Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft breedband :D:D

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 19 2004 om 11:17:38 UTC+0100)

Download : 332.1 KByte/sec
Upload : 28.8 KByte/sec
Connection : 1,209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

maar ik moest wel een de modem ressetten hoor !

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

lordsnow schreef op 19 maart 2004 @ 01:17:
[...]

Het ligt niet aan het type modem. Iig, niet alleen. Motorollas kunnen idd beter overweg met de beschikbare bandbreedte. Of anders gezegd, zitten elkaar minder in de weg bij het delen van de beschikbare bandbreedte. Dit merk je in snellere downloads en lagere pings.

Com21 modems zelf kunnen de gevraagde snelheden makkelijk aan, alleen dan moet de capaciteit van het netwerk het wel toelaten. En daar ligt het probleem.

Voor het downloaden met 300kB/s is een upload nodig van 10kB/s ivm met ACKs die terug gezonden moeten worden voor de ontvangen pakketjes. En als je die upload niet hebt, dondert je download snelheid in elkaar.

Als je (bijvoorbeeld) 12kB/s upload haalt, en je download een bestand, dan heb je dus nog maar 2kB/s over voor AL je overige internet verkeer. Dit is bij lange na niet toereikend. Zeker als je bedenkt dat surfen vrij inefficient is - voor huidige websites heb je zeker 16kB/s nodig om lekker te kunnen surfen.

Ook is het zo dat, om de stabiliteit van de verbinding te kunnen waarborgen, de verhouding download:upload rond de 4:1 moet liggen. Bij @home Breedband ligt dat rond de 368:16 (23:1).

Een elegante oplossing zou dus wezen als ze de download snelheid gingen beperken tot 256kB/s, en de upload gingen verhogen naar 64kB/s.

//info schaamteloos overgenomen van troubles@home
Ik ben nu alweer flink tevreden met de huidige ratio. Zelf heb ik gemeten dat als ik down met 360 kb/s dat mijn upload dan ongeveer 7-8 kb/s is. Mocht je 16 kb/s upload hebben is dat nog voldoende. Ik merkte zelf weinig van de verhoging kwa surfsnelheid. Ook niet bij het downloaden...

Ik ben het trouwens volledig met je eens wat betreft die 256/64 verbinding.

Wat ik wel raar vind is dat wij met 256 Kbit bijna dezelfde snelheid halen als adsl met 320 kbit. Het zou toch zo'n 10 kbyte moeten schelen , maar dat halen ze bij lange na niet... Vraag me af waar dat aan ligt....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 11:20:
wooooooooooooooooot !!! dikke wooot !!!!
omfg, I Cant believe it !!

* Stefke heeft breedband :D:D

omfg, Ik ben zó blij!!!

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Mar 19 2004 om 11:17:38 UTC+0100)

Download : 332.1 KByte/sec
Upload : 28.8 KByte/sec
Connection : 1,209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms
Motorola modem, Berkel-Enschot (tilburg) :):) héérlijke upload,

maar ik moest wel een de modem ressetten hoor !

8)
Dit lijkt wel het gesloten topic :X (en dat "héééérlijke"... Doe niet zo overdreven, tis gewoon een redelijke upload)

Anyway, ik zit ook in Tilburg, sinds onbekende datum (gisteren of zo, niet echt op gelet, vandaag had ik ineens hogere upload) heb ik 30kb/s upload gehad, maar dat is nu een strakke 12kb/s (gewoon een kaarsrechte lijn dus)

Of het is niet bepaald stabiel (waar wtf een kaarsrechte 12kb/s), of er is weer iets teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Joh, als die knul een modempje gewend is, is dit een openbaring, laat 'm nog ff genieten...
Binnenkort komt ie er wel achter dattie nooit @H had moeten nemen... })

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 20 maart 2004 @ 00:51:
[...]

Dit lijkt wel het gesloten topic :X (en dat "héééérlijke"... Doe niet zo overdreven, tis gewoon een redelijke upload)

Anyway, ik zit ook in Tilburg, sinds onbekende datum (gisteren of zo, niet echt op gelet, vandaag had ik ineens hogere upload) heb ik 30kb/s upload gehad, maar dat is nu een strakke 12kb/s (gewoon een kaarsrechte lijn dus)

Of het is niet bepaald stabiel (waar wtf een kaarsrechte 12kb/s), of er is weer iets teruggezet.
Nou, Als je van 8 Kb upload naar 30 Kb gaat, Dan vind ik dat een heerlijke upload :7
Brabo-Joossie schreef op 20 maart 2004 @ 09:07:
Joh, als die knul een modempje gewend is, is dit een openbaring, laat 'm nog ff genieten...
Binnenkort komt ie er wel achter dattie nooit @H had moeten nemen... })
Ik ben @home basis gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Bij mij is de snelheidsverhoging ook doorgevoerd.. En 2x raden, wat gebeurde er precies op dat moment?

Blauw scherm, pc naar de fuck :(

Ik heb de hele teringzooi opnieuw kunnen installeren.. Lekker als je NTFS hebt en je windows setup weigert dienst.. Vraag me af waarom windows die crash kreeg...

Effin.. Ik heb meteen even een vraagje.. Mijn ping zit rond de 20, maar bij andere mensen in mijn dorp wordt gemakkelijk de 10 gehaald... Ik weet dat de kabel die hier binnenkomt een beetje verrot is, heeft dat veel invloed? Verder is mijn verbinding namellijk zo stabiel als een blik bonen... Ik haal de maximale up en download snelheden. Ik heb er wel een freesco router tussenzitten, maar dat moet toch niet uitmaken? Verder heb ik een Com21 modem.

[ Voor 43% gewijzigd door paradoXical op 20-03-2004 10:50 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25
Voor het downloaden met 300kB/s is een upload nodig van 10kB/s ivm met ACKs die terug gezonden moeten worden voor de ontvangen pakketjes. En als je die upload niet hebt, dondert je download snelheid in elkaar.
Volgens mij overdrijf je nogal, want bij mij upload ie nog lang geen 10 kB/s als ik iets met 400 kB/s download. Meer iets in de richting van 6 a 7 ofzo (voor 400 download).
Als je (bijvoorbeeld) 12kB/s upload haalt, en je download een bestand, dan heb je dus nog maar 2kB/s over voor AL je overige internet verkeer. Dit is bij lange na niet toereikend. Zeker als je bedenkt dat surfen vrij inefficient is - voor huidige websites heb je zeker 16kB/s nodig om lekker te kunnen surfen.
Das al helemaal geleuter. Om lekker te kunnen surfen is nauwelijks upload nodig. Als je je upload bijvoorbeeld limit op 5 kB/s, dan merk je daar tijdens het surfen nauwelijks wat van.
HarrieH schreef op 20 maart 2004 @ 10:48:
Effin.. Ik heb meteen even een vraagje.. Mijn ping zit rond de 20, maar bij andere mensen in mijn dorp wordt gemakkelijk de 10 gehaald... Ik weet dat de kabel die hier binnenkomt een beetje verrot is, heeft dat veel invloed? Verder is mijn verbinding namellijk zo stabiel als een blik bonen... Ik haal de maximale up en download snelheden. Ik heb er wel een freesco router tussenzitten, maar dat moet toch niet uitmaken? Verder heb ik een Com21 modem.
Een Com21 komt volgens mij nauwelijks onder de 20, zelfs niet naar de eigen gateway (ietjes eronder is nog wel mogelijk) . Die andere mensen zullen dus wel motorolas of andere docsis modems hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door DIJK op 20-03-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op troubles @ home iemand die contact met de helpdesk heeft gehad en nu daadwerkelijk een motorola modem heeft gekregen omdat zijn com21 het niet trok.
Ik heb ook direct naar de helpdesk gemaild en ik hoop op snelle reactie en een nieuwe modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een weekje of wat, geeft de @home verbinding best wat problemen. Is vaak tussen 7 en 9, dan heeft hij tussen die uren half uurtje geen verbinding (dus niet die 2 uur, maar een half uur tussen die 2 uur), zijn er meer mensen met die problemen? We hebben @home Basis. En is er al iets bekend over het verhogen van de down/upload snelheden? Als deze verbinding zo duur blijft als hij nu is, dan zullen we gauw ons abbo opzeggen (1 april nemen we hoe dan ook sneller internet, of het via essent is of niet.) Hij is gewoon veels te duur voor zo'n trage verbinding, en ik denk dat velen het daar mee eens zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik snap er niks van: vorige week vrijdag kon ik vanaf mn werk met 30kb/s downloaden vanaf thuis. Verhoogd dus...

Het hele weekend heb ik geen enkel moment een hogere upload gehad (naar webspace bijvoorbeeld, of met speedtest) dan de ouwe 10-12kb/s, en nu (maandagochtend) kan ik weer met 30kb/s downloaden vanaf mn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
klinkt wel afgezaagd maar sinds de verhoging is mijn download ook gestegen.

als ik meerdere files download (grotere files) en dan op DU meter kijk zit ik te downen met 500\600kbyte.
dit was eerst max 350 soms 400.
mijn upload is volgens DU meter altijd tusen de 30 en 40 soms zelfs over de 40.
maar alleen als ik niet te veel down.

heb voor de flauwekull Speedtest eens getest (ik weet dat het niet zo precies is)
en kwam altijd boven de 600kilobyte uit.

dus ik ben blij maar ben bang dat dit nu gewoon zo is om te testen en ze straks down en up gaan cappen.
woon btw in Zuid limburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIJK schreef op 20 maart 2004 @ 11:15:
Volgens mij overdrijf je nogal, want bij mij upload ie nog lang geen 10 kB/s als ik iets met 400 kB/s download. Meer iets in de richting van 6 a 7 ofzo (voor 400 download).
Je tart met de natuurwetten :)
Om lekker te kunnen surfen is nauwelijks upload nodig. Als je je upload bijvoorbeeld limit op 5 kB/s, dan merk je daar tijdens het surfen nauwelijks wat van.
Als je de Donald Duck leest zal dat binnen zo'n getekend verhaal overkomen als de waarheid: echter in real-life zijn wij gewoon gehouden aan de onwrikbare natuurwetten waarbinnen wij allen gevangen zijn.

Hoewel een TCP-Header 24 Bytes groot is, dat van een IP-Header 20 Bytes beslaat om op de transportlaag op IEEE 802.3 niveau uit te komen op frames be-headerd met 26 Bytes (totaal uitkomend op 70 Bytes aan Headers) moeten er immers ook nog gegevens worden verzonden, de payload geheten om uit te komen op frames van maximaal 1518 Bytes.

Een gemiddelde HTTP-Request is al gauw zo'n 800 a 900 Bytes groot gemiddeld -- inclusief typische Browser-credentials, cookies en sessies zoals deze bij geavanceerdere site's worden gebruikt -- dat als payload wordt verzonden.

Dan heb je de verbinding nog, die eerst tot stand moet worden gebracht om de HTTP-Request te kunnen verzenden:

(S= zenden/up, R= ontvangen/down)
S: SYN
R: SYN,ACK
S: ACK
S: HTTP-Request
R: ACK
R: HTTP-Response HTTP/1.1 200 OK + HTTP-Header + HTTP-Data
R: eventuele 'continuations' indien payload van het response niet binnen een frame past
S: ACK

Dus alles bij elkaar heb je voor één enkele request al gauw zo'n 1100 Bytes nodig.

Met 16 kB/s aan upstream betekent dat dus dat je per seconde maximaal 15 HTTP-Requests kunt doen.

Een gemiddelde site heeft er veel meer nodig (>=50) en gebruiken veel meer resources die het met een HTTP-Request moet opvragen. Te denken aan CSS-bestanden, Applets, Flash, maar ook afbeeldingen etc.

Een pagina met 80 resources heeft dan dus ten minste 80/15 = ~5.33 seconden nodig om te laden, ongeacht de (verpletterende?) kracht van je breedband downstream.

Vandaar dus dat je upstream het comfort van je surfervaring direct beïnvloed, ongeacht hoe flink je downstream mag zijn (!)

Je upstream is van enorm wezenlijk belang, is niet te ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Zijn er momenteel problemen met de mailserver?

Ik woon in omgeving Tilburg, en kan de server wel pingen, maar in mijn mailclient kan hij geen connectie met de server maken.

(Internetverbinding is verder gewoon up.)

Laat maar... het lag aan mijn Norton Antivirus. De service voor e-mail scanning was gestopt.

[ Voor 19% gewijzigd door RMYuma op 22-03-2004 18:25 ]

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

The_Prince_of_Mu schreef op 22 maart 2004 @ 16:24:
Zijn er momenteel problemen met de mailserver?

Ik woon in omgeving Tilburg, en kan de server wel pingen, maar in mijn mailclient kan hij geen connectie met de server maken.

(Internetverbinding is verder gewoon up.)
Hier @ Emmen geen problemen met de mailserver.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 22:18
De upload is zoooo traag sinds 4 dagen he , dat isn iet normaal meer. upload naar een ftp gaat met zo`n 8 kb/s veel sneller haal ik niet , zowel overdag als om 3 uur snachts.

Ik dacht dat @home de upload ging verhogen ?

Nou sinds die verhoging is het alleen maar achteruit gegaan.

Com21 , @home Breedband , Regio Bergen Op Zoom , aangesoten op Roosendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar @home met daarin de vraag over motorola modems.
Ik kreeg hierop het volgende antwoord:
Geachte heer *******,

Hartelijk dank voor uw e-mail. In principe worden niet overal standaard Com21 modems omgewisseld. Wanneer u de minimale te leveren snelheid niet haalt dan kan dit een oplossing zijn. Wij willen u verzoeken om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk zodat wij vast kunnen stellen hoe uw verbinding is en eventueel een afspraak met u kunnen maken om het modem om te wisselen.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Ik heb zojuist direct de helpdesk gebeld en daar kreeg ik een @home medewerker aan de lijn die niets wist over modems die omgeruild gingen worden.
Na 5 minuten zoeken had hij een stukje tekst voor zich en hij las het volgende (ongeveer) voor:

"Wanneer een breedband verbinding na de gestelde limit (in mijn geval 24 maart) niet aan een minimum limiet van 192 kb/s voldoet kan eventueel het modem geruild worden.
Hiervoor moet je 5 speedtests over de dag heen doen en dan moet de snelheid hier onder zitten."

Ik weet dus nou al dat dit niet gehaald gaat worden, want volgens die helpdesk kerel was Raalte al geactiveerd.
Waarom zou ik dan de 24e wel opeens de volle snelheid moeten halen? :s
Ik ga woensdag direct maar een paar speedtests draaien en dan verwacht ik ook binnen een week de modem is huis als ik gelijk heb, want dat is wel WEER een week uittreksel van de limiet.
Ik snap niet waarom andere mensen al wel een motorola modem krijgen.
Het @home beleid is weer zo krom als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
ik heb de laatste dagen goede download snelheden ( up amper stabiel op 20 ). Maar nu heb ik iets nieuws wat van mij niet zo nodig had gehoeven, namelijk rond een uur of 2/3 's middags krijg ik om de 10min ( varieert ) pingtijden van boven de 2000ms :s, wat ik ook al hele tijd heb is regelmatige timeouts naar m'n gateway ( 213.51.120.1 ) wanneer ik deze ping.

Meerdere mensen hier last van? ( woon in joure, friesland )

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

[...]
Het kan best zijn dat de nummers die ik geef niet kloppen (zoals ik al aangaf, ik heb ze overgenomen van een post op troubles@home) en dat ik dus 'overdrijf'. Als jij zegt dat het 6 a 7 kB/s is, dan kan dat best.

Maar wat ik probeer duidelijk te maken is hoe belangrijk een voldoende ruime upload is.

Ikzelf heb een jaar lang mogen genieten *kuch* van een max upload van 8,2 kB/s. Mijn max download in diezelfde periode was 220 - 270kB/s. Na de upload verhoging haal ik 15kB/s up en 440 kB/s down. Dit geeft gewoon aan dat er een direct verband is.

Ik heb hier meerdere PC's staan achter een router. Als er op een van de PC's iets gedownload wordt, wordt zelfs simpel surfen bijna onmogelijk. Verbinding maken met de mail-server duurt dan heel lang - "effe mail checke" is er dan niet bij. Etc.
[...]

Das al helemaal geleuter. Om lekker te kunnen surfen is nauwelijks upload nodig. Als je je upload bijvoorbeeld limit op 5 kB/s, dan merk je daar tijdens het surfen nauwelijks wat van.
Zie de post van Grooveyard hier boven. Hij quote de post op troubles@home waar ik het ook over had.

Het gaat dan ook niet over een konstante 16kB/s upload die je nodig hebt om te kunnen surfen - maar een hoge upload is dus prettig op het moment dat je een nieuwe pagina opvraagt. Je kan meerdere onderdelen van een pagina tegelijkertijd opvragen. De pagina laad dus sneller. En krijg je een prettigere surf-ervaring.
[...]

Een Com21 komt volgens mij nauwelijks onder de 20, zelfs niet naar de eigen gateway (ietjes eronder is nog wel mogelijk) . Die andere mensen zullen dus wel motorolas of andere docsis modems hebben.
20mS voor een Com21 is best strak te noemen. Ik heb mijn Com21 nooit onder de 28mS zien duiken. Typisch is 32-25mS voor mij.

Motorollas halen typisch zo'n 16mS, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 23 maart 2004 @ 00:00 aan DIJK:
Het kan best zijn dat de nummers die ik geef niet kloppen (zoals ik al aangaf, ik heb ze overgenomen van een post op troubles@home) en dat ik dus 'overdrijf'. Als jij zegt dat het 6 a 7 kB/s is, dan kan dat best.
Als je weet dat acknowledgements (eenvoudig omschreven een 'confirmatie van juist ontvangst') zo'n 54 Bytes totaal beslaan, ethernet-frames maximaal 1518 Bytes groot zijn en je met 400kB/s download, komt dat neer op:

54/1518*400 = 14,23kB/s aan ACK's (TCP-packets met de Acknowledgement-flag geset)
lordsnow schreef op 23 maart 2004 @ 00:00 aan DIJK:
Ikzelf heb een jaar lang mogen genieten *kuch* van een max upload van 8,2 kB/s. Mijn max download in diezelfde periode was 220 - 270kB/s. Na de upload verhoging haal ik 15kB/s up en 440 kB/s down. Dit geeft gewoon aan dat er een direct verband is.
Cijfermatig vergelijkingsmateriaal:

54/1518*220 = 7,83 kB/s
54/1518*270 = 9,60 kB/s
54/1518*440 = 15,65 kB/s

Met andere woorden: klopt de becijfering en redenatie volkomen met de praktijk.

De meest gunstige verhouding voor een downstream versus upstream bedraagt zo'n constante 4:1, juist voor het gewoon functioneel gebruik en surf-comfort.

Tot nu toe is de upstream van @Home alleen geschikt geweest voor het downloaden van (grote) bestanden, het gebruiken van (radio) streams, maar niet voor het bezoeken van site's of ander functioneel gebruik.

Straks wanneer de tegen een geringe vergoeding extra upstream verdubbeling is te betrekken zodat het breedband-abonnement beschikt over een upstream van 512kbps komt daar verandering in. Dan gaat het bezoeken van site's pas echt comfortabel, zoals het behoort te zijn (en zoals het bij xDSL al kan worden ervaren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Galaxis schreef op 22 maart 2004 @ 19:02:
De upload is zoooo traag sinds 4 dagen he , dat isn iet normaal meer. upload naar een ftp gaat met zo`n 8 kb/s veel sneller haal ik niet , zowel overdag als om 3 uur snachts.

Ik lijk alleen 's octhends een goeie upload te hebben (>25kb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 17-09 09:53
die uploadsnelheden zijn nog niet echt stabiel nee, maar het downlaoden gaat weer een stuk vlotter. @home heeft gewoon iedereen vast hoge upload gegeven zodat ze in totaal tot september de tijd hebben om alles stabiel te krijgen, dan pas kun je klagen (ik sta voor september op de lijst). moet zeggen, na tijdje lang bergafwaarts te zijn gegaan lijkt het nu weer de goede kant op te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Mja, m'n download is ook wel goed ( 480kb/sec nu ) maar halverwege de middag krijg ik steeds onrelmatige pings met time outs en uitschieters van een halve minuut naar > 2000ms. Dat irriteert me behoorlijk, vanmiddag ff bellen als 't zich weer voordoet.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
heb sinds vanmorgen 10:00 een hele trage verbinding en nu nog steeds. hij laadt even de pagina snel dan gaat tie direct heel langzaam.

Ik woon in regio almelo meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
nou heb @home opgebeld aantal tests gedaan. bleek allemaal niet te helpen. Had later nog de technische diens de voor gehad ook wat dingen gedaan. hielp ook niet. En aan het eind zeg die van dat ik windows even opnieuw moet installeren. Ik had pas windows opnieuw geinstalled. Ik denk dat weer opnieuw installen heeft geen nut

moet ik nu gewoon afwachten.

tis dus regio almelo

[ Voor 8% gewijzigd door jaaoie17 op 23-03-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

jaaoie17 schreef op 23 maart 2004 @ 14:43:
nou heb @home opgebeld aantal tests gedaan. bleek allemaal niet te helpen. Had later nog de technische diens de voor gehad ook wat dingen gedaan. hielp ook niet. En aan het eind zeg die van dat ik windows even opnieuw moet installeren. Ik had pas windows opnieuw geinstalled. Ik denk dat weer opnieuw installen heeft geen nut

moet ik nu gewoon afwachten.

tis dus regio almelo
Vorige week ook last van gehad in regio Almelo... Bleek storing in centrale te zijn... Even afwachten dus :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Windows opnieuw installeren lijkt me dus echt dikke onzin, weer pluspuntje voor @Home helpdesk...

Je zou eens kunnen controllern op spy/adware ofzo th0

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het adres van de "nieuwe" newsserver, test.home.nl toch? Ik kan er iig niet op connecten, via grabit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 15:47:
Wat is het adres van de "nieuwe" newsserver, test.home.nl toch? Ik kan er iig niet op connecten, via grabit!
testnews.home.nl :) poort 119

[ Voor 5% gewijzigd door Raku op 23-03-2004 15:49 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
mn buurjongen heeft dezelfde problemen. Hoop dat et snel wordt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Galaxis schreef op 22 maart 2004 @ 19:02:

Galaxis,

hier Com21, Knooppunt Roosendaal, Woonplaats Nispen: Ik heb dus precies hetzelfde probleem en ik kom met mijn upload ook nooit (dus nog nooit sinds die befaamde nacht dat alles omhoog ging) tussen 15:00 en 23:00 boven de 12 - 15 kB/sec upload uit. Kortom, bij mij is de upload alleen effectief merkbaar tijdens de uren dat ik er niet ben :( , schiet lekker op dus. Ik meen op Troubles@home nog meer klachten van Com21 gebruikers Regio Roosendaal te hebben gelezen. Misschien moeten we een comcollectief gaan vormen ;). Tis ook hier eigenlijk alleen maar achteruit gegaan sinds die verhoging, toch erg teleurstellend. In de ochtend trekt ie wel strak 28 kB/sec, maar zoals ik al zei, daar heb ik weinig aan. Duidelijk capaciteit(s)problemen (?) dus.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Ik heb vandaag gebeld met @home en meegedeeld dat mijn com21 modem de uploadsnelheid niet kan trekken. Meneer vertelt heel fijn dat mijn streek nog niet geupgrade was. Ik zei, ik haalde snachts wel 20-24 KB/s maar overdag maar 10-12 KB/s, dus de snelheid moet toch al verhoogd zijn. Hij zei dat hij dat ook wel eens haalt voor de upgrade, maar ja dat lijkt mij een bulshit, hier is al de verhoging doorgevoerd anders heb ik nooit 20 kB/s kunnen halen, want sinds die vrijdag nacht kan ik pas die snelheden halen, daarvoor nog nooit boven 16KB/s gekomen. Maar ja hij zei dat @home morgen mijn streek (venray) gaat upgraden en als mijn modem het niet trekt dan moet ik nog eens bellen om te klagen. Ik dacht ja tis toch maar een dag dus ik wacht wel even af dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

alvv schreef op 24 maart 2004 @ 01:21:
Meneer vertelt heel fijn dat mijn streek nog niet geupgrade was.
heel goed mogelijk.
De comcontrollers zijn nu wel omgezet, zodat je dus een upload van 32 KB/s zou moeten kunnen hebben.
Maar de capaciteit is er gewoon nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

alvv schreef op 24 maart 2004 @ 01:21:
Ik heb vandaag gebeld met @home en meegedeeld dat mijn com21 modem de uploadsnelheid niet kan trekken.
Zoals (veel) vaker langsgekomen in dit, en andere topics - de specificaties van het Com21 modem is meer dan voldoende voor wat @home ooit aan jou zou kunnen/willen leveren via kabel. Het knelpunt ligt iig niet bij het modem.
Ik zei, ik haalde snachts wel 20-24 KB/s maar overdag maar 10-12 KB/s, dus de snelheid moet toch al verhoogd zijn.
Ja. Aangezien jij 'snachts nu die snelheden haalt heb jij de upload verhoging al gehad.

Let wel - de upload-verhoging van de 10e tot de 24e is een verandering in de instellingen. Ze hebben de upload limit dus hoger gezet. Dit betekend niet automatisch dat je die snelheden ook haalt (zoals je zelf ondervonden hebt!).

In sommige gebeiden is de server/netwerk capaciteit onvoldoende, en moeten er nog upgrades uitgevoerd worden. De laatste van deze upgrades zijn in eind September.
Maar ja hij zei dat @home morgen mijn streek (venray) gaat upgraden en als mijn modem het niet trekt dan moet ik nog eens bellen om te klagen. Ik dacht ja tis toch maar een dag dus ik wacht wel even af dan.
Niet helemaal juist - morgen is de laatste dag dat iedereen omgezet wordt in upload snelheid. (wat jij dus al gehad hebt).

Als je kijkt op help.home.nl/snelheid zie je ook dat je in een van de gebieden woont waar nog server/netwerk upgrades uitgevoerd moeten worden: Venray Begin september.

Oftewel, ik denk dat je nog even langer moet wachten dan tot morgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm waar vinden jullie waar al die aanpassingen in netwerk komen enige wat ik kan vinden is Onderhoud & storingen. En dat staat op dit moment bekend tot eind maart en jullie hebben het over september enz :S

Heb het hele verhaal sinds 10 maart niet meer gevolgd had zo iets van ik w8 2 weken en zie het wel.

com21 "fat edition" (de dikke dus :p ) lemmer regio sneek

Thanks lordsnow.

grrrrrrrrr eind april hufters

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

www.home.nl -> help (rechts-bovenaan)

-> naar de help (midden-onderaan)

zoeken naar "snelheid"

vraag 5 (op dit moment iig) = "Wanneer wordt de uploadsnelheid voor Breedband in mijn stad aangepast?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de 24e en ik ben nog steeds niet snel (overdag dan)
@home heeft mij toegezegd dat ik na 5 speedtests mogelijk een nieuwe modem krijg en das ze geraden ook.
Na halen ze dus WEER de limiet niet.
Ja, 's nachts, maar ze zeiden met zelf dat je minstens een 23 kb/s moest kunnen halen.
Ik zit in Raalte en sta dus ook niet op de septemberlijst.
@home geeft mij maar mooi een motorola, dan ben ik blij en zo niet ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@ Gamer2K:

Raalte staat idd niet op de lijst. Oftewel, dan zou je het door @home gestelde minimale snelheid van 23kB/s moeten halen. Dus, gewoon omruilen met dat modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 24 maart 2004 @ 11:45:
@ Gamer2K:

Raalte staat idd niet op de lijst. Oftewel, dan zou je het door @home gestelde minimale snelheid van 23kB/s moeten halen. Dus, gewoon omruilen met dat modem :)
Het grappige is, sinds een half uur haal ik opeens de volle upload wel (overdag) voor het eerst.
Ik snap er niks meer van 8)7
Straks als het wat drukker wordt nog eens testen.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
waar ik dus benieuwd naar ben is hoe het met het verhaal is dat je na de upgrade nog een extra upload upgrade voor bijbetaling kan krijgen. is daar al wat over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
@ Gamer2K:

Ik sta wel op de lijst, en op het moment gewoon 9kb/s :( Alleen 's ochtends lijkt het redelijk te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 24-03-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:55:
[...]

Het grappige is, sinds een half uur haal ik opeens de volle upload wel (overdag) voor het eerst.
Ik snap er niks meer van 8)7
Straks als het wat drukker wordt nog eens testen.
Ben benieuwd
Dit was dus wel heel tijdelijk rond 1 uur.
Normaal heb ik dit wel tot een uur of 11, maar vandaag was het zeker toevallig rustig in mijn wijk, want sinds 3 uur vanmiddag loop ik alweer onder de 8 kb/s te uploaden.
Ik heb vanavond lang contact gehad met de helpdesk, 2e lijns naar TD geschakeld, vanalles getest en gedaan, 3e lijns belt me als het goed is elk moment terug. (ik hoop het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Laatst online: 23-09 18:50
Ik kom op testnews.home.nl niet meer boven de 30k/sec uit.. :( zo is de lol er ook snel af :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Chiel schreef op 24 maart 2004 @ 23:47:
Ik kom op testnews.home.nl niet meer boven de 30k/sec uit.. :( zo is de lol er ook snel af :'(
het heet ook niet voor niets testnews.home.nl

moet je eens zien hoe snel het snachts gaat :)

daarnaast als je een goede newsreader gebruikt (newsbin pro) kan je van meerdere servers tegelijk gebruik maken; en heb je de testnews server minder vaak nodig.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Ik haal ook vrolijk 15kb/sec hoor :) Woon in Joure ( staat ook niet op de lijst ) en ga via Zwolle ( wat ook niet op de lijst staat ).

Alleen 's ochtens vroeg, 's avonds laat is het goed. En heb nog steeds die geweldige > 2000ms pingtijden :D Machtig!

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Ik heb weer met @home gebeld, want 256kbit haal ik niet overdag (com21 modem)
mevrouw zei dat de grootste oorzaak is dat de computer gewend is aan de oude snelheid vandaar dat ik die snelheden niet haal }:o
het ligt daar niet aan mevrouw, computer went niet aan de langzamere verbinding,
zij maar doordrammen dat het zo is.
Daarna had ik gezegd dat een nieuwe installtie ook niet helpt, toen was ze daar stil over.
Daarna wou ze mijn verbinding gaan testen.
ik moet naar een dos scherm gaan om te netstatten
ik kreeg teveel connecties, stuk of 30-40
het moet maar 3-4 lijnen geven, dan is het pas goed zei ze, ik moet dus op lavasoft een proggie gaan downloaden. ik moet met dit programma al die lijntjes weg zien te krijgen, dan moet ik eens weer terugbellen.
Ik zei dat dit er weinig mee te maken heeft want ook al geeft netstat zoveel lijnen aan, ikkan nog met ongeveer 400KB/s downloaden, alleen de upload haalt die niet
ja maar meneer, eerst dit probleem oplossen en dan weer terugbellen
Ik wordt er zo moe van, inmiddels al €10 verspild aan bellen naar @home en het heeft niks geholpen.
ik ga naar demon zodra zij geen capaciteitsproblemen meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
alvv schreef op 25 maart 2004 @ 16:10:
Ik heb weer met @home gebeld, want 256kbit haal ik niet overdag (com21 modem)
mevrouw zei dat de grootste oorzaak is dat de computer gewend is aan de oude snelheid vandaar dat ik die snelheden niet haal }:o
het ligt daar niet aan mevrouw, computer went niet aan de langzamere verbinding,
zij maar doordrammen dat het zo is.
Daarna had ik gezegd dat een nieuwe installtie ook niet helpt, toen was ze daar stil over.
Daarna wou ze mijn verbinding gaan testen.
ik moet naar een dos scherm gaan om te netstatten
ik kreeg teveel connecties, stuk of 30-40
het moet maar 3-4 lijnen geven, dan is het pas goed zei ze, ik moet dus op lavasoft een proggie gaan downloaden. ik moet met dit programma al die lijntjes weg zien te krijgen, dan moet ik eens weer terugbellen.
Ik zei dat dit er weinig mee te maken heeft want ook al geeft netstat zoveel lijnen aan, ikkan nog met ongeveer 400KB/s downloaden, alleen de upload haalt die niet
ja maar meneer, eerst dit probleem oplossen en dan weer terugbellen
Ik wordt er zo moe van, inmiddels al €10 verspild aan bellen naar @home en het heeft niks geholpen.
ik ga naar demon zodra zij geen capaciteitsproblemen meer hebben.
30 tot 40 connecties is ook veel....
schakel eens alle programma's uit die verbinding maken naar buiten en test het dan nogmaals 3x achter elkaar. (liefst niet savonds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

nou heb ik een stuk of 3-4 maar de snelheid wordt daar echt niet sneller van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
@ Gamer2K:

Dus als je niet in die lijst staat (ik woon in zwolle) dan hebben ze de verhoging al uitgevoerd??
Dan moet ik toch maar eens bellen. 12 KB/s up :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 24-09 22:18
om nog even terug te komen op mijn upload probleem.

Ik haal overdag de 7 kb/s met moeite.

Nu woon ik in Bergen Op Zoom en zitten wij op de centrale van Roosendaal.

Com21 modem , zo`n grote oude :P .

Nu , mijn buurman en andere mensen in de buurt met com21 hebben hetzelfde probleem.

2 km verderop bij mijn vriendin waar ze ook @home hebben met een com21 haal echter altijd 30 kb/ strak , op welk tijdstip van de dag.

Mijn upload probleem licht dus gewoon puur aan de capaciteit van @home kan ik dus zo vaststellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Alieunited schreef op 25 maart 2004 @ 16:40:
Dus als je niet in die lijst staat (ik woon in zwolle) dan hebben ze de verhoging al uitgevoerd??
Zoals je hebt kunnen lezen op verschillende plekken (webwereld.nl, troubles@home, @home help, GoT, ...):

@home heeft de upload-verhoging doorgevoerd tussen de 10e en de 24e van deze maand. Dat is, ze hebben de begrensing van 16kB omhoog gesteld naar 32kB/s. Aangezien het nu de 25e is, heeft iedereen de upload verhoging gehad!

MAAR niet overal is de (nieuwe) upload-snelheid haalbaar vanwege onvoldoende server/netwerk capaciteit. In de door jou genoemde lijst staan dus regios die @home nog gaat upgraden.

DUS mag je klagen als je upload slecht is, waneer (a) geen upgrades gepland zijn in jou regio, of (b) de upgrades in jou regio al achter de rug zijn.
Dan moet ik toch maar eens bellen. 12 KB/s up :?
Eerst zelf kijken of het probleem toch echt niet bij jou ligt (dat gaan ze toch vragen) - router er tussen uit, zorgen dat zo weinig mogelijk programmas meedraaien met open verbingen (zie NETSTAT), PC scannen op spyware (AD-AWARE), en dan een paar speedtest resultaten op verschillende tijden van de dag.

En dan *fingers crossed* bellen over je probleem. Hopen dat je geen geit aan de telefoon krijgt (zie boven, "ja meneer, uw PC is aan die snelheid gewend.") ...

[ Voor 9% gewijzigd door lordsnow op 26-03-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Galaxis schreef op 25 maart 2004 @ 22:03:
om nog even terug te komen op mijn upload probleem.

Ik haal overdag de 7 kb/s met moeite.
Nu woon ik in Bergen Op Zoom en zitten wij op de centrale van Roosendaal.
Com21 modem , zo`n grote oude :P .
Nu , mijn buurman en andere mensen in de buurt met com21 hebben hetzelfde probleem.
2 km verderop bij mijn vriendin waar ze ook @home hebben met een com21 haal echter altijd 30 kb/ strak , op welk tijdstip van de dag.
Mijn upload probleem licht dus gewoon puur aan de capaciteit van @home kan ik dus zo vaststellen ?
Inderdaad, om je nog een voorbeeld te geven: ik (Nispen, aangesloten op Roosendaal) heb ook problemen in de loop van de middag tot einde van de avond. Een kennis van mij in Wouw (Ook aangesloten op Roosendaal) haalt wel strak 28 kB/sec de gehele dag. Allebij Com21 (ook die dikke inderdaad). Lijkt me puur een HeadEnd probleem van @home. Wat me trouwens nog meer is opgevallen: in de avond, als ik de upload ook echt gebruik, stoort het TV signaal verschrikkelijk. Kan dit te maken hebben met interferentie met het kabelinternetsignaal, of ben ik nu echt aan het dromen?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen gebeld door @home met het verzoek 5 speedtests te draaien :z
Ik verwacht nog steeds snel een oplossing voor ze en als mijn geduld op een gegeven moment op is... jammer dan voor @home..
Ik vraag zo ADSL aan.. geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 00:38:
Ik ben ondertussen gebeld door @home met het verzoek 5 speedtests te draaien :z
Werdt dat niet gevraagd, de laatste keer dat jij met hun belde?
Ik verwacht nog steeds snel een oplossing
Ach.. dat ze JOU bellen (ipv andersom) betekend dat ze er toch mee bezig zijn. Hoop doet leven :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CamU schreef op 26 maart 2004 @ 00:27:
[...]

Inderdaad, om je nog een voorbeeld te geven: ik (Nispen, aangesloten op Roosendaal) heb ook problemen in de loop van de middag tot einde van de avond. Een kennis van mij in Wouw (Ook aangesloten op Roosendaal) haalt wel strak 28 kB/sec de gehele dag. Allebij Com21 (ook die dikke inderdaad). Lijkt me puur een HeadEnd probleem van @home. Wat me trouwens nog meer is opgevallen: in de avond, als ik de upload ook echt gebruik, stoort het TV signaal verschrikkelijk. Kan dit te maken hebben met interferentie met het kabelinternetsignaal, of ben ik nu echt aan het dromen?
Misschien krijg je wel een moterola modem. Ik snap ook best dat @Home niet massaal modems gaat vervangen (althans niet in een keer). Nog afgezien van de financiele en logistieke kant, ik denk niet dat Moterola een paar duizend (of misschien wel tienduizende, ik weet niet hoeveel COM21 modems er zijn) in een korte periode kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
PolarBear schreef op 26 maart 2004 @ 09:13:
[...]
Misschien krijg je wel een moterola modem. Ik snap ook best dat @Home niet massaal modems gaat vervangen (althans niet in een keer). Nog afgezien van de financiele en logistieke kant, ik denk niet dat Moterola een paar duizend (of misschien wel tienduizende, ik weet niet hoeveel COM21 modems er zijn) in een korte periode kan leveren.
Wie weet. Ik hoef echt geen motorola modem want ik weet dat mijn Com21 nog speling zat heeft. Het probleem is alleen dat @home in het verleden veel te veel abonnees op een knooppunt heeft gedumpt en nu dus geen ruimte heeft voor die uitbreiding. En nu die uitbreiding er dan toch is krijg je dus dit soort taferelen. Als @home nu gewoon structureel begint met het vervangen van die Com21 naar Motorola en dat dus gewoon geleidelijk laat overgaan (in een half jaar tot jaar oid) kunnen we straks allemaal genieten van gegarandeerde snelheden in plaats van deze golfbewegingen. Het blijft helaas afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevraagd om een snelle reactie.
Nog niks gehoord.
Ik geef ze tot woensdag met reactie en uiterlijk tot een week daarna met een werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Or else? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Bij mij is de lol er ook nu af.

Kan niet meer fatsoenlijk naar shoutcast luisteren met basis.

Als gaat ook een stuk langzamer. :?

Ik zal maar eens op spyware gaan scannen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 22:47
CamU schreef op 26 maart 2004 @ 00:27:
[...]

in de avond, als ik de upload ook echt gebruik, stoort het TV signaal verschrikkelijk. Kan dit te maken hebben met interferentie met het kabelinternetsignaal, of ben ik nu echt aan het dromen?
Dat is mogelijk, de oorzaak zou een kapotte splitter kunnen zijn. Zet eens iemand anders voor de TV en kijk of deze persoon het moment kan aangeven wanneer jij een bestandje upload, als dat zo is zou ik @home/essent maar eens bellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Pc123 op 27-03-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Pc123 schreef op 27 maart 2004 @ 17:39:
[...]
Dat is mogelijk, de oorzaak zou een kapotte splitter kunnen zijn. Zet eens iemand anders voor de TV en kijk of deze persoon het moment kan aangeven wanneer jij een bestandje upload, als dat zo is zou ik @home/essent maar eens bellen.
Ik zal straks wel even proberen uit te vogelen of dit dus het probleem kan zijn. Het signaal was echter al tijden redelijk slecht, dus het zou daar misschien ook aan kunnen liggen. Bovendien las ik op die teletekst van Essent dat het signaal er hier begin april een nacht een aantal uur uitgaat (Radio/TV als ook Internet) dus het kan zijn dat dit straks verbetering biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan helemaal niet connecten naar testnews.home.nl! Connecten jullie met username en pass? Bij mij heeft het allemaal geen zin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

nou, connectie lukt wel, maar de snelheid is diep bedroevend hier. hoger dan 250 kbit/seconde komt het niet echt..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe connect je dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Hier doet de newsserver het gewoon.
Bij grab-it add server en dan bij hostname testnews.home.nl
verder geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Omdat op deze pagina staat dat @Home-klanten van Nutsbedrijven Maastricht (waaronder ik dus) de uploadverhoging vanaf 24 maart zouden moeten ervaren, heb ik zojuist m'n kabelmodem maar es ff gereset. Dat bleek te helpen. Eén minuut eerder een upload van 14 KB/s en direct erna 29 KB/s. Handige tip dus voor mensen die de beloofde verhoging al zouden moeten hebben, maar er nog niets van merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van bye bye, zwaai zwaai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
RoelJewel schreef op 28 maart 2004 @ 16:22:
Omdat op deze pagina staat dat @Home-klanten van Nutsbedrijven Maastricht (waaronder ik dus) de uploadverhoging vanaf 24 maart zouden moeten ervaren, heb ik zojuist m'n kabelmodem maar es ff gereset. Dat bleek te helpen. Eén minuut eerder een upload van 14 KB/s en direct erna 29 KB/s. Handige tip dus voor mensen die de beloofde verhoging al zouden moeten hebben, maar er nog niets van merken :)
Dit gaat alleen op voor "Motorola klanten". De snelheid van je Com21 wordt niet beinvloed door een reset. Voor zover ik de reacties hier en op troublesathome heb gelezen betreft het vooral Com21 klanten die nog lang niet altijd de beloofde upload snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op 28 maart 2004 @ 21:34:

Dit gaat alleen op voor "Motorola klanten". De snelheid van je Com21 wordt niet beinvloed door een reset. Voor zover ik de reacties hier en op troublesathome heb gelezen betreft het vooral Com21 klanten die nog lang niet altijd de beloofde upload snelheden halen.
Dat kan ik bevestigen!

Verleden week ben ik bij 3 mensen langsgeweest die een Motorola modem hebben. Daar heb ik de upload getest, en die was BRAK, met 9 kB/s. Daarna heb ik de modem gereset (stroom eraf voor 15 minuten, en weer aansluiten), en hoppa, 29~31 kB/s bij www.speedtest.nl. Allemaal klanten die eind 2002 en in 2003 lid van @Home zijn geworden. Deze mensen wonen allemaal op loopafstand van mijn huis, allemaal binnen een straal van 10 minuten. Ze zitten ook allen op hetzelfde knooppunt, landgr1.lb.home.nl.

Maar ikzelf, met mijn COM21 uit augustus 2001, merk NIKS. Helemaal NIKS! Nog steeds maar 8~11 kB/s. Mijn oom, aan de andere kant van de straaat, heeft hetzelfde als ik, ook brakke upload. Het is toch niet normaal dat de langst zittende klanten van @Home (die met een COM21 modem dus) het langst moeten wachten op hun upload-verhoging?!

Kerkrade, waar ik zit, stond op de lijst die pas vanaf FUCKING 1 SEPTEMBER 2004 hun oploadverhoging hoeven te verwachten! Dat is nog ruim een half jaar, waarin ik betaal voor specs die ik niet krijg. Zo te zien is dit alleen van toepassing op COM21 gebruikers. Ik vraag me af of ik niet ergens kan gaan EISEN dat ik een Motorola modem krijg, of een restitutie van een deel van het abonnementsgeld of iets dergelijks. COM21 maakt zowiezo gebruik van een verouderde standaard; waarom worden die modems niet vervangen dan? Ze leveren alleen maar problemen op. (Zoals het vertraagd invoeren van uploadverhoging.)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 23:31:
Verleden week ben ik bij 3 mensen langsgeweest die een Motorola modem hebben. Daar heb ik ... de modem gereset ... en hoppa, 29~31 kB/s bij www.speedtest.nl. Maar ikzelf, met mijn COM21 uit augustus 2001, merk NIKS. Helemaal NIKS! Nog steeds maar 8~11 kB/s.
Hmm.. @home geeft zelf al aan dat de stad waar je zit een upgrade nodig heeft. Dan lijkt het mij niet zo vreemd dat je de 32kB/s niet haalt.
Het is toch niet normaal dat de langst zittende klanten van @Home (die met een COM21 modem dus) het langst moeten wachten op hun upload-verhoging?!
De andere optie is om de de Motorolla mensen OOK te laten wachten, totdat de Com21 mensen hun upload-verhoging hebben gehad. Want de upload-verhoging sneller invoeren voor de Com21's lijkt niet mogelijk.

Dus... wil je dat de Motorolla mensen ook maar moeten wachten?
Dat is nog ruim een half jaar, waarin ik betaal voor specs die ik niet krijg.
Niet helemaal juist - de upload is doorgevoerd, maar @home heeft al gezegd dat tot September jou specs niet gelijk is als andere gebruikers.
Ik vraag me af of ik niet ergens kan gaan EISEN dat ik een Motorola modem krijg, of een restitutie van een deel van het abonnementsgeld of iets dergelijks.
Als je na September nog rede tot klagen hebt kan je @home daar op aanspreken. Ik moet ook wachten tot September. Het is absoluut balen, maar ja.. Tenzij iemand een werkend toverstokje heeft...
COM21 maakt zowiezo gebruik van een verouderde standaard.
Het gebruikte standaard is niet het probleem. Het ligt ook niet aan het modem. Het is een capaciteits-probleem.
Waarom worden die modems niet vervangen dan? Ze leveren alleen maar problemen op.
Tenzij @home iedereen voor een nieuw Motorolla modem laat betalen wordt vervangen een dure aangelegenheid. Hoeveel Com21 gebruikers zijn er, 200,000? Zeg 150,000 man (gewoon een wilde gok). a 65 EURO per modem. Al die aparaten moeten ook op voorraad zjn. Ze moeten verstuurd worden. Alle klant-info moet aangepast worden, anders komen mensen niet online. Ik wil nu al wedden dat dat niet altijd goed gaat... En Motorollas zijn ook gevoeliger dan Com21's. Oftwel, er zullen bosjes mensen zijn die geen verbinding kunnen krijgen met hun nieuwe modem.. die gaan lekker allemaal de helpdesk bellen. Dan moeten er bosjes monteurs op pad... Dat geintje gaat 10 miljoen EURO kosten, en waarschijnlijk eerder het dubbele. Minstens.

En dan praten we nog niet eens over het Com21 netwerk, en de Com21 aparatuur wat erbij hoort wat in een keer totaal overbodig wordt.

En dan hebben we 't nog niet over wat er gebeurt als 150,000 mensen er ineens bijkomen op het Motorolla netwerk.

Dat het Com21 platform een doodlopend spoor is, weet iedereen. Maar iedereen zo maar laten overstappen is een grote operatie wat niet 1, 2, 3 te realiseren is, denk ik.

Ik probeer 't bij mijn Com21 te houden :) Dit netwerk krijgt nu upgrades. Iedere nieuwe klant krijgt een Motorolla. Defecte Com21's worden vervangen voor Motorollas (neem ik aan). Oftewel, ik hoef telkens met minder mensen te delen :P Kom op jonges, ga allemaal overstappen! 8)

[ Voor 11% gewijzigd door lordsnow op 29-03-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 29 maart 2004 @ 01:06:

Hmm.. @home geeft zelf al aan dat de stad waar je zit een upgrade nodig heeft. Dan lijkt het mij niet zo vreemd dat je de 32kB/s niet haalt.
Jammer dan. Ze schreeuwen wel groot in de nieuwsbrief "24 maart", maar dan komen ze een week van te voren met een lijst "1 September" waar half Nederland op staat. Kom op zeg. !
Dus... wil je dat de Motorolla mensen ook maar moeten wachten?
Ja. Oudste leden het eerst. En dat meen ik serieus.
Niet helemaal juist - de upload is doorgevoerd, maar @home heeft al gezegd dat tot September jou specs niet gelijk is als andere gebruikers.
Zie eerste punt. @Home had maar sneller moeten upgraden dan. Al maanden lang verhogen de ADSL-abonnenmenten de snelheid hals over kop, en @Home ziet met haar zielige 16 kB (die meestal nog niet wordt gehaald ook), "geen reden om de abonnenmenten aan te passen", totdat ze MET AFSTAND de langzaamste uploader zijn voor het gevraagde geld.

@Home was véél beter als ADSL in 2001, maar op het moment raad ik NIEMAND @Home meer aan. Ik raad Demon aan daar waar mogelijk. Zelf zou ik overgestapt zijn, als ik van mijn ouders niet zoveel tegenwerking had gehad.

Tegenwerking: 2048/1024 abo is 7 euro duurder, en er moet weer overgestapt worden, modem weg, ADSL erin enz enz... ouders zijn conservatief... wat ligt dat ligt en als het niet "kapot" is hoeft het niet weg, en tja, het is HUN huis :/
Als je na September nog rede tot klagen hebt kan je @home daar op aanspreken. Ik moet ook wachten tot September. Het is absoluut balen, maar ja.. Tenzij iemand een werkend toverstokje heeft...
Ik wil niet tot September wachten als zijnde een lid uit half 2001, terwijl mensen hier die lid zijn sinds Januari 2004 wél al de volledige specs hebben. Vlieg maar op, ik ga maandag klagen. Ik betaal niet voor niks 47.50, zijnde 104 ouderwetse guldens, daar waar ik met 89 ben begonnen. Voor die extra 18 gulden heb ik nooit iets teruggekregen. Nu moeten we ook nog langer wachten op die upload, en voor de 512 up moet nog worden bijbetaald ook. Dan kom ik waarschijnlijk óver het bedrag heen dat Demon vraagt, en Demon is dan zelfs nog sneller.
Het gebruikte standaard is niet het probleem. Het ligt ook niet aan het modem. Het is een capaciteits-probleem.
@Home heeft al bijna 2 jaar een capaciteitsprobleem. Zie mail-server die om de zoveel tijd uitvalt, zie nieuwsserver die waardeloos is, zie de brakke upload van 7 kB waar die 16 moet zijn.

Ze hebben ik weet niet hoeveel leden... 250.000 breedbandleden, of daaromtrent? Dat geeft ze maandelijkse inkomsten van 11.875.000 euro. Van dat geld moet je tcoh een beetje fatsoenlijke service kunnen neerzetten. De leden van de andere abo's heb ik niet eens meegeteld.
Vervangingsverhaal
Als dat nodig is om de service die ze via reclames en dergelijke aanbieden, dan doen ze dat maar. Jammer voor hen dan. Ik, en veel anderen, betalen niet voor niets.

Kap eens met het onterecht verdedigen van @Home, LordSnow. Ze moeten gewoon eens voor het gevraagde geld gaan leveren wat andere providers óók leveren. Dat doen ze gewoon niet. Daar waar ze rond 2000 / 2001 de beste breedbandprovider van Nederland waren, daar zijn ze nu bijna de minste. Ze zijn gewoon schromelijk achter gebleven, waarschijnlijk denkend dat ze het wel konden redden met de in gebruik zijnde apparatuur. Als je stilstaat, wordt je voorbijgestreefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

FirePower:
Je bent gewoon gefrustreerd omdat je geen uploadverhoging hebt.
Die argumenten slaan verder nergens op.

Je hebt destijds getekend voor dat abbo en dat krijg je nu ook. Er staat nergens in je voorwaarden dat je snelheid hoger zou worden, toen was je blij met je snelheid, ik snap niet waarom het nu dan opeens niet meer goed is.

Als je gaat zeggen dat dat is omdat andere providers hogere snelheid bieden voor die prijs, had je toen niet je abbo moeten afsluiten. Je mag blij zijn dat ze het nog verhoogd hebben.

De PC die je nu gekocht hebt blijft ook op dezelfde snhelheid werken over een jaar, als ik dan een PC koop een jaar later voor dezelfde prijs ga je zeker zeuren dat die van mij sneller is?

Ik vind het erg vriendelijk van @home dat ze mijn upload verhogen en haal ook altijd rond de 30KB/s upload. Down haal ik altijd rond de 2Mbit tussen 16:00 en 22:00, rest van de dag altijd daarboven. Omdat ik meestal niet tussen 16:00 en 22:00 download heb ik er nog altijd baat bij dat het nog steeds 3,8Mbit is.

Ik ken ook Demon klanten die het vaak met minder moeten stellen, daar is die 2Mbit ook maar een maximum, het zijn allemaal gewoon geen garanties.
Blijkbaar heb ik gewoon geluk dat ik in een buurt zit waar ik altijd goede snelheden haal, @home was hier als een van de eerste plaatsen in Limburg en in het begin was de snelheid niks, maar na 2 maanden werd het super en is vrijwel altijd gelijk gebleven. Dus ik krijg nog steeds waar ik om gevraagd heb toen en nu nog wat meer.
Dat jij in een buurt woont waar je signaal minder is kan @home vaak ook niet veel aan doen.

Heb zelf geen slechte ervaringen met @home, tijdje geleden 2 weken geen internet gehad, dat was alles op meer dan 4 jaar. En toen heb ik ook ong helft abbo teruggehad, 2 monteurs hebben ons vriendelijk uitgelegd wat het probleem was, hebben een uur gewerkt buiten en voor de zekerheid(!) ook nog het modem vervangen. Ik vind dat netjes.

Maar als jij andere ervaringen hebt mag je dat gerust zeggen, alleen de manier waarop is een beetje overdreven he.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 29 maart 2004 @ 02:58:
FirePower:
Je bent gewoon gefrustreerd omdat je geen uploadverhoging hebt.
Die argumenten slaan verder nergens op.
Dat slaat overal op. Ik meen het serieus, wie het eerst komt, het eerst geholpen wordt. Dat betekent dat mensen die langer lid zijn, eerder, of minstens gelijktijdig, de laatste nieuwe specificaties moeten krijgen.
Je hebt destijds getekend voor dat abbo en dat krijg je nu ook. Er staat nergens in je voorwaarden dat je snelheid hoger zou worden, toen was je blij met je snelheid, ik snap niet waarom het nu dan opeens niet meer goed is.
Je bent blij met wat je hebt, totdat je beter kunt krijgen. En momenteel zijn er redelijk wat providers die méér bieden voor hetzelfde geld, of hetzelfde voor minder geld. @Home ligt gewoon achter.
Als je gaat zeggen dat dat is omdat andere providers hogere snelheid bieden voor die prijs, had je toen niet je abbo moeten afsluiten. Je mag blij zijn dat ze het nog verhoogd hebben.
TOEN, in 2001, was @Home de beste en de enige hier in de buurt. Dat is nu veranderd. @Home is niet meer de enige, en ze zijn zeker niet meer de beste. Ze zijn achter gebleven in dienstverlening, en slechts duurder geworden. Als het aan mij had gelegen, waren ze tijdens Demon's actie in Januari een klant kwijt geweest... mar die beslissing lag niet alleen bij mij, helaas.
De PC die je nu gekocht hebt blijft ook op dezelfde snhelheid werken over een jaar, als ik dan een PC koop een jaar later voor dezelfde prijs ga je zeker zeuren dat die van mij sneller is?
Natuurlijk niet. Dat is iets heel anders: ik WEET dat die PC op een gegeven moment overtroffen wordt, dat zit hem gewoon in de techniek. Techniek veroudert, internetverbindingen niet; die zijn onderhevig aan concurrentie, en de provider moet bijblijven met zijn gelijken. @Home is op het moment niet meer concurrerend.

@Home LAAT zich overtreffen, en daar kunnen ze zeker iets aan doen. Ze doen het echter niet. Ze kijken wél vreemd op als er opeens -tig mensen weglopen naar andere providers....
Ik vind het erg vriendelijk van @home dat ze mijn upload verhogen en haal ook altijd rond de 30KB/s upload. Down haal ik altijd rond de 2Mbit tussen 16:00 en 22:00, rest van de dag altijd daarboven. Omdat ik meestal niet tussen 16:00 en 22:00 download heb ik er nog altijd baat bij dat het nog steeds 3,8Mbit is.
Jij hebt zeker een Motorola modem? Dan heb je inderdaad niet te klagen. Als @Home hier de upload zou hebben verhoogd zodat die nu 30 kB was, dan had ik niet gezeikt. Ik zit hier echter al sinds augustus 2001 erbij (sinds de eerste mogelijkheid van @Home hier), en ik moet nog tot September wachten, terwijl mijn overbuurman sinds januari 2004 lid is... die zit nu wel lekker op 30 kB met zijn Motorola. Sommige kennissen in Heerlen, waar @Home eerder beschikbaar was (begin 2000), moeten ook tot begin September wachten, en die zitten er nog 1,5 jaar langer bij dan ikzelf. @Home laat haar "oudere garde" barsten op het moment. DAT is hetgeen dat steekt.
<knip>

Heb zelf geen slechte ervaringen met @home, tijdje geleden 2 weken geen internet gehad, dat was alles op meer dan 4 jaar. En toen heb ik ook ong helft abbo teruggehad, 2 monteurs hebben ons vriendelijk uitgelegd wat het probleem was, hebben een uur gewerkt buiten en voor de zekerheid(!) ook nog het modem vervangen. Ik vind dat netjes.
Enne, zeker nooit mail gebruikt, of de nieuwsserver proberen aan te spreken? Mail die niet verstuurd wordt, of 1 week te laat, 10x aankomt, of juist helemaal niet, nieuwsservers met retentiontimes van 1 dag of minder (ook voor tekst), nieuwsgroepen die opgericht zijn en na 6 maanden nog niet local zijn bij @Home.... brakke upload <10 kB terwijl 16 de spec is...
Maar als jij andere ervaringen hebt mag je dat gerust zeggen, alleen de manier waarop is een beetje overdreven he.
Ik drijf helemaal niet over, het is echter het zoveelste kunstje dat @Home flikt.

Nog zo een: Maximum specs kan iedereen opgeven. Maak dan maar reclame met 2 MByte down en 1 MByte up, maar er wordt niet gegarandeerd dat dit in de praktijk wordt gehaald. Daar is 200 kB down en 5 kB up meer dan normaal. (Bij wijze van spreken dan.) Je moet opgeven wat in de praktijk geldt, en niet dat wat theoretisch gehaald zou kunnen worden.

Kijk eens op www.troublesathome.nl

Het enige dat je daar altijd vindt is:

"@Home maakt belofte niet waar"
"@Home haalt deadline niet"
"@Home haalt ook nieuwe deadline niet"
"Technische problemen zorgen voor uitstel"
"Nieuwsserver plat"
"Mailserver storing"

Enz enz... hoezo, koek en ei? De gebruikersgroep klaagt steen en been, maar ze bereiken niks; deels door eigen zachtheid (ze laten zich altijd ompraten, als ik de verslagjes zo lees), en deels door onverschilligheid van @Home zelf blijkbaar.

Die uploadverhoging "binnen een maand" gaat niet op voor een héél groot deel van de @Home abonnees: die moeten wachten tot September. Die aankondiging "binnen een maand" was gewoon weer een zoethoudertje.... die verhoging komt er wel, maar ik zou er niet raar van opkijken als hij nog eens wordt uitgesteld tot januari 2005.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 03:22:
[...]

Dat slaat overal op. Ik meen het serieus, wie het eerst komt, het eerst geholpen wordt. Dat betekent dat mensen die langer lid zijn, eerder, of minstens gelijktijdig, de laatste nieuwe specificaties moeten krijgen.
Dit punt hoor ik vaker. Ik heb ook net pas @home. Dit omdat het pas sinds december bij ons in het dorp beschikbaar is (adsl, is ook pas sinds deze maand beschikbaar), anders had ik het 5 jaar geleden wel aangeschaft. Ik heb nu ook die verhoging al sinds de 1e dag, ik vind dat ik dit zeker wel verdiend heb na 5 jaar wachten, en dus is het helemaal niet altijd terecht dat de 1e klanten eerst gaan. Bij jullie was kabel eerder beschikbaar, bij ons is de upload eerder beschikbaar.... dit is natuurlijk niet bij iedereen van toepassing, maar ik wou hiermee zeggen dat jou opmerking dus zeker niet voor iedereen van toepassing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 02:36:
Jammer dan. Ze schreeuwen wel groot in de nieuwsbrief "24 maart", maar dan komen ze een week van te voren met een lijst "1 September" waar half Nederland op staat. Kom op zeg. !
Idd, niet erg netjes. Op ze zachts gezegd. Dat is gewoon een kwestie van je klanten niet serieus nemen, vindt ik.
Ja. Oudste leden het eerst. En dat meen ik serieus.
Tsja. Ik vindt die instelling een beetje aso.

Er is op dit moment niks wat de upload-verhoging bij mij kan bespoedigen. Ik -moet- wachten tot September. Maar daar kan ik de Motorolla gebruikers toch niet op aan kijken. Als zij de upload-verhoging NU al kunnen hebben gun ik ze dat best.
@Home had maar sneller moeten upgraden dan.
Absoluut mee eens. @Home heeft lopen slapen.

En dan 2x de prijsverhogingen, "om de kwaliteit te kunnen garanderen" terwijl het toch slechter bleef worden, ook NA de prijsverhogingen, en nu lazen we (op tweakers.net en Webwereld) dat ze de afgelopen twee jaar niet eens hebben geinvesteerd in het netwerk! Dan voel je je idd genaaid.

Afgelopen jaar is mijn upload niet boven de 9kB/s geweest. En mijn download zat ergens op de 220 - 270kB/s. Terwijl dat altijd strak 16kB/s up, en 400kB/s down is geweest. Gewoon een kwestie van te weinig capaciteit.
Ik wil niet tot September wachten als zijnde een lid uit half 2001, terwijl mensen hier die lid zijn sinds Januari 2004 wél al de volledige specs hebben.
Tsja. Ik wil ook niet wachten. Het punt is, je hebt geen keus. Ik heb ook geen keus. Mijn upload is ondertussen iets verbeterd (12 - 17kB/s), iets waar ik mee leven kan tot September.

En zoals ik hier boven al zei - ik neem het de Motorolla pieps niet kwalijk als zij eerder de upload verhoging krijgen. Het is jammer voor ons, en hun voordeel.
Vlieg maar op, ik ga maandag klagen.
Klagen mag, maar ik denk dat 't weinig uit haalt. Je weet eigenlijk NU al wat ze gaan zeggen (wachten tot September, upgraden in fases, blah blah), dus wat heeft 't voor zin? Lucht 't op, als je gaat klagen.. of raak je meer gefrustreerd?

Wat mij WEL nuttig lijkt, is als iedereen eens naar de klachten afdeling schrijft en vraagt waarom er de laatste paar jaar niet in het netwerk is geinvesteerd, terwijl dt overduidelijk WEL nodig was.
@Home heeft al bijna 2 jaar een capaciteitsprobleem. Zie mail-server die om de zoveel tijd uitvalt, zie nieuwsserver die waardeloos is, zie de brakke upload van 7 kB waar die 16 moet zijn.
Totaal mee eens.
Ze hebben ik weet niet hoeveel leden... 250.000 breedbandleden, of daaromtrent? Dat geeft ze maandelijkse inkomsten van 11.875.000 euro. Van dat geld moet je tcoh een beetje fatsoenlijke service kunnen neerzetten. De leden van de andere abo's heb ik niet eens meegeteld.
Ik dacht te herinneren dat op Webwereld (of zo) stond dat ze de 250,000 mijlpaal bereikt hadden, dat was ergens in Oktober/November? Dus nu zitten ze op meer dan dat. Geen idee hoeveel Breedbanders daartussen zit. Maar dat ze maandelijks een smak geld innen is zeker. Ik denk ook dat de maandelijkse onkosten een smak geld is - zijn ze dit jaar niet de eerste keer uit de rode cijfers?
Als dat nodig is om de service die ze via reclames en dergelijke aanbieden, dan doen ze dat maar. Jammer voor hen dan. Ik, en veel anderen, betalen niet voor niets.
Dat de verbeteringen nodig zijn, staat buiten kijf. Maar of ze 't KUNNEN is een tweede. De upload verhoging is een goede eerste stap. En er komt een nieuwe nieuws-server, alhoewel als ik de perikelen met de vorige test-server bekijk weet ik niet wat ik daar van moet verwachten. Ik heb trouwens weinig last van problemen met mail... bijna nooit eigenlijk.

Ik denk ook dat NOG een upload verhoging (gratis!) wel aan de orde is, om Breedband aantrekkelijk te houden.
Kap eens met het onterecht verdedigen van @Home, LordSnow.
Relativeren is niet hetzelfde als verdedigen.

Ik ben niet blind voor de problemen rond @home. Ik ervaar ze ook. Alleen, jij vroeg "waarom worden die modems niet vervangen dan?". En daar gaf ik dus antwoord op.
Ze moeten gewoon eens voor het gevraagde geld gaan leveren wat andere providers óók leveren. Dat doen ze gewoon niet. Daar waar ze rond 2000 / 2001 de beste breedbandprovider van Nederland waren, daar zijn ze nu bijna de minste. Ze zijn gewoon schromelijk achter gebleven, waarschijnlijk denkend dat ze het wel konden redden met de in gebruik zijnde apparatuur. Als je stilstaat, wordt je voorbijgestreefd.
Ze waren rond 1999, 2000 een goede provider. Na 2001 begon het sterk minder te worden - eerst de mailserver en newsserver problemen. De langzaam afbrokkelende download snelheid. Afgelopen jaar de upload hier niet boven de 9kB/s. Twee keer een prijs-verhoging ("om de kwaliteit te garanderen").

Maar nu *eindelijk* een upload verhoging. Waarna ze nog achter lopen, mijn inziens.

Maar we zien wel in September - dan komen toch ook de extra upload-tegen-betaling beschikbaar? Als het niet te duur is (lees, niet meer dan een paar euro) dan is 't 't overwegen nog waard.
@Home laat haar "oudere garde" barsten op het moment. DAT is hetgeen dat steekt.
Het feit dat jij vershil ziet in "oude" en "nieuwe garde" betekend niet dat @home dat ook doet. Volgens mij is 't allemaal een klanten bestand, waar iedereen gelijk wordt behandeld. Ik denk niet dat iemand kijkt, en zegt "Goh, FirePower is al lid sinds 2000. We zullen hem maar als een van de eerste de upload verhoging geven." Ik denk dat 't meer is, zo van "Shit, we beginnen achter te lopen.. mischien moet de upload toch maar omhoog. Wat kunnen we doen? Motorollas wel? OK, dan doen we die eerst. Com21's niet allemaal? OK, dan maar een paar upgrades. En iedereen duimen maar!"

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 29-03-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Om maar niet weer te gaan discussiëren:

Nieuwsserver ben ik met je eens, maar ik gebruik meestal een andere betaalde server.
Met mail heb ik nog nooit last gehad eigenlijk, iig niks van gemerkt.

En nee ik heb geen Motorola modem, eerst een COM21, nu al bijna 2 jaar een Thomson, weet niet onder welk protocol dat valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

LiquidSilver schreef op 29 maart 2004 @ 13:58:

Nieuwsserver ben ik met je eens, maar ik gebruik meestal een andere betaalde server.

En nee ik heb geen Motorola modem, eerst een COM21, nu al bijna 2 jaar een Thomson, weet niet onder welk protocol dat valt.
Thomson is DOCSIS, net zoals de Motorollas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

LiquidSilver schreef op 29 maart 2004 @ 02:58:
FirePower:

LiquidSilver, deze opmerking van jou slaat echt helemaal fucking nergens op, ben je dom of zo. Je gaat toch geen upload verhoging vergelijken met een PC.
DENK EERST NA VOORDAT JE IETS OPCHRIJFT.

Jij haalt die 29-30KB/s wel daarom zit jij hier niet te zeiken, jij bent volgens mij wel zo'n zeikerd als je die snelheden niet gehaald hebt. :>

Ik zit hier ook met een fucked up upload (8-10KB/s) en daar wordt je wel geirriteerd van, dus ik kan me voorstellen dat andere ook geirriteerd worden als zij die snelheden niet halen.

Wat FirePower zegt vind ik veel minder onzin dan wat jij in een zin uitkraamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 29 maart 2004 @ 13:56:
Idd, niet erg netjes. Op ze zachts gezegd. Dat is gewoon een kwestie van je klanten niet serieus nemen, vindt ik.
Er zijn véél mensen bij @Home blijven hangen, met het motto "laten we maar eens wachten tot maart, dan", inclusief ikzelf. Die mensen krijgen nu te horen "1 September". De "uploadverhoging binnen 1 maand" is slechts uitgekraamd om véél mensen weg te houden van de acties van de bbNed providers in januari en februari. Noe MOETEN ze echter wel.
Tsja. Ik vindt die instelling een beetje aso.

Er is op dit moment niks wat de upload-verhoging bij mij kan bespoedigen. Ik -moet- wachten tot September. Maar daar kan ik de Motorolla gebruikers toch niet op aan kijken. Als zij de upload-verhoging NU al kunnen hebben gun ik ze dat best.
Ik vind die instelling helemaal niet aso. @Home wilde de upload niet verhogen.

Nu stonden er veel klanten op het punt om weg te lopen, Casema en Wanadoo verhogen hun kabelupload, en opeens is @Home de traagste uploader voor het meeste geld. Dus dan MOETEn ze iets doen. De Motorola's zijn makkelijker te upgraden, en dus doen ze dat, een beetje met het idee van "zien jullie wel, lieve klanten, we zijn ermee bezig". Als ze op tijd waren geweest en hadden geconcurreerd met ADSL, dan hadden ze een half jaar geleden kunnen beginnen met de COM21 upload-upgrades, desnoods in stilte, en dan hadden ze nu in februari kunnen zeggen: "We verhogen de uploadsnelheden binnen 1 maand". En dan op 24 maart, hoppa, iedereen op 32 kB/s. DAT hoor je als bedrijf te doen. Niet stilzitten, in paniek raken, en dan maar zien wat je zo snel mogelijk kunt rechtslepen en de rest een extra half jaar laten barsten.
Klagen mag, maar ik denk dat 't weinig uit haalt. Je weet eigenlijk NU al wat ze gaan zeggen (wachten tot September, upgraden in fases, blah blah), dus wat heeft 't voor zin? Lucht 't op, als je gaat klagen.. of raak je meer gefrustreerd?
Ik ga ze zeer zeker vertellen dat ze een klant kwijt waren geweest als het aan mij gelegen had. (Ik moest nog rekening houden met de wensen van mijn ouders.) Dat lucht wel op ja, en dan weet @Home meteen ook waar ze aan toe zijn; ik ben zeer zeker de enige niet die deze klachten heeft.
Dat de verbeteringen nodig zijn, staat buiten kijf. Maar of ze 't KUNNEN is een tweede. De upload verhoging is een goede eerste stap. En er komt een nieuwe nieuws-server, alhoewel als ik de perikelen met de vorige test-server bekijk weet ik niet wat ik daar van moet verwachten. Ik heb trouwens weinig last van problemen met mail... bijna nooit eigenlijk.

Ik denk ook dat NOG een upload verhoging (gratis!) wel aan de orde is, om Breedband aantrekkelijk te houden.
Waarom krijgen ze echter die news- en mailserver niet in orde, in godsnaam? Het duurt maar pas 1,5 tot 2 jaar of zo....

Hoe kunnen ze nu de upload dan nog verder verhogen?

De mensen die betalen gaan, krijgen 64 kB upload. De "standaard gebruikers" krijgen 32 kB/s. Moeten ze dan, na nog een gratis uploadverhoging de standaard gebruikers op 64 zetten, en de betalende mensen op 96? (Elk 32 kB erbij dus, dan kun je dus zeggen dat de betalende mensen 32 kB/s "kopen", zowel voor als na de upgrade.)
Maar nu *eindelijk* een upload verhoging. Waarna ze nog achter lopen, mijn inziens.

Maar we zien wel in September - dan komen toch ook de extra upload-tegen-betaling beschikbaar? Als het niet te duur is (lees, niet meer dan een paar euro) dan is 't 't overwegen nog waard.
Ze lopen zeker nog achter. Ze zitten dan pas op de upload van het langzaamste Demon abo. Als je betalen gaat en 64 kB krijgt (wat zéker een euro of 5~6 gaat kosten), dan kom je op 64 kB/s up. Je zit dan op een prijs van 52.50, terwijl het 39.90 abo van Demon óók al 64 kB up heeft. Die 52.50 komt overigens héél dicht in de buurt van het 55 euro kostende 2048/1024 abo van Demon, met een upload van 128 kB....

Voor sommige mensen is het internet alleen maar downloaden, en nog eens downloaden. Voor anderen, zoals mijzelf, is het wel zo begonnen, maar na het ontdekken van meer dingen (websites maken, gamen, etc etc) is de upload zéker belangrijk. Ik haal nu 10 kB/s.... en mijn down is 300 kB/s. Als ik kon zeggen 100 kB up en 200 kB down, voor hetzelfde bedrag, dan deed ik dat direct.

(Ook een leuke vorm van abonnement: je krijgt "300 kB" voor 47.50. Je mag zelf, 1x per 2 maanden of zo, aangeven hoe je dat verdelen wilt. Bijvoorbeeld 250 down, 50 up, of 200 down, 100 up, beiden op 150 up/down, of 280 down en 20 up.)

LiquidSilver schreef op 29 maart 2004 @ 13:58:

Betaalde extra nieuwsserver? Kom op zeg. De nieuws-service van @Home IS AL BETAALD. Genoeg providers, zoals XS4AlLL, hebben wel een fatsoenlijke server. Waarom @Home dan niet? Ik ga zeker nog eens extra betalen voor nieuws-diensten, terwijl dat volgens de voorwaarden in het pakket zit. Het zit er ook wel in, maar niet op een bruikbare manier.

En hoe kom je aan dat nieuwe modem? Zeker een kapotte COM21 gehad of iets dergelijks. Jij kunt nu gemakkelijk zeggen dat ik niet moet zeuren, want JIJ bent geholpen. Ik zou graag hebben gezien of je de situatie ook zo "luchtig" had opgenomen als je zelf nog een half jaar met een brakke upload van 7~10k zou zitten, terwijl je buren, overburen en kennissen op 5 minuten loopafstand al allemaal fluitend met 30 kB/s zitten te uppen en te gamen.

Kleine vergelijking.

Vandaag ben ik een Demon abo gaan aansluiten bij een kennis, dat van 19.95. Hij heeft de hoge aansluitkosten maar geslikt. (Die waren bij @Home vroeger toch ook 350 gulden? Wat ze nu zijn weet ik niet.)

Zijn download is 64 kB/s, en upload 32 kB/s.

Daar kan het 17.95 abo van @Home VERREWEG niet tegenop, en zelfs het 29.95 abo blijft erop achter. Zijn downloadsnelheid is niet bruut, maar het internet is niet alleen downloaden.

Hij kan (heb ik net live gemerkt) 10x flexer online gamen dan ik, met mijn monster-verbinding van 47.50 euro per maand. Ik kan al máánden niet meer Neverwinter Nights online spelen. Een upload van 12 kB of zo is toch wel gewenst om dat spel goed te kunnen spelen. Nou, met mijn 7 ~ 10 kB, kan ik niet eens door die werelden heen wandelen, laat staan als er nog combat bijkomt, wat nog meer upload vereist. Het lijkt wel alsof alles en iedereen teleporteert van plaats naar plaats. Bij mijn kennis, met het goedkoopste Demon abo, zie ik nog niet eens verschil tussen on-line en off-line spel, qua soepelheid.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

alvv schreef op 29 maart 2004 @ 14:57:
[...]

LiquidSilver, deze opmerking van jou slaat echt helemaal fucking nergens op, ben je dom of zo. Je gaat toch geen upload verhoging vergelijken met een PC.
DENK EERST NA VOORDAT JE IETS OPCHRIJFT.

Jij haalt die 29-30KB/s wel daarom zit jij hier niet te zeiken, jij bent volgens mij wel zo'n zeikerd als je die snelheden niet gehaald hebt. :>

Ik zit hier ook met een fucked up upload (8-10KB/s) en daar wordt je wel geirriteerd van, dus ik kan me voorstellen dat andere ook geirriteerd worden als zij die snelheden niet halen.

Wat FirePower zegt vind ik veel minder onzin dan wat jij in een zin uitkraamt.
Nou ik zou mezelf niet dom willen noemen. Ik vergelijk een upload verhoging ook niet met een PC, je moet niet alles letterlijk nemen. Het ging om de vergelijking dat veel mensen klagen over de dienst die als het goed is niet veranderd is. Bij jullie blijkbaar wel dan, maar als het goed is is je snelheid nog net zo hoog als toen je het kocht en blijkbaar daar toen wel tevreden mee was.
Toen ik 4,5 jaar gelden een van de eersten was in buurt met echt breedband internet vond ik dat natuurlijk super, maar ik haal nu nog steeds dezelfde snelheden en ben ik nog steeds tevreden, ook al bieden andere providers misschien betere service voor iets minder geld.
En ik durf dat met een PC te vergelijken ja, als jou buurjongen morgen dezelfde PC koopt dan jij hebt gekocht, maar danvoor een lagere prijs ben jij misschien jaloers :)

En als ik een klote verbinding had ging ik ook zeiken ja, heb je helemaal gelijk in, voor mij mogen jullie ook zeuren wat jullie willen. Als jullie denken daar wat mee te bereiken zou ik dat vooral blijven doen :P
Het ging mij erom dat FirePower zei dat hij overal @home zou afraden, terwijl het niet overal slecht is, hij geeft zelf al aan dat het bij z'n buren ofzo beter is. De generalisatie van "@home zuigt omdat mijn verbinding slecht is" is gewoon onterecht.
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 18:08:
[...]

[...]

Betaalde extra nieuwsserver? Kom op zeg. De nieuws-service van @Home IS AL BETAALD. Genoeg providers, zoals XS4AlLL, hebben wel een fatsoenlijke server. Waarom @Home dan niet? Ik ga zeker nog eens extra betalen voor nieuws-diensten, terwijl dat volgens de voorwaarden in het pakket zit. Het zit er ook wel in, maar niet op een bruikbare manier.
"Vroeger" was de newsserver een stuk beter. Die heb ik dan ook best veel gebruikt. Tegenwoordig is het niet veel soeps meer en heb ik van iemand toegang gekregen tot een betaalde server, ik heb hier zelf niet voor betaald. Gewoon geluk gehad. Deze server gebruik ik tegenwoordig veel meer, omdat die van @home idd slecht is, ik heb nergens anders beweerd
Daarom heb ik er niet veel last van, omdat ik hem niet veel gebruik, meer heb je mij niet horen zeggen ;)
Ik hoop trouwens ook dat die server snel beter wordt, want die is toch wat sneller.
En hoe kom je aan dat nieuwe modem? Zeker een kapotte COM21 gehad of iets dergelijks. Jij kunt nu gemakkelijk zeggen dat ik niet moet zeuren, want JIJ bent geholpen. Ik zou graag hebben gezien of je de situatie ook zo "luchtig" had opgenomen als je zelf nog een half jaar met een brakke upload van 7~10k zou zitten, terwijl je buren, overburen en kennissen op 5 minuten loopafstand al allemaal fluitend met 30 kB/s zitten te uppen en te gamen.
Ongeveer 1,5 jaar geleden zijn alle COM21 modems in omgeving Eijsden (en Maastricht) vervangen. ALLE abonnees hebben hier toen bericht van gehad en hebben een afspraak kunnen maken om het modem te laten vervangen. De reden hiervan is volgens de monteur datze graag overal dezelfde modems wilden gebruiken, maar of dat zo is weet ik natuurlijk niet. Deze verandering heeft trouwens geen enkele invloed gehad op mijn snelheden.
En zoals ik al zei zou ik waarschijnlijk ook klagen, alleen denk ik dat je daar weinig aan hebt behalve vrij zinloze discussies in dit topic :)
Ik zou als ik zoveel klachten had als jij al lang overgestapt zijn, maar dan kan bij jou weer niet dus ik begrijp je frustraties. Als je maar beseft dat het niet overal zo slecht is als bij jou.

Misschien is het nuttig hierbij te vertellen dat regio Maastricht en Eijsden onder apart beheer zijn door Nutsbedrijven Maastricht en niet door Essent zoals bij jullie.

Officieel gezien heb ik dan ook geen @home verbinding, maar een Maastricht@home verbinding. Subtiel verschil, maar misschien is de infrastructuur en het beheer daarvan hier gewoon beter als bij jullie door Essent.
Nutsbedrijven Maastricht biedt ook het budget abbonement aan onder de naam "Living@Maastricht Internet" voor een iets lagere prijs en met eigen helpdesk en beheer. Ook TV Home, de digitale TV wordt hier aangeboden, hetzelfde pakket, maar dan met gratis CineNova (twv €9,95/maand) en eigen helpdesk en beheer.

Dus misschien hebben wij hier gewoon geluk. Uit deze regio ken ik ook niemand die problemen heeft met een van deze diensten. En ik ken heel wat mensen die deze diensten afnemen. Dat zal mijn mening misschien ook verklaren.

edit:
Ik begrijp net dat Thomson modems ook DOCSIS zijn, dus waarschijnlijk hebben wij idd geluk en is het hier beter geregeld. Kan er helaas (voor jou dan ;) ) ook niks aan doen dat ik hier woon :P

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 29-03-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 29 maart 2004 @ 20:25:

Het ging mij erom dat FirePower zei dat hij overal @home zou afraden, terwijl het niet overal slecht is, hij geeft zelf al aan dat het bij z'n buren ofzo beter is. De generalisatie van "@home zuigt omdat mijn verbinding slecht is" is gewoon onterecht.
Inderdaad raad ik hier in de buurt @Home nu af.

De downloadsnelheid is hier nog steeds fantastisch.

Met een Motorola-modem zal je upload wel goed worden.

Ik vraaag me echter af waarom @Home nu WEL 32 kB/s up kan bieden, terwijl ze de laatste 1,5 jaar de 16 kB/s up niet eens fatsoenlijk konden waarmaken. Dat vind ik hypocriet.

En dan blijven nog steeds de brakke newsserver en de onbetrouwbare mail.

Ik raad @Home echter vooral af vanwege de manier waarop ze de laatste 1,5 jaar met hun klanten zijn omgegaan. Sla www.troublesathome.nl er maar eens op na....

Voor de rest: het lijkt er inderdaad op dat je bij Maastricht@Home een stuk beter zit dan bij Essent@Home.... @Home is volgens mij ook niet de provider, dat is slechts de eigenaar van de kabel en het netwerk, denk ik... de providers zijn Essent en Nutsbedrijven Maastricht, waarvan Maastricht dus blijkbaar de betere is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:14:
[...]
...
Ik vraaag me echter af waarom @Home nu WEL 32 kB/s up kan bieden, terwijl ze de laatste 1,5 jaar de 16 kB/s up niet eens fatsoenlijk konden waarmaken. Dat vind ik hypocriet.
...
Op Help.Home staat deze vraag in de FAQ, misschien kun je daar je antwoord vinden. Volgens @home was er eerst grondig onderhoud nodig en moesten / moeten er veel investeringen gedaan worden voordat ze die upload ook waar kunnen maken, dat is ook precies de reden dat jij nu met Com21 die snelheid niet haalt: teveel abonnees op een te kleine ruimte. Meer uitleg hierover komt van kzfti in zijn post op Troubles@Home:
De overstap van een COM21-ATM modem naar een Motorola maakt qua techniek niet zo gek veel uit. Het kan wel een verschil geven zolang de door @Home toegewezen bezetting van de frequentiebanden verschilt.

Elk type kabelmodem luistert op 1 enkele frequentieband en zendt op 1 enkel ander bandje.

De luister-band heeft een gedeelde downstream capaciteit van pakweg 28 Mbitps. Omdat COM21-ATM modems een ander tussenprotocol praten hebben zitten ze op een andere luisterband dan EuroDOCSIS modems.

Het ook gedeelde zend-bandje is smaller en heeft voor COM21-ATM modems een upstream capaciteit van 2,5 Mbitps. Voor EuroDOCSIS 1.1 modems (zoals die Motorola's) is de gedeelde upstream capaciteit 10 Mbitps. Om even iets te zenden wacht het modem steeds op z'n beurt (time-slot).

Kabelkopstations (de headends) bevatten 1 of meer analoge (glasvezel) koppelkaarten. Elke kaart heeft 1 zender (voor de downstream), en 4 of 6 ontvangers (voor de upstreams) elk met een eigen frequentie. COM21 heeft andere koppelkaarten dan EuroDOCSIS.

@Home commandeert het modem op welke frequenties het moet luisteren en op welke frequentie het mag zenden. Er wordt ook steeds vanuit het kopstation bevolen hoeveel time-slots ze bij het zenden mogen verbruiken. Dat is de uploadbegrenzing.

Zolang de voor EuroDOCSIS modems toegekende frequentiebanden nog niet met 4 keer (van 2,5 naar 10 Mbitps) zoveel modems als die voor COM21-ATM modems zijn volgelopen, kan het gunstiger zijn om op Motorola over te stappen. De COM21-ATM bandjes zullen in menige wijk in de afgelopen jaren wel zijn volgestouwd (met 200 tot misschien wel hier en daar 500 modems).

Hoe meer overstappers, hoe minder de COM21-bandjes belast raken...
Lijkt me dus duidelijk waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat het NU voordelig is om Motorola te hebben, maar over 2 jaar beter is om COM21 te hebben omdat dan de Motorola koppelkaarten vol zitten en de COM21 kaarten weer bijna leeg zijn vanwege de vervanging van modems bij veel mensen?

Als er meer mensen met Motorola's komen, en dan ook nog met meer upload, dan gaat die bandbreedte ook meer bezet worden. Wellicht krijgen de Motorolagebruikers nog dezelfde last als de COM21 gebruikers nu hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 23:40:
Het zou dus zelfs zo kunnen zijn dat het NU voordelig is om Motorola te hebben, maar over 2 jaar beter is om COM21 te hebben omdat dan de Motorola koppelkaarten vol zitten en de COM21 kaarten weer bijna leeg zijn vanwege de vervanging van modems bij veel mensen?
nouja; door normale doorstroom raakt het com21 netwerk al leger. Immers; er zullen altijd verhuizende/opzeggende mensen zijn --> minder com21 klanten. En er komen geen com21 klanten meer bij.

Dus je hoeft niet te w88 op vervanging van de modems; de leegloop is nu al (ruim een jaar) bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 30 maart 2004 @ 00:42:
[...]
nouja; door normale doorstroom raakt het com21 netwerk al leger. Immers; er zullen altijd verhuizende/opzeggende mensen zijn --> minder com21 klanten. En er komen geen com21 klanten meer bij.

Dus je hoeft niet te w88 op vervanging van de modems; de leegloop is nu al (ruim een jaar) bezig.
Nou ja, leegloop... er zijn 3 manieren die me zo te binnen schieten om mensen van het COM21 netwerk af te krijgen:

1) Kapot modem
2) Verhuizing
3) Opzegging van abo's

Hoopt @Home dat het COM21 netwerk gewoon langzaam uitsterft? Dat kan dan nog wel héél lang duren; daarnaast vraag ik me af wat ze met al die COM21 modems gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

*grrr*

Stoopid IE/toetsenbord (of stoopid ik). Door een foute ALT-combo mijn hele edit pleite. Nou ja... nu geen zin in om dat *weer* te veranderen... straks maaar weer, dan.

[ Voor 160% gewijzigd door lordsnow op 30-03-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43

Lief Adje

Love is in the air

WoW ik zit nu met 400kb/s stabiel naar me thuis (@home) te uploaden, voor de upload verhoging ging dit met max 180kb/s en vlak na de upload verhoging met 350kb/s, nu dus via ftp met dik 400kb/s!!! :D

Com21 modem btw, niet slecht dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Lief Adje op 31-03-2004 08:33 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazig...

Er zijn hier zelfs mensen op hetzelfde knooppunt als ik (landgr1.lb.home.nl), met een COM21 modem, die WEL al 30 kB/s halen. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 01:41:
[...]

Nou ja, leegloop... er zijn 3 manieren die me zo te binnen schieten om mensen van het COM21 netwerk af te krijgen:

1) Kapot modem
2) Verhuizing
3) Opzegging van abo's

Hoopt @Home dat het COM21 netwerk gewoon langzaam uitsterft? Dat kan dan nog wel héél lang duren; daarnaast vraag ik me af wat ze met al die COM21 modems gaan doen.
2 manieren dus.
bij manier 1 krijg je gewoon een vervangende com21 (en dat is gelijk antwoord op je andere vraag; ze gebruiken de teruggestuurde modems om eventuele andere defecte modems te vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Bij een defect modem krijg je niet per definitie eenzelfde type terug. Meestal wel.

Met een verhuizing mag je je eigen modem meenemen, je krijgt dus geen ander. Tenzij je naar een plaats verhuisd waar alleen Com21's aansluitbaar zijn. Dan krijg je een mooie Com21 :)

//edit
hey - krijg nou de hik. Mijn titelbalk staat in 'spiegelbeeld'. Weer een crea-bea 1 april aktie van een GoT'er?

[ Voor 45% gewijzigd door lordsnow op 01-04-2004 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor mij!!
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben uw meting ontvangen. Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio waar u woonachtig bent, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 5 dagen.

Indien u bezit bent van een huurmodem, kunt u deze retour sturen via de meegeleverde retourdoos.
/me is blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk adres heb je dat heen gemailed?

Zo te zien is de uploadverhoging bij mij wel doorgevoerd... maar ik haal slechts 19~21 kB, en dan ook nog maar tussen 2 en 4 's nachts. Overdag zit ik nog steeds op mijn oude 7~10 kB/s.

Misschien zou ik ook een nieuw modem kunnen aanvragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Laatst online: 10-03-2022
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 02:39:
Welk adres heb je dat heen gemailed?

Zo te zien is de uploadverhoging bij mij wel doorgevoerd... maar ik haal slechts 19~21 kB, en dan ook nog maar tussen 2 en 4 's nachts. Overdag zit ik nog steeds op mijn oude 7~10 kB/s.

Misschien zou ik ook een nieuw modem kunnen aanvragen....
Als dat een oplossing zou zijn! Overdag/'S avonds haal ik hier 5/7 Kb en 's nachts nu 17 Kb. Door de waardeloze upload is download ook gewoon klote.
Vroegah (Semptember 1999) was het allemaal ok maar door de jaren
heen is het gewoon klote geworden. Gebruik een andere mail/newserver
omdat die van @HOME niet meer voldoet en ik betaal nu meer voor minder service.
Minder voor meer geld bah bah bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van mij die ook te weinig haalde heeft zonder helpdesk te bellen ook een mail gestuurd op mijn aanraden en krijgt nu ook een nieuwe modem.

Stel een verhaaltje op over de slechte snelheden en dat die te laag zijn.
Zeg vooral dat je het niet aanvaardbaar vind dat de snelheden overdag zo laag zijn.
Plak onder dit mailtje gewoon een c/p van 5 speedtest resultaten verspreid over de dag.
's ochtends een keer, 's middags een keer, 's avonds 2x en 's nachts nog een keer.
Meld er ook bij dat je hebt gelezen op internet dat modems worden vervangen (dat had ik namelijk op troublesathome gelezen)
Stuur dit alles naar snelheid@home.nl
Ik denk dat je alleen kans maakt als je in een gebied woont dat niet op de lijst staat en waar de hogere snelheden dus al beschikbaar zouden moeten zijn.

Duurde wel een week voor ik antwoord had en ze hebben het over een levertijd van 5 dagen voor een nieuwe modem.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmm, iemand hier ervaringen met afsluiten bij @home? Ik heb hem een tijdje geleden opgezetd, en 't werkt nog :?
Wij betreuren uw beslissing om de overeenkomst met @Home te bekindigen.

De overeenkomst wordt, met inachtname van 4 weken opzegtermijn, per 01-04-2004 beeindigd. Enkele dagen voor deze datum ontvangt u van ons een modemretourdoos. U dient het modem plus de bijbehorende stroomadapter in deze doos te sturen naar:
Ik heb nl. mijn abonnement opgezegd, en de verbinding werkt vandaag, 3 april, nog steeds, terwijl hij per 01-04-2004 zou worden beeindigd.

Grapje van @home, of duurt het nou echt zo lang voor ze het doorhebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de modems? Wij hebben ook een Com21 modem, en die geeft eigenlijk alleen maar problemen, net nog met de helpdesk gebelt ivm verhoging snelheid (van basis naar breedband) en hoewel alles al goed omgezet was, en we de modem gereset hebben, bleef hij het maar op basis doen. Dus nou moeten we rond 2 uur de modem er een minuutje uithalen (spanning eraf halen) en na een minuut weer aan sluiten, en dan zou die het na een kwartier moeten doen :? Beetje gebruiksonvriendelijk allemaal. Zelfde hadden we ook toen we een downgrade deden (van breedband naar basis), toen kregen we het gezeur dat ondanks dat we op basis waren aangesloten, we een budget verbinding kregen...maargoed, ik zie het over een half uur ong. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Laatst online: 20-07 11:04
koelkast schreef op 03 april 2004 @ 13:38:
Hmm, iemand hier ervaringen met afsluiten bij @home? Ik heb hem een tijdje geleden opgezetd, en 't werkt nog :?

[...]

Ik heb nl. mijn abonnement opgezegd, en de verbinding werkt vandaag, 3 april, nog steeds, terwijl hij per 01-04-2004 zou worden beeindigd.

Grapje van @home, of duurt het nou echt zo lang voor ze het doorhebben?
Dat klopt gewoon hoor. Was bij mij ook het geval. Je moet je modem ook terugsturen binnen 10 dagen, dus sluiten ze je niet af op de dag dat je contract is beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kid_E schreef op 03 april 2004 @ 13:50:
[...]

Dat klopt gewoon hoor. Was bij mij ook het geval. Je moet je modem ook terugsturen binnen 10 dagen, dus sluiten ze je niet af op de dag dat je contract is beeindigd.
Ik snap dit niet helemaal. Je moet je modem binnen 10 dagen terugsturen, DUS ze sluiten je niet af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Laatst online: 20-07 11:04
koelkast schreef op 03 april 2004 @ 14:09:
[...]

Ik snap dit niet helemaal. Je moet je modem binnen 10 dagen terugsturen, DUS ze sluiten je niet af :?
Wat maakt het uit. Gewoon je modem optijd terugsturen en je bent er vanaf. Wat maakt jouw het verder uit wat het beleid van @home tov beeindiging/afsluiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, we hadden dus vanaf 1 april (en dat was geen grap) normaal internet moeten hebben, wat automatisch zou gebeuren als ik de stekker er 1 keer 30 seconden uit zou halen, en er dan weer terug in zou stoppen...niet dus. Ik ben hele dag bezig geweest met bellen, kost handenvol geld (goede manier voor hun om die 2 maanden gratis terug te halen) en nog steeds werkt internet niet op breedband maar op basis :S

Korte samenvatting:
Nadat ik vandaag de mail pas las waarop stond dat onze verbinding verhoogt zou worden, heb ik stekker 30 seconden uit sopcontact gehaald, zoals gevraagd. Werkt niet, dus ik bel. Moet router ff tussenuit halen, en over een kwartier stekker 1 minuut uit stopcontact halen, en na die minuut 15 minuten wachten tot dat we normaal internet hebben (breedband dus). Zo gezegt zo gedaan, werkt niet :?. Nogmaals Essent gebeld, nu moesten we cookie's en internet bestanden wissen :? Geen idee wat dat ermee te maken heeft, maargoed. Daarna weer stekker half uur eruit, en weer terug erin. Werkt nog steeds niet na ruim een half uur. Nog maar een keer gebeld. Nu moest ik dns flush doen, en iets downloaden van tucow.home.nl. Speedtest.nl zou namelijk onbetrouwbaar zijn, nogmaals: :?. Zo gezegt zo gedaan, nogmaals slechts basis verbinding. Wederom modem half uur eruit, en weer erin. Werkt wederom niet, bel nogmaals, word doorverbonden naar technische dienst, nog 1 keer half uur eruit, en dan weer er in (de stekker) en hij zou het toch echt moeten doen. Doe het niet. Rond 4 uur weer terug gebelt, moest nu programma downloaden bij home.nl. Gedaan, en home heeft aantal testjes uitgevoerd vanuit onze pc. Ze zouden óns later op de middag terugbellen (oei oei, spannend :D) Worden later op de middag terug gebelt, en nu zou hij het toch écht moeten doen, na nogmaals stekker half uur eruit. Wederom gedaan, nog steeds he-le-maal niets. Na al een aantal keer mijn ontevredenheid uitgesproken e hebben net nog een allerlaatste keer gebeld (2 minuten voor 6). Toen moest ik ineens naar speedtest.nl gaan (ja, die net nog zo onbetrouwbaar was, ook daar mijn mening over gegeven |:( ) en nogmaals voor allerlaatste keer stekker half uur eruit, hij moest het gewoon doen, want de modem was inorde. Voor de zoveelste keer vandaag stekker eruit en weer erin, en nog steeds he-le-maal niets! :(

Ik begin echt hopeloos te worden, dit is toch geen stijl? Dit is toch geen klantenservice? Je hoort toch niet zoveel problemen te hebben met het omzetten van je verbindingen? Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Al deze telefoontjes hebben handevol geld gekost, ik heb meerdere uren verspilt aan dingen die niet werken, en nog steeds geen fatsoenlijk internet....dit is echt om ziek van te worden :r Ik heb ook echt geen idee meer wat ik morgen nou moet doen...wederom bellen, maar dan maar colect-call ofzo? ;)

Heeft iemand zelfde soort problemen gehad in omg. Brabant ofzo? Als je nog (wel) nuttige tips hebt, laat ze dan alstublieft weten, deze jongen weet het allemaal niet meer, en is het einde dan ook echt zoek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Wordt je wel doorverbonden met 2e-lijns ondersteuning?
Dat 1e-lijns personeel weet vaak nog minder van PC's dan de gemiddelde man-in-de-straat, is mijn ervaring. Daarom laat ik me altijd doorverbinden met een 2e
lijn, opdat ik met een ervaren IT-specialist kan spreken.

| Specs Aurora24 | My music |

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.