Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bedoelt technische dienst, ja. Ging ook wel behoorlijk lastig, bel je, geef je referentienummer, word je doorverbonden, moet je weer referentie nummer geven, en pas dan kan je verder...had misschien allemaal wel wat makkelijker gekunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Zojuist hadden we weer de dolle 5 minuten in Den Bosch. @home knalde eruit in heel Den Bosch.
Ikkke bellen, wordt ik overal van de lijn af geflikkert... :|
Terwijl ze mij de vorige keer hadden gevraagd of ik gelijk wilde bellen.

Die 2e lijns helpdesk is ook bagger. Windows XP heeft nog wel eens de grap om het wel te doen als je een ip opgeeft en het dynamische ip niet gebruikt. Dus ik had dat trucje gedaan nadat ik hun heb gebeld(niet op aanraden van hen). Bellen ze opdat non-dynamische pc's bestanden van Windows aantasten... Dan vraag ik me ook af waar je met je hoofd zit.. :?

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken is mijn router niet meer instaat vebinding te leggen met het @home netwerk. Na enkele minuten komt er een verbinding tot stand. Wanneer 1 van de Pc's binnenhuis een internetpagina opent wordt de internet verbinding weer verbroken.

Wanneer een PC rechtstreeks is verbonden zonder router werkt alles prima. Ik heb een nieuwe router gekregen van de winkel, ook deze kan de verbinding niet levendig houden. Ik heb alle instellingen, kabels, etc. gecontrolleerd.

De router geeft een fout dat hij de DHCP server niet kan vinden, pas na enkele minuten vindt hij een server... Dit heeft betrekking tot regio Tilburg, mijn oom welke ook in deze regio woont heeft precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het geval erg vreemd.

Sinds donderdag merkte ik dat mijn internet erg sloom was. Dus ik naar speedtest.nl

16kb/sec download
27kb/sec upload
109.0 Conn/min

Vrijdag bleek ik helemaal geen upload te hebben. Dus ik een FTP-server nemen en daar iets uploaden, nee hoor 8kb/sec nam af naar 0,00kb/sec. Dus ik reconnect naar de FTP om te kijken wat ik dan wel had geupload in KBs, er stond gewoon een bestand dat nogsteeds 0kb groot was.

Ik de helpdesk gebeld en gezegt dat ik regelmatig dus geen upload heb.. dus ook echt helemaal niks :/ en dat me download dus ook aan de knoppe was. Ik erg pissig natuurlijk aangezien ik dit 1× per maand heb.

Helpdesk zou mijn modem software updaten. Ik moest mijn modem resetten na 45 minuten, ik dat gedaan. Nogsteeds geen upload en brakke download, ik weer opbellen en alles opnieuw uitgelegd. Nu hebben ze besloten een monteur langs te laten komen.

Ik vraag me af wat zon monteur hier dan wil gaan doen. Mijn computer is 100% virus vrij ( op een paar dingetjes na dan, paar tools voor remote desktop. )

Wil de monteur de standaard instellingen nalopen ?

Het enigste wat normaal is is de ping naar www.home.nl van gemiddeld 22ms.

Zul je zien dat de monteur er ook niet uitkomt. <- kan je weer fijn een week wachten :O

Maarja goed het ligt nooit aan hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:56:
Ik begin echt hopeloos te worden, dit is toch geen stijl? Dit is toch geen klantenservice? Je hoort toch niet zoveel problemen te hebben met het omzetten van je verbindingen? Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet. Al deze telefoontjes hebben handevol geld gekost, ik heb meerdere uren verspilt aan dingen die niet werken, en nog steeds geen fatsoenlijk internet....dit is echt om ziek van te worden :r Ik heb ook echt geen idee meer wat ik morgen nou moet doen...wederom bellen, maar dan maar colect-call ofzo? ;)

Heeft iemand zelfde soort problemen gehad in omg. Brabant ofzo? Als je nog (wel) nuttige tips hebt, laat ze dan alstublieft weten, deze jongen weet het allemaal niet meer, en is het einde dan ook echt zoek :'(
ik denk dat ze het wel omgezet hebben in de computer maag nog niet goed op de centrale. Als alles nl goed staat bij @home is het rebooten van het modem voldoende. Soms ff temp files verwijderen, maar dat lijkt mij in dit geval ook niet. Mijn conclusie is dat het niet aan jou ligt. Maar dat je iig nog 1x opnieuw het modem moet resetten.(als het bij hun echt goed staat). Of als je geluk hebt kan je misschien in -b naam krijgen waarop ze alles wel goed instellen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, Vaag, Vandaag al heel de dag @home down in Tilburg. Op de site staat nu dat de zooi is opgelost. Maar ik kan niet op mijn site komen! (zit nu bij oom) Vnaaf ff kijken dan.. Je ziet wel hoe afhankelijk je word van internet. Ik had echt niks te doen op me pc! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vandaag wéér gebelt, en nu krijgen we waarschijnlijk een nieuwe modem. Beetje ongemakkelijk allemaal. Deze modem heeft al eerder op breedband gedraait, maar schijnt hem nu niet meer op te willen pakken/willen accepteren (de hogere breedband snelheid) en dus krijgen we waarschijnlijk een nieuwe, worden we later vanmiddag over terug gebelt. We hebben nu een Com21, krijgen we dan gewoon een zelfde soort modem, of van een ander merk ofzo? En was het verschil eigenlijk tussen de modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, probleem opgelost...ik was aan het surfen, en om tijd te doden beetje speedtests aan het doen, ineens 250kb/s. K dan :D Probleem nog veel gezeur en tijd opgelost, vind wel nog steeds dat het gewoon beter had moeten kunnen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 22:39:
[...]
Ik vraag me af wat zon monteur hier dan wil gaan doen. Mijn computer is 100% virus vrij ( op een paar dingetjes na dan, paar tools voor remote desktop. )

Wil de monteur de standaard instellingen nalopen ?
die monteur gaat dus echt niets met jouw pc doen hoor :+ .
de monteur komt jouw signaal controleren (signaal tussen de 'wijkkast' en de modem en waarschijnlijk je modem zelf).
[...]
Maarja goed het ligt nooit aan hun.
nee; en je het ligt ook nooit aan de gebruiker, rara :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ik had sinds de verhoging gemiddeld een upload van 8KB/s
Na wat belletjes en een afspraak maken werd mijn COM21 modem omgeruilt tegen een witte motorola surfboard. Sinds ik die modem heb haal ik stabiel 350KB/s met download van normale websites en kan ik stabiel met 30KB/s uploaden :) Ben er erg tevreden over nu.
Ik raad iedereen aan die een COM21 modem heeft en een enorm brakke upload heeft om ff te bellen. Je hoeft daarna alleen ff de result van 5x speedtest.nl testen door te mailen en je word meteen gebeld door @home voor een afspraak. Ze zeiden dat ze die witte surfboard weg moesten hebben.

B.T.W.
ik woon in Enschede :*)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Maja , het com21 systeem is dus _duidelijk_ niet berekend op "slechts" een verdubbeling van de upload..
Ik heb werkelijk nog niemand met een com21 gezien die de 256kbit ook daadwerkelijk haalt.
Nu zetten ze dus haastig iedereen over naar een Motorola , zodat dat platform weer zo traag als stront wordt.
Uiteindelijk neem je een beetje brakheid van het com21 platform weg zodat het bij de motorola users weer trager wordt.

Iedereen heeft straks netjes 16kb/s upload , zoals vroeger :D
Ook bij chello klooien ze maar wat aan.. van de 48kb/s die je kunt halen, halen alleen de motorola mensen een keer 32-40kb/s.

Echter bij multikabel/quicknet kan het opeens wel met 1mbit! , zie ook de speedtest resultaten.
Voor X-tra geldt:

Snelheid tot 1536 kbps downstream en 1024 kbps upstream
Wanneer leren ze het nu eens dat ze meer moeten gaan upgraden en minder kabelmodems op een headend moeten zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenT op 04-04-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Klubbheads schreef op 04 april 2004 @ 20:32:
Wanneer leren ze het nu eens dat ze meer moeten gaan upgraden en minder kabelmodems op een headend moeten zetten.
Dat is dus het probleem, niet het Com21 platform. Dat kan best hoge snelheden aan, maar @home heeft gewoon veel te veel abonnees op die headends geprikt zodat ze nu meer bandbreedte moeten delen dan er is, en dus niet de nieuwe snelheden halen. In het Docsys platform is veel meer geïnvesteerd en is ook nog veel meer bandbreedte beschikbaar, dus daar worden die snelheden wel gehaald.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upload weer omlaag naar 16kB/s ...

De upload was een tijdje hoger , zon 20 kB/s, maar nu is de snelheid weer teruggezakt naar zon 11-12 kB/s , iemand dat ook opgevallen?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit vanavond al de hele avond met uitvallers van mijn verbinding.
Dat houd in dat mijn router geen ip meer krijgt, maar wel connectie heeft met de modem, welke ook gewoon online is.
Elk half uur ongeveer valt mijn internet een half uur weg.
Dit gebeurd sinds een uur of 5.
Gisteren had ik het ook al 1x, maar daar gaf ik geen aandacht aan.
Nu is het gewoon vervelend :|

edit:
Zou dit aan mijn router kunnen liggen trouwens?
Heb al geprobeerd de instellingen van @home static in te stellen op de router, maar dit hielp niet.

edit2:
Switch er tussen gegooid, helpt ook geen biet.
Is puur de @home connectie :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 23:22:
Ik zit vanavond al de hele avond met uitvallers van mijn verbinding.
Dat houd in dat mijn router geen ip meer krijgt, maar wel connectie heeft met de modem, welke ook gewoon online is.
Elk half uur ongeveer valt mijn internet een half uur weg.
Dit gebeurd sinds een uur of 5.
Gisteren had ik het ook al 1x, maar daar gaf ik geen aandacht aan.
Nu is het gewoon vervelend :|

edit:
Zou dit aan mijn router kunnen liggen trouwens?
Heb al geprobeerd de instellingen van @home static in te stellen op de router, maar dit hielp niet.

edit2:
Switch er tussen gegooid, helpt ook geen biet.
Is puur de @home connectie :(
Ik heb dus bijna hetzelfde. Mijn router kan geen verbinding krijgen, maar wanneer ik de router er tussen uithaal en mijn pc rechtstreeks connect, krijg ik na 5 minuten eindelijk een IP toe gewezen :? te raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 09:06:
[...]

Ik heb dus bijna hetzelfde. Mijn router kan geen verbinding krijgen, maar wanneer ik de router er tussen uithaal en mijn pc rechtstreeks connect, krijg ik na 5 minuten eindelijk een IP toe gewezen :? te raar
Sinds wanneer heb je dit?

edit:
sorry, ik moet beter lezen. |:(
In een vorige post zeg je al sinds enkele weken.

Met mijn router er tussenuit werkt het dus net zo goed niet.
Ik krijg helemaal geen ip en het ip statich zetten heeft ook geen zin.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 10:52:
[...]

Sinds wanneer heb je dit?

edit:
sorry, ik moet beter lezen. |:(
In een vorige post zeg je al sinds enkele weken.

Met mijn router er tussenuit werkt het dus net zo goed niet.
Ik krijg helemaal geen ip en het ip statich zetten heeft ook geen zin.
Same here, maar het statisch opvragen van een IP door mijn PC zonder router werkt wel :(. Wat voor fout meldingen krijg je in de log van je router, wanneer je je "IP renewt" op de router.

De melding die ik krijg na een minuut is iets in de geest van: "Could not locate DHCP server"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 11:44:
[...]

Same here, maar het statisch opvragen van een IP door mijn PC zonder router werkt wel :(. Wat voor fout meldingen krijg je in de log van je router, wanneer je je "IP renewt" op de router.

De melding die ik krijg na een minuut is iets in de geest van: "Could not locate DHCP server"
Ik heb net @home aan de telefoon gehad en die beweren dat ze mijn modem even op een andere frequentie zouden zetten :?
Het enigste dat ik weet is dat de motorola die ik deze week krijg op docsis draait en deze com21 niet, ik heb geen idee wat hij verder bedoelde met frequentie.
Maargoed, ik heb mijn modem even geboot zit nu weer op de router en ga even kijken hoe lang hij het dit keer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Hehehe, heb me afgelopen weekend weer kapot gelachen.. Komt m'n buurman (3 deuren verder) langs, zit ie te vertellen dat hij z'n computer maar opnieuw aan het installeren is want Internet deed het niet meer.. Bleek @Home er gewoon even uit te liggen... 8) Ik had een tijdje geleden bijna hetzelfde gedaan en toe lachte hij me uit en zei hij dat ik gewoon even aan hem had moeten vragen of Internet er niet gewoon even uit lag. >:) ...

Was trouwens ook laatst iets van mezelf aan het downloaden bij een kennis en zag dat dat ineens met 29kB/sec ging!! Zou die upstream-verhoging er nu toch al zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Ik heb net @home aan de telefoon gehad en die beweren dat ze mijn modem even op een andere frequentie zouden zetten

Gamer2k:
Kreeg jij een 1e of 2e lijns aan de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 11:44:
[...]

Ik heb hetzelfde op de computer die op m'n modem zit. Alleen als ik die machine opnieuw opstart krijgt ie weer een ip-adress, als ik het handmatig doe krijg ik dus dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 05 april 2004 @ 14:30:
Ik heb net @home aan de telefoon gehad en die beweren dat ze mijn modem even op een andere frequentie zouden zetten

Gamer2k:
Kreeg jij een 1e of 2e lijns aan de telefoon?
1e lijns denk ik.
Gewoon helpdesk.
Meestal beluister ik even hoe slim de helpdesker is en als hij van die domme dingen zoals "branden alle lampjes op uw pc" gaat vragen heb ik er al geen zin meer in en vraag ik naar TD (= 2e lijns).

btw, nog steeds problemen.
Ik heb het nu even wat verder bekeken allemaal.
Met router er tussen pleurt ie em er om het half uur ofzo uit.
Met switch er tussen valt internet net zo goed af en toe weg, maar op mijn 2e pc krijg ik wel een ip toegewezen op gegeven moment en op de andere niet :????
Het gekke is dus dat ik met een router er tussen wel alles krijg en dat dan ook alle 2 de pc's uitvallen.
Ook als ik van computernaam, port op switch/router wissel maakt het geen verschil.
Krijg een beetje het idee dat ik met 2 verschillende problemen tegelijk zit :o

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:33
Alles is down hier , super traag , ping tijden van 1200+ , hoop packet loss . verbinding om de 3 minuten er uit,

Omgeving Bergen Op ZOom , zit op Roosendaal aangelsoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t!! Ik haal met Shareaza met een torrent 550/600 kb !!!, Bij speedtest haal ik maar 350 kb ofzo!! gogogogo @home !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Galaxis schreef op 05 april 2004 @ 20:50:
Omgeving Bergen Op ZOom , zit op Roosendaal aangelsoten
Ik zit ook op Roosendaal aangesloten en het is ook hier weer lekker bagger vanavond. upload van 7/8 kB/sec met mijn breedband abo mag van mij wel iets h oger. Maar het is de laatste weken hier toch alleen maar achteruit gegaan. Binnenkort weer werkzaamheden, hopelijk worden de problemen van wat verzacht.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik heb de laatste week en ook weer vanavond veel problemen met uitvallende verbinding. [regio 's-Hertogenbosch] Ben normaal erg tevreden over de verbinding nooit gezeik. Heb dus vanavond eventjes gebeld en kreeg na een paar domme vragen (lampjes modem) enzo de bevestiging dat de verbinding niet is bij mij zoals het hoort.
De 1e lijns medewerker las mijn modem uit en die was niet goed evenals een kastje in de wijk. Hij heeft nu een monteur in laten plannen om eerst het kastje in de wijk na te laten kijken en als ik problemen houdt komen ze ff langs om de modem (motorola) na te kijken.
Ik vind dat ik best netjes geholpen werd en hoefde maar om 5 minuten te wachten.
Hij raadde ook aan om te bellen bij problemen. Zodra de problemen in een regio zich opstapelen gaan ze namelijk de oorzaak niet individueel maar in het netwerk zoeken.
Ik heb nog gevraagd hoe het zit met die uploadverhogingen. Hij ging even in beraad en vertelde me dat hij docsis platform breedband abo's nu verhoging hebben, com21 in september. Over de meerprijzen voor basis kon hij nog niets zeggen maar daar waren ze druk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van mijn probleem van gisteren af.
Opeens geen last meer van :S.

Kwam net thuis, briefje van de postbode:
U was niet thuis, blabla, levering van @home.
:)
Modem is dus arived.
Morgen effe ophalen op het postkantoor.
Ze hebben al wel vast de retourdoos door de bus gepleurd.
Hier zat trouwens een brief met @home humor bij:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft aangegeven uw @home abonnement te beëindigen.
:D
Humor die lui, sturen ze gewoon een standaard doos op met zo'n brief erbij.
Dat zal bij sommige mensen toch vast wel tot enige verwarring leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wederom een probleempje, we hebben nu dus weer sneller internet, maar downloaden via FlashFXP gaat nog steeds maar met maximaal 10kb/s. Het ligt niet aan de server, een tijd terug, toen ik ook breedband had downloade ik daar regelmatig met 140kb/s. Iemand enig idee wat hier tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 18:30:
[...]

btw, nog steeds problemen.
Ik heb het nu even wat verder bekeken allemaal.
Met router er tussen pleurt ie em er om het half uur ofzo uit.
Met switch er tussen valt internet net zo goed af en toe weg, maar op mijn 2e pc krijg ik wel een ip toegewezen op gegeven moment en op de andere niet :????
Het gekke is dus dat ik met een router er tussen wel alles krijg en dat dan ook alle 2 de pc's uitvallen.
Ook als ik van computernaam, port op switch/router wissel maakt het geen verschil.
Krijg een beetje het idee dat ik met 2 verschillende problemen tegelijk zit :o
Als je een COM21 modem hebt, dan is dat de veroorzaker van je problemen. Ik heb vergelijkbare problemen gehad met mijn router. Daarop heb ik een nieuwe router gekocht die na een dag al stuk was (LinkSys BEFW11S4). Daarop een nieuwe LinkSys BEFW11S4 gekregen die ook niet werkend te krijgen was ... zelfs 4 uur aan het rommelen geweest met "hulp" van LinkSys Live Chat support. Vervolgens deze LinkSys omgeruild voor een Vigor 2900G (met bijbetaling) en mijn verbindingsproblemen waren nog steeds niet opgelost. Uiteindelijk weer eens met @Home _/-\o_ getelefoneerd (het response nummer kon ik zo ongeveer wel dromen), en uitgelegd dat het probleem echt niet in mijn apparatuur lag maar ergens bij @Home. Gelukkig een behulpzaam 1e lijner aan de lijn gehad die het probleem snel isoleerde naar of COM21-modem of splitter. Hierop doorverbonden naar de 2e lijns support die concludeerde dat het probleem het modem was, en meteen een afspraak gemaakt voor het vervangen van het COM21-modem door een nieuwe Motorola. Sindsdien draait alles weer als een zonnetje en is mijn upload ook al verdubbeld.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Suc6
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeld omdat de verbinding sinds de verhoging traag is. +- 40 kb/s.
Mail gekregen van @home na mijn geklaag dat ik een ander modem krijg en nu krijg ik net zoals hierboven een doos met brief dat men abbo is opgezegt.

Nu maar weer een hoorn aan men oor die niks anders meld als "Nog een moment geduld a.u.b." :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt frank :)
Krijg gelukkig morgen nieuwe modem.

Een maat van me heeft vandaag zijn nieuwe modem al binnen gekregen, maar das blijkbaar een enorm gekloot.
Hij heeft de hele middag met de helpdesk aan de lijn gehangen en nu werkt het nog niet.
Ze moeten de hele boel namelijk omzetten naar motorola :{
Kunnen ze natuurlijk weer niet effe snel, goed doen, daar is het @home voor.
Hopelijk heb ik morgen een intiligente helpdesker aan de lijn voor activatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, de postbode is langsgeweest.
Ten eerste: Mijn cc nummer staat gewoon groot op de doos, dus zo overneembaar door iemand :(
Ten 2e, er staat op de doos: Motorola modem voor @home basic zonder eurodocsis :x
Als ik ga merken dat dit niet werkt willen ze me niet meemaken :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 10:56:
ok, de postbode is langsgeweest.
Ten eerste: Mijn cc nummer staat gewoon groot op de doos, dus zo overneembaar door iemand :(
Ten 2e, er staat op de doos: Motorola modem voor @home basic zonder eurodocsis :x
Als ik ga merken dat dit niet werkt willen ze me niet meemaken :( :( :(
Ik heb niks gezegd :D

Upload : 29.6 KByte/sec
Connection : 1,088.0 Conn/min

:D :D :D

hoei, woei enzo :P
Ok, iedereen met com21 die nog geen snelle upload heeft en het wel zou moeten hebben... actie ondernemen.. dan krijg je net als ik een mooie snelle motorola :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

317.2 KByte/sec
(=2538 kbps)
28.6 KByte/sec
(=229 kbps)
1,232.0 Conn/min

bij mij is ie wel lkkr :)

alleen die installatie :o

sluiten we alles aan :( doet ie het niet :(

Komt die monteur, blijkt dat we nog niet aangesloten zijn :( in die brief stond tog echt dat dat 2 weken geleden al is gebeurd :(

Voor de rest NOG niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 16:11:
Ik ben van mijn probleem van gisteren af.
Opeens geen last meer van :S.

Kwam net thuis, briefje van de postbode:
U was niet thuis, blabla, levering van @home.
:)
Modem is dus arived.
Morgen effe ophalen op het postkantoor.
Ze hebben al wel vast de retourdoos door de bus gepleurd.
Hier zat trouwens een brief met @home humor bij:
:D
Humor die lui, sturen ze gewoon een standaard doos op met zo'n brief erbij.
Dat zal bij sommige mensen toch vast wel tot enige verwarring leiden.
En heb je gewoon een email gestuurd met dat de snelheden te laag waren? :?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is er een probleem ofzo?

Ik heb hier een packetloss van zowat 150 procent, eigenlijk al de laatste 2 uur, het is bijna onwerkbaar.

De storingpagina meld alleen een storing in Den Bosch, en ik heb de helpdesk wel proberen te bellen, maar er zijn nog 10.000 wachtenden voor mij (oid).

Regio is Roosendaal, modem is een Motorola. Ik heb het modem al eens voor 10 minuten uitgezet, zonder resultaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 17:39:
Ik heb wederom een probleempje, we hebben nu dus weer sneller internet, maar downloaden via FlashFXP gaat nog steeds maar met maximaal 10kb/s. Het ligt niet aan de server, een tijd terug, toen ik ook breedband had downloade ik daar regelmatig met 140kb/s. Iemand enig idee wat hier tegen te doen?
F6 (preferences), tabblad transfer , staat er toevallig een vinkje aan bij "download obey speed limit"?
Zoja weghalen dat ding :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:40

SeeSharp.nl

You see sharp, we C#

wildhagen schreef op 07 april 2004 @ 20:46:
Is er een probleem ofzo?

Ik heb hier een packetloss van zowat 150 procent, eigenlijk al de laatste 2 uur, het is bijna onwerkbaar.

De storingpagina meld alleen een storing in Den Bosch, en ik heb de helpdesk wel proberen te bellen, maar er zijn nog 10.000 wachtenden voor mij (oid).

Regio is Roosendaal, modem is een Motorola. Ik heb het modem al eens voor 10 minuten uitgezet, zonder resultaat.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Elke keer gaat het even goed, en dan is het weer prijs. Het is bij mij 2 weken aan één stuk fout gegaan, een paar dagen goed, en vanavond is het weer helemaal niks.

Ik woon in de regio Tilburg, met een COM21 en een draytek 2200e router.

www.seesharp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat had ik dus voornamelijk gisteren (regio Groningen, com21). Heel erg vaak paar minuten steeds weer onbereikbaar. Het gebeurt ELKE dag wel bij mij, maar gisteren was het wel HEEL frequent (bijna onwerkbaar dus). Vandaag valt het wel mee.

Ik heb hier wel eerder over gezegd, maar ik begin me serieus af te vragen of dit 'normaal' is voor de meeste mensen. Voor mij is het gewoon 'normaal' (niet dat ik het leuk vind) aan het worden dat ik elke dag wel eens een minuut of 2 onbereikbaar ben op willekeurige momenten. Misschien moet ik maar ff @Home vragen wat er nou in vredesnaam aan de hand is met mijn verbinding. (Het modem gaat dan oranje knipperen ten teken van 'geen verbinding')

[ Voor 4% gewijzigd door Trinsec op 07-04-2004 20:59 . Reden: Com21, niet 3com. Stupid stupid Trins! ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
wildhagen schreef op 07 april 2004 @ 20:46:
Is er een probleem ofzo?

Ook Com21 regio, niet plaats zelf Roosendaal heeft idd last dus ik kan bevestigen dat je niet de enige bent Wildhagen :'(

[ Voor 6% gewijzigd door CamU op 07-04-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jdiezrequejo schreef op 07 april 2004 @ 19:50:
[...]
En heb je gewoon een email gestuurd met dat de snelheden te laag waren? :?
Zie X aantal posts hierboven.
Daar heb ik precies verteld hoe je het moet aanpakken om ook een motorola modem te krijgen ;)
Let wel:
Alleen als je in een gebied woont die niet op de september lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:38
Het zal weer eens niet waar zijn. De mailserver ligt er weer eens uit. Nu ik net dacht dat de problemen hiermee voorbij waren begint het gedonder weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Mad_Manic schreef op 08 april 2004 @ 12:25:
Het zal weer eens niet waar zijn. De mailserver ligt er weer eens uit. Nu ik net dacht dat de problemen hiermee voorbij waren begint het gedonder weer.
OPGELOST: Storing regio Mailserver donderdag 8 april 12:00
De storing is verholpen.

Eerder schreven wij:
> Door een storing in ons netwerk kunt u
> donderdag 8 april 2004 vanaf 12:00 problemen
> ondervinden met de internet service van:
> - Essent@Home Noord
> - Maastricht@Home
> - Essent@Home Zuid
>
> De storing kan invloed hebben op in- en
> uitgaand e-mail verkeer.
>
> Onze technici zijn bezig om dit zo snel
> mogelijk op te lossen.
>
> Onze excuses voor het ongemak
lol @ standaard template ('regio Mailserver' :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Even een heel erg domme vraag:

Ik weet niet of ik @home basis of @home breedband heb:
Dit zijn mijn speedtest resultaten, Kunnen jullie aan de hand hiervan bepalen of ik basis of breedband heb:
De resultaten zijn genomen op speedtest.nl terwijl er 2 downloads van ieder 100 kb/s openstonden in mIRC.

code:
1
2
3
4
Download:           254.2 KByte/sec
Upload:                17.9 KByte/sec
Connection:         176.0 Conn/min
Ping:                    47.0 ms

Nu is mijn vraag dus:
Wat is mijn datalimiet van @home?
Hoeveel mag ik downloaden per maand?
FUP?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Je hebt @home breedband. Er is een fair use policy, dus een harde limiet wordt niet gesteld. Maar de ervaring leert dat @home niet gauw moeilijk doet hierover, of je moet het wel heel erg bont maken ;)

Overigens niet echt betrouwbaar om te testen terwijl je al aan het downloaden bent.. en iemand die hogere informatica doet zou toch eigenlijk wel in staat moeten kunnen zijn dit zelf op te zoeken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Zap op 08-04-2004 15:48 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Nou eh... als je zou kijken op de @home specificaties zou je er zelf ook wel achterkomen denk ik (weet je niet wat je betaald per maand?). Maar dit is vrij duidelijk een @home breedband abonnementje. @Home hanteert een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
IkBenAlles schreef op 08 april 2004 @ 15:40:
Even een heel erg domme vraag:

Ik weet niet of ik @home basis of @home breedband heb:
Dit zijn mijn speedtest resultaten, Kunnen jullie aan de hand hiervan bepalen of ik basis of breedband heb:
De resultaten zijn genomen op speedtest.nl terwijl er 2 downloads van ieder 100 kb/s openstonden in mIRC.

code:
1
2
3
4
Download:           254.2 KByte/sec
Upload:                17.9 KByte/sec
Connection:         176.0 Conn/min
Ping:                    47.0 ms

Nu is mijn vraag dus:
Wat is mijn datalimiet van @home?
Hoeveel mag ik downloaden per maand?
FUP?
Breedband

geen datalimiet..
probeer tussen 17.00 en 24.00u te vermijden en je kunt zoveel downloaden als je iwl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

m3gA schreef op 08 april 2004 @ 15:46:
[...]

Breedband

geen datalimiet..
probeer tussen 17.00 en 24.00u te vermijden en je kunt zoveel downloaden als je iwl
Ook geen FUP? En stel dat ik nou Basis heb? Heb ik dan wel datalimiet?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download
Klaar 416.1 KByte/sec
(=3329 kbps)
Upload
Klaar 28.3 KByte/sec
(=226 kbps)
Connection
Klaar 588.0 Conn/min
Ping test Nederland
Klaar 34.0 ms

Het kan dus toch, mijn upload is dus al verdubbeld, alleen is mijn ping alleen maar hoger geworden :@

mzl edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
fup bij @home houd in:
zolang andere mensen bij jou in de buurt geen last hebben van jouw downloadgedrag mag je je gang gaan.
(komt dus idd op neer dat als je tijdens de spitsuren het rustig aan doet dat je geen probleem zal krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

IkBenAlles schreef op 08 april 2004 @ 15:50:
[...]

Ook geen FUP? En stel dat ik nou Basis heb? Heb ik dan wel datalimiet?
FUP is inderdaad zoals hierboven uitgelegd. En je met je basis-abo heb je dus ook FUP en geen datalimiet :) Maar ik denk niet dat er snel mensen in je omgeving zijn die in de piekuren (lees: tussen 17u en 22u) veel last hebben van een basis-abo dat full-speed zit te blazen.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan iemand trouwens bevestigen danwel ontkennen of er nog steeds problemen zijn met de mailserver?

Ik kan al bijna 24 uur geen connectie meer met het ding maken, heb al het profile van mijn Outlook een keer opnieuw aangemaakt, maar dat heeft niet geholpen... ik vermoed dat het de server is, maar wil dat graag even bevestigd zien...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Hier in Emmen alleen gister aan het eind van de ochtend wat problemen, sindsdien niet meer.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 09 april 2004 @ 14:17:
Kan iemand trouwens bevestigen danwel ontkennen of er nog steeds problemen zijn met de mailserver?

Ik kan al bijna 24 uur geen connectie meer met het ding maken, heb al het profile van mijn Outlook een keer opnieuw aangemaakt, maar dat heeft niet geholpen... ik vermoed dat het de server is, maar wil dat graag even bevestigd zien...
Ik heb dus echt nooit problemen met de mail server. Ik heb pas 2 ker gehad dat ie er uit lag. En dat is al zelfs een tijdje geleden. Ik check ook minstens 4x perdag.
Regio Tilburg btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 09 april 2004 @ 14:17:

probeer gewoon ff via telnet in te loggen, dan

Start->Uitvoeren-> telnet mail.home.nl 110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, bedankt allemaal voor het meewerken... heb ff verder zitten pielhanessen en nu blijkt dat ik in Outlook Express wél kan connecten, maar in Outlook niet...

Ga binnenkort toch maar eens Office opnieuw installen denk ik :)

Case closed wat mij betreft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wow.. mijn eerste ingeving is '@Home helpdesk is dom'. Heb hen een emailtje gestuurd over mijn random disconnect problemen.

Ik legde het probleem uit, dat zomaar mijn verbinding helemaal uitvalt voor 1-2 minuten op willekeurige momenten. De kabelmodem zelf geeft aan dat er geen verbinding is (knippert dan oranje).

Zij emailen terug dat ik de helpdesk moet bellen.

Ik email dat ze iets anders moeten bedenken aangezien ik doof ben.

Zij emailen terug dat ik de IP moet releasen en refreshen. (Had ik al vaak genoeg gedaan met de router, maar hielp niet. De kabelmodem had stomweg geen contact met de ISP).

Ik email terug: De kabelmodem geeft zelf aan dat er geen verbinding is. Ligt niet aan de computer(s).

Zij emailen weer de standaard bericht terug: Bel helpdesk.

Ik email weer dat ik doof ben. Het lollige is dat het duidelijk te lezen is in die email, alle vorige emails staan er nog in.

Ik wacht dus weer op antwoord. :X

Wordt een beetje te gek zo. Ik speel vaak online games en dan is dit uber-onbetrouwbaar natuurlijk, ik weet namelijk nooit wanneer ik weer erafgeknikkerd word.

Nu las ik dat sommigen van jullie de COM21 liet vervangen door Motorola, en dat wil ik eigenlijk wel proberen, heb namelijk een COM21 kabelmodem hier. (Misschien is de kabelmodem stuk, wie weet).

Hoe kan ik om een Motorola vragen? Gewoon email sturen dat ik de kabelmodem wil laten vervangen door een nieuwer type?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr het wordt van kwaat tot erger. Mijn router 'verliest' ongeveer iedere 5 minuten de verbinding, dit is al mijn 3e router omdat @home de router de problemen geeft, wat nu na 3 routers toch echt niet het probleem kan zijn.

Zonder router er tussen werkt alles prima, echter moeten er binnenshuis 3 pc's worden aangesloten op het net. Wanneer ik zeg dat het zonder router niet werkt en met router wel wordt ik afgescheept met "Ga maar naar iemand die weet hoe een router werkt", "De router is niet van ons we leveren er dus geen support op".

Ik heb geen idee hoe ik die probleem nu dus moet aanpakken, na 3 routers moet toch echt het probleem bij @home liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Laatst online: 15-05-2023
Dacht je echt dat het aan je router ligt, BELACHELIJK.
Het is weer eens flink raak met @Home.
Al sinds enkele dagen ligt die server van hun overhoop.
Hetzelfde probleem, steeds weer een klein gaatje waar je verbinding hebt met internet.
Het is Pasen, hun server draait standaard op de nachtstand, zeg maar halve kracht.
Juist nu iedereen thuis is is het extra druk, dus krijgt iedereen een klein gaatje om te internetten.

Het ligt dus duidelijk niet aan je router, laat je niks wijsmaken.
Ik zit me al een dag of 2 te ergeren.

Het wordt eens tijd dat ik naar elders ga uitkijken voor een degelijkere ADSL-verbinding.
Ik betaal geen €47,95 per maand voor een hoop ergenis aan @HOME.
Dit is gewoon te belachelijk voor woorden hoe zij hun klanten behandelen.
Regio Tilburg gaat dus een klant verliezen.
Ik ben echt boos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Piet Marisael schreef op 11 april 2004 @ 17:12:

Het ligt dus duidelijk niet aan je router, laat je niks wijsmaken.
Ik zit me al een dag of 2 te ergeren.
er hoeft hem toch ook niets wijs gemaakt te worden :?

tel maar na:
- router ertussen --> geen verbinding
- router ertussenuit en %user% kan vrolijk internetten.

rara :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 11 april 2004 @ 17:24:
[...]

er hoeft hem toch ook niets wijs gemaakt te worden :?

tel maar na:
- router ertussen --> geen verbinding
- router ertussenuit en %user% kan vrolijk internetten.

rara :?
Het stomme is dat:
- wij dit zo hebben
- mijn oom het heeft (woont 150 meter hier vandaan),
- andere kennis van ons het ook heeft (100 meter hier vandaan)

En alle drie kampen we we met precies hetzelfde probleem, router geen internet, zonder wel (alle drie regio tilburg)... Echter krijg ik het @home niet aan hun verstand gepeuterd dat het nu echt niet meer aan mijn router ligt. (alle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
Kan me niet indenken dat @home ons gaat zitten nijpen omdat we een router hebben.
Met router hebben we toch dezelfde bandbreedte die we zelf verdelen naar diverse pc's?
Of hebben we dan met 4 pc's ineens 4 maal de volledige bandbreedte?
Lijkt me allemaal sterk, bij @home mag je 5 accounts aanmaken, dus ook 5 pc's aan je kabel hangen.
Dus het gebruik van een router slurpt echt niet meer weg dan 5 accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Piet Marisael schreef op 11 april 2004 @ 21:13:
Kan me niet indenken dat @home ons gaat zitten nijpen omdat we een router hebben.
Met router hebben we toch dezelfde bandbreedte die we zelf verdelen naar diverse pc's?
Of hebben we dan met 4 pc's ineens 4 maal de volledige bandbreedte?
Lijkt me allemaal sterk, bij @home mag je 5 accounts aanmaken, dus ook 5 pc's aan je kabel hangen.
Dus het gebruik van een router slurpt echt niet meer weg dan 5 accounts.
5 mailaccounts is wat anders dan 5 pc's aansluiten.
als 5 mensen 1 uur lang gratis spare-ribs mogen eten kost dat de exploitant meer dan als er 1 man 5 uur lang gratis spare-ribs mag eten.5 computers op 1 aansluiting levert veel meer piekbelasting op op het netwerk en dat heeft @home liever niet. daarom ist ook niet toegestaan, maar gedogen ze het wel.(uit 'coulance' ofzo)

overigens is het geen opzettelijke actie van @home, het is gewoon onkunde om hun netwerk zo teconfigureren dat routers probleemloos kunnen worden aangesloten.

'drugsbunny'heeft zelf een 3-tal computers achter een sitecom dc202 icm com21, met een magere upload(rond 16 kb/s) en @random disconnects voor een paar seconde

[ Voor 9% gewijzigd door Pinyin op 11-04-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een groot verschil tussen de Com21 en de Motorola modem? We hebben de laatste weken steeds meer problemen met internet, we dachten aanvankelijk dat het probleem gewoon bij de router lag, en dat die een nachtje moest afkoelen. Dat hebben we gedaan, maar de problemen zijn er nog steeds. Nu gaan we er dus gewoon vanuit dat de Com21 modem gewoon zeer onbetrouwbaar is, oa daardat het 3 dagen langer duurde dan normaal voor hij onze bandbreedte verhoogde. Zou het veel verschil maken als we de motorola modem aanvragen (in combinatie met 5 speedtest.nl tests?) of is het gewoon een tijdeljik probleem en gaat het wel weer over ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

@drugsbunny: Random disconnects voor paar seconden? Heb ik ook! Com21+DC201 router. Begon begin dit jaar met de problemen.

@GC_Stef: Dat zou ik ook heel graag willen weten. Mijn problemen begonnen ongeveer begin dit jaar.

Heb zo'n gevoel dat we allemaal door elkaar aan't praten zijn zonder elkaar's berichten te lezen. :)

@drugsbunny: Heb je m.b.t. je probleem al contact gehad met @Home? Zo ja, wat zeiden ze?

[ Voor 8% gewijzigd door Trinsec op 11-04-2004 23:44 . Reden: Serieus.. ik ben de meester in't weglaten van woorden. ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:15
drugsbunny schreef op 11 april 2004 @ 22:03:
[...]overigens is het geen opzettelijke actie van @home, het is gewoon onkunde om hun netwerk zo teconfigureren dat routers probleemloos kunnen worden aangesloten.
Ik vraag me af wie hier de onkundige is, zeker als mensen klagen dat het zonder router wel goed werkt. Ik kan me ook goed voorstellen dat @home hier geen support voor geeft, aangezien de arbeidsuren niet goedkoop zijn en zij in principe de verbinding tot je huis leveren. En dat blijkt dus goed te werken...

Om een router probleemloos te laten werken is het wel nodig om alle instellingen goed te zetten, zowel in de router als op de pc. Het is helaas geen plug&play. Ook willen niet alle hard/soft-ware combinaties even goed werken. Als je niet weet waar je mee bezig bent kun je beter iemand inhuren die er wel verstand van heeft of je er goed in verdiepen.

En als het eerst wel goed werkte kan het ook door aanpassingen in je eigen systeem/router zijn gekomen, misschien wel onbewust door een software installatie ofzo.
Bij mij werkt de combinatie com21, qtec router & thuisnetwerk gelukkig goed & stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@ Trinsec:
Ergens in dit topic staat dat ze geen Mail-bot gebruiken bij de helpdesk - maar soms lijkt het er toch echt verdomd veel op :/

@TimD:
Tsja - @Home geeft aan dat ze routers niet ondersteunen. Als je er WEL een gebruikt is dat je eigen keuze en voor eigen risico. Pas op het moment dat er problemen zijn met de verbinding met alleen een PC en een modem is er iets wat @Home _moet_ oplossen.

Trouwens, aangezien het losse routers zijn die de boel verzieken - is het niet mogelijk om een oude PC in te richten als router? Heb ik ook twee jaar gedaan, totdat er (waarschijnlijk) iets op het moederbord overleed. Ik heb me nu maar gewaagd aan een routertje, een cheapo Sitecom DC-203.

@ GC_Stef:
Com21's zijn "dom" en fungeren als "transparant bridge". Oftewel, al het verkeer wat over je kabel zoeft komt binnen, blijkbaar. Het is dan aan jou PC om al het verkeer wat niet voor jou PC bedoeld is, te negeren.
Motorolla's zijn "slimmer". Ze zijn door ISP's uit te lezen, en hebben ook een eigen IP adres. En ze laten niet zomaar _al_ het netwerk-verkeer door.

Routers _kunnen_ dus problemen creeren door het Com21 modem vast te laten lopen, als de router reageerr op onjuist netwerk verkeer.

[ Voor 110% gewijzigd door lordsnow op 15-04-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
lordsnow schreef op 12 april 2004 @ 04:22:

BTW.. (ff de bovenstaande hypothese testen) ... wie heeft er een Motorolla modem EN kan sniffen op het netwerk? Ik heb een Com21, en ik heb 't net getest.. ik zie de hele buurt surfen.
Dus als ik het goed begrijp dan gaat mijn verbinding geheel over z'n nek als mijn buurt massaal ook op de kabel zit?
Hoe zie je dat nou zo zeker?

Even een resume:

Ik heb een COM21 kabelmodem (die hebben ook een eigen adres, heb ik de installateur zelf in zien voeren)
Daarachter zit een 8-pins kabelsplitter voor m'n 2 accounts.
Daarachter hangt een Draytek Vigor 2200E router voor account 1 en een computer voor account 2
Aan die router hangen 2 computers, waarvan er maar meestal 1 van aan staat (2 werkplekken dus)

Het geheel draait al sinds december 2002 probleemloos, behalve op dagen net zoals de laatste 2.
Volgens mij heeft @home tijdens het paasweekend de capaciteit gewoon op de nachtstand staan, halve kracht dus.
Tenzij de gehele buurt op de gekste tijden ook allemaal zitten te internetten.
Dat laatste lijkt me heel sterk als ik een aantal keren op willekeurige tijden overdag en vooral 'snachts de verbinding uitprobeer.

En of ik nou de Draytek-router ertussen uit haal of niet, ik blijf met die slechte verbinding zitten.
Ik kan nu al met zekerheid zeggen dat het met Pinksteren weer zover is.
En of er nou 1 of 4 computers aan die router hangen, het kabelmodem laat toch niet meer door dan de ingestelde bandbreedte.

Mijn inziens ligt het probleem duidelijk bij @home.
Waarom heeft mijn zwager met precies dezelfde configuratie op ADSL dan helemaal geen problemen?
Daar hangen maar liefst 4 computers continu aan de router te lurken.

Nog even dit: die splitter levert in het geheel geen problemen, ik draai zo al ruim 16 maanden, het wordt pas een probleem als er op die splitter geen tweede computer hangt.
Dan pas krijgt het kabelmodem een loze verbinding en gooit de gehele aansluiting op slot.

Tot slot: mijn ervaring is dat met heiligendagen zoals pasen, pinkesteren en kerst de verbinding met @home gewoon "klote" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
PeYote schreef op 12 april 2004 @ 01:14:
[...]

Ik vraag me af wie hier de onkundige is, zeker als mensen klagen dat het zonder router wel goed werkt. Ik kan me ook goed voorstellen dat @home hier geen support voor geeft, aangezien de arbeidsuren niet goedkoop zijn en zij in principe de verbinding tot je huis leveren. En dat blijkt dus goed te werken...

Om een router probleemloos te laten werken is het wel nodig om alle instellingen goed te zetten, zowel in de router als op de pc. Het is helaas geen plug&play. Ook willen niet alle hard/soft-ware combinaties even goed werken. Als je niet weet waar je mee bezig bent kun je beter iemand inhuren die er wel verstand van heeft of je er goed in verdiepen.
.
Thanks, je verwijd mij dus dat ik onkundig ben. Ik ken het manual zo'n beetje uit m'n kop, en heb uren op got gezocht naar oplossingen en heb alle verschillende firmwares geprobeerd die beschikbaar zijn. Ook met de pc direct aan het modem valt de connectie regelmatig weg, ik ga er dus maar vanuit dat het aan @home ligt...

er komt btw continue arp-verkeer binnen, zo'n 80% van wat binnenkomt is arp-crap.daar mag @home wel iets aan doen, mijn router hoeft niet gestoord te worden omdat een ANDERE gateway een client zoekt in een ANDER subnet, en dat gebeurt nu dus wel in grote maten.
@drugsbunny: Heb je m.b.t. je probleem al contact gehad met @Home? Zo ja, wat zeiden ze?
@home doet uiteraard alsof haar neus bloed. ze hebben een keer een monteur gestuurd, die 3 verbindingen verving en weer vertrok. het signaal was sterk genoeg, en daarmee was voor hem de kous af...

een ander modem krijg ik niet.alleen nieuwe abonnees krijgen dat volgens de helpdesk.Hogere snelheden/stabielere verbindingen/lagere pingtijden liggen volgens de helpdesk aan het feit dat het docsisnetwerk nog niet zo vol zit. naar mate de tijd verstrijkt word dit platform bijgevuld met abonnees en zal de snelheid gelijtrekken naar die van het com21-netwerk :/

Overigens kun je met bepaalde programma's precies zien welk device wat doet op i-net incl hostname, macadres, ip-nummer en subnetmask. lekker goed afgeschermt zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook veel trubbles gehad met @home en wegvallen van de verbinding. Nu gebruik ik niet meer de DNS-servers van @home (andere DNS servers te vinden op Trubbles@home) en ik heb helemaal geen probs meer. (Sitecom router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:17:
[...]

Ik heb ook veel trubbles gehad met @home en wegvallen van de verbinding. Nu gebruik ik niet meer de DNS-servers van @home (andere DNS servers te vinden op Trubbles@home) en ik heb helemaal geen probs meer. (Sitecom router)
dns servers nodig :?

[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

(wel al een oud topic; maar nog wel bruikbaar)
drugsbunny schreef op 12 april 2004 @ 11:11:
Overigens kun je met bepaalde programma's precies zien welk device wat doet op i-net incl hostname, macadres, ip-nummer en subnetmask. lekker goed afgeschermt zeg...
dat heeft niets met afschermen te maken; dat is gewoon inherent aan het kabelinternet (alhoewel de motorola weer minder van dat soort 'crap' doorlaat VOLGENS MIJ).
daarom moet je als je belangrijke data wil versturen dit ook versleuteld doen omdat iedereen me kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 21:09

101

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 18:30:
[...]

1e lijns denk ik.
Gewoon helpdesk.
Meestal beluister ik even hoe slim de helpdesker is en als hij van die domme dingen zoals "branden alle lampjes op uw pc" gaat vragen heb ik er al geen zin meer in en vraag ik naar TD (= 2e lijns).
Weet niet of je daar veel verder mee komt... Heb ook nog eens een jaartje voor @home helpdesk gewerkt... En als het goed is kom je (kwam in iedergeval) niet zomaar voorbij de 1e lijn. In iedergeval niet door direct te vragen naar de 2e lijn. (Even de gevallen daargelaten die al een keer doorgelaten zijn).
Daarnaast durf ik te zeggen dat ik toen redelijk wat verstand van die hele zooi had. En al hoewel ik eerst luister naar het probleem zijn er genoeg gevallen waarin ik naar de lampjes van het modem zou vragen. Maargoed, dat hangt helemaal van het probleem af natuurlijk.

Kan best zijn dat het nu anders is, maar toen was je in iedergeval beter af door gewoon mee te werken. Hoe vaak ik wel niet mensen aan de lijn heb gehad die dachten dat ze god waren om er vervolgens achter te komen dat hun computernaam / werkgroep niet goed meer stond. 8)7 (Of dat moeder de stekker van het kabelmodem eruit getrokken had voor het stofzuigen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101

101

lordsnow schreef op 12 april 2004 @ 04:22:
@ Trinsec:
Ergens in dit topic staat dat ze geen Mail-bot gebruiken bij de helpdesk - maar soms lijkt het er toch echt verdomd veel op :/
Ze gebruiken een programma met vaste reply's. Er is (als het goed is) nog wel iemand die vluchtig naar je mail kijkt... Om in de meeste gevallen gewoon een standaard antwoord terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101

101

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:00:
[...]

Het stomme is dat:
- wij dit zo hebben
- mijn oom het heeft (woont 150 meter hier vandaan),
- andere kennis van ons het ook heeft (100 meter hier vandaan)

En alle drie kampen we we met precies hetzelfde probleem, router geen internet, zonder wel (alle drie regio tilburg)... Echter krijg ik het @home niet aan hun verstand gepeuterd dat het nu echt niet meer aan mijn router ligt. (alle
Tja, het ligt idd ook niet aan @home. Het zou aan de combinatie @home - router kunnen liggen, maar dat is idd niet het probleem van @home. Die ondersteunen geen routers. Zoals je volgens mij zelf al hebt gezegd, zonder router werkt het prima. Zolang je geen problemen hebt met je verbinding als je 1 computer direct hebt aangesloten werkt de verbinding dus goed. (Je hebt immers toch een goeie verbinding?)
Bij de helpdesk zullen ze je standaard vragen je router er tussenuit te halen. Als je dan geen problemen meer hebt kunnen ze je dus ook niet helpen. Tis vervelend, maar zolang het dus niet alleen aan @home ligt maar bv. aan de combi @home - router is het dus niet hun probleem maar die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

101, wil je de volgende keer de edit-knop ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif ) gebruiken om alles in 1 post te plaatsen, ipv een hele rij replies achter mekaar te zetten? :)

[ Voor 21% gewijzigd door intoxicated op 12-04-2004 12:46 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
intoxicated schreef op 12 april 2004 @ 12:46:
101, wil je de volgende keer de edit-knop ( [afbeelding] ) gebruiken om alles in 1 post te plaatsen, ipv een hele rij replies achter mekaar te zetten? :)
Ik zie wat zijn probleem is: hij probeert op meerdere replies met een qoute te reageren.
Eerlijk gezegd is het mij ook nog nooit gelukt om een meerdere messagequote in een bericht te krijgen en zodoende op meerdere replies te kunnen reageren.
Ook nooit ergens kunnen vinden hoe dat je dat moet doen.
Enige uitleg? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
gewoon je "quote" message ff in een nieuw venstertje openen (shift inhouden). Vervolgens de text even copieeren in een ander berichtje. Zo heb je meerdere quotes in 1 bericht...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
Piet Marisael schreef op 12 april 2004 @ 12:52:
[...]

Ik zie wat zijn probleem is: hij probeert op meerdere replies met een qoute te reageren.
Eerlijk gezegd is het mij ook nog nooit gelukt om een meerdere messagequote in een bericht te krijgen en zodoende op meerdere replies te kunnen reageren.
Ook nooit ergens kunnen vinden hoe dat je dat moet doen.
Enige uitleg? :? :?
Aha zo dus.
party42 schreef op 12 april 2004 @ 13:11:
gewoon je "quote" message ff in een nieuw venstertje openen (shift inhouden). Vervolgens de text even copieeren in een ander berichtje. Zo heb je meerdere quotes in 1 bericht...
Weer wat bijgeleerd, eigenlijk te eenvoudig om er over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2x @Home aan de lijn gehad... veel connectie drops.. heb dit al meerdere keren op de meest onwillekeurige tijden...
Na 2e x bellen 2e lijns gekregen (na wat standaard vraagjes, de 1e lijns kerel vroeg alles dubbel wat achteraf al in de ticket stond :? :|).
2e lijns gekregen, verhaal voorgelegd, gezegd dat ik dit al zovaak heb in de 2,5 jaar dat ik @home heb... Random connection drops... soms binnen 5 sec terug... 5min... een uur...
Verzoek neergelegd voor een ander modem (had van mij ook een Com21 mogen zijn)
Komt ie na 3min terug: Meneer, u krijgt een Motorola Docsys modem...

_/-\o_

Dus ik zeg: dankjewel, maar wat als de problemen nu nog blijven
Hij: dan moet u weer terugbellen en dan kijken we weer verder..

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Piet Marisael schreef op 12 april 2004 @ 08:17:
[...]
Dus als ik het goed begrijp dan gaat mijn verbinding geheel over z'n nek als mijn buurt massaal ook op de kabel zit?
De hypothese (niet van mijzelf) is dat waneer er veel netwerk-verkeer is (lees, 's avonds en in het weekend) de router te veel onjuist/verkeerd verkeer te verwerken krijgt. Het schijnt dat de routers, ipv dat ze het slechte verkeer gewoon negeren, gaan proberen te achterhalen van waar het vandaan komt. En dat brengt de Com21's weer van slag.

Aangezien dit 'onjuiste' verkeer gegenereerd zou worden door routers geeft aan dat (a) routers de oorzaak zijn, (b) verklaart waarom het vroeger wel heeft gewerkt (vroeger waren er gewoon minder routers... minder 'onjuist' verkeer).

Zoiets was het, iig. Voor een veel betere en duidelijkere uitleg moet je maar even kijken op troubles@home.
En of ik nou de Draytek-router ertussen uit haal of niet, ik blijf met die slechte verbinding zitten.
Als je ook zonder router en zonder hub (8-pins kabelsplitter) er tussen een slechte verbinding hebt, dan zou ik de helpdesk bellen als ik jou was. Wat is het probleem trouwens - geen verbinding, trage verbinding? En hoe branden de lampjes op het moment dat je problemen hebt?

[ Voor 79% gewijzigd door lordsnow op 15-04-2004 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 12 april 2004 @ 11:43:
[...]

dns servers nodig :?

[rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

(wel al een oud topic; maar nog wel bruikbaar)
:? lees anders eerst ff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De irritatie is ondertussen zo hoog opgelopen (4 weken geen internet via router, maar wel zonder) dat er snel zal worden besloten om of ADSL te nemen of een PC om te bouwen tot router.Echter zullen de kosten door het nemen van een PC als router aanzienlijk stijgen (lijkt mij) dit als gevolg door stroom gebruik.

Laat zeggen dat de router: 9.2 W gebruikt (adapter: 40 mA * 220 V) en
de router PC ongeveer 115 W gebruikt (50 W voor CPU, 50 W voor HDD, plus extras), wat in de stroomkosten een aanzienlijke kost kan zijn. 0.115 KWuur * 24 uur = 3 * 10 cent = 30 cent per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:54

The_Scarabial

MTB for life!

ik had een proef abbo @home, ik een maand vantevoren opgezegd, want ik wou adsl ik netjes email teruggehad dat @home het betreurde, maar goed er werd een doos opgestuurd waarin ik het modem kon retouneren.

Krijg ik vandaag van die ***@home een email dat mijn proefabbo is omgezet in een vast abbo, wat een sukkels daar, het is gewoon dikke bagger daar bij de administratie van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met Essent gebelt, en ik kreeg gelukkig eindelijk is iemand die er ECHT veel van af wist, ook van routers waar hij naar mijn weten niets van hoeft te kennen. Anyhow, hij vertelde me dat de RIP functie uitgezet moest worden, en dat dat via de Motorola automatisch gebeurde, waardoor veel mensen een motorola namen, maar nadat we ff samen aan de instellingen geknutseld hadden kregen we de rip eruit gesloopt en doet internet het nu weer prima (en hopelijk ook weer stabiel :d).

Dus ondanks dat het vele uren/euro's gekost heeft, is het probleem wel eindelijk verholpen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 17:49:
Ik heb net met Essent gebelt, en ik kreeg gelukkig eindelijk is iemand die er ECHT veel van af wist, ook van routers waar hij naar mijn weten niets van hoeft te kennen. Anyhow, hij vertelde me dat de RIP functie uitgezet moest worden, en dat dat via de Motorola automatisch gebeurde, waardoor veel mensen een motorola namen, maar nadat we ff samen aan de instellingen geknutseld hadden kregen we de rip eruit gesloopt en doet internet het nu weer prima (en hopelijk ook weer stabiel :d).

Dus ondanks dat het vele uren/euro's gekost heeft, is het probleem wel eindelijk verholpen :Y)
Heb je zo enig idee waar je het eruit hebt gesloopt? heb je firewall instellingen gemaakt en zoja welke ? En wat voor type / merk router heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

@GC_Stef: Wat hebben jullie gedaan om dat 'RIP' gedoe uit te zetten? Misschien kan ik dat ook gaan doen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind, happyness was for short period of time only...paar uur later gaf ie opnieuw weer kuren...je moet gewoon naar je setup gaan als je die hebt (ik heb zelf een sweex) dat is meestel via 192.168.2.1 ofzo. Daar zoek je general options, dan naar firewall, en dan enabled, en dan kom je bij nog meer opties terecht, en dan moet je bij iets van intruder detection ofzo kijken...daar staat ie ergens tussen, en dan uit zetten...als het gedetailleerder moet laat maar weten, maar morgen wil ik toch echt ff horen dat ik zo'n mooie witte motorola krijg :D

/edit:
Oh, je komt bij firewall door naar general options te gaan, zal het er ff tussen zetten voor je je kapot zoekt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:54

The_Scarabial

MTB for life!

The_Scarabial schreef op 13 april 2004 @ 14:09:
ik had een proef abbo @home, ik een maand vantevoren opgezegd, want ik wou adsl ik netjes email teruggehad dat @home het betreurde, maar goed er werd een doos opgestuurd waarin ik het modem kon retouneren.

Krijg ik vandaag van die ***@home een email dat mijn proefabbo is omgezet in een vast abbo, wat een sukkels daar, het is gewoon dikke bagger daar bij de administratie van @home.
na een email gestuurd te hebben, net een email terug gehad dat ze fout zaten, wat een aapjes, maar gelukkig nog snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 13:48:
Laat zeggen dat de router: 9.2 W gebruikt (adapter: 40 mA * 220 V) en
de router PC ongeveer 115 W gebruikt (50 W voor CPU, 50 W voor HDD, plus extras), wat in de stroomkosten een aanzienlijke kost kan zijn. 0.115 KWuur * 24 uur = 3 * 10 cent = 30 cent per dag..
Neem een oudere PC (486, Pentium1). Verbruikt veel minder en snel genoeg als router. Met het verbruik van het modem erbij ongeveer 1 KWh/dag hier. Ik meen wel dat KWh prijzen hoger liggen dan 10ct (zo rond 17ct?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik heb sinds kort een kamer, daardoor heb ik nu internet via een andere ISP dan @home. Thuis hebben we nog wel gewoon @home en ik heb dus ook nog steeds mijn @home emailadressen. Die wil ik ook graag blijven gebruiken, want bij mijn nieuwe ISP heb ik geen emailadressen.

Het probleem is echter dat ik nu geen mail kan versturen met @home, ontvangen is geen probleem. Als SMTP-server heb ik gewoon mail.home.nl ingesteld.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
JedaiNait schreef op 14 april 2004 @ 00:24:
...
Het probleem is echter dat ik nu geen mail kan versturen met @home, ontvangen is geen probleem. Als SMTP-server heb ik gewoon mail.home.nl ingesteld.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Gebruik voor het verzenden van je email het IP adres van de SMTP server van je nieuwe ISP, alsook het wachtwoord en de username die daaraan gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

CamU schreef op 14 april 2004 @ 00:36:
[...]

Gebruik voor het verzenden van je email het IP adres van de SMTP server van je nieuwe ISP, alsook het wachtwoord en de username die daaraan gekoppeld zijn.
Mijn huidige ISP heeft voor zover ik weet geen SMTP server.

(Het is geen gewone ISP, maar een netwerk van de universiteit)

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke hetgeen wat voor mijn cheap-ass routertje werkte was:
Firewall aanzetten van de router -> rip aanzetten in het firewall menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
JedaiNait schreef op 14 april 2004 @ 01:02:
[...]
Mijn huidige ISP heeft voor zover ik weet geen SMTP server.
(Het is geen gewone ISP, maar een netwerk van de universiteit)
Aan je profiel te zien zit je in Groningen, correct me if I'm wrong. Op deze pagina staan alle gegevens over servers op de RUG. Vul dus dit SMTP adres in bij verzenden alsmede je studenten nummer en wachtwoord. Als het goed is moet het nu wel werken. Ik neem hierbij aan dat je via OPRIT verbonden bent.

*Link*

edit:

Typo

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 14-04-2004 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

CamU schreef op 14 april 2004 @ 09:51:
[...]

Aan je profiel te zien zit je in Groningen, correct me if I'm wrong. Op deze pagina staan alle gegevens over servers op de RUG. Vul dus dit SMTP adres in bij verzenden alsmede je studenten nummer en wachtwoord. Als het goed is moet het nu wel werken. Ik neem hierbij aan dat je via OPRIT verbonden bent.

*Link*

edit:

Typo
Hey bedankt, de gegevens van de link klopten niet, maar ik ben er nu wel uit. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nou lekker leuk |:(
Heb al sinds gisteren problemen met mijn verbinding {Breedband} @ deventer...
's morgens viel hij effe een uur of 3 uit en sinds 's avonds werkt hij al helemaal niet meer...
de lampjes van mijn modem branden wel alle 4 {motorola} ...
zelfs na het opnieuw pluggen van de modem....
ik krijg een automatisch ip adres wat je normaal gesproken krijgt van je modem als je geen verbinding kan maken met @home.. zoiets van 169.xx.xx.xx
ik had 2 windows versies...
de oude werkte niet meer zo goed dus heb ik er effe vanmorgen nog een nieuwe install overheen gegooid nog hetzelfde..
ik denk misschien dat als de 4 lichtjes branden en ik toch niet erop kan.. waarschijnlijk mijn hostname/computernaam is veranderd :? of gewoon niet meer geaccepteerd word
Ik scan niet dus dat kan het niet zijn {een vriend had dat.. internet weg voor een paar dagen omdat hij zat te scannen en hij kreeg wel een brief voordat ze het deden anyway}...
dit is irritant.. gelukkig dat ik geen werkstukken op het moment moet maken..
ik ga vandaag de Tech Support bellen maar ik weet al wat voor vragen ze gaan stellen 8)7 ..
mjah als het zo daargaat switch ik gewoon naar ADSL.. al was ik al blij en wou niet weggaan nu ook de upload is verhoogd... maarjah.. :O
Bleek dat iemand anders die ik ken ook problemen had met haar internet...
ook @home.. maar bij haar is het anders.. ze kan 3 uur internetten en dan valt hij uit voor 3 uur en dan weer 3 uur internetten en dan weer niet etc... :|
Maar volgens home.nl is er geen storing hier dus zal me benieuwen :Z
ik zit @home niet te flamen.. want ik heb al bijna 9 maanden voor dit ongeval geen problemen ermee gehad.. misschien een storing van een uur omdat eraf en toe een onderhoud beurt was ... :)

Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
lordsnow schreef op 12 april 2004 @ 20:07:
[...]
Als je ook zonder router en zonder hub (8-pins kabelsplitter) er tussen een slechte verbinding hebt, dan zou ik de helpdesk bellen als ik jou was. Wat is het probleem trouwens - geen verbinding, trage verbinding? En hoe branden de lampjes op het moment dat je problemen hebt?
Ik zie het allereerst aan mijn router dat er iets mis is .
Gezien van af de linkerkant waar het eerste ledje ACT heet en de 5 daaropvolgend de sterkte van belasten aangeeft.
Om die 2de tot 6de led daar gaat het om.
Nummer 2 en 3 dus, branden dan voluit wanneer er zelfs geen enkele computer aan staat, laat staan dat ik stroom op de kabel van de computer heb.
Kijk ik dan naar het kabelmodem (COM21), dan branden alle LED's voluit groen, behalve de middelste, die knippert snel.
Start ik dan een computer op dan heb ik totaal geen verbinding.
Gooi ik alles tussen de computer en het kabelmodem eruit en reset ik de gehele handel, dan kom ik weer in dezelfde situatie terug.
Heel de kerstboom brand, behalve de middelste die knippert.
Op zo'n moment maak je mij niet meer wijs dat het probleem bij mij ligt.

Momenteel werkt weer alles normaal in de situatie die ik normaal gewend ben:

kabelmodem -> splitter -> kabel (1 meter) -> router -> kabel (9 meter) -> computer.

Ik blijf erbij dat @home op topdagen de bandbreedte halveert en de mensen MET router de schuld geeft, ook al is er maar 1 computer actief op die router.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet Marisael op 14-04-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tsja, dit is wat ik kreeg:

---
Geachte heer, mevrouw,

Waarschijnlijk werkt de verbinding wel als het modem direkt aan de pc is verbonden, dus zonder een router ertussen.
Wij hebben de laatste tijd meer van dit soort klachten vernomen.
De oorzaak ligt aan de router zelf, de software in de router is niet (meer)compatible met ons netwerk.
Omdat wij routers niet ondersteunen, kunnen wij dit probleem niet verhelpen.
Wel kunnen wij u adviseren om de firmware van de router te 'upgraden'.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
---

Ik ga dus binnenkort toch maar gewoon zonder router proberen om te zien of de problemen worden verholpen. Zo niet, ga ik doorzeuren. Zo wel, ... tsja, dan ga ik wel ISP switchen, vind het een beetje te gek voor woorden dat het 'zomaar' niet meer werkt met router. Firmware kan niet nog hoger, is al op hoogst.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@Piet Marisael:
_Onstaat_ het probleem ook als je helemaal geen router gebruikt? Als je de router er bijvoorbeeld een paar dagen tussen uit haalt - valt de verbinding dan ook weg?

Trinsec:
Mischien is een nieuwe kort en bondige mail naar een oplossing?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Ten eerste: ik kan NIET bellen, ik ben DOOF.

Ten tweede: ik heb al een AANTAL KEER gemaild,
maar kreeg alleen maar ONBEVREDIGENDE ANTWOORDEN.

Het probleem: sinds <datum> heb ik veel last van een
WEGVALLENDE VERBINDING. Dit gebeurd op alle tijden
van de dag. Als ik dan op mijn modem kijk KNIPPERT
het RF lampje ORANJE.

Nu gaarne een GOEDE OPLOSSING.

"If you don't at first succeed, try and try again..."

[ Voor 31% gewijzigd door lordsnow op 15-04-2004 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hmm, ik heb weer eens last van packetloss. En 9 KB/s upload met breedband midden in de nacht is nou ook niet echt bevredigend.. :X Licht capaciteitsprobleempje misschien? ;)

Overigens kan ik me voorstellen dat veel consumenten routertjes (die toch al niet teveel CPU kracht hebben) over hun nek gaan van dat RIP verkeer van hun collega-routers. Ik word ermee doodgegooit hier (soms wel tot enkele Kilobytes per seconde op drukke tijden), tezamen met ARP, broadcasts en multicast verkeer. Ik gebruik overigens zelf geen router, er doet hier gewoon een PC in het netwerk aan NAT).

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 15-04-2004 02:20 ]

#

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.