Het grote @Home problemen topic [deel 5]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:20:
[...]
Wat heeft een DNS met het ontvangen of versturen van mail te maken? DNS problemen heb je als je geen sites kunt bezoeken. Het probleem moet in de mailserver zitten.
Zie reactie van Zap. Het is idd ook verstandiger om gewoon mail.home.nl in te vullen ivm dynamisch ipadres van de mailserver. Voor zover ik weet is zowel mail als mail.home.nl gelinkt naar hetzelfde ip adres, maar dat zou in de loop van de tijd dus idd kunnen veranderen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CamU schreef op 31 mei 2004 @ 16:48:
[...]

Zie reactie van Zap. Het is idd ook verstandiger om gewoon mail.home.nl in te vullen ivm dynamisch ipadres van de mailserver. Voor zover ik weet is zowel mail als mail.home.nl gelinkt naar hetzelfde ip adres, maar dat zou in de loop van de tijd dus idd kunnen veranderen.
Ja dat ben ik idd met jullie eens. En dat de DNS van @home niet deugt ben ik zelf ook al geruime tijd achter 8)7 . Maar dat wil dus zeggen dat jullie denken dat het probleem zit in het feit van de DNS de mailserver niet vind omdat er geen DNS is, ik denk eerder dat de mailserver zelf problemen heeft of er nog iets anders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:02

lordsnow

I know nothing

Kurvers schreef op 31 mei 2004 @ 12:46:
krijg al sinds vrijdagmiddag deze melding bij outlook express

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken.
Tenzij de mailserver problemen heeft, duid dit zeer waarschijnlijk op firewall problemen.

Als er problemen waren met de mailserver dan had je ook wel meer mensen hier zien klagen. Oftewel - waarschijnlijk ligt het probleem dus aan jou kant.
heb @home nu al 2x gebeld, maar die lamzakken daar kunnen je ook nie helpen
Het enigste wat ze kunnen doen is kijken of de mailserver werkt, en je mail-instellingen nakijken. Als alles goed lijkt, ligt het probleem elders. En op zich is het niet zo vreemd dat ze je dan niet kunnen/willen helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door lordsnow op 01-06-2004 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb nog steeds verbinding @ Com21, ga zo modem wisselen. Al iemand gewisseld?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Nee.. ik wissel niet totdat m'n verbinding wegvalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

laatst ff een beargumenteerd mailtje met mijn bevindingen van mijn inet gestuurd naar @home, krijg ik eerst helemaal geen antwoord terug, blijkt 5 dagen later opeens post van @home in mijn inbox te zitten, ik helemaal blij met maar 1 goed opgesteld mailtje :) nu dan toch ff sneller een lekker nieuw modem.

Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de door u ervaren en gemeten internetsnelheid. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.
Op basis van de metingen die u hebt uitgevoerd en de regio waar u woont, komt u in aanmerking voor een ander kabelmodem.
Wij sturen u het kabelmodem zo spoedig mogelijk toe. Houdt u rekening met een levertijd van 7 dagen.
U dient uw huidige modem terug te sturen in de meegeleverde retourdoos.
Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

mijn inet hier is nu echt weer helemaal bagger, maar dat ligt volgens mij niet aan het modem maar netwerk...

ieks! zelfs zo slecht:
Download 6.2 KByte/sec
Upload 2.9 KByte/sec

nouja, moraal van het verhaal: als je een probleem hebt moet je de juiste mail opstellen en gewoon sturen, zij meten voor je de regio door en als het verkeer verstopt zit krijg je zonder pardon (nu dus wel een!) een motorola!

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lordsnow schreef op 01 juni 2004 @ 23:24:
Nee.. ik wissel niet totdat m'n verbinding wegvalt :P
_/-\o_

ik heb mijn nieuwe modem nog niet, maar ik sta idd niet te popelen om hem om te wisselen.

overigens zou er in de begleidende brief de datum staan wanneer je hem zou moeten verwisselen.

hebben jullie er btw ook een nieuw wandkastje & splitter bij gekregen? (die mogen nl WEL eens bij mij vervangen worden; oud kreng :P

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 23:50:
[...]

Ja dat ben ik idd met jullie eens. En dat de DNS van @home niet deugt ben ik zelf ook al geruime tijd achter 8)7 . ....
Hierbij de DNS servers van @home
Primary DNS: 213.51.129.169
Secondary DNS: 213.51.144.169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Maestro.mosjuh schreef op 02 juni 2004 @ 00:49:
[...]

...
hebben jullie er btw ook een nieuw wandkastje & splitter bij gekregen? (die mogen nl WEL eens bij mij vervangen worden; oud kreng :P
Wandkastje wel (met 1 uitgang voor zowel radio als tv), splitter volgens mij niet. Maar dat kan ik morgen wel even nakijken in de doos :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou..

nieuw modem aangesloten hoor!

werkt voor geen meter (zit nu op stage)

gisteravond rond kwart over 12 mn com21 eruit gehaald en de motorola geplaatst en toen... nix

lampjes gaan aan, behalve t "online" lampje, ook vanochtend nog niet.

Heeft iemand trouwens een handleiding bij dat ding gehad? Ik wil graag weten hoe je em compleet reset. (dus niet alleen de stekker eruit).

waarom werkt het nou niet gewoon meteen zoals @home het zo makkelijk beschreef in zn brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:51
Heb het nieuwe modem ook nog niet aangesloten. In de brief stond dat de Com21 er na 23.00 op 1 juni er mee op zou houden, maar zit nog gewoon te surfen. Dus afwachten totdat de verbinding wegvalt dan maar....

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op het werk, maar broer belde net en heeft de modems verwisseld.
Het duurde een aantal minuten voordat de verbinding werkte.
upload speedtest 29kb/s
regio Hengelo (o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 08:21:
Nou..

gisteravond rond kwart over 12 mn com21 eruit gehaald en de motorola geplaatst en toen... nix

Heeft iemand trouwens een handleiding bij dat ding gehad? Ik wil graag weten hoe je em compleet reset. (dus niet alleen de stekker eruit).

waarom werkt het nou niet gewoon meteen zoals @home het zo makkelijk beschreef in zn brief
Ik heb dus hetzelfde. Ik gisteravond alles aangesloten en het werkte niet. 3 lampjes + en knipperende. Ik zat eens goed naar de manual te kijken. Shit wandcontactdoos alsnog vervangen. Dus ik aan het sleutelen gegaan. Tot half 2/ 2 uur bezig. Zelfde lampjes. Modem reset na reset.

Anyway, ik rol net uit mijn bed. Ik kijk bij de modem. Zelfde ellende. Telefoon gegraaid en direct @home gebeld (voor de drukte uit, uiteraard. Ben niet de enige) en na een minuut of 9 werd ik geholpen. Een of ander slaperig vrouwke kreeg ik aan de telefoon. Dus ik zeg:

"Ik heb een nieuw modem ontvangen ivm de migratie naar het nieuwe netwerk. Ik denk alleen dat jullie een serienummer niet goed in het systeem hebben staan".

Naja, ik kreeg als antwoord dat we idd nog op het oude modem stonden en dat ze het niet kon aanpassen naar het nieuwe modem (om wat voor reden dan ook). Ik kan dus vanmiddag terugbellen met het serienummer.

"Hebben jullie die niet dan?". "Nee meneer, die hebben we niet, er is blijkbaar bij u iets fout gegaan."

Het is toch niet te geloven! ALTIJD als ik iets met @home doe, hetzij aansluiten, hetzij verbouwen het KAN gewoon niet goed gaan :(.

Ik heb verdomme een rits met 4 stikkers gekregen met S/N en MAC adressen. PLAK ER DAN 1 IN ME DOSSIER! dozen :(

Oftewel, vanmiddag nog maar eens bellen naar @home (a 10 ct/ minuut) en dan hopen dat ze het wel eens goed kunnen doen. Misschien kunnen ze het serienummer in 1 keer foutloos overtikken. Misschien heb ik vanavond zelfs weer internet!

Ow ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en gevraagd of ik mijn oude ip hou, dit bevestigde ze wel. Ik had wel een opmerking gemaakt over de interne DHCP server van het modem, want dat wil ik dus absoluut niet. "Dit kon ik beter aan laten staan". Mja, my ass. Ik wil dat het modem fungeert als het oude COM21 modem, want ik heb niet voor niets een router staan met traffic shaping etc etc.

@home, lekker bezig weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 08:21:
Nou..

Op www.chelloo.com vind je dacht ik het een en ander over modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:50

Nobby

Nuts!

Bolk schreef op 02 juni 2004 @ 09:02:
Anyway, ik rol net uit mijn bed. Ik kijk bij de modem. Zelfde ellende. Telefoon gegraaid en direct @home gebeld (voor de drukte uit, uiteraard. Ben niet de enige) en na een minuut of 9 werd ik geholpen. Een of ander slaperig vrouwke kreeg ik aan de telefoon. Dus ik zeg:

"Ik heb een nieuw modem ontvangen ivm de migratie naar het nieuwe netwerk. Ik denk alleen dat jullie een serienummer niet goed in het systeem hebben staan".

Naja, ik kreeg als antwoord dat we idd nog op het oude modem stonden en dat ze het niet kon aanpassen naar het nieuwe modem (om wat voor reden dan ook). Ik kan dus vanmiddag terugbellen met het serienummer.

"Hebben jullie die niet dan?". "Nee meneer, die hebben we niet, er is blijkbaar bij u iets fout gegaan."

Het is toch niet te geloven! ALTIJD als ik iets met @home doe, hetzij aansluiten, hetzij verbouwen het KAN gewoon niet goed gaan :(.

Ow ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en gevraagd of ik mijn oude ip hou, dit bevestigde ze wel. Ik had wel een opmerking gemaakt over de interne DHCP server van het modem, want dat wil ik dus absoluut niet. "Dit kon ik beter aan laten staan". Mja, my ass. Ik wil dat het modem fungeert als het oude COM21 modem, want ik heb niet voor niets een router staan met traffic shaping etc etc.

Ik had hem ook al aangesloten en vanmorgen precies het zelfde verhaal wat jij hebt, maar tegen mij werd gezegd dat er iets bij hun was foute gegaan met de migratie en dat die werd afgemaakt gedurende de dag.

En je kunt die interne dhcp server van de motorola surfboard modem door naar http://192.168.100.1 te surfen en daar die dhcp-server uit te vinken

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DAlchemist schreef op 02 juni 2004 @ 09:12:
[...]

Ik had hem ook al aangesloten en vanmorgen precies het zelfde verhaal wat jij hebt, maar tegen mij werd gezegd dat er iets bij hun was foute gegaan met de migratie en dat die werd afgemaakt gedurende de dag.

En je kunt die interne dhcp server van de motorola surfboard modem door naar http://192.168.100.1 te surfen en daar die dhcp-server uit te vinken
Dat is het eerste dat ik gedaan heb :P

Houdt dat modem dan een intern ip of krijg ik gewoon mijn externe ip dan op mijn router?

Van 217 range naar 192.168.100.x range en dat weer door routeren naar 192.168.1.x is een beetje overkill imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:35

Sponge

Serious Game Developer

Ditto, zojuist maar de Com21 er weer in geplugged. Had ik alles al netjes in de retourdoos gedaan :(. Was al bang dat ik daar iets te voorbarig mee was :).

Naja, hopen dat het vanmiddag wel goed is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik had dus de DHCP uitgezet en nu kan ik dus niet meer op 192.168.100.1 komen, jullie allemaal nog wel?

Ik wil graag daarom even mn modem resetten om te kijken of het daar aan ligt.

Kan ik, als de DHCP uitstaat, gewoon mn router er weer achter hangen (met ingebouwde DHCP) ??? En moet de uplink nou aan of uit (maw, kan ik de boel precies zo laten hangen als in de com21 situatie als ik de modem DHCP uitschakel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 09:25:
Hmm, ik had dus de DHCP uitgezet en nu kan ik dus niet meer op 192.168.100.1 komen, jullie allemaal nog wel?

Ik wil graag daarom even mn modem resetten om te kijken of het daar aan ligt.

Kan ik, als de DHCP uitstaat, gewoon mn router er weer achter hangen (met ingebouwde DHCP) ??? En moet de uplink nou aan of uit (maw, kan ik de boel precies zo laten hangen als in de com21 situatie als ik de modem DHCP uitschakel?)
Voor zover ik weet moet dat lukken. Wij hebben ook gister onze router vervangen voor de moterola versie. Enkel krijgen wij ook het zelfde probleem. Power, send en recieve staan aan. Online knipperd wat volgens de handleiding dus wil zeggen dat er idd geen verbinding kan worden gemaakt met de @home-servers. Hopen dat het vanmiddag gefixxed is. Anders weer een bellertje...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen in Groningen (centrum-oost) wel zon klote verbinding, kan geen spelletje meer spelen. De snelheid is nog wel goed (download dan, upload is bagger 14kb ofzo) maar de pings en packet drops vliegen omhoog en omlaag (veelal omhoog :P). Iemand met dezelfde problemen in deze regio? Btw ik zit trouwens met com21 modem, iemand die weet of ze in deze regio (groningen, centrum-oost) ook vervangen worden door die mooierolas?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 09:43 . Reden: typel fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Laatst online: 02:50

Nobby

Nuts!

Bolk schreef op 02 juni 2004 @ 09:18:
[...]

Dat is het eerste dat ik gedaan heb :P

Houdt dat modem dan een intern ip of krijg ik gewoon mijn externe ip dan op mijn router?

Van 217 range naar 192.168.100.x range en dat weer door routeren naar 192.168.1.x is een beetje overkill imho.
Als ik het goed heb is die motorola surfboard alleen een dhcp server wanneer er geen internet beschikbaar is. Zodat het eventuele netwerk wat er aan hangt wel verbinding met elkaar kan blijven maken.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Bolk schreef op 02 juni 2004 @ 09:02:
[...]
[...]
ik zou maar niet teveel geloven van wat mevrouw @home jou vanochtend geprobeerd wijs te maken.
1: je krijgt wel een ander ip adres (weet ik voor 99% zeker)
2: dhcp server in jouw modem heb je niets mee te maken; aan of uit maakt niets uit voor welk ip adres je van @home krijgt (dat word via de dhcp server van @home geregeld, niet door je modem). Die dhcp server in je modem komt alleen in actie als jouw modem geen verbinding heeft met @home (en dan nog maakt het niet uit)
3: je kan idd je router precies zo blijven gebruiken als met je com21 (en dat weet ik wel 100% zeker)
idd :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Maestro.mosjuh schreef op 02 juni 2004 @ 10:22:
[...]

ik zou maar niet teveel geloven van wat mevrouw @home jou vanochtend geprobeerd wijs te maken.
1: je krijgt wel een ander ip adres (weet ik voor 99% zeker)
2: dhcp server in jouw modem heb je niets mee te maken; aan of uit maakt niets uit voor welk ip adres je van @home krijgt (dat word via de dhcp server van @home geregeld, niet door je modem). Die dhcp server in je modem komt alleen in actie als jouw modem geen verbinding heeft met @home (en dan nog maakt het niet uit)
3: je kan idd je router precies zo blijven gebruiken als met je com21 (en dat weet ik wel 100% zeker)

[...]
idd :Z
De DHCP server van @home verstrekt toch ip adressen op hostname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb @home al opgezegt, wat een rotzooi. ik ga over naar adsl.

http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_plus.html

het zal wel goed zijn. wij zijn al bijna 3 maanden bezig met die zakken van de 20 mailtjes 1 reactie gekregen.(toen we opzegde) met 1 of andere aanbieding zodat we misschien wel zouden blijven, echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Bolk schreef op 02 juni 2004 @ 10:35:
[...]
De DHCP server van @home verstrekt toch ip adressen op hostname?
volgens mij schreef ik dat ook :?
edit; verkeerd gelezen.
klopt wat je zegt, echter als er een nieuw modem word aangemeld d8 ik dat je ip adres ook automatisch veranderd

[ Voor 26% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 02-06-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
je hoeft toch niet de splitter te vervangen. alleen de modem is toch genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geeneens een andere splitter gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja ik heb ook een probleempje nu :)

sinds gister ligt @home deruit bij mij ... ( terwijl bij mijn beste vriend in zelfde stadje nog wel werkt ) en vanmorgen deed hij het nog niet ...

het is de DHCP server ( krijg geen ip ) ben alleen benieuwd hoelang het deze keer duurt....

( in het begin ( lees 3 jaar ofzo geleden ) hadden we veel problemen met @home (3 maanden geen Inet :P ) maar laatste tijd gaat het super goed. Snelheid is netjes en nooit down eigenlijk. Nu pas weer ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 09:13
Ikke wou eigenlijk net me oude Com21 modem vervangen, maar als ik hier van al die problemen hoor wacht ik daar nog maar ff mee denk ik :{

De Com21 werkt nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 11:06:
ik heb geeneens een andere splitter gehad?
Ik heb niet eens een andere modem gehad. Welke wijk woon je?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij @home zit het inderdaad niet helemaal flex. Een vriend van me kreeg te horen aan de telefoon dat de slechte verbinding lag aan het slechte weer buiten :p
Ik denk dat @home de mensen eens wat serieuzer moet nemen , dit slaat echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Sinds gisteren is het bij ons al helemaal vaag...

zo om de 3 minuten valt internet van @home héél even weg :( , misschien voor 1 seconde. Héél vervelend als ik zit te warcraften :'( of alleen al aan 't msn-en ben.

Iemand enig idee hoe dat zo komt? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Takkie op 02-06-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te horen is @home beetje aan het kloten dus :P

maare ... nieuwe modem is die noodzakelijk voor de hogere snelheid ? want ik heb ooit iemand horen zeggen dat deze max 450 kb/s aan kon ofzo ... ? :S

edit:

ok dit bovenste was dus niet zo ... heb beetje gelezen ..

offtopic:
Yo mrt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shedman schreef op 02 juni 2004 @ 11:18:
[...]

Ik heb niet eens een andere modem gehad. Welke wijk woon je?
rietlanden, pimpelmees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 11:31:
[...]

rietlanden, pimpelmees
Hmmm, dan beginnen ze waarschijnlijk daar. Kameraad van me in de rietlanden had ook al een nieuw modem. Ik in Emmerhout nog niet.

Misschien mag ik wel op COM21 blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mededeling : Omruil Com21 naar Eurodocsis

Geachte abonnnee,

Als U belt omdat uw modem onlangs is
omgeruild en u nu niet kunt internetten, dan
kunnen we u het volgende mededelen;

Helaas is het door een technische storing
niet gelukt om uw modem vandaag online te
brengen. Wij bieden u onze excuses aan voor
het ongemak en verwachten dat het probleem
morgen is opgelost.

Wij danken u alvast voor uw geduld.
www.home.nl

AAARRGHHH, stelletje amateurs. Normaalgesproken ben ik te spreken over @home, als het werkt. Maar wanneer het op dit soort dingen aankomt komt het allemaal zo amateuristisch over. Dit baseer ik trouwens op eigen ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^met stom

snap niet dat ze dat niet voor elkaar hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

De COM21 is bij mij wel afgesloten denk ik (oranje/ groen kinpperend). Ik sta nog wel met die modem in het systeem. Misschien kan ik die nog gebruiken. Ik denk alleen dat het geen nut heeft. Verder nog mensen contact gehad met @home?

Trouwens. Zetten ze op de internet site dat het tot morgen duurt en dat je niet hoeft te bellen. Hoe verwachten ze dat je dat leest met een verbinding die plat ligt? "Mijn verbinding is afgesloten". "Dat kan kloppen meneer, daar hebben we u over gemaild" |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Bolk op 02-06-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Maestro.mosjuh schreef op 02 juni 2004 @ 00:49:
[...]
overigens zou er in de begleidende brief de datum staan wanneer je hem zou moeten verwisselen.

In mijn brief stond in de nacht van 1 op 2 Juni. En zoals bekend ondertussen is @home dat niet gelukt, dus ik ben eigenlijk wel blij dat ik m'n Com21 gewoon nog heb laten staan.

Ik heb geen AOP of splitter er bij gekregen. Ik weet wel dat een aantal weken geleden mensen nog wel een nieuw AOP mee kregen. Waarna er weer een nieuwe splitter opgestuurd moest worden als je deze wou gebruiken, aangezien er maar 1 uitgang op zit...

Ik heb @home zelf gebeld vorige week ergens of ze mij dan ook een AOP toe wouden sturen, maar diegene die ik aan de lijn kreeg vertelde dat dat niet nodig was. (Wat KAN kloppen, het KAN heel goed werken zonder nieuw AOP).

Daarna heb ik @home gemaild met de vraag of ze mij een verhuisdoos wouden toesturen - daarin zit een AOP + splitter + alle voorgekrimpte coax-kabels. Ik heb uitgelegd dat er op dit moment zeker 20m coax kabel tussen AOP en Com21 zit (dit is waar), en dat als ik alles foutloos moest aansluiten zoals aangeraden door hunzelf ik toch echt die spulletjes nodig had. Daarop hebben ze mij idd zo'n doos beloofd, en ik verwacht 'm morgen binnen.

Dus 't is niet eens zo slecht, een dag uitstel met overstappen.. kan ik morgenvroeg lekker eerst alle kabels aansluiten :)
@Bolk:
Je computernaam word gekoppeld met een nieuw IP adres. Dus je PC/router krijgt een nieuw extern IP adres.

Het feit dat er een DHCP in het modem zelf zit kan je gewoon negeren, daar heb je geen last van. De PC (router) die er achter hangt krijgt GEEN intern IP adres, behalve waneer het modem offline is.

[ Voor 20% gewijzigd door lordsnow op 02-06-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

heb net een motorola ontvangen ivm probs met de com21, is het nu zo dat als ik het om 2300h vervang ik hetzelfde ip hou?

btw er zat helmaal geen begeleidende brief in of een retourdoos dus ook geen datum van omwisselen, kan ik het nu zonder probs direct omwisselen of is het beter te wachten tot ff na 2300h en kan ik nu beter die KS bellen of ff wachten op een retourdoos??

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

Alien_Inside schreef op 02 juni 2004 @ 15:27:
heb net een motorola ontvangen ivm probs met de com21, is het nu zo dat als ik het om 2300h vervang ik hetzelfde ip hou?

btw er zat helmaal geen begeleidende brief in of een retourdoos dus ook geen datum van omwisselen, kan ik het nu zonder probs direct omwisselen of is het beter te wachten tot ff na 2300h en kan ik nu beter die KS bellen of ff wachten op een retourdoos??
Je houdt niet hetzelfde IP.
Je kan ff met de klantenservice bellen of ze voorbereid zijn op jou nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 09:42:

Ik heb sinds een paar dagen in Groningen (centrum-oost) wel zon klote verbinding, kan geen spelletje meer spelen
Ik woon in Groningen (Korrewegwijk) en heb gigantisch last van hoge pings. Online gamen is niet te doen, zelfs met een motorola modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de verbinding is er!!

code:
1
2
3
4
5
6
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jun 1 2004 om 23:00:44 UTC+0200)

Download : 169.3 KByte/sec
Upload : 11.3 KByte/sec
Connection : 277.0 Conn/min

^gister met com21 en 3 van de 4 pc's uit

code:
1
2
3
4
5
6
(Overgenomen op Wed Jun 2 2004 om 16:38:10 UTC+0200)

Download : 396.1 KByte/sec
Upload : 29.2 KByte/sec
Connection : 573.0 Conn/min

vandaag met motorola en alle pc's aan :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 23:41

Klippy

Still Game

Bij ons hebben ze iig weer zitten sleutelen eergister en je merkt 't vrij goed.
Volgens mij flinke voorbereiding op nieuwe snelheden, want downloads beginnen gewoon meestal >600KB/s, maar zakken natuurlijk vrij snel af naar rond de 320-330KB/s.

Verbinding was altijd goed, maar dit is opvallend snel. Erg lage ping ook opeens, alsof onze regio een stuk snellere verbinding heeft gekregen ofzo :P

Dus ik klaag voorlopig nog steeds niet ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik ben ook online nu *D

Local host: cp79760-a.roose1.nb.home.nl (82.72.17.58) :{

FF alle dns entries omgooien :P. Mijn ubersimpele IP is eraan :'(

Tis niet veel sneller dan COM21 iig. Upload is nog steeds om te janken. Ping wel drastisch omlaag :)

W00t: Download: 361.6 KByte/sec (=2893 kbps), upload: 28.5 KByte/sec (=228 kbps), connecties: 997.0 Conn/min, ping 14.0 ms

[ Voor 21% gewijzigd door Bolk op 02-06-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 20:09
Ik zat eens in mijn router te kijken (e-tech) nu kan ik daar handmatig Domain Name Server 1, 2 en 3 opgeven. Ik heb nu maar 2 DNS Van @home omdat ik soms wel kan pingen maar het adres niet kan bezoeken wil ik eigenlijk een dns van een andere provider erbij zetten. Kan ik de huidige dns servers die ik heb toegewezen bij 1 en 2 zetten en een andere van bv hetnet bij 3 invullen? Of gaat dit niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vul maar een ip erbij (213.239.128.3 - trueserver) in. Maakt niet uit waar die dns staat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 02 juni 2004 @ 17:03:
Ik ben ook online nu *D

Local host: knip
FF alle dns entries omgooien :P. Mijn ubersimpele IP is eraan :'(

Tis niet veel sneller dan COM21 iig. Upload is nog steeds om te janken. Ping wel drastisch omlaag :)

W00t: Download: 361.6 KByte/sec (=2893 kbps), upload: 28.5 KByte/sec (=228 kbps), connecties: 997.0 Conn/min, ping 14.0 ms
ik zou je IP hier niet posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:10
de verbinding is heel wisselend hier (heb paar weken terug motorola gekregen) meestal is de verbinding stabiel maar af en toen valt ie terug naar 3 kb/s en meer van dat soort snelheden.

Daarnaast leek het vanmiddag wel of de router in zwolle hadden omgegooid, die in deventer had het even heel moeilijk en in zwolle reageerde helemaal niet :| :/

Heb gelukkig geen DNS problemen, eigen dns server :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:29:
[...]

ik zou je IP hier niet posten..
Wrom niet? Op IRC heb je em ook zo te pakken :)

anyway. Het is verrot:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=11ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=10ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=10ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=9ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=29ms TTL=247
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=31ms TTL=247

Niet leuk meer :{ Pagina's openen gaat traag. Beetje raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

woohoo net motorola geinstalled en wel ff @home gebeld, het mac adres was toch niet geinstalled... dit modem is echt wel sneller met upload en ping en aantal conn/min

zelfs nu in spitsuur heb ik up van 29, dat was een uur geleden nog 18kB :):):)

288.9 KByte/sec --> was ~220-260
29.5 KByte/sec --> was ~18ms
1,451.0 Conn/min --> was ~500-700
24.0 ms --> was 40-50

het loont dus wel, dat nieuwe docsys netwerk

[ Voor 3% gewijzigd door Alien_Inside op 02-06-2004 19:16 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu maar hopen dat ik ook een brief krijg voor een modem swap :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook nog geen gehad, Landgraaf.

Enige waar ik me druk over maak is de eventuele prijsverhoging, ze zeggen wel dat dat niet gebeurt, maar ik heb daar een hard hoofd in, die hele consternatie met verhogingen kan gewoon niet kosteloos zijn, de verhoging naar 47.95 destijds was om een lullige reden, dus ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze het hier bij laten.

Enfin, eerst maar het modem afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

OK... ik heb ook de stap gewaagd, en het nieuwe modem aangesloten. (De Com21 was nog wel online btw).
De lampjes op de Motorolla gingen 2x alles voorbij, en daarna ging ONLINE ook aan.

Daarna op m'n router ff nieuwe lease opgehaald... nieuw IP gekregen... en ik ben weer online.

(Overgenomen op Thu Jun 3 2004 om 00:46:41 UTC+0200)

Download : 342.5 KByte/sec
Upload : 29.7 KByte/sec
Connection : 974.0 Conn/min

342 kB/s down valt echt vies tegen. Normaal is 440 kB/s.
Upload is wel stukken beter.. was altijd 17kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Ik heb eindelijk mn modem aan de gang...moest ff bellen en mijn mac en s/n doorgeven. Verder had ik het verkeerde MAC adres ingesteld op mijn router. Ik moest de USB-mac hebben en niet die andere.... |:(

code:
1
2
3
4
5
6
(Overgenomen op Thu Jun 3 2004 om 00:44:13 UTC+0200)

Download : 342.6 KByte/sec
Upload : 29.5 KByte/sec
Connection : 865.0 Conn/min

Download is niet veel veranderd, gister had ik nog 400+ k/s
Upload wel, was eerst ~12 kb/s
Connections is wel hard omhoog gegaan...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
DaTiezl schreef op 03 juni 2004 @ 00:45:
Ik heb eindelijk mn modem aan de gang...moest ff bellen en mijn mac en s/n doorgeven. Verder had ik het verkeerde MAC adres ingesteld op mijn router. Ik moest de USB-mac hebben en niet die andere.... |:(

code:
1
2
3
4
5
6
(Overgenomen op Thu Jun 3 2004 om 00:44:13 UTC+0200)

Download : 342.6 KByte/sec
Upload : 29.5 KByte/sec
Connection : 865.0 Conn/min

Download is niet veel veranderd, gister had ik nog 400+ k/s
Upload wel, was eerst ~12 kb/s
Connections is wel hard omhoog gegaan...
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je ping (dat is nl het enige wat bij mijn swap kan verbeteren :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Maestro.mosjuh schreef op 03 juni 2004 @ 01:00:
[...]

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je ping (dat is nl het enige wat bij mijn swap kan verbeteren :'( )
Niet dat het veel waarde heeft, maar haal jij met je Com21 nu dan al dik 1000 connecties per minuut? Bij het snelste systeem hier (Pentium IV 2.8) zaten we op 800 conn/m max met Com21, nu is dat verdubbeld. Je ping zal zeker omlaag gaan (aangezien je zelf al aangeeft dat je snelheden op dit moment goed zijn is er niets dat op een overbevolkt netwerk duidt), bij mij ging ie van 30 ms naar 10. Das wel even lekker tijdens het gamen. Wat nog beter is: ook bij een upload van 20 kB/sec zit ik nog op 12/13 ms. Dat is helemaal lekker. Bij mijn Com21 zat ik bij een upload van 16 kB/s al aan een ping van 100 ms. En die lagere downloadsnelheid met Motorola is straks ook niet zo'n bezwaar meer (voor mij is 500 kB/sec ruim voldoende, 360 trouwens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Laatst online: 17-09 15:40

Leon

Rise Of The Robots

Het enigste wat bij mij verbeterd is is de latency, die was ~40ms maar is nou ~25ms :/

Snelheid is er op achteruitgegaan (Met zo'n 40KB/sec)
Upload is hetzelfde gebleven

Ik heb alleen dat mijn verbinding een beetje met pieken en dalen gaat ipv telkens dezelfde snelheid die ik had met de com21.

* Leon wacht de snelheidsupgrade af..

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu zo dat langzaam alle com21 modems vervangen word, of is het toch beter om ff mailtje te sturen?

Want zoals ik hier lees ben je met com21 slechter uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 07:51:
Is het nu zo dat langzaam alle com21 modems vervangen word, of is het toch beter om ff mailtje te sturen?

Als het echt vies tegenzit met com21, heb je @home budget tegen de prijs van @home breedband :P

Ben zelf destijds overgestapt van chello classic met com21 naar @home basis, snelheid was gewoon 3x beter dan chello classic. Uiteraard door verkeerde cap (lees: geen downloadcap :P) lekkergemaakt voor het breedband abo, dus die heb ik inmiddels al weer bijna een jaar :)

Wat betreft eventuele prijsverhogingen: so what, wat maakt het uit als ze er nog een euro bij doen, van mij mag het best 2 erbij. Ze zijn goedkoper dan Chello classic, maar leveren straks snelheden die tegen chello Plus aanliggen. Zie jij maar eens voor onder de 50 euro ergens anders 4096/512 te krijgen zonder datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds COM21, maar het is geloof ik wel sneller geworden:

code:
1
2
3
4
5
6
(Overgenomen op Thu Jun 3 2004 om 09:49:47 UTC+0200)

Download : 457.3 KByte/sec
Upload : 21.0 KByte/sec
Connection : 493.0 Conn/min

Alleen jammer van de upload altijd, want die is echt nog nooit boven de 21 geweest :/ upload is wel redelijk belangrijk.

Zit in Groningen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 07:51:

de modemswaps die nu worden uitgevoerd zijn nog 'pilot' acties; heel beperkt. @home gaat eerst kijken of deze goed verlopen (wat nu nog niet het geval is) en zal dan later misschien overal de modems gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 24-09 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 09:51:
Ik heb nog steeds COM21, maar het is geloof ik wel sneller geworden:

code:
1
2
3
4
5
6
(Overgenomen op Thu Jun 3 2004 om 09:49:47 UTC+0200)

Download : 457.3 KByte/sec
Upload : 21.0 KByte/sec
Connection : 493.0 Conn/min

Alleen jammer van de upload altijd, want die is echt nog nooit boven de 21 geweest :/ upload is wel redelijk belangrijk.

Zit in Groningen btw
ik deed gister om 1:00 een test op speedtest: 488KB/s down 28up, dat is hoger dan het theoretisch maximum? ik zag tijdens de test ook even waarden hoger dan 500. met COM21 dus. Direct daarna ff een grote file van de tucows @home mirror, met zeer strak 460KB/s, misschien toch een testfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
ik heb sinds gisterenmiddag ook mijn motorola modem aan de gang
door een technische storing stond mijn com21 info nog bij @home vermeld
maar toen dat veranderd was werkte het wel weer lekker :)

Grootste voordeel is de stabiliteit, met mijn com21 lag ik er om de 20 minuten af :(
Maar met de motorola is dit gewoon verleden tijd en blijft de verbinding online \o/

Enigste probleem wat ik heb is dat de motorola geen poorten doorlaat, die eerst op mijn router stonden ingesteld, iemand een oplossing daarvoor misschien?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Wat ik niet zie bij de meeste post zijn de locaties van de upgraders.

Wij zitten met zeven personen op een @home verbindinkje dat via TU Eindhoven gaat, wie heeft dit ook? en hebben jullie al upgrades binnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
Brief gehad: 24 mei ofzo
Installatiepakket paar dagen later
Aangesloten op 1 juni 's avonds -> deed niks
2 juni 's morgen -> @home bellen -> was storing -> nieuw macadres doorgeven
s middags werkte het lekker constact
snelheid is hetzelfde gebleven/ iets minder geworden (2800 kbit)
en poorten lijken dicht te zitten op de motorola
217.122 range (was ook oude range, alleen de laatste twee getallen zijn veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

stond bij jullie ook in de brief dat je hem pas eigenlijk 8 op 9 juni mocht installeren de nieuwe kabelmodem?
bij mij is dat wel het geval. hadden jullie het gewoon toch gedaan of hadden jullie een andere datum?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
datum was 1 juni in de brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Welke poorten lijken dan dicht te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
een poortje in de 2xxxx range.

maar mijn vermoeden was dat ze door de modem worden tegengehouden omdat het gisteren niet op mijn computer aankwam, of ik heb wat verkeerd gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:39
Ugh... 1 juni om 23.00 modem verwisseld, en ja hoor, geen verbinding. Gisteravond gebeld met de helpdesk, kreeg ik er weer 1 die het standaard lijstje afratelde. Uiteindelijk zou ie een monteur gaan sturen. Vandaag las ik hier over de problemen rond de modemswap, dus ik dacht laat ik nog eens proberen.

Iets vlotter figuur aan de lijn blijkbaar, heeft mijn modem opnieuw ingevoerd, maar wist bijna zeker dat het niet zou helpen. Nou het heeft mooi wel geholpen. Dus als je nog geen verbinding hebt, zorg dat ze em opnieuw invoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Bullshit , alle poorten zijn gewoon open.. ik draaide net nog een Quake III server op 27960.

21 is open.
22 is open.
80 is open.
113 is open.
1723 is open.
2121 is open.
8000 is open.
10000 is open.

kortom, alles (behalve 25 en 8080) is gewoon iig open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Maikeltje schreef op 03 juni 2004 @ 14:27:
stond bij jullie ook in de brief dat je hem pas eigenlijk 8 op 9 juni mocht installeren de nieuwe kabelmodem?
bij mij is dat wel het geval. hadden jullie het gewoon toch gedaan of hadden jullie een andere datum?
Dat stond ook in mijn brief, maar ben gewoon gaan knutselen...

MAAAR... ik had de splitter ed vervangen... Toen keek ik eerst of mijn com21 modem het nog deed (just to be sure), dat deed het. Daarna heb ik het motorola modem eraan gehangen en mijn mac + s/n doorgegeven. Keurig een half uurtje wachten... Geen verbinding. Na 5 belletjes en 5 uur proberen gaan ze een monteur langs sturen. Heb mijn COM21 modem terug gehangen, hebben ze alles veranderd en na 2 uur irritatie erbij werkt het toch weer...

Dat gaat nog fun worden. Vanaf 9 juni zijn in tilburg iig de com21 modems niet meer bruikbaar. Blijkbaar zijn het dan andere servers of andere manier van verbindingen, die niet ondersteund worden door COM21 modems...

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Hmm... dat lijkt me een beetje sterk. Heb nog een aantal vrienden hier in Tilburg die gewoon nog com21 hebben en nog geen bericht over vervanging o.i.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
heb ongeveer een maand geleden al modem geswapt zelf gedaan (ben dealer) deze was kleiner :P

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 313.1 KByte/sec
(=2505 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 29.1 KByte/sec
(=233 kbps)

niet verkeerd dus.. dit is btw in Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

e1f schreef op 03 juni 2004 @ 22:02:
Hmm... dat lijkt me een beetje sterk. Heb nog een aantal vrienden hier in Tilburg die gewoon nog com21 hebben en nog geen bericht over vervanging o.i.d....
Ik ratel alleen op wat de technische dienst van @home zei :Y)

Andere wat misschien mogelijk is, is dat ze op een andere server zitten. En ik hoop dat jij gelijk hebt, want die monteur zal wrs niet op maandag komen :(

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
Klubbheads schreef op 03 juni 2004 @ 19:02:
Bullshit , alle poorten zijn gewoon open.. ik draaide net nog een Quake III server op 27960.

21 is open.

kortom, alles (behalve 25 en 8080) is gewoon iig open :P
volgens mij heb je idd gelijk.
maar 21 zit wel dicht hoor ;)
niet dat ik die nodig hebt, maar gewoon ff ter informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
SWINX schreef op 03 juni 2004 @ 23:01:
[...]

volgens mij heb je idd gelijk.
maar 21 zit wel dicht hoor ;)
niet dat ik die nodig hebt, maar gewoon ff ter informatie.
poort 21 staat gewoon open :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

21 zit NIET dicht.

Ik heb hier een FTP server lopen omdat iemand iets van me moet uploaden.

Hij wil niet op een andere poort (ik krijg dan niet alle data door de router, blijkbaar...), maar als ik de router instel om 21 TCP te mappen, en de FTP server op 21 zet, dan kun je gewoon inloggen.

(Ik heb geprobeerd om "Internal Port" op 21 te zetten, en de "External Port" op 2121. Dan kun je wel inloggen, maar je krijgt dan geen mappen te zien, en uiteindelijk timed de cliënt eruit.)

Weet iemand wat ik moet doen om de server op een andere poort te krijgen?

Server bijvoorbeeld op 2121, en dan die poort mappen in de router werkt niet. Wel inloggen, maar er wordt dan geen data verstuurd vanaf de server. Wel PASV/Geen PASV maakt geen verschil. Server op 21 zetten en dan instellen "Forward external 2121 to internal 21" werkt ook niet... zelfde probleem. Als de server écht op 21 hangt en ik instel "Forward external 21 to internal 21" dan werkt het wel.

Het is net alsof de router niet wil dat ik de FTP op iets anders dan 21 hang...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
hmm.. idd toch open, maar die online scanner laat dat dus alleen zien als de ook actief is blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me kunnen zeggen hoe ik de FTP op een andere poort krijg?

Als ik hem op 21 hang, en dan poort 21 forward naar het IP van de server, werkt het gewoon.
Zet ik de server op een andere poort waarna ik die poort forward, kan er wel worden ingelogd maar er wordt geen data verstuurd. (Error: unable to send directory list.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 23:55:
Zou iemand me kunnen zeggen hoe ik de FTP op een andere poort krijg?

Als ik hem op 21 hang, en dan poort 21 forward naar het IP van de server, werkt het gewoon.
Zet ik de server op een andere poort waarna ik die poort forward, kan er wel worden ingelogd maar er wordt geen data verstuurd. (Error: unable to send directory list.)
Als je een andere poort dan 21 wilt gebruiken moet je je server ook een passive port range laten gebruiken, en deze poorten ook in je router forwarden. Als je dat gedaan hebt lukt het wel. Ik heb het zo net werkend gekregen op poort 2121.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar steeds 1 poort forwarden, geen range.

Echter, ik kan wel via het scherm "Special Applications" bepaalde (ook ranges) poorten openzetten op basis van een "Trigger port" van de server. Echter, als ik de Passive Port range instel, met 2121 als trigger, dan werkt het nog steeds niet...

(Ik heb een Eminent EM4012 router.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

En wat gebeurt er als je ook poort 2120 open zet? FTP gebruikt de poort 1 lager ook ergens voor (vraag me niet wat, dat weet ik ff niet meer ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Net een nieuw modem gekregen, motorola 4200.
Maar krijg geen dhcp lease :(
Omgeving Sneek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

oeh, check de nieuwsbrief: @Home start met klachtenpanel klantenpanel. Elke maand een enquete, waarmee je kunt sparen voor bioscoop- en andere cadeau-bonnen.
* Orion84 heeft zch vast ingeschreven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 10:42
me 2... wel leuke service overigens. ben benieuwd wat ze eruit verwachten te halen...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Shedman schreef op 04 juni 2004 @ 09:21:
En wat gebeurt er als je ook poort 2120 open zet? FTP gebruikt de poort 1 lager ook ergens voor (vraag me niet wat, dat weet ik ff niet meer ...)
FTP is a TCP based service exclusively. There is no UDP component to FTP. FTP is an unusual service in that it utilizes two ports, a 'data' port and a 'command' port (also known as the control port). Traditionally these are port 21 for the command port and port 20 for the data port. The confusion begins however, when we find that depending on the mode, the data port is not always on port 20.

http://slacksite.com/other/ftp.html

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hmm , ik kreeg gezooi met irc omdat mijn reverse dns en forward dns niet hetzelfde waren:

code:
1
2
-15:48:14- [@Oxi]: 15:48:18> (~) (DNS) Looking up co5238xx-a.almel1.ov.home.nl...
-15:48:14- [@Oxi]: 15:48:18> (~) [DNS: 82.75.198.xx] co5238xx-a.almel1.ov.home.nl

Blijkt dus dat ik een nieuw IP krijg. Heb hetzelfde modem trouwens :) Ik had een IP in de 217.123.xxx.xxx range

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56
Wat betreft het aansluiten van nieuwe modems:
je kunt gewoon je oude com21 splitter gebruiken, die nieuwe dingen die ze tegenwoordig leveren zijn niet de allerbesten qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
heb vandaag ook mijn nieuwe modem opgehaald.
gelukkig wel een gloedjenieuwe sb5100e.
'mag' hem volgende week dinsdagavond aansluiten. dagdag hoge download; hallo lagere ping :)

_JGC_; goede tip... wilde al gaan zeuren om een nieuwe aop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Ze gaan toch niet nu weer mijn COM21 vervangen, die Motorola die werkte niet eens hier. Werkte wel maar snelheid werd echt brak ermee (max nog maar 260 ipv 450 en upload van 9lb/s) dus voor mij hoef ik die nieuwe modem niet. Gelukkig ook geen brief gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 15:25

markvt

Peppi Cola

Orion84 schreef op 04 juni 2004 @ 10:26:
oeh, check de nieuwsbrief: @Home start met klachtenpanel klantenpanel. Elke maand een enquete, waarmee je kunt sparen voor bioscoop- en andere cadeau-bonnen.
* Orion84 heeft zch vast ingeschreven.
Alleen jammer dat ze je gegevens voor marketing gaan gebruiken nog geen vragen over de slechte verbindingen gezien :(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
alienfruit schreef op 04 juni 2004 @ 22:18:
Ze gaan toch niet nu weer mijn COM21 vervangen, die Motorola die werkte niet eens hier. Werkte wel maar snelheid werd echt brak ermee (max nog maar 260 ipv 450 en upload van 9lb/s) dus voor mij hoef ik die nieuwe modem niet. Gelukkig ook geen brief gehad ;)
Wanneer was dat dan? Ik neem aan dat ze geen abonnees gaan migreren naar een platform dat al overbelast is. Als dat al een hele tijd geleden is dan heb je natuurlijk kans dat het platform bij jou ondertussen een upgrade heeft ondergaan. Maar zoals je zelf nog zegt:; je hebt nog geen brief ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Nou het was: COM21 -> Motorola -> COM21 omdat de Motorola gewoon nog belabberder was dan de oorspronkelijke COM21. Nou dan heb ik liever mijn oude COM21 terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 16:00
Nou ik hoop dat mijn nieuwe modem morgen geleverd word... Heb 'gisteren' een week geleden bevestiging gehad maar nog niks mogen vernemen, helaas :(

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Laatst online: 24-09 09:13
Heb net de nieuwe Motorola geinstalleerd... zónder problemen :D

Dus gelukkig loopt het niet bij iedereen fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
alienfruit schreef op 05 juni 2004 @ 00:12:
Nou het was: COM21 -> Motorola -> COM21 omdat de Motorola gewoon nog belabberder was dan de oorspronkelijke COM21. Nou dan heb ik liever mijn oude COM21 terug ;)
Dan kan ik het begrijpen ja :) Maar zoals ik al zei, grote kans dat het platform ondertussen al geupgrade is. Je kunt over @Home zeggen wat je wilt, maar de afgelopen maanden hebben ze iig flink aan het netwerk geknutseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:21
is wat.. toen de motorola modems kwamen wou iedereen de motorola's en men was zelfs complotten aan het bednken om hunoude com21 modem perongeluk kapot te laten gaan... nu krijgt iedereen een motorola en klaagt iedereen steen en been :)

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.