Welke firewire kabel werkt wel goed met Sony camcorder?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44
Zijn sony videocameras nou zo kieskeurig wat firewire kabels betreft.
dat lees ik her en der in verschillende forums.

Sony TRV80E Firewire wil niet. Kabel?
aansluitprobleem Sony TRV22E via firewire
sony dcr-pc6 niet herkend door windows xp/?

ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een sony TRV14E
camcorder maar ik krijg deze niet aangesloten op m.n PC
met een Asus A7v8x moederbord met on board firewire aansluiting.
ik heb al verschillende kabels geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.
weet iemand een merk kabel die wel werkt met sony camera,s en redelijk verkrijgbaar is en niet in zo,n stomme blitzer verpakking zit zodat je de hele verpakking moet slopen en vervogens de kabel niet meer kan ruilen, deze kabels heb
ik geprobeerd.

http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13199

vivanco SIF 64 van 29 euro.

de orginele sony kabel kan ik nergens krijgen sony schijnt deze eind maart
pas weer te kunnen leveren.
deze kost 40 euro. wat is er zo speciaal aan deze kabel dat ie zo duur is ?

:?

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46

e1f

Ik heb exact dezelfde camera en die werkt gewoon met een goedkoop firewire kaartje + kabel. Heb je het kabeltje al bij iemand anders geprobeerd? Misschien is die gewoon niet goed...

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb gewoon een kabeltje bij de norrod gehaald (kabel op zich voelt stevig aan dus het is wel van redelijke kwaliteit denk ik) voor 10 euro ofzo en deze doet het prima. Het is geloof ik een kabel van 2 meter. Neem niet langer dan noodzakelijk is, hoe langer de kabel hoe meer storing je hebt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelfs een firewire kabel van 5 meter, ooit eens op een webshop gekocht. Werkt prima, zowel met m'n Sony DV camcorder, als met m'n Canopus DV converter. Ik denk dat jij een ander probleem hebt. Heb je de firewire drivers al geupdate? Weet je zeker dat de poort goed werkt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou ook je firewire kaart controleren....had hetzelfde verhaal pas bij iemand die ik moest helpen...bleek het aan de firewire kaart te liggen...

• dirk38
nou dan haal ik wel een nieuw controller kaartje. is dat asus kaartje wat dat bij vobis verkocht wordt voor 16 euro wat ?
en hoe zet ik de interne controller op mijn moederbord uit.
krijg ik geen konflicten met 2 controllers in m,n comp.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
kun je gewoon naast mekaar gebruiken hoor.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
dirk38 schreef op 24 februari 2004 @ 17:11:
nou dan haal ik wel een nieuw controller kaartje. is dat asus kaartje wat dat bij vobis verkocht wordt voor 16 euro wat ?
en hoe zet ik de interne controller op mijn moederbord uit.
krijg ik geen konflicten met 2 controllers in m,n comp.
Steek de firewirekabel es in de poort van je moederbord, misschien werkt ie dan wel

• dirk38
Bigfoot schreef op 24 februari 2004 @ 17:41:
[...]

Steek de firewirekabel es in de poort van je moederbord, misschien werkt ie dan wel
hoe wil je dat doen dan ? er zitten 2 aansluitingen op m,n moederbord die met een speciaal 6 aderig kabeltje zitten aangesloten op een uitbreidings slot met een 4 en een 6 aderige aansluiting.

• dirk38
Nou het werkt hoor ik heb een Firewire Desktop kit
van Sitecom gekocht, en deze werkt perfect. het lag dus aan de onboard firewire aansluiting van m,n Asus a7v8x moederbord.de kabels werken wel met het sitecom kaartje. :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf een Ixos firewire kabel gehaald bij de Staffhorst voor 29€, die werkt prima samen met mijn Sony DCR-TRV60E en mijn Audigy 2 Platinum.

Goedkoper dan de Sony, maar betere connectors. Het schijnt inderdaad wel zo te zijn dat sommige Sony camcorders nogal picky zijn qua firewire kabel, die gast bij Staffhorst gaf dat ook aan, maar deze die ik dus nu heb van Ixos (paars dingetje, metertje lang) zou er geen problemen mee hebben.

Aannames zijn fataal.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
dirk38 schreef op 01 maart 2004 @ 17:35:
Nou het werkt hoor ik heb een Firewire Desktop kit
van Sitecom gekocht, en deze werkt perfect. het lag dus aan de onboard firewire aansluiting van m,n Asus a7v8x moederbord.de kabels werken wel met het sitecom kaartje. :)
Nou, ik kan je zegen, ik had eerst ook deze, en het werkte normaal.
Maar toen had ik usb2 nodig (zit niet op mijn mb), dus kocht ik de usb2-firewire-combo van Sitecom en die werkte niet!

Wat bleek (na het vergelijken van de 2 setjes): bij de combo zat een kabel waarbij de stekker iets anders was. De 4 pinnetjes binnenin zaten iets dieper.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 _______
|        |
|__----__|

tov 

________
|  ____  |
|_|____|_|

De eerste spant dus blijkbaar niet hard genoeg in de camera, met als gevolg dat hij geen contact geeft en niet herkend wordt... :(

Hoop dat de tekening duidelijk is, het lijken wel paint-skillz :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 01-03-2004 21:34 ]

• dirk38
ik weet niet wat er mis is met de onboard firewire aansluiting maar met geen een kabel wordt de camera herkent terwijl via de sitecom controllerkaart en dezelfde kabels wel alles goed werkt. ik heb nu de onboard firewire maar uitgeschakeld via het control panel
Pagina: 1