[@Home] Verhoging upload naar 256kbit

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zal m'n Motorola eens resetten. Kampen staat niet in de lijst, maar nog steeds 16 kb/s hier :|

Ja hoor! Hier ook geupgrade, 28 kb/s :)

Nu ga ik wel naar ADSL, maar toch leuk, die laatste maand zo :)

[ Voor 38% gewijzigd door koelkast op 10-03-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuke schreef op 10 maart 2004 @ 11:54:
Biermans, welk modem heb jij want roermond en omstreken is ook mijn thuishonk :D

Jammer genoeg heb ik nog niemand voorbij zien komen met een COM21 modem :(
Zoals ik al had gezegd een Motorola. Denk dat het voor com 21 nog even duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik woon (Almelo) is er nu ook 256k/bit upload.
Ik downloade net van mn servertje thuis met 30 kb/s een bestand van enkele mb's en de snelheid dropte niet hij bleef netjes op 30 kb/s. Kan ik eindelijk iets fatsoenlijker mn servertje laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:21

ultimateharry

Team Slayer:-)

whoops, foutje

[ Voor 89% gewijzigd door ultimateharry op 10-03-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 11:24:
Het gehele com21 platvorm zal waarschijnlijk komende vrijdag in "one go" geupdate worden met de nieuwe snelheden.
Dat zegt genoeg, het heeft dus weinig tot geen nut om te blijven posten dat je COM21 modem nog steeds gecapt is @ 128kbps.
256kbps halen met com21, dát is wel nieuws. :P

Ik hoop dat het met de oneliners ook wat minder kan..

On-topic svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Oss, staat wel op de lijst maar na een modem reset nu ook uploaden met 28k. :)
Heb trouwens een witte motorola modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hier in Born (bij Sittard) met een Motorola Smurfboard zonder zelf het ding te resetten: 29 KB/s :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zou dat groningen HE niet gewoon Head End inhouden ?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste: Ik lees her en der dat je een Alert van @home afgelopen nacht gekregen zou hebben. Ik heb niks gehad.

Ten tweede: Ik had het van @home netter gevonden als ze eerst alle Com 21 users geholpen zouden hebben. Dit zijn immers de klanten die het langst gebruik maken van diens diensten.

Ten derde: @home mag wel wat betere leren communiceren want er is de laatste tijd veel onduidelijkheid geweest.

Niet dat ik nu zou willen overstappen op ADSL, is nog steeds 20 euro duurder voor mij. Maar de verleiding is er de laatste tijd wel geweest. En ik heb met smart gewacht op officiële berichtgeving van @home mbt de upload verhoging. Ik ben ook erg benieuwd naar het nieuwe product dat ze willen lanceren en de kosten daarvan. Maar zoals altijd is @home goed in het lekker maken, maar veel verder gaan duurt vele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
Nou, en wanneer gaan ze nu @Home Basis de upload verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre dit al eens is gepasseerd in dit topic (had geen zin om alle artikelen door te spitten :+ ) maar na een fijne blijheidsmelding van @home dat de snelheid omhoog zou gaan ben ik op de site van @home gaan kijken WANNEER de snelheid geupload zou worden. Mijn god wat valt me dat tegen

klik

gemiddled dus in september dat is over een half jaar.. :X

tja wat doe je er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tja wat doe je er aan
In het vervolg toch maar lezen, denk ik. Gelukkig is het nog maar hooguit een keer of 10-15 vermeld...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Karpax, of je leest gewoon WEL het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb echt al een tijdje 30kb upload.
Net ook weer. Als ik naar 1 persoon iets upload blijft het max 15/16, maar als ik veel aan het downloaden ben, en daarnaast ook nog gegevens upload dan haal ik de 30.

Enschede. COM21

Of mijn DU-meter moet rare waarden aangeven....

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijkt me eerder DU-Meter die het allemaal niet meer zo goed snapt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net mijn COM21-modem uit het lichtnet getrokken, even gewacht en weer ingestoken. Toen de pc aangezet en de connectie getest: niet misselijk. Ik heb weliswaar de uploadcap staan op 16KB/s, maar ik heb net Office XP Service Pack 3 (http://www.tweakers.net/meuktracker/5706) geleecht met een kleine 400KB/s :o.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25532/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kamstra schreef op 10 maart 2004 @ 10:54:
Zit hier op mijn werk, dus kan het nu niet testen, maar ws. werkt het toch nog niet (we hebben een COM21..) maar ik heb wel ff een ander vraagje over @home:

Mijn huisgenoot gaat verhuizen, en die was officieel degene die aangesloten is (iedereen in ons huis heeft ook een eigen CAI aansluiting). Degene die nu in zijn kamer komt wil het abbo gewoon overnemen, maar ik kon zo snel niet vinden hoe dit in zijn werk gaat en of er kosten aan verbonden zijn...iemand hier ervaring daarmee?
dan moet je contractsovername regelen.

formulier

kosten: 20 euro

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 12:24:
Ik weet niet in hoeverre dit al eens is gepasseerd in dit topic (had geen zin om alle artikelen door te spitten :+ ) maar na een fijne blijheidsmelding van @home dat de snelheid omhoog zou gaan ben ik op de site van @home gaan kijken WANNEER de snelheid geupload zou worden. Mijn god wat valt me dat tegen

klik

gemiddled dus in september dat is over een half jaar.. :X

tja wat doe je er aan
dit is alleen voor de mensen die op de lijst staan.de rest gaat voor de 24e omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Vraagje, ik woon in Markelo en heb net modem aan/uit gezet, en verneem geen verhoging.

Er hangt wel een softwarematige router aan, kan het zijn dat ik deze ook ff moet resetten? Of heeft dit geen nut, en kan ik beter morgen mn modem nog eens resetten. (of het routerscriptdingus opnieuw starten?)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
Groningen HE kan best Head End betekenen, maar wat is dat? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 04:09

JeroenT

hoi!

Omg , Enschede wordt pas begin september geupgrade.. lekker is dat! nog 6 maandjes wachten dus. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier Groningen centrum/schildersbuurt
Com21 modem en ook na reset geen enkele verandering... :(

Dat de Com21 modems pas vrijdag aan de beurt zijn vind ik een vaag bericht, zou helemaal nergens op slaan... Trouwens sinds wanneer wordt sowieso de cap geregeld in de modem? volgens mij is dat helemaal niet het geval.

Maar goed, blijf wel testen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Klubbheads schreef op 10 maart 2004 @ 13:34:
Omg , Enschede wordt pas begin september geupgrade.. lekker is dat! nog 6 maandjes wachten dus. :r
je ZOU voor de verandering het topic kunnen lezen.
Het is een heel klein gebied (1 a 2 nodes per stad geloof ik) die nog niet 100% van de nieuwe upload kunnen gebruiken; de rest wel (vandaar dat zoveel mensen al wel verhoging hebben ondanks dat ze op de lijst staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou lees ik hier div reacties dat men t niet fair vind dat de com21 users later hun upload verhoogt krijgen, kan ik me wel wat bij voorstellen,

zelf zijn we al sinds 1998 ofzo abbonee, en laatst ( 3~4 weken terug ) wegens een brakke com21 hebben we een motorola gekregen ( die com21 filterde de ARP requestjes er uit? gevolg geen DHCP meer :+ )

dus ik ben ook al lang abbonee! :P

en k moet wel toegeven zo`n surfboard ziet er toch wat leuker uit in de dondere groepenkast >:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 09:49:
Het is hier in Hengelo dus wel begin september :(
Zoals het lijstje wat wordt gegeven op: http://help.home.nl/snelheid.

Dit is voor mij dus wel de druppel he..
Ik woon ook in Hengelo, ook pas begin september :( , ik wacht nog heel even af. Zoals DJrDJ666 zegt van Enschede, kan het bij ons misschien ook wel zo zijn. Als er in april nog geen verbetering is, byebye @home. Dan stap ik over naar ADSL, het duurt me allemaal veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
Klubbheads schreef op 10 maart 2004 @ 13:34:
nee hoor ik zit ook in enschede.. (londenstraat) en geniet al van de verhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

kamstra schreef op 10 maart 2004 @ 10:54:

Mijn huisgenoot gaat verhuizen, en die was officieel degene die aangesloten is (iedereen in ons huis heeft ook een eigen CAI aansluiting). Degene die nu in zijn kamer komt wil het abbo gewoon overnemen, maar ik kon zo snel niet vinden hoe dit in zijn werk gaat en of er kosten aan verbonden zijn...iemand hier ervaring daarmee?
www.home.nl zoeken op contractovername

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
m3gA schreef op 10 maart 2004 @ 13:29:
[...]

dit is alleen voor de mensen die op de lijst staan.de rest gaat voor de 24e omhoog
En laat ik met me com21 modem in assen nu net op die lijst staan.Heb al vanaf het begin @home koste toen nog 300 gulden aanleg kosten en nu verhogen ze de upload maar tot september kunnen ze het niet waar maken..
Zou ik nu ook resututie op me abbo geld kunnen krijgen want ze zullen de product eigenschappen nu ook wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Heb hier in den bosch(empel) even mijn modem gereset, geen verandering..

Alleen werd er net gezegt dat iemand in ROSMALEN wel al een verhoging heeft(dit hoort bij den bosch)

Dus, als je toch op de lijst staan, kun je nog een verhoging krijgen zoals al eerder genoemt..
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Animal schreef op 10 maart 2004 @ 13:48:
Heb hier in den bosch(empel) even mijn modem gereset, geen verandering..

Alleen werd er net gezegt dat iemand in ROSMALEN wel al een verhoging heeft(dit hoort bij den bosch)
That would be me. Vreemd want voor zover ik me kan herinneren zitten Empel en Rosmalen 'bij elkaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
Ben erg benieuwt , ik kom namelijk ook uit Enschede :D

Zal het later vandaag wel posten of de snelheid al is aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Vorige week met afdeling verkoop gesproken -> Meneer, we weten niets inzake een snelheidsverhoging. De naam Jan Bakker is ons onbekend.

Vandaag naar aanleiding van de product alert wederom met verkoop gesproken.
Allereerst een juffrouw die niets wist, dus maar meteen naar een manager gevraagd.

Deze wist 'vaag' iets ervan af, maar had geen flauw idee dat er product alerts verstuurd waren, wie Jan Bakker was, welke uitspraken Essent gedaan heeft enz enz enz.
Ook over de nieuwe informatie op de website was men niet van op de hoogte.

Aangezien ik bij diverse personen @home heb opgezet, heb ik een vrij simpele vraag neergelegd: Wordt 24 maart gehaald in Enschede, ja of nee. Zo niet, dan gaat er een doos met kabelmodems naar @home en wordt DSL binnengehaald.
Als het goed is, zal ik hier over teruggebeld worden (laten we het hopen, conform mijn aantekeningen heb ik nog recht op zo'n 20 telefoontjes inzake vragen aan @home)
We zullen zien.

Ikzelf woon in Enschede (cc-XXXX-b.ensch1.ov.home.nl) met een Com21 modem, en zit nog steeds op de drama snelheid.
De mensen in Enschede die reeds een snellere upload hebben, zitten die mischien op een andere HCX? Ben wel benieuwd waarom de snelheidsverhoging binnen een stad toch niet overal uitgerold wordt.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-09 10:57
Vraag: Ongeveer een jaar geleden is mijn Motorola Surfboard vervangen door een Com21, omdat de Motorola defect was geraakt. Ik was toen niet op de hoogte van het performanceverschil. Is het nu mogelijk om de Com21 weer om te ruilen voor de Motorola, of ben ik gewoon de klos?

Overigens, als vrijdag ook met de Com21 de upload omhoog gaat, dan maakt het me nietzoveel uit. Als dat niet zo is, dan voel ik me toch lichtelijk genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grr volgens de lijst is groningen (he) dus pas in september aan de beurt.
Ik denk dat ik in juni maar overga stappen naar adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 17:15
Com21 hier in Dongen...

Reset helpt nie... pas in mei... staat er... :(

Kan iemand ff zeggen op welke pagina van deze discussie gezegd werd dat Vrijdag Com21 aan de beurt zou zijn..

Ook ben ik het er mee eens dat Com21 gebruikers voorrang zouden moeten krijgen, aangezien zij het langst lid zijn...

sinds 2001...

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 10-03-2004 14:11 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:08:
grr volgens de lijst is groningen (he) dus pas in september aan de beurt.
Ik denk dat ik in juni maar overga stappen naar adsl.
Of je leest het topic even door... is wat minder werk enzo, en hoeven we hier ook niet 1005x hetzelfde te lezen en te corrigeren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan goed nieuws wat je mij en andere com21 modembezitters brengt! Maarja, ik woon in Harlingen en september sta ik pas op de planning, afijn... we zullen zien vrijdag avond.

Ik heb nu wel het idee dat ik minder snel kan downloaden sinds vanochtend. Voorheen 450 tot 600 KBps, nu nog maar 350 KBps maximaal gehaald. Kan toeval zijn natuurlijk, meer mensen die deze ervaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van berichten over Motorola modem gebruikers in Groningen ,die wel al een uploadverhoging hebben gehad, heb ik effe gesproken met een vriend van mij die aan de Paterswoldseweg woont en een Motorola modem heeft.
Hij heeft hem gereset en ook geen upload verhoging :S

Dus of je nou Com21 of Motorola hebt... geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik neem alles terug.. na een modem reset heb ik nu ook 30kb/s upload :D

met ftp is het gewoon 31 kb/s stabiel! , wow nooit verwacht _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 10-03-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Oosterparkwijk, Groningen, motorola modem: nog geen uploadverhoging.
Maar ik heb de modem nog niet gereset. Modem zit in kamer van huisgenoot die nu pleite is :( Ik weet niet of je echt de modem moet resetten voordat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik ben overigens heel benieuwd hoe het zich vanavond tussen 7 en 10 gaat houden. Dat lijkt me een aardige stresstest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Heb nu een competent persoon van de helpdesk aan de lijn.
Hij bevestigd dat het modemtype niet uitmaakt.

INFO OVER ENSCHEDE (via helpdesk)
Wat ik begrepen heb, is de HCX-6 reeds overgezet, de HCX-8 gebeurt binnen 2-3 weken.

Mensen die op de HCX-10 of HCX-11 zitten, slecht nieuws. Dit zijn "probleem gebieden" waar @home teveel capaciteit op de HCX-es heeft gezet, en deze kunnen dus wachten tot september :(

Ik zit op de 8, nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zork99999
  • Laatst online: 27-05 10:49
Dit is echt te erg voor woorden...

Den Bosch Begin september
En ik heb een com21, zo te zien dubble genaaid dus...

Ga wel in april verhuizen, weet iemand of ik dan een motorola modem kan aanvragen ??

Als dat niet zo is: Welcome telebyte of demon ga gvd niet wachten tot september voor een zielig uploadje van 30 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Emmeau schreef op 10 maart 2004 @ 14:26:
Wat ik begrepen heb, is de HCX-6 reeds overgezet, de HCX-8 gebeurt binnen 2-3 weken.
Mensen die op de HCX-10 of HCX-11 zitten
Hoe kan je zien op welke HCX je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

yep, modem eruit getrokken, ff gewacht, en zie daar, 256 kbit upload :)

ottersum, noord limburg

[ Voor 16% gewijzigd door sander817 op 10-03-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik kan nu ook opeens met ftp een 100mb.bin uppen zonder dat de ping naar 400+ ms schiet..

Een potje quake III met een upload van 32kb/s kan opeens.. misschien hebben ze ook iets met QoS gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op 10 maart 2004 @ 14:19:
Oosterparkwijk, Groningen, motorola modem: nog geen uploadverhoging.
Maar ik heb de modem nog niet gereset. Modem zit in kamer van huisgenoot die nu pleite is :( Ik weet niet of je echt de modem moet resetten voordat het werkt?
Ik heb mijn modem niet gereset. Ik was op afstand thuis wat aan het doen en merkte dat dat heel traag ging. Na een tijdje was dat ineens heel snel. Heb ik snel eve getest en toen bleek ik 30 kb upload te hebben zonder de modem aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

GREENSKiN schreef op 10 maart 2004 @ 14:31:
[...]
Hoe kan je zien op welke HCX je zit?
Niet, anders dan de helpdesk bellen, en vriendelijk vragen (en hopen dat je dezelfde man als ik aan de lijn krijgt).

Ik zit in Stadsveld (hsx 8 )
Gezien het feit dat Iemand hier in Enschede al de verhoging heeft (was het Deppenbroek?) zal daar de 6 zitten.

Als je het weet, meld dan even welke wijk en welke HCX, handige info voor andere pluskutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
sander815 schreef op 10 maart 2004 @ 14:32:
yep, modem eruit getrokken, ff gewacht, en zie daar, 256 kbit upload :)

ottersum, noord limburg
Hehehe, klinkt als kleuterwerk ;)

Ben tegen 17.00 pas thuis, xal 'm dan ff resetten.

(Omgeving: Hoogezand-Sappemeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17 maart staat onderhoud voor regio deventer.. nog ffies wachten dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Emmeau schreef op 10 maart 2004 @ 14:34:
[...]
Als je het weet, meld dan even welke wijk en welke HCX, handige info voor andere pluskutters.
Twekkelerveld hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:37:
17 maart staat onderhoud voor regio deventer.. nog ffies wachten dus... :(
ja? dus?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
[...]
Ik zit in Stadsveld (8)

Gezien het feit dat Iemand hier in Enschede al de verhoging heeft (was het Deppenbroek?) zal daar de 6 zitten.

Ik zit in 't centrum. Aan de Haaksbergerstraat, flat boven de Aldi. Vlak bij jou dus, zal waarschijnlijk dan wel ook op HCX8 zitten. Met een tracert naar Tweakers kom ik langs:
code:
1
2
  2    23 ms    26 ms     8 ms  r1-ge0-0-3.ensch1.ov.home.nl [213.51.81.1]
  3    24 ms    21 ms    24 ms  bb1-pos4-2.zwoll1.ov.home.nl [213.51.134.101]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
hier in hengelo nog niets na een reset. Ook com21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net weer mailtje gehad dat ze het gaan opkrikken, en alle gemeentes worden stuk voor stuk aan onderhoud onderworpen. Het lijkt dus alsof ze overal alles omhoog gaan gooien. Deventer staat de 17e scheduled voor onderhoud, vandaar dus mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist. Been there Done that, en ziedaar: hulde aan @home! stabiele upload zo in 1e ervaring. Met eMule 31kB max up en nóg vlot kunnen rondsurfen _/-\o_
Oja, voor de statistiek:
Knooppunt Roosendaal, Motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond iets doms

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
[...]

Niet, anders dan de helpdesk bellen, en vriendelijk vragen (en hopen dat je dezelfde man als ik aan de lijn krijgt).

Ik zit in Stadsveld (hsx 8 )

londenstraat is op (grrr hier stond het verkeerde)... boswinkel dus... weet niet welke hcx het is

10 ms 10 ms 20 ms r2-fe0-0-201.ensch1.ov.home.nl [213.51.134.146]
10 ms 10 ms 10 ms bb1-pos4-2.zwoll1.ov.home.nl [213.51.134.101]

[ Voor 19% gewijzigd door DJrDJ666 op 10-03-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

GREENSKiN schreef op 10 maart 2004 @ 14:41:
[...]
Ik zit in 't centrum. Aan de Haaksbergerstraat, flat boven de Aldi. Vlak bij jou dus, zal waarschijnlijk dan wel ook op HCX8 zitten. Met een tracert naar Tweakers kom ik langs:
code:
1
2
  1   280 ms   391 ms   110 ms  r1-ge0-0-6.ensch1.ov.home.nl [213.51.200.1]
  2    20 ms    20 ms    20 ms  bb1-pos3-2.hnglo1.ov.home.nl [213.51.134.189]

Let op, een HCX is geen router, meer een knooppunt waar de kabelsignalen omgezet worden in iets wat over glas/koper kan.

Aangezien je over een andere router gaat, is het aannemelijk dat je op een andere HCX zit.

Even een kort overzicht, als je belt met @home, en vraagt op welke HCX je zit, kunnen we het tabelletje updaten voor andere :-)

Wijk

1e router

HCX
Stadsveld r1-ge0-0-6.ensch1.ov.home.nl (213.51.200.1) Hcx-8
Aldi flat, Haaksbergerstraatr1-ge0-0-3.ensch1.ov.home.nl (213.51.81.1) Hcx-?

[ Voor 10% gewijzigd door Emmeau op 10-03-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Woei in Markelo is het ook verhoogd, na een modemreset :).

Ik ben nu echt uberblei :D, hopelijk komt dat abo dat je nog sneller kunt uppen snel...

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Vreemd zeg, Landgraaf staat op die lijst, ik val onder landgraaf, maar ben wel geupdate :)

Nouja, ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Nou hier in Haren (onder Groningen) COM21 nog geen verhoging.
Haren staat niet in de lijst, dus theoretisch zou de snelheid voor 24 maart omhoog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmeau schreef op 10 maart 2004 @ 14:52:
[...]
code:
1
2
  1   280 ms   391 ms   110 ms  r1-ge0-0-6.ensch1.ov.home.nl [213.51.200.1]
  2    20 ms    20 ms    20 ms  bb1-pos3-2.hnglo1.ov.home.nl [213.51.134.189]

Let op, een HCX is geen router, meer een knooppunt waar de kabelsignalen omgezet worden in iets wat over glas/koper kan.

Aangezien je over een andere router gaat, is het aannemelijk dat je op een andere HCX zit.

Even een kort overzicht, als je belt met @home, en vraagt op welke HCX je zit, kunnen we het tabelletje updaten voor andere :-)

Wijk

1e router

HCX
Stadsveld r1-ge0-0-6.ensch1.ov.home.nl (213.51.200.1) Hcx-8
Aldi flat, Haaksbergerstraatr1-ge0-0-3.ensch1.ov.home.nl (213.51.81.1) Hcx-?
Mooi, ik zit ook in stadsveld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

DJrDJ666 schreef op 10 maart 2004 @ 14:51:
[...]

londenstraat is op de wesselerbrink... weet niet welke hcx het is
Londenstraat is in Boswinkel, vlak bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zork99999
Net ff @home gebeld..
ik: Goedemiddag ik ga binnenkort verhuizen mag ik een motorola modem.
@home: Nee dat kan niet.
ik: Een beetje jammer dat ik dan moet wachten tot september voor mijn upload en alle andere mensen in mijn omgeving( motorola) al lang die upload hebben.
@home: Ja maar daar moet allemaal technische onderhoud voor gepleegd worden, en alle mensen krijgen binnenkort ( zie 6 maanden)een motorola modem....
ik: Nou das mooi dan kunnen jullie al beginnen met de mensen die gaan verhuizen een te geven !!!
@home: Nee blabla bla
Ik: ok zeg ik ga niet wacht tot september, dag @home weer een klant minder

Opgehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
Trancentral schreef op 10 maart 2004 @ 13:53:
Ben erg benieuwt , ik kom namelijk ook uit Enschede :D

Zal het later vandaag wel posten of de snelheid al is aangepast ;)
Nog steeds 14kb/s hier , Enschede (hogeland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zork99999 schreef op 10 maart 2004 @ 15:01:
Net ff @home gebeld..
ik: Goedemiddag ik ga binnenkort verhuizen mag ik een motorola modem.
@home: Nee dat kan niet.
ik: Een beetje jammer dat ik dan moet wachten tot september voor mijn upload en alle andere mensen in mijn omgeving( motorola) al lang die upload hebben.
@home: Ja maar daar moet allemaal technische onderhoud voor gepleegd worden, en alle mensen krijgen binnenkort ( zie 6 maanden)een motorola modem....
ik: Nou das mooi dan kunnen jullie al beginnen met de mensen die gaan verhuizen een te geven !!!
@home: Nee blabla bla
Ik: ok zeg ik ga niet wacht tot september, dag @home weer een klant minder

Opgehangen
begrijp ik uit dit verhaal dat je met een com21 geen upload upgrade kan krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 24-09 22:24
SuperPaddo schreef op 10 maart 2004 @ 14:53:
Woei in Markelo is het ook verhoogd, na een modemreset :).

Ik ben nu echt uberblei :D, hopelijk komt dat abo dat je nog sneller kunt uppen snel...
Hmm ik woon ook in Markelo, heb je een Motorola(Witte) of Com21(Donkergrijs) modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zork99999
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:11:
[...]

begrijp ik uit dit verhaal dat je met een com21 geen upload upgrade kan krijgen :?
Dat denk ik niet maar toch vreemd dat hij zegt dat alle @home gebruikers binnenkort naar motorola overgaan.
Weet wel dat het verschillende 2 platformen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
[...]

Het valt me wel op dat iedereen die een upload verhoging heeft geen Com21 modem heeft:?

Uit dat verhaal maak ik ook op dat iedereen een Motorola modem krijgt binnen 6 maanden? Dus alle Com21's worden vervangen?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 11:24:
Het gehele com21 platvorm zal waarschijnlijk komende vrijdag in "one go" geupdate worden met de nieuwe snelheden.
Hoe weet jij dat? :?

[ Voor 40% gewijzigd door Juan op 10-03-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:26

Zym0tiC

^_^

_-SToFFeL-_ schreef op 10 maart 2004 @ 14:53:
Vreemd zeg, Landgraaf staat op die lijst, ik val onder landgraaf, maar ben wel geupdate :)

Nouja, ik klaag niet.
Gewoon even goed lezen ;)

1) Alle @Home Breedband abonnee's die wonen in de plaatsen die in deze lijst genoemd zijn, zullen tot de genoemde datum nog niet altijd de hogere upstream ervaren.

Het kan dus wel alleen garanderen ze het niet voor die mensen die op de lijst staan, de rest mag dus wel klagen als ze na de 24ste niet 256 halen >:)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

[...]

Als je de com21 specs bekijkt kun je geloof ik met 2 mb/s uppen. Dus het kan zeker wel.
Zork99999 schreef op 10 maart 2004 @ 15:13:
[...]

Dat denk ik niet maar toch vreemd dat hij zegt dat alle @home gebruikers binnenkort naar motorola overgaan.
Weet wel dat het verschillende 2 platformen zijn.
Het zou leuk zijn als dat waar is, ik geloof er anders niet in. Tis een enorme investering voor @home. Bovendien wordt het Docsis netwerk opeens veel zwaarder belast. We zullen zien, maar verwacht het niet.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Maakt toch niets uit of je een reset aan het modem moet geven om de nieuwe up te zien? Er wordt toch op afstand gewoon minder afgeknepen, wat heeft dat nou met een reset van je eigen modem te maken?

btw hier in Groningen Zeeheldenbuurt ook nog niets...

en dat alle @home abo's een motorola modem krijgen, geldt dat ook voor bestaande abo's? en het 'krijgen' is dat krijgen voor niks of weer huren?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Alien_Inside schreef op 10 maart 2004 @ 15:17:
Maakt toch niets uit of je een reset aan het modem moet geven om de nieuwe up te zien? Er wordt toch op afstand gewoon minder afgeknepen, wat heeft dat nou met een reset van je eigen modem te maken?

btw hier in Groningen Zeeheldenbuurt ook nog niets...

en dat alle @home abo's een motorola modem krijgen, geldt dat ook voor bestaande abo's? en het 'krijgen' is dat krijgen voor niks of weer huren?
Je modem slurpt de capping van het @home netwerk en propt het in je modem.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 10-03-2004 15:20 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Laatst online: 22-04-2022
Trancentral schreef op 10 maart 2004 @ 15:01:
[...]

Nog steeds 14kb/s hier , Enschede (hogeland)
wees blij
ik ook op het hogeland en zit vaak tussen de 8 en 14 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Zym0tiC schreef op 10 maart 2004 @ 15:15:
[...]

Gewoon even goed lezen ;)

1) Alle @Home Breedband abonnee's die wonen in de plaatsen die in deze lijst genoemd zijn, zullen tot de genoemde datum nog niet altijd de hogere upstream ervaren.

Het kan dus wel alleen garanderen ze het niet voor die mensen die op de lijst staan, de rest mag dus wel klagen als ze na de 24ste niet 256 halen >:)
Waarom zou ik goed lezen als het toch al geupdate is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er de upload verhoging voor de basis abonnementen?

Daar lees ik niets over, want ik dacht eerst dat het voor iedere abonnement geldig was.

Owee, home :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

In de Motorola's worden de caps in het modem zelf uitgevoerd.. waarschijnlijk werken de Com21's met een ander systeem.. aangezien die als een transparante bridge werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snif snif :'( hier in almelo pas in september volgens www.home.nl/snelheid en daar kijken op het lijstje....

snif snif :'( whhehehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
QyRoZ schreef op 10 maart 2004 @ 14:59:
[...]

Londenstraat is in Boswinkel, vlak bij mij.
wij zitten op hcx 6.... (damn.. dat ik dat uit mijn hoofd weet :'( )

tracert:
1 11 ms 17 ms 12 ms r1-ge0-0-2.ensch1.ov.home.nl [213.51.132.21]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zork99999
Bolk schreef op 10 maart 2004 @ 15:16:
[...]

Als je de com21 specs bekijkt kun je geloof ik met 2 mb/s uppen. Dus het kan zeker wel.

[...]

Het zou leuk zijn als dat waar is, ik geloof er anders niet in. Tis een enorme investering voor @home. Bovendien wordt het Docsis netwerk opeens veel zwaarder belast. We zullen zien, maar verwacht het niet.
ben daarom ook bang dat ze Docsis moet uitbreiden voor de nieuwe motorola gebruikers...en daarom zo lang duurt ??
Onderhoud regio 's @Home Zuid vrijdag 12 maart
Door extra werkzaamheden aan ons netwerk kunt
u vrijdag 12 maart 2004 tussen 06:00 en 07:00
gedurende 20 minuten problemen ondervinden met
onze internet service.

Deze zijn met name te merken in de regio 's
-Hertogenbosch,
-Schoonbron,
-Nederweert
-Mill

Deze werkzaamheden kunnen invloed hebben op
de verbinding.

We vragen hiervoor uw begrip.
Zullen we hier maar op hopen dat dit voor com21 mag zijn...als ik ook de post van de werknemer van @Home mag geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
tracert:
1 22 ms 17 ms 20 ms r1-ge4-0-0-3.tilbu1.nb.home.nl [217.120.102.1]
2 22 ms 18 ms 19 ms bb1-ge6-0-1004.tilbu1.nb.home.nl [213.51.158.65]

En is er ergens te achterhalen (zonder dat het € 0,10ct per minuut kost) op welke HCX ik zit? 8)7

5102 EG Dongen Planning begin mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Juan schreef op 10 maart 2004 @ 15:28:
tracert:
1 22 ms 17 ms 20 ms r1-ge4-0-0-3.tilbu1.nb.home.nl [217.120.102.1]
2 22 ms 18 ms 19 ms bb1-ge6-0-1004.tilbu1.nb.home.nl [213.51.158.65]

En is er ergens te achterhalen (zonder dat het € 0,10ct per minuut kost) op welke HCX ik zit? 8)7

5102 EG Dongen Planning begin mei
nee; moet je toch echt ff de helpdesk bellen (en met een beetje geluk krijg je 1 of andere prutser aan de lijn die hlemaal gaat vragen waarom je dat wil weten.)
schatting duur van telefoontje:
1,5 minuten tot 3,5 a 5 minuten

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
dez link werkt bij mij niet.
kan iemand in het kort ff uitleggen hoe
de modem reset werkt?
kan ik het ook ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Nee, dat begrijp je niet goed. Een stukje terug in dit topic staat een mededeling van een tweaker die bij @home werkt. Lees die maar eens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
bandietjeoo7 schreef op 10 maart 2004 @ 15:35:
[...]

dez link werkt bij mij niet.
kan iemand in het kort ff uitleggen hoe
de modem reset werkt?
kan ik het ook ff proberen.
je hebt zeker een com21 :+

stap 1: haal stekker van het modem uit stopcontact
stap 2: doe niets
stap 3: doe niets
stap 4: blijf dat doen totdat er 1 minuut voorbij is
stap 5: steek de stekker weer in het stopcontact
*klaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 13:26

Zym0tiC

^_^

_-SToFFeL-_ schreef op 10 maart 2004 @ 15:20:
[...]

Waarom zou ik goed lezen als het toch al geupdate is ;)
In theorie is het mogelijk dat je morgen weer 16kB/s hebt tot september >:)

maar ik hoop voor jou van niet :>

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Maestro.mosjuh schreef op 10 maart 2004 @ 15:38:
[...]

je hebt zeker een com21 :+

stap 1: haal stekker van het modem uit stopcontact
stap 2: doe niets
stap 3: doe niets
stap 4: blijf dat doen totdat er 1 minuut voorbij is
stap 5: steek de stekker weer in het stopcontact
*klaar*
yep een com 21 hier van 5 jaar oud.

daar stond me al iets van bij , dat van die stekker eruit :9
dan had ik het toch wel goed gedaan. :P
en werkt het hier gewoon nog niet.

bedankt voor de info

[ Voor 8% gewijzigd door bandietjeoo7 op 10-03-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
tuurlijk werkt die link niet!

die link werkt alleen op motorola modems... en daar kan je nix instellen... alleen een diagnostic overzicht meer is het niet... bij de eerder motorola modems kon dat wel. Ook zat er een admin cd bij (foutje @homo) waarbij wel verschillende instellingen aangepast konden worden

Modbreak:
Genoeg geflamed met dat '@homo'. Jij mag je mail checken. :/

[ Voor 18% gewijzigd door Korakal op 10-03-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:13

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zou toch wel blij zijn als ze hier in roermond voor de 24e mijn com21 komen omruilen....

Op dat ding kunnen ze toch al weinig service meer geven lijkt me nieuws: Failliet Com21 verkoopt inboedel aan Arris

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Wat is de link van het bedrijf dat com21 overgenomen heefT?

www.arris.com???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Coach4All schreef op 10 maart 2004 @ 15:47:
Zou toch wel blij zijn als ze hier in roermond voor de 24e mijn com21 komen omruilen....

Op dat ding kunnen ze toch al weinig service meer geven lijkt me nieuws: Failliet Com21 verkoopt inboedel aan Arris
ik ben juist blij met de com21; lekker robuust en nooit gezeik.
die motorola's zijn veel te intelligent. Ze onthouden bijvoorbeeld de mac adressen van de netwerkkaarten die verbonden zijn geweest (dit is gewoon uit te lezen, ook door @home). Echter als hij 6 of meer macadressen in zijn geheugen heeft gaat hij gek doen... :+
daarnaast zit er een rare standby knop op.... waar zou je die nou voor willen gebruiken :?

ook heeft @home nog wel 'een stapeltje' com21 modems liggen (komen terug van klanten die opgezegt hebben) dus mocht de jouwe ooit stuk gaan / kuren vertonen krijg je gewoon een nieuwe com21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Woei , hier ook verhoging!

29.2 KByte/sec
(=234 kbps)

\o/ \o/ Hulde!

Westerhaar btw , node Almelo! :D :D

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ga straks ook mn modem resetten maar dan krijg ik geen ander ip toch?
Mn domein www.area61.nl is eraan geknoopt en dan werkt dat ineens niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Juan schreef op 10 maart 2004 @ 15:55:
Wat is de link van het bedrijf dat com21 overgenomen heefT?

www.arris.com???
nope, dat is http://www.arrisi.com/index1.asp

Maar zie daar alleen docsis stuff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 21:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Willen de mensen met verhoging melden welk modem (en welke revisie) ze hebben?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:57

Wekkie

Yeah

Woei, modem reset doet wonderen :D

Transferred 1 file totaling 1.016 KB in 36,27 (28,93 KBps)

Regio Mill met Motorola ( SB4200 ). Eigenlijk pas eind september, volgens die lijst dan..

Toch wel snel gedaan dan van @Home, vlak na de aankondiging that is.

* Wekkie is blij :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Maestro.mosjuh schreef op 10 maart 2004 @ 16:01:
[...]

ik ben juist blij met de com21; lekker robuust en nooit gezeik.
die motorola's zijn veel te intelligent. Ze onthouden bijvoorbeeld de mac adressen van de netwerkkaarten die verbonden zijn geweest (dit is gewoon uit te lezen, ook door @home). Echter als hij 6 of meer macadressen in zijn geheugen heeft gaat hij gek doen... :+
daarnaast zit er een rare standby knop op.... waar zou je die nou voor willen gebruiken :?

ook heeft @home nog wel 'een stapeltje' com21 modems liggen (komen terug van klanten die opgezegt hebben) dus mocht de jouwe ooit stuk gaan / kuren vertonen krijg je gewoon een nieuwe com21 :)
Mwha, als ik dan maar snel de verhoging krijg en mijn 2 ip nrs kan behouden.....
B)

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.