Er zijn véél mensen bij @Home blijven hangen, met het motto "laten we maar eens wachten tot maart, dan", inclusief ikzelf. Die mensen krijgen nu te horen "1 September". De "uploadverhoging binnen 1 maand" is slechts uitgekraamd om véél mensen weg te houden van de acties van de bbNed providers in januari en februari. Noe MOETEN ze echter wel.
Tsja. Ik vindt die instelling een beetje aso.
Er is op dit moment niks wat de upload-verhoging bij mij kan bespoedigen. Ik -moet- wachten tot September. Maar daar kan ik de Motorolla gebruikers toch niet op aan kijken. Als zij de upload-verhoging NU al kunnen hebben gun ik ze dat best.
Ik vind die instelling helemaal niet aso. @Home wilde de upload niet verhogen.
Nu stonden er veel klanten op het punt om weg te lopen, Casema en Wanadoo verhogen hun kabelupload, en opeens is @Home de traagste uploader voor het meeste geld. Dus dan MOETEn ze iets doen. De Motorola's zijn makkelijker te upgraden, en dus doen ze dat, een beetje met het idee van "zien jullie wel, lieve klanten, we zijn ermee bezig". Als ze op tijd waren geweest en hadden geconcurreerd met ADSL, dan hadden ze
een half jaar geleden kunnen beginnen met de COM21 upload-upgrades, desnoods in stilte, en dan hadden ze nu in februari kunnen zeggen: "We verhogen de uploadsnelheden binnen 1 maand". En dan op 24 maart, hoppa, iedereen op 32 kB/s. DAT hoor je als bedrijf te doen. Niet stilzitten, in paniek raken, en dan maar zien wat je zo snel mogelijk kunt rechtslepen en de rest een extra half jaar laten barsten.
Klagen mag, maar ik denk dat 't weinig uit haalt. Je weet eigenlijk NU al wat ze gaan zeggen (wachten tot September, upgraden in fases, blah blah), dus wat heeft 't voor zin? Lucht 't op, als je gaat klagen.. of raak je meer gefrustreerd?
Ik ga ze zeer zeker vertellen dat ze een klant kwijt waren geweest als het aan mij gelegen had. (Ik moest nog rekening houden met de wensen van mijn ouders.) Dat lucht wel op ja, en dan weet @Home meteen ook waar ze aan toe zijn; ik ben zeer zeker de enige niet die deze klachten heeft.
Dat de verbeteringen nodig zijn, staat buiten kijf. Maar of ze 't KUNNEN is een tweede. De upload verhoging is een goede eerste stap. En er komt een nieuwe nieuws-server, alhoewel als ik de perikelen met de vorige test-server bekijk weet ik niet wat ik daar van moet verwachten. Ik heb trouwens weinig last van problemen met mail... bijna nooit eigenlijk.
Ik denk ook dat NOG een upload verhoging (gratis!) wel aan de orde is, om Breedband aantrekkelijk te houden.
Waarom krijgen ze echter die news- en mailserver niet in orde, in godsnaam? Het duurt maar pas 1,5 tot 2 jaar of zo....
Hoe kunnen ze nu de upload dan nog verder verhogen?
De mensen die betalen gaan, krijgen 64 kB upload. De "standaard gebruikers" krijgen 32 kB/s. Moeten ze dan, na nog een gratis uploadverhoging de standaard gebruikers op 64 zetten, en de betalende mensen op 96? (Elk 32 kB erbij dus, dan kun je dus zeggen dat de betalende mensen 32 kB/s "kopen", zowel voor als na de upgrade.)
Maar nu *eindelijk* een upload verhoging. Waarna ze nog achter lopen, mijn inziens.
Maar we zien wel in September - dan komen toch ook de extra upload-tegen-betaling beschikbaar? Als het niet te duur is (lees, niet meer dan een paar euro) dan is 't 't overwegen nog waard.
Ze lopen zeker nog achter. Ze zitten dan pas op de upload van het langzaamste Demon abo. Als je betalen gaat en 64 kB krijgt (wat zéker een euro of 5~6 gaat kosten), dan kom je op 64 kB/s up. Je zit dan op een prijs van 52.50, terwijl het 39.90 abo van Demon óók al 64 kB up heeft. Die 52.50 komt overigens héél dicht in de buurt van het 55 euro kostende 2048/1024 abo van Demon, met een upload van 128 kB....
Voor sommige mensen is het internet alleen maar downloaden, en nog eens downloaden. Voor anderen, zoals mijzelf, is het wel zo begonnen, maar na het ontdekken van meer dingen (websites maken, gamen, etc etc) is de upload zéker belangrijk. Ik haal nu 10 kB/s.... en mijn down is 300 kB/s. Als ik kon zeggen 100 kB up en 200 kB down, voor hetzelfde bedrag, dan deed ik dat direct.
(Ook een leuke vorm van abonnement: je krijgt "300 kB" voor 47.50. Je mag zelf, 1x per 2 maanden of zo, aangeven hoe je dat verdelen wilt. Bijvoorbeeld 250 down, 50 up, of 200 down, 100 up, beiden op 150 up/down, of 280 down en 20 up.)
LiquidSilver schreef op 29 maart 2004 @ 13:58:
Om maar niet weer te gaan discussiëren:
Nieuwsserver ben ik met je eens, maar ik gebruik meestal een andere betaalde server.
Met mail heb ik nog nooit last gehad eigenlijk, iig niks van gemerkt.
En nee ik heb geen Motorola modem, eerst een COM21, nu al bijna 2 jaar een Thomson, weet niet onder welk protocol dat valt.
Betaalde extra nieuwsserver? Kom op zeg. De nieuws-service van @Home IS AL BETAALD. Genoeg providers, zoals XS4AlLL, hebben wel een fatsoenlijke server. Waarom @Home dan niet? Ik ga zeker nog eens extra betalen voor nieuws-diensten, terwijl dat volgens de voorwaarden in het pakket zit. Het zit er ook wel in, maar niet op een bruikbare manier.
En hoe kom je aan dat nieuwe modem? Zeker een kapotte COM21 gehad of iets dergelijks. Jij kunt nu gemakkelijk zeggen dat ik niet moet zeuren, want JIJ bent geholpen. Ik zou graag hebben gezien of je de situatie ook zo "luchtig" had opgenomen als je zelf nog een half jaar met een brakke upload van 7~10k zou zitten, terwijl je buren, overburen en kennissen op 5 minuten loopafstand al allemaal fluitend met 30 kB/s zitten te uppen en te gamen.
Kleine vergelijking.
Vandaag ben ik een Demon abo gaan aansluiten bij een kennis, dat van 19.95. Hij heeft de hoge aansluitkosten maar geslikt. (Die waren bij @Home vroeger toch ook 350 gulden? Wat ze nu zijn weet ik niet.)
Zijn download is 64 kB/s, en upload 32 kB/s.
Daar kan het 17.95 abo van @Home VERREWEG niet tegenop, en zelfs het 29.95 abo blijft erop achter. Zijn downloadsnelheid is niet bruut, maar het internet is niet alleen downloaden.
Hij kan (heb ik net live gemerkt) 10x flexer online gamen dan ik, met mijn monster-verbinding van 47.50 euro per maand. Ik kan al máánden niet meer Neverwinter Nights online spelen. Een upload van 12 kB of zo is toch wel gewenst om dat spel goed te kunnen spelen. Nou, met mijn 7 ~ 10 kB, kan ik niet eens door die werelden heen wandelen, laat staan als er nog combat bijkomt, wat nog meer upload vereist. Het lijkt wel alsof alles en iedereen teleporteert van plaats naar plaats. Bij mijn kennis, met het goedkoopste Demon abo, zie ik nog niet eens verschil tussen on-line en off-line spel, qua soepelheid.
[
Voor 84% gewijzigd door
Verwijderd op 29-03-2004 18:34
]