.jpg

Het was namelijk de bedoeling om de ps2 poort intern door te verbinden naar de voorkant en daar een andere soort aansluiting te maken (het toetsenbord/de muis word ook aangepast natuurlijk)

- de hdd activity ledbar kon ik al, maar is dit ook te maken voor de upload/download activiteit??

- wat voor besturingsysteem en andere software zou er volgens jullie het best op het servertje kunnen?

Alvast heel erg bedankt _/-\o_

• Erikjuuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier heb je misschien iets aan,

Afbeeldingslocatie: http://www.stanford.edu/class/ee281/projects/aut2001/digitalcookbook/ps2.jpg

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Je zou Smoothwall kunnen draaien. Ben er zelf erg tevreden over :)

Activity bar voor netwerkverkeer is nogal moeilijk zie dit topic:

[rml][ EL] Netwerk (Kabel) Activiteit Led[/rml]

Verwijderd

Toetsenbord / Muis

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/minidin6f.gifPS2 Toetsenbord/Muis:
(6 pin Mini-DIN female op de computer)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/din5df.gifAT/XT Toetsenbord:
(5 pin DIN 180° DIN41524 female op de computer)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsub9f.gifSeriële Muis:
(9 pin D-Sub female op de computer)

MiniDIN
(PS2)
DIN
(AT/XT)
D-Sub
(Seriëel)
NaamOmschrijving
12-DATAKey Data
--2RXDReceive Data
345GNDGround
457VCC+5 VDC, 100 mA max
51-CLKClock
--3TXDTransmit Data
-3-/RESETReset (oude toetsenborden)
NB:
MiniDin (PS2) <> DIN (AT/XT) conversie is alleen voor toetsenborden
MiniDin (PS2) <> D-Sub (Seriëel) conversie is alleen voor combo-muizen

CME Faq: Wat is de pinout van mijn COM/LPT/USB/XYZ-poort?:
- http://www.hardwarebook.n...r/userinput/ps2mouse.html
- http://www.hardwarebook.n...serinput/keyboardpc6.html

De Up/Download activiteit kun je met een parallelpoort LED bar + stukje software regelen. Hardwarematig is het niet (simpel) te doen vanaf een UTP kabel.
Par. poort Faq: Hoe sluit ik een CPU activity meter aan?
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=34
http://discolitez.com/circuits.shtml

Qua besturingssysteem: Ligt er maar helemaal aan wat je eigen voorkeuren zijn, wat je hebt liggen/wat het mag kosten en waarmee je het beste uit de voeten kan. Een server is zo slim als zijn beheerder dom is ;)
WOS Faq: Welke Windows op mijn systeem?
NOS Faq: Welke Linux distributie moet ik nemen?
PNS Faq

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor alle reacties :) ik zal nu even alle links nalopen, op de download/upload ledbar na is me alles nu duidelijk. ;)

Bedankt nogmaals _/-\o_

• Mr_White
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12-2021

Mr_White

DPZ-Schildpad

Je hebt dus hetzelfde idee als ik dus had :P Ben zeer benieuwd hoe de jouwe eruit gaat zien. Succes iig!

[rml][ CM] Custom Case (19 inch wood)[/rml]

Canon 300D | Canon SpeedLite 550EX | Canon 18-55 EF-S | Sigma 24-70 f2.8 EX DG | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300 LD Macro | Tas | Zooi CF

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 19:53:
ik ben op het moment een servertje aan het bouwen van mdf. Op de server komt linux en apache te draaien. De binnenste maten zijn 40x40x8.5 cm en 12mm dik mdf. Nu had ik een paar vragen:

- in een toetsenbordkabel zitten 4 draden, hoeveel zitten er in een muis? En welke kleur draden gaan naar welke pinnen?

[afbeelding]

Het was namelijk de bedoeling om de ps2 poort intern door te verbinden naar de voorkant en daar een andere soort aansluiting te maken (het toetsenbord/de muis word ook aangepast natuurlijk)

- de hdd activity ledbar kon ik al, maar is dit ook te maken voor de upload/download activiteit??

- wat voor besturingsysteem en andere software zou er volgens jullie het best op het servertje kunnen?

Alvast heel erg bedankt _/-\o_
Uhm.. waarom zou je andere stekkers voor je ps2 poorten gaan gebruiken en waarom wil je weten welke pin wat is? Gewoon dezelfde pinnen van je moederbord door laten gaan naar dezelfde pinnen van je toetsenbord en/of muis, is altijd goed... :)

Besturingssysteem: ik ben momenteel ook een servertje aant opzetten met Debian GNU/Linux 3.0r2, om te testen.. Ik ben benieuwd of dat lukt.. :)

Offtopic >> toen ik dit topic opende en die foto zag dacht ik eerst dat het een krachtstroomkabel was :+

Verwijderd

Kan je niet gewoon zo'n verlengkabel gebruiken omk de aansluiting naar voren te brengen??

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Als ik jou was zou ik al je connectors van je moederbord gewoon aan de voorkant van de kast maken, eventueel met een mooi klepje ervoor, heb je ook geen gezeik met poorten verlengen en heb je gelijk usb en audio (indien onboard) aan de voorkant.
het enige nadeel is dan je vgakabel. ik weet niet of dit onoverkomelijk is...

Nooooh! Stahp!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Wat je ook kan doen... Is gewoon een kijkje nemen in de handleiding van je moederboard of zoeken naar specificaties van een PS/2-poort. MSI legt uit waarvoor de draden/pinnen zijn en waar ze zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Mr_White schreef op 27 februari 2004 @ 21:05:
Je hebt dus hetzelfde idee als ik dus had :P Ben zeer benieuwd hoe de jouwe eruit gaat zien. Succes iig!

[rml][ CM] Custom Case (19 inch wood)[/rml]
Ik had jouwe al gezien ja :P Als mijne klaar is laat ik wel ffiez knappe foto`s maken en dan hoor je het nog wel.

wat betreft de aansluitingen: 3 gaten in de achterkant geboor waardoor de toetsenbord/muis/geluids-kabels naar binnen kunnen en zo aan het moederbord kunnen. UTP'contactdoosje' in de achterkant gefixt zodat het internet netjes binnengehaald kan worden en de voedingsstekker ook netjes weg gewerkt.

moederbord>----utp----<[contactdoosje]>----utp----<router

opt moment ben ik aan het alles ant vastlijmen maar het gaat niet zo lekker :S zijkant aan de deksel vastgeplakt enzow :'( maar dat is nu weer verholpen.

• Mr_White
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12-2021

Mr_White

DPZ-Schildpad

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 20:10:
[...]

Ik had jouwe al gezien ja :P Als mijne klaar is laat ik wel ffiez knappe foto`s maken en dan hoor je het nog wel.

wat betreft de aansluitingen: 3 gaten in de achterkant geboor waardoor de toetsenbord/muis/geluids-kabels naar binnen kunnen en zo aan het moederbord kunnen. UTP'contactdoosje' in de achterkant gefixt zodat het internet netjes binnengehaald kan worden en de voedingsstekker ook netjes weg gewerkt.

moederbord>----utp----<[contactdoosje]>----utp----<router

opt moment ben ik aan het alles ant vastlijmen maar het gaat niet zo lekker :S zijkant aan de deksel vastgeplakt enzow :'( maar dat is nu weer verholpen.
Ehm... Wat gaat niet zo lekker met het lijmen? Ik ben nogal nieuwsgierig naar hoe de status is van je mod eerlijk gezegt :P En met namen hoe je die aansluitingen hebt opgelost.

Canon 300D | Canon SpeedLite 550EX | Canon 18-55 EF-S | Sigma 24-70 f2.8 EX DG | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300 LD Macro | Tas | Zooi CF

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Waarom heb je niet/maak je niet gewoon 2 din contactjes (gekocht) voorin?

Veel makkelijker en je kan ieder tbord of muis eraan hangen :)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zou ik een [cip] hiervoor moeten aanvragen(waar kan dat eigenlijk?? phreak ofzow is nu toch gestopt?) en een appart topic openen maar dat vind ik ook weer stom staan zo zonder knappe plaatjes.

----- 2 maart -----
case in elkaar gelijmt
----- 3 maart -----
case in de witte grondverf gezet
----- 4 maart -----
beginnen met de case zwart te verfen
----- 5 maart -----
case afverfen
----- 6 maart -----
case in de lak zetten en schaniertjes+handvat vastschroefen
----- 7 maart -----
alles erinzetten en linux instaleren (iemand nog tips/ideeën/suggesties?? is er iemand met ervaring die me via msn kan helpen hiermee?? alvast heeel erg bedankt! :D )
----- 8 maart -----
School begint weer :'(
Server moet draaien

-------------------------------

Nog even over de aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~siempie/achterkant.JPG

De uitgangen voor muis en toetsenbord zijn gewoon gaten waar het kabeltje door naar binnen kan zo in het moederbord.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Zo moeilijk is het toch niet om linux te installeren, je moet alleen geduld hebben. Dat hebben weinig mensen tegenwoordig

Verwijderd

KewlKiddo schreef op 03 maart 2004 @ 19:48:
Zo moeilijk is het toch niet om linux te installeren, je moet alleen geduld hebben. Dat hebben weinig mensen tegenwoordig
Nee een windows installatie is kort wil je zeggen :P

Distro's als ClarkConnect enzo zijn zo geinstalleerd, de setup is zelfs voor een n00b nog redelijk begrijpbaar.

Verwijderd

Topicstarter
KewlKiddo schreef op 03 maart 2004 @ 19:48:
Geduld heb ik wel.. ds geen probleem, maar nu ffiez wat anders. Er is zon linuxblad bij de boekhandel en die brengen ook elk jaar een linuxbeginnerblad uit. Vorig jaar had ik die gekocht toen was het met 2cd`s Redhat 8 erbij en dit jaar met Mandrake.

Bij beide moest ik een bootflop maken maar bij beide wou ie dus mooi niet doen psies zo als het in het boekkie stond dus..

Wie kan me helpen via msn?? (en wie ken een bootflop voor me maken??)

Alvast bedankt :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 07:45:
[...]

Geduld heb ik wel.. ds geen probleem, maar nu ffiez wat anders. Er is zon linuxblad bij de boekhandel en die brengen ook elk jaar een linuxbeginnerblad uit. Vorig jaar had ik die gekocht toen was het met 2cd`s Redhat 8 erbij en dit jaar met Mandrake.

Bij beide moest ik een bootflop maken maar bij beide wou ie dus mooi niet doen psies zo als het in het boekkie stond dus..

Wie kan me helpen via msn?? (en wie ken een bootflop voor me maken??)

Alvast bedankt :P
bootflop :?
De meeste recente distro's booten direct van cd :Y) alleen in het bios ff aanzetten dat ie van cd moet booten.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12

rapture

Zelfs daar netwerken?

Waarvoor gaat je server dienen?

Mijn servers...
KotServer Beta 0.1
- gameserver
- legale shares (er zit iemand met dikke schijven op de lan, die zorgt voor andere shares)
- uiterst-stabiel
- continue draaien

Ik heb voor Gentoo Linux gekozen, omdat ik met Gentoo het meeste van Linux heb geleerd en deze distro kan je op maat compilen zodat de performance maximaal is. Performance is van belang als je een trage bak heb. Maar een Gentoo installeren/compilen kan lang duren (afhankelijk van je CPU).

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 04-03-2004 08:11 ]

Pagina: 1