[@Home] Verhoging upload naar 256kbit

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.637 views sinds 30-01-2008

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45

Speedtest-resultaten zijn NIET boeiend, post ze dus ook niet!

Poging 3 and final

email van @home :
Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw vraag over een eventuele verhoging van de uploadsnelheid bij @Home kunnen wij u het volgende melden:
@Home staat niet stil in de internetmarkt. De toenemende behoefte aan uploadsnelheid is ook voor ons aanleiding om onze uploadsnelheden te verhogen. Begin 2004 gaat @Home de volgende productverbeteringen doorvoeren:
* De uploadsnelheid van @Home Breedband wordt verdubbeld en gaat dan naar 256 kbit/s. Een verhoging naar 512 kbit/s wordt ook mogelijk. Hier staat echter een geringe maandelijkse vergoeding tegenover.
* Voor de abonnees van Basis wordt het mogelijk de uploadsnelheid te
verdubbelen naar 128 kbit/s.Ook hier staat een geringe maandvergoeding tegenover.
Tevens wordt in het voorjaar een nieuwe @Home dienst geintroduceerd die ver boven de huidige abonnementen uitsteekt qua snelheid. Op korte termijn wordt door middel van een proef vastgesteld welke product specificaties deze dienst exact zal krijgen. Verder werken we momenteel aan de uitbreiding van de netwerkcapaciteit waardoor onze diensten een nog betere kwaliteit krijgen. Het is voor ons echter nog niet mogelijk om exacte opleverdata van de verbeteringen van onze producten te geven. Via onze website kunt op de hoogte blijven van al onze ontwikkelingen.

Wij hopen dat uw vraag/vragen hiermede voldoende beantwoord zijn.

Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl
Laatste bericht van @home zelf :
Binnenkort zal de standaard uploadsnelheid van de @Home Breedband (de snelste
variant) verdubbeld worden naar 256 kbits/s (=32 kBytes/s).
Deze verandering zal geleidelijk plaatsvinden in verband met de benodigde
hardware-investering in ons netwerk. Om deze reden is het niet mogelijk om aan
te geven waar en wanneer de upload van Breedband merkbaar hoger zal worden.
Ook zullen de uploadsnelheden kunnen variëren gedurende de dag. De
inschatting is dat vanaf 01 Februari zal het proces starten. Deze verhoging is dus standaard voor alle BREEDBAND abonnees en is kosteloos (prijs is en blijft: €
47,95 p/m).

Tevens zullen in de loop van Q1-2 de betaalde uploadverhogingen geïntroduceerd worden voor alle drie varianten. Deze hogere uploadsnelheden zijn optioneel en zullen naast de standaard snelheden verkocht worden. Dit betekent dat klanten kunnen kiezen uit de standaard uploadsnelheid of een dubbele ervan tegen een meerprijs. Deze meerprijzen zullen pas bij de introductie bekend worden.

Bron: Essent Kabelcom
De Datum van belang: 09-03-2004 omdat: Uitspraak van 09-02-2004
@Home
Kabelaar Essent ziet zich door de aangekondigde snelheidsverhoging van Chello genoodzaakt eveneens zijn snelheden aan te passen. Vooralsnog blijft deze verhoging echter beperkt tot een hogere uploadsnelheid van @Home Breedband, het duurste internetproduct van de isp.

"De uploadsnelheid van @Home Breedband zal binnen een maand worden verhoogd tot 256 Kbps", zo belooft Jan Bakker, woordvoerder van moederbedrijf Essent. "De snelheden van @Home Budget en Basis blijven voorlopig ongewijzigd. We blijven de markt in de gaten houden. Wij zien vooralsnog geen reden om de andere abonnementen aan te passen."
FF de belangrijkste dingen uit de vorige post gehaald.

GOUDEN REGEL HIER: ON-TOPIC !!!!!!

@ al die klootviolen die de vorige 2 topics naar de knoppen hebben geholpen... blijf lekker weg! Je kan van mij persoonlijk een schop onder je kont krijgen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door intoxicated op 26-02-2004 16:45 ]

no comment

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Onderhoud Netwerk donderdag 26 februari
Door werkzaamheden aan ons Netwerk kunt u
donderdag 26 februari 2004 tussen 01:00 en
05:00 gedurende 1 uur problemen ondervinden
met onze internet service.

Deze verbindings problemen zijn te merken in
het gehele Netwerk.

Onze excuses voor het ongemak.

als ik et goed begrijp is et dat toch al geweest? :p

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Ik ben toch benieuwd of @home de beloofde datum gaat halen.
Ook vraag ik mij af of de uploadsnelheid in de spitsuren een beetje in de richting zal komen van de dan mogelijke snelheid, want als we nu al last hebben van een vermindering bij drukke tijden?

Oh en blijf aub ontopic, want ik vind dit toch een leuke thread om te volgen. Dus geen speedtest rapporten en copypaste's van de pagina van @home waar alle onderhoudsmeldingen staan.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, en iedereen riep dat dit het wel eens kon zijn die verhoging, maar nee, de upstream is nog steeds 128 kb/sec... iig in Roosendaal.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Jup het zelfde hier in Almelo nog steeds 128 kb :( .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 16:13 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Aangezien @home nog steeds niet een grote media campagne is begonnen kan ik je vertellen dat de verhoging niet een dezer dag zal komen. Dit is alleen maar hopeloos gespeculeer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Zym0tiC
  • Laatst online: 24-09 08:35

Zym0tiC

^_^

wildhagen schreef op 26 februari 2004 @ 16:09:
Ja, en iedereen riep dat dit het wel eens kon zijn die verhoging, maar nee, de upstream is nog steeds 128 kb/sec... iig in Roosendaal.
Maar dit was dan ook de eerste keer zover ik weet dat er onderhoud was aan heel het netwerk ipv steeds een gedeelte. Als er een datum was geweest waarbij een verhoging van de upload zou ingaan dan was het wel de 26ste.
Aangezien dat niet is doorgegaan wordt het denk ik wachten tot 9-3-04. :/

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Klopt eigenlijk wel wat je zegt @home doet niks voor niks . Dus als ze ineens veel reclame gaan maken als de upload omhoog gaat is dat natuurlijk mooi mee genomen voor hen. Maar het duurt gewoon te lang.

• Buzz-01
  • Laatst online: 14:58
Hmm.... maar zoals in de mail in de topicstart staat, gaat de verhoging geleidelijk, ivm investeringen in hardware.... (wat op zich bull lijkt, maar ik ben geen kenner). Vandaag 26-2 merk ik echter al heel de dag dat het i-net supertraag is hier, download van 16kB en upload van 3 - 4kB (@home breedband). Modem resetten heeft niets geholpen helaas... Ze zijn dus wel _iets_ aan het doen, maar op een snelheidsverhoging reken ik voorlopig nog maar niet, al zou het wel mooi zijn.... Ze zullen naar mijn mening inderdaad eerst grof reclame maken om vervolgens daarna pas hun zaakjes op orde te krijgen... 't is al vaak gezegd, maar ze moeten wel snel met een verhoging komen, want ook ik ben al aan het kijken wat de ADSL mogelijkheden zijn...

Edit: Was ik ff vergeten, maar vanmorgen lagen ook de helft van de kabeltv-zenders eruit, maar dat kan ook door de sneeuw geweest zijn... tsja je moet iets als je ziek op bed ligt... :Z

[ Voor 12% gewijzigd door Buzz-01 op 26-02-2004 16:33 ]

Flickr

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
ik denk dat die verhoging er binnenkort wel aankomt
en dat onderhoud of dat nu vannacht was of vannacht is, dat weet ik ook niet hoe ik dat moet lezen.

kleine opmerking:
toch weer van die klootviolen die speedtest resultaten moeten posten ARGHH :(

• Bor

Bor

Ik weet wel zeker dat de verhoging niet een dezer dagen komt. @home wil natuurlijk zo veel mogelijk uit deze actie slepen. Dat kunnen ze eigenlijk alleen maar doen door een marketing campagne van te voren te starten om te laten zien "hoe goed @home wel niet is" om deze verhoging gratis door te voeren. Zo is het altijd al gegaan bij @home. Tot nu toe heb ik nog geen enkele officiele aankondiging gehoord behalve een quote van Jan Bakker.

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

Tsja ik betwijfel ook of die uitspraak van hem wel te vertrouwen is. Maar eigenlijk zitten ze er nu wel aan vast :P
offtopic:
Kan best een uitspraak worden, heh, als iemand altijd alles van te voren moet aankondigen//bijna nooit iets goeds doet en zichzelf geweldig vindt zeggen 'Jij bent echt een @Homer man!" :P Of, 'werk je bij @home ofzo :? '

[ Voor 9% gewijzigd door Wekkie op 26-02-2004 16:45 ]

I've got a feeling...

• Bor

Bor

Die uitspraak is een quote van een website als ik het goed heb. Dat "ik beloof" kan net zogoed "wij doen ons best om.." zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand eigenlijk zelf al een mailtje van @home ontvangen mbt tot de snelheidsverhoging?
@home zegt dat ze stap voor stap gaan omzetten. Misschien dat er iemand hier in zo'n test gebied woont (de eerste steden die aan de beurt komen). Ze zullen denk ik toch ergens moeten beginnen voor ze het grootschalig naar buiten toe gaan brengen. Deze klanten zullen dan ongetwijfeld gemaild zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm kwil niet lullig doen en snap het zelf ook niet maar ik upload opeens rond de 30 kb/s :p via dc++ das toch geen verkeerd teken ben ik de eerste die het ontdekt .

Het vreemde is dat speedtest.nl 15 aangeefd snap er geen bal van kga morgen meer testen ik laat het hier wel weten iig

regio sneek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
er klopt echt niks van nu , als ik met mijn onboard 100mbit netwerk kaart upload ga ik met 12.
doe ik het met een pci 10mbit kaart dan haal ik 13 a 14
en nu teste ik het met een accton netwerkkaart en dan up ik ineens met 16 :X

dat bewijst wel weer :P

OF die accton is beter als de rest , of die andere 2 zijn gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:58:
hmm kwil niet lullig doen en snap het zelf ook niet maar ik upload opeens rond de 30 kb/s :p via dc++ das toch geen verkeerd teken ben ik de eerste die het ontdekt .

Het vreemde is dat speedtest.nl 15 aangeefd snap er geen bal van kga morgen meer testen ik laat het hier wel weten iig

regio sneek
mja meestal begint et bij mij in de 100+ kb per seconde om vervolgens vrij snel richting de 20 te geen en te eindigen rond de 15-16. Als je DU-meter download zul je zien dat et gewoon constant rond die 15-16 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

nou

ik heb alvast een compleet nieuw ipadres: 82.73.xx.xx
was 212.204.1xx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sander815 schreef op 27 februari 2004 @ 12:47:
nou

was 212.204.1xx.xxx
Dat heb ik een tijd terug al gekregen (maandje terug oid). Maakt ook allemaal niets uit, gebeurde ook wel vaker. Dat staat los van de verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
nou

was 212.204.1xx.xxx
Ohnee hé! Ben k net gewend aan deze ... sjit .. zou je es een trace willen doen aar www.yahoo.com ? Misschien dat er nu ook gebruik wordt gemaakt van anders nodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Volgens de speedtest pagina zijn er drie @home-gebieden die boven de 25 KB/s upload zitten, te weten Munstergeleen, Ottersum en Riel.

Het aantal gebruikers dat zo'n hoge upload geregistreerd heeft, is nog niet echt hoog ( in totaal 4 ).

http://www.speedtest.nl/D...8&ReportID=1&TestTypeID=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

wtf, ottersum woon ik !?

ik kan nu ff nie kijken, zit op het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Wij (in Zeeland) hebben toch al + 5kb meer upload. nu komen we er nog maar 18 tekort :P. Volgens het persbericht op webwereld en fok hebben ze nog 2 dagen. Ik denk niet dat ze het gaan halen, als ze het maar volgende maand halen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn ftp trekt nu rond de 14/16,6/17kb/s upload .. Ik weet niet of hij dan in een buffer schiet, maar het lijkt wel sneller te gaan dan normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

speed24 schreef op 27 februari 2004 @ 12:58:
Volgens de speedtest pagina zijn er drie @home-gebieden die boven de 25 KB/s upload zitten, te weten Munstergeleen, Ottersum en Riel.

Het aantal gebruikers dat zo'n hoge upload geregistreerd heeft, is nog niet echt hoog ( in totaal 4 ).

Ja , en de download is ook veel hoger dan normaal.. :O

http://www.speedtest.nl/D...ortID=1&pi_id=13&co_id=98

Dat zijn waarschijnlijk gewoon meetfouten..

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 27-02-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

helaas, niet in ottersum

Upload : 13.9 KByte/sec

edit: upload 5 mb, 14.1 KByte/s, dus meetfout van speedtest...

[ Voor 112% gewijzigd door sander817 op 27-02-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Edit die speedtest weg! :X Check voor de gein eens de openingspost..
Speedtest-resultaten zijn NIET boeiend, post ze dus ook niet!
Speedtest is niet betrouwbaar.. als je echt wil testen doe je dat door een 100mb file te down/uploaden en daar de gemiddelde snelheid van te nemen.

[ Voor 72% gewijzigd door JeroenT op 27-02-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
speed24 schreef op 27 februari 2004 @ 12:58:

kijk dit is interessant....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 14:35
kevinp schreef op 27 februari 2004 @ 13:02:
Wij (in Zeeland) hebben toch al + 5kb meer upload. nu komen we er nog maar 18 tekort :P. Volgens het persbericht op webwereld en fok hebben ze nog 2 dagen. Ik denk niet dat ze het gaan halen, als ze het maar volgende maand halen.
volgens mij hebben ze nog 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 17:28
whoot ..... ik woon in goirle en dat = de gemeente naast riel :) riel is een deel van de gemeente goirle :)

edit: even uittesten of mijn uploadis verhoogd
edit 2: shit 15.1 kb :(

[ Voor 27% gewijzigd door k5052 op 27-02-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
nou

was 212.204.1xx.xxx
offtopic:
Ik zit in dezelfde rits (212.204.***.***) en heb hem net ff gereleased/renewed, nog steeds mijn oude IP.
Klubbheads schreef op 27 februari 2004 @ 13:12:
Speedtest is niet betrouwbaar.. als je echt wil testen doe je dat door een 100MB file te down/uploaden en daar de gemiddelde snelheid van te nemen.
offtopic:
Moet je voor de gein eens doen met @home, ben je wel een tijdje mee zoet. :+ Ben het wel met je eens, speedtest kun je beter helemaal uit je favorieten verbannen, alleen de connectietest vind ik wel handig. De rest is zo onbetrouwbaar als ...

Mijn upload is ook nog steeds gelijk, maar ik moet wel toegeven dat mijn verbinding de laatste maanden hartstikke stabiel is geworden. Geen rare haperingen en zeker in de avond (rond 23:00) staat ie weer strak terug op 15.7 kB/sec. Alleen tussen 16:00 en 23:00 is ie wat minder strak, maar goed, dan komt het hele dorp terug van het werk ;)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

AUB..weg die posts met snelheden, dalik word ook dit topic gesloten |:(

Meld dan ook alleen iets, als het écht iets te maken heeft met de snelheidsverhoging. Dus niets posten als je denkt dat je snelheid verhoogd is, maar eigenlijk toch niet. :+

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
CyberDoX schreef op 27 februari 2004 @ 20:53:
AUB..weg die posts met snelheden, dalik word ook dit topic gesloten |:(

Meld dan ook alleen iets, als het écht iets te maken heeft met de snelheidsverhoging. Dus niets posten als je denkt dat je snelheid verhoogd is, maar eigenlijk toch niet. :+
Wat betreft de snelheden, ok, maar mijn upload is de laatste maanden van 10 kB/sec naar 15 gegaan, en veel stabieler geworden. Ik snap je wel, maar als mijn verbinding de laatste weken steeds stabieler wordt, duidt het er toch iig op dat er flink geknutseld is aan die verbinding. Als je een topic wilt waar alleen bij een daadwerkelijke verhoging gereageerd wordt , kun je, @Home kennende, nog lang wachten.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Tilburg, maar ik heb altijd in Goirle gewoond, dus ik ken genoeg mensen in Riel (ook met @home). Ik zal deze week eens gaan informeren of ze inderdaad omhoog zijn gegaan. Als dat het geval is, dan denk ik dat dat de soort testgebieden zijn.

Riel valt praktisch gezien onder Tilburg en als in Riel alles vlekkenloos verloopt denk ik dus dat Tilburg snel aan de beurt is. Dit zal dan bij elke grote stad zo het geval zijn (kleine test gemeentes voor de grote stad) ook al is het allemaal speculatief natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
hey lache, eerst had @home slechte support/communicatie, deed de mail het nooit, kon je niet gamen en was de max upload snelheid 16kb/s...

en straks dus 32kb/s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

droeftoeter schreef op 28 februari 2004 @ 02:11:
hey lache, eerst had @home slechte support/communicatie, deed de mail het nooit, kon je niet gamen en was de max upload snelheid 16kb/s...

en straks dus 32kb/s!
en hebben ze nog steeds slechte support/communicatie, doet je mail het nog steeds niet, liggen de servers er nog steeds uit en is de max upload volgens het verhaal/theorie 32 maar in werkelijkheid nog steeds niet echt veel hoger dan nu...

so what's your point?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hufkes schreef op 28 februari 2004 @ 02:19:
[...]
volgens het verhaal/theorie 32 maar in werkelijkheid nog steeds niet echt veel hoger dan nu...

so what's your point?
Je hebt toekomstvoorspellende gaves?
Beetje loze/flamende kreet, let's wait and see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 02:36:
[...]

heb geen @Home meer, maar mijn gemiddelde upload lag zo rond de 8kB/s ipv 16kB/s. En ik ben echt niet de enige, dus de vraag wat het gaat worden is op zich leuk, zeker omdat @Home geen garantie geeft voor upload (download ook niet btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 24-09 23:40

ThaHandy

Discovery Channel

probeer eens http://192.168.100.1/logs.html in de gaten te houden van je Motorola modem:)

en dan vooral kijken naar dit message :)
Provisioned Unit Update skipped. Image is current.
op een gegeven moment moet dat veranderen :)
de U/D rates staan in de modem zelf nl.
code:
1
2
MaxRateDown 3000000;
MaxRateUp 128000;
O-)

[ Voor 42% gewijzigd door ThaHandy op 28-02-2004 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 02:36:
[...]

ok, op zich heb je gelijk, maar zoals maui al zegt heeft de firma @home nog niet vaak laten zien dat wat ze beloven ook echt gebeurd. De laatste tijd is het wel redelijk, maar de beloofde uploadsnelheid haal ik nu zelfs maar met zeer veel geluk zo nu en dan. En ze gaan nu ineens het dubbele bieden? Ik vind het een typisch geval van een kat in het nauw maakt rare sprongen, heel veel klanten lopen weg naar adsl omdat dat nu gewoon veel beter is, nou ja, laten we dan maar ook upgraden.. en of het technisch en operationeel haalbaar is dat zien we later wel..

Maar ik moet je gelijkgeven, ik kan hiervan niets met feiten onderbouwen anders dan dat resultaten uit het verleden geen garanties voor de toekomst bieden, maar slechte resultaten uit het verleden er wel voor zorgen dat de burger weinig vertrouwen heeft...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F5 @ mailbox

[ Voor 86% gewijzigd door intoxicated op 28-02-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor dat we dit topic rustig laten voor wat het is, totdat we allemaal een mailtje met "@HOME PRODUCT ALERT" in onze mailbox krijgen. Dan is het leuk (en wellicht ook toegestaan) om te gaan speculeren over waar en wanneer. :)

Want dit is al het derde topic met mensen die zelf contact hebben gehad met @home helpdeskers. Die zeiden begin januari dat "het nog deze maand zal gebeuren". Dit zeiden ze ook in februari, en halverwege februari gold het: "binnen een maand". Dus stond de deadline een tijdje op half maart, totdat ik in het tweede (vorige) topic "juni" langs zag komen.

Dus bij deze, laat maar lekker. Het zou leuk zijn, meer waar voor je geld, maar zo vreselijk noodzakelijk is extra upload ook weer niet (misschien wel als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van ADSL, maar goed).

Ik wacht af en post hier niet meer voordat ik mail heb gehad.

:X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

ThaHandy schreef op 28 februari 2004 @ 02:44:

de U/D rates staan in de modem zelf nl.
code:
1
2
MaxRateDown 3000000;
MaxRateUp 128000;
O-)
Oftewel, volgens dit is jou max DOWN 366.2 kB/s en max UP 15.6kB/s.
Dat komt overeen met jou dagelijkse ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een motorola surfboard, en daar kan ik die melding niet zien (U/D waarde) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:58:

regio sneek
klopt ook niet kut dc++ kwas al zo blij :( sorry dat ik jullie (en mezelf) hoop gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Laatst online: 21-08 17:17
Ik kom zelf uit Riel, en ik kan zeggen dat die meetresultaten inderdaad niet te vertrouwen zijn. Heb zelf namelijk even getest, en in het begin geeft DU Meter inderdaad wel even 29-30 kB/s aan, maar valt daarna meteen terug, waardoor mijn gemiddelde ook op 12 kB/s uitkomt. En ook bij een upload naar de @Home webspace haal ik geen hogere snelheden dan 16 kB/s. Dus wordt voor iedereen toch nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Heb deze nog niet langs zien komen:
Geachte heer, mevrouw Glastra,

Helaas zijn de proeven met betrekking tot de verhoging van de upload-snelheid in een dusdanig vroeg stadium dat wij nog geen uitingen kunnen doen over de periode waarop deze ingevoerd zullen worden.

Indien hier meer informatie over bekend is, wordt dit via onze portal aan alle @Home-abonnees door gecommuniceerd.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Original Message Follows:
-------------------------

Hallo,

Zijn er al exacte data bekend van de (nu officieel bekend gemaakte) upload-snelheidsverhoging voor @Home Breedband?

Met vriendelijke groet,
*knip*
Dus ze zijn al wel ergens aan het testen. Klinkt hoopvol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
r0b schreef op 28 februari 2004 @ 17:19:
Helaas zijn de proeven met betrekking tot de verhoging van de upload-snelheid in een dusdanig vroeg stadium dat wij nog geen uitingen kunnen doen over de periode waarop deze ingevoerd zullen worden.
Lekkere tegenstrijdige communicatie dan, want die manager van @home (Jan Bakker geloof ik, heerlijk Hollandse naam, makkelijk te onthouden ;) ) heeft toch echt een periode van een maand als uiterste gesteld. Het feit dat er iig proeven worden gedaan lijkt natuurlijk hoopvol, maar moeten voor zo'n simpele upgrade dan proeven gedaan worden? (--> Dit is dus een vraag, ik ben een leek op het gebied van de kabel-infrastructuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 24-09 23:40

ThaHandy

Discovery Channel

lordsnow schreef op 28 februari 2004 @ 04:17:
[...]

Oftewel, volgens dit is jou max DOWN 366.2 kB/s en max UP 15.6kB/s.
Dat komt overeen met jou dagelijkse ervaringen?
ik heb et over de Image niet over de rate
jah die rate zou dan 256000 moeten worden :)

[ Voor 19% gewijzigd door ThaHandy op 28-02-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

CamU schreef op 28 februari 2004 @ 18:51:
[...]

Lekkere tegenstrijdige communicatie dan, want die manager van @home (Jan Bakker geloof ik, heerlijk Hollandse naam, makkelijk te onthouden ;) ) heeft toch echt een periode van een maand als uiterste gesteld. Het feit dat er iig proeven worden gedaan lijkt natuurlijk hoopvol, maar moeten voor zo'n simpele upgrade dan proeven gedaan worden? (--> Dit is dus een vraag, ik ben een leek op het gebied van de kabel-infrastructuur)
Proeven moeten er sowieso gebeuren.
Hoe verhoud het netwerk zich bij deze ophoging van de uploadsnelheid?
Hoe staat het met de capaciteit, moet deze - naar verwachting - nog uitgebreid worden?
etc.

Dus ja, er moeten sowieso proeven gedaan worden.
Het bevreemd me nu alleen een beetje dat ze nu pas met dit bericht naar buiten komen.
Als er inderdaad een maand als deadline opgegeven is, dan mogen die proeven wel snel opschieten.

Mocht dit e-mailtje toch waar blijken te zijn (dat de proeven nog in een beginstadium zitten), dan kunnen we dus het volgende krijgen:

- De verhoging gaat toch uitgesteld gaat worden
OF
- Het wordt een haast-klusje, waardoor we na de verhoging allemaal met capaciteits-problemen te kampen hebben.

Ik gok op het eerste .. aangezien @Home eerder heeft bewezen het 'better safe than sorry' motto te hanteren.
(Let op: ALS dat e-mailtje dus waar blijkt te zijn. Wat ik niet hoop, maar je kan van @Home alles verwachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
r0b schreef op 28 februari 2004 @ 19:32:
[...]
Proeven moeten er sowieso gebeuren.
Hoe verhoud het netwerk zich bij deze ophoging van de uploadsnelheid?
Hoe staat het met de capaciteit, moet deze - naar verwachting - nog uitgebreid worden?
etc.
@eXoR:

Excuses voor de gebrekkige topictekst van mijn kant: ik had mijn vraag natuurlijk beter moeten formuleren: Wat mij verbaast is het feit dat @home (zoals je zelf al zegt: als deze mail recent is en waarheid bevat) op dit tijdstip nog met proeven bezig zou zijn voor een verhoging van de upload naar 256 kbit terwijl er een hele tijd geleden al op t.net het volgende stond te lezen:

*link*

Het lijkt me dat @home dan wel erg laat is met het uitproberen van 256 kbit upload als er (volgens dit bericht van Essent) al begin dit jaar met proeven in de orde van grootte van 100Mbit begonnen wordt. Ook als dit bericht niet waar blijkt te zijn, lijkt het me dat @home wel erg laat is om nu nog proeven van 256 kbit te moeten uitvoeren. In het verleden was @home juist een van de eerste providers met een mega snel internetabonnement (downsnelheid dan) en het lijkt me dat je jezelf toch wel enigszins op de toekomst hebt voorbereid. Anyway, we zullen het wel zien. Afwachten maar.

offtopic:
In mijn zoektocht naar @home stuitte ik ook nog op dit artikel: "Maximumsnelheid @home plus hoger dan 2Mbit".
Toch frappant dat de communicatie dus al zo lang ongelofelijk slecht is, ondanks de belofte van @home in het eind van dat stuk. Geeft zeg maar een extra dimensie aan de mail(s) in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Laatst online: 19-06 00:34
hufkes schreef op 28 februari 2004 @ 02:19:
[...]

en hebben ze nog steeds slechte support/communicatie, doet je mail het nog steeds niet, liggen de servers er nog steeds uit en is de max upload volgens het verhaal/theorie 32 maar in werkelijkheid nog steeds niet echt veel hoger dan nu...

so what's your point?
sarcastisch gezegd was dat m'n point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
quote:
03-03-2004
Casema en Wanadoo verhogen snelheid Wanadoo Cable producten
Casema en Wanadoo verhogen met ingang van volgende week de down-en upload snelheid van de volgende producten:

* Wanadoo Cable Broadband Basic gaat omhoog van 512/128 kbit/s naar 1024/128 kbit/s
* Wanadoo Cable Broadband Premium gaat omhoog van 1024 / 128 kbit/s naar 2048 / 384 kbit/s
* Wanadoo Cable Broadband Power gaat omhoog van 2048 / 256 kbit/s naar 4096 / 512 kbit/s

De verhoging van de bandbreedte wordt vanaf volgende week gefaseerd doorgevoerd. Uiterlijk 15 april hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.
wat snapt @home nu niet ????

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:57
Leuk, straks is zelfs Casema sneller dan @home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema doet wel meer beloftes volgens mij, ik denk dat wanneer zij verhogen ze nog niet op @home snelheden zitten (in de praktijk dan).

Maar @home duurt wel erg lang zeg..
Ik ga binnenkort samenwonen (dus verhuizen) en als @home tegen die tijd nog niet zijn snelheden verhoogt heeft stap ik toch ook echt over naar adsl.
Helpdesk van @home wist me nog steeds niks te vertellen en bij mails krijg je de standaard replys terug die hier al meer dan eens gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Ik heb sinds kort ook(vanochtend) een ip adres van 81.*.*.* dit na werkzaamheden aan het netwerk(mill). Upload is nog niet omhoog, maar er gebeurt tenmiste iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24
kevinp schreef op 05 maart 2004 @ 09:44:
Ik heb sinds kort ook(vanochtend) een ip adres van 81.*.*.* dit na werkzaamheden aan het netwerk(mill). Upload is nog niet omhoog, maar er gebeurt tenmiste iets
Ik heb nog altijd m'n ouwe vertrouwde 217.* (mill1.nb). Ik dacht eigenlijk dat 81.* voor motorola's was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
De laatste tijd is mjn upload alleen maar omlaag gegaan (van ca. 14.x naar 9.x kb/s). Wat me wel opviel is dat zeer recentelijk de download signaal-sterkte is veranderd, van -2 dBmV naar -7 dBmV (signal to noise ratio is ook veranderd, maar naar 34 dB, maar weet eigenlijk niet meer wat ie was).

Maar hoe dan ook, ik denk niet dat we de komende weken een upload-verhoging hoeven te verwachten, in dacht opzich heb ik echt al mijn vertrouwen in ze verloren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:23
Vind het wel jammer dat ze het zo lang duurt voordat ze wat aan de upload gaan doen. Maar goed de gemiddelde gebruiker heeft liever een hogere downloadsnelheid dan een mooie upload.
Ik ga binnenkort verhuizen en dan stapt deze jongen over op ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DIJK schreef op 05 maart 2004 @ 10:39:
[...]

Ik heb nog altijd m'n ouwe vertrouwde 217.* (mill1.nb). Ik dacht eigenlijk dat 81.* voor motorola's was...
Volgens mij is 81.*.*.* voor nodemoves, toch?

Ik heb ook een motorola, en gewoon een 217.122.64.* adres (roosendaal, nb), hetzelfde adres wat ik al bijna 2 jaar heb.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zit ook op mill, heb nog steeds mijn 3 jaar lang vertrouwde 213.51.x.x ip en ik merk af en toe dat de upload hier naar 32 kb/sec schiet voor een paar seconde en dan terug. Dus ze zijn wel degelijk iets aan het doen hier. Persoonlijk hoor ik van meerdere bronnen dat de verhoging 8 maart as van kracht zou gaan maar ik geloof het eigenlijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Hehe, Casema vliegt zelfs @home voorbij :o

Dit wordt nog leuk.. @home _moet_ gewoon wel mee nu :)

Trouwens , hier ook een 81.x adres met een motorola.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenT op 05-03-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 23:41

Klippy

Still Game

Vannacht hebben ze volgens de site ook hier werkzaamheden verricht, maarja dat gebeurd regelmatig, zegt weining natuurlijk.
Maar het lijkt nu alsof m'n upload altijd precies 16KB/s is, zit toevallig een website te uploaden nu daarom viel het me op, normaal zit het rond de 12-16KB/s en nu altijd precies 16 of iets hoger.
Kan toeval zijn natuurlijk, ik hou niet van die speculaties normaal, maar dit is opvallend stabiel, lijkt beetje alsof de capacitieit is verhoogd en dat het gewoon wordt afgeknepen op 128kbit.

Maar ik zie het vanzelf wel :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
ik had gister middag een downtime. het lijkt wel of sindsdien de download cap er weer af is (had em er hier nog opzitten :? ) en gisteravond weer....
maarja die upload... zolang er nog niks op de site van @home staat kan je ut wel vergeten :r
gelukkig mag @home eind april de spullen op komen halen :*) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 05-03-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
wildhagen schreef op 05 maart 2004 @ 11:10:
[...]

Volgens mij is 81.*.*.* voor nodemoves, toch?

Ik heb ook een motorola, en gewoon een 217.122.64.* adres (roosendaal, nb), hetzelfde adres wat ik al bijna 2 jaar heb.
EDIT: op op- en aanmerkingen van.......

beetje jammer dat door medelezers en door hogerhand zo wordt gereageerd.
Heb in de eerste plaats zelf initiatief genomen om dit topic nieuw leven in te blazen, dan zou ik toch wel enigzinds moeten weten wat wel en niet on-topic is, toch ?
Mijn reactie is wat vel, dit puur om te voorkomen dat iedereen weer steeds verder off topic gaat. Oke de onderbouwing ontbrak. Maar vind werkelijk belachenlijk gereageerd, de pot .... bla bla... en pushmessage.....
en helemaal blijf dan weg.... van wildhagen... heb dit nota bene zelf geopend.. ook een mooije ben je.....

just my 3 cents

[ Voor 54% gewijzigd door Martinus op 06-03-2004 00:50 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kun je misschien ook normaal doen? Zo nee, blijf dan even weg uit het topic.

Trouwens, jouw reply is ook bepaald niet ontopic... dus: de pot, de ketel en de kleur zwart dan maar?

En misschien moest je eerst eens kijken waar die reactie over ging. Maar ja, lezen hé, is en blijft moeilijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43

Lief Adje

Love is in the air

net ff op de speedtest :+ resultaten website gekeken en daar en daar zie ik wel dat een aantal metingen in Limburg tussen de 20 en de 30kb/s liggen de deadline van 9maart kan dus wel gehaald worden :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
[...]

82.73.108.*** is mijn ip adres, woon zelf in Zeeland. En het is sinds vanochtend.
Ps. ik heb een motorolla, maar eerst had ik ook 217.

[ Voor 3% gewijzigd door Kevinp op 06-03-2004 12:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

IP-adres maakt nix uit wat je hebt natuurlijk......

maar ik zit in Enschede en heb al bijna een maand "verhoogde" upload.

Met het versturen van een email oid blijft hij rond de 16 hangen, maar als ik snel aan het downloaden ben dan wil mijn upload ook wel de 30 halen.
Door deze verhoging van upload gaat mijn download nog sneller. Soms tot 600kb/sec (kilobyte).
En terwijl ik zo snel aan het downloaden ben kan ik nu ook een beetje normaal surfen.
Via FTP of MSN ook 30kb/sec upload. Helaas niet zo constant.

BTW: ik heb een Com21

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

devian wees me net hierop.. misschien dat dit het gevolg is van de werkzaamheden:
(speedtest.nl.. beetje weinig resultaten om enorm betrouwbaar te zijn, maar goed)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25237/full.jpg

nu hopen dat het dus langzaam maar zeker overal doordringt
(test is dus op postcode)

[ Voor 17% gewijzigd door Felyrion op 05-03-2004 15:11 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 05 maart 2004 @ 14:35
... en de kleur zwart dan maar?
Zwart is geen kleur, maar een tint ;)

Zijn er meer mensen die laatste paar dagen het [i]gevoel ervaren[i/] dat de upload één kB meer is? Let wel: ervaren, dus geen 'objectieve' speedtestcijfers...Zo merkte ik pas dat ik zat te uploaden met 15,4 i.p.v. de vertrouwde 14.7
Ook heb ik het idee dat de 'uploadpiek' hoger komt dan voorheen. Soms schiet ie ineens naar 60kB, om dan weer terug te zakken.

[edit] zie nu dat mooie schemaatje hierboven...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wel raar dat er in Ottersum een hogere upload gedetecteerd is, terwijl ik daar zelf ook woon maar nog steeds een upload heb van 14,7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FF1987 schreef op 05 maart 2004 @ 15:24:
Wel raar dat er in Ottersum een hogere upload gedetecteerd is, terwijl ik daar zelf ook woon maar nog steeds een upload heb van 14,7 :X
Daar word (o.a.) die proef gehouden (zie elders in dit topic), maar dat wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat *elke* abonnee in die plaatsen een hogere upload heeft. Het testen zal wel met een kleine groep gebeuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Mijn post ge-edit naar aanleiding van....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 11:32
nog 1 dag...? yeah right, ik denk niet dat @home dit deze maand nog gerealiseert heeft...

Als ze nu pas aan het testen zijn.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 22:08

St@m

@ Your Service

Ik was vanmiddag ook al aan het uppen, en ik had echt het idee dat ik nu de hele tijd 16/17KB had ipv 12~14KB ik heb niet de hele tijd zitten opletten.. maar toch.. ik heb wel "het gevoel" ja

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Volgens mij kan er inmiddels wel 'Eventuele' in de topictitel geedit worden.
Zoals ik met mijn pessimistische aard al verwachtte is er dus weer niets van terecht gekomen en ik heb t vermoeden dat we hier voorlopig ook nog weer niets van gaan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Klaus_1250 schreef op 05 maart 2004 @ 10:47:
De laatste tijd is mjn upload alleen maar omlaag gegaan (van ca. 14.x naar 9.x kb/s). Wat me wel opviel is dat zeer recentelijk de download signaal-sterkte is veranderd, van -2 dBmV naar -7 dBmV (signal to noise ratio is ook veranderd, maar naar 34 dB, maar weet eigenlijk niet meer wat ie was).

Maar hoe dan ook, ik denk niet dat we de komende weken een upload-verhoging hoeven te verwachten, in dacht opzich heb ik echt al mijn vertrouwen in ze verloren :-(
Hoe zie je dit precies? (En heb je een com21 of een motorola, waarmee je dit kunt zine???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
een paar berichten terug stong iets over de up/download die je terug kon vinden in de log files van je modem...

ik zit hier in enschede met een motorola surfboard en heb het eens bekeken
en het enigste wat is kon vinden was dit -->

7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS
8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 43, tempSid 1901
8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK
7-Information T501.0 Acquired Downstream (666000000 Hz)........ SUCCESS
8-Debug T509.0 Acquired DS with status OK, DS Freq 666000000, US Id 5

heeft dit actief met de upload en download te maken? iemand een idee

edit: extra info voor de motorola:

Software Version: SB4200E-1.4.8.17-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3

Downstream Value
Frequency 666000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 11 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 46704000 Hz Ranged

Power Level 44 dBmV

[ Voor 30% gewijzigd door DJrDJ666 op 06-03-2004 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Aaaaargh, krijg ik net een mailtje van @home met een product altert dus ik denk eindelijk een bevestiging maar nee hoor het is een virus waarschuwing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45
Bierkameel schreef op 06 maart 2004 @ 12:02:
Aaaaargh, krijg ik net een mailtje van @home met een product altert dus ik denk eindelijk een bevestiging maar nee hoor het is een virus waarschuwing :(
jaahhh same thing hier!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Ik heb de afgelopen tijd om de paar dagen de klantenservice even lastiggevallen, en één persoon kon mij melden dat het er begin April van zou komen.

Zometeen weer een paar keer bellen om dat bevestigd te krijgen (als het waar is, kan/wil het gewoon niet geloven. :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Het is hier ook heel vaag, maat van me woont ongeveer kilometer bij me vandaan en haald 800kb/sec down + 32kb/sec up en ik zit hier met een zielige 200 ( wat ik AMPER haal ) en gewoon 14kb/sec up.

Zelfde abo, alleen andere modem. Ik Com21 hij Surfboard.
@Home zelf kan/wil me ook niet verder helpen ofzo.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
no offence maar der zijn al meerdere keren lui geweest die iets in die richting hebben gezegd. Post aub een keer een pic van DUMeter ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op 06 maart 2004 @ 16:43:
Ik heb de afgelopen tijd om de paar dagen de klantenservice even lastiggevallen, en één persoon kon mij melden dat het er begin April van zou komen.
Dat is dus al gelijk een gebroken belofte, gezien de eerder toegezegde datum van 9 maart. waardoor ik dat ook niet zomaar zou geloven. :O Ik wacht eerst maar 'ns de 9e af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ach je mag blij zijn dat je de upgrade krijgt, haha, het is tenslotte gratis:), maar ze kunnen in princiep toch ook niet één preciese datum noemen, een dag vertraging en er hangen 100 abonnees aan de lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:23:
[...]

Dat is dus al gelijk een gebroken belofte, gezien de eerder toegezegde datum van 9 maart. waardoor ik dat ook niet zomaar zou geloven. :O Ik wacht eerst maar 'ns de 9e af hoor.
Dat zeiden ze 9e.Maar schreven ze nooit.Dus kun je klagen hoe je wilt je hebt helemaal niets eraan.Want er is nog niks officieel op papier gezet oftewel zwart op wit.
Dan hoeven zei zich er nooit aan te houden wel als het zwart op wit staat maar anders nooit.

Dus in principe is het géén gebroken belofte.Want die klantenservice lult wel meer en werken ook flink langs elkaar af.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ViolatoR schreef op 06 maart 2004 @ 17:25:
Het is hier ook heel vaag, maat van me woont ongeveer kilometer bij me vandaan en haald 800kb/sec down + 32kb/sec up en ik zit hier met een zielige 200 ( wat ik AMPER haal ) en gewoon 14kb/sec up.

Zelfde abo, alleen andere modem. Ik Com21 hij Surfboard.
@Home zelf kan/wil me ook niet verder helpen ofzo.
800kb of 800KB wat bedoel je? 800KB geloof ik absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
pfiew, 1 april ligt @home er bij mij uit, ben ik eindelijk verlost van hun grappen :+
nou maar hopen dat ADSL er voor 1 april is.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Bor_de_Wollef schreef op 06 maart 2004 @ 22:03:
[...]

800kb of 800KB wat bedoel je? 800KB geloof ik absoluut niet.
kByte, dus gewoon 7/8mBit :s

Ik stond erbij en keek erna :|

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Vierkant228 schreef op 06 maart 2004 @ 22:09:
pfiew, 1 april ligt @home er bij mij uit, ben ik eindelijk verlost van hun grappen :+
nou maar hopen dat ADSL er voor 1 april is.........
Lucky dude :+ Ik moet nog ff wachten tot eind april ;)

Vind het echt vreselijk hoe @home de boel zo heeft weten te verzieken, KPN en BBned plukken hier nu de vruchten van. Heb tot op heden nog geen upload verhoging meegemaakt. Alleen maar vertraging en storingen de laatste dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Vanaf 1 april is het bij mij ook exit @home, en volgende week zit ik al aan de Wanadoo lite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

koelkast schreef op 07 maart 2004 @ 14:39:
Vanaf 1 april is het bij mij ook exit @home, en volgende week zit ik al aan de Wanadoo lite :)
Het is maar wat je vooruitgang noemt. ;)

Maargoed. :)
Ach je mag blij zijn dat je de upgrade krijgt, haha, het is tenslotte gratis:), maar ze kunnen in princiep toch ook niet één preciese datum noemen, een dag vertraging en er hangen 100 abonnees aan de lijn
Gratis? Gratis volgens de huidige specificaties ja. Maar als ze niet upgraden is het voor veel mensen exit @Home, dus ze moeten wel.

Overigens verwacht ik sowieso bar weinig van de klantenservice/helpdesk, aangezien die ook niet in-house bij @Home zit, dus die informatieverstrekking gaat sowieso al slecht medunkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
r0b schreef op 07 maart 2004 @ 19:36:
[...]
Overigens verwacht ik sowieso bar weinig van de klantenservice/helpdesk, aangezien die ook niet in-house bij @Home zit, dus die informatieverstrekking gaat sowieso al slecht medunkt. :/
offtopic:
Hmm, das nieuw voor mij, sinds wanneer gaat een outsourcing beslissing meteen gepaard met een achteruitgang in de de informatieverstrekking? De klantenservice/helpdesk is volgens mij ook helemaal niet bedoeld voor de informatieverstrekking, daar hebben ze de PR afdeling wel voor en die zit vast nog wel in-house.

Wat betreft de uploadverhoging denk ik dat het inderdaad weer huilen wordt, aangezien @home nu een maand geleden heeft verklaard de upload snelheid te verhogen (ook al is het niet zwart op wit bevestigd, goed voor je publiciteit is het zowiezo niet als je je beloftes niet waarmaakt) en het nog steeds niet heeft gedaan. Zeker nu alle andere kabelproviders hun snelheden verhogen laat @home wel erg lang niks van zich horen. Jammer, erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Het is bij @home al lang bekend dat de uploaden makkelijk omhoog konden. Dat deden ze niet omdat de kabel-concurrentie dat ook nog niet deed. Tevens zitten ze op sommige plekken met brakke gateways die problemen hebben met connecties. Hogere upload zou nadelig kunnen zijn. Vandaar dat ze eerst alles testen en meten voordat ze gaan verhogen. Correct me if wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

CamU schreef op 07 maart 2004 @ 19:49:
[...]

offtopic:
Hmm, das nieuw voor mij, sinds wanneer gaat een outsourcing beslissing meteen gepaard met een achteruitgang in de de informatieverstrekking? De klantenservice/helpdesk is volgens mij ook helemaal niet bedoeld voor de informatieverstrekking, daar hebben ze de PR afdeling wel voor en die zit vast nog wel in-house.
offtopic:
Het gaat niet direct gepaard met een achteruitging in de informatieverstrekking, maar feit is wel dat dit het geval is bij @Home.
En m.i. is de klantenservice (note: niet helpdesk, maar klantenservice) wél bedoeld voor o.a. informatieverstrekking.

(Een paar collega's van me hebben ook bij de klantenservice van @Home gewerkt, van die verhalen werd je niet vrolijk. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

Er stond mij iets bij dat @home gezegd zou hebben in het 1ste kwartaal. Dus hebben ze nog een hele maand om te testen...

Moet nog ff de link er bij zoeken
Gevonden http://www.troublesathome...ion=pers&page=item&id=458

[ Voor 21% gewijzigd door maontje op 07-03-2004 20:12 ]

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
offtopic:
[quote]r0b schreef op 07 maart 2004 @ 19:54:
...
En m.i. is de klantenservice (note: niet helpdesk, maar klantenservice) wél bedoeld voor o.a. informatieverstrekking.
[/quote]

Jep, sorry, daar had ik overheen gelezen. Maar ik vraag me af of de klantenservice niet meer bedoeld is als aanspreekpunt van de klant en de PR afdeling voor het uitbrengen van de nieuwsbrief, snelheidsverhogingen, en niet te vergeten de geweldige Sixflags actie :), etc etc. Wat ik wilde zeggen is dat een outsourcing beslissing lang niet altijd gepaard gaat met een verslechtering in de informatieverstrekking.

Wat in dit geval natuurlijk wel geldt, is dat de informatieverstrekking m.b.t. de upload verhoging maar belabberd is. Wat betreft het eerste kwartaal, dat klopt, maar dat bericht is nooit officieel naar buiten gekomen. Een reactie van de PR man van @home (Jan Bakker) is wel officieel te noemen natuurlijk. En hij zij toch echt binnen een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Maand? welke maand?
Ik merk iig nog niks, upload komt niet hoger als 15/16

En @hond is hier de laatste 3/4 dagen lekker brak (dan is er weer een kwartier internet, dan een anderhalf uur weer niet, etc :/)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
r0b schreef op 07 maart 2004 @ 19:54:
offtopic:
(Een paar collega's van me hebben ook bij de klantenservice van @Home gewerkt, van die verhalen werd je niet vrolijk. :X )
en van sommige medewerkers word je ook niet vrolijk. Je hebt van die mensen die dingen gaan verzinnen om maar snel van een klant af te zijn (zoals melden dat hij weet dat de upload begin april omhoog gaat.... :o )

Daarnaast kan je voor informatie ook beter mailen naar support@home.nl dan bellen; de email afdeling is vaak eerder op de hoogte van de nieuwste nieuwtjes.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.