Heeft iemand uit Enschede , gebied hogeland al gebeld met @home?
Nou dat is allemaal wel leuk en aardig met dat com21 platform maar mijn ervaring ermee is dat het lang niet zo stabiel is als het docsis platform (motorola), na bijna een jaar gezeik te hebben gehad met wegvallende verbindingen met mijn com21 modem en het weigeren van @home om 'm te vervangen door een motorola is voor mij nu de maat vol snelheidsverhoging of niet ik ga adsl'en.
Slightly offtopic: Is dat trouwens regioafhankelijk, die zwakke verbindingen? Ik hoor altijd gezeik over uitvallende @homeverbinding, maar als in een jaar de verbinding 15mins uitvalt hier is het veel imo. Dit toch ook met een com21 modem. Waar zit dit verschil in dan, ik heb het idee dat andere hier veel meer last van hebben?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Daar was ik ook bang voor, maar daar is geen reden voor. Je houd je DHCP lease volgens mijn collega.Bierkameel schreef op 10 maart 2004 @ 16:03:
Ik ga straks ook mn modem resetten maar dan krijg ik geen ander ip toch?
Mn domein www.area61.nl is eraan geknoopt en dan werkt dat ineens niet meer
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik heb een uurtje geleden ofzo mijn modem gereset, en had nog gewoon hetzelfde ip ernaBolk schreef op 10 maart 2004 @ 16:19:
[...]
Daar was ik ook bang voor, maar daar is geen reden voor. Je houd je DHCP lease volgens mijn collega.
is er eigelijk al iemand met een com21 modem die een upgrade heeft gehad?
voor wat maakt het modemtype niet uit; voor tijdstip vehoging of voor snelheidEmmeau schreef op 10 maart 2004 @ 14:26:
Heb nu een competent persoon van de helpdesk aan de lijn.
Hij bevestigd dat het modemtype niet uitmaakt.
hcx6 hier:INFO OVER ENSCHEDE (via helpdesk)
Wat ik begrepen heb, is de HCX-6 reeds overgezet, de HCX-8 gebeurt binnen 2-3 weken.
modem zojuist gereset:
upload; nogsteeds 16kb/sec
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Daar lijkt het dan wel op bij mij (Regio Den Bosch) ligt zo'n beetje iedere avond de verbinding eruit, zowel de router als een pc die direct aan de lijn hangt doen het dan niet meer, DHCP server not found is dan de melding.DarkX schreef op 10 maart 2004 @ 16:18:
Slightly offtopic: Is dat trouwens regioafhankelijk, die zwakke verbindingen? Ik hoor altijd gezeik over uitvallende @homeverbinding, maar als in een jaar de verbinding 15mins uitvalt hier is het veel imo. Dit toch ook met een com21 modem. Waar zit dit verschil in dan, ik heb het idee dat andere hier veel meer last van hebben?
Daar zit ik wel over in iddCougar schreef op 10 maart 2004 @ 16:20:
is er eigelijk al iemand met een com21 modem die een upgrade heeft gehad?
* Bolk nog com21 ook.
Ah, bizar
Ik heb meer last van stroomstoringen dan internetstoringen hier (Weert), afgelopen halfjaar dacht ik 3 stroomstoringen tegenover 1 internetstoringkje van 10mins. Okay, tijdens stroomstoring ligt internet er ook uit, maar toch 
Moet ik er wel bijzeggen dat ik niet 24/7 een server draai ofzo, kan niet alle nachtelijke uurtjes checken, maar bak staat wel heel veel aan, en heb haast nooit problemen.
Moet ik er wel bijzeggen dat ik niet 24/7 een server draai ofzo, kan niet alle nachtelijke uurtjes checken, maar bak staat wel heel veel aan, en heb haast nooit problemen.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
had ook net gebeldMaestro.mosjuh schreef op 10 maart 2004 @ 16:22:
[...]
voor wat maakt het modemtype niet uit; voor tijdstip vehoging of voor snelheid
[...]
hcx6 hier:
modem zojuist gereset:
upload; nogsteeds 16kb/sec
ook ik op het hogeland heb hcx6
en aan de lach van de medewerker te horen word die voor de
hcx vaak gebeld.
ga de stekker er nu ook ff uit halen
stekker eruit gehad en ja hoor gewoon mijn 9.9 upload

[ Voor 9% gewijzigd door bandietjeoo7 op 11-03-2004 05:41 ]
is idd regiogebonden; sommige regio's hebben het 'erg zwaar' qua problemen.DarkX schreef op 10 maart 2004 @ 16:18:
let op:
zo'n regio beslaat meestal geen hele stad maar slechts enkele straten/postcodes.
daarnaast is er altijd nog de 'human factor'; mensen die het zelf vern**ken en @home de schuld geeft (bijvoorbeeld brakke router gebruiken of slechte netwerk bekabeling)
maargoed; dat valt ook in andere topics te vinden
[/offtopic]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Even wat dingen rechtzetten, voor alle mensen die op de @Home site hebben gekeken en zagen dat ze pas in september worden geupgrade: dit is niet waar. Het gaat hier om een communicatie fout tussen @Home/Essent en de mensen die de portal doen. De upgrades die in september plaatsvinden hebben te maken met netwerk uitbreidingen in zake Telefonie en algemen bandbreedte.
In principe zou iedereen in maart moeten worden geupgrade, maakt niet uit wat Webwereld zegt. Geen reden tot paniek.
En zoals gezegd wordt waarschijnlijk pas/al vrijdag het complete COM21 platform geupgrade. Ik zeg waarschijnlijk, omdat er altijd nog iets kan veranderen, het zou eventueel ook een paar dagen later kunnen zijn, maar de bedoeling is vrijdag.
edit: wat toevoegingen
PS: mensen op het COM21 platform hebben dus nog geen upgrade tot nu toe gehad, op een paar test gevallen na waarschijnlijk.
In principe zou iedereen in maart moeten worden geupgrade, maakt niet uit wat Webwereld zegt. Geen reden tot paniek.
En zoals gezegd wordt waarschijnlijk pas/al vrijdag het complete COM21 platform geupgrade. Ik zeg waarschijnlijk, omdat er altijd nog iets kan veranderen, het zou eventueel ook een paar dagen later kunnen zijn, maar de bedoeling is vrijdag.
PS: mensen op het COM21 platform hebben dus nog geen upgrade tot nu toe gehad, op een paar test gevallen na waarschijnlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 16:34 ]
Verwijderd
@home groningen-hoogkerk com21 komt er af met een miezerig laag uploadje die ik zelfs even op speedtest (...) heb getest, 3KB
Verwijderd
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:31:
Even wat dingen rechtzetten, voor alle mensen die op de @Home site hebben gekeken en zagen dat ze pas in september worden geupgrade: dit is niet waar. Het gaat hier om een communicatie fout tussen @Home/Essent en de mensen die de portal doen. De upgrades die in september plaatsvinden hebben te maken met netwerk uitbreidingen in zake Telefonie en algemen bandbreedte.
In principe zou iedereen in maart worden geupgrade, maakt niet uit wat Webwereld zegt. Geen reden tot paniek.
Helaas Tilburg is pas in september aan de beurt als ik het mailtje van @home moet geloven
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Aha, duidelijk. Dan wacht ik nog eventjesVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:31:
Beetje heel erg offtopic, maar ik vind het een prachtartikel over die biostabil2000 op die siteBierkameel schreef op 10 maart 2004 @ 16:03:
Ik ga straks ook mn modem resetten maar dan krijg ik geen ander ip toch?
Mn domein www.area61.nl is eraan geknoopt en dan werkt dat ineens niet meer
ontopic:
Hier in haaksbergen ook nog steeds geen verschil in snelheid, nog steeds rond de 15 KB/s , ook na modemreset.
Ik moet wel zeggen dat ik een com21 modem heb, het hele oude type, die dikke versie. En Haaksbergen staat ook nog eens op die lijst waar de upload is uitgesteld ... tot begin september
Verwijderd
Tilburg is een dezer dagen aan de beurt.maontje schreef op 10 maart 2004 @ 16:36:
Helaas Tilburg is pas in september aan de beurt als ik het mailtje van @home moet geloven
oke , Bergen op zoom , modem reset , com21 , heb nog steeds 128kbits.
welke modem!?wsiev2 schreef op 10 maart 2004 @ 16:52:
Ik was hier in enschede net nog op oude snelheid,
na de modem reset ook de hogere upload
Verwijderd
Er wordt toch gezegd dat de com21 modem VRIJDAG aan de beurt zijn, hier en daar een uitzondering nagelaten.Galaxis schreef op 10 maart 2004 @ 16:54:
oke , Bergen op zoom , modem reset , com21 , heb nog steeds 128kbits.

Ik heb ook een verhoging van de upload gekregen. Ik woon in Emmen (Emmerhout) en ik haal hier makkelijk 32 kB/s.
Is dit gezegd door @home?Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:58:
[...]
Er wordt toch gezegd dat de com21 modem VRIJDAG aan de beurt zijn, hier en daar een uitzondering nagelaten.![]()
![]()
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Toen ik thuis kwam lag de verbinding eruit. Modem reset en voila 30kB/s up
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
m00se : weet je of er ook nog iets in het vat zit voor @Home Basis?
Beetje nep idd. Ben al kweet niet hoe lang lid. Wie het eerst komt wie het eerst maalt lijkt me eerlijker iddTrancentral schreef op 10 maart 2004 @ 17:14:
ik vind het maar vaag dat de com21 gebruikers later de verhoging krijgen

Ik heb altijd wel 11 tot 14kb/s upload, maar een van die dikke Com21 typen, ikzelf heb net het mailtje gerkegen van de uploadsnelheid verhoging, maar ik kan zelf nergens vinden wanneer dit gaat gebeuren. Is dit ook in Maart of Mei zoals ik hier in het topic tegenkom?
(Regio Noord (in Franeker))
(Regio Noord (in Franeker))
[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 10-03-2004 17:19 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Dat heeft duidelijk een technische reden. De Motorola modems zitten ook op een ander soort netwerk heb ik begrepen (DOCSIS o.i.d.? Zal ook wel nieuwer en moderner zijn en dus meerdere opties om direct zulke dingen in te stellen).Trancentral schreef op 10 maart 2004 @ 17:14:
ik vind het maar vaag dat de com21 gebruikers later de verhoging krijgen
Maar het is niet anders voor mensen die net als ik een COM21 modem hebben.
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Voor zover ik zie is iedere motorola-er nu wel verhoogd. Het lijkt me sterk dat je dat gebruiker voor gebruiker moet instellen. Neem aan dat je in groepen die cap omhoog gooit. Dat zou betekenen dat het hele netwerk binnen no-time qua cap verhoogd is. Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Voorwaarde is dan wel dat het netwerk stabiel blijft.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 17:16:
*shrug* later als sommigen, eerder als anderen.
Verwijderd
Daar mag ik waarschijnlijk geen uitspraken over doen, ik kan alleen zeggen dat men er wel over denkt ja.Li0nHeart schreef op 10 maart 2004 @ 17:17:
m00se : weet je of er ook nog iets in het vat zit voor @Home Basis?
Verwijderd
Kan iemand bevestigen dat de Com21 modem later "aan de beurt" zijn?
Persoonlijk vind ik dit nogal een erg wazige uitspraak want wat hebben die modems er nou mee te maken?? Lijkt me meer gigantische lariekoek.... anyway baal nog steeds van een schamele 5 tot 8 kb/s upload
NIET TE GELOVEN
Persoonlijk vind ik dit nogal een erg wazige uitspraak want wat hebben die modems er nou mee te maken?? Lijkt me meer gigantische lariekoek.... anyway baal nog steeds van een schamele 5 tot 8 kb/s upload
thnax dude:) dat wist ik niet
Dat vind ik persoonlijk dan een beetje bullshit. Want je kan ook ervoor kiezen om eerst com21 te doen en daarna pas DocsisAtHomer schreef op 10 maart 2004 @ 17:19:
[...]
Dat heeft duidelijk een technische reden. De Motorola modems zitten ook op een ander soort netwerk heb ik begrepen (DOCSIS o.i.d.? Zal ook wel nieuwer en moderner zijn en dus meerdere opties om direct zulke dingen in te stellen).
Maar het is niet anders voor mensen die net als ik een COM21 modem hebben.
Verwijderd
Dat had inderdaad gekunt, er is geen wezenlijk verschil alleen dat een DOCSIS upgrade wat meer voeten in aarde heeft en waarschijnlijk daardoor wat prioteit heeft.Bolk schreef op 10 maart 2004 @ 17:24:
[...]
Dat vind ik persoonlijk dan een beetje bullshit. Want je kan ook ervoor kiezen om eerst com21 te doen en daarna pas Docsis
Maar zoals gezegd, alles komt goed, binnen niet al te lange tijd zit iedereen op dezelfde (hogere) upload snelheid.
Ik ben inmiddels thuis en heb de modem via de webadmin gereset (2 min werk).
Gemiddeld: 29 KB/s
Omgeving: Hoogezand-Sappemeer
Modem: Motorola SurfBoard 4200E
Gemiddeld: 29 KB/s
Omgeving: Hoogezand-Sappemeer
Modem: Motorola SurfBoard 4200E
Heb je wel gelijk in, maar misschien wilde @Home pas nu beginnen met upgraden en het vanaf nu zo snel mogelijk doen. De mensen met een Motorola modem hebben er dan voordeel bij omdat het met die modem sneller te regelen is meer prioriteit heeft (zoals m00se zegt).Bolk schreef op 10 maart 2004 @ 17:24:
[...]
Dat vind ik persoonlijk dan een beetje bullshit. Want je kan ook ervoor kiezen om eerst com21 te doen en daarna pas Docsis
Ze hadden ze ook kunnen laten wachten, en eerst de COM21 klanten kunnen bedienen, wat wel netter was geweest. Maar die keuze heeft @Home dus niet gemaakt blijkbaar...
[ Voor 5% gewijzigd door AtHomer op 10-03-2004 17:33 ]
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
im whit stupidFF1987 schreef op 10 maart 2004 @ 17:08:
Hehe ik heb ook een hogere upload na een modem reset (node venray met een motorola modem)
bolsward, friesland
moose, gezien dat jij wel het een en ander weet.
Weet jij nog wat over de vervanging van de com21 modems.
Ze hebben mij al zo vaak beloofd dat mijn modem omgeruild wordt.
Gebeurt dat nog een keer, of moet ik hem maar een keer mollen voordat dat gebeurt. Als oude klant ben je gewoon de lul met hoge pings en het langzame opstarten van het modem na een storing. en echt super weinig connecties per minuut.
[ Voor 11% gewijzigd door job op 10-03-2004 17:35 ]
Komop mensen is het nu zo moeilijk, word er een beetje moe van dat 10x dezelfde vraag gesteld wordt terwijl er toch 10x hetzelfde antwoord komt
Vrijdag pas com21 modems
Mensen die na een reset meer upload hebben hebben een motorola (dit hoeft heus niet bij iedereen gevraagd te worden)
meldingen als "bij nij is het nog niet, of bij mij wel" zonder dat ze verschillen van
anderen hebben 0,0 nut
Vrijdag pas com21 modems
Mensen die na een reset meer upload hebben hebben een motorola (dit hoeft heus niet bij iedereen gevraagd te worden)
meldingen als "bij nij is het nog niet, of bij mij wel" zonder dat ze verschillen van
anderen hebben 0,0 nut
[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 10-03-2004 17:40 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Mijn vraag komt simpelweg uit de ontwetenheid welke regio's Vrijdag aan de beurt zijn, Ik had er dus geen idee van dat het landelijk wasMaverick schreef op 10 maart 2004 @ 17:40:
Komop mensen is het nu zo moeilijk, word er een beetje moe van dat 10x dezelfde vraag gesteld wordt terwijl er toch 10x hetzelfde antwoord komt
Vrijdag pas com21 modems
anderen hebben 0,0 nut
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik heb tot nu toe nog niet gepost in dit topic en ook niet het hele topic doorgelezen (even de laatste 100 posts doorgefladdert). Maar ik begrijp dat de com21 modems vervangen worden? Dat zou vreemd zijn, hier ligt namelijk een com21 (van een paar jaar oud, hoe oud precies weet ik zo niet, maar ik ben iig nog hier geregt met dat ding
) en ik weet van niks. Nu moet ik wel zeggen dat ik de mailfaciliteiten e.d. van @home niet gebruik, ze hebben ooit m'n wachtwoord vernaggelt en ik ben te lui (
) om dat weer goed te krijgen om toegang te krijgen tot webspace en mail die ik toch liever niet gebruik. Dus een eventueel mailtje van @home heb ik niet gehad..
Zeker als er een "mannetje" langskomt om een nieuw modem te installeren (en aangezien niet iedereen geek is lijkt me dat logisch?) zullen we daar toch wel een brief oid over krijgen
* Mentalist weet helemaal van niks..
Zeker als er een "mannetje" langskomt om een nieuw modem te installeren (en aangezien niet iedereen geek is lijkt me dat logisch?) zullen we daar toch wel een brief oid over krijgen
* Mentalist weet helemaal van niks..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Jij moet echt beter lezen modje...Er staat helemaal nergens dat com21 modems worden omgewisseld, alleen dat ze per vrijdag ook een hogere upload kunnen verwachten

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Een motorolaPostov schreef op 10 maart 2004 @ 15:11:
[...]
Hmm ik woon ook in Markelo, heb je een Motorola(Witte) of Com21(Donkergrijs) modem?
Com21 moet je nog op wachten als ik het goed begrepen heb.
Verwijderd
Over het algeheel vervangen is nog niets bekend, maar het is uiteindelijk wel de bedoeling dat iedereen DOCSIS modems krijgt, dat is ook nodig als Telefonie (VoiP) landelijk beschikbaar wordt gemaakt. Pin me echter niet vast op datums en dergelijke.damster schreef op 10 maart 2004 @ 17:35:
moose, gezien dat jij wel het een en ander weet.
Weet jij nog wat over de vervanging van de com21 modems.
Verwijderd
Eindelijk iemand van @home waar we mee kunnen praten..... 
Hier hebben we toch veel meer aan, dan dat we met zijn alle de helpdesk plat lopen te bellen. Volgens mij heeft @home nog niet zo in de gaten dat als je je klanten goed en tijdig van zaken op de hoogte brengt, je dan veel ergernis en gebel naar de helpdesk voorkomt.... Naja als zij dat zo willen
Hier hebben we toch veel meer aan, dan dat we met zijn alle de helpdesk plat lopen te bellen. Volgens mij heeft @home nog niet zo in de gaten dat als je je klanten goed en tijdig van zaken op de hoogte brengt, je dan veel ergernis en gebel naar de helpdesk voorkomt.... Naja als zij dat zo willen
Verwijderd
Yes.....
Modem Gereset.
En WHOPPPAAAA 29,8/27,8/32,1
Oftewel VERHOOGD....
Woohooo
Eindelijk
Modem Gereset.
Oftewel VERHOOGD....
Woohooo
Eindelijk
[rml]Zork99999 in "[ @Home] Verhoging upload naar 256kbit"[/rml]kamstra schreef op 10 maart 2004 @ 17:53:
Jij moet echt beter lezen modje...Er staat helemaal nergens dat com21 modems worden omgewisseld, alleen dat ze per vrijdag ook een hogere upload kunnen verwachten
En hierover word nog nagepraat in reacties later..
Hoezo lees ik dan niet goed
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Vanmiddag eventjes m'n motorola modem gereset..
en tot m'n verbazing..
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 10 2004 om 18:25:51 UTC+0100)
Download : 369.8 KByte/sec
Upload : 30.6 KByte/sec
woon in een dorp vlakbij Venlo
en tot m'n verbazing..
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 10 2004 om 18:25:51 UTC+0100)
Download : 369.8 KByte/sec
Upload : 30.6 KByte/sec
woon in een dorp vlakbij Venlo
dat zouden we toch niet meer doen??Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:14:
Yes.....
Modem Gereset.
Oftewel VERHOOGD....
Woohooo
Eindelijk
ALs nu heel nederland even hier laat weten dat ze 256k up hebben dan kunnen we tenminste verder aan de discussie 
M00se: In hoeverre geeft COM21 problemen met een hogere upstream? Ik heb begrepen dat de COM21 een veel zwakker signaal heeft dan de Motorola's. In hoeverre kun je dat bevestigen?

M00se: In hoeverre geeft COM21 problemen met een hogere upstream? Ik heb begrepen dat de COM21 een veel zwakker signaal heeft dan de Motorola's. In hoeverre kun je dat bevestigen?
Verwijderd
Com21 heeft geen zwakker signaal...Bolk schreef op 10 maart 2004 @ 18:37:
ALs nu heel nederland even hier laat weten dat ze 256k up hebben dan kunnen we tenminste verder aan de discussie
Lees anders zelf ook ff het hele topic, com21 is een ouder platform en word pas vrijdag nieuwe firmware naar je modem gestuurd volgens 1 gebruiker.
Weet iemand ook nog een goedkoop KPN abbonementje die ongeveer even snel is als de 220 KBps die ik nu altijd maar maximaal haal.
3 jaar terug dat waren tenminste tijden toen haalde ik de 465 KBps nog op m`n Com21 modempje, ik vind @home nu wel echt slecht worden.
Verwijderd
Hallo AlienAlien_Inside schreef op 10 maart 2004 @ 15:17:
Maakt toch niets uit of je een reset aan het modem moet geven om de nieuwe up te zien? Er wordt toch op afstand gewoon minder afgeknepen, wat heeft dat nou met een reset van je eigen modem te maken?
btw hier in Groningen Zeeheldenbuurt ook nog niets...
en dat alle @home abo's een motorola modem krijgen, geldt dat ook voor bestaande abo's? en het 'krijgen' is dat krijgen voor niks of weer huren?
ik woon in de 'W de Withstraat', ook Zeeheldenbuurt, net ff gereset en jawel! 256kbit upload
Ik ben 3 maand abonnee en heb een Motorola Surfboard 4200.
Groetsels!
Sorry dat ik nog maar 300 reacties mee doe aan dit topic. Ik WEET dat het vrijdag wordt. Daar vraag ik ook helemaal niet naar. Dat het een ouder platform is weet ik ook, ik werk er nog maar ruim 4 jaar mee. Ik vraag alleen waarom er bij COM21 meer "moeite" inzit dan bij Motorola.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 18:42:
[...]
Com21 heeft geen zwakker signaal...
Lees anders zelf ook ff het hele topic, com21 is een ouder platform en word pas vrijdag nieuwe firmware naar je modem gestuurd volgens 1 gebruiker.
Mmmm, hier nog geen snelheids verhoging, maar die had ik ook nog niet verwacht. Wel heb ik toevalligerwijs enorm veel last met de DNS server oid, want ik kan wel HEEL veel sites niet meer bezoeken
.
Zit in Zwolle, met een COM21 trouwens, meer mensen die nu ineens dns problemen hiero ?
Zit in Zwolle, met een COM21 trouwens, meer mensen die nu ineens dns problemen hiero ?
Jep hier ook (Berkum)sorted.bits schreef op 10 maart 2004 @ 18:48:
Mmmm, hier nog geen snelheids verhoging, maar die had ik ook nog niet verwacht. Wel heb ik toevalligerwijs enorm veel last met de DNS server oid, want ik kan wel HEEL veel sites niet meer bezoeken.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Ik snap niet dat Groningen al 256 kan zijn aangezien op het lijstje staat dat het pas begin september wordt ingevoerd (of bedoelen ze sept vorig jaar?) . Ik woon in Groningen bij het Noorderplantsoen en heb nog steeds 14.5 kb/sec up bij de speedtest. Deze upload gaat aan mijn neus voorbij.. (ik heb overigens een witte moterola modem)
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
jah ik ooksorted.bits schreef op 10 maart 2004 @ 18:48:
Mmmm, hier nog geen snelheids verhoging, maar die had ik ook nog niet verwacht. Wel heb ik toevalligerwijs enorm veel last met de DNS server oid, want ik kan wel HEEL veel sites niet meer bezoeken.
precies zelfde probleem
(com21, zwolle)
[ Voor 77% gewijzigd door P.K. op 10-03-2004 18:53 ]
Shit, daar baal ik dus wel van. Ik vind het niet zo erg dat ik nog een paar dagen moet wachten voor mun upgrade, maar zou wel graag willen dat het werkte
Verwijderd
Ik Oss is het ook zover.
Een upload van dik 2x zo snel.
Het werkte pas nadat ik m'n Motorolla modem had gereset.
Een upload van dik 2x zo snel.
Het werkte pas nadat ik m'n Motorolla modem had gereset.
bedoelen jullie met reset de stroom er af of die blauwe knop boven op??
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
Verwijderd
Ik heb de stekker uit het modem getrokken en dan nadat ik een banaan van de fruitschaal had gepakt de stekker er weer terug in gedaan.Sneak[3G] schreef op 10 maart 2004 @ 18:55:
bedoelen jullie met reset de stroom er af of die blauwe knop boven op??
Een harde reset dus.
hmmz ik heb ff het stroom er af gehaald en het is bij mij nu ook verdubbeld 
ik zit in Groningen bij het noorderplantsoen. Met de blauwe knop alleen gebeurt er niets!! dus haal echt ff het stroom er van af!!
ik zit in Groningen bij het noorderplantsoen. Met de blauwe knop alleen gebeurt er niets!! dus haal echt ff het stroom er van af!!
[ Voor 26% gewijzigd door Sneak[3G] op 10-03-2004 18:59 ]
Mischien is het handig om ff een lijstje te maken met daar op de COM21 regio's die omgezet zijn en de Motorola regio's die niet zijn omgezet..
da's beter dan dat iedereen gaat schreeuwen: "JAAAA hij doet het".. want dat weten we nu wel
da's beter dan dat iedereen gaat schreeuwen: "JAAAA hij doet het".. want dat weten we nu wel
[ Voor 7% gewijzigd door SjOuKeS op 10-03-2004 19:00 ]
Verwijderd
Ik heb zo'n nieuwe Motorola, de zwarte dus:)Sneak[3G] schreef op 10 maart 2004 @ 18:58:
hmmz ik heb ff het stroom er af gehaald en het is bij mij nu ook verdubbeld
En inderdaad ik snap het ook niet helemaal, maar als ik de lijst zo doorlees staat er niet Groningen maar Groningen HE waar staat die HE voor?!
Ach ik ben allang blij dat het nu al omhoog gaat ipv in september
ja dat snap ik ook niet wat ze bedoelen met Groningen HE (Haren?? of misschien Helpman??). Ik snap het ook niet maar hier in het centrum werkt het prima!
Lijkt me vrij duidelijk toch.SjOuKeS schreef op 10 maart 2004 @ 19:00:
Mischien is het handig om ff een lijstje te maken met daar op de COM21 regio's die omgezet zijn en de Motorola regio's die niet zijn omgezet..
A. Motorola regio's die niet zijn omgezet --> GEEN, ze hebben gewoon alle modems voorzien van een nieuwe cap, eventueel na reset. Is je upload dan nog lager dan is het netwerk gewoon rot.
B. daar op de COM21 regio's die omgezet --> GEEN, bij de com21s is het blijkbaar wat ingewikkelder (snelheid wordt ook gecapped aan het headend?!) dan alleen even wat nieuwe instellingen voor de modem. Volgens post @home medewerker gebeurt dit "waarschijnlijk" vrijdag.
IMHO bedoelt @home met dat hele plaatsen data verhaal op help.home.nl/snelheid namelijk gewoon dat op die plaatsen tegen die tijd de nodige capaciteits uitgebreigingen gedaan worden/zijn. Om ook voor iedereen en op elk moment iets in de buurt van die 256 kbit te kunnen garanderen. Dat wil dus niet zeggen dat die 256 kbit niet al te halen valt.
[ Voor 21% gewijzigd door DIJK op 10-03-2004 19:12 ]
Verwijderd
Sjoukes kun jij niet ff een Motorola regelen bij DAM, dan hoef ik niet over te stappen naar ADSLSjOuKeS schreef op 10 maart 2004 @ 19:00:
Zelf heb je zeker al een motorola ? en de snelheidsverhoging ?
Ik zit geloof ik op HCX4, maar weet dat niet zeker. 6 zo net zo goed kunnen.Emmeau schreef op 10 maart 2004 @ 14:34:
[...]
Niet, anders dan de helpdesk bellen, en vriendelijk vragen (en hopen dat je dezelfde man als ik aan de lijn krijgt).
Ik zit in Stadsveld (hsx 8 )
Gezien het feit dat Iemand hier in Enschede al de verhoging heeft (was het Deppenbroek?) zal daar de 6 zitten.
Als je het weet, meld dan even welke wijk en welke HCX, handige info voor andere pluskutters.
Ik zit aan het einde van de lipperkerkstraat (bij Velve.
PSN: Shiver23
Het spijt me als dit al aan de orde is geweest in dit topic, maar ik vind 475 posts toch net iets teveel om nu te gaan doorlezen.
Is het niet gewoon grote bullshit dat @Home de snelheidsverhoging gefaseerd invoert?
Hoe zit dit nu? Houden ze de mensen gewoon voor de gek? Of denk ik teveel aan conpiracy-theoriën?
Is het niet gewoon grote bullshit dat @Home de snelheidsverhoging gefaseerd invoert?
Die technische beperkingen zijn en amper tot niet, alle bekabeling ligt er al voor zover ik weet, en er zijn geen vernieuwingen nodig voor de verhoging. Verder is het argument dat ze meer mensen nodig hebben ook nogal loos. Denken ze de mensen soms wijs te kunnen maken dat er iemand de hele tijd op een pompje staat te blazen om de snelheid omhoog te duwen?De upload snelheid wordt in fases verhoogd in verband met beperkingen in technische en menselijke capaciteit.
Bovendien kan @Home door de uitbreiding in fases te laten verlopen de kwaliteit ervan beter controleren. Bij eventuele problemen kunnen wij dan beter reageren.
Hoe zit dit nu? Houden ze de mensen gewoon voor de gek? Of denk ik teveel aan conpiracy-theoriën?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Helaas geen motorola modem aan deze kant..Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:14:
[...]
Sjoukes kun jij niet ff een Motorola regelen bij DAM, dan hoef ik niet over te stappen naar ADSL
Zelf heb je zeker al een motorola ? en de snelheidsverhoging ?
Kan het wel omzetten.. krijg ik nieuw cc. en een tijdje geen internet.. maar daar heb ik geen belang bij...
DIJK schreef op 10 maart 2004 @ 19:09:
[...]
Lijkt me vrij duidelijk toch.
A. Motorola regio's die niet zijn omgezet --> GEEN, ze hebben gewoon alle modems voorzien van een nieuwe cap, eventueel na reset. Is je upload dan nog lager dan is het netwerk gewoon rot.
B. daar op de COM21 regio's die omgezet --> GEEN, bij de com21s is het blijkbaar wat ingewikkelder (snelheid wordt ook gecapped aan het headend?!) dan alleen even wat nieuwe instellingen voor de modem. Volgens post @home medewerker gebeurt dit "waarschijnlijk" vrijdag.
IMHO bedoelt @home met dat hele plaatsen data verhaal op help.home.nl/snelheid namelijk gewoon dat op die plaatsen tegen die tijd de nodige capaciteits uitgebreigingen gedaan worden/zijn. Om ook voor iedereen en op elk moment iets in de buurt van die 256 kbit te kunnen garanderen. Dat wil dus niet zeggen dat die 256 kbit niet al te halen valt.
Er zijn com21's omgezet voor test doeleinden.. (Lees complete topic maar es door)
en als er nog mensen zijn die geen verhoging hebben met motorola mogen die van mij dat melden..
Ik zie het probleem ff niet..
Dat zou in iedergeval beter zijn dan dat iedereen(zoals nu) gaat posten dat ze zijn opgewaardeerd..
ik lees dat mensen voor reboots de stekker uit hun modem halen ed?
http://192.168.100.1/config.html
Onderaan kun je klikken op restart cable modem he
.
En volgensmij is deze url al eerder langsgekomen
. Denk btw niet dat dit bij COM21 mensen werkt.
Onderaan kun je klikken op restart cable modem he
En volgensmij is deze url al eerder langsgekomen
Verwijderd
Misschien ook iets van "enthousiast" en blij en even hallo ik nog niet, klote he?SjOuKeS schreef op 10 maart 2004 @ 19:23:
[...]
slechte dag gehad vandaag
Er zijn com21's omgezet voor test doeleinden.. (Lees complete topic maar es door)
en als er nog mensen zijn die geen verhoging hebben met motorola mogen die van mij dat melden..
Ik zie het probleem ff niet..
Dat zou in iedergeval beter zijn dan dat iedereen(zoals nu) gaat posten dat ze zijn opgewaardeerd..
Zie t probleem niet

Verwijderd
nope, kan wachten tot ik een ons weegSuperPaddo schreef op 10 maart 2004 @ 19:27:
ik lees dat mensen voor reboots de stekker uit hun modem halen ed?
Onderaan kun je klikken op restart cable modem he.
En volgensmij is deze url al eerder langsgekomen. Denk btw niet dat dit bij COM21 mensen werkt.

Misschien leuk voor de statistieken:
- ccblabla.leek1.gr.home.nl
- HCX 1 (en kaart 1. hoezo ik was er vroeg bij?
)
- Com21
- Trace naar t.net gaat als eerste via r6-atm3-3-0-154.rdc1.ov.home.nl
- Nog geen upgrade. (maar dat had ik ook niet verwacht.)
p.s.
Had hier een half uurtje geleden ook DNS problemen. Lijken nu weer opgelost.
- ccblabla.leek1.gr.home.nl
- HCX 1 (en kaart 1. hoezo ik was er vroeg bij?
- Com21
- Trace naar t.net gaat als eerste via r6-atm3-3-0-154.rdc1.ov.home.nl
- Nog geen upgrade. (maar dat had ik ook niet verwacht.)
offtopic:
m00se: Collega!
/me zit ook bij BSC.
m00se: Collega!
/me zit ook bij BSC.
p.s.
Had hier een half uurtje geleden ook DNS problemen. Lijken nu weer opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 10-03-2004 19:34 ]
Verwijderd
Volgens mij zijn ze in Almelo (schelfhorst) ook flink bezig... kan niet echt fatsoenlijk surfen kan nu net @ dit topic komen naar een x aantal minuuten wachten.
Maar ik zal vast nog even tot vrijdag moeten wachten... COM21 vandaar..
Maar ik zal vast nog even tot vrijdag moeten wachten... COM21 vandaar..
Verwijderd
Nou, hier ook even een modem reset gedaan en kan zeggen, de snelheid is doorgevoerd (30 KB/sec up). Dit mag genoteerd worden onder Limburg-Zuid nabij Vaals (drielanden punt) en dan met een zwarte (kleine) motorola modem.
Nadeel is wel dat surfen momenteel praktisch onmogelijk is/voelt. Het laden van pagina's duurt enorm lang en laden niet door
Hopelijk word dat snel opgelost, tzal wel iets met de DNS te maken hebben?
Nadeel is wel dat surfen momenteel praktisch onmogelijk is/voelt. Het laden van pagina's duurt enorm lang en laden niet door

Hopelijk word dat snel opgelost, tzal wel iets met de DNS te maken hebben?
Valt nogal mee hoor.
Dat zijn ook 6 mensen geweest ofzo. Dat lijkt me dan niet zo'n bijster interessant percentage op die tienduizenden (als t er niet meer zijn) @homers met een COM21.SjOuKeS schreef op 10 maart 2004 @ 19:23:
wat wil je hier nu mee zeggen??Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:27:
[...]
Misschien ook iets van "enthousiast" en blij en even hallo ik nog niet, klote he?
Zie t probleem niet
Als je met lees tekens begint kan ik mischien niet iets snappen van deze zin.Maakt niet echt uit als iedereen zegt van hier nog niet dan?
[ Voor 26% gewijzigd door SjOuKeS op 10-03-2004 19:45 ]
Het enige wat ik wil zeggen is dat we meer hebben aan mensen die melden dat het niet werk, dan aan mensen die melden dat het wel werkt.. Aangezien we dat nu wel weten.
[ Voor 42% gewijzigd door SjOuKeS op 10-03-2004 19:47 ]
ROFLVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:44:
[...]
Maakt niet echt uit als iedereen zegt van hier nog niet dan?
sorry maar ik volg je ook ff niet!?Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:44:
[...]
Maakt niet echt uit als iedereen zegt van hier nog niet dan?
[ontopic]
Hier in heerlen centrum nog niets
Wel moto hiero... we wachten geduldig af...
[ Voor 20% gewijzigd door Liam op 10-03-2004 19:48 ]
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Verwijderd
Oke...SjOuKeS schreef op 10 maart 2004 @ 19:43:
[...]
wat wil je hier nu mee zeggen??
[...]
Als je met lees tekens begint kan ik mischien niet iets snappen van deze zin.
We gaan opnieuw beginnen:
Het maakt dan toch niet uit als mensen zeggen dat hun verbinding wél of níet is geupgrade is tóch?

Verwijderd
Ik heb ook kut verbinding nu.. mijn upload is gehalveer ipv verdubbeld 
Maar dit is volgens mij gewoon een toevallige DNS storing.
/me reset zo zijn COM21 nog maar eens
/me reset zo zijn COM21 nog maar eens
Verwijderd
Eff resetten maybe? Kwoon redelijk in de buurt en heb het al!Liam_xi schreef op 10 maart 2004 @ 19:47:
[...]
sorry maar ik volg je ook ff niet!?
[ontopic]
Hier in heerlen centrum nog niets![]()
Wel moto hiero... we wachten geduldig af...
Wat leutert iedereen nou over DNS storingen icm een slechte verbinding?! Volgens mij moet men dan toch nog maar eens nakijken wat een DNS server eigenlijk doet als men denkt dat die ook maar enige invloed heeft op de snelheid van de verbinding.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:48:
Ik heb ook kut verbinding nu.. mijn upload is gehalveer ipv verdubbeld
* DIJK reset zo zijn COM21 nog maar eens
Wie weet betalen we nu al de prijs voor die hogere uploadsnelheden trouwens
[ Voor 9% gewijzigd door DIJK op 10-03-2004 19:54 ]
Het enige wat ik opperde is dat we meer hebben aan de informatie dat een bepaalde regio niet werkt ipv dat een regio wel werkt aangezien (als het goed is) alle regio's werken.Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:47:
[...]
Oke...
We gaan opnieuw beginnen:
Het maakt dan toch niet uit als mensen zeggen dat hun verbinding wél of níet is geupgrade is tóch?
Dat scheelt dus veel posts in dit topic waar we nix aan hebben..
Maar ja dit word ook lekker nutteloos.
Bij deze vind ik een einde van de discussie wel op z'n plaats aangezien we nu het topic aan het vervuilen zijn.
KUT verbinding ook hier Dongen 5102
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Hier bij Almelo...
ook erg slecht verbinding.... ik kan nu eindelijk weer een beetje internet, net ging dat helemaal niet.
ook erg slecht verbinding.... ik kan nu eindelijk weer een beetje internet, net ging dat helemaal niet.
Verwijderd
groningen - hoogkerk toennet ook snelheden waar een telefoonverbinding om lachtte..Juan schreef op 10 maart 2004 @ 19:58:
KUT verbinding ook hier Dongen 5102
Nu een hele ruime 350 als een goedmakertje
En Sjoukes, tis al goed hoor, alleen ik zit er niet mee, lees gewoon alles door
Dit topic is gesloten.