Toon posts:

Harde schij van 250 GB wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn eerste harde schijf van 80 GB in NFTS geformateerd en er Windows XP opgezet.
En mijn tweede harde schijf van 250 GB wordt alleen maar tot 131 GB geformateerd en de rest wordt niet herkend, terwijl ik de vorige keer Partion Magic 8.0 gebruikte om hem te formateren toen lukte het wel. Hoe kan dat zoiets niet meer wil. De tweede schijf wordt ook als Primairy aangegeven ik kan men ook niet omzetten naar Logische station. Kan iemand met hierbij helpen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit topic staat aardig verkeerd.... de oplossing staat hier goed.

ARME AOW’er

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SP1 erop gezet :? Schijnt te helpen dacht ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

kan je pc het wel aan. Misschien zit er een fout in, draai eens defrag/schijfcontrole/virusscanner.

Dus geef eens wat specs..

Als je je primary om wil zetten naar een logische station, kan het wel in FDISK.. Dus in DOS

Wauw, een sig!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dit is dus weer een 'magische grens' van de controller, maar ik zie nergens staan welk moederbord je hebt. :?

Verwijderd

Bios update ;) aan NTFS zal het niet liggen, die kan tot de terabyte(s) als ik het goed heb.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jur schreef op 23 februari 2004 @ 23:35:
Dit is dus weer een 'magische grens' van de controller, maar ik zie nergens staan welk moederbord je hebt. :?
Of van het OS, dan moet je gewoon SP installeren of een reghackje uitvoeren (uitgelegd in de faq), in geval van controller een bios flash uitvoeren zodat de 48bits lba adressering geactiveerd wordt.

Verwijderd

Als het een maxtor schijf is heb je een proggie dat je gewoon kan downloaden. De big drive enabler. Andere fabrikanten hebben ook zulke proggies, maar het kan goed zijn dat het tooltje van maxtor ook voor andere merken werkt.

http://www.maxtor.com/en/...ads/big_drive_enabler.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 23:42 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Dit staat toch heel mooi in de FAQ?
Probleem is of dat je WinXP SP1 niet geinstalleerd hebt,
of je bios herkent zo'n grote schijf niet -> Bios flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 23-02-2004 23:43 ]

Leave only footprints, take only memories

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze topic hoort in OM thuis, maar ook daar zou hij op slot gaan. De zoekfunctie van GoT bestaat niet voor niets...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.