Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 13:59:
Ik heb eigenlijk wel veel moeite met de uitleg van veel netwerk-verkeer met de suggestie dat het zou gaan om "onjuist," "verkeerd," of "slecht" verkeer, waarvan goeddeels geen sprake is.
Hier wordt duidelijk gesproken over <u>normaal</u> netwerk verkeer zoals deze gebruikelijk is op lokale netten waarvan niet (persé) ieder pakketje is bestemd voor jouw netwerk-aansluiting.
--knip rest van verhaal--
Volgens mij zeggen wij, in andere bewoordingen, precies hetzelfde.
Tsja... als je vreemde probs hebt met je verbinding, en die zijn verholpen als je je firewall uit zet - dan is 't toch eens de moeite waard om een andere firewall te installeren, al was het maar om te proberen.
Maar 't is bekend dat ZoneAlarm 'kuren' heeft

En nog zo'n progsel - Norton Interet Security

Als ik alles maar toe sta, waarvoor moet ik dan met een firewall me beschermen tegen ongenodigde gasten?
Normaliter heb je ook geen firewall nodig, natuurlijk.
Als het goed is, hebben de "ongenodigde gasten" geen toegang tot je PC. Tenzij je hun die gelegenheid geeft door iets (per ongeluk) te installeren, of zo.
Het wordt eens tijd dat de heren providers iets zelf gaan doen tegen indringers
Wat moeten ze doen dan? Alle poorten gaan filteren die _mogelijk_ gebruikt zouden _kunnen_ gebruikt worden om _mischien_ iets misdadigs mee te gaan doen?
Het enige wat @Home zou kunnen doen tegen een indringer, als die indringer ook klant bij hun is, is deze af te sluiten vanwege het overtreden van de Algemene Voorwaarden.
Als je problemen hebt met indringers op je PC ben je als eerste zelf schuldig, en ten tweede mag je aangifte doen bij de politie.
[
Voor 56% gewijzigd door
lordsnow op 19-04-2004 05:03
]