Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

@Zap:

Sorry hoor.. ik zal m'n fileservertje wel even dicht gooien. En KaZaa en NewsBin Pro ff uit. En de Bittorrents. En m'n WinAmp audio-stream.

Kunnen jullie weer internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Mjah...
Heb me verbinding na 2 dagen terug :D
het rare was ... dit keer klonken de tech support guys erg intelligent :P
of @home is erg veranderd of ik praatte 3/4 keer vorig jaar met de foute personen :P
Tech support ziet er nu beter uit! _/-\o_

Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de lijn (technische dienst) is ook goed opgeleid, terwijl eerste dienst vaak gewoon ingehuurde mensen zijn die vaak zip verstand van zaken hebben (kreeg 1 keer zelfs een allochtoonse vrouw aan de telefoon, en die nam niet eens de moeite, die verbond me gewoon meteen door :D). Kheb nog een keer gebeld, en we krijgen eindelijk een Motorola modem, voor afspraak zou hij morgen waarschijnlijk bellen. I'll keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Heb af en toe dat de verbinding wegvalt voor soms een minuutje soms een uurtje. Redelijk irritant. Stomme is gewoon dat iemand die 2 straten verder woont geen enkel probleem heeft..

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:24:
Net 2x @Home aan de lijn gehad... veel connectie drops.. heb dit al meerdere ...blabla
Update: Vanmiddag is monteur langsgeweest, nieuwe CAI-aansluiting gemaakt, nieuw modem (Motorola Docsys) geplaatst, verbinding getest op notebook ( dat wou de plaatsingsmonteur 2,5 jaar geleden niet, dus voor deze meneer: _/-\o_).

Hij had het getest op speedsuite.nl (was er zelf niet bij, pa wel). Download zit nu op 365, up op 28 :D

Monteur zat te mopperen, omdat hij Chello had en niet boven de 200 uitkwam :+

Anyway... Nieuw modem, nieuwe CPxxxxxx- achtervoegsel (zit nu al op CPxxxxxx-D en CPxxxxxx-E 8)7).

Tot nu toe bloedsnelle stabiele verbinding, weet 99% zeker dat het nu over is :D :Y)

Gewoon genoeg zeuren, krijg je vanzelf een ander modem.
Ik netjes het doosje ongeschonden bewaard, monteur wou hem niet hebben, Com21 ging toch op de stort, dingen waren alleen maar gezeik mee de laatste tijd zei die... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat laatste verhaal van vwk klinkt veelbelovend. Zoals @Home suggereerde heb ik de router maar even weggehaald. Maar nee hoor, ik heb nog steeds last van random disconnects. In mijn log maar liefst 3 disconnects mogen zien sinds gisteravond. Denk dat ik nu maar ook om een nieuwe modem ga zeiken. Misschien is hun netwerk 'upgrade' juist slecht voor Com21, niet voor de routers zelf zoals ze beweren. :P

@lordsnow: Zit ook te denken aan een bondig mailtje, ze lezen hun eigen prut gewoon niet! :D

[ Voor 13% gewijzigd door Trinsec op 16-04-2004 17:27 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op 12 april 2004 @ 20:07:
[...]De hypothese (niet van mijzelf) is dat waneer er veel netwerk-verkeer is (lees, 's avonds en in het weekend) de router te veel onjuist/verkeerd verkeer te verwerken krijgt. Het schijnt dat de routers, ipv dat ze het slechte verkeer gewoon negeren, gaan proberen te achterhalen van waar het vandaan komt. En dat brengt de Com21's weer van slag.

Aangezien dit 'onjuiste' verkeer gegenereerd zou worden door routers geeft aan dat (a) routers de oorzaak zijn, (b) verklaart waarom het vroeger wel heeft gewerkt (vroeger waren er gewoon minder routers... minder 'onjuist' verkeer).
Ik heb eigenlijk wel veel moeite met de uitleg van veel netwerk-verkeer met de suggestie dat het zou gaan om "onjuist," "verkeerd," of "slecht" verkeer, waarvan goeddeels geen sprake is. Hier wordt duidelijk gesproken over <u>normaal</u> netwerk verkeer zoals deze gebruikelijk is op lokale netten waarvan niet (persé) ieder pakketje is bestemd voor jouw netwerk-aansluiting.

Ook raken Com21 modems niet van slag wanneer er een infantiele router op is aangesloten. Routers welke door een slechte configuratie danwel door aan het adres van de fabrikant/importeur verwijtbare gebreken van het apparaat geroepen voelen om aandacht te schenken aan elk individueel ontvangen pakket, ookal zijn deze niet voor hun bestemd, er volkomen ongepast iets mee gaan doen en in sommige gevallen op gaan reageren zijn het probleem. Voor dat laatste wordt de upstream gebruikt door de router en genereert het zelf volkomen onzinnig verkeer dat mede als vervuiling wordt aangemerkt. Zo kan het dat zowel Transmit als de Receive-LED op het Com21-modem simultaan kunnen gaan branden.
Het is een indicator dat het betreffende netwerk-apparaat, de Router in deze, van de mensen zelf dus (ook) niet voldoet aan de geldende normen.

Bij mensen welke dit van toepassing is houden zelf de vicieuze cirkel mede in stand en doen (onbedoeld) mee aan de vervuiling van hun net met hun slecht geconfigureerde danwel gebrekige router.

Het is aan de gebruiker om fatsoenlijke apparatuur aan te sluiten en deze juist te configureren, danwel bij gebreke in contact te treden met de leverancier/importeur/fabrikant van het gebreken vertonend apparaat.

@Home haar verantwoordelijkheid zou kunnen liggen in detectie en afsluiting van aansluitingen welke niet voldoen aan de geldende normeringen en het net (mede) vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is, aanvullend, daarnaast zeker niet ondenkbaar dat slecht geconfigureerde / infantiele routers in bepaalde segmenten dermate domineren dat het ook voor andere gewone aansluitingen die wel aan de geldende normeringen voldoen hun verbinding verstoort.

Op dergelijke segmenten zal bijvoorbeeld het rechtstreeks aansluiten van de computer ook niet zoveel meer verbetering opleveren daar het segment al te zeer wordt gedomineerd door onzinnig verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
We zitten nu allemaal wellicht de schuld te geven aan de routers.
Maar volgens mij is er geheel iets anders aan de hand:

Zojuist bij het opstarten van mijn computer alweer geen toegang tot mijn internet pagina's.
Ditmaal met een verbinding zoals @home het liefst ziet:

Kabelmodem -> kabel -> computer.

Wat schertst mijn verbazing: in ZoneAlarm zie ik dat de Generic Host Processor maar liefst 3 keer aanwezig staat.
1 keer zelf als gedeeld, met een handje eronder.
De mailserver was wel normaal te bereiken.
Zogauw ik ZoneAlarm de-activeer, heb ik ineens wel een goede verbinding.
Hoe ik nu de instelling voor de Generic Host Processor heb staan?
Acces Trusted en Internet op GROEN.
Server Trusted en Internet op ROOD.

Wat kan hier nu mis aan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet Marisael op 17-04-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet Marisael schreef op 17 april 2004 @ 17:13:
We zitten nu allemaal wellicht de schuld te geven aan de routers.
De exacte router-problematiek is inmiddels onomstotelijk zwaar onderbouwd. Zeker voor wat betreft RFC-826 met betrekking tot ARP-verkeer en hoe deze afgehandeld dient te worden, dat problematische routers niet naleven zoals zij worden geacht te doen.

Maar is het inderdaad niet uitgesloten dat, los van het router-verhaal, puur individueel separaat andere zaken kunnen bestaan die (mede) kunnen zorgen voor verbindingsproblemen, zoals slecht geconfigureerde firewalls bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 17:34:
[...]
Maar is het inderdaad niet uitgesloten dat, los van het router-verhaal, puur individueel separaat andere zaken kunnen bestaan die (mede) kunnen zorgen voor verbindingsproblemen, zoals slecht geconfigureerde firewalls bijvoorbeeld.
Hoezo slecht geconfigureerde firewalls?
Het lijkt me sterk dat svchost.exe tot 3 keer toe tegelijk verbinding moet hebben met de buitenwereld.
Als ik alles maar toe sta, waarvoor moet ik dan met een firewall me beschermen tegen ongenodigde gasten?
Het wordt eens tijd dat de heren providers iets zelf gaan doen tegen indringers, we betalen niet voor niets veel geld maandelijks voor een goede eerlijke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet Marisael schreef op 17 april 2004 @ 17:13:
Wat schertst mijn verbazing: in ZoneAlarm zie ik dat de Generic Host Processor maar liefst 3 keer aanwezig staat.
Zoals je merkt gaat het blindelings configureren van een softwarematige firewall op de computer die zelf beschermd moet worden niet.
Je kunt elke service opzoeken met Google om je te vergewissen van hun exacte werking, taak en voorkoming(en).
Met Google heb ik dan ook gevonden dat svchost.exe de Generic Host Processor huisvest en dat het normaal is wanneer deze vier a vijf keer voorkomt bij de draaiende services onder Windows (dat je in de taskmanager kunt aanschouwen bij de actieve processen).
Meer informatie over svchost.exe kun je dus vinden met navolgende link:
http://www.google.es/sear...&btnG=B%C3%BAsqueda&meta=

Dit kun je met alles doen, waarover je vragen hebt en niet zeker bent van zijn functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Zoals velen hier heb ik ook een positief bericht van @Home klantenservice ontvangen.
Geachte heer,

Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internetsnelheid. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio woont bent, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen.

U dient uw huidige modem terug te sturen in de meegeleverde retourdoos.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Dit heb ik bereikt door vele (doch vriendelijke) mailtjes richteing sales@home.nl, support@home.nl en uiteindelijk snelheid@home.nl te sturen. Op gegeven moment word je gevraagd om 5 screenshots te nemen van je uploadsnelheid en als die zodanig laag is (bij mij tussen 8 en 12 Kbps) krijg je een Motorola. Dus, nog 6 dagen te gaan en ik ben van mijn Com21 af!

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Twisted, laat je ff weten of het echt veel scheelt dadelijk? Ik ben op zich niet ontevreden met m'n snelheid, maar af en toe is het echt om te :'(. Voordat ik stennis ga bouwen (op een lieve manier :P) bij @H, wil ik graag weten of het de moeite waard is...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus ook eindelijk na redelijk wat gezeur een nieuw modem gekregen.
Maar hier ging ook nog wel ff wat aan vooraf.
Eerst gemaild dat snelheid erg langzaam was en dat andere mensen hier ook last van hadden met de COM 21 modems. Dus resultaten van speedtest.nl mee gestuurd. Nou kreeg geeen reactie, dus weer een mail gestuurd of het ook zo lang duurde met de nieuw abbonoment aanvragen. Binnen een uur had ik een mail terug dat er een nieuw kabelmodem naar me was opgestuurd. Afgelopen dinsdag na tweede paasdag binnen gekregen. Dus toen ik thuis was van het werk fijn even de oude modem weggehaald. Nieuwe motorola aangesloten, ja 3 keer raden het werkt dus niet. Er was alleen maar een modem opgestuurd geen beschrijving of brief of retourdoos voor oude modem. Maar ok ik dus na veel dingen eerst zelf proberen @home gebeld en toen moesten ze even wat omzetten kan ik me voorstellen want de twee modems werken heel anders.
Vervolgens zegt over een kwartier de stekker van het modem er even opnieuw in doen en wachten tot je verbinding krijgt.
Kreeg dus verbinding kreeg ook een dhcp adres, dus ik denk fijn internetten weer.
Niet dus geen internet. Dus na veel proberen weer bellen. Ja zo en zo zit het in mekaar. Ja heeft u een firewall aanstaan nee niets. Hij kwam er na een kwartier achter dat hij er niet uit kwam dus nummertje voor technische dienst gekregen.
Spreek met die man moest referentie nummer doorgeven. Dus hij probleem gelezen gaat 2 seconden in het systeem kijken zegt ja uw modem staat nog niet in de goede range. Die ollie's hadden het dus weer verkeerd gedaan.
Nou eindelijke internet. Dus ff speedtest doen wat denk je is het nog erger dan voorheen met de snelheden nog 3x langzamer.
Dus weer een mail gestuurd dat het nog steeds langzaam was zeggen ze ja moet je weer even 30 seconden de stekker eruit halen. Dus ik toch maar geprobeerd en toen haalde ik de snelheden opeens wel.
Zullen ze toch wel weer stiekem wat veranderd hebben.
Maar ja het werkt nu, maar denk niet dat ik het nog lang bij @home volhoudt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:36
Dat je snelheden eerst traag waren kan wel kloppen, dat lees je bij iedereen, als je een abbo afsluit krijg je eerst de standaard snelheid, en pas als je daarover klaagt de breedbandsnelheid, smerig truckje waarmee ze bandbreedte hopen te sparen lijkt het wel.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Brabo-Joossie schreef op 17 april 2004 @ 18:57:
Twisted, laat je ff weten of het echt veel scheelt dadelijk? Ik ben op zich niet ontevreden met m'n snelheid, maar af en toe is het echt om te :'(. Voordat ik stennis ga bouwen (op een lieve manier :P) bij @H, wil ik graag weten of het de moeite waard is...
Bij mij ide upload snelheid bizaar laag (na de verhoging kom ik niet boven de 16Kbps) de downloadsnelheid is heerlijk 450Kbps. Bij een vriend van me is de down 350 en de up 29Kbps. Hij is dus in het bezit van een motorola modem. Het is dus maar wat je prioriteiten zijn.

Als Wanneer ik mijn modem krijg zal ik mjin bevindingen wel hier posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Twisted op 17-04-2004 19:41 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
Volgens BBNet.nl is hier voorlopig nog geen Adsl mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
@Def103 en Twisted,

Ik ben net verhuisd, ben in dezelfde wijk gebleven dus heb mijn computernaam gehouden. De verhuisperiode was tijdens de upgade van @home.

Mijn internetaansluiting is altijd prima geweest, alleen de upload bekend laag.
Op mijn nieuwe situatie heb ik niks te klagen over mijn downloadsnelheden. Alleen is mijn upload niet boven de 10 te krijgen.
Nu begrijp ik dat het mailen naar @home, of bellen, kan resulteren in een nieuwe modem? Ik heb inderdaad ook een com21 modem. Zal het daaraan liggen?
Ik heb trouwens geen router maar een switch (extra ip-adres van @home).
Als ik zonder tussenkomst van de switch op internet ga, heb ik geen verbeteringen, maar ik ga zo de modem eens een tijdje uitzetten...

Het zou jammer zijn als je met een nieuwe modem nog geen resultaat krijgt en las ik nou ergens dat je er € 65,-- voor moest betalen?

Twisted wacht dus nog steeds op zijn modem, ik ben ook heel beniewd of het werken gaat, maar Def, werkt alles nu nog steeds goed?

Grtz

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Laatst online: 30-06 22:35
Het is ondertussen zondag avond 22.45 uur, hoogste tijd voor wat @home connectieprobleempjes :9

Het bekende tafereel herhaalt zich:
*msn klapt eruit("u bevind zich blijkbaar achter een firewall die geen connectie toelaat")
*internetpagina's worden niet geladen
* tracerts resulteren meteen in timeout's vanaf de @home-gateway
*dhcp-release/renew levert op dat de router geen antwoord krijgt van de dhcp-server
* na 10 minuten toch maar eens handmatig een ip-tje inkloppen en de verbinding leeft weer even

het is treurig gesteld bij @home, in de weekenden en op feestdagen is het gewoon net een isdn-lijn(kwa snelheid&zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 22-09 17:42
Misschien heb je gelijk.
En nu nhet weekend bijna afgelopen is, zie ik ineens een uploadsnelheid van 17kb/s
Dat heb ik nog nooit eerder gezien.
ALs ik zo bij speedsets kijk, dan zie ik dat dit eigenlijk de gem. uploadsnelheid is van @home (waarschijnlijk gedurende 24 uur) Dus, ik denk dat het helemaal niet aan mijn modem ligt. Die 10 kb/s upload overdag is doodnormaal...
Jammer.

Hmm misschien moet ik @home ook maar eens naar ratio gaan betalen dan...
zal wel niet mogen...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 13:59:
Ik heb eigenlijk wel veel moeite met de uitleg van veel netwerk-verkeer met de suggestie dat het zou gaan om "onjuist," "verkeerd," of "slecht" verkeer, waarvan goeddeels geen sprake is. Hier wordt duidelijk gesproken over <u>normaal</u> netwerk verkeer zoals deze gebruikelijk is op lokale netten waarvan niet (persé) ieder pakketje is bestemd voor jouw netwerk-aansluiting.

--knip rest van verhaal--
Volgens mij zeggen wij, in andere bewoordingen, precies hetzelfde.
Piet Marisael schreef op 17 april 2004 @ 17:44:
Hoezo slecht geconfigureerde firewalls?
Tsja... als je vreemde probs hebt met je verbinding, en die zijn verholpen als je je firewall uit zet - dan is 't toch eens de moeite waard om een andere firewall te installeren, al was het maar om te proberen.

Maar 't is bekend dat ZoneAlarm 'kuren' heeft :r
En nog zo'n progsel - Norton Interet Security :r
Als ik alles maar toe sta, waarvoor moet ik dan met een firewall me beschermen tegen ongenodigde gasten?
Normaliter heb je ook geen firewall nodig, natuurlijk.

Als het goed is, hebben de "ongenodigde gasten" geen toegang tot je PC. Tenzij je hun die gelegenheid geeft door iets (per ongeluk) te installeren, of zo.
Het wordt eens tijd dat de heren providers iets zelf gaan doen tegen indringers
Wat moeten ze doen dan? Alle poorten gaan filteren die _mogelijk_ gebruikt zouden _kunnen_ gebruikt worden om _mischien_ iets misdadigs mee te gaan doen?

Het enige wat @Home zou kunnen doen tegen een indringer, als die indringer ook klant bij hun is, is deze af te sluiten vanwege het overtreden van de Algemene Voorwaarden.

Als je problemen hebt met indringers op je PC ben je als eerste zelf schuldig, en ten tweede mag je aangifte doen bij de politie.

[ Voor 56% gewijzigd door lordsnow op 19-04-2004 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Ik had opeens geen verbinding meer - lijkt er op dat de x.x.x.170 @home DNS servers er uit liggen.

Even snel de instellingen veranderd aan mijn kant, en ja - de x.x.x.169 varianten werken wel.

[ Voor 198% gewijzigd door lordsnow op 19-04-2004 21:48 . Reden: de ANDERE edit knop... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

omitz schreef op 18 april 2004 @ 21:32:
@Def103 en Twisted,

Ik ben net verhuisd, ben in dezelfde wijk gebleven dus heb mijn computernaam gehouden. De verhuisperiode was tijdens de upgade van @home.

Mijn internetaansluiting is altijd prima geweest, alleen de upload bekend laag.
Op mijn nieuwe situatie heb ik niks te klagen over mijn downloadsnelheden. Alleen is mijn upload niet boven de 10 te krijgen.
Nu begrijp ik dat het mailen naar @home, of bellen, kan resulteren in een nieuwe modem? Ik heb inderdaad ook een com21 modem. Zal het daaraan liggen?
Ik heb trouwens geen router maar een switch (extra ip-adres van @home).
Als ik zonder tussenkomst van de switch op internet ga, heb ik geen verbeteringen, maar ik ga zo de modem eens een tijdje uitzetten...

Het zou jammer zijn als je met een nieuwe modem nog geen resultaat krijgt en las ik nou ergens dat je er € 65,-- voor moest betalen?

Twisted wacht dus nog steeds op zijn modem, ik ben ook heel beniewd of het werken gaat, maar Def, werkt alles nu nog steeds goed?

Grtz
Ik heb mijn Motorola modem gisteren gekregen. Zoals al bekend is is de modem neit bij @Home geregistreerd dus je moet eerst de helpdesk bellen en de mac adres en de serial nummer door geven.

Daarna even een paar problemen gehad met het verrkrijgen van een ip van de dhcp server maar na 1 uur werkte dat ook weer.

Meteen naar mordax gesurfd en wat denk je: 30Kb upload, elke keer van de stuk of 12 keer dat ik het getest heb (Dit was om 8 uur savonds, dus redelijk rond de piek uren). Daar ben ik dus zeer tevreden over. Helaas is mijn downloadsnelheid gezkt naar 350Kbps. Dat was met mjn Com21 hoger namelijk rond 450. Toch vind ik de upload belangrijker dus dat is niet zon probleem.

Speedtest geeft wel 0.0 Connections per minuut, dat kan natuurlijk niet kloppen maar dat ga ik vandaag eens testen met eMule.

Hoe krijg ik een Motorola!?

Dit is mijn methode: vriendelijke en beleefd email sturen naar sales@home.nl. Die zullen tegensputteren en je een email sturen dat je moet wachten of contact met support@home.nl opnemen. Samen met de mailtje van 'sales' mail je naar support. Ze zullen er alles aan doen om je geen modem te sturen, ze zullen dus vanalles voorstellen wat je moet doen (zoals windows heinstalleren). Je moet niet in discussie gaan, je zegt gewoon "Ik heb uw advies opgevolgd en het heeeft geen resultaat gehad". Uiteindelijk zegt support dat je naar snelheid@home.nl moet mailen. Dat doe je dan en je voegt 5 screenshots van speedtest of mordax waar te zien is hoe laag je upload snelheid is.

Als alles goed is gegaan krijg je binnen een week een mailtje waarin @home zich verontschuldigd voor de slechte service en waarin staat dat je nieuwe modem onderweg is.

Et voila! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09
nou ik heb vandaag dus ook een mail gehad.
er wordt een nieuw modem toegestuurd.
de afhandeling van de klacht viel me reuze mee,eerst een nette mail gestuurd.
daarna moest ik 5 speedtesten doen en deze opsturen naar snelheid@home.nl.
ik heb hun toen 5 screenshots gestuurd .
dit alles binnen 2 dagen,geen gezeur gehad over windows,routers,firewalls etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

ik neem aan dat als je een motorola modem wilt, je je oude com21 in moet leveren ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, die oude moet je terug opsturen, of inleveren bij de installeur (of hoe je hem ook noemt, kan er ff niet opkomen :Y)).

Heb vandaag overigens mijn nieuwe modem gratis gehad...tenminste, als je die 25+euro gespreks kosten niet mee rekent :( Maargoed, alles overgezet vandaag en internet werkt nu eindelijk goed en stabiel...ben zowieso allang weer blij dát we weer internet hebben, laatste 3 dagen waren echt een ramp :r

Leuk weetje overigens: ik zat vandaag in de les, nog 5 minuten te gaan, belt essent ineens naar mijn mobiel :D Ik neem dus gewoon op midden in de klas, vraag of hij 5 minuten later terug kon bellen, nee kan niet want die installatie man (kan nog steeds niet op het woord komen |:( ) staat voor de deur. Ik loop dus de les uit, ga op mijn gemak praten met dei gozer, en kom tot de conclusie dat hij hem maar moet afgeven bij de buren. Ik terug de les in, ga gewoon zitten of er niets gebeurt is, heel die klas schreeuwen en lachen, juf helemaal over de zeik, maar heeft mijn mobiel niet gekregen, en heb verder ook geen straf whatsoever gehad...dus vond het zelf wel een geslaagde actie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Laatst online: 24-09 10:25
Nou, wat ik nu tog mee maak :*)

Ik stuur gisteren, een erg nette mail naar @home over het feit dat ik niet tevreden ben met de door hun geleverde verbinding. Dit inclusief een aantal speedtests.

En nu krijg ik vandaag al.. jah vandaag al 8)
deze mail:

Geachte heer, mevrouw,

Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internetsnelheid. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio woont bent, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen.

U dient uw huidige modem terug te sturen in de meegeleverde retourdoos.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Dit noem ik nog eens service _/-\o_
Nu nog afwachten of het verder goed gaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 24-09 20:31
anthonyb schreef op 22 april 2004 @ 17:29:
Nou, wat ik nu tog mee maak :*)

Ik stuur gisteren, een erg nette mail naar @home over het feit dat ik niet tevreden ben met de door hun geleverde verbinding. Dit inclusief een aantal speedtests.
[...]
Met wat voor snelheden? ik ben namelijk ook niet echt te vreden over de uploadsnelheid (meestal rond de 14kb/s), maar weet niet of het reëel is om dan ook om een nieuw modem te gaan "zeuren" ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Brammel op 22-04-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:54

The_Scarabial

MTB for life!

kheb allemaal medelijden met jullie, maar ik ben weer van @home af, kzit nu bij xs4all en dat bevalt me toch echt een stuk beter, voor iets meer geld meer dan 3 keer zo snel (up en down). ik had eerst basis nu adsl lite :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Moet je eigenlijk persé in een gebied wonen dat al zeker weten de upgrade heeft gehad, of mag je ook in de september buurten wonen? In Tilburg haal ik nu meestal de 16 KB up niet eens, dus ik vind dat ik wel een andere modem mag, maar gaat Essent dat ook vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
ehm mijn upload zat zo tussen de 6 en 10 kb/s overdag en savonds behaalde ik de 16 kb/s wel eens :'(

14 kb/s mag je naar mijn mening niet over klagen :P :Y)
maar je kan het proberen natuurlijk, niet geschoten is altijd mis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haalde tussen de 6-11, nu met de wtte motorola surfboard modem (ja zo heet ie echt:d) ong 30kb/s _/-\o_ :Y) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poortvliet
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 14:48
Eindelijk na lang klagen zou mijn com21 modem worden omgeruild naar een Motorola modem.
Vandaag Motorola modem ontvangen van @Home. Nou om 17 uur nog even een speedtest gedaan van mijn COM21 modem. En inderdaad weer een lage upload snelheid. Dus ik met vol goede moed mijn modem vervangen. Aangesloten maar nog geen verbinding. Ik bellen met de @home helpdesk. Mac adres van de modem doorgegeven en daarna zou die het moeten doen. Heb hem nu rechtstreeks aangesloten op de modem, maar geen internet. Terwijl ik een half uur daarvoor wel kon internetten met mijn com21. Nou weer bellen met de @home helpdesk. Meneer maakt u gebruik van een firewall of virusscan. Nee hoor. Staat uitgeschakeld. Dan ligt het aan uw software. Ik heb niks verandert!!!
Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, nog steeds geen internet. Dan ligt het aan uw instellingen op uw pc. Dat terwijl ik nog met mijn COM21 een prima verbinding had. (1 uur geleden) Vriend van mij heeft de ip nummer van motorola modem opgezocht (192.168.100.1) maar ik krijg geen webinterface te zien van de modem.
Dacht ik slim te zijn, mijn oude com21 weer aan te sluiten, maar die weigert nu. Hebben ze uit het systeem gehaald!

Even samengevat:
Modem geruild van Com21 naar Motorola Surf Board (zwart)
Aangesloten krijg wel ipnummer, maar kan niet internetten
@Home zegt dat het aan de software ligt terwijl ik er NIKS aan heb verandert.
Virusscan en firewall staan uit
PC is rechtstreeks aangesloten op kabelmodem
Zelfde CC nummer behouden

Waar kan dit nu aan liggen? Zit nu weer op de normale telefoonlijn. Moet morgenochtend maar weer gaan bellen met @home. Kijken wat ze dan weer kunnen doen. Gaat weer lekker 10 eurocent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
idd nog een keer bellen

hint:
als je ff kijkt 'hoe de lampjes op je modem branden' --> branden de 1e 4 constant?; dan heb je verbinding en heeft de helpdeskmedewerker juist gehandeld.

mocht dat niet zo zijn dan is je modem niet online en ligt het dus daar ergens aan.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik heb nog steeds continue modemuitvallers. Modem verliest gewoon af en toe random de verbinding, ligt niet aan de router, het is de modem die 'uitvalt'. Toch maar een mailtje sturen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poortvliet
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 14:48
Nog een keer gebeld, en wat bleek. Op een verkeerde server aangemeldt.
De aardige mevrouw aan de telefoon zei dat het opzich moeilijk te zien was, omdat ik vroeg waarom ze daar gisteren niet achterkwamen.

Ik had de eerste 4 lampjes branden, continu groen, en kreeg ook een ipnummer mee. Maar internet deed het niet. Dus daarom zeiden ze dat het aan mijn computer lag, 3 keer over...

Maar de @Home klachtenbrief is in de maak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eigenlijk weinig problemen met mn COM21.
Haal ook downloadsnelheiden van 300kbs + en uploadsnelheden van 26kbs +
Dit in omgeving 's-Hertogenbosch... enige probleem dat ik heb is dat er soms geen verbinding is, ook al geef het modem wel een link aan en branden de nodige lampjes groen..... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRAP!

Er is een wijkkast uitgebrand in Groningen wat tot gevolg heeft dat driekwart van de stad Groningen geen internet heeft.

Stelletje kleuters die op stap gaan en niet tegen drank kunnen en dan maar een wijkkast gaan mollesteren :(

Hopelijk is het een beetje snel te fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
nou mijn motorola is binnen.
alles aangesloten en ff gebeld.
ff gegevens door moeten geven etc etc
speedtest gedaan en 29 ,8 kB UP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

driekwart is weer lekker overdreven, maar er ligt idd een gedeelte uit. Ik zelf heb @ centrum nergens last van, Oranjebuurt etc liggen iig wel plat.

Gaat lekker hier in Grunn, woensdag hadden ze in de oosterpoort ook al een glasvezel om zeep geholpen, toen zaten we hier ook een hele dag zonder.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driekwart is niet overdreven... kan wel ff bij de helpdesk vragen welke postcodes er uitliggen... echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Laatst online: 24-09 23:00

Sebje

Makelaartje

Ik heb het @home breedband abonnement, dat heeft tot nu toe steeds perfect gewerkt. Nu kan ik echter van de ene op de andere dag geen verbinding meer krijgen. Ik dacht eerst dat het aan de netwerkkabel zou liggen, omdat de hond die ook te pakken heeft gehad, maar na een klein onderzoekje bleek dit niet het geval. Toen natuurlijk de modem (zo'n witte, weet ff niet welk type) en daar zag ik het probleem, de ledjes brandden niet meer. Ik de stroom eraf gehaald en weer ingestoken en nu blijft ie steeds zoeken naar verbinding.

Eerst gaat het rechtse ledje branden (groen),
dan ledje 2,
dan 3 en meteen gaan alle ledjes branden,
en dan vallen ze allemaal uit en gaat het linkse rode (email)ledje branden.
Daarna begint het weer overnieuw.

Een reset mocht niet baten en ook de aan/uit knop voorop bleek geen optie. HELP :'(

Ik woon trouwens in maastricht. En heb windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Sebje schreef op 26 april 2004 @ 09:14:
Toen natuurlijk de modem (zo'n witte, weet ff niet welk type)
een motorola sb4200e als ik het goed heb :)
Een reset mocht niet baten en ook de aan/uit knop voorop bleek geen optie. HELP :'(
dat is GEEN aan uit knop :+
dat is een standby knop :) (welke ervoor zorgt dat je modem nog wel online is en werkt, echter er word dan als je hem op standby zet alleen geen data meer verstuurd naar je computer)
en idd; als je modem niet online is (1e 4 lampjes knipperen) dan haalt het drukken op de standby knop niets uit.

reset van modem is altijd: stekker van modem uit stopcontact en even later er weer in doen.
En heb windows xp
dat maakt niet uit; als het modem niet online komt kan je dat niet oplossen met enkele instellingen in de computer.

oplossing?
ff @home bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 26-04-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Nou fantastisch >:)

Vandaag modem binnen gekregen, even gebelt met de @home helpdesk om het nieuwe modem te registreren, binnen 15 minuten weer online :>

En zie hier mijn speedtest:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Apr 26 2004 om 17:51:49 UTC+0200)

Download : 349.9 KByte/sec
Upload : 29.9 KByte/sec

:o :*)

Zo hoort dat, bedankt @home _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

laatste tijd valt mij op dat download weer erg snel is :)
upload zit ook boven de 16k maar niet echt 32k eerder iets in de 25-30

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Reefer schreef op 26 april 2004 @ 18:23:
...
upload zit ook boven de 16k maar niet echt 32k eerder iets in de 25-30
Dan behoor je tot de gelukkigen die de volle mep halen (meer dan 30 haal je vanwege de overhead toch niet). Als je constant op 25-30 zit ben ik iig jaloers :*) (Net nog ff geftp-ed, kom toch echt niet boven de 13-14 uit :'( )

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op 26 april 2004 @ 22:17:
[...]

Dan behoor je tot de gelukkigen die de volle mep halen (meer dan 30 haal je vanwege de overhead toch niet). Als je constant op 25-30 zit ben ik iig jaloers :*) (Net nog ff geftp-ed, kom toch echt niet boven de 13-14 uit :'( )
Mijn upload zit op een zéér stabiel 29kbs _/-\o_
Thank you @home for Motorola Modem! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Het is nu ook mij gelukt om een motorola modem te ontvangen. Ik heb vrijdagavond een (kort) mailtje met 5 screenshots naar support@home.nl gestuurt en vandaag, 2 werkdagen later, krijg ik een mail dat ik binnen 7 dagen een ander modem zal ontvangen. Goed geregeld @home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
bram1234 schreef op 27 april 2004 @ 12:13:
Het is nu ook mij gelukt om een motorola modem te ontvangen. Ik heb vrijdagavond een (kort) mailtje met 5 screenshots naar support@home.nl gestuurt en vandaag, 2 werkdagen later, krijg ik een mail dat ik binnen 7 dagen een ander modem zal ontvangen. Goed geregeld @home!
Ik heb nu ook besloten om te proberen een Motorola modem te krijgen. Als ik jullie goed begrijp moet je uploadsnelheid onder de maat zijn (hier overdag zo'n 12 - 14 kB/sec), moet je niet in een stad wonen die op de lijst van http://help.home.nl/snelheid staat (ik woon in een dorp zo'n 6 km van een stad in die lijst) en dan een mailtje naar support@home.nl sturen met 5 screenshots of resultaten van speedtests (verspreid over de gehele dag)?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
CamU schreef op 27 april 2004 @ 14:01:
[...]

Ik heb nu ook besloten om te proberen een Motorola modem te krijgen. Als ik jullie goed begrijp moet je uploadsnelheid onder de maat zijn (hier overdag zo'n 12 - 14 kB/sec), moet je niet in een stad wonen die op de lijst van http://help.home.nl/snelheid staat (ik woon in een dorp zo'n 6 km van een stad in die lijst) en dan een mailtje naar support@home.nl sturen met 5 screenshots of resultaten van speedtests (verspreid over de gehele dag)?
bijna goed; mailtje moet naar snelheid@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Maestro.mosjuh schreef op 27 april 2004 @ 14:07:
[...]

bijna goed; mailtje moet naar snelheid@home.nl
Maakt niet uit hoor, bij support@home.nl lukt het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ben bezig met het verzamelen van wat testresultaten. Niet dat die betrouwbaar zijn (speedtest fluctueert nogal heftig) maar als het mij een Motorola modem oplevert maakt het me niks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
ik heb nu een aantal dagen een motorola.
had eerst com21,up 20kB was al een wonder.
upload met motorola rete stabiel,rond 29 kB .
alleen down is ietsjes minder dan com21.
400 kB zit er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 13:10
als het goed is komen vandaag m'n grote vrienden van @home langs om m'n verbinding te fixen, hij valt sinds vrijdag regelmatig uit, zaterdag ff met helpdesk gebeld , ze zagen t probleem en regelden een monteur _/-\o_

//edit
ze zijn geweest en ik heb een nieuw modem gekregen een motorola modem maar de snelheden zijn niet echt fijn :/ 40 down en 5 up :? t lijkt wel of ze me op basis snelheden hebben gecapt terwijl ik toch echt breedband heb :/

[ Voor 44% gewijzigd door Sv3n op 28-04-2004 13:34 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 13:10
sv3n schreef op 28 april 2004 @ 10:17:
als het goed is komen vandaag m'n grote vrienden van @home langs om m'n verbinding te fixen, hij valt sinds vrijdag regelmatig uit, zaterdag ff met helpdesk gebeld , ze zagen t probleem en regelden een monteur _/-\o_

//edit
ze zijn geweest en ik heb een nieuw modem gekregen een motorola modem maar de snelheden zijn niet echt fijn :/ 40 down en 5 up :? t lijkt wel of ze me op basis snelheden hebben gecapt terwijl ik toch echt breedband heb :/
net een uur ofzo met die lui aan de telefoon gehangen ( :( ) en waar komen we op uit, dat m'n modem de basis firm ware heeft gekregen :/ |:( ze hebben een foutje gemaakt bij t aanmelden van m'n nieuwe gebruiksnaam (cc123456-a had ik eerst nu -c) :X

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag een upload die rond de 10 15 kB/s schommelt. Download oké.
Wat een 'sensatie' :O
Zijn er meer mensen die deze snelheid evenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Hier in Groningen-stad zijn er de laatste tijd nogal wat werkzaamheden en storingen geweest (graaffoutje op de Meeuwerderweg, brandje in een wijkkast ergens).
Ook vannacht staat er weer wat op stapel volgens de @home-site, maar het lijkt of ze vandaag overdag al bezig zijn geweest. De verbinding lag er volgens huisgenoten regelmatig uit de laatste dagen, en dan vooral overdag.

Ik heb dus nu een nieuwe ip gekregen: 82.74.x.x, dit was eerst 217.121.x.x.
Down- en upsnelheden zijn nog wel prima.
Ben ik de enige met deze bevindingen en een nieuwe ip in de stad grunn?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Laatst online: 24-09 23:00

Sebje

Makelaartje

Hmm, nog steeds (sinds zaterdag :( ) geen verbinding in Maastricht. Heb maar eens een mailtje gestuurd en kreeg terstond een reactie:
Geachte heer Sebje,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Zoals u inderdaad al gemerkt heeft zijn er enkele problemen op het netwerk in
uw regio. Een van de gevolgen kan zijn dat u niet, of minder gebruik kunt maken
van uw @Home aansluiting.

@Home stelt alles in het werk dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Wij raden uw aan niets aan uw instellingen te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.

Naar aanleiding van uw vraag over restitutie kunnen wij het volgende melden:

Het is altijd mogelijk dat wij storingen of werkzaamheden hebben op ons
netwerk, onze excuses als u daar hinder van ondervindt. Heeft u drie werkdagen
of langer achtereen geen verbinding gehad door de recente problemen, dan kunt u
conform onze algemene voorwaarden een restitutie aanvragen.

U kunt de betreffende Algemene Voorwaarden nalezen op pagina 10, Artikel 8.5. of op http://voorwaarden.home.nl/voorwaarden4.html
Om in aanmerking te komen voor een eventuele creditering is het van belang dat
u melding heeft gemaakt van de storing bij onze helpdesk.

Indien u van mening bent in aanmerking te komen voor creditering, kunt u ons uw
verzoek mailen. Onze financiele afdeling zal uw verzoek vervolgens in beraad
nemen en u op de hoogte stellen van de eventuele creditering.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice
Niet echt duidelijk nu dus, maar ik wist niet van die cashback optie, dus die gaan we ff aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Ik heb een paar jaar terug gewoon geweigerd om het deel van de maand te betalen dat ik geen internet had gehad. Ging ook om een behoorlijk aantal dagen. Betaalde toen nog per acceptgiro. Heb gewoon uitgerekend hoeveel het abbonnement me per dag kostte, en toen het aantal dagen dat ik geen internet had gehad af getrokken van het totaal bedrag. Toen dat bedrag overgemaakt en nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Zojuist een mailtje naar snelheid@home.nl gestuurd waarin ik me beklaag over de geleverde dienst. Ik ben benieuwd waar het op uitloopt.

Wat betreft die restitutie: als je merkt dat je geen verbinding meer hebt kun je het beste meteen eenmelding bij de klantenservice deponeren. Dan kun je iig aantonen dat je er op tijd bij bent en dus bewijzen (a.d.h.v. je ticketnummer) dat je ook daadwerkelijk die bepaalde periode zonder internet gezeten hebt.

edit:

Kijk ik de vanochtend in mijn mailbox, en zie ik tot mijn grote verbazing dat @home al gereageerd heeft.

"Op basis van uw metingen en de regio waarin u woont komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem. Wij sturen het u zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen."

Das dus mooi, binnen 12 uur reactie, toppie hoor. Nu maar hopen dat het allemaal goed afloopt, maar ik kan het anders hier altijd nog vragen :)

[ Voor 35% gewijzigd door CamU op 29-04-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Zo, vandaag nieuw modem gekregen. Het is trouwens een zwart motorola modem, en na 2 keer bellen met @home (totaal 20 min denk ik) heb ik een perfecte constante upload van 29kb/s. Goed werk @home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:09
Maar de mensen die nu een nieuwe modem krijgen.
Stonden jullie plaatsen niet op de lijst?? :?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
jdiezrequejo schreef op 29 april 2004 @ 22:57:
Maar de mensen die nu een nieuwe modem krijgen.
Stonden jullie plaatsen niet op de lijst?? :?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Mijn woonplaats staat inderdaad niet op de lijst die te vinden is op http://help.home.nl/snelheid. Mijn uploadsnelheid kakt dan ook elke dag rond 12 uur steevast naar 16/17 kB/sec om 's avonds bij 11/12 kB/sec te stoppen. Dit gaat elke dag zo, en na middernacht is het dan ook wel weer normaal. Maar ik internet voornamelijk voor middernacht, vandaar dat ik een mail heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik vroeg mij af ofdat iemand weet dat @home zijn reguliere newsservers plat heeft gegooit vandaag de 1ste mei?
Ik was lekker aan het downloaden vannacht en om 1/2 2 was er geen toevoer meer op de reguliere servers.
Alleen de testnieuws server doet het nog met ~27kb/s.

Ben ik de enige die dit ervaart? Is dit alleen in Groningen, er staat niks op de website van storingen en of onderhoud? of heb ik pech?
Het tomme is er staat niks op de website van @home; ik weet alleen dat er binnenkort een nieuw newsnetwerk komt, maar wanneer...?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 11:23
@Zwippie:

Ik heb in Groningen nog steeds mijn oude IP. Niets veranderd. Com21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
valkenier schreef op 02 mei 2004 @ 11:45:
@Zwippie:

Ik heb in Groningen nog steeds mijn oude IP. Niets veranderd. Com21.
Ik krijg ook een motorola modem hier in emmen! :p

Een hele goede actie van @home, eindelijk 256kbit straks :D

Ik ben benieuwd wat voor modem het is, kan iemand mij vertellen wat het typenummer is van de motorola surfboard die @home levert?

[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-05-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 02 mei 2004 @ 12:13:
[...]

Ik krijg ook een motorola modem hier in emmen! :p

Een hele goede actie van @home, eindelijk 256kbit straks :D

Ik ben benieuwd wat voor modem het is, kan iemand mij vertellen wat het typenummer is van de motorola surfboard die @home levert?
sb4200e of sb5100e (ligt eraan welke ze voor handen hebben)

hier doet de newsserver het nog prima :)

vraag me trouwens af of ze nu ff rustiger doen met het uitgeven van modems aan mensen met een (te) lage snelheid.
er zijn met het noodweer redelijk wat gefrituurd namelijk (welke omgeruild moeten worden natuurlijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 02-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Laatst online: 24-09 14:17
Mijn @Home verbinding in Den Bosch, ligt er om de haverklap uit. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier gewoon een Com21 modem en toch up 29kB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Ik nu ook, maar zodra de week weer is begonnen daalt de snelheid in de loop van de dag om 's avonds bij 12-14 kB/sec te blijven steken. Dat is waarom ik een ander modem heb gevraagd. 's Nachts is het echt wel OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
Storing lijkt te liggen in de regio Rosmalen. Heb een Motorola modem, waarvan er 3 lampjes branden. Na een modem reset, krijg ik wel een IP, maar na een minuut, is deze al weer weg. Weet niet precies op welke node ik zit, maar dacht iets van BR3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Heb sinds een paar dagen een nieuw modem, en tot vandaag was ik er erg tevreden over. Vandaag is het helaas erg brak, zeer lage upload, en vaak dat de verbinding helemaal weg is. Hoop dat het éénmalig is...
(regio weert)

[ Voor 4% gewijzigd door Brammel op 03-05-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
hm, zit al sinds half 4 zonder i-net thuis, alleen oranje lampje knippert (aan-uit), is toch storing bij @home zelf?
buurman heeft er ook last van (lampje knippert ook)
weer een deur verder is alles groen en doet alles het :?

morgen maar weer bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
LiquidSmoke schreef op 03 mei 2004 @ 21:44:
hm, zit al sinds half 4 zonder i-net thuis, alleen oranje lampje knippert (aan-uit), is toch storing bij @home zelf?
buurman heeft er ook last van (lampje knippert ook)
weer een deur verder is alles groen en doet alles het :?

morgen maar weer bellen :(
omgeving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
's-hertogenbosch (West), nu daar nog steeds geen internet, echt mega-irritant letterlijk 3 deuren verderop doet alles het, maar bij mij en mijn buurman niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja , die motorola is ook niet zaligmakend.

Ik had eerst gem. 2 disconnects per week en afentoe een storing.
Sinds dit weekend zijn de random disconnects dramatisch verergerd..
Ik heb mijn freesco router er tussenuit gegooid maar dat hielp ook niets.
Als je inlogt op de modem , hem reboot en daarna de logs checkt , zie je dat hij gewoon geen connectie kan maken met de dhcp server.
Een heel rijtje DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Dus ik weet zeker dat het niet aan mij ligt.

Soms is het 5-15 minuten maar 2 uur zoals gisteravond werkt zwaar op je zenuwen. :(
De helpdesk bellen heb ik weinig zin meer in want dat stelletje afgerichte apen krijg je nooit iets aan het verstand gebracht. (kontroleer of de stekkers er goed in zitten) 8)7
Het is dat ik te ver van de centrale woon anders werd adsl een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
hehe, @home gebeld; is een bekend probleem; nu maar wachten op herstellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
LiquidSmoke schreef op 04 mei 2004 @ 08:23:
's-hertogenbosch (West), nu daar nog steeds geen internet, echt mega-irritant letterlijk 3 deuren verderop doet alles het, maar bij mij en mijn buurman niet :(
Dude! Boschveld? Mijn internet doet het sinds gister weer prima. Normale snelheden... @Home Den Bosch West (Boschveld) met een motorola modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb nog steeds elke dag last van randon korte disconnects, en support@home blijft doorzeveren dat ik de helpdesk moet bellen, desnoods haal ik er een horende kennis bij.
Heb er eerlijk gezegd gewoonweg geen zin meer in, dus heb ik gisteren een formulier ingevuld en opgestuurd voor een ADSL provider. Als het goed gaat ben ik over 2 maanden geen @Home gebruiker meer.
Ik neem aan dat @Home me wel instructies zal sturen over de kabelmodem enzo? Ik wacht nog even tot ik ADSL heb, daarna ga ik @Home afzeggen (Ik weet het, 1 maand van tevoren voor de 1e van de maand)
Zijn er andere dingen waar ik aan moet denken in het geval ik ga opzeggen?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 21-09 17:40

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Jow!
Zeg ik zie hier allemaal mensen die een mailtje sturen en dan een motorola modem krijgen.
Dat wil ik ook wel graag, want een upload van 20KB+ is bij mij zelden te zien...
Heb nu een Com21 van een jaartje of 2 1/2 oud..
Kan iemand mij precies uitleggen welke procedure ik daar voor moet volgen???

Thnx.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
screamteam schreef op 06 mei 2004 @ 18:49:
Jow!
Zeg ik zie hier allemaal mensen die een mailtje sturen en dan een motorola modem krijgen.
Dat wil ik ook wel graag, want een upload van 20KB+ is bij mij zelden te zien...
Heb nu een Com21 van een jaartje of 2 1/2 oud..

Thnx.
jep, dit topic wat beter lezen :/

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
screamteam schreef op 06 mei 2004 @ 18:49:
....
Zie ook mijn voorlaatste post in dit topic, daar staat het samengevat. Ik heb nu dus een Motorola en moet zeggen dat ik tot nu toe weinig problemen heb gehad. Wel geeft de log van mijn Motorola het volgende als laatste 4 entries aan:

code:
1
2
3
4
1970-01-01 00:02:48     3-Critical  0x040D9A2C  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:02:41     3-Critical  0x04E33948  No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:02:34     3-Critical  0x0501BD64  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
1970-01-01 00:02:30     3-Critical  0x0501BDC8  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing

Is dit iets om mij zorgen om te maken of niet? De datum klopt niet, dus als het enige probleem is dat ie de tijd niet kan synchronizeren lijkt me dat niet zo'n probleem. Maar als er meer achter zit?

Snelheden zijn zoals gezegd optimaal, dus ik ondervind er geen hinder van.

edit:

Typo + Is deze opmaak hinderlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 06-05-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 22:09

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

zijn er hier toevallig nog meer mensen die veel last hebben van hoge pingtimings ?
vroeger zat ik altijd rond de 20 sinds een maand is dat 50-60 geworden en sinds een aantal dagen zit ik in de drukke uurtjes zelfs tussen de 70 en 300 te schommelen ?
Omgeving Bergen op Zoom.
ik heb een breedband abbo met een moterola abbo.

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Hey mij i-net doet het weer, was storing aan de andere kant van de stad :?

nu kan ik alleen geen quake meer spelen, krijg nu de foutmelding "NET_ Getpacket: Unkown error" (qwcl 2.30) als ik probeer te connecten naar quake.xs4all.nl

iemand toevallig hetzelfde probleem? vorige week werkte alles goed en snel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grzzl...

Gisteravond had ik gewoon internet, met een Eminent router ertussen.

Vandaag heb ik opeens geen internet... router weggehaald, en het internet werkt weer. Waar is @Home in godsnaam mee bezig? Ze ondersteunen geen meerdere IP's meer, ze ondersteunen volgens eigen zeggen geen routers (meer), maar ik heb wél 2 computers...

Waarom werkte mijn router gisteravond wel nog, en vandaag niet meer ? Het ding schijnt niet kapot te zijn, want alle diagnose checkt goed uit.

Lekkere kwaliteit, voor een van de duurste internetverbindingen in Nederland... brakke mail, brakke nieuwsgroepen, brakke upload, en nu ook nog geen routers meer! En dat allemaal voor maar € 47.95 !

Mafketels. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten ze routers dan ondersteunen? Ik gebruik zelf mijn pc als router voor het thuisnetwerk, werkt perfect en nooit problemen mee gehad. Ik heb @Home Breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazige zooi...

Via de router werkte het internet niet.

Net heb ik mijn netwerkkabel direct aan de PC gehangen, het CP nummer ingesteld en gereboot, en internet werkt weer. Router probleem dan?

Nou, kabel weer in de router, PC weer terug naar oude naam, reboot.
Internet werkt nu ook weer via de router. :?

Ik snap er geen hol van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 21-09 19:23
-=edit=-

Heb niet goed gelezen vraag is al beantwoord sorry

[ Voor 87% gewijzigd door MacDokie op 09-05-2004 13:32 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Laatst online: 14-09 06:50

Majapro

Deventer

stuur eve een mail naar @Home, heb je tenminste zekerheid of t niet aan je 'koelkast' ligt ;)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 20:40:
Wazige zooi...

Via de router werkte het internet niet.

Net heb ik mijn netwerkkabel direct aan de PC gehangen, het CP nummer ingesteld en gereboot, en internet werkt weer. Router probleem dan?

Nou, kabel weer in de router, PC weer terug naar oude naam, reboot.
Internet werkt nu ook weer via de router. :?

Ik snap er geen hol van. :/
Heb de laatste weken precies hetzelfde. Je hoort wel meer dat er wat aan de hand is met het netwerk van @home. Het grootste deel van de dag heb je gewoon verbinding via je router. En dan opeens een kwartier of een half uur heel langzaam of niks meer.
In een gesprek tussen TroublesAtHome en @home is dit ook wel ter sprake geweest, kijk maar eens hier.

Ik persoonlijk word er echt helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Wij kregen voorgister gewoon een brief van @sloom dat we een motorola kregen toegestuurd....
Terwijl we nog nooit gebeld of gemaild hebben over slechte speed.

Op moment zit ik gewoon op 400-495 kbyte down met de com21, zal me benieuwen of ik da nog haal met zon motorola...
Zal je zien da ik dalijk nog achteruit ga, toen com21 weken op 100 kbyte zat kreeg je geen nieuw modem, nu ie op bijna 500 zit opeens wel :? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Unique op 09-05-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Unique schreef op 09 mei 2004 @ 14:54:
Wij kregen voorgister gewoon een brief van @sloom dat we een motorola kregen toegestuurd....
Terwijl we nog nooit gebeld of gemaild hebben over slechte speed.

Op moment zit ik gewoon op 400-495 kbyte down met de com21, zal me benieuwen of ik da nog haal met zon motorola...
Zal je zien da ik dalijk nog achteruit ga, toen com21 weken op 100 kbyte zat kreeg je geen nieuw modem, nu ie op bijna 500 zit opeens wel :? :(
downen met 495 kb/s en dan ook nog @sloom zeggen? klinkt redelijk als een 0n-onderbouwde flame...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Unique schreef op 09 mei 2004 @ 14:54:
Wij kregen voorgister gewoon een brief van @sloom dat we een motorola kregen
....
...(
Allereerst, zie ook mijn bovenganger Devian, niet echt sloom zou ik zo zeggen. Verder is het antwoord: NEE, dat ga je idd niet halen met je Motorola. Maar daar krijg je als het goed is wel een stabielere verbinding met 25-30 kB/sec up voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Problemen topic ja, maar ik moet zeggen dat de breedband verbinding echt geweldig is hier. Volgens DUmeter haal ik (als ik van het campusnet van UTwente download) 730 kB/s, oftewel 5,8Mbit met maxima van 2,1MB/s (16,8Mbit). Die maxima zullen wel onzin zijn, veel te snel... maar dan die gemiddelde download snelheid van 720-730... is toch wel opmerkelijk. Is dit uberhaupt mogelijk? Want dit haalt ie alleen vanaf het campusnet, normaal internet maximaal 360kB/s... Of zou dit een software fout in DUmeter zijn? Ik heb gezien dat 360 de helft is van 720... daarom denk ik dat het daaraan ligt.

dinkelover is blij met @Home breedband in Enschede zuid, vrijwel NOOIT storingen (enkel paar seconden uit de lucht) en altijd volle download en upload (350kB & 29kB) :) :) :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Laat me raden ; Je maakt verbinding naar de campus middels VPN? ;)

Dan telt DUmeter de data die over je Loopback interface gaat ook mee, waardoor je dus 2 keer de werkelijke snelheid ziet.

Gewoon "MS TCP Loopback Interface" uitvinken in de opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Problemen, problemen en nog eens problemen. En ik lijk wel de enige hier. De modem reset zichzelf steeds en vandaag praktisch geen internet gehad, en zo gaat het al weken door. Gebeld en gebeld uiteraard en tot tweemaal toe een belofte gekregen dat er een techneut zou terugbellen en eventueel een afspraak maken voor een tecnheut die langs zou komen. Nog steeds niks gehoord.... Ik vrees voor een brakke Thomson modem of ergens een gebroken kabeltje in de verdeelkast in de buurt.

Hopelijk belt men morgen anders kan ik weer lekker bellen à 10 cent per minuut.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week hebben wij hier problemen (omgeving venlo/venray) met de @home kabelverbinding. Vorige week ontvingen we toevallig een brief met de mededeling dat we een nieuw modem toegestuurd zouden krijgen (we hadden toen nog geen klachten) in plaats van ons 4-5jr oude com21 modem dat tot dan toe prima voldeed.

De problemen momenteel zijn vooral 's avonds te merken rond een uur of 20.00-22.00uur. Om de paar minuten valt de verbinding weg voor 1 minuut. Dit merk je meteen doordat msn/irc disconnect. Dit is natuurlijk erg vervelend.. vooral omdat het al een aantal dagen aan de gang is.

Een paar dagen geleden hebben we het motorola modem ontvangen, deze mogen we aankomende woensdag gaan installeren. Ik hoop echt dat de problemen dan verholpen zijn.
De helpdesk geeft aan dat ze met het huidige modem niet in de gaten kunnen houden hoe de verbinding zich houdt. Met het nieuwe modem is het mogelijk om via logbestanden te controleren of de verbinding optimaal is of niet gedurende een bepaalde periode.
De slechte verbinding kan ook liggen aan het feit dat hier in de buurt een week geleden (met het slechte weer op koninginnedag) de bliksem is ingeslagen. Wie weet heeft dat er mee te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Laatst online: 08:13

DataCopy

Dum vita est spes est

Sinds gisteren ook mijn pakketje geinstalleerd. Ik heb alleen wel wat problemen met dat Surfboard motorola modem. Komt iemand het volgende bekend voor?

- Alle kastjes, toeters en bellen geinstalleerd,
- Modem aangeschakeld, power brand continue, receive knippert
- power, receive en send branden contininue, online knippert (verbinding zoeken?)
- na een aantal minuten weer terug bij stap 2......

Is dit een probleem met de modem? Heb inmiddels een mailtje gestuurd...

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.