[@Home] Verhoging upload naar 256kbit

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 14:35
een leuke tip om het automatische mail systeem te omzeilen.. zet gewoon willekeurige spaties in woorden.. bv "upload" -> "upl oad" het systeem snapt er niks van en je krijgt een persoonlijke mail terug.

krijg je niet die standaard mail over de upload terug ;)

[ Voor 20% gewijzigd door m3gA op 08-03-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Het is geen bot volgens mij, dat blijkt wel uit het feit dat de standaardverhaaltjes met een zin aan elkaar gebakken worden als je twee vragen stelt. Je mails worden wel door een medewerker behandeld, het is echter wel duidelijk dat ze een vast protocol met standaardteksten hebben aan de hand waarvan ze je bericht moeten beantwoorden, net als de eerstelijns telefonische helpdesk.

Ik heb ook nog maar een poging gedaan, niet dat ik verwacht dat het veel zin heeft; maar dan heb ik in ieder geval voor mijzelf het gevoel dat ik er wat aan gedaan heb ;) :
Geachte meneer/mevrouw,

De (komende) verhogingen van zowel up- als download bandbreedte bij uw concurrenten zullen u vast niet ontgaan zijn. Naast de al langer concurrerende ADSL abonnementen van KPN en BBned worden nu tevens bij de kabelaanbieders Chello en Casema snelheidsverhogingen doorgevoerd; bij de eerstgenoemde categorie zelfs gecombineerd met prijsverlagingen. Dit terwijl de downloadsnelheid van uw duurste product een tijd terug verlaagd is door de introductie van een cap op 2,5 Mbit (in tegenstelling tot de 3,8 Mbit die voorheen geleverd werd) en de uploadsnelheid nog altijd achter blijft met een magere 128 Kbit (waar effectief nog minder van overblijft). Bovendien is de prijs sinds de ingang van mijn abonnement in 2000 alleen maar gestegen. Hierdoor wordt uw product steeds minder concurrerend; ik ben vast niet de enige persoon die dit in de gaten heeft.

In een artikel op Webwereld, dat werd gepubliceerd op 9 februari jl., las ik het statement van een van uw medewerkers dat er binnen een maand een uploadverhoging naar 256 Kbit zou plaatsvinden. Hier is echter momenteel, vrijwel een maand later, nog niets van te merken. Elders las ik dat de verhoging in het eerste kwartaal van 2004 zou plaatsvinden. Is er intussen al meer duidelijkheid over wanneer er nieuwe ontwikkelingen op dit gebied te verwachten zijn? Is er sprake van een capaciteitsprobleem? Ik ben met name geinteresseerd in de technische achtergrond. Ik ben altijd tevreden geweest met uw product, maar de laatste tijd worden de diensten van de concurrent steeds aantrekkelijker.

Ik ben op de hoogte van het feit dat u vaak berichten met standaard mededelingen terug stuurt. Graag zou ik echter een persoonlijk antwoord krijgen, aangezien ik uit ervaring weet dat deze berichten mij weinig nieuwe informatie bieden.

Met vriendelijke groet,

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap: Als jij een poging waagt dan vind ik wel dat het een mooie en goede opgestelde brief/mail is.

Mijn compliment aan jou _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima mail, alleen die spelfout aan het eind "terugstuurd" past niet echt in de verder uitstekende brief. Ben benieuwd naar de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Zap schreef op 08 maart 2004 @ 16:31:
Het is geen bot volgens mij, dat blijkt wel uit het feit dat de standaardverhaaltjes met een zin aan elkaar gebakken worden als je twee vragen stelt.
[...]
op troublesathome staat dat ze een autoreply mail applicatie hebben
heb alleen ff geen zin om te zoeken waar precies het artikel stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

m3gA schreef op 08 maart 2004 @ 17:07:
[...]

op troublesathome staat dat ze een autoreply mail applicatie hebben
heb alleen ff geen zin om te zoeken waar precies het artikel stond.
Ja, dat is het "Bedankt voor uw mail. @Home zal hem zo spoedig mogelijk in behandeling nemen" reply-tje. ;)
Alle e-mail'tjes worden wel daadwerkelijk door 1 persoon gelezen en beantwoord, alleen die plakt er weer een standaard-tekstje aan in de meeste gevallen. :/

Zap: _/-\o_ Goeie brief. We wachten op het antwoord.

[ Voor 18% gewijzigd door r0b op 08-03-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Laatst online: 25-09 10:26
Ik ben nu toch alweer enkele jaren lid van @Home en ben eigenlijk toch altijd wel tevreden geweest ( mailserver was wel wat minder ... ) Maar ik heb nu toch mijn keus laten vallen op een abonnementje van Demon waardoor ik voor een kleine meerprijs een waarschijnlijk hogere download heb en een upload van 128 KB/s.

De upload is mij de laatste tijd zeer tegen gaan staan, zeker nu zelfs de budget ADSL abonnementjes een hogere upload gaan krijgen ...

Ik hoor nu al diverse maanden dat de upload verhoogt gaat worden, maar @Home heeft hier helaas een steekje laten vallen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juicy schreef op 08 maart 2004 @ 17:18:
Ik ben nu toch alweer enkele jaren lid van @Home en ben eigenlijk toch altijd wel tevreden geweest ( mailserver was wel wat minder ... ) Maar ik heb nu toch mijn keus laten vallen op een abonnementje van Demon waardoor ik voor een kleine meerprijs een waarschijnlijk hogere download heb en een upload van 128 KB/s.

De upload is mij de laatste tijd zeer tegen gaan staan, zeker nu zelfs de budget ADSL abonnementjes een hogere upload gaan krijgen ...

Ik hoor nu al diverse maanden dat de upload verhoogt gaat worden, maar @Home heeft hier helaas een steekje laten vallen.
Kleine meerprijs een waarschijnlijke hogere download hebt.
Welk abbo heb je bij @home dan?
En de upload 128KB/s denk het zelf van niet.Haal je ook meestal niet als je 1mbit up hebt. ;) Denk eerder dat je bedoeld 128kB dus hetzelfde als bij @home breedband.

Als je breedbandje hebt moet je al een 8mbit lijntje hebben dan heb je snellere download.Maar betaal je wel véél meer voor.65Euro bijna 20 euro vind ik geen kleine meerprijs meer.

2mbit lijntje voor 55 euro heb je dus langzamere downloadsnelheid als breedbandje , wel hogere upload maar dat gebruikt je niet zo heel vaak.Voor dan 7 euro meer er voor te gaan betalen en ook nog achteruit te gaan in downloadsnelheid. O-) Zodra @home de upload omhoog heeft gegooid is het helemaal niet meer lonend.(mijn mening erop)

Het word natuurlijk anders als je een budget of basis abbo hebt bij @home , dan vergeet wat ik hier boven neer geschreven heb. ;)
Dan komen er andere abbo vormen tevoorschijn die voor jou aantrekkelijk zijn.
Maar heb je basis en ga je naar 2mbit toe is nog een aardig prijsverschil.Vind ik niet een kleine meerprijs meer.Maar ja wie ben ik voor dat te zeggen. :+

Maar ben wel benieuwd welk abbo je nu hebt bij @home :)

Maar hoe kom jij erbij dat @home bij de upload een steekje heeft laten vallen?
Ze hebben geen excacte datum gegeven dus het kan dus niet wat jij zegt.Ze zeggen bijna allemaal 1ste kwartaal en helaas is die nog niet voorbij.Er is niks zwart op wit gekomen.
Als je het zo stelt heeft bijvoorbeeld BBNED wel een steekje laten vallen aangekondigd laatst vorig jaar down/upload omhoog maar gebeurd pas maart-april.Mensen die dus 2mbit hadden en zeer verheugd waren naar 8mbit toe te gaan moeten half jaar wachten.Dat is een steekje laten vallen.Waarom?Eerst aankondigen ook tijd doorgeven maar helaas cancellen en naar maart-april verschuiven , omdat het anders niet haalbaar was.Dat is een steekje laten vallen. :r

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Zap,

Goede brief, op wat spelvautjes na, maar dat zijn maar kleine puntjes. Wat je wel kunt doen is die medewerker gewoon bij zijn naam noemen: Jan Bakker. Ik geloof dat in dat artikel van Webwerled ook zijn functie stond. Kun je de druk misschien nog wat opvoeren, is het niet op @home, dan wel op Jan Bakker ;) . Verder blijft het helaas hopen op betere tijden. Succes ermee iig. :Y)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
Ik heb breedband en betaal daar 47,95 voor ... Daarnaast heb ik ook nog een inbelaccountje voor erbij a 11 euro. Totaal al ~ 58 euro.

Het abonnement wat ik wil nemen is is inderdaad 8 Mbit down en 1 Mbit up voor 54,95 de eerste 3 maanden en daarna 64,95 ( Inclusief inbelaccountje ).

Dit prijsverschil ben ik bereid te betalen voor een upload die een factor 8 hoger ligt en waar ik ook ongestraft een server mag draaien.

PS: Het was geen demon maar bbned

[ Voor 4% gewijzigd door Juicy op 08-03-2004 20:23 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juicy schreef op 08 maart 2004 @ 20:19:
[...]

Ik heb breedband en betaal daar 47,95 voor ... Daarnaast heb ik ook nog een inbelaccountje voor erbij a 11 euro. Totaal al ~ 58 euro.

Het abonnement wat ik wil nemen is is inderdaad 8 Mbit down en 1 Mbit up voor 54,95 de eerste 3 maanden en daarna 64,95 ( Inclusief inbelaccountje ).

Dit prijsverschil ben ik bereid te betalen voor een upload die een factor 8 hoger ligt en waar ik ook ongestraft een server mag draaien.

offtopic:
mag je dan bij @home geen server draaien ?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:28:
[...]

offtopic:
mag je dan bij @home geen server draaien ?? :/
Je KAN niet eens een server draaien. Het zal niet bepaald snel gaan met 16KB/S. Dat haal je meestal ook niet echt dus dan blijft je over met 12KB/S. Het probleem is dat je download in elkaar stort zodra je boven de 8KB/S komt en dus is het absoluut niet praktisch om een server te draaien.

Dit weet ik omdat ik emule gebruik met een upload van 10KB/S en ik kan dan absoluut niet surfen, veel te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
Goldme schreef op 08 maart 2004 @ 20:38:
[...]

Je KAN niet eens een server draaien. Het zal niet bepaald snel gaan met 16KB/S. Dat haal je meestal ook niet echt dus dan blijft je over met 12KB/S. Het probleem is dat je download in elkaar stort zodra je boven de 8KB/S komt en dus is het absoluut niet praktisch om een server te draaien.

Dit weet ik omdat ik emule gebruik met een upload van 10KB/S en ik kan dan absoluut niet surfen, veel te langzaam.
als ik 16KB upload dan is mijn ping 3 seconden...............
is dit bij adsl ook zo? en is adsl ook maar half duplex? lijke me wel...

[ Voor 6% gewijzigd door Animal op 08-03-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juicy schreef op 08 maart 2004 @ 20:19:
[...]

BBNED is de leverancier :) maar wie word dan je provider?

ben niet nieuwsgierig maar wil het toch effe weten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

meer nieuws komt eraan.
met een beetje geluk gaan morgen de eerste regios omhoog.

morgen komen op http://help.home.nl/snelheid namelijk meer berichten over de verhoging te staan (onder andere schema van welke regio wanneer een upgrade krijgen)

bron: http://www.troublesathome...us/messages/868/4694.html

[ Voor 15% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 08-03-2004 23:22 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Ehm, bron :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:21

Zym0tiC

^_^

Maestro.mosjuh schreef op 08 maart 2004 @ 22:59:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

meer nieuws komt eraan.

morgen komt op http://help.home.nl/snelheid meer berichten over de verhoging te staan (onder andere schema van welke regio wanneer een upgrade krijgen)
en wat is je bron? Klinkt meer als het is morgen 9 maart dus we gaan omhoog met die up. Of weet jij meer dan ik weet dan trek ik mijn woorden terug ;)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:02:
Prima mail, alleen die spelfout aan het eind "terugstuurd" past niet echt in de verder uitstekende brief. Ben benieuwd naar de reply.
Ja erg stom |:( Ik kwam er net nadat ik hem hier gepost had ook achter.. En dan te bedenken dat ík meestal degene ben die anderen op spelfouten moet wijzen.. :P

*schaamt zich diep* :X

Ik zal het antwoord hier plaatsen zodra ik het binnen heb..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Dan mis ik nog een bron, is gewoon iemand die zegt dat de upload omhoog gaat, zie geen verschil tussen een bericht daar van een willekeurig iemand of hier op GoT

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:51:
[...]

BBNED is de leverancier :) maar wie word dan je provider?

ben niet nieuwsgierig maar wil het toch effe weten ;)
Telebyte, er loopt ook een topic over.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorry hoor, maar daar staat ook geen serieuze bronvermelding.

Ik kan daar ook wel even een post gaan doen in de trant van "vanaf 1 april krijgt iedereen gratis een upload van 1 MB/sec, permanent".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Zym0tiC schreef op 08 maart 2004 @ 23:07:
Dan mis ik nog een bron, is gewoon iemand die zegt dat de upload omhoog gaat, zie geen verschil tussen een bericht daar van een willekeurig iemand of hier op GoT
tsja; je zou ook de helpdesk kunnen bellen maar dat heeft nu zo weinig zin.

overigens is de 1e zin
speculatie van mij; de zin daarna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

wildhagen schreef op 08 maart 2004 @ 23:09:
[...]

Sorry hoor, maar daar staat ook geen serieuze bronvermelding.

Ik kan daar ook wel even een post gaan doen in de trant van "vanaf 1 april krijgt iedereen gratis een upload van 1 MB/sec, permanent".
Precies. Vooral het feit dat die gast beweert dat ze morgen beginnen en pas in september klaar zijn (dus dat het meer dan een half jaar per regio verschilt!) maakt het allemaal erg ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
m-m schreef op 08 maart 2004 @ 23:11:
[...]

Precies. Vooral het feit dat die gast beweert dat ze morgen beginnen en pas in september klaar zijn (dus dat het meer dan een half jaar per regio verschilt!) maakt het allemaal erg ongeloofwaardig.
er zullen waarschijnlijk nog gebieden zijn waar de hardware nog een upgrade moet hebben.

als ze daar nu al de upload omhoog gooien loopt het daar helemaal in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
mgoed er staat nog niks daaro 8)7

maakt mij ook allemaal niks meer uit, krijg toch adsl, 8) de downloadsnelheid is hier al een tijdje rondt de 250kB/s terwijl ik een halfjaar geleden nog makkelijk richting de 400kB/s ging, daarom gaat @home ook de deur uit, die download maakt mij toch nie zoveel uit heb ik gemerkt, het gaat vooral op de upstream, en die 30 - 50kB/s minder downstream maakt me niet uit, zeker niet omdat de uploadstream 8x omhoog gaat :)
1e jaar goede verbinding gehad, toen een jaar waar de verbinding het nog geen 4uur achter elkaar volhield. en nu een verbinding die redelijk stabiel is maar een stuk langzamer, de laatste tijd komen die downtimes weer terug, die mail server irriteert me mateloos, ik laat door niks meer naartoe sturen nadat ik een paar mailtjes 4 dagen te laat kreeg, en sommigen zelfs helemaal niet :?
daarom ook bye bye zwaai zwaai :7 , welkom bbned _/-\o_

[ Voor 96% gewijzigd door P.K. op 09-03-2004 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Waarom zou @Home op de help pagina's nieuws neer gaan zetten :? Ik verwacht er nog niet veel van iig... Het laatste sprankje hoop op een verhoging op korte termijn is bij mij allang vervlogen ;) Maar we zullen wel weer zien... Ik spring bij mededelingen van @Home geen gaten meer in de lucht, dat heb ik inmiddels wel geleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Iemand van Troubles@Home schijnt deze mail van @home te hebben gekregen:
Wij zijn vanaf deze week begonnen met het verdubbelen van de
uploadsnelheid van het pakket @Home Breedband. Tegen betaling is het dan mogelijk
de uploadsnelheid nogmaals te verdubbelen naar 512 kbit/sec. In fases
zullen wij de uploadsnelheid gaan verhogen, het is afhankelijk van de
regio waar u woont of daar de uploadsnelheid al verhoogt is. Hiervoor
adviseren wij u onze verkoopafdeling te bellen, 0800-1414.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Misschien dan toch? Bron

[ Voor 6% gewijzigd door 4hp op 09-03-2004 09:26 . Reden: bron toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
al iets bekend over de kosten voor de verdubbeling ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Bron : http://www.webwereld.nl/nieuws/17970.phtml

@Home redt deadline snelheidsverhoging niet

Dinsdag, 9 maart 2004 - De uploadsnelheid van @Home Breedband gaat voorlopig niet omhoog. De kabelaar heeft zijn beloofde deadline hiermee niet gehaald.
Door Wilbert de Vries

Een maand geleden beloofde @Home de uploadsnelheid van @Home Breedband te verhogen tot 256 Kbps. De kabelaar deed deze belofte op de dag dat 'concurrent' Chello aankondigde de snelheid van al zijn pakketten te verhogen.

"De uploadsnelheid van @Home Breedband zal binnen een maand worden verhoogd tot 256 Kbps", zo beloofde Jan Bakker, woordvoerder van moederbedrijf Essent, destijds. De interne planning gooit echter roet in het eten, stelt @Home nu.

Volgens Bakker ziet er wel naar uit dat er 'binnen enkele dagen' een begin wordt gemaakt met de beloofde snelheidsverhoging. Wanneer iedere @Home Breedband-abonnee van de hogere uploadsnelheid kan profiteren, kan Bakker niet zeggen.

"Het gebeurt bij ons in fases en dus niet in alle plaatsen tegelijk", zegt Bakker. "Als ze hier deze maand mee beginnen, kunnen ze hier wel tot september mee bezig zijn. De precieze planning is gewoon nog niet helemaal helder."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002

Lief Adje

Love is in the air

Wat een lulkoek, ze konden dit al een maand gelden zien aankomen :(

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

P.K. schreef op 09 maart 2004 @ 09:30:
al iets bekend over de kosten voor de verdubbeling ? :)
Nope, alleen dat het een 'klein bedrag' was maar dat lijkt me nog al variabel ;)
Aannemende dat ze meneer Bakker echt gesproken hebben vind ik het op zich vrij positief. Alleen dat je vervolgens zegt een fokking half jaar bezig te zijn om iedereen van een verhoging te voorzien, dat vind ik dan wel weer slecht. Gefaseerd invoeren, ok maar om daar nu 6 maanden voor uit te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 07:14

Brazza

Byte me!

"Als ze hier deze maand mee beginnen, kunnen ze hier wel tot september mee bezig zijn. De precieze planning is gewoon nog niet helemaal helder."
Wat ben je dan voor multinational als je niet eens weet wat voor planning je hebt. Het is jammer dat me contract nog niet opzegbaar is, anders..

edit:
Waarom geven ze dan "valse verhogingen" als dat al niet eens kunnen redden?.
Essentkabelcom en de elec. leverancier hebben het echt verpest bij mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Brazza op 09-03-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer zeg.
Erg vervelend begin ik wel te vinden dat de correspondentie naar hun klanten vooral via webwereld schijnt te lopen. Ongetwijfeld zal dit iets te maken hebben over 'beloftes' die ze zo makkelijk kunnen maken, zonder ze te breken. Waren deze beloftes echter rechtstreeks naar klanten gemaakt, dan was het een ander verhaal geweest. En dat verhaal over die interne planning is toch wel zo slap.
Da's dan ook de reden van m'n volgende vraag:
Iemand een idee of demon binnenkort met een leuke aanbieding komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
op zich eindelijk eens wat meer upstream ( nu nog hopen dat t een beetje snel wordt door gevoerd...) allen 256kbit is nog vrij weinig tov Chello die krijgen 384kbit

en tegen bij betaling weer 512kbit krijgen bij @home, ze moeten imo ook overal geld voor zien?

vroeger 2 extra ip's aangevraagt, en daar hebben ze gelukkig alleen de administratie kosten voor geincaseerd. per maand nooit 2x 9,95 ( guldentjes ) meer betaalt? en nooit wat over gehoort?

als ze die ineens wel gaan innen wordt ADSL toch wel aantrekkelijker

en nog altijd 128kbit hier :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Wat een BS zeg. Alsof ze vorige maand niet al wisten dat ze er dan iig tot Augustus mee bezig zouden zijn. Ze hebben het gewoon vlugjes aangekondigd omdat ook chello ging verhogen en zij wel mee moesten. Nu denken ze dat ze zich er zo makkelijk af kunnen maken. Belachelijk!!!

Mijn verbinding en mail is overigens altijd goed. Daar geen klachten over. Alleen voel ik me een beetje als "domme klant"behandeld die alleen maar surft en msn-ed en dus nergens interesse in heeft

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Zoals beloofd het antwoord op mijn mail :) :
Geachte heer, mevrouw ***,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

@Home begint deze week met het verhogen van de upstream snelheid van @Home Breedband. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. Dit betekent dat voor een aantal abonnees de hogere upstream snelheid nog direct niet beschikbaar zal zijn. Ook voor u is de hogere upstream snelheid nog niet altijd beschikbaar. Het is echter mogelijk dat uw buurman, vriend en/of kennis wel gebruik kan maken van de hogere upload snelheid. Een verklaring hoe dit kan en antwoorden op andere, veel gestelde vragen vindt u op http://help.home.nl/snelheid .

@Home zal de upstream snelheid zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 september 2004, voor alle @Home Breedband abonnees hebben aangepast.

Mocht u meer informatie nodig hebben kunt u kijken op http://help.home.nl/snelheid . <<Hier staat ook beschreven hoe u kunt reageren.>>

De verhoging van de upstreamsnelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/ .

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Op de betreffende URL is echter nog niets te vinden...

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 09-03-2004 12:07 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze al zo'n moeite hebben met die uploadverhoging te regelen dan wil ik geloof ik niet weten hoelang het nog gaat duren voordat ze met die nieuwe abbonementsvormen komen.
Eerst naar 10mbit, vervolgens naar 50 ... 100... ja ik denkkkk dat @home best een aardige provider zal worden in 2015 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:19:
Als ze al zo'n moeite hebben met die uploadverhoging te regelen dan wil ik geloof ik niet weten hoelang het nog gaat duren voordat ze met die nieuwe abbonementsvormen komen.
Eerst naar 10mbit, vervolgens naar 50 ... 100... ja ik denkkkk dat @home best een aardige provider zal worden in 2015 :(
Dat is niet te vergelijken. :)

Die 10 Mbit zal worden geleverd over dat nieuwe ethernet to home netwerk en dat is losstaand van het huidige netwerk. Maar hoe dan ook zal het inderdaad nog wel een tijd duren voordat het beschikbaar is...

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 21:57

ultimateharry

Team Slayer:-)

tja, dit is voor mij ook weer de zoveelste teleurstelling. Ik snap niet dat een ISP die zo hoog stond aangeschreven, zo weinig innovatie laat zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan als ze dat hebben ingevoerd 10mbit lopen ze weer achter de feiten aan.
Want dan is er al lang ADSL 2 , 15mbit. ;)

Maar ja het gaat lekker bij @home vorig jaar rond sept. okt. zeggen 1e kwartaal gaat de upload snelheid omhoog , nou zeggen ze dat het uitrlijk voor 1 september iedereen het heeft.
Ik geloof er niet meer in.Ze hebben bijna 1 jaar nodig om dubbele uploadsnelheid te krijgen :O
Als Kpn zijn snelheid omhoog gooit is dat binnen 2 maand gebeurd(zelf ondervonden voordat ik @home had)

En als die uploadsnelheid omhoog is denk ik dat ze het niet kunnen garanderen.Sommige hebben nou al met breedband zwaar problemen.
moet 16KB zijn en moge blij zijn dat ze 8KB halen. :(
G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Hopla! weer pluspunten voor @Home, vooral zo doorgaan!

Ben nu een jaar of 5/6 lid ofzo, in het begin altijd goede ervaring mee gehad maar de laatste tijd is het toch echt JANKEN met de pet op :s Veel downtime, ping time outs, lage snelheden ( 200kb/sec haal ik niet meer overdag ) en dan nu nog eens een belofte die ze 4 maanden geleden hebben gemaakt ver&*%#ken.

Het is dat ADSL hier gewoon ongeloofelijk duur is ( 80€ voor 4mbit ) maar anders ...
Wie weet neem ik wel gewoon 2mbit, kost hetzelfde en is sneller dan wat ik nu gemiddeld haal.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens Troubles@Home klopt het Webwereld-artikel niet:
@Home liet ons zojuist per email weten dat het verhaal in Webwereld niet geheel klopt. Vanavond start men met de upgrade van de upstream bandbreedte naar 256 kb voor de breedband klanten. Volgens planning zijn zij op 24 maart al klaar met de werkzaamheden.

Het plan van @Home was om pas een product-alert te versturen wanneer de werkzaamheden definitief afgerond waren, maar vanwege de onjuiste berichtgeving tot nu toe ziet @Home zich genoodzaakt om vanavond alvast al haar klanten te informeren.

Door technische problemen was het niet eerder mogelijk met de upgrade te beginnen. Hierdoor is de eerder in Webwereld gedane belofte niet gehaald. Vanavond begint @Home dus daadwerkelijk met het upgraden van de head-ends. Dit moet fasegewijs gebeuren en volgens de planning is men daar zo'n 2 weken mee bezig.

@Home betreurt het dat de communicatie over de upstreamverhoging niet echt optimaal is verlopen, maar hoopt met de email aan Troubles@Home en met de product-alert vanavond aan alle klanten een stuk meer duidelijkheid over de gang van zaken te verstrekken.
Bron: http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=460

Twee weken lijkt me realistischer dan 6 maanden. Ik kan iig nog wel leven met twee weekjes wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2004 13:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Bedankt wildhagen.

Is er nu dan eindelijk licht aan het einde van deze tunnel?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Joepieieieieieie!!!! Vanavond weer een product alert!! En dan hopelijk de goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 24-09 22:24
Eerst zien dan geloven, maar het klinkt goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
e1f schreef op 09 maart 2004 @ 13:24:
Joepieieieieieie!!!! Vanavond weer een product alert!! En dan hopelijk de goede :)
Krijg je weer virus melding :P

Maar zou mooi zijn als het idd binnen 2 weken rond is, want 6 maanden voor iets waar andere ISPs maar paar weken mee bezig zijn vind ik belachelijk.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 21:44
mja tot september wachten vind ik wel een beetje veel van het goede. Hoop dat de quote op troubles@home wel goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ziet er goed uit. Hopenlijk komt het nu in een stroomversnelling.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 12:06
Na het ontvangen van de productalert gaan we natuurlijk allemaal een speedtestje doen, meteen een leuke stresstest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

wildhagen schreef op 09 maart 2004 @ 13:13:

Twee weken lijkt me realistischer dan 6 maanden. Ik kan iig nog wel leven met twee weekjes wachten.
Kijk aan, dat is een stuk positiever. En die twee weken vind ik iig wel een redelijke termijn.

Ben reuze benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

bommel schreef op 09 maart 2004 @ 14:24:
Na het ontvangen van de productalert gaan we natuurlijk allemaal een speedtestje doen, meteen een leuke stresstest :?
Zolang je de resultaten hier niet post :)

Ik verwacht dat het geheel wat langer zal duren dan de twee weken. Ik ben benieuwd naar de Product Alert of daar concrete beloftes in staan. Ik betwijfel het (maar ben wel hoopvol!)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

LoL het kan tot september duren dat iedereen een 256kb/s up krijgt.
te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

alvv schreef op 09 maart 2004 @ 14:34:
LoL het kan tot september duren dat iedereen een 256kb/s up krijgt.
te belachelijk voor woorden.
Of je leest gewoon wel alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

bommel schreef op 09 maart 2004 @ 14:24:
Ik denk niet dat de load van speedtest zo zwaar drukt. Hij test maar 64 /192 kb oid. Het word pas leuk als we collectief 100mb.bin gaan uppen naar een ftp om de snelheid te testen! ;) :+

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

Woei, maarja, voordat we dit nu allemaal hebben...

* Wekkie wacht op het lijstje met regio/tijd van de update

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEZEN !!!!!!!! _/-\o_

http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=460

upload eind maart gereed ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
linkje van troublesathome heb ik doorgegeven aan webwereld en staat nu vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

wildhagen schreef op 09 maart 2004 @ 13:13:

[...]

Bron: http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=460

Sterker nog, webwereld heeft hun artikel geupdate:
Update, 14:05 uur: Tekst aangepast. @Home heeft bij monde van Jan Bakker bekendgemaakt dat de beloofde snelheidsverhoging 24 maart is doorgevoerd.
Misschien is het wel echt waar? :)
bron

Trouwens ter aanvulling hierop: Ik zit op de kabel via Oprit van de Rijksuniversiteit Groningen. Dit loopt via het Essent netwerk. Sinds vanochtend hebben wij een nieuw ip-adres, dit was volgens de begeleidende brief noodzakelijk omdat:
Uit reacties van klanten blijkt dat de snelheid van een aantal kabelverbindingen niet (meer) aan de verwachtingen voldoet
Nu is Oprit nog gebonden aan het maximum van 128Kb upload, in de brief wordt niets vermeld over de verwachte nieuwe maximum snelheden noch over de datum waarop die nieuwe snelheden beschikbaar worden gemaakt, maar dat ze het netwerk daarvoor vast klaarmaken geeft hoop :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat hij dat wel doet lezen.Ik ook trouwens.

Er staat eind maart gereed.Dat betekend niet dat iedereen eind maart de upload omhoog heeft.
Dat kan tot wel 1 september duren.

Ik citeer:laatste zin uit alinea 1
Volgens planning zijn zij op 24 maart al klaar met de werkzaamheden.

Dat zijn de werkzaamheden er staat niets van dat we dan allemaal de upload hebben.Dat iedereen de upload heeft is volgens planning voor 1 september.Dus dat betekend dat de ene maybe in mei het al heeft de andere in April en de andere weer 31 Aug. etc.

Inderdaad binnen 2 weken is realistischer maar niet bij @home.Herriner nog 9 febr.Moest ook binnen 1 maand dus niet.En betreft technisch probleem @home is het hele technisch probleem.

Nou effe wat ander:
Er hoeven helemaal geen werkzaamheden te pas te komen.Dit kreeg ik terug van @home
@home kan de uploadsnelheid in een paar minuten omhoog gooien.

Ik heb namelijk wat geinformeerd alszijnde een "toekomstige zakelijke klant"
Ik heb het volgende gevraagd:

Vraag: Ik wil een eigen webradio station beginnen, maar kan dat wel met @home?
Antwoord: Ja dat kan wel, maar dan moet u een zakelijk pakket nemen.

Vraag: Moet ik daar ook weer iets voor aanschaffen?
Antwoord: Nee, u houd gewoon dezelfde modem. Het enige wat wij doen is uw abonnement omzetten naar een zakelijk abonnement en dan wordt uw upload snelheid verhoogd naar maximaal 1024Kbps

Vraag: Wat kost dat?
Antwoord: Voor een upstream van 512Kbps en een downstream van 8192Kbps betaald u ( schrik niet ) €.149,95 per maand

Dus het is gewoon ff knoppie omzetten en klaar is kees, maar dat doen ze dus nog niet

Dus zo eenvoudig gaat dat en zo zien we hoe wij als particulier genaaid worden en aan het lijntje gehouden worden.
Ze hoeven het alleen maar in te stellen.En de zakelijke lijn is hetzelfde als de particuliere er liggen geen 2 lijnen naast elkaar 8)7
Dus in principe kan morgenavond elka breedband user 256kb hebben.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ware het niet dat ook bij kabel iets als overboeking (je weet, wel ADSL, doorgaans 25/1) kent, en voor een zakelijke klant of 2 op een hop kunnen makkelijk de snelheden verhoogd worden. Om dit echter voor iedere particuliere klant ook te doen, moet er weldegelijk iets gebeuren, want op het moment is er (op veel lokaties) niet voldoende capaciteit om voor iedereen hem te verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Mijn IP is sinds een week ook opeens gewijzigd (nog nooit meegemaakt sinds 2000); maar om daar meteen conclusies aan te verbinden? Ik vind het wel een beetje vreemd...

Is dat bij meer @home'ers gebeurd?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
psy schreef op 09 maart 2004 @ 16:45:
Mijn IP is sinds een week ook opeens gewijzigd (nog nooit meegemaakt sinds 2000); maar om daar meteen conclusies aan te verbinden? Ik vind het wel een beetje vreemd...

Is dat bij meer @home'ers gebeurd?
Zoals iedereen weet zijn IP adressen en snelheid aan elkaar gerelateerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 09 maart 2004 @ 16:07:
[...]
want op het moment is er (op veel een aantal lokaties) niet voldoende capaciteit om voor iedereen hem te verhogen...
*hier zou iets kunnen staan met spijker en kop enzo O-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:55:
[...]
Antwoord: Voor een upstream van 512Kbps en een downstream van 8192Kbps betaald u ( schrik niet ) €.149,95 per maand
Dit is echt niet meer normaal :|
Met ADSL ben je voor 8192/1024 "maar" iets van 58Euro's kwijt in de maand.. :Y)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:55:
[...]

Ik denk dat hij dat wel doet lezen.Ik ook trouwens.

Ik heb namelijk wat geinformeerd alszijnde een "toekomstige zakelijke klant"
Ik heb het volgende gevraagd:

Vraag: Ik wil een eigen webradio station beginnen, maar kan dat wel met @home?
Antwoord: Ja dat kan wel, maar dan moet u een zakelijk pakket nemen.

Vraag: Moet ik daar ook weer iets voor aanschaffen?
Antwoord: Nee, u houd gewoon dezelfde modem. Het enige wat wij doen is uw abonnement omzetten naar een zakelijk abonnement en dan wordt uw upload snelheid verhoogd naar maximaal 1024Kbps

Dus het is gewoon ff knoppie omzetten en klaar is kees, maar dat doen ze dus nog niet
[/b]

Dus zo eenvoudig gaat dat en zo zien we hoe wij als particulier genaaid worden en aan het lijntje gehouden worden.
Ze hoeven het alleen maar in te stellen.En de zakelijke lijn is hetzelfde als de particuliere er liggen geen 2 lijnen naast elkaar 8)7
Dus in principe kan morgenavond elka breedband user 256kb hebben.
Kijk,
a: ik lees ook, ook op ftd, we zitten allemaal in hetzelfde vliegtuig
b: je verhaal zakelijke klant, vraagje: krijg je dat ook op papier bevestigd ??, anders is in het mijn ogen "in blauwe hin......" :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_PoTaToX_ schreef op 09 maart 2004 @ 17:38:
[...]

Dit is echt niet meer normaal :|
Met ADSL ben je voor 8192/1024 "maar" iets van 58Euro's kwijt in de maand.. :Y)
Vergeet dat maar gauw. Je wil niet weten wat een business DSL aansluiting kost met 8/1 Mbit/s.

Even nagevraagd bij een ingehuurde collega:

Ofice-DSL met 1 Mbit down kost je al zo'n 55 euro per maand.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 17:43:
[...]

Vergeet dat maar gauw. Je wil niet weten wat een business DSL aansluiting kost met 8/1 Mbit/s.

Even nagevraagd bij een ingehuurde collega:

Ofice-DSL met 1 Mbit down kost je al zo'n 55 euro per maand.
Ja, maar een klein bedrijf gaat dan ook geen business dsl nemen.. Je hebt bij Demon al een 8mbit/1mbit lijn voor 65 euro/maand incl. btw. Je hebt niet de zakelijke support en overboeking, maar goed..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch nog een redelijk vertrouwen in het laatste bericht over 24 maart.
Donderdag staan er "extra werkzaamheden" geplanned in Raalte (waar ik woon)
Ook staan er de zelfde "extra" werkzaamheden geplanned voor zuid nederland komende week.

/me denkt dat hij zeer binnenkort sneller kan uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

axis schreef op 09 maart 2004 @ 17:45:
[...]

Ja, maar een klein bedrijf gaat dan ook geen business dsl nemen.. Je hebt bij Demon al een 8mbit/1mbit lijn voor 65 euro/maand incl. btw. Je hebt niet de zakelijke support en overboeking, maar goed..
En je hebt ook geen garanties. En daar gaat het nou juist om. Zeker als je internetverbinding kritiek is voor je bedrijfsvoering. En voor een webradiostation lijkt me dat toch wel van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de huidige upload eens gaan testen om te kijken hoeveel mijn account nou daadwerkelijk aan upload heeft.

Test 1
Ik heb de afgelopen twee weken bijna elke dag een bestand van 25MB verstuurd naar verschillende ftp's in verschillende landen. Dus gewoon onder het avondeten een bestand naar een bepaalde ftp uploaden en gemeten wat de gemmidelde upload snelheid was.

De volgende landen:

Europa: Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Spanje
USA: Amerika (New York), Amerika (Calafornie), Canada, Mexico
Azie: Japan
Oceanie: Autralie

Bij allemaal was de snelheid ongeveer gelijk, de gemmidelde upload snelheid was een schamele 11.81 KB/s dit is dus zelfs 26% ONDER de huidige slome 16KB/s.

Test 2
Via MSN van @home naar @home account (5 verschillende NL only) gemmidelde snelheid 4.51KB/s dat is dus 72% ONDER de theoretische snelheid.

Test 3
MSN naar andere providers (wereldwijd 's nachts) kom ik op een gemmidelde van 10.29 KB/s dat is dus 36% ONDER de theoretische snelheid.

Test 4
IRC naar verschillende providers in Europa ('s nachts) 14.45 KB/s dat is dus nog 9,7% ONDER de theoretische snelheid.

Test 5
Bestanden laten downloaden vanaf mijn pc via http & apache door verschillende gebruikers (wereldwijd) met verschillende providers tegelijkertijd. Gemmidelde snelheid na een hele nacht terwijl ik lekker lag te tukken. 10.85 KB/s wat dus neerkomt op 32% ONDER de theoretische snelheid.

Snelheden berekend met DUmeter & Netlimiter en verder de Netwerk statistieken in verhouding tot tijd.

* speedtest en andere testzooi kwam mijn upload zo gemmideld rond de 12-14KB/s, maar die noem ik niet echt betrouwbaar.

* Hoogstgemeten download snelheid 451KB/s gemmideld gedurende 15 Minuten.

Conclusie:
Dat is toch gewoon asociaal? Die schamele 16KB/s moet gewoon gehaald kunnen worden en heeft niks met afstanden of drukte op het netwerk te maken IMHO. Het is een ander verhaal wanneer je 10Mbit hebt ofzo, dan kun je verwachten dat die niet volledig benut wordt, maar op een afgeknepen upload :?

Dus ALS ze al snel gaan verhogen, wat mogen we dan verwachten? Daadwerkelijk 16KB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

nieuws: Enige vertraging in snelheidsverhoging @Home

W00000t eindelijk goed nieuws.
Volgende week beginnen ze met het invoeren van de hogere upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bierkameel schreef op 09 maart 2004 @ 20:17:
nieuws: Enige vertraging in snelheidsverhoging @Home

W00000t eindelijk goed nieuws.
Volgende week beginnen ze met het invoeren van de hogere upload :)
Dat artikel klopt dus niet, ze beginnen vanavond al, zie een aantal posts hierboven evenals deze posting: http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=460

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2004 20:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Owja ik zie het, hoe sneller hoe beter.

En dat die mail na de verhoging zou komen had ik wel een beetje verwacht van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op 09 maart 2004 @ 20:22:
En dat die mail na de verhoging zou komen had ik wel een beetje verwacht van ze.
:Y) Nog geen meel gehad, is de verhoging er dan al wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:26:
[...]

:Y) Nog geen meel gehad, is de verhoging er dan al wel? ;)
De avond is nog lang.... we zijn net een paar uur onderweg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:07:

Test 2
Via MSN van @home naar @home account (5 verschillende NL only) gemmidelde snelheid 4.51KB/s dat is dus 72% ONDER de theoretische snelheid.

Test 3
MSN naar andere providers (wereldwijd 's nachts) kom ik op een gemmidelde van 10.29 KB/s dat is dus 36% ONDER de theoretische snelheid.
Vroeger was t bijna onmogelijk om met msn bestanden te versturen door firewalls etc. Sinds de introductie van msn 6.0 is er iets ingevoerd waardoor dit nu in bijna alle gevallen goed verloopt. Dit heeft volgens mij te maken met je router, maar dat terzijde. Ik zou dus niet baseren op je snelheid van msn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:07:Test 4
IRC naar verschillende providers in Europa ('s nachts) 14.45 KB/s dat is dus nog 9,7% ONDER de theoretische snelheid.

Conclusie:
Dat is toch gewoon asociaal? Die schamele 16KB/s moet gewoon gehaald kunnen worden en heeft niks met afstanden of drukte op het netwerk te maken IMHO. Het is een ander verhaal wanneer je 10Mbit hebt ofzo, dan kun je verwachten dat die niet volledig benut wordt, maar op een afgeknepen upload :?

Dus ALS ze al snel gaan verhogen, wat mogen we dan verwachten? Daadwerkelijk 16KB/s?
Ooit gehoord van overhead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R_W schreef op 09 maart 2004 @ 20:35:
[...]

6 Kb/s aan overhead is wel extreem veel vind je niet, als je adverteerd met 256 moet je ook die snelheid geven en niet 20 Kb/s aan upload hebben.

Ik vraag me af hoe snel die upload ook daadwerkelijk gaat worden, het is dat er hier in mijn streek geen beter alternatief bestaat (BBned) KPN abbonementjes zijn ook een beetje prijzig in vergelijking met @Home (download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 17:21
Test 2
zover ikw eet limit msn zelf de snelheid omdat dit over msn servers gaat... als er geen limit op zit dan krijgen de msn servers het moeilijk :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:07:
Ik ben de huidige upload eens gaan testen om te kijken hoeveel mijn account nou daadwerkelijk aan upload heeft.
sorry hoor, maar jouw manier van testen is wel de belachelijkste ooit.

de maximale upload van @home is 16kbyte/s. Het lijkt me dan logisch dat je dat niet haalt bij msn/http/whatever omdat deze protocollen niet ontworpen zijn voor filetransfers.

De enige logische test methode is die van FTP, en dan nog moet je rekening houden met: packetloss, vertragingen, overhead enz.

Waarom jouw internetconnectie zo traag is weet ik niet, maar dat is ook niet mijn (en ons) probleem. Dit topic is niet om te zeuren lage uploadsnelheid, bel daarvoor maar naar de helpdesk. Misschien heb je wel een verkeerde packetsize of draai je veel spyware. Ik en 90% van alle @home gebruikers halen gewoon keurig 15kbyte upload

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

MSN gaat toch gewoon P2P? Heb iig vaker heel snel met MSN verzonden (niet via @home uiteraard :P). Maar MSN is niet echt efficient, kom met ftp wel vaak heel dicht onder die theoretische max.

Zucht, beetje laat. :)

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 09-03-2004 20:45 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
R_W schreef op 09 maart 2004 @ 20:35:
[...]

idd.... 14,5 kb/sec is een erg goede waarde.
ik max uit @ 15kb/sec (enschede)

en msn als benchmark gebruiken :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 21:43
oke , heb net effe de daadwerekelijk snelheid ook maar eens getest.

Ik heb een bestandje van 4.7 mb geupped naar een 100mbit server.

En zie hier het resultaat.

http://innovatix.its.tudelft.nl/~galaxis/GoT/upload.JPG

Dit klopt wel met de theoretische 128 kbit , want er zit ook nog wat overhead bij enzo , en ik vind dit helemaal niet slecht :P . maar echt snel is het niet.

Ik hoop dat ze opschieten met de verhoging zodat wij ook weer mee kunnen doen in de cuncurrentie , alhoewel ik dat somber inzie voor @home.

[ Voor 41% gewijzigd door Galaxis op 09-03-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

15.7 average mag je niet over klagen imo :) Ofja, mag wel, maar vind het een schappelijk deel van 16kb/s.

[ Voor 42% gewijzigd door DarkX op 09-03-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

DarkX schreef op 09 maart 2004 @ 20:44:
MSN gaat toch gewoon P2P? Heb iig vaker heel snel met MSN verzonden (niet via @home uiteraard :P). Maar MSN is niet echt efficient, kom met ftp wel vaak heel dicht onder die theoretische max.

Zucht, beetje laat. :)
Als bepaalde poorten dicht zitten wil het ook nog wel 'ns stukken trager gaan.

En het verkeer gaat niet via het MSN netwerk, ik heb op de uni wel 'ns een filmpje verstuurd via msn. En dat ging snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dat waren idd de keren dat het heel snel ging, via de uni ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op 09 maart 2004 @ 20:44:
[...]

sorry hoor, maar jouw manier van testen is wel de belachelijkste ooit.

de maximale upload van @home is 16kbyte/s. Het lijkt me dan logisch dat je dat niet haalt bij msn/http/whatever omdat deze protocollen niet ontworpen zijn voor filetransfers.

De enige logische test methode is die van FTP, en dan nog moet je rekening houden met: packetloss, vertragingen, overhead enz.

Waarom jouw internetconnectie zo traag is weet ik niet, maar dat is ook niet mijn (en ons) probleem. Dit topic is niet om te zeuren lage uploadsnelheid, bel daarvoor maar naar de helpdesk. Misschien heb je wel een verkeerde packetsize of draai je veel spyware. Ik en 90% van alle @home gebruikers halen gewoon keurig 15kbyte upload
Zoals je ziet heb ik het gebaseerd op FTP de rest was maar 'extra' en vertragingen gedurende 2 weken :?
en ik heb 0,0% adware/spyware, ik zit niet achter een router maar direct op de modem, ik heb 0,0 aan zogenaamde software 'firewall' zooi noch de ingebakken 'firewall' van winXP.
Ik zeur hier niet over mijn upload snelheid, ik laat alleen zien dat ze op DIT moment blijkbaar nog niet bij alle abbonees hun huidige theoretische snelheid halen. Overhead snap ik van 1 max 2 KB/s op deze uploadsnelheden, maar zoals je ziet is dit bij mij een heel stuk meer en ik gok dat ik dan niet de enige ben.
Ik en 90% van alle @home gebruikers halen gewoon keurig 15kbyte upload
Fijn dat je dat ergens op baseerd. Ik durf bijna te wedden dat je die 15KB/s tijdens de piekuren (FTP test telkens rond 19:00 uitgevoerd) niet of zelden haalt, ja in pieken ja. maar geen uren achter elkaar.
Maestro.mosjuh schreef op 09 maart 2004 @ 20:49:
[...]

idd.... 14,5 kb/sec is een erg goede waarde.
ik max uit @ 15kb/sec (enschede)

en msn als benchmark gebruiken :? :X
Het was gewoon een testje voor mij aangezien ik vaak lees en hoor dat @home naar @home account problemen qua snelheid kan leveren. Bij mij bleek dit dus het geval.
De snelheden heb ik met name gebaseerd op FTP

Verder gaat MSN volgens mij idd peer 2 peer, je krijgt bij het uploaden/downloaden het ip van de ander te zien. Chatten gaat wel via de MSN server. En ik vraag me af waarom @Home naar @home zo sloom gaat, terwijl normaal - @home vrij normaal gaat. Is toch niet zo heel vreemd?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar bij mij is de avond bijna voorbij en ik heb nog geen product alert binnen helaas (misschien dat het mailtje is vertraagd of zoekgeraakt is in de mailserver... :) ). Ik hoop maar dat wanneer ik morgen wakker wordt er een mailtje van @home in m'n mailbox ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, hoe moeilijk kan het zijn om een mailtje naar alle abbonees te sturen. Een organisatie/bedrijf die dat al niet voor elkaar kan krijgen, zou ik niet vertrouwen op het in stand houden van een stabiele internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Jammer, jammer.
@home begon zo goed.
De snelste internet provider voor het geld.

en moet je zien waar ze nu, 2/3 jaar laten zijn..
erg triest. Prijzen zijn omhoog gegaan, de snelheid naar beneden.
en Loze beloftes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:00

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 00:04:
tsja, hoe moeilijk kan het zijn om een mailtje naar alle abbonees te sturen. Een organisatie/bedrijf die dat al niet voor elkaar kan krijgen, zou ik niet vertrouwen op het in stand houden van een stabiele internet verbinding.
Dat slaat weer nergens op, iedereen kan dat en ook @home heeft het al vaker gedaan.

Meestal komen die updates rond 1:00, zullen wel vaste tijden zijn ofzo.

Iig ik heb hem binnen:
Upstream snelheid @Home Breedband

Geachte @Home Breedband abonnee,

@Home begint deze week met het verhogen van de upstream snelheid van @Home Breedband. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. Dit betekent dat voor een aantal abonnees de hogere upstream snelheid nog niet direct beschikbaar zal zijn.

Ook voor u geldt dat de hogere upstream snelheid nog niet altijd beschikbaar is. De snelheid van zowel de upstream als van het downloaden is afhankelijk van een aantal factoren. Een verklaring hoe dit kan en antwoorden op andere, veel gestelde vragen vindt u op help.home.nl/snelheid.

@Home zal de upstream snelheid zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 september 2004, voor alle @Home Breedband abonnees hebben aangepast.

Mocht u meer informatie nodig hebben kunt u kijken op
help.home.nl/snelheid. Hier staat ook beschreven hoe u kunt reageren.

De verhoging van de upstream snelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag van het @Home Breedband abonnement.
Dus check je mail zou ik zeggen :P

Maarja toch september dus... :/
Iig vanaf dan garanderen ze het. Neem an dat iedereen volgende maand geen limiet meer heeft, maar dat de snelheid altijd lager kan uitvallen ivm capaciteit ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 10-03-2004 01:19 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Wel typisch... Het is namelijk precies dezelfde tekst als die van het mailtje dat ik hier vanochtend plaatste.. (waarom had ik dit al verwacht?) ;)

En de in het bericht genoemde URL levert overigens nog steeds niet veel informatie op..

[ Voor 31% gewijzigd door Zap op 10-03-2004 01:26 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Ook voor u geldt dat de hogere upstream snelheid nog niet altijd beschikbaar is.
is dat Nederlands ??? :/

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Zap schreef op 10 maart 2004 @ 01:24:
Wel typisch... Het is namelijk precies dezelfde tekst als die van het mailtje dat ik hier vanochtend plaatste.. (waarom had ik dit al verwacht?) ;)

En de in het bericht genoemde URL levert overigens nog steeds niet veel informatie op..
Nu is het iig wel 100% zeker dat het doorgaat :P
Maar of je daar veel mee opschiet... :)

Ach wat boeit 't ook, het is al meer dan 4 jaar zo, ben dit gewend, dan kan ik ook nog wel een paar weken wachten. Mijn snelheid is al die jaren gelijk gebleven, dat anderen snellere verbindingen krijgen voor minder wil niet zeggen dat mijn verbinding anders wordt, dus ik wacht geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Mr.CeeJay schreef op 10 maart 2004 @ 01:28:
[...]

is dat Nederlands ??? :/
Wat is er mis mee dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Vreemd, mijn Product Alert over de upload verhoging ziet er toch wat anders uit dan die van jou (@LiquidSilver) :

Wij hebben goed nieuws voor u!

@Home gaat haar upstream snelheid van 128 kbits/sec naar een maximale snelheid van 256 kbits/sec verhogen. Het uploaden van bestanden, het chatten met vrienden en kennissen en het spelen van online games zal nu nog makkelijker en sneller gaan.

De nieuwe breedband upstream snelheid is een maximale snelheid. Het kan voorkomen dat op bepaalde tijdstippen deze maximale snelheid niet gehaald wordt. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Kijk voor meer informatie hierover op help.home.nl/snelheid.

De verhoging van de upstream snelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag van het @Home Breedband abonnement.
:?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:09
mijn alert:

Upstream snelheid @Home Breedband

Wij hebben goed nieuws voor u!

@Home gaat haar upstream snelheid van 128 kbits/sec naar een maximale snelheid van 256 kbits/sec verhogen. Het uploaden van bestanden, het chatten met vrienden en kennissen en het spelen van online games zal nu nog makkelijker en sneller gaan.

De nieuwe breedband upstream snelheid is een maximale snelheid. Het kan voorkomen dat op bepaalde tijdstippen deze maximale snelheid niet gehaald wordt. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Kijk voor meer informatie hierover op help.home.nl/snelheid.

Product Alert wordt uitgegeven door @Home
@Home streeft ernaar om in deze e-mail correcte informatie te verschaffen. Het kan echter voorkomen dat de informatie in deze communicatie onvolledig of onjuist is. Aan de gegevens in deze e-mail kunnen geen rechten worden ontleend. @Home aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 21:57

ultimateharry

Team Slayer:-)

Mijn alert is er nog niet, mailserver ligt zeker plat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook binnen gehad om 1:25. Mail is bijna identiek aan de eerste mailpost op een paar kleine wijzigingen na.. vreemd dat er zoveel verschillende mails de deur uit worden gestuurd.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.