Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?
ook dns problemen hier maar met een eigen dns server geen problemen, kwestie van routerinstellingen anders zettem (als je er 1 hebt)
Verwijderd
Doe dat niet té lang, dan ga je problemen krijgen met @home als iemand anders jou adres via DHCP krijgt toegewezen! En dan "binne de rape gaer"Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:29:
ik heb gewoon de verbinding op statisch gesteld , nu gaatie echt supersnel
*nog geen verandering in upload btw.. com 21 modem...
gewoon pc aan laten kunnen ze jou ip ook niet aan iemand anders gevenVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:30:
[...]
Doe dat niet té lang, dan ga je problemen krijgen met @home als iemand anders jou adres via DHCP krijgt toegewezen! En dan "binne de rape gaer"
[ Voor 35% gewijzigd door hplos.nl op 10-03-2004 20:34 ]
Al een paar keer gedaan, waar zit jij dan?Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:50:
Eff resetten maybe? Kwoon redelijk in de buurt en heb het al!
Ik zit zo goed als in het glaspaleis
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Verwijderd
Glaspaleis, tell where that place is! Dat winkelcentrum met die paarse koepel? Ik zeg maar wat hoor! Kwoon hier net iets meer dan half jaar, kben dus lerendeLiam_xi schreef op 10 maart 2004 @ 20:36:
[...]
Al een paar keer gedaan, waar zit jij dan?
Ik zit zo goed als in het glaspaleis
Vaals, en daar werkt het nu top
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 20:44 ]
Het melden van 'ik ben nog niet geupgrade' heeft 0,0 zin! Laat dat alsjeblieft!
Verder zie ik bijzonder veel nutteloze posts in dit topic. Ik zie het nog even aan, maar als het zo door blijft gaan gaat de speeltuin gewoon dicht.
Verwijderd
Stel een andere DNS server in. Deze hoef je niet zelf te draaien zoals hierboven vaak vermeldt wordt.
Je kun bijvoorbeeld de DNS van demon gebuiken:
194.159.73.135 ns-cache-0.ns.nl.demon.net
194.159.73.136 ns-cache-1.ns.nl.demon.net
Dus zal wel vrijdag worden denk ik, want ik sta niet op de site, ook al had ik een heel andere product alert dan de meesten.
Hier in Maastricht doen ze alles anders. Ook met digitale TV, is ook een Essent dienst onder een andere naam, net als met @home.
Maar ik zal eens wachten tot vrijdag
Ok vergeet dit maar, resetten van het modem werkt, had net niet goed gereset denk ik, vond al dat hij snel weer terug was, maar niet offline geweest.
[ Voor 20% gewijzigd door Klippy op 10-03-2004 21:04 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 21:11 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Ik hoorde ook eens van iemand die met de instellingen van zijn surfboard modem geknoeid had en 10mbit up/down haalde. Maar ik heb geen zin om me daar aan te wagen...Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 20:29:
ik heb gewoon de verbinding op statisch gesteld , nu gaatie echt supersnel
[ Voor 39% gewijzigd door Chiel op 10-03-2004 21:29 ]
Verwijderd
is jullie ping bij gameservers ook hoger? of alleen de cap verhoogd?
Want dan zou het in principe nog altijd zo zijn dat als je ~26kb/s upload dat de rest allemaal weer supertraag gaat, het zelfde liedje dus, alleen wat sneller, of zie ik dat verkeerd?
Maar ok, hogere upload is beter, mij zie je niet klagen
Ja heb het idee dat me ping ook wat hoger zit , vroeger rond de 20 nu weer rond de 40Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:30:
Voor degene die al de verhoging hebben ontvangen,
is jullie ping bij gameservers ook hoger? of alleen de cap verhoogd?
Want dan zou het in principe nog altijd zo zijn dat als je ~26kb/s upload dat de rest allemaal weer supertraag gaat, het zelfde liedje dus, alleen wat sneller, of zie ik dat verkeerd?
Maar ok, hogere upload is beter, mij zie je niet klagen

Verwijderd
game ping is van zoooooooo veel factoren afhankelijk.
Ik heb het eigenlijk over de pingtest van speedtest.nl en die is toch wel redelijk betrouwbaar toch ?Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 21:34:
laten we alsjeblieft niet onze game pings gaan posten, dat heeft geen zin.
game ping is van zoooooooo veel factoren afhankelijk.
Verwijderd
Een lamme webtest ?Chiel schreef op 10 maart 2004 @ 21:35:
[...]
Ik heb het eigenlijk over de pingtest van speedtest.nl en die is toch wel redelijk betrouwbaar toch ?
je kan beter je windows/linux/whatever een server metvette bandbreedte in NL laten pingen.
Iets op surfnet, of een bak bij een grote isp.
1
2
3
| --- 130.89.1.1 ping statistics --- 49 packets transmitted, 49 received, 0% packet loss, time 48480ms rtt min/avg/max/mdev = 14.282/19.220/43.441/7.380 ms |
en
<****> Bandwidth: (Current Downstream: 0.54kb/s ¤ Current Upstream: 27.55kb/s)
script Sysinfo is niet echt superprecies maar ... jullie weten nu dat ik 32 kbps heb
Serhat
[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 10-03-2004 22:19 ]
NIets over mijn verbinding, of over wanneer eea in werkign zou moeten treden. Dit is dus niets meer dan een algemene aankondiging?Geachte @Home Breedband abonnee,
Wij hebben goed nieuws voor u!
@Home gaat haar upstream snelheid van 128 kbits/sec naar een maximale snelheid van 256 kbits/sec verhogen. Het uploaden van bestanden, het chatten met vrienden en kennissen en het spelen van online games zal nu nog makkelijker en sneller gaan.
De nieuwe breedband upstream snelheid is een maximale snelheid. Het kan voorkomen dat op bepaalde tijdstippen deze maximale snelheid niet gehaald wordt. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Kijk voor meer informatie hierover op help.home.nl/snelheid.
De verhoging van de upstream snelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag van het @Home Breedband abonnement
Trouwens, als ze dit nu al weten, wrm zetten ze dat dan ook niet alvast op help.home.nl, ik snap er nix meer van. OOk zegt @home meer tegen webwereld dan tegen haar gebruikersgroep troublesathome.nl ... ik snappie nix meer van!!!
Verwijderd
Ik heb op de @home site gezocht en vraag me af of er al iets bekend is over verhogingen met bijbetaling. Ik bedoel dus niet die 256kbit verhoging (Die ik overigens nog niet heb) maar de 'extra' verhogingen boven op de 256kbit. Ik was benieuwd naar prijzen & snelheden. Is makkelijk te vergelijken voor wanneer ik binnenkort overstap.
En ik lees hier verschillende keren dat op vrijdag de COM21's vehoogd worden, maar ik kan de bron niet vinden, iemand enig idee?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 01:21 ]
En als je nou eens op die link klikt die in de mail wordt genoemdstefijn schreef op 10 maart 2004 @ 23:00:
Dit had ik in de mail
NIets over mijn verbinding, of over wanneer eea in werkign zou moeten treden. Dit is dus niets meer dan een algemene aankondiging?
of de vorige 4/5 pagina's van dit topic ook even leest.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 10-03-2004 23:08 ]
Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door intoxicated op 10-03-2004 23:42 ]
Hier stond dus gezever over de verhoging naar 256 kbit/s en niet over de bijbetaling. Bij deze mijn excuses. Ik ga maar slapen denk ik

[ Voor 79% gewijzigd door CamU op 11-03-2004 00:47 ]
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Ik zit in Enschede, op HCX10 ... nou, lekker danEmmeau schreef op 10 maart 2004 @ 14:26:
Mensen die op de HCX-10 of HCX-11 zitten, slecht nieuws. Dit zijn "probleem gebieden" waar @home teveel capaciteit op de HCX-es heeft gezet, en deze kunnen dus wachten tot september
's Nachts haal ik wel 14 kB/s UP, en 360kB/s DOWN. Alleen overdag stort het in.
Ik ben benieuwd of het beter is na de upload verhoging. En dan weer naar de extra bandbreedte verhoging in September.
// edit:
Ik zie net dat er onderhoud gepland is in Enschede op de 15e en 18e!
[ Voor 52% gewijzigd door lordsnow op 11-03-2004 04:23 ]
Ik blijf ook lekker bij m'n Com21Maestro.mosjuh schreef op 10 maart 2004 @ 16:01:
[...]
ik ben juist blij met de com21; lekker robuust en nooit gezeik.
@Maestro.mosjuh: ik vroeg mij dat al een tijdje af - ken ik jou?
[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 11-03-2004 03:42 ]
Wat is de reden waarom het modem dan nog NIET is omgeruild dan? Ze geven je daarvoor een rede, mag ik aannemen?damster schreef op 10 maart 2004 @ 17:35:
[...]
Ze hebben mij al zo vaak beloofd dat mijn modem omgeruild wordt.
Als oude klant ben je gewoon de lul met hoge pings en het langzame opstarten van het modem na een storing. en echt super weinig connecties per minuut.
BTW: ik heb ook een Com21, en ik haal pings van 32mS en 1000+ conn/min. En het langzame opstarten ervaar ik ook niet... duurt mischien 20 a 30 sec. Het type modem op zich is blijkbaar dus niet slecht of zo.
Resultaat is best netjes imo, 150 KB/sec down en 29 up
I've got a feeling...
Verwijderd
Volgens mij is daar nog helemaal niks over bekend. Kan me dat ook wel enigsinds voorstellen, lijkt me voor @home niet verstandig om er nog iets 'bij' te hebben op dit moment.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 23:05:
Ik heb op de @home site gezocht en vraag me af of er al iets bekend is over verhogingen met bijbetaling.
Is het daarvoor ook nodig om de modem te resetten of wordt van afstand getriggered dat de modem nieuwe firmware moet downloaden (of hoe die cap ook maar precies in z'n werk gaat en wat er moet gebeuren om het door te voerenVerwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 08:07:
Nog even een aanvulling voor de duidelijkheid. De COM21 updates zullen vrijdag NACHT plaatsvinden, dus in de meeste gevallen (op een paar insomniacs na dan), zul je dit dus op zaterdag merken
kortom. Moet ik zelf dan nog wat doen?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 08:42 ]
Verwijderd
"Luie mensen worden ook moe!"
Verwijderd
Hebben ze de download cap verwijderd of is die ook omhoog gegaan.
20 MB vanaf 5 mirrors met DAP constant 490-500 KByte/sec
Dat zou helemaal ideaal zijn
Verwijderd
Nee bij een COM21 is alles op de COM Controller zelf geregeld, alles wordt vanaf @Home geregeld, je hoeft dus niet zelf aan de gang te gaan.Janoz schreef op 11 maart 2004 @ 08:23:
[...]
Is het daarvoor ook nodig om de modem te resetten of wordt van afstand getriggered dat de modem nieuwe firmware moet downloaden (of hoe die cap ook maar precies in z'n werk gaat en wat er moet gebeuren om het door te voeren)
kortom. Moet ik zelf dan nog wat doen?
Soms wil DAP echt overdrijven daarover...Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 09:02:
Modem er even uit gehad, upload 32 download 490.
Hebben ze de download cap verwijderd of is die ook omhoog gegaan.
20 MB vanaf 5 mirrors met DAP constant 490-500 KByte/sec
Dat zou helemaal ideaal zijn![]()
bijvoorbeeld...
ik downloadde een demo met 330 ... maar bij de laatste 2/3 mb ging hij als ik naar de progress bar keek ongeveer met 10 kbps ofzo...
maar de snelheidsmeter gaf nogsteeds 330 aan...
misschien omdat hij 320 kbps aan data kreeg die hij al binnen had
Download heb ik niet getest btw.. upload is het belangrijkste voor mij anyway
Zal het effe doen als ik thuis kom
Serhat
* IceStorm is tevreden.
Verwijderd
Ben met je eens dat DAP soms overdrijft maar heb nog nooit eerder 500 continu voorbij zien komen. Is natuurlijk vroeg in de morgen met weinig andere gebruikers op de kabel. Zal wel niet waar zijn maar zou toch wel fijn zijn als de download ook omhoog was gegaanserhat schreef op 11 maart 2004 @ 10:52:
[...]
Soms wil DAP echt overdrijven daarover...
bijvoorbeeld...
ik downloadde een demo met 330 ... maar bij de laatste 2/3 mb ging hij als ik naar de progress bar keek ongeveer met 10 kbps ofzo...
maar de snelheidsmeter gaf nogsteeds 330 aan...
misschien omdat hij 320 kbps aan data kreeg die hij al binnen had![]()
![]()
Download heb ik niet getest btw.. upload is het belangrijkste voor mij anyway{op het moment }
Zal het effe doen als ik thuis kom
Serhat
het zou kunnen dat je download idd 500 is; echter om dat nu met dap aan te tonen.Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:15:
[...]
Ben met je eens dat DAP soms overdrijft maar heb nog nooit eerder 500 continu voorbij zien komen. Is natuurlijk vroeg in de morgen met weinig andere gebruikers op de kabel. Zal wel niet waar zijn maar zou toch wel fijn zijn als de download ook omhoog was gegaan. Moet er wel bij zeggen dat ik ooit in de registry heb zitten klooien met de verhouding tussen upload en download. Ben alleen vergeten wat ik toen gedaan heb
als je nou du meter ernaast had lopen, zou het fouten in dap uitsluiten
@lordsnow; ik zou niet weten waarvan eerlijkgezecht. jouw (real life) naam zegt mij niets. nou ben ik erg slecht met namen moet ik zeggen. Het enige wat ik zo kan vinden is dat een kamaraad van mij ook op hcx 10 in enschede zit... dan zou het alleen nog kunnen zijn dat we hetzelfde werk doen
[ Voor 7% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 11-03-2004 11:34 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Maar wat ik me afvraag, er staat op die site dat die dorpen voor de datum die gegeven is nog niet allemaal 100% uploadverhoging hebben, dit laat natuurlijk weer ruimte voor een bepaalde gedachte.
Namelijk: upload kan verhoogt zijn, alleen door allerlei factoren kan niet iedereen in die regio van de upload voorzien worden (bijv. modems etc.) ik snap het echt niet meer namelijk. Ze willen het gefaseerd invoeren, maar ondertussen heeft zo'n beetje iedere stad binnen het @home gebied vannacht de verhoging doorgevoerd gekregen en de regio waar ik onder val (gemeente met 30k+ inwoners) heeft geen verhoging, iig nog geen merkbare.
Ga iig vanmiddag modem reset eens proberen, wishful thinking is nooit weg
Ik zie iig genoeg blije reacties
Verwijderd
Zit nu op mijn werk, zal het nog een keer proberen met du meter. Zou wel leuk zijn !Maestro.mosjuh schreef op 11 maart 2004 @ 11:23:
[...]
het zou kunnen dat je download idd 500 is; echter om dat nu met dap aan te tonen.
als je nou du meter ernaast had lopen, zou het fouten in dap uitsluiten
Gewoon modem reset proberenSorcerer@ schreef op 11 maart 2004 @ 12:13:
en toch wil ik weten of de pings naar bijvoorbeeld t.net of @home's start site nu ook omlaag zijn gegaan of dat ze gelijk zijn gebleven.
Pings zijn overigens gelijk gebleven. Naar T.net was altijd 7-8, nu nog steeds.
Waar heb je die gevonden? Heb al ff rondgespit bij @home, maar tot nu toe nada... Ben wel benieuwd wanneer we in Kerkrade aan de beurt zijn... (Mocht dat al gevraagd/gezegd zijn, sorry, heb geen tijd/zin om 22 blz door te lezen...Sorcerer@ schreef op 11 maart 2004 @ 12:13:
Grrrrrrrr, ik zit dus in een van de plaatsen die volgens die knowledgebase van @home pas rond september officieel de uploadverhoging kan verwachten.
Nomen nescio
De reden, als ik die zou weten.lordsnow schreef op 11 maart 2004 @ 03:40:
Wat is de reden waarom het modem dan nog NIET is omgeruild dan? Ze geven je daarvoor een rede, mag ik aannemen?
BTW: ik heb ook een Com21, en ik haal pings van 32mS en 1000+ conn/min. En het langzame opstarten ervaar ik ook niet... duurt mischien 20 a 30 sec. Het type modem op zich is blijkbaar dus niet slecht of zo.
Het is algemeen bekend dat het com21 platform verdwijnt.
(moet ook wel com21 is failliet en wordt dus door de fabrikant niet meer ondersteund) het docsis platform wordt/is de standaard en iedereen moet over op een docsis modem. waarom ik en velen met mij nog steeds zo'n com21 hebben weet ik niet.
In nederland heb ik minimaal 30ms, is goed te doen maar ga ik gamen op een server in het buitenland dan gaat het snel naar de 200, terwijl een buurman van mij met zijn docsis op dezelfde server zo'n 100 haalt. en 200ms merk je toch wel tijdens het gamen.
ik haal 300 connecties/min
en wat het opstarten betreft, het aanmelden bij de comcontroller duurt bij mij wel een paar minuten.
24 maart heeft iedereen een theoretische upload van 256. Echter, niet overal kan het netwerk deze capaciteit aan, doordat er teveel gebruikers op een bepaalde plek zitten.
In Enschede, als voorbeeld de mensen op de HCX 10.
Als niemand aan het internetten is, dan haal je waarschijnlijk wel de 32kb upload. echter, aangezien iedere @home gebruiker zijn 32kb natuurlijk onmiddelijk tot de max will gaan gebruiken, wordt het gewoon te druk.
Deze capaciteits problemen dienen uiterlijk overal eind September opgelost te zijn.
Waarom moeten de mensen die WEL alle berichten doorlezen iedere keer dezelfde vragen beantwoorden van mensen die te lui zijn om deze thread volledig te lezen?
[ Voor 15% gewijzigd door Emmeau op 11-03-2004 13:22 ]
If you choose to criticise you choose your enemies

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2004 13:28 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Wat ik me nu nog wel afvraag;Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 08:07:
Nog even een aanvulling voor de duidelijkheid. De COM21 updates zullen vrijdag NACHT plaatsvinden, dus in de meeste gevallen (op een paar insomniacs na dan), zul je dit dus op zaterdag merken
Wordt het gehele Com21 platform ge-upgrade? Of gaat dit ook per HCX/Head-end?
De planning op http://help.home.nl/snelheid klopt niet helemaal meldde je in een eerdere post, maar wat is dan wel de goede planning?
Leek (provincie Groningen), hcx 1, kaart 1 hier. (Oud plat Com21 modem)
Volgens de helpdesk zou ik in een 'probleem-regio' zitten, nu lijkt me dat sowieso al sterk omdat:
- Mijn upload op dit moment stabiel 15.50/16 kBps is
- Er nooit problemen zijn
etc.
Heb je hier meer informatie over?
Hm, oke, post is dus net beantwoord. nevermind then.
[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 11-03-2004 13:40 ]
Verwijderd
Maar even de stroom van het modem in en uit trekken
Nu is me upload 29 a 30 kBps
Webcam in msn eindelijk ook fatsoendelijk.
Dus even modem resetten
Ohja ik woon in geleen (limburg)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 13:52 ]
gevonden
Ben over 2 en een half uur thuis ofzo, zal dan ff mijn modem resetten.
[ Voor 13% gewijzigd door scim op 11-03-2004 13:53 ]
Verwijderd
Straks wordt deze thread weer gesloten, terwijl hier nog genoeg oude klanten zitten met een COM21 die nog GEEN uploadverhoging hebben, die willen wel gewoon graag dat deze thread blijft bestaan. En nee ik ben geen mod wannabee, ik ben gewoon 5 jaar klant bij @home en wil (nu blijkbaar alle nieuwe klanten al wel hun uploadverhoging hebben) ook gewoon naar deze snelheid toe en van die weg op de hoogte gehouden worden. Het is toch g*** al 10 keer gevraagd?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 14:35 ]
Zelf heb ik het witte Motorola modem en na een powercycle is de upload nu volgens speedtest.nl iets van 29KB/sec.
IP nummer is gelijk gebleven.
Ik zit in de regio Bergen op Zoom aangesloten op servers in Roosendaal.
Waarom is die modemreset nou eigenlijk nodig?
@funksngrooves:
Op zich heb je wel gelijk met je bemerking, maar.........het kan voor mensen wel nuttig zijn om te zien waar @home de verhoging wel al heeft doorgevoerd en waar (nog) niet.
Daarom: zet er gelijk ff bij in welke regio je zit als je verschil merkt met de upload.
[ Voor 29% gewijzigd door accel op 11-03-2004 15:23 ]
Thanx m8!Sorcerer@ schreef op 11 maart 2004 @ 13:52:
DIe lijst met steden heb ik hier: http://athome.custhelp.co...X5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=
gevonden
Ben over 2 en een half uur thuis ofzo, zal dan ff mijn modem resetten.
Edit:
Kerkrade: begin september...
[ Voor 7% gewijzigd door Bra-Jo op 11-03-2004 15:03 ]
Nomen nescio
Mensen die al 4 jaar lid zijn met een com21 modem dus moeten nog maar even wachten , terwijl de mensen die nog maar net lid zijn en dus een motorola modem hebben wel een verhoging krijgen.
Oke , dat com21 nog het oude platform is ben ik mee eens , maar wat die motorola modems kennen , dat ken die com21 toch ook?
Ik vind het gewoon krom van @home dat ze com21 ook niet gelijk mee pakken.
@home doet misschien niet alles zo netjes als men zou willen, maar ik wordt ook wel een beetje moe om @home over alles te bashen.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Ach ja, 'nieuwe' klanten stappen eerder over naar de concurrent, terwijl oude meestal een beetje vastgeroest zitten. Ik vind het in ieder geval ook belachelelijk, het gaat niet om die halve week, het gaat om het principe imho.Galaxis schreef op 11 maart 2004 @ 15:15:
Ik vind het gewoon krom.
Mensen die al 4 jaar lid zijn met een com21 modem dus moeten nog maar even wachten , terwijl de mensen die nog maar net lid zijn en dus een motorola modem hebben wel een verhoging krijgen.
Oke , dat com21 nog het oude platform is ben ik mee eens , maar wat die motorola modems kennen , dat ken die com21 toch ook?
Ik vind het gewoon krom van @home dat ze com21 ook niet gelijk mee pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 15:23 ]
Ik ben het compleet met je eens zoals ik al eerder aangegeven heb. De com21 mensen zijn gewoon "slachtoffers".Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 15:21:
[...]
Ach ja, 'nieuwe' klanten stappen eerder over naar de concurrent, terwijl oude meestal een beetje vastgeroest zitten. Ik vind het in ieder geval ook belachelelijk, het gaat niet om die halve week, het gaat om het principe imho.
1) We krijgen geen motorola's (zal best ivm kosten)
2) We komen als laatste aan de beurt terwijl we er al het langst om zeuren.
Dus ja, die week interresseert me niet echt, alleen het is niet netjes. Nu kunnen de Motorola mensen wel gaan zeuren op mij, maar als je reel bent is het gewoon een manier van werken die je niet wilt zien.
@home is een prima product, alleen sommige dingen zijn om te janken (en dan heb ik het niet over die uploadverhoging
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Zo maar even he, maar waarom hebben ze dat dan nog niet aangepast op de website? Of hoort dat bij het @home beleid, mensen in de kou laten staan?Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:31:
Even wat dingen rechtzetten, voor alle mensen die op de @Home site hebben gekeken en zagen dat ze pas in september worden geupgrade: dit is niet waar. Het gaat hier om een communicatie fout tussen @Home/Essent en de mensen die de portal doen. De upgrades die in september plaatsvinden hebben te maken met netwerk uitbreidingen in zake Telefonie en algemen bandbreedte.
In principe zou iedereen in maart moeten worden geupgrade, maakt niet uit wat Webwereld zegt. Geen reden tot paniek.
5564
[ Voor 3% gewijzigd door e1f op 11-03-2004 16:34 ]
zit nu al een tijde te uploaden is zit vaak boven de 20kByte mestal rond de 30.
maar ze zitten denk ik er wel nog aan te werken want af en toe zit hij ook een tijde rond de 40.
woon in Z-Limburg.
Verwijderd
Ik vind dit wel erg kut, de trouwe klanten kunnen er het langst op w8ten!
Zoals al vele malen eerder gepost. De com21s worden vrijdag nacht aangepast. Een tot 2 dagen verschil dus. Wat is daar nou zo "kut" aan?Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 17:13:
Zijn eral mensen met un com21 die hogere upload hebben?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja maar dat is @Home he! "Samen met jou op 1 lijn" ( laat ze er aub vanaf gaan, gaat de snelheid ook wat omhoog )Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 17:13:
Zijn eral mensen met un com21 die hogere upload hebben?
Maat van me in Wolvega heeft nog niet echt de volle mep, maar wel 20/21kb/sec ( met Com21 )
Verwijderd
Verwijderd
Hier pas ik "eerst zien dan geloven op aan!"Bor_de_Wollef schreef op 11 maart 2004 @ 17:21:
[...]
Zoals al vele malen eerder gepost. De com21s worden vrijdag nacht aangepast. Een tot 2 dagen verschil dus. Wat is daar nou zo "kut" aan?

ze zeggen het wel maar gebeurt het ook?

Aan de mensen die geen upload vehoging gehad hebben: Staar je niet blind op die data op die site van @home
Raku
Verwijderd
Lees nou eens voordat je iets post.Simulated Zero schreef op 11 maart 2004 @ 17:41:
Volgens mij is dat "begin september" ook niet altijd eerlijk. Ik zit op de almelo node en die zou begin september pas krijgen , terwijl ik het nu al heb
Aan de mensen die geen upload vehoging gehad hebben: Staar je niet blind op die data op die site van @home
De upgrade voor de motorola's heeft al plaatsgevonden.
die van com21 zijn morgenavond.
De grap is dus dat de modems dus straks omgezet zijn, maar dat de capaciteit er nog niet overal is, en dat is dus waar die lijst op slaat.
Op die lijst staat wanneer de capaciteit ook de verhoging bij kan houden.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 11-03-2004 17:54 ]
Ik heb nergens gelezen dat alle motorola's waren geupgrade. Je kunt vanuit dit topic weinig zeggen over de regios die wel/niet zijn geupgrade imo. Daarvoor zijn er te weinig reply's. En verder haakte ik in op het feit dat je die site niet zo hoog moet hebben. Dat is het enige wat ik zegdamster schreef op 11 maart 2004 @ 17:48:
[...]
Lees nou eens voordat je iets post.
De upgrade voor de motorola's heeft al plaatsgevonden.
die van com21 zijn morgenavond.
De grap is dus dat de modems dus straks omgezet zijn, maar de capaciteit is er nog niet overal. en dat is dus waar die lijst op slaat.
op die lijst staat wanneer de capaciteit ook de verhoging bij kan houden.
// En als ik deze pagina's zo lees zie ik nogal wat tegenstrijdige berichten
[ Voor 17% gewijzigd door Raku op 11-03-2004 17:56 ]
Raku
Netjes vind ik het echter niet, voornamelijk om dezelfde reden die hierboven al vaak genoemd is. De mensen met een Com21 modem maken in principe het langst gebruik van de diensten en zijn trouwe klanten. Bovendien is het DOCSIS platform in andere opzichten veel beter, zoals bijvoorbeeld de pingtijden die gemiddeld zo'n 3 tot 4 keer lager liggen.
Vind het wel typisch dat het altijd "iemand die ik ken" is zodra iets onwaarschijnlijks toch genoemd wordt.En als ik deze pagina's zo lees zie ik nogal wat tegenstrijdige berichtenTrouwens , hier @ Westerhaar zijn de com21 wel geupgrade , want iemand die ik ken hier heeft al wel 28 kb/s upload. Dus dat die com21 morgenavond pas zijn zou ik ook niet te zwaar aan tillen
[ Voor 25% gewijzigd door Zap op 11-03-2004 18:11 ]
#
en wat nou als je net ff op dat moment de stekker van je com21 modem eruit trekt
of werkt dit op een andere manier?
Ik denk dat de modem deze firmware gewoon opvraagt na een reset hoor, en dat de modem dus gewoon remote gereset word oid. Zoiets denk ik iig, anders komen ze idd in de problemenduncanvdlinden schreef op 11 maart 2004 @ 18:09:
dus als ik het goed begrijpt wordt door @home een firmware upgrade vanaf de centrale uitgevoert?
en wat nou als je net ff op dat moment de stekker van je com21 modem eruit trekt
De Motorola DOCSIS modems krijgen inderdaad een firmware update met hogere maximumsnelheden. Er wordt gewoon iedere keer als het modem aangezet wordt op nieuwe software gecontroleerd, dus het maakt niets uit of de stekker er op het moment van invoeren uit was.duncanvdlinden schreef op 11 maart 2004 @ 18:09:
dus als ik het goed begrijpt wordt door @home een firmware upgrade vanaf de centrale uitgevoert?
Op het COM21 platform wordt er niet door het modem zelf gecapped, dit gebeurt op afstand (door de comcontroller) voor zover ik weet.
#
Lol , ik kan je zijn msn adres wel geven hoorZap schreef op 11 maart 2004 @ 18:08:
Tsja, marketingtechnisch gezien is het gewoon de beste stap om eerst het DOCSIS platform om te zetten, aangezien nieuwe klanten ook van dit netwerk gebruik maken en iedere twijfelende potentiële klant die ze vanwege dreigende concurrentie binnen kunnen halen mooi meegenomen is.
Netjes vind ik het echter niet, voornamelijk om dezelfde reden die hierboven al vaak genoemd is. De mensen met een Com21 modem maken in principe het langst gebruik van de diensten en zijn trouwe klanten. Bovendien is het DOCSIS platform in andere opzichten veel beter, zoals bijvoorbeeld de pingtijden die gemiddeld zo'n 3 tot 4 keer lager liggen.
[...]
Vind het wel typisch dat het altijd "iemand die ik ken" is zodra iets onwaarschijnlijks toch genoemd wordt.
Raku
Gaat niet werken.ViolatoR schreef op 11 maart 2004 @ 18:22:
Zit net zo te denken, maar stel: Je kan aan zo'n DOCSIS modem komen en je zou je Com21 vervangen met deze, zou dit dan werken? Nee zeker?
Je zit met het MAC adres van je com21
IdieAloth
Dan krijg je weer een com21 want daar zijn er nog genoeg vanViolatoR schreef op 11 maart 2004 @ 18:27:
Dacht ik al :\
dan laat ik m'n Com21 wel 's een nachtje buitenslapen ofzo :- )
Zou je denken? Maat van me ( Ja alweerBierkameel schreef op 11 maart 2004 @ 18:33:
[...]
Dan krijg je weer een com21 want daar zijn er nog genoeg van
Bovendien, als er nog zoveel Com21 modems zijn waarom krijgen alle nieuwe abo's dan geen Com21?
Op het moment mag ik blij zijn als ik 8 kb/s haal, dus met een verdubbeling kom ik dan op 16 kb/s uit
Ben bang dat het toch wachten wordt tot september als ze nu al capaciteit te kort hebben voor 16kb/s. Natuurlijk wel weer het Com21 platform
Download en ping zijn nog steeds ok (350KB/10ms naar t.net).
tvw
Nah, zal ik m ook buitenleggen dan? Die krengen moeten toch een keer oprakenViolatoR schreef op 11 maart 2004 @ 18:38:
[...]
Zou je denken? Maat van me ( Ja alweer) z'n Com21 was defect, wou niet meer goed met DHCP overweg ofzo, en die kreeg een motorola surfboard.
Bovendien, als er nog zoveel Com21 modems zijn waarom krijgen alle nieuwe abo's dan geen Com21?
Daarna signaal geboost en maar weer om die COM21 gevraagt, al meer dan 5 jaar ofzo een COM21, dat ga ik echt niet opgeven
Ik dacht al, waar blijven de com21 mensen uit wolvengaViolatoR schreef op 11 maart 2004 @ 17:22:
[...]
Maat van me in Wolvega heeft nog niet echt de volle mep, maar wel 20/21kb/sec ( met Com21 )
als ik het goed heb begrepen is de upload van de hcx in wolvenga (en ook alleen de hcx in wolvenga) al 'een tijdje'
meer COM21 mensen uit wolvenga die al een verhoging hebben?
350 kb per 10 msiets schreef op 11 maart 2004 @ 18:55:
Download en ping zijn nog steeds ok (350KB/10ms naar t.net).
woei dat is dus 35000 kb/sec
[ Voor 19% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 11-03-2004 22:52 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Door extra werkzaamheden aan ons netwerk kunt
u vrijdag 12 maart 2004 tussen 06:00 en 07:00
gedurende 20 minuten problemen ondervinden met
onze internet service.
Deze zijn met name te merken in de regio 's
-Hertogenbosch,
-Schoonbron,
-Nederweert
-Mill
Ik neem aan dat ze donderdag op vrijdagochtend mee bedoelen toch?Want straks over een dik half uur is het vrijdag
Of bedoelt @home er toch vrijdag op zaterdagochtend mee(wat me onlogisch lijkt)
Verwijderd
ik neem aan dat dat onderhoud de verhoging betekend? Mooi, want ik zit hier in Weert nog met een belachelijke 16 kb/sVerwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:26:
Onderhoud regio 's @Home Zuid vrijdag 12 maart
Door extra werkzaamheden aan ons netwerk kunt
u vrijdag 12 maart 2004 tussen 06:00 en 07:00
gedurende 20 minuten problemen ondervinden met
onze internet service.
Deze zijn met name te merken in de regio 's
-Hertogenbosch,
-Schoonbron,
-Nederweert
-Mill
Ik neem aan dat ze donderdag op vrijdagochtend mee bedoelen toch?Want straks over een dik half uur is het vrijdag![]()
Of bedoelt @home er toch vrijdag op zaterdagochtend mee(wat me onlogisch lijkt)
wat trouwens ook wel leuk is, is dat ze hier Nederweert noemen, daar staat de 'server' ook, maar in Nederweert zelf is alleen Chello verkrijgbaar
32Kbit? Dat vind ik zielig, das maar 4KByte/s.iets schreef op 11 maart 2004 @ 18:55:
Jup hier in Vlijmen/Den Bosch ook 32Kbit up na restart van moterola modem.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
[...]
ik neem aan dat dat onderhoud de verhoging betekend? Mooi, want ik zit hier in Weert nog met een belachelijke 16 kb/s
[quote]
Dat hoop ik dan maar

maar dat was eigenlijk geen antwoord op mijn vraag
omfg jullie begrijpen wel wat ik bedoel stelletje bijdehandjesNMe84 schreef op 11 maart 2004 @ 23:49:
[...]
32Kbit? Dat vind ik zielig, das maar 4KByte/s.Handig als mensen weten waar ze over praten....
tvw
Verwijderd
In principe is het de bedoeling alle HCX'en in een keer te upgraden. Waarom? Omdat dat een handeling is dat gewoon via een script gedaan kan worden.r0b schreef op 11 maart 2004 @ 13:39:
Wat ik me nu nog wel afvraag;
Wordt het gehele Com21 platform ge-upgrade? Of gaat dit ook per HCX/Head-end?
De planning op http://help.home.nl/snelheid klopt niet helemaal meldde je in een eerdere post, maar wat is dan wel de goede planning?
Nee, COM21 werkt een tikkie anders, terwijl een DOSIS modem een config file van een TFTP server aftrekt waar de frequencies, qos (quality of service) en snelheden in bepaald worden, gebeurt dit op de COM21 alleen op de HCX, het is echter wel zo dat de modems zich opnieuw zullen aanmelden waarna ze meteen op de hogere snelheid zitten.accel schreef op 11 maart 2004 @ 14:36:
Het resetten van het modem is idd wel noodzakelijk volgens mij, of je nou een COM21 of Motorola modem hebt
Ik heb al gezegd dat sommige COM21's geupgrade kunnen zijn bij wijze van test (kijk maar een posts geleden van mij). Daarnaast HOEF je me niet te geloven, ik zeg gewoon wat ik weet, of je dit voor waar aanneemt is aan jouSimulated Zero schreef op 11 maart 2004 @ 17:53:
En als ik deze pagina's zo lees zie ik nogal wat tegenstrijdige berichtenTrouwens , hier @ Westerhaar zijn de com21 wel geupgrade , want iemand die ik ken hier heeft al wel 28 kb/s upload. Dus dat die com21 morgenavond pas zijn zou ik ook niet te zwaar aan tillen
Verwijderd
Oei...denk niet dat iemand z'n glazen bol zover opgepoetst krijgt
Verwijderd
Ik had net een downtime van een uur dus ik dacht even dat de upload ingevoerd ging worden (com21, Tilburg) maar helaas, het zal dus echt vrijdagnacht zijn.
[ Voor 94% gewijzigd door sorted.bits op 12-03-2004 07:15 ]
Ik hoop dat je hier iets zinnigs over mag/kan zeggen
Dit topic is gesloten.