Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb nooit een Motorola gewild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
volgens mij begint die modem shift zijn vruchten af te werpen, ik haal met mijn com21 nu 29kb/s up op speedtest.nl waar ik vorige week nog 7 haalde :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24
Maverick schreef op 06 juni 2004 @ 08:59:
volgens mij begint die modem shift zijn vruchten af te werpen, ik haal met mijn com21 nu 29kb/s up op speedtest.nl waar ik vorige week nog 7 haalde :)
Voor mij ook :9. 29 up en 460 down met een com21, je hoort mij op t moment niet klagen. En ik hoef dus ook (nog) geen motorola, laat mijn maar fijn in m'n eentje op t com21 platform ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:01
Hehe, idd ga je dat merken ja, als iedereen overstapt naar wat anders.

Toen ik hier nog chello had, heb ik @home genomen om van com21 af te komen. Samen met mij nog vele anderen. Nieuwe abo's krijgen in 2004 nml nog steeds van die hoge 10Mbit com21 bultruggen van kabelnoord/chello in deze regio :X

Nu een jaar later draait het weer redelijk met chello: 160KB/s down, 15KB/s up, met een redelijke ping van 30-50ms, waar dat eerst 16KB/s down, 4KB/s up en pings van tegen de 2 seconden was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53
Zijn er ook mensen uit Assen eo die hun modem hebben omgeruild? Aangezien Assen ook op de septermber lijst staat vermeld. Ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik een week lang gekut heb gehad met het feit dat de router niet wilde werken kreeg ik een nieuw CO adres van @home. Dit heeft nog geholpen ook.

Maar nu heb ik steeds vaker last van een wegvallende internetverbinding. Dan valt voor een aantal seconden de verbinding weg. Niet leuk dus als je het aan het downloaden bent :'(

Ik zit te denken om over te stappen naar ADSL, dan maar iets minder snelheid voor je geld maar toch veel stabieler heb ik zo het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:19:
Nadat ik een week lang gekut heb gehad met het feit dat de router niet wilde werken kreeg ik een nieuw CO adres van @home. Dit heeft nog geholpen ook.

Maar nu heb ik steeds vaker last van een wegvallende internetverbinding. Dan valt voor een aantal seconden de verbinding weg. Niet leuk dus als je het aan het downloaden bent :'(
...
Ik mis het werkende effect :?

edit:
toevoeginkje: heb je geen problemen als je je router niet gebruikt?

[ Voor 10% gewijzigd door CamU op 06-06-2004 20:06 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week een nieuwe kabelmodem van @home ,en inmiddels loopt het als een trein...Eindelijk zit et eens mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Wat al eerder gevraagd was: in de brief stond dat er van 8 op 9 juni overgegaan werd en dat de COM21 modems dan niet bruikbaar zouden zijn. Gaat dit werkelijk kloppen? Want dan weet ik dat ik dik genaaid ben :)

Ik heb alles vervangen op mijn COM21 modem na. En nu krijg ik alleen nog maar een verbinding wanneer ik mijn COM21 modem in de meterkast hang. Het motorola ding krijg ik voor geen mogelijkheid online, waardoor @home maar een monteurtje langs stuurt. Maar dat duurt dus nog wel even en heb geen zin om nu dagen geen internet te hebben :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb die motorola al een jaar of anderhalf
ik haal met die motorola dik 350 kb/s soms over 400
ik zit ook dicht bij de server of wat dan ook denk ik
heb een ping van 10/11 ms op speedtest en @ games ook rond de 15 _/-\o_

woon in roosendaal

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tootoo schreef op 07 juni 2004 @ 14:41:
Wat al eerder gevraagd was: in de brief stond dat er van 8 op 9 juni overgegaan werd en dat de COM21 modems dan niet bruikbaar zouden zijn. Gaat dit werkelijk kloppen? Want dan weet ik dat ik dik genaaid ben :)

Ik heb alles vervangen op mijn COM21 modem na. En nu krijg ik alleen nog maar een verbinding wanneer ik mijn COM21 modem in de meterkast hang. Het motorola ding krijg ik voor geen mogelijkheid online, waardoor @home maar een monteurtje langs stuurt. Maar dat duurt dus nog wel even en heb geen zin om nu dagen geen internet te hebben :)
mijn advies: wacht het af. (kijk offie online blijft)
volgens mij word de com21 direct het systeem van athome uitgegooid (= geen verbinding meer)
maar wanneer zou er een monteur langskomen dan :? duurt toch niet zo verschrikkelijk lang? (afhankelijk van omgeving/gebied waar je woont)

mocht het je echt te lang duren kan je denk ik (woensdag) wel contact opnemen met helpdesk of ze nog weer even je oude modem willen provisioneren. mocht je dit doen en gaan ze ermee accoord, vergeet dit dan niet voor de zekerheid dit door te geven zelf aan de monteur; het kan zijn dat deze ervanuit gaat dat je motorola aangemeld staat.
voordeel: de monteur kan de motorola weer aanmelden en die heeft daar een apart telefoonnummer voor :P --> hoef jij dus de HD daarna niet meer te bellen en menu te doorlopen en/of in de wacht te staan.
gegevens die de hd nodig heeft om je com21 weer aan te melden:
hfc mac id & sn nummer.

het omwisselen van het (/alle) modem(s) in het systeem gaat automatisch (scriptje); dus het is niet mogelijk het omwisselen van het modem van te voren te voorkomen.

mijn hoop is dat @home echt van de pilot swaps leert (van de 1e swap en deze pilot swap). Wat ze zouden moeten doen:
- gooi motorola's in het systeem
- wacht 1 of 2 dagen (geef mensen de tijd om het modem te vervangen)
- gooi de com21's eruit

immers; vorige keer ging het ook mis:
enkele motorola's waren niet goed aangemeld, en vervolgens kon het niet direct opgelost worden ivm probleem met het systeem....

dit was toen het bericht:
De storing is verholpen.

Eerder schreven wij:
> Geachte abonnnee,
> Indien uw modem onlangs is omgeruild van
> COM21 naar Eurodocsis, en u kunt hiermee niet
> online komen,kunnen wij u het volgende
> mededelen:
>
> Helaas is het door een technische storing
> niet gelukt om uw modem vandaag online te
> brengen. Wij bieden u onze excuses aan voor
> het ongemak. Onze technici zijn druk doende om
> het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
>
> Wij danken u alvast voor uw geduld.

[ Voor 24% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 07-06-2004 16:18 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kort vraagje; Ik heb deze maand al 44Gb gedownt,? wat is ongeveer de max? >:) En wat gebeurt er als je teveel downt?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 14:43
w00t

* bakakaizoku krijgt een motorola modem toegstuurd omdat m'n huidige modem bagger veel conflicteert met m'n router :D

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:30:
Ik heb een kort vraagje; Ik heb deze maand al 44Gb gedownt,? wat is ongeveer de max? >:) En wat gebeurt er als je teveel downt?
Zolang jij de buurt niet tot last bent met jouw download gedrag dan kun je rustig doorgaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 16:31:
w00t

* Gekkenhuis krijgt een motorola modem toegstuurd omdat m'n huidige modem bagger veel conflicteert met m'n router :D
heb hier nog een nieuwe motorola liggen, moet alleen nog wachten met aansluiten tot morgen :(

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54
mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 16:31:
[...]

Zolang jij de buurt niet tot last bent met jouw download gedrag dan kun je rustig doorgaan O-)
ik dacht dat je bij @home unbeperkt had dus ook geen FUP? bij het duurste abbo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Bigbot schreef op 07 juni 2004 @ 16:38:
[...]

ik dacht dat je bij @home unbeperkt had dus ook geen FUP? bij het duurste abbo dan.
In je wildste dromen, onbeperkt is gewoon een smoes van aanbieders, want er IS een grens hoor. @home maakt gewoon gebruik van een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 17:19:
[...]

In je wildste dromen, onbeperkt is gewoon een smoes van aanbieders, want er IS een grens hoor. @home maakt gewoon gebruik van een FUP.
En dan nog, zelfs als ze dat niet doen is er nog een grens. Onbeperkt bestaat niet >:) . Maar verder, let een beetje op de tijdstippen dat je download, doe je dat 's nachts en op andere niet al te drukke tijden, dan heeft niemand van jou last, @Home dus ook niet.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op 07 juni 2004 @ 17:30:
[...]

En dan nog, zelfs als ze dat niet doen is er nog een grens. Onbeperkt bestaat niet >:) . Maar verder, let een beetje op de tijdstippen dat je download, doe je dat 's nachts en op andere niet al te drukke tijden, dan heeft niemand van jou last, @Home dus ook niet.
Ow, Ik download nu al heel de dag op 360kb.Tot 22 uur vanavond. Snachts kan ik niet downloaden, Omdat ik dan niet kan slapen van me computer :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 17:32:
[...]

Ow, Ik download nu al heel de dag op 360kb.Tot 22 uur vanavond. Snachts kan ik niet downloaden, Omdat ik dan niet kan slapen van me computer :(
je zal niet zo snel een melding ervan krijgen, totdat mensen in de buurt gaan klagen dat het zo traag gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 17:32:
[...]

Voor wat betreft het eerste, zie ^^

offtopic:
Voor wat betreft het tweede: daar is natuurlijk wat aan te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo

Tootoo

Folding extremist

Wat fijn :) Ik zit nog altijd met mijn com21 modem online... :) Dat was dan weer 1 onwaarheidje in hun brief :) Nu snap ik alleen niet waarom je dan perse dat modem toch aan zou moeten sluiten :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Tootoo schreef op 08 juni 2004 @ 10:10:
Wat fijn :) Ik zit nog altijd met mijn com21 modem online... :) Dat was dan weer 1 onwaarheidje in hun brief :) Nu snap ik alleen niet waarom je dan perse dat modem toch aan zou moeten sluiten :)
't is ook nog geen 9 juni voor jou hè.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Tootoo schreef op 08 juni 2004 @ 10:10:
:D
je kunt natuurlijk ook TE negatief willen doen over @home.... je moest hem toch echt in de avond/nacht van dinsdag 9 op woensdag 10 juni verwisselen... en dat is naar mijn weten pas vanavond.

gezegde: als men een hond wil slaan kan men altijd wel een stok vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

CamU schreef op 05 juni 2004 @ 19:00:
[...]

Dan kan ik het begrijpen ja :) Maar zoals ik al zei, grote kans dat het platform ondertussen al geupgrade is. Je kunt over @Home zeggen wat je wilt, maar de afgelopen maanden hebben ze iig flink aan het netwerk geknutseld.
Idd, het is hier wel zo dat ik een nieuw modem heb, maar mijn broertje klaagt niet meer nu hij America's Army kan spelen terwijl ik emule aan heb. Echt een grote verbetering. Met COM21 had ik dat echt niet gekund, misschien een te grote afstand van het wijkstation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb vanmorgen ook een Motorola Surfboard SB5100E ontvangen, welke ik over een week dien aan te sluiten. Momenteel heb ik nog een COM21-modem, welke 4 jaar geleden samen met een verzegelde Tratec (TRPR-10/MI-FF/60) splitter is aangesloten door een Essent-monteur (indertijd bestond er nog geen doe-het-zelf pakket en was het verplicht het te laten installeren door een monteur).

In het bijgeleverde boekje staat dat men de splitter/wandcontactdoos niet dient te vervangen wanneer er reeds een TRP-10 met één aansluiting is geplaatst en wél als er een TRP-10 (neem aan dat men TRPR-10 bedoelt) met twee aansluitingen hangt. Gezien de daarbij geplaatste plaatjes bedoelt men in het tweede geval het model met enerzijds een radio/tv uitgang en anderzijds een datauitgang; m.a.w. een splitter. Volgens deze handleiding zou ik dus mijn huidige splitter moeten vervangen.

Nu is het geval dat de COAX bedrading hier in huis van prima kwaliteit is (alleen Hirschmann spul), met uitzondering van het stuk vóór het abonnee-overnamepunt (in de huiskamer, dit zit hier niet in de meterkast); het groene omhulsel van deze kabel is namelijk volledig gestript (erg ranzig), tot zover ik in de buis kan kijken. Dat wil zeggen: de kabel, welke sowieso al aan de dunne kant is, bestaat slechts uit de kern met het plastic omhulsel en de koperdraad; de isolatielaag is er af. De monteur schrok er destijds van en had meteen een afspraak gemaakt om deze (grond?)kabel te laten vervangen, Essent is echter nooit op komen dagen. Wonder boven wonder werkte de internetverbinding zonder problemen en is het TV/radio-signaal van redelijk goede kwaliteit, vandaar dat we er verder nooit meer werk van hebben gemaakt.

Het werkt nu dus wel, maar het uitstekende stuk van de betreffende (slechte) kabel is echter dermate kort dat hier nauwelijks nog een nieuwe wandcontactdoos op aan valt te sluiten. Vandaar dat ik me nu het volgende afvraag:

1. Is het echt niet mogelijk om het bovengenoemde type splitter te blijven gebruiken met een Motorola DOCSIS modem? (Dit zou me een hoop werk besparen).

2. Is het raadzaam om de (grond)kabel voor het abonnee-overnamepunt gezien het bovenstaande toch nog te laten vervangen, ondanks dat het momenteel met het COM21 modem prima werkt? (Ik vraag me dit af vanwege geruchten dat de Motorola modems minder genoegen nemen met een zwakker signaal)

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 08-06-2004 21:25 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Mijn buitenkabel is ook eigenlijk nét te kort om de boel aan te sluiten. Heb toch de wandcontactdoosvervangen en deze zit wel vast, maar zit nu schuin, strak tegen de muur en kan niet meer mooi als een doosje op de wand worden geschroefd. Ik moet Essent nog even bellen met de mededeling dat m'n buitenkabel te kort is. Ik neem aan dat het hun verantwoordelijkheid is om deze te vervangen.
Ik vind het trouwens wel raar dat waar je vroeger écht niet aan mocht komen, je nu opeens allemaal zelf moet gaan doen...

Ik had trouwens mijn nieuwe Toshiba cable modem pcx3000 (telefonie) al aangesloten voordat het pakket met nieuwe wandcontactdoos kwam. Ik heb eigenlijk niks gemerkt van de veranderde aansluiting.

[ Voor 17% gewijzigd door e1f op 08-06-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb hem vervangen, en in de manual staat het ook. Ze zetten het er niet voor niets op. Anyway, aangezien je nog een week de tijd hebt kun je Essent inschakelen, die zullen waarschijnlijk de volgende dag nog langskomen. Dat is mijn ervaring iig.

De monteur van @home heeft verder niets te maken met Essent zelf, dus de kans is groot dat ie het "vergeten" is. Gewoon Essent even bellen en de situatie uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 18:25
Zap schreef op 08 juni 2004 @ 21:08:
Ik heb vanmorgen ook een Motorola Surfboard SB5100E ontvangen, welke ik over een week dien aan te sluiten. Momenteel heb ik nog een COM21-modem, welke 4 jaar geleden samen met een verzegelde Tratec (TRPR-10/MI-FF/60) splitter is aangesloten door een Essent-monteur (indertijd bestond er nog geen doe-het-zelf pakket en was het verplicht het te laten installeren door een monteur).

In het bijgeleverde boekje staat dat men de splitter/wandcontactdoos niet dient te vervangen wanneer er reeds een TRP-10 met één aansluiting is geplaatst en wél als er een TRP-10 (neem aan dat men TRPR-10 bedoelt) met twee aansluitingen hangt. Gezien de daarbij geplaatste plaatjes bedoelt men in het tweede geval het model met enerzijds een radio/tv uitgang en anderzijds een datauitgang; m.a.w. een splitter. Volgens deze handleiding zou ik dus mijn huidige splitter moeten vervangen.

Nu is het geval dat de COAX bedrading hier in huis van prima kwaliteit is (alleen Hirschmann spul), met uitzondering van het stuk vóór het abonnee-overnamepunt (in de huiskamer, dit zit hier niet in de meterkast); het groene omhulsel van deze kabel is namelijk volledig gestript (erg ranzig), tot zover ik in de buis kan kijken. Dat wil zeggen: de kabel, welke sowieso al aan de dunne kant is, bestaat slechts uit de kern met het plastic omhulsel en de koperdraad; de isolatielaag is er af. De monteur schrok er destijds van en had meteen een afspraak gemaakt om deze (grond?)kabel te laten vervangen, Essent is echter nooit op komen dagen. Wonder boven wonder werkte de internetverbinding zonder problemen en is het TV/radio-signaal van redelijk goede kwaliteit, vandaar dat we er verder nooit meer werk van hebben gemaakt.

Het werkt nu dus wel, maar het uitstekende stuk van de betreffende (slechte) kabel is echter dermate kort dat hier nauwelijks nog een nieuwe wandcontactdoos op aan valt te sluiten. Vandaar dat ik me nu het volgende afvraag:

1. Is het echt niet mogelijk om het bovengenoemde type splitter te blijven gebruiken met een Motorola DOCSIS modem? (Dit zou me een hoop werk besparen).

2. Is het raadzaam om de (grond)kabel voor het abonnee-overnamepunt gezien het bovenstaande toch nog te laten vervangen, ondanks dat het momenteel met het COM21 modem prima werkt? (Ik vraag me dit af vanwege geruchten dat de Motorola modems minder genoegen nemen met een zwakker signaal)
Gewoon oude splitter laten zitten
Die is ook voor de motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

tafmaf schreef op 08 juni 2004 @ 21:29:
[...]
Gewoon oude splitter laten zitten
Die is ook voor de motorola
Hoe weet je dat zo zeker? Ze zullen, zoals Bolk reeds aangaf, niet voor niets in het boekje zetten dat je hem dient te vervangen.. Of heb je het zelf in de praktijk getest? :) Bovendien is het type splitter waar ik het over heb minstens 4 jaar oud, hij is al van vóórdat het DOCSIS platform bestond..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik had hem ook en ik had de gedachte "Ow handig, die kan ik laten zitten". Scheelt me dat kutwerk. Maarem, ik kreeg geen verbinding (wat later dus dat probleem bij @Home was) dus ik heb em toen toch maar vervangen. Wist ik veel. Misschien werkt het wel hoor, ik heb niet gezegd dat het niet zou kunnen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Zap schreef op 08 juni 2004 @ 21:34:
Hoe weet je dat zo zeker? Ze zullen, zoals Bolk reeds aangaf, niet voor niets in het boekje zetten dat je hem dient te vervangen.. Of heb je het zelf in de praktijk getest? :) Bovendien is het type splitter waar ik het over heb minstens 4 jaar oud, hij is al van vóórdat het DOCSIS platform bestond..
Het zou kunnen dat die oude splitter de boel op net even andere frequenties splitst en je dus te weinig bandbreedte hebt of een belangrijke frequentie om online te komen mist.

Ik zou zeggen doe het gerust zonder splitter.
Het werkt hier zonder splitter beter dan met.
Gebruik ik splitter dan krijg ik strepen op mn tv als ik download
Zonder splitter helder beeld en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Zap schreef op 08 juni 2004 @ 21:34:
[...]

Ik heb mijn oude/verzegelde tractec ook laten zitten toen mijn ik mijn Motorola aansloot. Geen problemen mee gehad hoor. Sinds 5 weken nu strak 29 kB/sec up

edit:

Die dus ook van voor het Docsys tijdperk is

[ Voor 6% gewijzigd door CamU op 08-06-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

shit, hele meuk voor nix verbouwd :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28

lordsnow

I know nothing

Ik heb 'm ook laten zitten. En hier ook geen problemen.

Oftewel, gewoon proberen - als je niet online komt kan je de boel alsnog verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo

Tootoo

Folding extremist

Maestro.mosjuh schreef op 08 juni 2004 @ 10:32:
[...]

:D
je kunt natuurlijk ook TE negatief willen doen over @home.... je moest hem toch echt in de avond/nacht van dinsdag 9 op woensdag 10 juni verwisselen... en dat is naar mijn weten pas vanavond.

gezegde: als men een hond wil slaan kan men altijd wel een stok vinden :)
Dat kan nog best even duren dan, sinds het dit jaar woensdag 9 juni is :D

Maar ik was een dagje te vroeg met gillen (whoops).... maar wat voor gisteren geldt, geldt voor nu nog steeds: mn com21 modem doet het nog steeds prima :) En nu was het inderdaad wel afgelopen nacht de switchnacht... :)

[ Voor 65% gewijzigd door Tootoo op 09-06-2004 09:20 ]

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Nog grappiger, ik heb hem vanochtend verwisseld en uhm mijn com21 deed het vanochtend nog en mijn motorola doet het nog niet ofzo.
Iig ik kan vanaf school geen verbinding krijgen met mijn webserver thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

scim schreef op 09 juni 2004 @ 11:26:
Nog grappiger, ik heb hem vanochtend verwisseld en uhm mijn com21 deed het vanochtend nog en mijn motorola doet het nog niet ofzo.
Same here....

mijn modem deed het vermorgen ook nog gewoon, straks als ik uit school ben toch maar ff gaan verbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
scim schreef op 09 juni 2004 @ 11:26:
ook mijn com21 gaf vanochtend aan nog verbinding te hebben; echter kon ik niet meer internetten......
motorola eraan gehangen en het ging weer prima.

heb je je wel gerealiseerd dat je een ander ip adres hebt gekregen :? (misschien dat je daarom niet naar je webserver kan connecten)
probeer het anders op hostname als je die weet.
ik woon in enschede en mijn hostname ziet er als volgt uit:
cc12345-b.ensch1.ov.home.nl
welke plaats woon jij :? (bij welke grote plaats)

edit: ik zie dat je bij maastricht woont.
ik geloof dat het dan word:
CMxxxxxx-A.maast1.lb.home.nl
waarbij je de xxxxx moet vervangen door jouw nummers van je computernaam.
(oftewijl *computernaam*.maast1.lb.home.nl)

[ Voor 8% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 09-06-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 15:04

chromeeh

the Gnome

Maestro.mosjuh schreef op 09 juni 2004 @ 11:40:
[...]

ook mijn com21 gaf vanochtend aan nog verbinding te hebben; echter kon ik niet meer internetten......
motorola eraan gehangen en het ging weer prima.

heb je je wel gerealiseerd dat je een ander ip adres hebt gekregen :? (misschien dat je daarom niet naar je webserver kan connecten)
probeer het anders op hostname als je die weet.
ik woon in enschede en mijn hostname ziet er als volgt uit:
cc12345-b.ensch1.ov.home.nl
welke plaats woon jij :? (bij welke grote plaats)

edit: ik zie dat je bij maastricht woont.
ik geloof dat het dan word:
CMxxxxxx-A.maast1.lb.home.nl
waarbij je de xxxxx moet vervangen door jouw nummers van je computernaam.
(oftewijl *computernaam*.maast1.lb.home.nl)
Die ip shift is al een week of 2 ~ 3.....
Het zelfde als die host name, tenminste hier in Almelo dan :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo

Tootoo

Folding extremist

Hier komt het motorola modem helemaal niet online :) Vanochtend alleen even... met monteur erbij... nu doet ie helemaal niks. Dus nu kan ie weer terug komen :) :Y)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero (regio Enschede-Noord) gaat de overgang van het Com21 naar het Motorola modem ook niet soepeltjes...met een @home breedband abonnement.
Eerst kregen we het nieuwe modem, deed het niet, toen bleek dat de splitter vervangen moest worden. Daarna kregen we wel een IP, maar geen verbinding, na ee middag bellen hebben ze me maa een nieuw hostname gegeven en werkt(e) het. Voorheen met het Com21 modem was er altijd een stabiele verbinding (gem. 200 Kbyte/sec). Sinds dinsdag is de verbinding enorm traag, ping tijden van 1500 ms, en download snelheid van 10 Kbyte ...

Hebben meer mensen in Enschede hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:33:
Hiero (regio Enschede-Noord) gaat de overgang van het Com21 naar het Motorola modem ook niet soepeltjes...met een @home breedband abonnement.
Eerst kregen we het nieuwe modem, deed het niet, toen bleek dat de splitter vervangen moest worden. Daarna kregen we wel een IP, maar geen verbinding, na ee middag bellen hebben ze me maa een nieuw hostname gegeven en werkt(e) het. Voorheen met het Com21 modem was er altijd een stabiele verbinding (gem. 200 Kbyte/sec). Sinds dinsdag is de verbinding enorm traag, ping tijden van 1500 ms, en download snelheid van 10 Kbyte ...

enschede wijk boswinkel hier.....
ik was blijer met mijn com21 verbinding; al doet mijn docsys verbinding het nog niet zo slecht als de jouwe gelukkig.
heb hem nu net een halve dag.
pingtijden zijn (erg) ok; upload is brakker dan mijn com21 (nu 23kb/sec)
download is normaal (330 - 350 kb/sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook eens een goede reactie over @home hier plaatsen.

Ik woon in Geulle (gem. Meerssen) en heb sinds anderhalf jaar @home breedband.
Mijn downloadsnelheid zit gemiddeld tussen de 420 en 470 kb/s!!! en de upload gaat met gemiddeld 36 kb/s.
Vanaf 1 juli gaat dit nog eens omhoog naar 4000/512 kbit.

Verder is de verbinding in die anderhalf jaar (behoudens het aangekondigde onderhoud) nog niet één keer weggevallen. Mijn PC staat 24 uur per dag aan en is via Wifi verbonden met het Motorola modem.
Ik ben zééééér tevreden over @home.
Heb hiervoor ADSL (Planet) gehad, maar dat was één grote ellende! Kwam na 17:00 uur nauwleijks op het internet en als ik er al op kwam viel de verbinding telkens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik ben er iig tevreden over, heb nou een goed vooruitgang geboekt.
Download ~379.9 KByte/sec
Upload ~29.9 KByte/sec
1,501.0 Conn/min (mocht met mijn com21 blij zijn als ik 700 haalde
Ping ~14.0 ms

8) dit mochten ze veel eerder doen (door er zolang mee te wachten heeft het @home veel klanten gekost die zijn overgestapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Mja, ben nu thuis en als mijn broertje zijn quest gehaald heeft bij Pristontale ga ik er nog eens mee kloten.
Mayb eens ff eerst mijn laptop eraan hangen voordat ik het via de router laat lopen :D
En anders gaat er een telefoontje naar de helpdesk, heb pas 15 euro+ en 3 weken ergernis besteedt aan het krijgen van een nieuw modem.
Mijn ouders en ik waren hte er namelijk niet mee eens dat mensen 2 huizen verder met de dubbele snelheid en de helft van de ping zaten te internetten. Dan hebben we nog nite eens gekeken naar het feit dat die Motorola veel beter omgaat met zijn verkeer en er dus geen botsingen meer optreden als er 1 persoon in huis zit die met 3 kb zit te uploaden (iets dat nu wel het geval is, hele verbinding bijna op zijn gat bij uploads hoger dan 5kb/s).
Dus :) ik wil het vandaag gefixed hebben hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had vandaag wel iets heel vaags. Om 15:37 ineens internet weg, dus ik loop naar 't modem. Alle lampjes waren uit. Ik reik met m'n hand naar het modem om de stekker er uit te halen, springt ineens het power lampje aan :? Vervolgens gaat de receive knipperen en verder niets. Dus ik trek de stekker eruit, paar minuten later er weer in, en hij werkt ineens weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Nou, inmiddels ben ik overgestapt op de motorola en vanaf 17:00 nog geen stabiele verbinding gehad :D
Heb net alle kabels etc. gechecked en ik hoop dat het gewoon de utp kabel was (hij zei niet echt "klik" dus hij zal wel niet goed vastgezeten hebben.
Anders zo ff motorola software bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
Jazeker! Na 2 weken lang geen constant internet te hebben (het viel om de paar mninuten uit) Werkt het vanaf vandaag weer goed. Dit ligt overigens niet aan @Home, maar aan mijn moeder:

3 weken geleden ontvingen wij van @home een email, de internet verbinding in Maastricht was niet stabiel, hier zou aangewerkt worden en het zou enkele dagen duren.
Prima, verbetering is goed dacht ik, nou niet dus, sinds die mail viel internet om de paar minuten uit. Er werd aangewerkt, dus het zal na de opgegeven datum wel weer verholpen zijn, dacht ik. Niet dus, zelfs na de opgevene datum dat ze klaar zouden zijn bleef het instabiel.
Het kan een paar dagen langer duren dacht ik, maar na het weekend vond ik het wel mooi geweest. Mijn vader gebeld; gister (dinsdag dus) zou er een monteur naar een of ander kastje buiten gaan kijken en het probleem zou dan verholpen zijn.
Gister avond nog steeds geen stabiel internet, mijn vader vanmorgen weer gebeld, over 5 dagen zou er een monteur komen... Mijn moeder vond dit wel erg lang duren en belde terug. "We wilden niet langer wachten" en "Er waren al problemen sinds het aanvragen van de aansluitingen" ook: "Wanneer de problemen voortduren nemen we ergens anders internet" enkele grepen uit het telefoon gesprek.

En het heeft geholpen, een kwartier later weer prima internet. Dus een applausje voor mijn moeder :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mocht je problemen hebben met je modem, zoals uitvallend signaal, post dan ook even de upstream powerlevel, die je uit kunt lezen op 192.168.100.1 in de webadmin bij signal.
Hier valt regelmatig het signaal even weg, zeer irritant. Mijn powerlevel schommelt rond de 51/52 dBmV, wat zeer hoog is vergeleken met de maximum waarde (58 dBmV) waarop het modem kan sturen.

Soms is ook een complete powercycle nodig. Ik ga morgen of vrijdag mn splitter zooi vervangen door de door @home geleverde gevallen (gaat mn TV wel op achteruit, maar whatever), heb nu nml nog altijd de chello splitter hangen, volgens de kabelnoord monteur was die veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bölke schreef op 09 juni 2004 @ 13:15:
Ik wil ook eens een goede reactie over @home hier plaatsen.

Ik woon in Geulle (gem. Meerssen) en heb sinds anderhalf jaar @home breedband.
Mijn downloadsnelheid zit gemiddeld tussen de 420 en 470 kb/s!!! en de upload gaat met gemiddeld 36 kb/s.
Vanaf 1 juli gaat dit nog eens omhoog naar 4000/512 kbit.

Verder is de verbinding in die anderhalf jaar (behoudens het aangekondigde onderhoud) nog niet één keer weggevallen. Mijn PC staat 24 uur per dag aan en is via Wifi verbonden met het Motorola modem.
Ik ben zééééér tevreden over @home.
Heb hiervoor ADSL (Planet) gehad, maar dat was één grote ellende! Kwam na 17:00 uur nauwleijks op het internet en als ik er al op kwam viel de verbinding telkens weg.
Of je hebt een enorme afrondingsfout in je meetsoftware zitten, of je zal straks geen klap melden van je snelheidsverhoging. Je zit nml ver boven de officiele cap die @home op het breedband abo heeft zitten (320KBytes/s download, 32KBytes/s up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
In Geulle word, als ik me niet vergis, @home ook geregeld door Nutsbedrijven Maastricht. En bijna iedereen hier in Maastricht haalt om de een of andere reden altijd meer dan 320 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo

Tootoo

Folding extremist

De upload van 32 kb/s klopt... Maar die downloadsnelheid ligt bij velen hoger, tot ver over de 400.

Maar ik moet er ook wel bij zeggen: in het verleden ben ik ook zeer tevreden geweest over mijn verbinding. Soms was er wel een storinkje of zo, maar nooit vaak. Ook hier staat mijn pc 24/7 aan en heb ook in het verleden altijd prima snelheden gehaald.

Nu... tja, dat motorola modempje wil even niet zo meewerken :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Och, ik ben ook zeker niet ontevreden over @home. De verbinding is zeer goed. Ik erger me alleen aan hun amateuristische gedrag. Professionalisme kennen ze daar niet echt.

Maar, als de verbinding er eenmaal is dan draait het ook als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 16:08

tozzke

aka tozzert

sinds ik het nieuwe motorola modem heb aangesloten (en heb laten activeren door een medewerker van @home), lijkt het dat mijn verbinding wat trager is geworden. Download blijft nu hangen op 360kB/s terwijl dit eerst rond de 450kB/s zat. De upload lijkt wel stabieler op 26kB/s te zitten, dit wisselde nogal eens met m'n com21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Tozzman schreef op 09 juni 2004 @ 19:55:
sinds ik het nieuwe motorola modem heb aangesloten (en heb laten activeren door een medewerker van @home), lijkt het dat mijn verbinding wat trager is geworden. Download blijft nu hangen op 360kB/s terwijl dit eerst rond de 450kB/s zat. De upload lijkt wel stabieler op 26kB/s te zitten, dit wisselde nogal eens met m'n com21
Ja dat heb ik dus ook.. Eerst was mn downloadsnelheid vaak genoeg tussen de 400-450 kB/s, maar nu lijkt ie gecapped op 350.. Maar de upload is wel veel hoger, gemiddeld 30 kB/s, terwijl ik met de com21 maximaal 20 haalde.

Maar als het goed is wordt deze verbinding per 1 juli weer sneller, na de upgrade. We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op 09 juni 2004 @ 17:50:
In Geulle word, als ik me niet vergis, @home ook geregeld door Nutsbedrijven Maastricht. En bijna iedereen hier in Maastricht haalt om de een of andere reden altijd meer dan 320 KB/s
Geulle valt niet onder Nutsbedrijven Maastricht. Is gewoon van Essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op 09 juni 2004 @ 17:45:
[...]

Of je hebt een enorme afrondingsfout in je meetsoftware zitten, of je zal straks geen klap melden van je snelheidsverhoging. Je zit nml ver boven de officiele cap die @home op het breedband abo heeft zitten (320KBytes/s download, 32KBytes/s up)
Mijn meetsoftware klopt, heb al met diverse programma's gecontroleerd. Ik hoor van diverse mensen bij mij in de straat dat de downloadsnelheid erg hoog is.
Mijn vader, die ook in Geulle woont, maar geen glasvezel heeft liggen, haalt deze snelheden niet. Hij zit zo rond de 340-360 kb/s download. Ik weet niet of het met het type kabel te maken heeft.
Ik geloof wel dat (voor zover ik weet) de gemeente Meerssen vroeger een van de test-gemeentes was van kabelinternet. Of @home hier nog steeds test weet ik niet.
Maar ik hoor wel iedereen met @home hier in 't dorp zeggen dat de snelheid hoger ligt dan aangegeven door @home.

Maar dat vindt natuurlijk niemand erg... ;)

Ik was gisteren van een FTP-server aan het downloaden en toen ging de snelheid , voor ongeveer een kwartier, zelfs naar een zeer stabiele 550 kb/s!
Ik vindt het prima zo hoor! _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ja dit gaat met firmware, je modem moet je dan de stekker uitrekken, @home schakelt een nieuwe firmware in (tftp denk ik) en zodra jij je motorola aanzet download deze vanzelf die firmware(en dus de caps)
Bij com21 wordt gewoon je verbinding gecapped en niet het modem
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 21:57:
[...]

Ja, firmware>?

Lijkt mij niet hoor, modem = modem ! Gebeurd vanuit @home zelf heeft geen knal met je firmware te maken van je modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 1.5 jaar @home (breedband) en ben er in het algemeen zeer tevreden over.

In het begin had ik dat mijn verbinding wel eens wegviel, maar dat werd verholpen door een firmware update van mijn modem.

Is wel eens uitgevallen, maar niet eens het noemen waard eigenlijk.

Ik heb ook een tijdje gekloot gehad met mijn Asus WL500G router, maar dat heeft niets met @home te maken, als ik verbinding direct op mijn pc aansloot deed die het wel goed.

Mijn snelheid is altijd al rond 350 KB/s down en standaard 16 KB/s en nu 32KB/s.

Wat wel handig is, http://192.168.100.1 , voor als je lui bent om naar beneden te lopen om je modem te resetten.

In het algemeen vind ik service van @home redelijk. Ik heb veel tarzanverhalen gehoord over allerlei problemen die mensen hebben met @home, maar mensen zijn nou eenmaal mensen en die maken wel eens ( vaak) fouten. Het kan zijn dat sommige mensen ERG VEEL pech hebben, dat is bijzonder spijtig. Ik heb er geen last van gehad, als dat wel het geval zou zijn dan zeg ik DAAG @home, HALLO Demon }) .

Vooral nu snelheid flink omhoog gaat en daar gaat het me vooral om de UP ben ik erg happy. Zal me server leuk vinden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:33:

Hmmmm, na wat controles lijkt het toch een hardware probleem te zijn aan mijn kant...(Tja, daar denk je niet gauw aan als het toevallig net met een nieuw modem komt) ws is de netwerkkaart bijna kadoek want na een nacht Server + modem uitgehad te hebben werkt het nu wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
_JGC_ schreef op 09 juni 2004 @ 17:42:
Mocht je problemen hebben met je modem, zoals uitvallend signaal, post dan ook even de upstream powerlevel, die je uit kunt lezen op 192.168.100.1 in de webadmin bij signal.
Hier valt regelmatig het signaal even weg, zeer irritant. Mijn powerlevel schommelt rond de 51/52 dBmV, wat zeer hoog is vergeleken met de maximum waarde (58 dBmV) waarop het modem kan sturen.

Soms is ook een complete powercycle nodig. Ik ga morgen of vrijdag mn splitter zooi vervangen door de door @home geleverde gevallen (gaat mn TV wel op achteruit, maar whatever), heb nu nml nog altijd de chello splitter hangen, volgens de kabelnoord monteur was die veel beter.
doe vooral de wandcontactdoos vervangen.
ik d88t ook ,laat het oude maar lekker zitten.
maar soms was signaal/verbinding gewoon weg.
toen ik weer eens offline was ,de doos vervangen.
meteen online en upstream powerlevel ging een heel stuk lager.
draait nu al een paar weken probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
_JGC_ schreef op 09 juni 2004 @ 17:42:
...
....
Is zo'n hoge power level nu slecht of juist goed? Ik snap namelijk niet wat het probleem dan zou kunnen zijn, want ik zit ook constant bij Upstream op 52 dBmV en heb dus sinds 5 weken een echt stabiele verbinding, tegen de maximum snelheden aan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

eindelijk heb ik het nieuwe modem goed geinstalled. @Home was vergeten de "verhuisdoos" mee te sturen, en in de oude wandcontactdoos is het signaal te zwak voor een router (te veel ruis). Eindelijk de nieuwe shit geinstalleerd, wat een helse klus was trouwens, en het werkt, nadat ik 3X @home moest bellen omdat mn MAC adres weer niet goed stond, omdat een knul niet mn IP had veranderd, en omdat ze een uur zeiden maar het was 3 uren wachten. Dus in totaal wel 6x gebeld wat in 1x had moeten zijn.

Maar goed hij doet het, en snel!! blij met mn modempje, alles is ver vooruit gegaan
Download 318.8 KByte/sec
Upload 29.7 KByte/sec
Connection 1,653.0 Conn/min
PingtestK 22.0 ms

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo

Tootoo

Folding extremist

Ook ik heb maar even een speedtestje gerund. Hierbij geldt wel dat het over een 11 mbit wifi gaat nog intern :)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 10 2004 om 23:15:23 UTC+0200)

Download : 322.2 KByte/sec
Upload : 29.8 KByte/sec
Connection : 1,865.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Al met al een nette bedoening moet ik zeggen.... als het nu stabiel blijft is @home in iedergeval weer lief :D

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Laatst online: 17-09 15:40

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb sins 2 Juni het nieuwe modem geinstalleerd en toen ik thuis kwam kreeg ik te horen dat de modem er al de hele dag uit ligt :(

Net DIE ene dag dat ik een belangrijke mail verwacht.

@home gebeld en die zegt dat er een storing is. ok denk ik.. kan gebeuren. na 10 uur modem eruit en erin en maar proberen.. nog steeds niets..
Toen maar even mijn oude modem uit het stof getrokken en de buren gevraagd of ik daar het inbelnummer op kon zoeken...

Ik kom bij de buren aan.. vraag ik zo wat voor verbinding ze hebben (nog nooit gevraagd oid) blijkt dat ze ook net @home hebben en hun modem wel gewoon werkt... :?

Zou dit aan het signaal kunnen liggen (het heeft al een week goed gewerkt) of zitten de buren 3 huizen verderop toevallig op een ander segment? (dat laatste lijkt me trouwens sterk)

Hoe lang moet @home eruit liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen?

(hoera voor mijn oude betrouwbare externe 56k6 modem... _/-\o_ )

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo

Tootoo

Folding extremist

Leon schreef op 10 juni 2004 @ 23:18:
Ik heb sins 2 Juni het nieuwe modem geinstalleerd en toen ik thuis kwam kreeg ik te horen dat de modem er al de hele dag uit ligt :(

Net DIE ene dag dat ik een belangrijke mail verwacht.

@home gebeld en die zegt dat er een storing is. ok denk ik.. kan gebeuren. na 10 uur modem eruit en erin en maar proberen.. nog steeds niets..
Toen maar even mijn oude modem uit het stof getrokken en de buren gevraagd of ik daar het inbelnummer op kon zoeken...

Ik kom bij de buren aan.. vraag ik zo wat voor verbinding ze hebben (nog nooit gevraagd oid) blijkt dat ze ook net @home hebben en hun modem wel gewoon werkt... :?

Zou dit aan het signaal kunnen liggen (het heeft al een week goed gewerkt) of zitten de buren 3 huizen verderop toevallig op een ander segment? (dat laatste lijkt me trouwens sterk)

Hoe lang moet @home eruit liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen?

(hoera voor mijn oude betrouwbare externe 56k6 modem... _/-\o_ )
Hebben hun ook het motorola modem? Of gewoon het com21 modem? Want ze werken met 2 verschillende platformen namelijk... Als ze hetzelfde modem hebben dan ehm..... erg knap??? :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik weet niet wat dit is met @home, maar heb nu de volgende waarden:

Upstream powerlevel: 52dBmV
Signal to noise: 35dB (was 36 met oude splitter)
Downstream powerlevel: 0dBmV (was -4 met oude splitter)

De laatste tijd vliegt de verbinding er regelmatig uit. Ik ben erachter gekomen dat het niet alleen hier is, maar ook bij iemand aan de andere kant van het dorp. Ik denk dat ik de lokale kabel exploitant maar es onder zn gat ga schoppen, want het bellen met de @home helpdesk maakt geen flikker uit. Je geeft 2 postcodes door, beide modems onbereikbaar, en wat is hun oplossing? "we gaan het modem opnieuw invoeren"... heb je nogal veel aan als je modem al goed ingevoerd is, maar het ding geen upstream signaal kan vinden :(

Dan te bedenken dat we ons opgegeven hebben voor @home telefonie als dit beschikbaar komt in onze regio... ben je net de helpdesk aan't bellen dat je verbinding steeds zo kut is, klapt je telefoon er ook nog uit zeker?, hallo zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Het is zover

Modem net ff gereset naar aanleiding van dit topic, en ja hoor, mijn snelheid is al hoger. en niet 1 keer, niet 2 keer, maar constant! Lang leve @home

edit

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/camielmaas/pictures/speed/down.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/camielmaas/pictures/speed/up.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door CamU op 15-06-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 14:38
Mijn snelheid ook:

(Overgenomen op Tue Jun 15 2004 om 13:29:37 UTC+0200)

Download : 496.8 KByte/sec
Upload : 58.3 KByte/sec
Connection : 1,053.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter ! _/-\o_

strax mijn modempje ook maar een resette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 20:31
Whaaaa, hiero ook!, regio weert, 55kb/s upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

w00t groningen zelfs ook: eindelijk godse speed zomaar ff 56 up :) :) ik ben zoooo blij

Download : 363.2 KByte/sec
Upload : 56.2 KByte/sec
Connection : 826.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Download : 497.8 KByte/sec
Upload : 56.6 KByte/sec
Ping test Nederland : 13.0 ms

_O_ @Home _O_ In een paar maanden tijd van 15 kb/s naar 56 kb/s :D Ineens is overstappen naar ADSL voor mij niet zo nodig meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
:)

thuis ook maar even resetten dan...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
enschede ook omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omgeving Roermond is ook omhoog. :)

Zijn er ook mensen met Com21 die geupgrade zijn?
Daarnaast is het nog wel interessant om te weten of het hele motorolanetwerk omhoog is of alleen de 5100's, maar verwacht het hele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Omgeving Almelo ook. Zwart Moto modem :) Westerhaar-Vriezeveensewijk out :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
regio dokkum (kabelnoord gebied) dus ook al, ben wel tevreden.
In anderhalf jaar tijd van chello classic met brakke prestatie naar @home basis naar @home breedband naar 4000/512 gegaan, moet zeggen dat ik nix te klagen heb :)
KPN heeft hier voor nix de centrale aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:50
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:28:
Omgeving Roermond is ook omhoog. :)

Zijn er ook mensen met Com21 die geupgrade zijn?
Nee, hier regio Den Bosch met COM21:

Download : 403.5 KByte/sec
Upload : 19.9 KByte/sec
Connection : 403.0 Conn/min

Wij hebben de eerste upgrade nog niet eens compleet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sappemeer (valkbij Groningen)

(Overgenomen op Tue Jun 15 2004 om 14:47:34 UTC+0200)

Download : 513.1 KByte/sec
Upload : 55.7 KByte/sec
Connection : 967.0 Conn/min

@home _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
soganta schreef op 15 juni 2004 @ 14:46:
[...]

Nee, hier regio Den Bosch met COM21:

Download : 403.5 KByte/sec
Upload : 19.9 KByte/sec
Connection : 403.0 Conn/min

Wij hebben de eerste upgrade nog niet eens compleet :|
wat dat betreft vrees ik het ergste voor mijn connectie...

een reset, hoe lang duurt dat? met andere woorden, hoe lang moet de stroom er af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

party42 schreef op 15 juni 2004 @ 14:52:
[...]

wat dat betreft vrees ik het ergste voor mijn connectie...

een reset, hoe lang duurt dat? met andere woorden, hoe lang moet de stroom er af?
Ff eruit en erin

(de stekker that is :+)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
lol, dat hoopte ik al ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het betreft dus alleen het Motorola-modem, de COM21's moeten het nog doen met de antieke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

(Overgenomen op Tue Jun 15 2004 om 15:01:29 UTC+0200)

Download : 504.4 KByte/sec
Upload : 57.6 KByte/sec
Connection : 1,145.0 Conn/min

Hier ook al nieuwe snelheid na een modem reboot _O_

In 1 maand tijd van 7K up (com21) naar 57K up (Motorola), zonder dat het me iets extra's kost _O_

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen bericht gehad betreffende mijn modemwissel. Ik zit nog steeds op een COM21, die zijn 32 kB/s upgrade niet eens heeft gehad.

Ik ga dadelijk eens resetten. Werkt dat niet, dan wacht ik tot 2 juli, en als ik dan nog geen upgrade heb, ga ik vrij heftig klagen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 21:30

Steffy

Ayreonaut

_JGC_ schreef op 15 juni 2004 @ 14:36:
regio dokkum (kabelnoord gebied) dus ook al, ben wel tevreden.
In anderhalf jaar tijd van chello classic met brakke prestatie naar @home basis naar @home breedband naar 4000/512 gegaan, moet zeggen dat ik nix te klagen heb :)
KPN heeft hier voor nix de centrale aangepast :P
Wat is het hier in onze regio ook al zover of hebben wij nog steeds de oude snelheid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedankt met onze com 21's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Hier werkt 4000/512 ook :)
(Regio Hengelo, twente)

Wel vreemd: 142conn p.m.
Gisteren haalde ik 122 (met oude snelheid)

Dit is toch veel te laag?
Veel mensen zitten rond de 1000 :/

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Elke keer als dit topic in m'n AT staat kijk ik er even in :)

Zag dus dat meerderen al de verandering hadden doorgekregen, dus zelf ook maar geprobeerd en met resultaat O+

Nieuwe Download, van 470 (com21) naar 340 (motorola) naar een top van 530+ !
Afbeeldingslocatie: http://www.matttt.nl/images/new-dl.png

Nieuwe Upload, van 16 (com21) naar ~24 (com21) naar 32 (motorola) naar 60+ !
Afbeeldingslocatie: http://www.matttt.nl/images/new-up.png

sorry voor de layout verneuking, maar dit moois moet je gewoon in het groot zien B)

* bakakaizoku is blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Mafkeez schreef op 15 juni 2004 @ 15:25:
Hier werkt 4000/512 ook :)
(Regio Hengelo, twente)

Wel vreemd: 142conn p.m.
Gisteren haalde ik 122 (met oude snelheid)

Dit is toch veel te laag?
Veel mensen zitten rond de 1000 :/
Ik haal nu ook minder dan voorheen. Misschien omdat het uberhaupt nog 2 weken zou duren enzo. Maar Falconey haalde al wel 1800 conn/min. Ikzelf zit nu rond de 1000. Toch niet slecht overigens

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Simulated Zero schreef op 15 juni 2004 @ 15:26:
[...]

Ik haal nu ook minder dan voorheen. Misschien omdat het uberhaupt nog 2 weken zou duren enzo. Maar Falconey haalde al wel 1800 conn/min. Ikzelf zit nu rond de 1000. Toch niet slecht overigens
Maar ik heb nooit hoger gehad :/

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
http://192.168.100.1/config.html

Hier kun je je motorola rebooten zonder met stekkers te klooien :P (weet niet of ie eerder gepost is...).

Ik bne echt blij :), toch wel een hele vooruitgang :P.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Gohh zeg... en de oudste klanten (met com21) krijgen als laatste de upload verhoging.
En internet is vandaag langzamer dan ooit :X

[ Voor 20% gewijzigd door job op 15-06-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Hier in Sneek ook gepiept.
Download nog niet vaak hoger dan 300
upload zon 54 gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijverdal heeft ook de upgrade:)

(Overgenomen op Tue Jun 15 2004 om 15:33:45 UTC+0200)

Download : 404.3 KByte/sec
Upload : 57.5 KByte/sec
Connection : 1,135.0 Conn/min

En er is nog geen maand @home hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 11:32
COm21 hier
(Overgenomen op Tue Jun 15 2004 om 15:48:05 UTC+0200)

Download : 280.6 KByte/sec
Upload : 16.4 KByte/sec
Connection : 382.0 Conn/min

In den bosch

Krijgen ALLE mensen een nieuwe modem? of alleen de probleem gebieden??

Ik zie mij com21 echt geen 512KBIT uploadhalen hoor

Geloof ik nix van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verneukt dit topic AUB niet door de upgrade, voor de mensen met een Motorola modem zie dit topic

@home heeft zijn snelheid al verhoogd voor Motorola bezitter

Speedtest dingen zijn hier niet gewenst zoals ook in de FAQ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
waarom al die speedtest resultaten hier?

[rml][ HOME-BB] Nieuwe snelheid verhoging[/rml]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.