Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
De titel spreekt voor zich :P

Voorgaande topics zijn:
Het grote @home problemen topic
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 2][/rml]
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 4][/rml]

Let even op dat de algemene policy ook híer geldt: geen trolls/flames/whatever. Je mag best je mening kwijt, maar onderbouw 'm dan wel.

Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd.
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 07:24 . Reden: blue blue blue blue blue :P ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

niet zozeer een probleem maar eerder de oplossing van een oude. mijn studentenhuis had ooit (maart 03 gekocht) de oude versie van de sweex broadband router (ser# LB...20) en die was instabiel icm de com21 modem die we hier hebben van @home. ik weet niet of dit bij andere routers ook zo is maar dat gold iig voor ons wel. binnen een jaar dus geruild bij het verkooppunt (funprice, mag worden gezegd, deden ze netjes) voor de nieuwe versie (ser# LB...21) die het vervolgens wel stabiel deed. misschien een tip voor andere eigenaren van zo'n router die ook instabiliteitsproblemen hebben...

ps: wij hebben nu een SMC barricade broadband router (wederom van funprice, wederom mogen ruilen) omdat die nieuwe versie sweex niet alle typen VPN op kon zetten (iets wat de oude versie wel kon)..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:58

Robtimus

me Robtimus no like you

The_Scarabial schreef op 25 februari 2004 @ 22:00:
ik ga ook overstappen op adsl, maar ik heb klein vraagje: Moet je nu al die kastjes weer van de muur slopen of moet je alleen het modem terugsturen.
Dat staat in de brief van @Home die je krijgt, maar het is dus alleen het modem met adapter / stekker.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
in het vorige topic hadden 2 mensen een probleem met de dns servers; meer mensen last van? (ik heb er nl al een hele tijd geen last van gehad)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Is nu alweer opgelost. Maar het was inderdaad vrij hardnekkig voor ~ 3 uur (gisteravond van 22:00 t/m 1:00u voorzover ik weet)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
*zucht*
Ik heb dus @home opgezegd, krijg ik onderstaand mailtje:
Geachte heer *koelkast*,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij betreuren uw beslissing om de overeenkomst met @Home te bekindigen.

-knipperdeknip -------- 8< -----------------------

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze portal via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Bekindigen?
Geonformeerd?

Slordig, die spelfouten. Bovendien wordt met geen woord gerept over de uitgebreid beschreven redenen van de opzegging |:(

*zucht*

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijken me geen spelfouten, maar eerder een mailprogramma dat niet helemaal lekker werd. Op beide plekken staan namelijk tekens met een trema (resp ë en ï), maar kennelijk gaat jouw emailprogramma daar niet helemaal lekker mee om. Dit soort rare dingen heb ik namelijk wel vaker gezien.

En waarom moeten ze op de reden ingaan? Je zegt toch op, en ze bevestigen dat. Moeten ze soms op hun knieen om je te smeken om te blijven ofzo? :?

Virussen? Scan ze hier!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:12
Ik heb nu net 2 uur Proef@home BREEDBAND
Ja breedband. theoretisch hoor ik snelheden van 200 kb per seconde te kunnen verwachten, maar ik kom niet verder dan 40 :(. Het is een Motorola modem, en een E-Tech Kabelroutertje.

Verwijderd

Mennuz schreef op 26 februari 2004 @ 20:53:
Ja breedband. theoretisch hoor ik snelheden van 200 kb per seconde te kunnen verwachten, maar ik kom niet verder dan 40 :(. Het is een Motorola modem, en een E-Tech Kabelroutertje.
Wat is dit nou voor onderbouwing >>??

En jij hoort trouwens theoretisch 320 KB/s (2560 kbps) te halen ... en geen 200 KB/s.

Dussem, rag eerst die router er is tussen uit en dan weer komen zeuren en liefst een beetje onderbouwd! Blijft het 40 dan even de helpdesk bellen want dan hebben ze je hoogstwaarschijnlijk te laag ingeschaald!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 21:07 ]

Verwijderd

Zit je niet toevallig op een Basis account?
Want de Max snelheid is van basis 39 Kb!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 18:01
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 21:05:
[...]

Zit je niet toevallig op een Basis account?
Want de Max snelheid is van basis 39 Kb!
Denk het wel
Gewoon even bellen
Dan zetten ze de goede firmware on de modem en klaar is hij

Verwijderd

Gaat dat met Firmware?

/me gaat hopelijk binnekort van Basis naar Breedband :):):)

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:12
Bedankt, denk dat dat het is. Ik moest ze vandaag bellen omdat ze vergeten waren de firmware erop te zetten :+. Ik hoop dat het zo makkelijk gaat, want het was me wel weer een avontuur, kabel installeren :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 21:27:
Gaat dat met Firmware?

/me gaat hopelijk binnekort van Basis naar Breedband :):):)
Ja, firmware>?

Lijkt mij niet hoor, modem = modem ! Gebeurd vanuit @home zelf heeft geen knal met je firmware te maken van je modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Ff mailen met de helpdesk - dan staat je modem verkeerd ingesteld.. 40kB geld voor Basis abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Sjeez, mijn random disconnects zijn nog lang niet over. Zopas hardnekkig enkele minuten geen internet, en door de hele dag vandaag ook een paar keer weer zoiets. Ja ik weet het, heb het al eerder vermeld, maar ik raak nu wel erg gefrustreerd door de slechte verbinding. :'( Ik klaag zelfs zo erg tegen mijn vrienden dat ze me bijna smeken in vredesnaam te overstappen naar Demon! Een vriend woont in dezelfde stad (Groningen) en heeft er nooit last van, arghl!

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
is die testserver nu up of down? ik probeer al een paar dagen, maar krijg helemaal niks (behalve timeouts dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Laatst online: 09:25
LiquidSmoke schreef op 28 februari 2004 @ 16:45:
is die testserver nu up of down? ik probeer al een paar dagen, maar krijg helemaal niks (behalve timeouts dan)
Up.. Maar drukdrukdruk he. Vooral connecten is lastig, als je er eenmaal opzit loopt ie wel oké (op enkele timeouts na). Je moet een programma hebben wat wel elke minuut of elke 30sec weer probeert te connecten.

edit.. Sowieso is zaterdagmiddag natuurlijk niet de beste tijd he :P Maar bij mij komt ie er meestal wel binnen een minuut of 10 op.

[ Voor 14% gewijzigd door DIJK op 28-02-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Eergisteren deed ie 't prima, althans.. de retentie en snelheid waren dik in orde. Wel hier en daar nog wat instabiel (soms zat ie ineens vol). Gisteravond kon ik er echter totaal niet meer opkomen, terwijl hij nog wel te pingen was. Vandaag nog niet getest.

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 28-02-2004 16:56 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die testserver wel een vooruitgang , maar niet dat je zegt van jippie.
Ik vind hem toch niet goed , alles wat gepost word op een bepaalde dag komt gewoonweg incomplete aan.Wacht je dan 2 dagen staat er een gedeelte wel compleet op maar niet helemaal.

De snelheid is wel goed te noemen 400-450KB met breedband , maar wel tussendoor veel time-outs verbinding weg , dat is wel jammer.

Ook kom je op bepaalde momenten er niet op , dit is ivm de drukte te maken omdat vele hoe een gek gaan leechen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die last hebben van een wegvallende @home verbinding? Hier in Den Bosch word ik er gek van. Probleem zit niet in mijn router, krijg het zowel bij dynamisch ip als handmatig ingevuld ip. Heb mijn router al een aantal malen gereset ook.

Volgens ipconfig is mijn gateway 217.120.32.1 en zijn mijn dns'n 213.51.129.169 en 213.51.149.169.

Ben benieuwd of meer mensen met dit probleem hebben. Hoop iets te horen, thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft die upload-verhoging nou??? Die zou in februari doorgevoerd worden, en morgen is het dus maart.

Morgen ga ik @home opzeggen en een ADSL-abo aanvragen. :|.
Heb eerlijk gezegd genoeg van deze klote-provider. Een bedrijf dat de eigen beloftes keer op keer niet waar maakt, neem ik niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 13:33:
Waar blijft die upload-verhoging nou??? Die zou in februari doorgevoerd worden, en morgen is het dus maart.
Nee hoor, nergens is gezegd dat het in Februari zou gebeuren. Op 9 februari is er een statement gedaan "binnen een maand". Ze hebben dus gewoon nog tot 9 maart de tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 18:57
Ik heb hier via de RuG een kabelverbinding liggen, maar die is de laatste tijd errug brakjes :( Hotmail duurt enkele minuten, Fok! duurt ruim een minuut, TNet dan gelukkig maar een seconde of tien...

D/l met mac 30 kb per sec (heb via RuG 512 kbps -> 512 / 8 = 64 kb per sec)

Weet nie waar het aan ligt, tot een maand geleden was ik redelijk tevreden... :?

[off topic]Heej Wildhagen, lang niet gezien.. Jij bent nog net zo'n mierenneukertje als altijd he? :P[/offtopic]

[ Voor 15% gewijzigd door B-Force op 02-03-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wildhagen schreef op 29 februari 2004 @ 13:38:
[...]

Nee hoor, nergens is gezegd dat het in Februari zou gebeuren. Op 9 februari is er een statement gedaan "binnen een maand". Ze hebben dus gewoon nog tot 9 maart de tijd.
en jij gelooft daarin? zonder een officiele aankondiging?
ik moet het eerste met eigen ogen zien, dan geloof ik het pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

wildhagen schreef op 29 februari 2004 @ 13:38:
[...]

Aha , dus jij neemt zegmaar aan dat ze zonder veel marketing geblaat zomaar op 9 maart de knop om zullen draaien ? :D

Dus binnen nu en 8 dagen ? :) sja, zou leuk zijn , maar ik geloof er niets van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Laatst online: 22-09 11:54
Klubbheads schreef op 02 maart 2004 @ 00:10:
[...]

Aha , dus jij neemt zegmaar aan dat ze zonder veel marketing geblaat zomaar op 9 maart de knop om zullen draaien ? :D

Dus binnen nu en 8 dagen ? :) sja, zou leuk zijn , maar ik geloof er niets van :P
Tja kgeloof het ook niet echt, maar hier staat dat ze het gaan doen. Maar Essent en @Home kennende zal het wel weer langer gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
[knocks on wood]

Ik heb eigenlijk nog nooit vreemde problemen gehad met @Home.. In het afgelopen anderhalf jaar heb ik één keer een IP-Adres wijziging gehad, een halve dag geen verbinding en een paar keer een DNS Server wijziging. Mag niet klagen. Echter wel jammer van de trage upload en het dichtzetten van poort 25..

Ik (en mijn buurman) zijn nog atijd tevreden

[/knocks on wood]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zork99999
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 10:49
py.mosjuh schreef op 26 februari 2004 @ 08:39:
niet zozeer een probleem maar eerder de oplossing van een oude. mijn studentenhuis had ooit (maart 03 gekocht) de oude versie van de sweex broadband router (ser# LB...20) en die was instabiel icm de com21 modem die we hier hebben van @home. ik weet niet of dit bij andere routers ook zo is maar dat gold iig voor ons wel. binnen een jaar dus geruild bij het verkooppunt (funprice, mag worden gezegd, deden ze netjes) voor de nieuwe versie (ser# LB...21) die het vervolgens wel stabiel deed. misschien een tip voor andere eigenaren van zo'n router die ook instabiliteitsproblemen hebben...

ps: wij hebben nu een SMC barricade broadband router (wederom van funprice, wederom mogen ruilen) omdat die nieuwe versie sweex niet alle typen VPN op kon zetten (iets wat de oude versie wel kon)..
hmm mischien heeft belkin daar ook last van...
Online game is gewoon niet om uit te houden.. van ping 19 naar 200 en dat zo de hele tijd door. Zonder router btw is het hetzelfde liedje dus of het nu echt aan de router ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:33
Hey , efe beetje offtopic , maar er moet ergens zo`n 100mb file zijn die je ken downloaden van een xs4all server zodat je je snelheid kan testen. kan iemand die link even plaatsen want ik ken hem niet meer vinden .

En ik vind speedsuite.net niet zo betrouwbaar qua download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300kb/sec !
best netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het probleem bij mij van @home is op een enkele keer na niet de snelheid geweest maar puur dat de ping soms verschrikkelijk is én dat de verbinding random heel even weg is. Ofwel, online gamen is mogelijk maar je hebt werkelijk totaal geen 'zekerheid' of je weer van een server wordt gekicked of niet. Heb al heel wat wedstrijden hierdoor zien wegvliegen :/

Wanneer ik mogelijk ga verhuizen binnen hopelijk niet al te lange tijd, dan moet ik een keuze maken tussen @home/kabel en ADSL. Qua stabiliteit lijkt me adsl beter maar heb er weinig ervaring mee. Ook die 50 euro die @home vraagt voor kabel is beetje te gortig imo.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor die kleine 50 euro heb jij nergens zo snelle download. je wilt toch minimaal op 200 kb/s blijven en een upload van 80 KB :>

zit je bij de goeie provider op 55 euro (7 euro meer als @home) Maar dat is net wat mijn moeder weer net niet wil uitgeven :(

Maar wanneer zoiets gebeurt dat het onder de prijs van @home komt zullen er waarschijnlijk meer klanten zijn die @home de deur uitdoen indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik vroeg me af of er eigenlijk nog mensen zijn die de newsserver van @home actief gebruiken voor binaries?

Ik kan al weken niets meer downloaden.
Headers gaan nog wel, maar als ik daadwerkelijk iets wil downen dan krijg ik ofwel wrong article size of article not on server.

Het gaat me er vooral om of dit een lokaal probleem is, of dat iedereen er last van heeft.
Dit probleem ligt dus niet aan mijn PC want ik heb al verschillende news-clients gebruikt
ik zit in Venlo.
En ja ik weet dat het altijd al slecht was met de @home servers en dat ik maar een pay account moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 30-08 07:37
Omgf net een storing achter de rug van @home....... van anderhalve dag!!!! 8)7
Eerst gisterochtend de TV en internet, gisteravond laat deed de TV het weer en sinds vanmiddag een uur of twee kan ik weer internetten.

@home....... Als u een klacht heeft, dan moet u deze maar even e-mailen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Fantomas schreef op 04 maart 2004 @ 19:29:
Ik vroeg me af of er eigenlijk nog mensen zijn die de newsserver van @home actief gebruiken voor binaries?

Ik kan al weken niets meer downloaden.
Headers gaan nog wel, maar als ik daadwerkelijk iets wil downen dan krijg ik ofwel wrong article size of article not on server.

Het gaat me er vooral om of dit een lokaal probleem is, of dat iedereen er last van heeft.
Dit probleem ligt dus niet aan mijn PC want ik heb al verschillende news-clients gebruikt
ik zit in Venlo.
En ja ik weet dat het altijd al slecht was met de @home servers en dat ik maar een pay account moet nemen.
ik maak idd nog actief gebruik van de @home binaries.
mijn mening:
- erg veel incompleed
- erg lage retentie
- erg snel :9

ik haal tot 400kb/sec van de @home newsservers. Ik download redelijk veel dvd's enzo, en de part-files die ik mis haal ik van mijn payserver 8)
ik gebruik btw newsbin pro; echt ideaal. als primary server haalt hij alles van @home vandaan, en allen de part-files die @home mist haalt hij van mn payserver :*)

overigens is de retentie van de testserver van @home erg goed; alleen vooral de laatste dagen is hij erg traag (enkele kb's per seconde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat het lange tijd goed gegaan was was vandaag de dns server weer down. Het was al zo lang gelden, dat ik gewoon weer op de standaard dns server zat. Ik kreeg dus toen ik de computer opstartte 'The page cannot be displayed' dus dacht eventjes dat @home down was om de verhoging erin te gooien, maar helaas :(

Dns werkt overigens weer, al is het halve bak. Sommige grote sites kan ik echter niet of nauwelijks bezoeken (apple, imdb, dmoz, nu) terwijl 95% van de sites wel gewoon inlaad en de down & up snelheid gewoon als normaal is. Beetje vaag vind ik (getest op 2 pc's en 4 browsers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien kunnen we de petitie ondertekenen bij troubles@home
>:)
http://www.troublesathome.../868/4688.html?1078555265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die zogenaamd belofte van 9 februari betreft ("binnen een maand verhoogt @Home de upload snelheid").... vorige week zei een medewerker van @Home (in reactie op een snelheidsverhoging van Casema) opnieuw: "binnen een maand verhoogt @Home de upload snelheid".

De 'deadline' voor de upload is dus weer een maand vooruigeschoven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

Alieunited schreef op 04 maart 2004 @ 20:01:
@home....... Als u een klacht heeft, dan moet u deze maar even e-mailen :?
lol :) zeiden ze dat terwijl jij geen internet had?? :?

ik heb verder gelukkig haast geen problemen met mijn @home verbinding. Wel vind ik het wel minder dat ze geen duidelijkheid geven over die upload verhoging.

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Ik heb die petitie op troublesathome.nl maar getekend, maar of het helpt :?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

@home geeft geen ene reet om zijn klanten, je kan klagen wat je wilt.
ik had bijv. al een paar mails verstuurd ivm met de upload verhoging en ik vraag er nadrukkelijk naar dat ze niet met een standaard bericht moeten replyen, maar elke keer doen ze een copy paste actie en het probleem is daarmee meteen opgelost voor hun. Zo werkt het dus bij @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit fantastische nieuws (uhuh) heeft iedereen natuurlijk al gezien ?

http://www.webwereld.nl/nieuws/17970.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

In september klaar, da's wel heel wat anders dan begin 2004 of Q1.
Gelukkig ben ik nu vrijwel van ze af, ik wacht nu tot ze gaan zeiken dat ze mijn modem niet hebben ontvangen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 24-09 09:05
Fuzz10 schreef op 09 maart 2004 @ 10:15:
Dit fantastische nieuws (uhuh) heeft iedereen natuurlijk al gezien ?

http://www.webwereld.nl/nieuws/17970.phtml
Ik lees 't net ja.
Maarja, het zou ook te fantastisch voor woorden zijn als @home haar belofte eens zou nakomen. Dát zou pas een uitzondering zijn ...
Ook heel leuk om te lezen dat ze in die hele maand dus nog helemaal niet zijn begonnen ...

Helaas is in mijn wijk in Maastricht nog geen redelijk alternatief. Demon ADSL - het enige betaalbare alternatief - is hier niet verkrijgbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door RoelJewel op 09-03-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

IceManX schreef op 09 maart 2004 @ 10:16:
In september klaar, da's wel heel wat anders dan begin 2004 of Q1.
Gelukkig ben ik nu vrijwel van ze af, ik wacht nu tot ze gaan zeiken dat ze mijn modem niet hebben ontvangen.
Als je na een bepaalde datum lid bent geworden dan is het modem jouw eigendom. Ik meende sinds september 2003.

Ik zelf ben per eind oktober 2003 abonnee geworden en ik heb m;n abo per 01-02 2004 opgezegd vanwege een verhuizing. Dus ik ben slechts ruim 3 maanden abonnee geweest maar ik heb wel een mooi Motorola modempje :D

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

DJ^ schreef op 09 maart 2004 @ 10:22:
[...]

Als je na een bepaalde datum lid bent geworden dan is het modem jouw eigendom. Ik meende sinds september 2003.

Ik zelf ben per eind oktober 2003 abonnee geworden en ik heb m;n abo per 01-02 2004 opgezegd vanwege een verhuizing. Dus ik ben slechts ruim 3 maanden abonnee geweest maar ik heb wel een mooi Motorola modempje :D
Ik ben was dus al sinds 2002 abo, dus moest hem wel opsturen. Mooi wel eventjes nog die USB en STP kabels uit de doos gehaald (was helemaal vergeten dat die erin zaten). Ik moet alleen maar het modem en stroomkabel opsturen, ze mogen blij zijn dat ik het wandplaatje en de CD-rom meestuur.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hahaha

Heerlijke soap is dit aan het worden ....

En dan hebben we straks 256kbit up ... whoopty friggin'doo.....

http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 14-08 10:07
Upstream snelheid @Home Breedband

Geachte @Home Breedband abonnee,

@Home begint deze week met het verhogen van de upstream snelheid van @Home Breedband. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. Dit betekent dat voor een aantal abonnees de hogere upstream snelheid nog niet direct beschikbaar zal zijn.

Ook voor u geldt dat de hogere upstream snelheid nog niet altijd beschikbaar is. De snelheid van zowel de upstream als van het downloaden is afhankelijk van een aantal factoren. Een verklaring hoe dit kan en antwoorden op andere, veel gestelde vragen vindt u op help.home.nl/snelheid.

@Home zal de upstream snelheid zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 september 2004, voor alle @Home Breedband abonnees hebben aangepast.

Mocht u meer informatie nodig hebben kunt u kijken op help.home.nl/snelheid. Hier staat ook beschreven hoe u kunt reageren.

De verhoging van de upstream snelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag van het @Home Breedband abonnement.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is er iemand die zin heeft om de DNS-servers te schoppen?

Damn... aan de snelheid te zien lijkt het wel of de bits van de DNS per postduif worden aangevoerd. En dan verongelukt de helft van de postduiven ook nog op de snelweg ook ofzo, er ontbreken nog wat bitjes. Of zijn die postduiven vertraag en komen ze nu in de verkeerde volgorde binnen ofzo? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wildhagen schreef op 10 maart 2004 @ 20:10:
Is er iemand die zin heeft om de DNS-servers te schoppen?

Damn... aan de snelheid te zien lijkt het wel of de bits van de DNS per postduif worden aangevoerd. En dan verongelukt de helft van de postduiven ook nog op de snelweg ook ofzo, er ontbreken nog wat bitjes. Of zijn die postduiven vertraag en komen ze nu in de verkeerde volgorde binnen ofzo? :?
de DNS servers zijn idd weer lekker traag,

probeer 213.227.141.10 en 213.227.130.5 gewoon :) lekker snel en 99,99% up

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
en het is weer zo ver: regio Den Bosch plat, ik kan niet pingen naar mijn thuisrouter of verbinden via telnet/vpn.

Der staat niks op @home portal, misschien iets te maken met komende uploadverhoging :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kreeg vanochtend een meel van @home binnen waar ik nogal over twijfel...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Dear user of "Home.nl" mailing  system,

Your e-mail account  will  be disabled  because of  improper 
using in next three days,  if you are still  wishing  to  use it, 
please, resign  your account information.

Further details can be obtained from attached  file.

For  security purposes  the attached  file  is password protected. 
Password is "17228".

Sincerely,
    The Home.nl team

Er hing nog een zipfile aan, Readme.zip, met een executable erin. Ik vermoed dat dit een virus-/spammail is. Iemand al eerder zoiets gehad? Ik heb al een mail naar @home zelf gestuurd, maar nog geen antwoord (uiteraard).

[ Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 14-03-2004 11:56 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Brabo-Joossie schreef op 14 maart 2004 @ 11:55:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Dear user of "Home.nl" mailing  system,

using in next three days,  if you are still  wishing  to  use it, 
please, resign  your account information.

Further details can be obtained from attached  file.

For  security purposes  the attached  file  is password protected. 
Password is "17228".

Sincerely,
    The Home.nl team

Er hing nog een zipfile aan, Readme.zip, met een executable erin. Ik vermoed dat dit een virus-/spammail is. Iemand al eerder zoiets gehad? Ik heb al een mail naar @home zelf gestuurd, maar nog geen antwoord (uiteraard).
Dat is één van de varianten van het Bagle-virus.

Meer info: [rml][ VirusAlert] Bagle varianten lijken o.a. van ISP af te komen[/rml]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

OK, shift-DEL, dus. Thanx!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 19-09 00:01
Betreft dat virusmailtje... --> @home heeft hier enkele weken geleden al een ALERT over gegeven dat deze mails nep waren. :z ;)
Devian schreef op 14 maart 2004 @ 12:00:
[...]
mischien dat je onder een steen hebt gewoont en het 20 pagina's tellende topic gemist hebt over de @home upload verdubbeling? ;)
[rml][ @Home] Verhoging upload naar 256kbit[/rml]
Hij wist al dat het zou gebeuren had alleen niet goed gelezen wat er bij het tabelletje stond dat als je er niet in stond je voor 24 maart aan de beurt was.

[ Voor 63% gewijzigd door Gody op 27-05-2004 14:03 . Reden: toevoegingkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Mensen, let aub op de policy zoals die al de hele serie van deze topics geldt (en ook in de startpost is opgenomen): GÉÉN speedtest/downloadsnelheden posts. Dat is van die nutteloze informatie waar niemand wat mee kan. Ik heb weer een hele serie posts verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Brabo-Joossie schreef op 14 maart 2004 @ 11:55:
code:
1
2
using in next three days

Als je die email goed leest veraad het virus zich zelf al, improper using in next three days ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik kreeg hem vanmorgen als ex abo ook (sinds 1 maart), maar je had heel goed kunnen doorhebben dat het nep was: @Home stuurt altijd (iig bij mij) in het Nederlands, geen Engels. Ook het "management@home.nl" die het bij mij had verstuurd was natuurlijk een inkoppertje; zoiets krijg je eerder van support@.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IceManX schreef op 14 maart 2004 @ 14:22:
Ik kreeg hem vanmorgen als ex abo ook (sinds 1 maart), maar je had heel goed kunnen doorhebben dat het nep was: @Home stuurt altijd (iig bij mij) in het Nederlands, geen Engels. Ook het "management@home.nl" die het bij mij had verstuurd was natuurlijk een inkoppertje; zoiets krijg je eerder van support@.
Plus dat @Home, of welke ISP dan ook, natuurlijk geen .EXE's/.ZIP's/executables in het algemeeen gaat rondsturen, en al helemaal niet met password erop ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

@Brabo-Joossie

mag ik even zeggen dat ik het diep triest vind dat je een mailtje naar de helpdesk van @home stuurt als je een virus krijgt... als je een "beginnende computergebruiker" bent draai dan een virusscanner...

Een virus brengt al veel extra werk met zich mee voor een helpdesk, en dan gaan mensen als jij er nog een schepje bovenop doen...

Sorry voor de ietwat flamerige reactie, maar ik heb zelf op een helpdesk gewerkt. Dit soort mensen kon je dan wel afschieten...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ahum... Ik werk ook op een helpdesk, amigo, en ik heb er als klantvriendelijk persoon helemaal geen problemen mee om dit soort vragen te ontvangen.

Het spijt me dat ik geen tijd genoeg heb (en zin bovendien) om iedere drie uur op internet te zoeken of er niet toevallig nieuwe virussen zijn opgedoken die zich voordoen als mails van @home. Ik heb van die jongens al eens een Engelse mail gehad met een soortgelijke strekking (inderdaad niet letterlijk hetzelfde, maar leek er wel op). Persoonlijk weet ik het liever zeker, en dat dan van vier verschillende kanten, dan dat ik het niet zeker weet en daarmee een virus op m'n pc binnen haal.

Excuse me for living...

En als je niet wilt flamen, hou het dan voor je. Ik heb er geen behoefte aan om door een wildvreemde op m'n vingers getikt te worden over iets dat ik niet zeker weet.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

@Home gaf al aan, dat voor de breedband abo's onder ons de upload twee maal verhoogd zou worden: 1 maal gratis (is in sommige plaatsen blijkbaar al doorgevoerd), en 1 maal later dit jaar voor hen die bereid waren er meer voor te betalen.

Weet iemand toevallig hoeveel meer we daar dan voor moeten betalen?

[ Voor 14% gewijzigd door RMYuma op 15-03-2004 02:45 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed Nieuws :)

Ik ben een @ home gebruiker uit Enschede en ik kan vertellen dat de snelheidsverhoging hier sinds heden is doorgevoerd, sinds gisteren ergens volgens mijn huisgenoot. Ik zat op dat moment in Hengelo en daar was nog geen verhoging merkbaar, maar idd, hier hebben we nu een up van 32 Kilobyte :)

@home doet dus iig iets goed op 't moment, ze zijn namelijk serieus begonnen met de upload verhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Ja, begonnen. :)

Het com21 trekt het geloof ik niet zo heel erg goed. Alleen in de ochtend wordt er 29kb/s ofzo gehaald. 's Middags en 's avonds zakt de upload in.

Maar ze hoeven ook nog niet de snelheid te garanderen. In dit geval (Haren(gn)) pas 24 maart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

4hp schreef op 15 maart 2004 @ 15:09:

Het com21 trekt het geloof ik niet zo heel erg goed. Alleen in de ochtend wordt er 29kb/s ofzo gehaald. 's Middags en 's avonds zakt de upload in.

Maar ze hoeven ook nog niet de snelheid te garanderen. In dit geval (Haren(gn)) pas 24 maart. :)
Dat is ook niet waar. Ze hebben gezegd dat ze voor 24 maart alles drivers en software van hun systemen zo zouden aanpassen dat voor iedereen theoretisch 32KB/s te behalen is. Echter is het zo dat ze pas ergens in september het netwerk gaan aanpassen in Groningen e.o. (dus ook Haren) zodat ze ook 32KB/s kunnen garanderen. Nou ja, gemiddeld overdag lijkt de upload nu al wel hoger te liggen (al is het overdag geen 16KB/s) dan het was. We zullen zien wat @home er verder van gaat bakken.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4hp schreef op 15 maart 2004 @ 15:09:

@Home heeft nog nooit een upload snelheid gegarandeerd, ik denk ook niet dat de nieuwe snelheden gegarandeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Gisteravond viel mijn internet zomaar uit, dus ik dacht zal vast wel onderhoud zijn.
Maar mijn internet doet het niet meer achter een E-tech router (Beige) 4 poorts. Dus
een directe verbinding werkt wel.
De router is iig niet kapot gelukkig. Ik heb zonet alle instellingen: ip, dns, gateway etc.
handmatig ingesteld. Ook heb ik al gerest en een firmware update gedaan en dat mocht ook niet baten :(
Heeft @home aan mijn router zitten kloten, zodat ik nu niet meer via een router kan internetten? Wie heeft dit probleem ook of weet een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op 15 maart 2004 @ 16:55:
Gisteravond viel mijn internet zomaar uit, dus ik dacht zal vast wel onderhoud zijn.
Maar mijn internet doet het niet meer achter een E-tech router (Beige) 4 poorts. Dus
De router is iig niet kapot gelukkig. Ik heb zonet alle instellingen: ip, dns, gateway etc.
handmatig ingesteld. Ook heb ik al gerest en een firmware update gedaan en dat mocht ook niet baten :(
Heeft @home aan mijn router zitten kloten, zodat ik nu niet meer via een router kan internetten? Wie heeft dit probleem ook of weet een oplossing.
Kan je wel via de pc's het admingedeelte van de router benaderen (192.168.1.1)?

@home kan niet aan je router zitten omdat je er een admin wachtwoord op hebt staan. Daarnaast zullen ze daar echt geen tijd en zin in hebben, een router is ook toegestaan bij @home.

Ik zit te denken aan een defecte router en als hij nog wel werkt (bestanden delen e.d.), dan staat waarschijnlijk de dns server aan en heb je vaste ip adressen gebruikt voor je pc's? Of toevallig een pc met een vast ip adres gekoppeld aan de router die dns gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=20245301,noline]Gody schreef op 14 maart 2004 @ 12:01

In Rosmalen is vannacht de upload verdubbeld. Ook de connections zijn van ~500 naar ~950 gegaan. De ping blijft momenteel nog rond de 30. Lekker dus allemaal :)
Mijn upload hier in vught is ook naar 32 KB gegaan alleen aan die 900 down zal ik nooit komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
O.D.Smolik schreef op 15 maart 2004 @ 16:55:
com21 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 22:15

Jentae

Houdt van aglets.

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 00:02:
[...]

Mijn upload hier in vught is ook naar 32 KB gegaan alleen aan die 900 down zal ik nooit komen denk ik.
Dat ging ook niet om de downloadsnelheid in kB/s maar om het aantal connecties per minuut.

En hier in Den Bosch (5237 NR) is de upload nog steeds maar 14,5 kB/s gemiddeld... :'(

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

@home heeft maar eens weer goed werk verricht. S'avonds als er NIEMAND meer via @home internet, dan haal ik 25-26KB/s. Dat is dus zo om 3-4 uur smorgens, meestal slaap ik al tegen die tijd dus ik heb daar geen fuck aan.
en overdag als er een paar mensen in nederland via @home gaat internetten, zakt mij upload dramatisch, denk aan 9-10KB/s.

Ben in het bezit van een Com 21 moden, degene die motorola's hebben, hebben volgens mij daar minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:57
Bij mij (Enschede, COM21) is het helemaal kut sinds de uploadverhoging. Meerdere keren valt het internet uit (alle lampjes op kabelmodem branden voluit - groen, niet knipperend), overdag haal ik ipv m'n gebruikelijke upstream van 14KB nog maar een KB of 8. Snachts haal ik de 25 wel. Jee. Iemand die in dezelfde flat zit met een Motorola haalt continu die snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
nah hier in den bosch (5224GE) valt het een keer allemaal mee, smiddag's is de up rond de 20Kb/s, maar het is nu goed te doen.

De download ligt nu ook weer een stuk hoger (400 Kb/s+) maar is nog steeds neit wat het geweest is.

Mocht @home later komen met een kleine bijbetaling (>7,50e) voor een 512Kbit upload, dan doe ik dat meteen.

Echt uitvallen heb ik geen last van, wel soms ffkes een halve een minuut een black-out, maar dit is het eerste sinds lange tijd wat de goede kant op lijkt te gaan!

Mail heb ik nog zo mijn twijfels over, volgens mij komt 99,9% wel aan (heen en terug), maar af en toe lijkt het alsof je iets mist (of lijkt dat maar door het wachten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb verdulle sinds dat COM21-vod geupdate zou zijn, geen fatsoenlijke verbinding meer... :(
Upload zo'n 4 tot 6k en dowload tussen de 40 en de 60 (uiteraard via SpeedTest). Ik ga vanavond ff testen met een kale pc en zonder m'n router er tussen... Ben al weken aan het denken om toch maar eens ADSL te nemen, maar ik wilde de upload-verhoging afwachten. Stom stom stom...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Brabo-Joossie schreef op 16 maart 2004 @ 13:23:
Ik heb verdulle sinds dat COM21-vod geupdate zou zijn, geen fatsoenlijke verbinding meer... :(
Upload zo'n 4 tot 6k en dowload tussen de 40 en de 60 (uiteraard via SpeedTest). Ik ga vanavond ff testen met een kale pc en zonder m'n router er tussen... Ben al weken aan het denken om toch maar eens ADSL te nemen, maar ik wilde de upload-verhoging afwachten. Stom stom stom...
De upload verhoging zal pas 24 maart afgerond zijn. Mischien toch nog een paar dagen wachten?

Ik ben ook een Com21 slachtoffer, wordt hier constant dorr een Motorola vriend uitgelachen omdat ik maar met 9Kbps 9KBps kan uppen. Ik hoop dat daar nog verandering in komt binnen de volgende dagen. Iig heb ik een mail naar support@home.nl geschreven waarin ik vraag om een Motorola, eens kijken wat ze daarvan vinden.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twisted_Bunny schreef op 16 maart 2004 @ 13:30:
[...]

De upload verhoging zal pas 24 maart afgerond zijn. Mischien toch nog een paar dagen wachten?

Ik ben ook een Com21 slachtoffer, wordt hier constant dorr een Motorola vriend uitgelachen omdat ik maar met 9Kbps kan uppen. Ik hoop dat daar nog verandering in komt binnen de volgende dagen. Iig heb ik een mail naar support@home.nl geschreven waarin ik vraag om een Motorola, eens kijken wat ze daarvan vinden.
Ik heb hiero nergens last van met mn Com21 modem. Vandaag zelfs de eerste keer sinds een jaar boven de 15kb/s uitgekomen namelijk 20kb/s 8) Maar 9kbps dat is net iets meer dan 1kb/s :? Is toch wel zeeeeer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
Ik zou er niet teveel op rekenen dat het met een COM21 veel beter wordt dan het nu is. Ik zie voor @home niet zoveel reden om nog es flink in het verouderde platform te investeren eerlijk gezegd.

Ik heb ook een Com21 btw. En het is niet zo slecht hier (down zo'n 400 kB/s up zo'n 20 kB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn vader in huis met @home budget, gaat de snelheid niet meer zoals het was, het is niet snel dat weet ik wel maar het gaat TE traag.
Downloadsnelheid is goed = 10kB/s.
Uploadsnelheid is niet goed = nog geen 2kB/s meestal 1,7kB/s.
Connection per minuut z'on 44connections/per minuut.
Tevens zijn er veel time-outs met ping naar verschillende site's, en de site's komen er übertraag te voorschijn (het is budget, maar het is sneller geweest).

Wat ik al heb gedaan.
-Router tussen weghalen.
-Andere drivers.
-Andere pc's.
-modem resettten.
-utp kabels vervangen.
-snelheid vergeleken met www.speedtest.nl
mijn conclusie is dat het gemiddelde upload 4kB/s is, en dat het connection per minuut rond de 300-400 ligt.

Volgens mij ligt het niet aan mijn kant, vroeger was het sneller, maar ik had het eerst afgewacht voor het zelfde geldt is het tijdelijk. En dat was het dus niet.
Iemand ervaringen? wat kan ik er aan doen?
Ik zat te denken aan ADSL, maar we hebben geen abbonement op KPN of zo.
en dat wil mijn vader ook niet. is Wanadoo ADSL direct een oplossing?
dat is een BBnedverbinding, moeten we daar ook een abbonement hebben voor spraak verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

DIJK schreef op 16 maart 2004 @ 13:51:
Ik zou er niet teveel op rekenen dat het met een COM21 veel beter wordt dan het nu is. Ik zie voor @home niet zoveel reden om nog es flink in het verouderde platform te investeren eerlijk gezegd.

Ik heb ook een Com21 btw. En het is niet zo slecht hier (down zo'n 400 kB/s up zo'n 20 kB/s)
400 kB/s... :9~ * Bra-Jo zwijmelt...
Dat heb ik volgens mij in m'n vierjarige "loopbaan" bij @sloom nog nooit gehad, zelfs niet in Den Beginne...

@ Twisted_Bunny: laat je ff de reactie van @H weten? Ben benieuwd, maar ik denk niet dat ze hier veel aan zullen doen. Ik ben er stiekem over aan het denken om maar eens een plens water over m'n COM21 te gooien, wie weet... >:)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
DIJK schreef op 16 maart 2004 @ 13:51:

Maar degenen di ehet eerste lid waren zullen dus de pineut worden als ze modems gaan omwisselen, volgens mij zijn ze dit al stukj ebij beetje aan het doen (mensen die gebeld worden of ze een ander modem willen)

Maar in mijn ervaring (buren e.d.) is die Motorola niet echt sneller, veelal is mijn Com21 sneller (400Kb/s+ down en nu overdag 25Kb/sup, snachts 30)

van mij mag het zo blijven, maar het platform waar die Com21 modems op draaien (docsys toch) heeft toch genoeg bandbreedte voor een nog hogere up/download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
LiquidSmoke schreef op 16 maart 2004 @ 14:53:
van mij mag het zo blijven, maar het platform waar die Com21 modems op draaien (docsys toch) heeft toch genoeg bandbreedte voor een nog hogere up/download?
In principe hebben die com21's (geen docsis!) nog wel genoeg mogelijkheden qua up en download uitbreiding. Maar voor zover ik weet is COM21 failliet en worden er geen nieuwe modems meer gemaakt. Daarom is het sowieso al een doodlopend spoor. En daarbij komt nog dat de eurodocsis standaard van o.a. de motorola's veel moderner, sneller (ook qua pings) en veel meer mogelijkheden heeft (zeker gezien vanuit @home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ok bedankt voor jullie hulp, het doet het inmiddels alweer! Waarschijnlijk deed de DHPC server moeilijk met mijn router of iets dergelijks :?
Ik had een Motorola icm een E-tech router V3 (beige).

[ Voor 9% gewijzigd door O.D.Smolik op 16-03-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op 16 maart 2004 @ 08:37:
[...]
Mocht @home later komen met een kleine bijbetaling (>7,50e) voor een 512Kbit upload, dan doe ik dat meteen.
[...]
dus jij hebt meer dan 7 euro 50 over voor nog een verdubbeling :?
dan kan je volgens mij net zo goed adsl nemen.....
ik hoop dat de verdubbeling iets van 4 of 5 euro kost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Inderdaad, 4 of 5 euro vind ik wel ok voor de verdubbeling. Maar eh... als ze bij mij de upload verdubbelen dan heb ik dan 18KBps :o

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Het was vandaag weer feest :(

Vanochtend lekker inetten , viel me op dat de response wat traag was. Even gepingt: niets aan de hand. Dacht ik dus. Want een paar minuten later kreeg ik time-outs enzo. Weer pingen: 75% packteloss.. Toch maar even de helpdesk gebeld , uiteraard ff modem reset enzo geprobeerd. Anyway , dat gedaan te hebben hebben ze mijn lijn gereset: Resultaat: 0,0

Nu is hij na een modem terugzetten naar fabrieks standaarden weer helemaal goed , maar desondanks ben ik er niet echt blij mee :(

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 11:20

chromeeh

the Gnome

Ik heb altijd het idee, dat als ik ga bellen met de Helpdesk wanneer m'n verbinding het niet doet, dat zodra ze m'n gegevens hebben ingevoerd dat dan spontaan m'n verbinding het wel weer doet.... Ik heb nu wel meer als 10x gehad :?
Vaak reset ik voordat ik bel altijd zelf een keer het kabelmodem, dat wil soms ook nog wel eens helpen, maar dat valt me iets te erg op :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik was zonet (uurtje terug) ook 3x even mijn verbinding kwijt. Modem kon niet online komen. Gewoon wachten is het beste, want met de helpdesk bel ik gewoon niet meer uit principe :/

Trouwens, ik heb nu Wanadoo ADSL als backup. Maar voordat ik daar echt gebruik van ga maken, zal ik die @home verbinding nog eens even flink belasten voor 't leechen. Soort van laatste loodjes voor @home ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft @home breedband aangevraagt!!!

Weet iemand hoe lang dat duurt? Wij moesten een emailtje sturen naar abonementswijziging@home.nl , maar ik weet niet of het met of zonder s moet, Dus heb ik het naar alle 2 gestuurt. Hoop dat ik snel breedband heb :):) want basis is echt veeeel te sloom!! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 18:49:
* Sneak0r heeft @home breedband aangevraagt!!!

Weet iemand hoe lang dat duurt? Wij moesten een emailtje sturen naar abonementswijziging@home.nl , maar ik weet niet of het met of zonder s moet, Dus heb ik het naar alle 2 gestuurt. Hoop dat ik snel breedband heb :):) want basis is echt veeeel te sloom!! :r
Het is abonnementswijziging@home.nl , dus met dubbel n ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, Typvoutje Hier :+. We hebben zelfs een woordenboek gepakt :x Om te kijken of we het goed typte ;)

Heeft er iemand nog ervaring met hoe lang het duurt?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:33
OKe , ik heb @home breedband en heb een com21 modem , ben al ruim 4 jaar lid.

Maar wat mij nu opalt is dat mijn download weer flink snel is , haal als ik nu iets download van ftp of http rond de 450 kb/s alleen die upload nog steeds he , overdag haal ik de 10 kb.s met moeite en snachts zit ik rond de 20 kb/s . Ik vind het toch een slechte zaak van @home dat het oude com21 netwerk achterblijf terwijl daar wel de klanten zitten die het langste lid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Galaxis schreef op 18 maart 2004 @ 21:17:
OKe , ik heb @home breedband en heb een com21 modem , ben al ruim 4 jaar lid.

Maar wat mij nu opalt is dat mijn download weer flink snel is , haal als ik nu iets download van ftp of http rond de 450 kb/s alleen die upload nog steeds he , overdag haal ik de 10 kb.s met moeite en snachts zit ik rond de 20 kb/s . Ik vind het toch een slechte zaak van @home dat het oude com21 netwerk achterblijf terwijl daar wel de klanten zitten die het langste lid zijn.
Tja , waarom zouden ze anders op het docsis zijn overgestapt als Com21 nog voldoende zou zijn :?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Simulated Zero schreef op 18 maart 2004 @ 21:26:
[...]

Tja , waarom zouden ze anders op het docsis zijn overgestapt als Com21 nog voldoende zou zijn :?
Omdat COM21 falliet is en ze geen COm 21 modems meer konden kopen? Com 21 kan iig makkelijk de 30KBps UP halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 20:17:
Heeft er iemand nog ervaring met hoe lang het duurt?
Tenzij je zelf een datum aangegeven hebt (bv 1e van de aankomende maand) wordt het meestal vrij snel omgezet. Dit kan dus binnen enkele dagen zijn.

Wel, als je een Com21 hebt, even het modem uit- en aanzetten zodat het aparaat de nieuwe instellingen ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Twisted_Bunny schreef op 18 maart 2004 @ 21:56:
[...]

Omdat COM21 falliet is en ze geen COm 21 modems meer konden kopen? Com 21 kan iig makkelijk de 30KBps UP halen
Tja , als het allemaal zo makkelijk zou gaan hadden ze het waarschijnlijk ook wel gedaan toch?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Simulated Zero schreef op 19 maart 2004 @ 00:25:
[...]

Tja , als het allemaal zo makkelijk zou gaan hadden ze het waarschijnlijk ook wel gedaan toch?
Wat ik bedoel is dat de Com 21 modem het techniesch gezien makkelijk haalt om met 30KBps de data te uploaden. Dat het netwerk daarachter daartoe (in sommige gebeieden) niet in staat is en dat het organisatorisch niet zo goed bij @Home geregeld is, dat is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Simulated Zero schreef op 18 maart 2004 @ 21:26:
[...]
Het ligt niet aan het type modem. Iig, niet alleen. Motorollas kunnen idd beter overweg met de beschikbare bandbreedte. Of anders gezegd, zitten elkaar minder in de weg bij het delen van de beschikbare bandbreedte. Dit merk je in snellere downloads en lagere pings.

Com21 modems zelf kunnen de gevraagde snelheden makkelijk aan, alleen dan moet de capaciteit van het netwerk het wel toelaten. En daar ligt het probleem.

Voor het downloaden met 300kB/s is een upload nodig van 10kB/s ivm met ACKs die terug gezonden moeten worden voor de ontvangen pakketjes. En als je die upload niet hebt, dondert je download snelheid in elkaar.

Als je (bijvoorbeeld) 12kB/s upload haalt, en je download een bestand, dan heb je dus nog maar 2kB/s over voor AL je overige internet verkeer. Dit is bij lange na niet toereikend. Zeker als je bedenkt dat surfen vrij inefficient is - voor huidige websites heb je zeker 16kB/s nodig om lekker te kunnen surfen.

Ook is het zo dat, om de stabiliteit van de verbinding te kunnen waarborgen, de verhouding download:upload rond de 4:1 moet liggen. Bij @home Breedband ligt dat rond de 368:16 (23:1).

Een elegante oplossing zou dus wezen als ze de download snelheid gingen beperken tot 256kB/s, en de upload gingen verhogen naar 64kB/s.

//info schaamteloos overgenomen van troubles@home
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.