[@Home] Verhoging upload naar 256kbit

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20

ultimateharry

Team Slayer:-)

Was gister bij een collega van me langs. Hij wist niet eens van een uploadverhoging, heeft nu 2 maanden @home. Modem even gereset, hem laten zien dat zijn upload twee keer zo hoog was. "Boeie" was zijn antwoord. En ik zit hier na vier jaar trouwe @home klant met mijn com21.
Ik hoop echt dat het vrijdag doorgaat, zou wel verdomde pech zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 20:05
vanmorgen was er onderhoud in regio zuid,
en m'n internet heeft er ook ff uitgelegen.

nu ff m'n modem resetten (com21),
kijken of m'n upload omhoog is ;).

EDIT modem gereset, nog steeds 15kb/s :(

[ Voor 32% gewijzigd door Exterminator op 12-03-2004 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 07:20

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik vrees dat dat pas zaterdagochtend zin heeft. Ik zit er ook zwaar op te hopen, maar maak me met @home geen illusies meer.
Ben ondanks dat toch ook zeer benieuwd naar de 512Kb betaalde upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 11 maart 2004 @ 11:23:
[...]

het zou kunnen dat je download idd 500 is; echter om dat nu met dap aan te tonen.

als je nou du meter ernaast had lopen, zou het fouten in dap uitsluiten
Dap is inderdaad te optimistisch, vanmorgen weer 450-500 maar volgens du meter was het 364. Was ook te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op 12 maart 2004 @ 07:14:
m00se, nou zal het wel tegen jullie policy zijn hier uitspraken over te doen, maar wanneer kunnen we de 512 KB upgrade verwachten? Dit zou een add-on op het huidige breedband abo worden.
Het plan is om dat in september te gaan invoeren, maar dat zeg ik alleen tegen jullie en onder voorbehoud :)
Dus ppsssst, keep it zipped. :)
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 02:04:Sindsdien is dat niet meer gehaald, ik heb nu een 'schommel' tussen 26 en 29kB/s. Kan dit liggen aan het feit dat meer mensen nu die verhoging daadwerkelijk hebben/ benutten, waardoor die bij mij weer iets inkakt? Zegt dit misschien ook iets over de te verwachten snelheid als iedereen die verhoging heeft, wat dan mogelijk zou inhouden dat die upload nog lager uitkomt? Of zou 't volgens 't schemaatje inhouden dat in mijn regio (R'daal) in september alles stabiel op 32kB loopt?
Ik heb zelf ADSL en volgens mijn provider moet ik een upload hebben van 40kbyte/s in de praktijk komt dat ook maar neer op 32-35kbyte/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D een werknemer van @home die een abbo heeft bij de concurrent..... :D

Je zult zelf ook wel moe zijn geworden van @home :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-09 10:57
Ik had eigenlijk liever gehad dat die 32KB upload optioneel was, voor 1 euro per maand extra ofzo. Waarom? Zoveel van die huis-tuin-en-keuken gebruikers trekken die 256KBit dag en nacht vol met P2P upload. Voor hun was 128KBit genoeg geweest, het wordt toch niet bewust gebruikt. Een stukje ontlasting van het netwerk. Ik vrees dat de algehele performance er niet beter op gaat worden, tenzij de netwerkcapaciteit juist aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:56
GREENSKiN schreef op 12 maart 2004 @ 10:36:
Ik had eigenlijk liever gehad dat die 32KB upload optioneel was, voor 1 euro per maand extra ofzo. Waarom? Zoveel van die huis-tuin-en-keuken gebruikers trekken die 256KBit dag en nacht vol met P2P upload. Voor hun was 128KBit genoeg geweest, het wordt toch niet bewust gebruikt. Een stukje ontlasting van het netwerk. Ik vrees dat de algehele performance er niet beter op gaat worden, tenzij de netwerkcapaciteit juist aangepast wordt.
nee, ze zullen iedereen spontaan een upload van 256Kbit geven, zonder daar hun netwerkcapaciteit op aan te passen |(

Daar is @home juist de laatste maanden zo druk mee geweest!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 10:29:
:D een werknemer van @home die een abbo heeft bij de concurrent..... :D

Je zult zelf ook wel moe zijn geworden van @home :+
;)

Nee, ik woon in het westen van het land en daar is geen @Home, zoals je misschien weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 01:04:
[...]

Ik heb al gezegd dat sommige COM21's geupgrade kunnen zijn bij wijze van test (kijk maar een posts geleden van mij). Daarnaast HOEF je me niet te geloven, ik zeg gewoon wat ik weet, of je dit voor waar aanneemt is aan jou :)
Wat heb jij gezegd wat ik niet geloof dan? Ik geloof best dat com21 pas vrijdag word geupgrade. Misschien dat je bedoeld dat ik postte dat misschien niet alle motorola's waren geupgrade. Als werknemer van @home zul jij het uiteraard beter weten dan ik. Anyway , ik volg het niet helemaal op dit moment , in dit topic bijvoorbeeld is het niet erg overzichtelijk er goede info uit te halen. Maar als alle motorola's al upload hebben , en alle com21's vrijdagnacht dan bied ik hierbij mijn excuses aan voor mijn onjuiste hersenspinsels :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-09 10:57
Grolsch schreef op 12 maart 2004 @ 10:51:
[...]

nee, ze zullen iedereen spontaan een upload van 256Kbit geven, zonder daar hun netwerkcapaciteit op aan te passen |(
Ik heb gekkere dingen meegemaakt. Bovendien halen veel mensen momenteel de 12KB/sec nog niet eens.

Overigens, hier ook aan gerelateerd, ik vind het geen goede zaak als een onwetende gebruiker een mega-upload-snelheid heeft. Waarom? Spam- en virustrojans. Een 1MBit spammende computer levert een tig-voud aan overlast op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Grolsch schreef op 12 maart 2004 @ 10:51:
[...]

Daar is @home juist de laatste maanden zo druk mee geweest!
maar als @home zo druk bezig is met het aanpassen van apperatuur, moet hoger als 256kbits toch ook best makkelijk mogelijk zijn?
ik bedoel ze zullen de apperatuur wel ruim updaten en niet net op een capiciteit van 256kbit.

ben het er mee eens dat er gebruikers zijn van @home die onnodig upload verspillen dag en nacht met peer to peer programmatjes. dat kost alleen maar onnodig veel capiciteit.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 12-03-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op 12 maart 2004 @ 07:14:
m00se, nou zal het wel tegen jullie policy zijn hier uitspraken over te doen, maar wanneer kunnen we de 512 KB upgrade verwachten? Dit zou een add-on op het huidige breedband abo worden.
Bedoel je niet 512 Kb/s ipv 512 KB/s ???

Volgens mij het eerste (dus ongeveer 64KB/s downloadsnelheid), kan niet wachten tot ik dat kan nemen in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:37:
[...]

Volgens mij het eerste (dus ongeveer 64KB/s downloadsnelheid), kan niet wachten tot ik dat kan nemen in september.
ehmm typ maar gewoon Kbytes of Kbits dat maakt het wat duidelijker ;)
en de upload wordt denk ik ook eerder 64kbytes, 512 is hoger als de download momenteel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

duncanvdlinden schreef op 12 maart 2004 @ 11:31:
[...]

ben het er mee eens dat er gebruikers zijn van @home die onnodig upload verspillen dag en nacht met peer to peer programmatjes. dat kost alleen maar onnodig veel capiciteit.
Iedereen heeft recht op dezelfde upload. Waar jij het voor gebruikt hoeft niet hetzelfde te zijn als waar een ander het voor gebruikt. Wat interesseert het jou uberhaubt wat iemand anders met ZIJN/HAAR bandbreedte doet? Ze betalen er toch gewoon voor? Het is de zaak aan @home om er voor te zorgen dat iedereen zijn bandbreedte kan gebruiken waarvoor hij / zij dat wil. Ik snap niet wat het probleem hier is? Wat nou als de p2p gebruikers gaan zeggen dat jij niet meer mag e-mailen of msn messenger mag gebruiken? Dat slaat toch helemaal nergens meer op?!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Bor_de_Wollef schreef op 12 maart 2004 @ 11:48:
[...]

Iedereen heeft recht op dezelfde upload. Waar jij het voor gebruikt hoeft niet hetzelfde te zijn als waar een ander het voor gebruikt. Wat interesseert het jou uberhaubt wat iemand anders met ZIJN/HAAR bandbreedte doet? Ze betalen er toch gewoon voor? Het is de zaak aan @home om er voor te zorgen dat iedereen zijn bandbreedte kan gebruiken waarvoor hij / zij dat wil. Ik snap niet wat het probleem hier is? Wat nou als de p2p gebruikers gaan zeggen dat jij niet meer mag e-mailen of msn messenger mag gebruiken? Dat slaat toch helemaal nergens meer op?!
Mee eens.
Voor de mensen die veel waarde hechten aan upload maken ze toch tegen bijbetaling 512 beschikbaar?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
Wat heeft dit met @home te maken?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Verbinding ligt er uit in Delfzijl (prov. Groningen). Hele ochtend al trouwens...

Hoop dat het te maken heeft met een verhoogde upload, anders kan er een monteur langs komen. Zit al een paar weken met een slechte verbinding, zit nu +/- 5 jaar bij @home (met altijd al hetzelfde modem... com21). Wel frustrerend dat je als vaste klant opgescheept blijft zitten met verouderde apparatuur. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
kixor schreef op 12 maart 2004 @ 12:48:
Wel frustrerend dat je als vaste klant opgescheept blijft zitten met verouderde apparatuur. :/
Ja he?

Eigenlijk zouden ze gewoon bij elke nieuwe klant die komt, een oude klant een nieuwe modem moeten geven en de nieuwe klant een oude modem })

[ Voor 31% gewijzigd door ViolatoR op 12-03-2004 12:59 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:56
GREENSKiN schreef op 12 maart 2004 @ 11:18:
[...]

Ik heb gekkere dingen meegemaakt. Bovendien halen veel mensen momenteel de 12KB/sec nog niet eens.

Overigens, hier ook aan gerelateerd, ik vind het geen goede zaak als een onwetende gebruiker een mega-upload-snelheid heeft. Waarom? Spam- en virustrojans. Een 1MBit spammende computer levert een tig-voud aan overlast op.
die "onwetende gebruiker" betaald er gewoon voor hoor!
En wat noem jij nuttige upload dan?
de gebruiker betaald dik geld (47 E ) voor 256 Kbit upload, dan mag hij toch zelf weten wat hij daar over verstuurd?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een indicatie geven over hoe de upload zal zijn als ik nu maar 8 kb/s haal?
Ik bedoel als ik het even heel simpel redeneer dan betekent het dat ik na de verdubbeling met een schamele 16 nog niets ben opgeschoten. Zou het dan kunnen helpen om een Motorola modempje te regelen? of moet ik gewoon in een hoekje gaan huilen omdat de verbinding in mijn straat gewoon zuigt?
:(

Ze moeten gewoon de verbinding optimaliseren in gebieden waar het netwerk drukker bezet is, anders kan ik beter in een buitenwijk gaan wonen want daar is de verbinding veel beter.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:37:
[...]

Argh, dat gezeik elke keer over die KB of kb, als je het gewoon effe in de context leest ([@Home] Verhoging upload naar 256kbit), dan kan je toch wel een beetje bedenken dat het om kbit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op 12 maart 2004 @ 13:05:
[...]

die "onwetende gebruiker" betaald er gewoon voor hoor!
En wat noem jij nuttige upload dan?
de gebruiker betaald dik geld (47 E ) voor 256 Kbit upload, dan mag hij toch zelf weten wat hij daar over verstuurd?
Zolang het geen malware/spam is wel ja.

/me strijdt voor hardere aanpak van al dan niet bewuste verspreiders van malware/spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 09:10
<hk-mode>
dadelijk ffkes een timer installen die het modem vannacht ffkes platgooit en weer up-brengt
</hkmode>

@home begint zich eindelijk te realiseren dat snelheidsverhogingen nodig zijn om de concurrentie aan te kunnen.
Dit vind ik echter wel vreemd aangezien er aan het einde van dit jaar gestart word met 10Mbit+ abbonementen (die wel duur zijn, maar herinnerd iemand zich nog de prijs van het eerste kabelabbonement?).

Ik ben benieuwd of de prijzen nog zullen dalen voor breedband abbo's met zulk soort abbonementen (10Mbit+).

De concurrentie verhoogde de downloadsnelheid en @home capte de download snelheid (nog steeds zit ik nu rond 350KB/s, eerst 478KB/s). Nu komen ze met nieuwe abbonementen aan het einde van het jaar en op dit moment een uploadverhoging.

Als ze dit eerder hadden gedaan hadden ze meer klanten gehouden (vooral speedfreaks als wij tweakers) die veel sneller een overstap naar een 10Mbit+ abbonement zouden overwegen, beetje domme zet, maar ik ben toch blij dat de upload verhoogd word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie iedereen hier speculeren over 10mbit al dan wel of al dan niet binnenkort, zijn er hier ook nog ergens bronnen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:27:
Ik zie iedereen hier speculeren over 10mbit al dan wel of al dan niet binnenkort, zijn er hier ook nog ergens bronnen van?
zie hier : http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kixor schreef op 12 maart 2004 @ 12:48:
Verbinding ligt er uit in Delfzijl (prov. Groningen). Hele ochtend al trouwens...

Hoop dat het te maken heeft met een verhoogde upload, anders kan er een monteur langs komen. Zit al een paar weken met een slechte verbinding, zit nu +/- 5 jaar bij @home (met altijd al hetzelfde modem... com21). Wel frustrerend dat je als vaste klant opgescheept blijft zitten met verouderde apparatuur. :/
Hmm.. je hebt gelijk. Zit nu op stage en kan m'n eigen PC niet remote overnemen.
Bah! zal wel weer onderhoud zijn ofzo (upload ga ik niet vanuit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (deventer) nog geen upgrade met com21, vast vanavond, en anders eind maart volgens lijst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45

chromeeh

the Gnome

Begrijp ik het nu verkeerd of krijg ik pas in September een upgrade :?
(Ik heb een motorola en ben +/- 4 jaar lid, regio Almelo)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 30-09 16:54
In Zeeland is de upload ook doorgevoerd, en mensen die zeggen dat je er niets van merkt, die hebbenongelijk. Als je bv iets aan het downloaden bent. en je gaat nu een spel spelen loopt dat tenminste fatsoenlijk.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chromeeh schreef op 12 maart 2004 @ 15:46:
(Ik heb een motorola en ben +/- 4 jaar lid, regio Almelo)
Product Alert gekregen? daar staat in.... uiterlijk eind maart iedereen met breedband abbo verdubbeling van upload....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

chromeeh schreef op 12 maart 2004 @ 15:46:
Ik zal het nog één keer zeggen: LEES HET TOPIC EVEN DOOR, DAAR IS DEZE VRAAG AL MINIMAAL 152X BEANTWOORD

Het is dat ik geen HTML-rechten heb anders was deze regel in puntgrootte 100 hier weggezet, met Blinking en Sound enabled... denk dat het dan eindelijk eens gelezen word...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wildhagen schreef op 12 maart 2004 @ 15:59:
[...]

Ik zal het nog één keer zeggen: LEES HET TOPIC EVEN DOOR, DAAR IS DEZE VRAAG AL MINIMAAL 152X BEANTWOORD

Het is dat ik geen HTML-rechten heb anders was deze regel in puntgrootte 100 hier weggezet, met Blinking en Sound enabled... denk dat het dan eindelijk eens gelezen word...
waar halen jullie eigenlijk de informatie vandaan dat het netwerk vanavond/vanacht geupdated wordt met de uploadverhoging?
hebben jullie daar een betrouwbare bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

duncanvdlinden schreef op 12 maart 2004 @ 16:09:
[...]

waar halen jullie eigenlijk de informatie vandaan dat het netwerk vanavond/vanacht geupdated wordt met de uploadverhoging?
hebben jullie daar een betrouwbare bron van?
Kwam van iemand die werkt bij @Home. Geen idee hoe betrouwbaar dat is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
We zullen het morgenvroeg (of vanacht) wel merken :) Ik ben benieuwd :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nouja, als het vanavond niet gebeurd gebeurt het iig voor 24 maart volgens de officiele bronnen, daar zal de speling in zitten. Die andere data (september e.d.) gaat over gebieden waar nog capaciteitsproblemen zich kunnen voordoen. Die mensen zouden eventueel nog niet 100% de nieuwe bandbreedte kunnen gebruiken tot september. Lezen is blijkbaar ook lastig.

Maargoed, heb ook gehoord dat dat zelfs fout op de site staat, maar dat kan ik met officiele berichten niet staven. Dat vanaaf de com21's omhoog gaan is volgens mij gezegd hier door een medewerker, maar heeft @home niet officieel naar buiten gebracht zover ik weet.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 04:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb ook eindelijk de verhoging gemerkt, alle wat me opvalt, toen ik nog 128kbit had zat ik altijd strak op de 16KB up als ik iets aan het uppen was. nu met 256 schommelt hij altijd tussen de 20 en de 30 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Erazzzer schreef op 12 maart 2004 @ 16:14:
Ik heb ook eindelijk de verhoging gemerkt, alle wat me opvalt, toen ik nog 128kbit had zat ik altijd strak op de 16KB up als ik iets aan het uppen was. nu met 256 schommelt hij altijd tussen de 20 en de 30 :/
Is 16 KB effectief niet iets van 14.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 30-09 16:54
Bor_de_Wollef schreef op 12 maart 2004 @ 16:43:
[...]

Is 16 KB effectief niet iets van 14.x ?
nee, het is zo dat als je teoretisch 16 hebt je vaak maar op14 uitkomt. Tenzij ik je verkeerd begrijpt zeg jij dat je terwijl je met 16 aan het uppen bent het maar met 14 gaat. Je houd gewoon minder over.

Voor de uploadverhoging moet je wel je modem opnieuw opstarten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 128kbps is je max.
Dat die max(bijna)altijd lager uitvalt, komt door de overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 16:55:
Die 128kbps is je max.
Dat die max(bijna)altijd lager uitvalt, komt door de overhead.
Precies wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 = 16 en niet 10, 11, 12, 13, 14 of 15 dan moeten ze maar rekening houden met die overhead, maar ja omdat iedereen het maar 'pikt' zal men er niets aan doen :)

//edit: en om als voorbeeld erbij te nemen, men schreeuwde al moord en brand toen de download van 400+ naar 320 ging ofzo ja zulke getallen die vallen op ja, maar 15 kb ipv de max. 16 is procentueel ook bijzonder veel !

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nouja, ze garanderen nooit 16, ze geven 16 als het theoretische maximum.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 17:11:
16 = 16 en niet 10, 11, 12, 13, 14 of 15 dan moeten ze maar rekening houden met die overhead, maar ja omdat iedereen het maar 'pikt' zal men er niets aan doen :)
Onzin, zoek je maar een beter protocol uit waarbij je die 16 wel haalt.
//edit: en om als voorbeeld erbij te nemen, men schreeuwde al moord en brand toen de download van 400+ naar 320 ging ofzo ja zulke getallen die vallen op ja, maar 15 kb ipv de max. 16 is procentueel ook bijzonder veel !
20% tov 6,125%
Dat valt dus ook nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Is er eigenlijk een tijdstip bekend voor vannacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino64 schreef op 12 maart 2004 @ 17:40:
Doe alsjeblieft even kalm aan. Stressen is slecht voor je hart!
Ga nou maar lekker dromen en morgenochtend heb jij je 32 kB
kusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Voor degenen die geen zin hebben om de hele nacht op te blijven: Ik moet morgen om 04:30 op en zal wel even testen of mijn Com21 een hogere upload krijgt of niet. Resultaten zal ik hier wel even posten. En verder idd wat Diwwek zegt: stressen is slecht voor je hart. Ga maar lekker met een gerust hart slapen :+

edit:
typo

+

@Violator (hieronder): Het enige zinnige antwoord op jouw vraag is dan ook: we zullen zien :*)

[ Voor 13% gewijzigd door CamU op 12-03-2004 18:49 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Toch geloof ik er nog steeds nix van dat @Home het vanacht gaat doen op Com21's, want ik ken wel mensen die al 20/25kb/sec halen met Com21 in andere gebieden.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 21:24

SkyStreaker

Move on up!

... Iedereen zit ook hier op het puntje van zijn Com21.... :P :P

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
Let maar op er gaat niets gebeuren vanavond / morgen ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:39

M4rk

Doet dingen met spullen

Ik vrees dat dan een aantal kabelmodempjes buiten gaan slapen :D

Als alle tweakers dat ff masaal doen dan blijft er van die bult com21's niets over, en dan krijgen we allemaal een Smurfboard :D

Lijkt me wel wat ;)

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Trancentral schreef op 12 maart 2004 @ 18:54:
Let maar op er gaat niets gebeuren vanavond / morgen ochtend ;)
Daar ben ik ook bang voor
M4rk schreef op 12 maart 2004 @ 18:54:

Als alle tweakers dat ff masaal doen dan blijft er van die bult com21's niets over, en dan krijgen we allemaal een Smurfboard :D

Lijkt me wel wat ;)
Hehe zei ik ook al :- ) Lijkt me idd wel wat

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

M4rk schreef op 12 maart 2004 @ 18:54:

Lijkt me wel wat ;)
Of je word geroyeerd als abonnee wegens opzettelijke vernieling van andermans eigendom.

En dat zou een 110 procent terechte maatregel zijn imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Anders vat je het ff niet zo serieus op :))

[ Voor 76% gewijzigd door ViolatoR op 12-03-2004 19:03 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op 12 maart 2004 @ 18:57:
[...]

Of je word geroyeerd als abonnee wegens opzettelijke vernieling van andermans eigendom.

En dat zou een 110 procent terechte maatregel zijn imho.
Je bent toch eigenaar van het modem?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik ga lekker de kroeg in, dan kom ik tegen half 7 wel een x binnen gestuitert hier en dan zie ik het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:39

M4rk

Doet dingen met spullen

The Dolf schreef op 12 maart 2004 @ 19:07:
[...]

Hier stond iets helemaal verkeerdom :D

[ Voor 25% gewijzigd door M4rk op 12-03-2004 19:10 ]

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

The Dolf schreef op 12 maart 2004 @ 19:07:
[...]

Nee dat ben je niet. Als je het abbo opzegt moet hij ook terug naar @home. Maar we gaan wel heel offtopic nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Laatst online: 19-09 09:59
Bor_de_Wollef schreef op 12 maart 2004 @ 19:09:
[...]

Nee dat ben je niet. Als je het abbo opzegt moet hij ook terug naar @home. Maar we gaan wel heel offtopic nu :(
Als je een basis abbo hebt niet :).

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 13:08

Wekkie

Yeah

ZeRoXcOoL schreef op 12 maart 2004 @ 21:05:
[...]

Als je een basis abbo hebt niet :).
Ja, maar mensen met een basis abo krijgen weer geen verhoging en hoeven al die fancy troep niet :P

* Wekkie aait z'n SB4200 nog een keertje

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPANNING IS TE SNIJDEN!! NOG MAAR EEN PAAR UUR EN HET IS ZOVER!!! heb de afgelopen dagen zeker 500 keer de stekker uit me com21 getrokken!! en 1000 keer speedtest gedaan!! ik kan niet wachten! ik volg dit topic al 3 dagen, en zit nu letterlijk op het puntje van me stoel!! dus ik hoop dat die verhoging snel komt, want het is nogal een scherp puntje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:27:
SPANNING IS TE SNIJDEN!! NOG MAAR EEN PAAR UUR EN HET IS ZOVER!!! heb de afgelopen dagen zeker 500 keer de stekker uit me com21 getrokken!! en 1000 keer speedtest gedaan!! ik kan niet wachten! ik volg dit topic al 3 dagen, en zit nu letterlijk op het puntje van me stoel!! dus ik hoop dat die verhoging snel komt, want het is nogal een scherp puntje :*)
Lol, overdrijven is een vak ;) Ik ben zelf tot 3 uur present. Ik vraag het me wel ten zeerste af.

Mensen, zoals hier te lezen valt HOEF JE NIET je stekker eruit te trekken van je COM 21 voor zover ik begrepen heb. Je cap wordt op de HCx geregeld.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 12 maart 2004 @ 21:35:
[...]

Lol, overdrijven is een vak ;) Ik ben zelf tot 3 uur present. Ik vraag het me wel ten zeerste af.

Mensen, zoals hier te lezen valt HOEF JE NIET je stekker eruit te trekken van je COM 21 voor zover ik begrepen heb. Je cap wordt op de HCx geregeld.
maakt het met een router dan ook niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:27:
Heb jij verder geen leven? Persoonlijk maak ik mij er niet zo druk om. We zien het vanzelf toch.

Je hoeft inderdaad de modem niet te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit hier in almelo, en kom vandaag tot 31 kilobyte upload gedurende zeker langer als een minuut, ga ervan uit dat het dus werkt hier...

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:48:
ik zit hier in almelo, en kom vandaag tot 31 kilobyte upload gedurende zeker langer als een minuut, ga ervan uit dat het dus werkt hier...

:Y)
motorola of com21? :9~ , ik woon namelijk in almelo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 12 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Heb jij verder geen leven? Persoonlijk maak ik mij er niet zo druk om. We zien het vanzelf toch.

Je hoeft inderdaad de modem niet te resetten.
pfff... werkelijk... of ik een leven heb..... kunnen beter aan jouw vragen, want ik denk dat 99.999% hier op het forum snapt dat het gewoon geouwehoer is.... dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:34:
[...]

pfff... werkelijk... of ik een leven heb..... kunnen beter aan jouw vragen, want ik denk dat 99.999% hier op het forum snapt dat het gewoon geouwehoer is.... dus....
Yep, ik heb wel een leven, en jij? Ik zie wel in dat het geouwehoer is maar vind het gewoon totaal niet grappig. Zo te zien de rest ook niet. Laten we dit topic gewoon on topic houden zonder mislukte grapjes etc zodat deze niet weer dicht gaat. Zie ook de startpost.

De com21 modems zullen dus centraal worden geupgrade. Moet hiervoor nog een nieuwe config opgehaald worden (dus een reset al dan niet zelf geforceerd door de stekker eruit te trekken) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist was mijn internet verbinding weg.
Ik rende naar de modem en zag nog net hoe mijn verbindings groene lampjes weer gingen branden.. ik ren terug.. doe een speedtest.. 14 kb/s :{

Ga nu nog eens mijn modem handmatig resetten.

[edit]

ehm, mijn upload still not up, maar mijn download is voor het eerst in een 1,5 jaar weer boven de 400 kb/s.
Misschien hebben ze de cap er net afgehaald en gaan ze nu zo de upload activeren ofzo. :)

/me wacht (on)geduldig af

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:38:
[...]

maakt het met een router dan ook niks uit?
welk deel van 'het word op de hcx geregeld' begrijp je niet?

edit:
ow; en je router is idd geen hcx :+

[ Voor 14% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 12-03-2004 22:54 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 12 maart 2004 @ 22:49:
[...]

hcx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

De term HCx zegt mij ook helemaal niets eigenlijk. De encyclopedie kwam ook met 0 hits terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:30
ik w8t ook .... com21 roosendaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:51:
[...]

motorola of com21? :9~ , ik woon namelijk in almelo
motorola, sluitersveld... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 12 maart 2004 @ 23:06:
De term HCx zegt mij ook helemaal niets eigenlijk. De encyclopedie kwam ook met 0 hits terug.
iemand hier zei dat bij de hcx het coaxsignaal omgezet word naar glasvezel
het 1e station na de wijkkasten volgens mij.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Maestro.mosjuh schreef op 12 maart 2004 @ 23:15:
[...]

iemand hier zei dat bij de hcx het coaxsignaal omgezet word naar glasvezel
het 1e station na de wijkkasten volgens mij.
Thanks, vreemd dat zelfs de netwerkencyclopedie er nog nooit van gehoord heeft dan. Ik had de post met de uitleg niet gelezen / erover heen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ah! eindelijk. Ik was even wat files aan het uploaden, en zit met enige verbazing te kijken hoe snel het balkje in mijn windows commander heen en weer zoeft bij 't uploaden van wat plaatjes. Nog een keer kijken naar 't getalletje doet mn mond open vlalen " 28.4 kb/sec" . \o/

Mn upload schommelt een beetje tussen 27.x en 30.x kb/sec ...uiteraard even een groot bestand (8 meg) geupload en dit was netjes "buiten" na zo'n 4.5 minuutjes.

Ik zit in Almelo, postcode 7607BC...Motorola Modem.

Vanmiddag een half uurtje offline gelegen (Geen RX meer op 't modem). @Home gebeld, postcode vestrekt "Ja uw postcode ligt er uit" . Ik : Voor werkzaamheden ? "<vaag antwoord>" (Ja, zo iets).

Aardige vent, binnen 15 sec opgenomen en dat om 3 uur smiddags.

Als je ook 30k/sec upload al hebt, graag even je postcode/woonplaats vermelden voor de andere twiekertjes !

[ Voor 6% gewijzigd door majic op 12-03-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Blade_V schreef op 07 maart 2004 @ 21:29:
Maand? welke maand?
Ik merk iig nog niks, upload komt niet hoger als 15/16

En @hond is hier de laatste 3/4 dagen lekker brak (dan is er weer een kwartier internet, dan een anderhalf uur weer niet, etc :/)
Als je een moterola modem hebt, restart deze eens op http://192.168.100.1/config.html :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
majic schreef op 12 maart 2004 @ 23:46:
Ah! eindelijk. Ik was even wat files aan het uploaden, en zit met enige verbazing te kijken hoe snel het balkje in mijn windows commander heen en weer zoeft bij 't uploaden van wat plaatjes. Nog een keer kijken naar 't getalletje doet mn mond open vlalen " 28.4 kb/sec" . \o/

Mn upload schommelt een beetje tussen 27.x en 30.x kb/sec ...uiteraard even een groot bestand (8 meg) geupload en dit was netjes "buiten" na zo'n 4.5 minuutjes.

Ik zit in Almelo, postcode 7607BC...Motorola Modem.

Vanmiddag een half uurtje offline gelegen (Geen RX meer op 't modem). @Home gebeld, postcode vestrekt "Ja uw postcode ligt er uit" . Ik : Voor werkzaamheden ? "<vaag antwoord>" (Ja, zo iets).

Aardige vent, binnen 15 sec opgenomen en dat om 3 uur smiddags.

Als je ook 30k/sec upload al hebt, graag even je postcode/woonplaats vermelden voor de andere twiekertjes !
en ook wel makkelijk als je er bijzet wat voor modem je hebt, want de motorola's weten we oa wel :p , we zijn eerder benieuwd naar de com21 modems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Bor_de_Wollef schreef op 12 maart 2004 @ 22:41:
[...]

De com21 modems zullen dus centraal worden geupgrade. Moet hiervoor nog een nieuwe config opgehaald worden (dus een reset al dan niet zelf geforceerd door de stekker eruit te trekken) of niet?
Gaaap :Z. Wordt er nog wel gelezen in deze thread of wordt er gewoon slap geouwehoerd?
Bolk schreef op 12 maart 2004 @ 21:35:
[...]

Maestro.mosjuh schreef op 12 maart 2004 @ 22:49:
[...]

edit:
ow; en je router is idd geen hcx :+

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds 11 mrt al 32kb upload

postcode 5121nc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 00:33:
ik heb sinds 11 mrt al 32kb upload

postcode 5121nc
modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Laatst online: 31-08 19:53
Ik kan zeggen dat ik vanaf nu een verhoogde upload heb op de com21 modem
Ik keek net op speedtest en die gaf aan:
1e keer 25.4
2e keer 28.8
3e keer 28.8

Ik woon in Noordwolde (Friesland) en zit op het Wolvega netwerk.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand in enschede al snelheids verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAS
  • Laatst online: 03-08 17:07

DAS

allereerst wat ik heb gehoord van meerdere medewerkers is dat je je modem wel moet resetten. zowiezi vanaf 24maart dan krijgen alle modems iig de nieuwe waardes. dan is het nog de vraag wanneer iedereen de nieuwe upload snelheid heeft sommigen zullen misschien pas in september aan de beurt zijn.

ik zit nu zelf al wel op dubbele upload snelheid (hengelo)

kek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Dalrok...heb jij je (com21)modem nog moeten resetten?

ik ben van plan om vannacht door te brengen met VEEL koffie, wie ook???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
nou ik niet ;) Kijk als het nou 768 kbit/s was ofzo maar 256kbit/s ? daar blijf ik niet wakker voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAS
  • Laatst online: 03-08 17:07

DAS

steveonfire schreef op 13 maart 2004 @ 00:58:

loool ben je er zo van overtuigd? super dope!!!
veel waakzaamheids plezier :)

kek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Laatst online: 31-08 19:53
steveonfire schreef op 13 maart 2004 @ 00:58:

Nee hoor, zag toevallig dat ik naast emule ook opeens snel kon internetten.
Denk ff kijken dan maar, en ja hoor.
Niks hoeven te doen dus. :)

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 00:55:
heeft iemand in enschede al snelheids verhoging?
Nee voor HCX10 Enschede, in ieder geval.

401.8 down / 14.4 up / 854.0 conn.min / 32.0mS

't is nog vroeg :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hele stomme vraag hoor, maar hoe moet je je modem resetten met com21, volgens mij zie ik niet eens een knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
ben benieuwd of ik het volhoud, maar heb in mijn laptoppie een dvd'tje zitten van "friends", dus ik ga me wel vermaken. Die upload hier(den bosch)is nog steeds 14-15kb....COM21

De com21 kun je "resetten" door eenvoudig de stroom ervan af te halen voor ong 1 minuut

[ Voor 25% gewijzigd door steveonfire op 13-03-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 13 maart 2004 @ 01:01:
[...]

Nee voor HCX10 Enschede, in ieder geval.

401.8 down / 14.4 up / 854.0 conn.min / 32.0mS

't is nog vroeg :) >:)
HCX10 :? waar kan je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Almelo (schelfhorst) na modem (com21) reset ook nog niets :(

443.1 down / 14.8 up / 822.0 conn.min / 28.0mS

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
TOCH heb ik het idee dat ze ermee bezig zijn, zit af en toe een proefbestandje te uppen naar mijn hostingprovider en daar zit toch wel wat verandering in...of is dat koffiedik kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 01:02:
hele stomme vraag hoor, maar hoe moet je je modem resetten met com21, volgens mij zie ik niet eens een knopje
lol

Stekker er uit.. effe er uit laten ofzo, dan weer erin.. hoplakee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
Hier in kabelnoord gebied is de boel ook al over. Wat wil je ook, dat netwerk is amper een jaar oud, dat zetten ze met een druk op de knop zo over.

Gisteravond ineens ping timeouts op IRC, naar kelder lopen, modem uit, modem aan, terug: uploads met 26KB/s (heb mldonkey altijd lopen met 4K limit)

Ben blij dat ik vorig jaar mn com21 modem + chello abo ingeruild heb voor een @home abo: zit nu op hetzelfde stukje kabel met 3x zo hoge downstream en 2x zo hoge upstream als chello me beloofde, voor dezelfde prijs als ik eerst had. Overigens was @home basis al 3x zo snel als chello in kabelnoord gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

dus als ik het goed begrijp moeten de mensen met een com21 modem deze ff resetten (aan en uit) anders krijg je gewoon de nieuwe upload niet mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveonfire
volgens mij heeft een com21 geen reset nodig, deze is alleen maar nodig op een motorolla modem(nieuwer type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ga toch slapen of ga maar uit, zit niet op die bullshit upload te wachten, anders merk je het morgen wel.
tis ook maar een magere upgrade, doe niet zo blij :)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.