Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Omdat er in een topic over de snelheidsverhoging door een moderator de link naar dit topic gegeven werd...

edit:
hier dus: @home is al verhoogd naar 4mbit...

[ Voor 27% gewijzigd door Laurenz op 15-06-2004 20:24 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke actie alhier. Op 5 juni bericht gekregen dat ik een nieuw modem zou krijgen. Tot op heden echter nog niks ontvangen. Start ik vanochtend de PC op: wel verbinding op het modem, maar geen IP-adres. Er ging dus direct een lampje branden (bij mij ;) ) en meteen de helpdesk gebeld. En ja hoor, volgens hun zat ik sinds vandaag op het Docsis-netwerk. Het nieuwe modem had er dus allang moeten zijn en men had geen idee waar het zich bevindt. Track & Trace hebben ze daar dus blijkbaar niet. Nu komt er dus een nieuwe deze kant op en hebben ze me weer op het goeie ouwe Com21-netwerk gezet...

Overigens zijn de snelheden van de Com21's ook verhoogd. Net een paar speedtestjes gedaan en die gaven steeds eenzelfde resultaat. Download nu 527.3 kbyte/s (tot gisteren was dat 450) en upload 44.8 kbyte/s en dat is hier nooit hoger geweest dan 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
SuperPaddo schreef op 15 juni 2004 @ 15:36:
http://192.168.100.1/config.html

Hier kun je je motorola rebooten zonder met stekkers te klooien :P (weet niet of ie eerder gepost is...).

Ik bne echt blij :), toch wel een hele vooruitgang :P.
Hoe ben je achter dat IP-adres gekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
ik neem aan dat dat wel in een boekje staat? Daarnaast heb ik 'em al vaker voorbij zien komen. Als laatste, het ipadres van je router is gewoon opvraagbaar.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:56

Row

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 10:39:
Leuke actie alhier. Op 5 juni bericht gekregen dat ik een nieuw modem zou krijgen. Tot op heden echter nog niks ontvangen. Start ik vanochtend de PC op: wel verbinding op het modem, maar geen IP-adres. Er ging dus direct een lampje branden (bij mij ;) ) en meteen de helpdesk gebeld. En ja hoor, volgens hun zat ik sinds vandaag op het Docsis-netwerk. Het nieuwe modem had er dus allang moeten zijn en men had geen idee waar het zich bevindt. Track & Trace hebben ze daar dus blijkbaar niet. Nu komt er dus een nieuwe deze kant op en hebben ze me weer op het goeie ouwe Com21-netwerk gezet...

Overigens zijn de snelheden van de Com21's ook verhoogd. Net een paar speedtestjes gedaan en die gaven steeds eenzelfde resultaat. Download nu 527.3 kbyte/s (tot gisteren was dat 450) en upload 44.8 kbyte/s en dat is hier nooit hoger geweest dan 26.
mmm sounds good :) maar was ook onder de veronderstelling dat men ouwe Com21 het niet "aankon" of is dat een fabeltje?

Nouja iig dadelijk als ik thuis ben es ressetten kijken wat ie dood. Och wat maakt het uit internet is me nu al veel te snel hou het niet bij B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
party42 schreef op 16 juni 2004 @ 11:32:
ik neem aan dat dat wel in een boekje staat? Daarnaast heb ik 'em al vaker voorbij zien komen. Als laatste, het ipadres van je router is gewoon opvraagbaar.
Ja, ik weet dat het IP-adres van m'n router gewoon opvraagbaar is. Maar das JUIST het maffe. m'n router heeft lokaal 'n 192.168.2.x adres. Van @Home heb ik een adres in het 217.x.x.x bereik. En toch kan ik bij het 192.168.100.x adres. Dat zit subnettechnisch gezien op een heel ander netwerk (lokaal subnet=255.255.255.0) en dat adres staat bij de info die ik heb ook niet als m'n gateway ofzow (daar staat er (logisch) een van @Home). En in het boekje van de motorola staat 't btw ook niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb vannacht zoals in de brief stond de modem aangesloten en werkt nu als een zonnetje :)

82.X.x.x Ip gekregen :? Nouja, het iig een stuk sneller geworden :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Row schreef op 16 juni 2004 @ 11:47:
[...]

mmm sounds good :) maar was ook onder de veronderstelling dat men ouwe Com21 het niet "aankon" of is dat een fabeltje?

Nouja iig dadelijk als ik thuis ben es ressetten kijken wat ie dood. Och wat maakt het uit internet is me nu al veel te snel hou het niet bij B)
Hij kan het wel aan theoretisch gezien. Overigens is de upload nu weer wat gezakt maar nog altijd boven de 35, met m'n Com21 dus. Ook net getest met een groter bestand. Maar toch jammer dat die Motorola niet volgens planning is aangekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, hier nog geen verbeteringen te zien op COM21 (deze hoef je hiervoor toch niet te resetten??) vriend van me aan andere kant van et dorp met een motorola gaat inmiddels wel full speed :9~.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:41:
Ben eens benieuwd, denk dat veel com21 users boos gaan worden :X
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

Lief Adje

Love is in the air

hier in zwolle anders al wel 56kb/s upload :D (com21)
nu aan het downen met dik 400kb/s en tegelijk met 16kb/s aan het uppen echt stoer :D

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
hmmm. cool. Toch thuis maar ff proberen dus :)

* party42 aait lief_adje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaaf eens ff kijken hier in veghel met com21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

net voor de zekerheid m'n com21 toch maar ff gereset (20secs power eraf), maar niet veel verschil te merken. Al is de download snelheid wel beter lijkt het :?
die zit nu regelmatig boven de 400KB/s, maar upload blijft steken rond de 20KB/s :(

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Com21 gereset, it have no use :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolvega (friesland) vannacht geupgrade naar motorola 5100e modem :) Speedtest geeft het volgende : down 518, up 58.6, connecties 1238, ping 12@13 ms. Je hoort mij niet klagen. @HOME _/-\o_ Ben nu bezig met bittorrent (azureuz) en down met ~400kb en up tegeloijker tijd met 30kb, ondertussen kan ik nog zonder wachttijden relaxed surfen op het net. En zo hoort het te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 16 2004 om 14:24:51 UTC+0200)

Download : 378.3 KByte/sec
Upload : 41.4 KByte/sec
Connection : 680.0 Conn/min

Com21 Regio Roermond :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
(Overgenomen op Wed Jun 16 2004 om 14:46:24 UTC+0200)

Download : 493.2 KByte/sec
Upload : 56.3 KByte/sec
Connection : 1,592.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

Met een motorola modem :). Gister binnen gekregen. (omgv. Hengelo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 11:32
en nog steeds geven de motorola's VEEEL betere scores aan dan de com21's

Weet iemand nu of IEDEREEN een nieuwe modem krijgt?
Ik ga maar weer eens mailen..

Alleen raar, speedtest geeft sinds gister 0.0 upload aan :?
iemand ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idereen van @Home krijgt een Motorola-modem, simpelweg omdat de COM21-modems niet meer aan de standaards van tegenwoordig voldoen.

* Robin vraagt zich af wanneer regio Landgraaf voorzien wordt van nieuwe modems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Robin Vreuls schreef op 16 juni 2004 @ 15:12:
Idereen van @Home krijgt een Motorola-modem, simpelweg omdat de COM21-modems niet meer aan de standaards van tegenwoordig voldoen.

en is er bekent wanneer dit OVERAL is vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Gewoon nieuw modem bij @Home aanvragen. Na een beetje email verkeer heb je hem binnen een week binnen. Regio onafhankelijk lijkt me. Ik woon zelf in Heerlen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dan ook wel een nieuwe is ff ons pap erop aanspreken

*loopt naar beneden*

*zegt tege pap: PAP onze modem is oud ik wil nieuwe email @home is*

*pap: NEE..*

minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 20:31
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:15:
ik wil dan ook wel een nieuwe is ff ons pap erop aanspreken

*loopt naar beneden*

*zegt tege pap: PAP onze modem is oud ik wil nieuwe email @home is*

*pap: NEE..*

minder :P
Haha, je moet hem gewoon bestellen en zeggen dat @home dat kennelijk heeft opgestuurd omdat de andere versleten was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Als ik om een nieuwe modem vraag krijg ik steeds dat geneuzel van: stuur ons 5 verschillende speedtest resultaten op...

blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

party42 schreef op 16 juni 2004 @ 16:30:
Als ik om een nieuwe modem vraag krijg ik steeds dat geneuzel van: stuur ons 5 verschillende speedtest resultaten op...

blaat.
Waarom doe je dat dan niet? Hoe moelijk kan het zijn om een paar speedtest resultaten te *modificeren* >:)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 24-09 13:00

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

(Overgenomen op Wed Jun 16 2004 om 17:38:30 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 56.5 KByte/sec
Connection : 1,484.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

Net nieuwe motorola modem :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

leuk dat iedereen zijn speedtest resultaten post, (en er niet eens bij vermeld waar ie woont, dus het niks aan het topic toevoegt)

maar dit is het PROBLEMEN topic, niet het IK HEB GEEN PROBLEMEN TOPIC

dus.

Weet iemand toevallig of er een storing is in Tilburg?
een van mijn klanten belde net op
en ik kon net ook niet de @home website resolven...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
ja idd, maar is er uberhaupt nog wel een topic OPEN van de verhoging?

Gelieve daar allemaal in te posten, dit is het PROBLEMEN topic, lijkt me niet echt een probleem als je hoge upload ineen shebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal schreef op 16 juni 2004 @ 17:48:

Gelieve daar allemaal in te posten, dit is het PROBLEMEN topic, lijkt me niet echt een probleem als je hoge upload ineen shebt ;)
Maar wel als je een lage hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Animal schreef op 16 juni 2004 @ 17:48:
jahoor, die is er nog [rml][ HOME-BB] Nieuwe snelheid verhoging[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Zap schreef op 08 juni 2004 @ 21:08:
Ik heb vanmorgen ook een Motorola Surfboard SB5100E ontvangen, welke ik over een week dien aan te sluiten. Momenteel heb ik nog een COM21-modem, welke 4 jaar geleden samen met een verzegelde Tratec (TRPR-10/MI-FF/60) splitter is aangesloten door een Essent-monteur (indertijd bestond er nog geen doe-het-zelf pakket en was het verplicht het te laten installeren door een monteur).

In het bijgeleverde boekje staat dat men de splitter/wandcontactdoos niet dient te vervangen wanneer er reeds een TRP-10 met één aansluiting is geplaatst en wél als er een TRP-10 (neem aan dat men TRPR-10 bedoelt) met twee aansluitingen hangt. Gezien de daarbij geplaatste plaatjes bedoelt men in het tweede geval het model met enerzijds een radio/tv uitgang en anderzijds een datauitgang; m.a.w. een splitter. Volgens deze handleiding zou ik dus mijn huidige splitter moeten vervangen.

Nu is het geval dat de COAX bedrading hier in huis van prima kwaliteit is (alleen Hirschmann spul), met uitzondering van het stuk vóór het abonnee-overnamepunt (in de huiskamer, dit zit hier niet in de meterkast); het groene omhulsel van deze kabel is namelijk volledig gestript (erg ranzig), tot zover ik in de buis kan kijken. Dat wil zeggen: de kabel, welke sowieso al aan de dunne kant is, bestaat slechts uit de kern met het plastic omhulsel en de koperdraad; de isolatielaag is er af. De monteur schrok er destijds van en had meteen een afspraak gemaakt om deze (grond?)kabel te laten vervangen, Essent is echter nooit op komen dagen. Wonder boven wonder werkte de internetverbinding zonder problemen en is het TV/radio-signaal van redelijk goede kwaliteit, vandaar dat we er verder nooit meer werk van hebben gemaakt.

Het werkt nu dus wel, maar het uitstekende stuk van de betreffende (slechte) kabel is echter dermate kort dat hier nauwelijks nog een nieuwe wandcontactdoos op aan valt te sluiten. Vandaar dat ik me nu het volgende afvraag:

1. Is het echt niet mogelijk om het bovengenoemde type splitter te blijven gebruiken met een Motorola DOCSIS modem? (Dit zou me een hoop werk besparen).

2. Is het raadzaam om de (grond)kabel voor het abonnee-overnamepunt gezien het bovenstaande toch nog te laten vervangen, ondanks dat het momenteel met het COM21 modem prima werkt? (Ik vraag me dit af vanwege geruchten dat de Motorola modems minder genoegen nemen met een zwakker signaal)
Intussen heb ik het Motorola modem aangesloten, en wel op de oude splitter (coax bedrading e.d. is dus tevens ongewijzigd). Dit werkt prima, gezien de volgende waarden:

Signal to noise ratio: 36 dB (optimaal: > 30 dB)
Rx Power Level: -1 dBmV (optimaal: tussen -12 en 12 dBmV)
Tx Power Level: 45 dBmV (optimaal: tussen 38 en 52 dBmV)

Deze zijn dus allemaal in orde, ik heb ze iig nooit beter gezien bij mensen met een nieuwe splitter. Bovendien zijn de snelheden perfect (500-520 KB/s down, 57 KB/s up). Ik behaal pingtijden van 5-6 ms naar de gateway, met eens in de 5 tot 10 seconden een uitschieter naar 20-40 ms. Dit laatste is het enige vreemde dat me opvalt, hebben andere mensen dit ook? Niet dat het verder storend is, je merkt er in de praktijk toch niets van en met m'n COM21 zouden deze uitschieters zelfs nog enorm goede waarden zijn..

Nu vraag ik me echt serieus nog meer af waarom @Home de instructie geeft dergelijke splitters te vervangen? :?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Waar haal je die waardes vandaan? Zeker als tie offline is? En dan het interne ip?

[ Voor 17% gewijzigd door Bolk op 16-06-2004 19:37 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bolk schreef op 16 juni 2004 @ 19:37:
Waar haal je die waardes vandaan? Zeker als tie offline is? En dan het interne ip?
http://192.168.100.1/signal.html

Hoeft-ie niet off-line voor te zijn...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, best mooie constructie al zeg ik het zelf, wel een IP hebben, maar toch ook niet. Anyway, op een Rx power level na (-7) zijn mijn waardes ongeveer (+/-1) hetzelfde met de poster constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar eens een mailtje gestuurd met speedtest resultaten... want nu is het weer 13 KB/s up :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik mij ook af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Bolk schreef op 16 juni 2004 @ 19:58:
Hmm, best mooie constructie al zeg ik het zelf, wel een IP hebben, maar toch ook niet. Anyway, op een Rx power level na (-7) zijn mijn waardes ongeveer (+/-1) hetzelfde met de poster constructie.
Bij mij is het zo:
Signal to Noise Ratio: 27 dB
Rx Power Level: -17 dB
Tx Power Level 47: dBmV

Nogal een flinke uitschieter bij Rx power level dus. Is dit een probleem? Snelheid is rond de 500 kb/s en 55 kb/s dus denk eigenlijk dat het wel goed zit zo.
(met de oude wandcontactdoos er nog op trouwens)

[ Voor 17% gewijzigd door Brammel op 16-06-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Brammel schreef op 16 juni 2004 @ 21:49:
[...]

Bij mij is het zo:
Signal to Noise Ratio: 27 dB
Rx Power Level: -17 dB
Tx Power Level 47: dBmV

Nogal een flinke uitschieter bij Rx power level dus. Ernstig?
Dat betekend gewoon meer demping in je coax kabel.. niet ernstig aangezien je modem online is en blijft?

Niets om je zorgen om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De upload is weer geweldig hier, met 8 van de 16 kB. Net heb ik er zo'n dikke 3 minuten over gedaan om een document van 1600 kB te verzenden.

Zelfs de 32 kB upgrade is hier niet officeel doorgevoerd. (Knooppunt Landgraaf.) Ik ga maar eens wat speedtests verzamelen en opsturen denk ik. Ik ben het moe, ik ga achter een Motorola aan. De overburen zitten al lang en breed op 540 down / 61 up. En dat na 4 maanden @Home... kom je hier aanzetten met je abbo van bijna 3 jaar. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Heb trouwens bij speedtest telkens dat als ik m'n download snelheid test er boven zo'n balkje staat met het aantal % en de snelheid. Bij 0 % tot 90 % is de snelheid > 500 kb/s, maar de laatste 10 % zakt ie naar 420 kb/s. Dit laatste geeft ie ook weer bij het eindresultaat. Beetje vreemd, want bij mordax.nl geeft hij wel de "juiste" snelheid weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Brammel schreef op 17 juni 2004 @ 00:16:
Heb trouwens bij speedtest telkens dat als ik m'n download snelheid test er boven zo'n balkje staat met het aantal % en de snelheid. Bij 0 % tot 90 % is de snelheid > 500 kb/s, maar de laatste 10 % zakt ie naar 420 kb/s. Dit laatste geeft ie ook weer bij het eindresultaat. Beetje vreemd, want bij mordax.nl geeft hij wel de "juiste" snelheid weer.
Download een testfile van 100 MB (bijvoorbeeld hier) en meet je snelheid met een programma als DU meter, BW meter oid. Dat is een stuk betrouwbaarder dan die 1 MB van speedtest.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
heb misschien nu net een week die nieuwe modem, maar mn ip is nu ook al gechanged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 21:31
Ik heb een COM21 modem en ik ben wonderbaarlijk nu opeens vernseld. Ik haal downloadsnelheden van over de 500 kb/s, maar mijn upload blijft steken op 50 kb/s. Ik ben hier erg tevreden mee, maar 60 moet toch ook wel kunnen. Waar ligt dit aan, aan het modem (COM21) of aan de verbinding op dit moment. Of ligt het zelfs aan speedtest...

Het ligt dus aan speedtest, mordax weet er beter mee om te gaan.

Echt relaxt is die nieuwe snelheid :)

[ Voor 21% gewijzigd door Schelte op 17-06-2004 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

CamU schreef op 17 juni 2004 @ 00:54:
[...]

Download een testfile van 100 MB (bijvoorbeeld hier) en meet je snelheid met een programma als DU meter, BW meter oid. Dat is een stuk betrouwbaarder dan die 1 MB van speedtest.
Dat speedtest onbetrouwbaar is wist ik, maar zo'n grote afwijking wist ik niet. Mordax geeft keihard 60 kb/s aan terwijl die 100 mb bin van NXS met gemak een ruime halve MB per seconde doet, oftewel volledig 4 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Connectie was gister wer compleet instabiel, om de minuut wel weer offline. En dat ging zo de hele dag door. Bellen heeft allang geen zin meer, ze zeggen continu dat het gemaakt is, en nadat je gebeld hebt doet de verbinding het weer normaal, maar na een aantal uurtjes vervalt het weer in oude staat... :|

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33
Nou , sinds de nieuwe verhoging in werking is gegaan klopt er geen zak meer van. Com21 is traag als dikke stront door een rietje. Download zit overdag rond de 120 kb/s dat was eerst 448.8kb/s , gewoon altijd netjes op de cap. De upload zit nu overdag rond de 10 kb/s

Alleen diep in de nacht nu , rond 3 uur haal ik dowload van 520 kb/s en 34 kb/s upload.

Overdag zo instabiel als het maar zijn kan. Lang leve @home . Ik zit trouwens op roosendaal aangesloten. Ik hoop dat ik snel een motorola krijg want zo is het hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

sinds de laatste verhoging (heb een motorola modem) is mijn verbinding wel instabieler geworden en valt soms weg. had hier voorheen nooit last van :/

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Hmmmm... ik heb sinds gister ineens 64Kb/s upload en m'n download is rond de 600 Kb/s :)
Eindelijk eens een goed woordje over @Home ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ejj, bij mij in groningen is de maximum snelheid verhoogd :) had eerst max zo'n 400K/s bij max 25K up (30 haalde ik zelden) En nu:
rond 500K down en ongeveer 40K up.

dit op COM21, ping is ook iets lager 28 ipv 31 (gemiddeld)

edit: nu istie weer bij het oude?

[ Voor 9% gewijzigd door Initial G op 17-06-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Arg , lekker hoor. Maken ze me 2 weken geleden ofzo blij met een nieuw IP (NOT!).... Nou , alles omgezet in de dns enzo voor mijn domein. Gaan ze me weer een nieuw IP geven :/ Leuk hoor en als klap op de vuurpijl zitten ze ook nog te klooien met die reverse dns enzo. Wat heb ik daar nou aan? Nu is me halve irc verkloot.... :(

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 17 juni 2004 @ 12:25:
Arg , lekker hoor. Maken ze me 2 weken geleden ofzo blij met een nieuw IP (NOT!).... Nou , alles omgezet in de dns enzo voor mijn domein. Gaan ze me weer een nieuw IP geven :/ Leuk hoor en als klap op de vuurpijl zitten ze ook nog te klooien met die reverse dns enzo. Wat heb ik daar nou aan? Nu is me halve irc verkloot.... :(
ik zie het probleem nog niet :?

ten eerste weet je dat je een dynamisch ip hebt. is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven
ten tweede mag je geen server draaien....

daarnaast kan je ook wel om dat ip heenwerken: jouw hostname blijft altijd hetzelfde. laat mensen die dan gebruiken om te connecten...

beetje raar dat je op @home gaat zeuren terwijl je dit allemaal weet. Zo kan je elk bedrijf wel in een kwaad daglicht stellen...(ja, ik heb een auto gekocht, maar nu kost het me een vermogen om in te rijden omdat ik belasting, verzekering en benzine moet betalen....)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 12:38:
[...]

ten eerste weet je dat je een dynamisch ip hebt. is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven

daarnaast kan je ook wel om dat ip heenwerken: jouw hostname blijft altijd hetzelfde. laat mensen die dan gebruiken om te connecten...

beetje raar dat je op @home gaat zeuren terwijl je dit allemaal weet. Zo kan je elk bedrijf wel in een kwaad daglicht stellen...(ja, ik heb een auto gekocht, maar nu kost het me een vermogen om in te rijden omdat ik belasting, verzekering en benzine moet betalen....)
Erm , het is een dynamisch vast IP , het is niet zo dat ze iedere keer als je connect hem veranderen. En geen server mogen draaien :z Das een regel uit de jaren negentig , kom op zeg.

En dan nog , ik heb nu wel weer geklooi met accounts op irc. Dan moet alles er tijdelijk in worden gezet etc etc. Allemaal geklooi :(

En waar dat voorbeeld met die auto op slaat mag joost weten... Ik snap er de ballen van.

Maar anyway , je mag toch wel verwachten dat als je een jaar lang je oude ip hebt hij niet plots 2 maal word veranderd.... En er is nooit gezegd dat ik geen domein aan mijn IP mag koppelen , dat heeft verder nieteens wat met servers te maken

[ Voor 15% gewijzigd door Raku op 17-06-2004 12:52 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Simulated Zero schreef op 17 juni 2004 @ 12:25:
Zie^^ Maestro.

Hebben ze de snelheid in de afgelopen paar maanden nota bene verviervoudigd, loop je hierover te zeuren. Je weet dat @Home dynamische ip's uitdeelt.

edit
Volgens de algemene voorwaarden heeft @home niks gedaan wat ze niet mochten doen. Dat het voor jou ongemakken oplevert is niet hun probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door CamU op 17-06-2004 12:54 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 12:38:
[...]

Als je een auto hebt verwacht je ook niet dat iedere keer je chassisnummer veranderd lijkt me en dat je dan al je registratiepapieren weer in orde moet maken.
Met andere woorden dit slaat als een tang op een varken.

En dat van die hostname is niet waar, ik heb vaak genoeg gezien dat de hostname een x-aantal dagen om zeep bleef omdat er een wijziging werd doorgevoerd

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

CamU schreef op 17 juni 2004 @ 12:52:
[...]

Zie^^ Maestro.

Hebben ze de snelheid in de afgelopen paar maanden nota bene verviervoudigd, loop je hierover te zeuren. Je weet dat @Home dynamische ip's uitdeelt.

edit
Volgens de algemene voorwaarden heeft @home niks gedaan wat ze niet mochten doen. Dat het voor jou ongemakken oplevert is niet hun probleem.
Het is hun goed recht dat te veranderen , dat wil nog niet zeggen dat ik maar niet mag klagen. Ik klaagde ook over 16 kb/s upload destijds , maar ook dat was hun goed recht om dat niet aan te passen. Simpelweg omdat iemand iets mag doen wil nog niet zeggen dat je niet mag gaan klagen hoor :z

En dat het mij ongemakken geeft is geen probleem? Volgens mij betaal ik nog altijd voor de verbinding. Ik denk dat ik dan best kritisch mag zijn.
Turkish schreef op 17 juni 2004 @ 12:57:
[...]

Als je een auto hebt verwacht je ook niet dat iedere keer je chassisnummer veranderd lijkt me en dat je dan al je registratiepapieren weer in orde moet maken.
Met andere woorden dit slaat als een tang op een varken.

En dat van die hostname is niet waar, ik heb vaak genoeg gezien dat de hostname een x-aantal dagen om zeep bleef omdat er een wijziging werd doorgevoerd
Zoals de vorige keer bij mij dus ook een paar dagen , dat lijkt er deze keer weer aan te komen :(

[ Voor 35% gewijzigd door Raku op 17-06-2004 13:02 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Ik vind het eigenlijk super apart dat er @Home op zulke verschillende wijze met hun klanten omgaan. Ik zelf ben al klant bij hun, sinds de eerste dag dat hun kabelinternet gingen aanbieden, dus ik kan zeggen dat ik al behoorlijk lang klant ben.

Nu heb ik natuurlijk ook wel eens problemen gehad, maar met welke dienst heb je nu nou geen problemen? Zo is een de ouwe Com21 modem een keer kapot gegaan, zonder dat het te zien was. @Home gebeld dat inet er uitlag super netjes geholpen, wel 2 minuten moeten wachten, maar dat verwacht ik eigenlijk ook niet anders van een Helpdesk. Nou die konden ook zo niet verder helpen, na van alles geprobeerd te hebben. Twee dagen later monteur aan de deur en die is 3 uur bezig geweest bij ons. Eerst ging die bij ons in de straat in het kastje kijken, bleek daar ook van alles mis te zijn en later heeft die onze modem vernieuwd. Was ik super blij om, want nu hebben we alweer een tijdje de Motorola, mooi modempje hoor.

Wel vind ik dat ze qua snelheidsverhoging te lang hebben gewacht en dat zo voor mensen die al super lang abbonnee zijn, geen enkel gratis extratje krijgt. Ik heb namelijk al eens zitten te denken om een jaar ADSL te nemen en dat dan 3 maanden gratis krijgen en dan weer naar @Home en dit dan ook weer gratis krijgen.

Voor de rest ben ik een super tevreden gebruiker van het @Home netwerk.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
wdekerf schreef op 17 juni 2004 @ 13:09:
Voor de rest ben ik een super tevreden gebruiker van het @Home netwerk.
Ik niet, met m'n com 21 modem...

Heb @home al 3 keer gemailt daarover, heb nog niets terug gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 17 juni 2004 @ 12:50:
[...]

Erm , het is een dynamisch vast IP
:? :? :? :?
is het nou een dynamisch ip of een vast ip
(hint: het 1e dus; hij kan dus ten aller tijde veranderen)
,het is niet zo dat ze iedere keer als je connect hem veranderen.
nee, dus... :?
En geen server mogen draaien :z Das een regel uit de jaren negentig , kom op zeg.
ja, maar het is een regel waar je mee accoord bent gegaan. Dus heb je je er ook aan te houden lijkt mij.
[...]
En waar dat voorbeeld met die auto op slaat mag joost weten... Ik snap er de ballen van.
zal hem even uitleggen :*)
- jij weet dat je bij @home een dynamisch ip hebt, en toch klaag je er over
- bij een auto weet je dat je hoge kosten hebt, en toch zeuren veel mensen erover
Maar anyway , je mag toch wel verwachten dat als je een jaar lang je oude ip hebt hij niet plots 2 maal word veranderd....
nee; dat mag je niet verwachten. @home mag ten aller tijden jouw ip adres veranderen, en of ze dat nou 1 keer per jaar of 3 keer per week, je weet dat het kan gebeuren (en nogmaals: je bent er ook zelf ooit mee accoord gegaan)
En er is nooit gezegd dat ik geen domein aan mijn IP mag koppelen , dat heeft verder nieteens wat met servers te maken
'jouw ip' :? :X 8)7 |:(

volgens mij zijn de ip's die @home uitdeeld nogsteeds hun eigendom hoor; dus hoe kom je erbij dat het opeens jouw ip adres is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 13:47:
[...]
is het nou een dynamisch ip of een vast ip
(hint: het 1e dus; hij kan dus ten aller tijde veranderen)

[...]

nee, dus... :?

[...]
ja, maar het is een regel waar je mee accoord bent gegaan. Dus heb je je er ook aan te houden lijkt mij.

[...]

zal hem even uitleggen :*)
- jij weet dat je bij @home een dynamisch ip hebt, en toch klaag je er over
- bij een auto weet je dat je hoge kosten hebt, en toch zeuren veel mensen erover

[...]
nee; dat mag je niet verwachten. @home mag ten aller tijden jouw ip adres veranderen, en of ze dat nou 1 keer per jaar of 3 keer per week, je weet dat het kan gebeuren (en nogmaals: je bent er ook zelf ooit mee accoord gegaan)

[...]

volgens mij zijn de ip's die @home uitdeeld nogsteeds hun eigendom hoor; dus hoe kom je erbij dat het opeens jouw ip adres is. :/
Blijkbaar snap je het niet helemaal , of je wilt het niet snappen. Als @home nou consequent bezig was had ik er allang vrede mee. Maar om nou onregelmatig ip adressen te gaan veranderen... Doe of een vast ip , of een dynamisch ip bij iedere reconnect. Want laten we wel zijn , ik heb daardoor gisteren wel 3 uur downtime gehad. Of ze het mogen of niet interesseert me geen ene moer. Ik mag er gewoon over klagen , bevalt je dat niet druk je maar op backspace...

Wel toevallig dat je bepaalde dingen uit mijn bericht pikt om op te replyen , ipv het hele bericht... Blijkbaar kun je bepaalde dingen niet weerleggen ofzo?

En trouwens , vanwege die 3 uur downtime + het irc/hostname gekloot heb ik uberhaupt al reden genoeg om te klagen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 17-06-2004 14:02 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:33
laat maar hangen

[ Voor 86% gewijzigd door Galaxis op 17-06-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Net binnen via email, vind het zelf eerlijk gezegd best interresant :9

Nieuw product @Home Family
Naast deze snelheidsverhoging introduceert @Home per 1 augustus 2004 een nieuw product: @Home Family. Het product wordt geplaatst tussen @Home Basis en @Home Breedband. Hiermee biedt @Home voor elke internetbehoefte een eigen abonnementsvorm. De downloadsnelheid van @Home Family is 1500 kbit/s en de uploadsnelheid is 256 kbit/s. De abonnementsprijs wordt € 37,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Maestro.mosjuh schreef op 17 juni 2004 @ 13:47:

[...]

Nou sorry hoor, maar je kan ook gaan miereneuken, dit bedoelt ie natuurlijk niet letterlijk. Hier op mijn werk heb ik ook mijn werkplek. Hij is idd niet van mij, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Hoe zit het trouwens nu met de @home nieuws-servers? Ze waren geupgrade , maar ik hoor er eerlijk gezegd weinig meer van... Hoe zit het atm met de snelheid / retentie?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Al meer dan 4 jaar lid, en het enige wat ik gratis heb gekregen zijn abonnementsverhogingen :Y)

Ik heb er in principe geen problemen mee, maar als ze nou eens een stabiele verbinding hadden. Die 300 of 400 kb/s download boeit me echt niet. Stel nou je werkt thuis en je hebt de verbinding beroepsmatig nodig, dan ben je dus flink de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Simulated Zero schreef op 17 juni 2004 @ 18:50:
Hoe zit het trouwens nu met de @home nieuws-servers? Ze waren geupgrade , maar ik hoor er eerlijk gezegd weinig meer van... Hoe zit het atm met de snelheid / retentie?
Super, als je in ieder geval de testserver gebruikt (testnews.home.nl). Snelheid is over het algemeen maximaal, dus rond de 500 kb/s. Bij mij is het wel zo dat hij overdag dus rond de 500 zit, maar tussen 17.00 en 23.00 hij wat zakt naar 300 kb/s. Retentie is ook goed op de testserver, weet niet precies hoe lang, maar lang genoeg in ieder geval. Bovendien komt alles compleet binnen als het er natuurlijk compleet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Volgens mij liggen er wat dns servers uit. Als ik die van @home pak (automatisch) dan krijg ik heel veel sites niet, binnen en buitenland, en als ik die van xs4all pak, krijg ik ze ook niet. Beetje vreemd geval maar ligt dit aan die dns servers of is er meer mis met modem of netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
siggy schreef op 18 juni 2004 @ 11:46:
Volgens mij liggen er wat dns servers uit. Als ik die van @home pak (automatisch) dan krijg ik heel veel sites niet, binnen en buitenland, en als ik die van xs4all pak, krijg ik ze ook niet. Beetje vreemd geval maar ligt dit aan die dns servers of is er meer mis met modem of netwerk?
ipconfig /flushdns ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Simulated Zero schreef op 17 juni 2004 @ 13:59:
Blijkbaar snap je het niet helemaal , of je wilt het niet snappen. Als @home nou consequent bezig was had ik er allang vrede mee. Maar om nou onregelmatig ip adressen te gaan veranderen...
Als ze om netwerktechnische redenen de IPnrs anders moeten verdelen, dan moet er een mogelijkheid zijn om eenvoudig een herverdeling te doen. Met DHCP kan dat, maar alleen als alle gebruikers dat instellen, vandaar de verplichting om het te gebruiken.
Bij Demon heb je in principe een vast IPnr, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dat te veranderen. Dan kondigen ze dat over het algemeen wel aan van te voren zodat je er rekening mee kunt houden. 100% garantie dat je altijd een vast IPnr hebt, krijg je ook daar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48
De snelheid lijkt hier ook al verhoogd te zijn, best relaxt! :9

Afbeeldingslocatie: http://www.schmuck.nl/pics/athome_new_dl.gif Afbeeldingslocatie: http://www.schmuck.nl/pics/athome_new_ul.gif

Zoals je kan zien zijn dit constante snelheden (het grote rode blok was de download, het groene stukje rechts is de upload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Vanochtend had ik ook ineens meer dan 50KB/s upload en 500KB/s dowload op speedtest, maar helaass is dat inmiddels al weer ingezakt tot rond de 20 en 450 resp. :(
com21 modem Vught (regio 's hertogenbosch)

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 18-06-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
Nou ik had heeel veeel problemen de laaste tijd (regio laandgraaf)
heel wat afgebeld met de handy :P

omdat ik constant internet probs had , en dat was na de 1ste verhooging van @home

nou was dat opgelost , en heb 2 weken lekker kunnen i-netten , erna weer probs , om de 15 min ongeveer viel het i-net weg bij mij en de buurman , nou 2 dagen zo liggen i-netten , met veel ergernis enzo :(

maarja 2 dagen geleden dus woensdag de 16de laat is de nacht 04:00 ongeveer , komt mijn buurman aan de deur kloppen zeggen dat het i-net het weer deed , en de volle vehoging daar was :) blij blij

de nieuwe modem had ik al anderehalve maand geleden al , en meteen aangebouwt , zonder problemen meteen i-net , dus voor iedereen andere , zegt @home maar niet af :D

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Het is nog dus steeds zo dat de COM21 bezitters wel een hogere upload hebben maar die alleen 's nachts gehaald wordt. Overdag zakt de snelheid in. Hier ook COM21 (Haren/Groningen) en overdag maximaal 30kb/s.

Maar het schijnt dat alle COM21 modems vervangen zullen worden... nog geen brief van @home gehad terwijl andere mensen in deze omgeving wel een modemwissel krijgen aangeboden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

4hp schreef op 18 juni 2004 @ 17:17:
Het is nog dus steeds zo dat de COM21 bezitters wel een hogere upload hebben maar die alleen 's nachts gehaald wordt. Overdag zakt de snelheid in. Hier ook COM21 (Haren/Groningen) en overdag maximaal 30kb/s.

Maar het schijnt dat alle COM21 modems vervangen zullen worden... nog geen brief van @home gehad terwijl andere mensen in deze omgeving wel een modemwissel krijgen aangeboden... :(
Ik zit in Groningen centrum, maandag nieuwe modem aangevraagd, woensdag binnen. Download was +- 300, up was dramatisch max 10.. nu constant 500 + down en tegen de 60 up. Super..

ehh moraal: dus zelf aanvragen.. mailtje naar snelheid@home.nl met daarin 5 speedtest metingen waaruit blijkt dat je upload met je com21 niet boven de 190Kbits/s uitkomt. Dan kom in je aanmerking voor een motorola.

[ Voor 15% gewijzigd door jAnO! op 18-06-2004 17:41 ]

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
is het nu met een motorola ook mogelijk om met alleen een hub/switch het internet te delen??
Ik zie namelijk de optie dhcp server staan in de firmware van het modem...

The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
_sepulnation_ schreef op 18 juni 2004 @ 18:01:
is het nu met een motorola ook mogelijk om met alleen een hub/switch het internet te delen??
Ik zie namelijk de optie dhcp server staan in de firmware van het modem...

The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range
Ja het is mogelijk. Nee niet bij @Home. Zodra je aan de settings gaat klooien krijg je op lange- of kortetermijn problemn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54

maontje

better off Playing

Ook hier in Tilburg is de snelheid inmiddels verhoogt. Voor modem reset 330KB/s down en 28 Kb/s up
en na reset 512Kb/sec en 59Kb/s up

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus al een motorola modem, en zit in centrum Groningen. Is het nu zo dat ik eerst even de stekker van de modem eruit moet trekken (resetten) en dat dan de snelheidsverhoging een feit is, of moet het gewoon direct merkbaar zijn. Speedtest geeft nog oude snelheid weer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 16:02
maontje schreef op 18 juni 2004 @ 19:12:
Ook hier in Tilburg is de snelheid inmiddels verhoogt. Voor modem reset 330KB/s down en 28 Kb/s up
Heb jij motorala modem of de com21 :? want ik zit ook op centrale in Tilburg (zuid Tilburg/Goirle) en ik merk niks van eem verhoging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
maontje schreef op 18 juni 2004 @ 19:12:
Hé! Ook niets van gemerkt anders, m'n upload is niet hoger dan 18kB/s ! Ook niet na het resetten van m'n modem :'(
Wel heb ik nog zo'n Com21 modem... Iemand in Tilburg al een brief gehad dat deze omgeruild gaan worden voor 1 juli?

[ Voor 4% gewijzigd door 1972 op 18-06-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07 20:23

moppie

Landgraaf Team

Sinds enkele dagen hebben we hier n Landgraaf nu ook de verhoging van upload en download. De download is tussen 495 en 505 Kb/s en de upload is op dit moment 55 Kb/s. :9~ :9~ :9~ :9~ :) :) :) :)

Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken. http://tweakers.net/gallery/sys/18548

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk hier niks met mijn COM21 op het knooppunt van Landgraaf....

Ik ga maar eens klagen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Wij hadden ook nog een Com21 modem, net nadat (2 dagen) we een 8 Mb (1 Mb upload) adsl lijn hadden aangevraagd stuurden ze post dat er een nieuw modem aankwam en dat deze in 7 dagen bij ons zou zijn (of zoiets). Dit is inmiddels ettelijke weken geleden.

Ik zeg hier en paar dingen op:

1. @home kan mijn rug op (heb het wel dubbel 1 maand lang met nieuw modem)
2. @home: bedankt voor de gratis modem, iemand interesse (te koop)?
3. ADSL werkt prima, geen problemen meer hier. Ik ga nooit meer terug.
4. De snelheden bij @home beginnen nu wel echt achter te lopen (wij waren lid vanaf dag 1).

Sparks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Sparks.nl schreef op 18 juni 2004 @ 22:19:
....
3. ADSL werkt prima, geen problemen meer hier. Ik ga nooit meer terug.
...
Als ADSL goed werkt (in jouw geval beter dan @home) zou ik dat ook niet doen ;)
4. De snelheden bij @home beginnen nu wel echt achter te lopen (wij waren lid vanaf dag 1).
...
Sparks
Enlighten me. Voeren ze de snelheid tot 2 keer toe op (je hebt nu theoretisch nota bene 4 keer zoveel upload als 3 maanden terug en 4 Mbit down), is het nog niet goed :? Je kunt natuurlijk ook overdrijven.

Ik ga er vanuit dat je breedband had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:56:
Ik merk hier niks met mijn COM21 op het knooppunt van Landgraaf....

Ik ga maar eens klagen, denk ik.
Officiële ingangsdatum is 1 juli, waarom nu dan al klagen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
hier ook al stabiel @532 KB/s, werd wel een keer tijd sinds ze een paar maanden geleden van 480 naar 320 gecapped hebben, pings lijken nu ook beter te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Harlingen (Friesland) is de upload- en downloadverhoging ook al redelijk op orde. Downloadsnelheid is (gemiddeld gezien en getest met speedtest.nl) van 450 naar 520 KBytes/sec gegaan.

Upload is nu rond de 40Kbytes/sec op dit moment (zaterdag einde van de ochtend). Zal nog wel aantrekken neem ik aan. Bij de eerste snelheidsverhoging stond namelijk dat pas per 1 september voor Harlingen de snelheid gegarandeerd kon worden omdat het netwerk moest worden uitgebreid. Het zal in daluren wel 55Kbytes/sec zijn, zal het vanavond nog even testen tijdens het voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Speedtest is niet betrouwbaar, de files zijn te klein voor een goede test. Je kunt beter 100MB bins downloaden en even een file uppen naar iemand anders. Dan pas weet je je echte snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier, Enschede Noord, ook al snelheidsverhoging (500 kb down, 40 up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 11:48:
Hier, Enschede Noord, ook al snelheidsverhoging (500 kb down, 40 up)
Hier in Hengelo atm 460kb/s down en 60kb/s up.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 19 juni 2004 @ 00:46:
[...]

Officiële ingangsdatum is 1 juli, waarom nu dan al klagen? :P
Omdat ik niet begrijp dat men jaaaaren heeft gezeurd dat uploadverhoging niet mogelijk was op COM21, en nu kan het zeker wel.

Hier is zelfs de 32 kB upgrade er nog niet doorheen; om 4 uur 's nachts haal ik 19 of 20 kB van de 32... hoe gaan ze dan 64 kB up realiseren hier op die COM21 ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Deels omdat er steeds meer mensen hun com21 modempje gewisseld wordt, waardoor er voor de rest van de com21'ers weer genoeg ruimte overblijft waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Uden lag Essent er compleet uit gisteren, dus met én tv, én internet...gelukkig is alles weer up nu, maar het valt me wel op hoeveel problemen @home de laatste tijd geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 14:21:
Hier in Uden lag Essent er compleet uit gisteren, dus met én tv, én internet...gelukkig is alles weer up nu, maar het valt me wel op hoeveel problemen @home de laatste tijd geeft...
je weet/begrijpt dat als je kabelsignaal het niet doet dat @home jou ook geen internet kan geven?
anders weet je het nu :*)

(het @homesignaal word gedragen door het kabelsignaal.... als het kabelsignaal er niet is kan @home daar niets aan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Ik heb nog steeds mijn Com21, en nog niets over een nieuwe modem gehoord. Maar toen ik vanmorgen naar mijn IP keek, bleek die veranderd te zijn. :? Ik ben van 217.122 naar 217.121 gegaan. Vind het wel een beetje raar.

En ze proberen uiteindelijk toch iedereen een Motorola te geven? Meende ik gelezen te hebben op http://help.home.nl maar als ik daar naar bijvoorbeeld /snelheid gaat, krijg ik de pagina niet.

Nog meer Com21 IP's veranderd?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 14:21:
Dan ligt het probleem niet zo zeer bij @home hoor. Als hier de kabel eruit ligt (tv) , ligt het internet er ook uit. Terwijl de tv aansluiting via Cogas geregeld word en het internet via @home. @home kan er weinig aan doen als een verbinding brak is of een fout in het buurtstation zit.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 19 juni 2004 @ 18:39:
[...]

je weet/begrijpt dat als je kabelsignaal het niet doet dat @home jou ook geen internet kan geven?
anders weet je het nu :*)

(het @homesignaal word gedragen door het kabelsignaal.... als het kabelsignaal er niet is kan @home daar niets aan doen)
Ik weet het wel, maar weten anderen het ook? :P
Het probleem op het moment is dat ie steeds ff de verbinding verliest, steeds ff snel, de netwerkkabel is neit verbonden, en 2 seconden later doet ie het weer normaal...ik snap het allemaal niet meer, het zal wel komen door het slechte weer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:21
Ik heb echt zware problemen met @home BREEDBAND

Abbo: @home Breedband 2560/256 (nu 4000/512)
Modem: Motorola SB 4200a

Maandag:
Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Mon Jun 14 2004 om 20:56:48 UTC+0200) Download : 29.4 KByte/sec Upload : 9.3 KByte/sec Connection : 117.0 Conn/min Ping test Nederland : 430.0 ms

Vandaag:
(Overgenomen op Sat Jun 19 2004 om 19:46:48 UTC+0200)

Download : 245.6 KByte/sec
Upload : 43.0 KByte/sec
Connection : 634.0 Conn/min
Ping test Nederland : 64.0 ms

(Overgenomen op Sat Jun 19 2004 om 19:47:29 UTC+0200)

Download : 243.8 KByte/sec
Upload : 45.2 KByte/sec
Connection : 746.0 Conn/min
Ping test Nederland : 79.0 ms

Ik heb gebeld, mensen modem doormeten, geen problemen, bleek er een server bij @home ral, toen moest het probleem opgelost zijn. Nee hoor, weer traag, ze hadden me van node gewisseld, maar hielp niets. Ik weer gebeld. Ze wisten niet waar het aan lag.

Toen bijna 3 dagen zonder verbinding gezeten (nog erger dan een trage verbinding) en van ellende maar EK gekeken. Ik weer gebeld, toen ik weer verbinding had was et weer traag. Die gast van @home pingen, ik had modem uit, ping bleef doorgaan, bleek iemand dus mijn IP te gebruiken, dit was waarschijnlijk dan de oorzaak, men van de Technische Dienst wou in de eerste instantie geen nieuw IP geven, omdat ze wouden weten wie mijn IP gebruikte. Volgende dag gebeld, toen kreeg ik wel een nieuw IP (knakker vd helpdesk had dat geregeld, TD wou geen nieuw IP geven).

Nu heb ik dus IP en nog steeds trage verbinding, heel vreemd allemaal, dit is 1,5 week geleden ineens begonnen, daarvoor waren de waarden vrij normaal. Modem kon die vent bij @home niet goed bereiken.

Nu komt er maandag een monteur van @home langs. Ik weet niet wat hij precies wil doen maargoed als ie et maar oplost :+

Ik vind dit erg vreemd, heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt ?? (8>

Grtz NoepZor

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een motarola hebben, maar die @home wil mij er geen geven omdat mijn modem Com21 goed beschoud.

Deze Com21 is gewoon al 4 jaar oud en wil daarom een nieuwe want ook bij andere collega's die wel een motarola hebben is de verbinding stukken sneller, en ik heb hier zelfs glasvezel en collega's niet.

Mailtje van @home ;

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op dit moment zijn er geen problemen bekend op ons netwerk welke uw snelheid zouden kunnen beïnvloeden.

Mocht u desondanks toch problemen ondervinden met uw verbinding dan willen wij u verzoeken om telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice voor controle van uw verbinding.

Wij willen u verzoeken vooraf (voor zover mogelijk) de @Home software te installeren zodat wij het probleem correct kunnen onderzoeken.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Kan ik mijn modem daarom ff uit de meterkast roppen en ff aanzetten ( alleen netsnoer ) en dan ff met een plantenspuit erin , stukk })

Is dit een goed idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
ik heb ook een mailtje gestuurd, maar krijg een ander bericht.
ik ben eigenlijk best tevreden over de snelheid van nu. maar aangezien het verhoogd wordt is het wel handig om een motorolla modem te hebben.
khep breedband omgeving Almelo.

dit was mijn e-mail:
"we hebben hier een com21 modem, ik las dat ze werden ingeruild.
maar hoe gaat dat? krijg ik automatisch een motorolla modem?"

dit @home zijn antwoord: :D
"Geachte heer, mevrouw Luuk,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internetsnelheid. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio waar u woont, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen.

U dient uw huidige modem terug te sturen in de meegeleverde retourdoos.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice"

wel een beetje vaag; ik heb geen snelheids-metingen meegestuurd en ik ben niet ontevreden met de snelheid.

ben iig blij dat ze wel een andere modem opsturen :9~

nog even een test resultaat:
(Overgenomen op Sun Jun 20 2004 om 15:05:19 UTC+0200)

Download : 360.1 KByte/sec
Upload : 51.9 KByte/sec
Connection : 796.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

[ Voor 31% gewijzigd door BlackLion op 20-06-2004 15:04 . Reden: testresultaat added ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.