Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gewoon terug mailen met als antwoord dat dat niet was wat je vroeg, en hoe ze het voorelkaar kunnen krijgen zo`n email te sturen.
En als ze terug mailen van , standaard emailtje, gewoon door zeiken dat het niet netjes is enzo. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik kreeg na klagen over de snelheid ook een mailtje terug dat ik een nieuw modem kreeg (op zondag notabene :? ) Denk dat het sterk afhankelijk is van je regio. Woon je rond Bergen op Zoom mail dan maar, want dan krijg je een motorola. Ik heb gewoon een onzin verhaal opgehangen dat ik hoorde dat mensen nieuwe modems kregen en of ze mij misschien vergeten waren :+ (jezelf van de domme houden werkt altijd, doen zij ook ;) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare lui daar bij @home. Heb nooit geklaagd over mijn 2 jaar oude com21 en heb 2 weken terug zo'n ding opgestuurd gekregen met een brief erbij dat ik dat ding aan moest gaan gebruiken en de ouwe terugsturen.
Qua snelheid merk ik helemaal niets, maar de verbinding die bij de oude nog wel is haperde, is een stuk stabieler geworden. Als ik de router aanzet, dan duurde het met die com21 soms wel 5 minuten voor ik een ip had, met die motorola kan ik vrijwel direct het net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

4hp

Heb een mailtje gestuurd naar snelheid@home.nl over de te lage upload en tot mijn verwondering binnen 24 uur (en op zondag) een mailtje terug dat ik ook een nieuw modem mag ontvangen. :)

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd totdat je het modem binnenkreeg? :Y) Ik hoop trouwens niet dat ik de helpdesk moet gaan bellen en met MAC-adressen en serienummer moet gaan stoeien... Als ik het goed gelezen heb dan zijn er mensen die wel moeten bellen en mensen die niet hoeven te bellen en zo het net op kunnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geachte heer, mevrouw

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internetsnelheid. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio waar u woont, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen.

U dient uw huidige modem terug te sturen in de meegeleverde retourdoos.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Wat moeten ze in hemelsnaam met die modem dan :/
Weet iemand hoeveel die verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels88 schreef op 20 juni 2004 @ 19:50:
Geachte heer, mevrouw

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internetsnelheid. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.

Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio waar u woont, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.

Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Wat moeten ze in hemelsnaam met die modem dan :/
Weet iemand hoeveel die verzendkosten
Nix :) je mag het gratis bij je lokale ptt/tpg kantoor aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Je Com21 gaat retour naar een antwoordnummer. En dat is altijd gratis.

Wel even een verzendbewijs vragen bij het postkantoor. Dat kost wel iets geld, maar je kan het maar beter hebben in geval van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan.... net heb ik weer een document verstuurd met de geweldige uploadsnelheid van 7 kB/s. De Motorola mensen hier in de buurt hebben allemaal hun 32 kB/s upgrade al gehad, en ik heb al bij 2 mensen gezien dat ze zelfs hun 64 kB/s upgrade al werkend hebben. Die <10 kB/s begint me echt tegen te zitten. (Vaak zelfs maar 5 of 6 kB/s, in het weekeinde.)

Ik heb een mail gestuurd ter vervanging van mijn modem, met 3 speedtests erbij. (Screenshots.)
Geachte medewerkers,

Na al een hele lange tijd gewerkt te hebben met een slechte snelheid, vooral op het gebied van upload, heb ik besloten u daarover in te lichten. Op verschillende fora heb ik gelezen dat het verwisselen van het oude COM21 modem (het mijne is uit September 2001)naar een nieuw Motorola model dit euvel verhelpt.

Ik woon in Kerkrade, en ben aangesloten op het knooppunt Landgraaf. Verschillende mensen in mijn omgeving hebben veel later een @Home aansluiting aangevraagd, en deze mensen met een Motorola hebben hun 32 kB upgrade al gehad; zij verzenden hun mail al met 30+ kB/s, ondanks dat Kerkrade op de 1 September lijst stond voor deze upgrade. Ik heb zelfs al berichten vernomen waarin Motorola-bezitters hun 64 kB/s upload verhoging al hebben. Ikzelf zit nog voor het overgrote deel van de tijd met een upload van minder dan 10 kB/s te werken. (Soms haal ik 12 kB/s, en om 2 uur 's nachts wil ik nog wel eens 15 kB/s halen, maar dat is meer uitzondering dan regel.)

Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in de haalbaarheid van een 64 kB upstream met mijn COM21 modem, en zou dan ook graag een vervanging naar een Motorola modem zien gebeuren.

Ik heb 3 speedtests van www.speedtest.nl bijgevoegd als bijlage, die op verschillende momenten zijn uitgevoerd.

Test1: Downstream 218.4 kB/s, Upstream 9.0 kB/s.
Test2: Downstream 144.6 kB/s, Upstream 6.9 kB/s.
Test3: Downstream 237.5 kB/s, Upstream 8.0 kB/s.

<snip adres>

Met vriendelijke groeten,
Marcel
Ik zie wel wat ervan komt. Slechter kan het in elk geval niet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jun 20 2004 om 20:34:12 UTC+0200)

Download : 107.0 KByte/sec
Upload : 56.8 KByte/sec
Connection : 694.0 Conn/min
Nogal wazig met 4000/512 :{ de upstream lijkt al dagen goed te werken maar down kom ik echt niet hoger dan dit. voordat ik de 512 up merkte deed de downstream t wel goed (haalde ik ook echt 2650kbit/s)

Kzit in Enschede centrum met een Motorola modem btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
4hp schreef op 20 juni 2004 @ 19:23:
...

Ik hoop trouwens niet dat ik de helpdesk moet gaan bellen en met MAC-adressen en serienummer moet gaan stoeien... Als ik het goed gelezen heb dan zijn er mensen die wel moeten bellen en mensen die niet hoeven te bellen en zo het net op kunnen? :?
Waarom hoop je dat niet? Goed, het kost je misschien een paar euro (ik was in totaal nog geen 3 minuten met de helpdesk aan de lijn), maar je weet zeker dat het goed gaat en kunt meteen even navragen of ze wel de settings voor een breedbandabonnement laden. MAC adres en S/N staan gewoon op een sticker die (wel 4 keer) wordt meegestuurd. Het is echt een werkje van niks en een wereld van verschil ;)

Oh ja, jij moet dus wel bellen als je zelf om een modemswap hebt gevraagd.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
4hp schreef op 20 juni 2004 @ 19:23:
Heb een mailtje gestuurd naar snelheid@home.nl over de te lage upload en tot mijn verwondering binnen 24 uur (en op zondag) een mailtje terug dat ik ook een nieuw modem mag ontvangen. :)

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd totdat je het modem binnenkreeg? :Y) Ik hoop trouwens niet dat ik de helpdesk moet gaan bellen en met MAC-adressen en serienummer moet gaan stoeien... Als ik het goed gelezen heb dan zijn er mensen die wel moeten bellen en mensen die niet hoeven te bellen en zo het net op kunnen? :?
Zij sturen jou een nieuw modem op; ze weten alleen niet wanneer jij hem aansluit. Dat kunnen ze ook niet detecteren ofzo. Dus je zal waarschijnlijk wel moeten bellen.
Beetje raar trouwens; @home helpt mee jouw probleem op te lossen maar iets meewerken is teveel gevraagd?

maargoed; telefoontje kan heel kort zijn. Gewoon duidelijk vertellen dat je een nieuw modem heb gekregen en dat je die wil aanmelden. Zorg dat je het s/n nummer (niet het customer s/n) en het hfc mac id bij de hand hebt en het is zo gedaan.
bel dan alleen wel op een rustig tijdstip (niet om 1800 uur s'avonds bijvoorbeeld)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen woensdag een mail gestuurd en ook vandaag een terug gekregen(dat ze die op zondag versturen :? ).
Maja... afwachten dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
  • Laatst online: 26-08 12:03
heb vandaag ook een mailtje gedaan, ben benieuwd ben nog nooit boven de 20 kb upload gekomen dus. :9

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op 20 juni 2004 @ 22:50:
[...]
bel dan alleen wel op een rustig tijdstip (niet om 1800 uur s'avonds bijvoorbeeld)
Wat zijn de rustige tijdstippen van @Home klantenservice dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 00:07:
[...]

:D
ik zou het niet weten... bel ze even op om te vragen zou ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 00:07:
[...]
Toen ik om 15:00 belde was ik meteen aan de beurt :+ . Vroeg in de middag is het meestal wel rustig geloof ik, maar dat is puur op intuitie, want ik bel ze nooit (behalve bij mijn modemswap dus).

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
Hey...wtf :) , ik heb op dit moment 55kb/s upload! (Tilburg met com21)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 21-06-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Maestro.mosjuh schreef op 20 juni 2004 @ 22:50:
[...]

Zij sturen jou een nieuw modem op; ze weten alleen niet wanneer jij hem aansluit. Dat kunnen ze ook niet detecteren ofzo. Dus je zal waarschijnlijk wel moeten bellen.
Beetje raar trouwens; @home helpt mee jouw probleem op te lossen maar iets meewerken is teveel gevraagd?

maargoed; telefoontje kan heel kort zijn. Gewoon duidelijk vertellen dat je een nieuw modem heb gekregen en dat je die wil aanmelden. Zorg dat je het s/n nummer (niet het customer s/n) en het hfc mac id bij de hand hebt en het is zo gedaan.
:) Het is niet dat ik niet wil meewerken hoor :+ , maar ik heb nog nooit te helpdesk hoeven bellen ( _/-\o_ @home) namelijk nooit problemen hier met het netwerk e.d. Het was gewoon leuk geweest als het niet hoefde, want dan konden we deze trend lekker doorzetten :) Thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Als je dan toch moet bellen bel dan tijdens een EK wedstrijd, ik heb gehoord dat er dan geen fuck te doen is...

Cock flavored soup mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kreeg een paar dagen geleden zo'n brief dat ons (altijd goed en stabiel werkende) com21 modem vervangen wordt door een Motorola modem. Ik heb alleen zo'n sweex lb0020 router en het staat me bij dat die niet met dit modem werkt (alleen de lb0021). Ik kan dit alleen nergens meer concreet terugvinden. Weet iemand hier meer van? Ik heb eigenlijk weinig zin om weer 30 euro uit te moeten geven voor een nieuwe router omdat @home zo nodig een ander modem wil gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 21-06-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Palomar schreef op 21 juni 2004 @ 10:33:
Ik kreeg een paar dagen geleden zo'n brief dat ons (altijd goed en stabiel werkende) com21 modem vervangen wordt door een Motorola modem. Ik heb alleen zo'n sweex lb0020 router en het staat me bij dat die niet met dit modem werkt (alleen de lb0021). Ik kan dit alleen nergens meer concreet terugvinden. Weet iemand hier meer van? Ik heb eigenlijk weinig zin om weer 30 euro uit te moeten geven voor een nieuwe router omdat @home zo nodig een ander modem wil gebruiken...
if (router werkt met com21) then (router werkt met motorola)

vertaald:
ja hoor gaat gewoon werken.
zorg wel dat je router dynamisch ingesteld staat en nadat je je modem hebt verwisselt ff router resetten (ff 30 seconden van de spanning afhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niks gehoord van mijn mail naar snelheid@home.nl.

Blijven afwachten, dan maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
g00fy schreef op 20 juni 2004 @ 20:35:
[...]

Nogal wazig met 4000/512 :{ de upstream lijkt al dagen goed te werken maar down kom ik echt niet hoger dan dit. voordat ik de 512 up merkte deed de downstream t wel goed (haalde ik ook echt 2650kbit/s)

Kzit in Enschede centrum met een Motorola modem btw.
Speedtest is toch gaar.
Haalde paar maanden gelden rond de 6megabit bij speedtest en die haalde ik vaak ook met gewoon bestanden downloaden.

wou vandag weten of mijn upload al veranderd was en volgens speedtest meerdere keren getest en telkens boven de 50kilobyte, daarna effe 10 Mb naar een vriend gestuurd en yep constant rond de 55kilobyte.
maar volgens speedtest is nu mijn download max 200kilobyte, en toen ik toen net
enemy Territory downloade (250mb+) was het constant boven de 350kilobyte (ja ik weet heb met geluk goede server gehad) en ik kon gewoon internetten tegelijkertijd.

nu begrijp ik waarom men Speedtest waardeloos vind.

is er geen ander programma of site waarmee ik mijn download volledig kan uitlasten om even de max te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Bij quicknet kan je toch van die bestanden downloaden om je max dload te testen?

Hier!

[ Voor 27% gewijzigd door 4hp op 21-06-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
stefijn schreef op 21 juni 2004 @ 09:54:
Hey...wtf :) , ik heb op dit moment 55kb/s upload! (Tilburg met com21)
WTF.... ik woon ook in Tilburg... heb óók een Com 21... zojuist speedtest gedraaid en m'n upload was maar 10 kb/s !!!!!

(nee, er draaide tijdens de meting niets op de achtergrond)

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik hier ook (in tilburg) met m'n oude Com21, haalde maar 10-15 KB up.
Nieuw modem gehad nadat ik een klaagmailtje had gestuurd en nu loopt m'n nieuwe zwarte motorola op 60 KB up _/-\o_ .
Klagen dus en een nieuw modem vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op 21 juni 2004 @ 14:24:
[...]

if (router werkt met com21) then (router werkt met motorola)
ja dat zou idd heel logisch zijn... maar ik dacht het toch echt es ergens te hebben gelezen (* Palomar gaat nog een keer zoeken).

Ik heb es bij iemand zo'n 0021 sweex router (nieuwere versie dus) geinstalleerd en die werkte ook pas goed met zo'n @Home motorola modem na een firmware-upgrade (daarvoor kreeg ie niet de juiste dhcp gegevens door). Vandaar dat ik een beetje argwanend ben...

Maar we zullen zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Na de afgelopen tijd dit topic en mijn resultaten wat te hebben bijgehouden ga ik zometeen @home ook maar eens bellen. Overdag heb ik een upload van 6-10kByte/s en een download van 250-300. 's Nachts haal ik een download van 350 en een upload van zo rond de 20, maar dan moet ik wel tot 2 uur 's nachts opblijven. Stad Groningen zit ik.

Vind dit wel heel erg weinig, helemaal als je bedenkt dat je straks met dat nieuwe abbo wat ze gaan (hebben?) geïntroduceerd, voor 9 euro minder zou ik dan dezelde snelheden moeten halen, zullen mijn ouders leuk vinden als ze horen dat ze voor niets extra betalen.

Jullie zullen nog wel van mij horen of en zo ja hoe het wordt opgelost. Bij mij is de maat in ieder geval vol. Als het niet wordt opgelost gaat @Home de deur uit. Best jammer, want het was vroeger altijd wel stabiel en snel in vergelijking met anderen.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nog iets raars hier in Tilburg. (com21)
Ik heb 1 dag gehad met een gemiddelde download van 516 en upload 55.
Daarna heb ik het eens bekeken zonder mijn router ertussen maar dat maakte verder niets uit.Router er weer tussen en mijn modem even gereset en wat denk je...weg snelheid. :'(
Zo traag is ie hier nog nooit geweest.
Ach ja,ze hebben nog tot 1 Juli,maar ik geloof er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00

Lief Adje

Love is in the air

Het hele com21 netwerk word nu overbelast.... ik merk het vooral doordat je overdag niet meer dan 20kb/s (20kb/s moet je geluk hebben) kan uploaden, de download is prima (400kb/s) en s'nachts upload ik met dik 50kb/s..... dit is in de omgeving van Zwolle.
Dit komt waarscheinlijk door al die kazaa noobs met hun ongelimiteerde upload :(

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Lief_Adje schreef op 21 juni 2004 @ 22:53:
Het hele com21 netwerk word nu overbelast.... ik merk het vooral doordat je overdag niet meer dan 20kb/s (20kb/s moet je geluk hebben) kan uploaden, de download is prima (400kb/s) en s'nachts upload ik met dik 50kb/s..... dit is in de omgeving van Zwolle.
Dit komt waarscheinlijk door al die kazaa noobs met hun ongelimiteerde upload :(
Mwah, is gewoon een infrstructuur bij @home die daar niet op is voorbereid. Zoals je zegt is het 's nachts wel goed, op de momenten dat het rustig is. Oplossing staat ook al vermeld: vraag een modemswap aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Lief_Adje schreef op 21 juni 2004 @ 22:53:
[...]
daarom vind ik het jammer dat ze niet een klein bedrag (2 euro) voor elke verdubbeling van de upload vragen. Dan krijg je namelijk direct dat alleen de mensen die het gebruiken zoveel upload hebben en diegene die het 'verspillen' (idd, de kazaa noobs) zullen dat extra bedrag niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
heb jij meer recht op je bandbreedte dan "kazaan00bs" ? Zij betalen net zo goed geld voor hun verbinding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Maverick schreef op 22 juni 2004 @ 01:02:
heb jij meer recht op je bandbreedte dan "kazaan00bs" ? Zij betalen net zo goed geld voor hun verbinding hoor.
Ja maar het internetplezier van je buren verzieken heb ik daar ook recht op?
(daarbij komt dat sharen van warez illegaal is...... en vertel me niet dat ze alleen hun eigen home video's sharen.....)

btw modemswap is nog niet echt aan de orde, ivm het huidige ip adress waarmee ik toegang heb tot bepaalde vpn's

[ Voor 16% gewijzigd door Lief Adje op 22-06-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Lief_Adje schreef op 22 juni 2004 @ 01:11:
[...]

(daarbij komt dat sharen van warez illegaal is...... en vertel me niet dat ze alleen hun eigen home video's sharen.....)
ja, en jij doet geen illegale uitwisseling met je snelle verbinding :z Beetje lullig, jij mag het wel, en anderen niet, vind je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

btw modemswap is nog niet echt aan de orde, ivm het huidige ip adress waarmee ik toegang heb tot bepaalde vpn's
Ik snap deze zin denk ik niet helemaal, maar waarom zou je IP adres geweizigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 23:41

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 01:51:
[...]

Ik snap deze zin denk ik niet helemaal, maar waarom zou je IP adres geweizigd worden?
Omdat je van netwerk wisselt.
Ik heb al het 3e IP sinds de eerste uploadverhoging. Dus is grote kans op.
Bigbot schreef op 21 juni 2004 @ 15:20:
[...]

Speedtest is toch gaar.
Haalde paar maanden gelden rond de 6megabit bij speedtest en die haalde ik vaak ook met gewoon bestanden downloaden.

wou vandag weten of mijn upload al veranderd was en volgens speedtest meerdere keren getest en telkens boven de 50kilobyte, daarna effe 10 Mb naar een vriend gestuurd en yep constant rond de 55kilobyte.
maar volgens speedtest is nu mijn download max 200kilobyte, en toen ik toen net
enemy Territory downloade (250mb+) was het constant boven de 350kilobyte (ja ik weet heb met geluk goede server gehad) en ik kon gewoon internetten tegelijkertijd.

nu begrijp ik waarom men Speedtest waardeloos vind.

is er geen ander programma of site waarmee ik mijn download volledig kan uitlasten om even de max te checken?
Viel mij nu ook op. Eerst werkte speedtest altijd hier, maar sinds de laatste verhoging niet meer.
Maximaal 400KB/s down op speedtest, maar vanaf 2 FTP servers steeds iets boven de 500KB/s volgens Statbar (geeft trouwens altijd iets te veel aan), FileZilla en NetLimiter dus zal dan wel kloppen.

Speedtest upload klopt wel trouwens, altijd rond de 54~59KB/s en dat haal ik ook via FTP enzo.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Maverick schreef op 22 juni 2004 @ 01:23:
[...]

ja, en jij doet geen illegale uitwisseling met je snelle verbinding :z Beetje lullig, jij mag het wel, en anderen niet, vind je ook niet.
Nee thuis niet :P (wel op een andere locatie waar ik een 100mbit heb... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 23-09 10:42
Hmm. Vrijdag mailtje gestuurd naar snelheid@home.nl. Gister mailtje terug... Kom vandaag even thuis, zie ik 2 (??) briefjes van de postbode liggen van @home, met de nieuwe modem.

Misschien weet iemand waarom het er 2 zijn? Is het een soort van lego modem ofzo, die ik in elkaar moet zetten? Of krijg ik gewoon 2 modems :)

Maar echt te gek dus! Goeie service bij @home! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door party42 op 22-06-2004 13:01 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Misschien modem en nieuwe wandcontactdoos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ok, goed punt. was eigenlijk wel blij met mijn oude (tot in hoeverre je zegmaar "blij" kan zijn met een wandcontactdoos... :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
[...]

Ja maar het internetplezier van je buren verzieken heb ik daar ook recht op?

Als jij je upload vollop gebruikt dan verziek jij het net zo goed voor de rest van de buurt (wat je er ook mee doet, en ongetwijfeld jij ook niet alles legaal), dus doe niet net alsof je beter bent dan de gemiddelde internetgebruiker zou ik zeggen.
Iedereen betaald hetzelfde en heeft recht op hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 22-06-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n nieuwe modem (Motorola of course) binnen gekregen. Met de snelle service van @home was hij binnen 5 minuten online. Nu heb ik echter een vraag: ik heb diverse speedtests uitgevoerd. Download was 515KB/s, upload 47KB/s en connection 200conn/min. Daarna firewall (Norton IS 2003) uitgeschakeld om even een ping test te kunnen doen. Alle tests nogmaals gedaan, ping was 14,0ms maar ineens viel me op dat de upload 58KB/s was en conn/min 1440. 10KB/s hogere upload dus en 7x zoveel connections/min. Ik heb de test daarna verschillende malen herhaald met firewall uit en aan en steeds kwamen diezelfde verschillen, alleen de download bleef constant op 515KB/s.

Mijn vraag is dus: staat mijn firewall verkeerd geconfigureerd of is hier gewoon niks aan te veranderen?

Niet echt een @home probleem natuurlijk maar ik wist niet waar ik het anders zou moeten plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt eraan! Klagen schijnt toch gewoon te helpen, in sommige gevallen.
Geachte heer V,

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nieuwe modem binnen gekregen, geinstalleerd, en hoppa, draait als een tiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Ook mijn modem is binnen, geinstalleerd, helpdesk gebeld en binnen 5 mins online. Klasse @home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 15:09:
[...]
Mijn vraag is dus: staat mijn firewall verkeerd geconfigureerd
nee, ligt niet aan de configuratie
of is hier gewoon niks aan te veranderen?
[...]
denk het wel; andere firewall nemen (proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 11:32
Ook 2 mails verstuurt met speedtest resultaten, en er is mijn ook zo'n standaart mail geschreven("wij vinden het vervelend'')

Ik kreeg vandaag een gewone modem doos, en een losse wandcontactdoos, dus geen verhuisdoos enzo.

Mijn oude com21 was sinds gisteravond al niet meer online, dus ik heb mn nieuwe 5100 snel aangesloten...

Hij wou maar niet online komen, en heb de helpdesk gebeld met mn mac adres in mn hand...

Aangemeld en hopla

(Overgenomen op Tue Jun 22 2004 om 17:18:00 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 56.3 KByte/sec
Connection : 888.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

Den Bosch, Empel om precies te zijn :)

Hulde aan @home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan moet ik ook maar eens bellen/mailen. Bij mij komt de upload alleen 's ochtends tot een uur of 12 boven de 50, daarna zakt het binnen een uur naar 14-16, waarschijnlijk tot een uur of 3 's nachts (com21 Tilburg)

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 22-06-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 07:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

yes was net een paar uur offline.
maar zelf in oudehaske (vaag dorp tussen Heerenveen en Joure = Friesland)
is ook eindelijk de verhoging door gevoerd, COM21

nu maar op naar de 128 kb/s hoelang zou het duren? anders laten ze het een jaartje zo en daarna maar gelijk naar de 10 mbit :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet neit of iemand er wat aan heeft maar de speedupgrade lijkt in Enschede doorgevoerd. Als ik een FTP host en upload dan haal ik zo ongeveer 60K up stabiel, download haal ik vrijwel altijd 500K als de server het toelaat. Mijn huisgenoot zat gisteren te CS'en met een ping van 9!! :D

(Overgenomen op Wed Jun 23 2004 om 02:35:19 UTC+0200)

Download : 591.9 KByte/sec
Upload : 56.1 KByte/sec
Connection : 1,537.0 Conn/min

Edit: Motorola nogwat, wit ding met blauwe knop :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Ik kom niet verder dan 35k up met com21
hier in hengelo

(Overgenomen op Wed Jun 23 2004 om 01:41:19 UTC+0200)

Download : 500.5 KByte/sec
Upload : 34.2 KByte/sec
Connection : 1,197.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms

[ Voor 5% gewijzigd door Reefer op 23-06-2004 01:40 ]

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
ongeveer hetzelfde "probleem" had ik ook. Mailtje gestuurd naar snelheid@home.nl met 5 speedtests als attach. Ik kan vandaag de nieuwe modem ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik laat thuis vandaag elke 5 minuten een speedtest uitvoeren (automatisch :) ) en dan maak ik daar een grafiekje van :) Dan kan @home mooi zien dat ik maar een klein deel van de de dag een goeie upload heb, en dat mijn "connections" en ping ver achterblijven (400-500 en >30ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn ik was zo druk bezig geweest met verhuizen en afstuderen dat ik me weken lang niet met @home heb beziggehouden. Ik dacht vandaag eens kijken of ze hun 32KB/s up al kunnen waarmaken (want dat deden ze niet, ik zat op 20KB/s).

Even speedtest (niet geheel betrouwbaar, maar toch handig om snel te testen) en ik kom uit op 491KB/s down en 47KB/s up. Dat moet een fout zijn dacht ik, maar bij de volgende test 489KB?s down en 52KB/s up.

Nu pas hun product alert gezien, ik wacht nog even tot 1 juli (datum wanneer ze de snelheid beloofden) met klagen dat het geen 64KB/s is, ik ben immers al 4/5 jaar trouwe klant MET com21 en heb in totaal 1 keer de helpdesk gebeld om te klagen.

Maar al met al niet slecht, ik wilde overstappen naar een adsl provider. Nu blijf ik lekker hier hoor, helemaal als de upload rond de 64 uit komt en ze misschien pakketen gaan aanbieden voor meer upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 07:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

hmm vannacht nieuwe snelheid, nu krijg ik net het onderstaanda mailtje van abuse:

Geachte heer, mevrouw,

Motion Picture Association (MPA) heeft ons benaderd met het verzoek u op de
hoogte te stellen dat u volgens MPA inbreuk maakt op haar (intellectuele)
eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting
auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet.

Dit kan zijn door middel van een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan
ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma
zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent, dan deelt u dit bestand ook op uw
computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer programma's.
Wij verzoeken u het betreffende materiaal te verwijderen.

Wij wijzen u op uw eigen verantwoordelijkheid voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder op het bepaalde in de artikelen 10.3 en 12.3 van
onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met MPA (MPAA@copyright.org). @Home
stelt u op de hoogte van het verzoek van MPA doch zal uw gegevens niet ter
beschikking stellen van MPA, behalve in het geval van een wettelijke
vordering.

We hopen dat we u hiermee voldoende geinformeerd hebben.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse

een tijd geleden heb ik ook al een keer zon andere mailtje van hun gekregen, dit mailtje lijkt een nieuwe versie van diegene die een tijd geleden in de rondte ging.
zou ik mij nu zorgen moeten maken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
Niet direct, maar ik zou wel zorgen dat je (als je p2p software gebruikt) de auteursrechtelijk beschermde materialen niet meer in de gedeelde directory op je schijf hebt staan. Een kennis van me heeft ooit zo'n abuse-mail gehad inzake Norton Systemworks die geshared stond. Behalve dit mailtje kan men verder nog niks ondernemen zonder dat je wettelijk aangeklaagd wordt. Maar toch geldt hier: voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het gaat erom dat @home waarschijnlijk door dat bedrijf gevraagd - of terecht gewezen - is om jou gegevens door te geven. Dat hoeven ze echter niet, dus @home waarschuwt je alleen dat men jou op het spoor is. Als dat bedrijf er echter gerechterlijk in slaagt om @home te dwingen jou gegevens vrij te geven dan werkt @home daar zonder aarzeling aan mee en dan ben je dus wel de pineut.

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 23-06-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
Ik heb de modem ook binnen.
aangesloten en al.
hij werkte niet op 100mbit.... wel op 10mbit :S

speedtest gedaan en dit zijn wat resultaten:
(Overgenomen op Wed Jun 23 2004 om 13:27:15 UTC+0200)

Download : 488.2 KByte/sec
Upload : 53.5 KByte/sec
Connection : 1,145.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

(Overgenomen op Wed Jun 23 2004 om 13:27:56 UTC+0200)

Download : 463.7 KByte/sec
Upload : 59.2 KByte/sec
Connection : 1,949.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

erg goeie resultaten dus.
maar als ik een beetje surf merk ik dat het eerder langzamer gaat dan voorheen :S
terwijl alles bij het testen wel sneller blijkt te zijn.

vergelijking:
download:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/luukoudevrielink/Speedtests/download.JPG
upload:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/luukoudevrielink/Speedtests/upload.JPG
connection:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/luukoudevrielink/Speedtests/connection.JPG
ping NL:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/luukoudevrielink/Speedtests/ping.JPG
leuke vergelijking, de laatste 2 zijn met een motorola modem die 2 daarvoor met de Com21 modem.

hoe kan het terouwens dat ik zoveel conn/min. krijg?

[ Voor 34% gewijzigd door BlackLion op 23-06-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal hier in Groningen een snelheid met een Com21 modem.

De download snelheid houden ze zich wel aan maar de upload niet :(

Ga nog maar eens ff bellen met @THUIS

Download
4068 kbps

Upload
267 kbps

p.s. ik gebruik ook Nuria 2.1 maar zelfde resultaten.

p.s. deze snelheden hierboven is alleen meestal als ik alleen thuis ben, en de rest van de straat ( glasvezel ) aan het werk zijn.

De download snelheid van 22.06.04 ( gisteren dus )

Download
2068 kbps

Upload
67 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Tilburg ook zo lekker wazig. S'morgens tot ongeveer 14:30 uur smiddags een perfecte download snelheid (+/- 500Kb) en dan tussen 14:30 uur en 22:00 uur is de snelheid gewoon klote (+/- 80 Kb) ???

Ik heb de helpdesk al gebeld en er is geen storing, modem is goed , alles doorgemeten en nagelopen en is niks aan de hand??

zal dit aan de upload verhoging liggen die pas 1 juli klaar is of ligt het mischien aan
de pilot van telefonie via de kabel die ze hier in tilburg houden???

Dit is nu al zo'n 4 dagen aan de hand, voor die tijd had ik gewoon op elk tijdstip van de dag een download van +/- 500Kb

nog mensen met dezelfde problemen of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 21:40:
Hier in Tilburg ook zo lekker wazig. S'morgens tot ongeveer 14:30 uur smiddags een perfecte download snelheid (+/- 500Kb) en dan tussen 14:30 uur en 22:00 uur is de snelheid gewoon klote (+/- 80 Kb) ???

Ik heb de helpdesk al gebeld en er is geen storing, modem is goed , alles doorgemeten en nagelopen en is niks aan de hand??

zal dit aan de upload verhoging liggen die pas 1 juli klaar is of ligt het mischien aan
de pilot van telefonie via de kabel die ze hier in tilburg houden???

Dit is nu al zo'n 4 dagen aan de hand, voor die tijd had ik gewoon op elk tijdstip van de dag een download van +/- 500Kb

nog mensen met dezelfde problemen of een oplossing?
Ik woon in berkel-Enschot (gemeente Tilburg ;) )
En ik haal gewoon minimaal 500kb en 50kb upload :) Met een witte motorola btw.. Ik denk dat ik op een andere router zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Die motorola zal al schelen

Hier een analyse van mijn verbinding van 22:00 gisteren tot 22:00 vandaag

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zakraket01/@home.jpg
(*) speedtest resultaten om de 5 minuten

Upload blijft duidelijk achter van 08:00 tot 02:00, met een dieptepunt van 13:00 tot 01:00. De download laat een gelijk beeld zien, daar is ook duidelijk te zien dat precies 500kb/s down ook echt de MAX is.

Zal dit maar eens naar @home sturen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 23-06-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
wel erg veel werk voor een nieuwe modem.. ;) Maar ik heb de nieuwe modem ontvangen, aangesloten, gebeld en 5 minuten later zat ik weer online.

Respect voor @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
neuh :) ging automatisch met zo'n prog waarmee je je muisbewegingen opneemt en ik was benieuwd naar het verloop van mn verbindingen gedurende zo'n dag.

Tis wel niks zo: ik ben thuis tussen 18:00-24:00 uur en dat is precies het moment waarop mijn verbinding het slechtst is: upload < 16kb/s

[ Voor 60% gewijzigd door Stefke op 24-06-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
laatst toen ik vroeg gaf iemand mij een link naar een ftp server waar je 1, 10 en 100mb bestanden kon downloaden.
Na meerdere malen teten dus op verschillende tijdstippen was de minimum down 495 kilobyte en max 510kilobyte.
Dus ik begrijp dat ik blij mag zijn met de minimum speed maar omdat ik veel andere mensen zie die rond de 500 zitten betekend dit dat dit gewoon de max is en daar dus zo ongeveer gecapped is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
500kb/s = +/- 4000kbits....je krijgt dus precies wat @home belooft op dat moment. In de grafiek boven kun je ook zien dat dat bij mij ook precies de hoogste grens is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wel jammer haalde maand geleden nog meer als max maar toen haalde ik soms op drukke avonden wal maar 350 of 400kilobyte.

maarja nu maar hopen dat iedereen 400kilobyte + zal hebben en ok een redelijke upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe modem van @home maar tis geen motorola. Mag hem helaas nu nog niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 11:20

chromeeh

the Gnome

stefijn schreef op 24 juni 2004 @ 09:48:
500kb/s = +/- 4000kbits....je krijgt dus precies wat @home belooft op dat moment. In de grafiek boven kun je ook zien dat dat bij mij ook precies de hoogste grens is :)
En vergeet niet de 512 KBit/s upload :)
Gorte mails sturen gaat heel erg lekker nu ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk programma kan ik van die grafieken maken als stefijn hier geplaatst heeft? Kan dat gewoon via de website van speedtest?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net haalde ik dit bij Speedtest.nl, maar weer die upload niet goed !!

Download
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 756.6 KByte/sec
(=6053 kbps)

Upload
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 45.8 KByte/sec
(=366 kbps)

Ik mag niet klagen over de download maar de upload is niet goed, Dit is met een Com21 ( :r modem )

Andere dagen haal ik stukken minder, maar het is nu rustig in de straat en heb het grijze kastje in mijn tuin staan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/Tweakers/@THUIS/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/Tweakers/@THUIS/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/Tweakers/@THUIS/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcellondeman/Tweakers/@THUIS/4.JPG

Sorry voor de "slechte fotos , maar dit komt door de P2 EYETOY ), de F717 van Sony komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ook niet echt interessante pics imo, wat is er nou te zien, behalve een router die overal wel ergens staat

enne...45kb/s...dat moeten de meeste mensen uberhaupt nog krijgen, dus zo slecht is dat niet (zie bijv. mijn upload 80% van de dag). Daarbij, wat jij extra aan download krijgt met je 750kb/s down maakt je upload meer dan vergoed! >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 24-06-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Haha hier ook hoor (Zwolle), ff geklaagd en wat speedtests gedaan op de drukste momenten van de dag... motorolaatje gekregen en nu overal dikke ping enzo.. supers :)
Ohja, ik werd ook binnen 5 minuten geholpen via de helpdesk, wel een record voor @home ook

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:57
Ik had al een tijd last van een uitvallende verbinding - dacht ik - maar het blijkt te zijn dat één of andere @home abonnee een paar keer per dag een gigantische berg rotzooi pakettjes over me uitstrooit.

Sinds ik ze filter heb ik opzich nergens last meer van, behalve een log bestand dat honderden MB's groot per maand word: [24/Jun/2004 17:39:46] Packet filter: ACL 3:0 3Com 3C905TX-based Ethernet Adapter (Generic) #3 - Packet Sched: drop packet in id=88259701 : UDP 212.120.125.100:63213 -> 207.46.130.100:123.

Het eerste IP is het adres waar de paketjes vandaan komen, het tweede IP is één of ander MS Hotmail IP, maar blijkbaar worden de pakketjes naar _mijn_ MAC adres verzonden. Is dit een soort veredelde DOS attack? Kan ik hiervoor het beste de @home helpdesk bellen (ik vrees dat ze m'n verhaal niet begrijpen), of is er een E-mail adres waar ik een paar stukken log heen kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 18-09 20:40
Hmm. Ik heb vandaag ook mijn Motorola gekregen; heb het allemaal aangesloten zoals in de beschrijving stond maar werken homaar.. En blijkbaar hebben ze nu een of andere storing zodat ze nieuwe modems niet konden invoeren; op de vraag waarom nieuwe modems niet ingevoerd werden zodra ze verscheept werden konden ze geen zinning antwoord op geven..

Hier liggen nu dus 2 modems op de grond; mijn werkende Com21 met rampzalige uploads (hoger dan 12 haal ik echt nooit) en een Motorola Surfboard die niet aangemeld kan worden.. Moet dus wachten tot morgen.. maar goed dat ik m'n com21 nog heb..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Krypt schreef op 24 juni 2004 @ 18:58:
Hmm. Ik heb vandaag ook mijn Motorola gekregen; heb het allemaal aangesloten zoals in de beschrijving stond maar werken homaar.. En blijkbaar hebben ze nu een of andere storing zodat ze nieuwe modems niet konden invoeren; op de vraag waarom nieuwe modems niet ingevoerd werden zodra ze verscheept werden konden ze geen zinning antwoord op geven..

Hier liggen nu dus 2 modems op de grond; mijn werkende Com21 met rampzalige uploads (hoger dan 12 haal ik echt nooit) en een Motorola Surfboard die niet aangemeld kan worden.. Moet dus wachten tot morgen.. maar goed dat ik m'n com21 nog heb..
Klopt, dit probleem heb ik ook :> Dacht dat ik zo klaar was, maar nee hoor :/
Ik heb maar weer de com21 modem aangesloten :P
Hopelijk kan ik morgen echt genieten van mijn nieuwe zwarte motorola modem :9

Oja, in de doos waarmee ik de com21 moet terugsturen stond dat ik gestopt was met @home en ik administratiekosten nog moest betalen >:) (typisch @home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 18-09 20:40
Yep; had ik ook.. en een brief over dat ik verhuist ben.. ook al zoiets.. zal wel van die standaard pakketjes zijn..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 13:18:
Net haalde ik dit bij Speedtest.nl, maar weer die upload niet goed !!

Download
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 756.6 KByte/sec
(=6053 kbps)

Upload
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 45.8 KByte/sec
(=366 kbps)

Ik mag niet klagen over de download maar de upload is niet goed, Dit is met een Com21 ( :r modem )

Andere dagen haal ik stukken minder, maar het is nu rustig in de straat en heb het grijze kastje in mijn tuin staan.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Sorry voor de "slechte fotos , maar dit komt door de P2 EYETOY ), de F717 van Sony komt eraan.
ligt het aan mij of is jouw upload prima?
athome belooft:
32kb/sec (theoretisch +- 30kb/sec)
jij hebt:
45kb/sec.... bijna 50% extra.....

wat is er nu mis dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
@HOME BELooft 512kbits, maw 64Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
stefijn schreef op 25 juni 2004 @ 00:07:
vanaf 1 juli. tis vandaag 25juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Overhead moet je daar nog vanaf halen, dat geldt voor iedere provider die een bepaalde bandbreedte aanbiedt. Theoretisch maximum komt dan uit op zo'n 59/60 kB/sec

toevoeging

en idd ook pas vanaf 1 juli, zie Maverick hierboven _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door CamU op 25-06-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
als jij mij kan aanwijzen waar bied ik mijn welgemeend excuses aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
laatste productmail

Geachte @Home Breedband Abonnee,

Reeds eerder meldden wij u dat de downloadsnelheid van uw breedbandaansluiting per 1 juli 2004 verhoogd wordt van 2560 kbit/s naar 4000 kbit/s en de uploadsnelheid verdubbeld naar 512 kbit/s. Aan deze snelheidsverhoging zijn geen kosten verbonden. Het abonnementsbedrag blijft € 47,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
Krypt schreef op 24 juni 2004 @ 20:20:
Yep; had ik ook.. en een brief over dat ik verhuist ben.. ook al zoiets.. zal wel van die standaard pakketjes zijn..
klopt had ik ook.
stond in dat ik @home abbonement opgezegd had, en modem retour moest zenden.
gelijk toen ik gebeld om de modem nrs. door te geven even nagevraagd; waren idd standaard brieven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
stefijn schreef op 25 juni 2004 @ 00:32:
laatste productmail

Geachte @Home Breedband Abonnee,

Reeds eerder meldden wij u dat de downloadsnelheid van uw breedbandaansluiting per 1 juli 2004 verhoogd wordt van 2560 kbit/s naar 4000 kbit/s en de uploadsnelheid verdubbeld naar 512 kbit/s. Aan deze snelheidsverhoging zijn geen kosten verbonden. Het abonnementsbedrag blijft € 47,95 per maand.
dussssss hoeveel levert @home nu ?
idd... 32kb/sec up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
zowat iedereen hier heeft al lang die 512 up, net als ik. Waarom haal ik dat niet? Gaat dat op 1 juli ineens anders worden? dacht het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

stefijn schreef op 25 juni 2004 @ 09:05:
zowat iedereen hier heeft al lang die 512 up, net als ik. Waarom haal ik dat niet? Gaat dat op 1 juli ineens anders worden? dacht het niet
Waarschijnlijk hebben ze een planning opgezet om de verschillende centrales (oid) allemaal op 1 juli omgezet te hebben, wat betekent dat ze vandaag nog hebben en volgende week nog 3 dagen.

Dus ik denk van wel :P

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik denk dat ik na 1 juli met mn com21 nog steeds hetzelfde verloop heb als in de bovenstaande grafieken (zie mn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
En dan toch mag je nog niet klagen, je zou toch echt moeten wachten tot 2 juli, of hang je de zelfde dag al gelijk in de telefoon. :?

[ Voor 26% gewijzigd door -Skyhawk- op 25-06-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Van de week ook 'n brief gekregen dat uit de administratie van @home gebleken is dat ik nog een Com21 modem heb (duh) en dat ik een andere toegestuurd krijg. Ben benieuwd of het nog veel scheelt want ik heb nu eigenlijk nooit problemen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Krypt schreef op 24 juni 2004 @ 18:58:

Ik heb echt precies hetzelfde :D

"Nu ga ik even de modem aanmelden...."
"Oh, hij doet het niet. Een moment alstublieft, ik verbind u door met de technische dienst"

Nu maar ff afwachten en hopen dat ik binnenkort een iets hogere upload heb als 12 à 13 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
-Skyhawk- schreef op 25 juni 2004 @ 09:35:
En dan toch mag je nog niet klagen, je zou toch echt moeten wachten tot 2 juli, of hang je de zelfde dag al gelijk in de telefoon. :?
na 1 juli maak ik nog een keer zo'n 24u meting, en als het dan nog steeds niet goed is ga ik klagen, niet eerder natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, ik heb hier ook iets vaags met @home, ik heb de com 21 modem, en het werkt allemaal goed. Vorige week kon ik lekker boven de 50 kb/s upload halen ( stabiel met Breedband ). Alleen nu heb ik om de dag een andere upload.

Gisteren had ik 24 kb/s en nu heb ik weer 54 kb/s. Dus ik d8 ff @home e-mailtje versturen. En toen kreeg ik dit e-mailtje terug. Maar ik vind het nog vaag dat ze steeds mijn upload aan het veranderen zijn :O
Geachte heer R3CoN,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Vanwege beperkingen in technische en menselijke capaciteit, wordt de snelheid van @Home Breedband gefaseerd uitgevoerd.

Indien u na 01-07-2004 nog steeds niet de verhoogde snelheid haalt
dan willen wij u verzoeken een aantal snelheidtests uit te voeren en naar snelheid@home.nl te mailen. U doet 5 snelheidtesten op één van de onderstaande websites en stuurt ons de resultaten.

http://www.speedtest.nl
http://www.mordax.nl

Meer informatie over het aanpassen van de snelheid van @Home Breedband vindt u op help.home.nl/snelheid.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Klantenservice

Original Message Follows:
-------------------------

Geachte Heer/Mevrouw,

Afgelopen week, hoor ik bij vele mensen dat hun upload is verhoogt naar 60 kb/s, zelf heb ik het 1 ochtend gehad dat hij een stabiele upload had van 60 kb/s.

Helaas was die middag mijn upload alweer 23 kb/s.
Alleen nu hoor ik van andere mensen met een Motorola modem dat ze nog steeds een upload van 60 kb/s hebben. Tevens hoor ik van verschillende mensen met een Com21 modem dat deze is vervangen.

Alleen hoe zit dat bij mij ? Zal mijn snelheid ook nog worden verhoogt, of blijft dit zo ? Of krijg ik daar nog een nieuwe modem voor ?

Met vriendelijke groet,
R3CoN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Als @home veel van zulke email krijgt, snap ik waarom ze het druk hebben.
Het is toch nog geen 1 juli?? Geduld is ook een schone zaak.

Zonet monteur geweest, vanwege te zwak upload signaal, 58dBmV.
Hij heeft even signaal verdeler vervangen, die was erg oud. En nu zit ik weer op 45dBmV , en powerlevel van -10/-11 naar -2. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

-Skyhawk- schreef op 25 juni 2004 @ 11:11:
Zonet monteur geweest, vanwege te zwak upload signaal, 58dBmV.
Hij heeft even signaal verdeler vervangen, die was erg oud. En nu zit ik weer op 45dBmV , en powerlevel van -10/-11 naar -2. _/-\o_
Ik ben geen electricien, maar 45 dBmV lijkt mij toch lager dan 58dBmV :? Is dan je uploadsignaal niet nog zwakker geworden?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje :)
Stel, onze buren zouden internet van ons met hun willen delen. Dit dmv een router en een kabeltje, wat via de garage naar hun getrokken wordt. Dit zou ons een maandelijks bedrag van €24,- schelen, en daar kun je heel wat mee doen...
Wat kan @home hier tegen doen? Mag dit?
Ik kan er iig niks over vinden bij de Algemene voorwaarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 13:13:
Een vraagje :)
Stel, onze buren zouden internet van ons met hun willen delen. Dit dmv een router en een kabeltje, wat via de garage naar hun getrokken wordt. Dit zou ons een maandelijks bedrag van €24,- schelen, en daar kun je heel wat mee doen...
Wat kan @home hier tegen doen? Mag dit?
Ik kan er iig niks over vinden bij de Algemene voorwaarden ;)
mag dat..duh

Natuurlijk mag dat niet, d8 je dat ze gek zijn bij @home... Je zult er wel overheen gelezen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Shedman schreef op 25 juni 2004 @ 13:13:
[...]

Ik ben geen electricien, maar 45 dBmV lijkt mij toch lager dan 58dBmV :?
lijkt niet alleen zo; is ook zo :)
Is dan je uploadsignaal niet nog zwakker geworden?
klopt ook als een bus :)

conclusie:
modem heeft MINDER vermogen nodig om te zenden, DUS het signaal is beter (hij hoeft immers minder zijn best te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

In theorie mag je een router draaien, en dus pc's van internet verzorgen. Je koopt voor 48 euro een verbinding. Toch zullen ze dat niet goed vinden. Over het feit de verbinding traag zal worden omdat je de buren niet in de hand hebt nog maar niet te spreken.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.