Toon posts:

aansluitprobleem Sony TRV22E via firewire

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een Sony camcorder TRV22E. Mijn PC is wat ouder (een Pentium 700 Mhz, 256Mb, Windows98), maar toch wil ik proberen de opnames te capturen en te editten. Capture via de USB-poort werkt maar met schokkende beelden.
Enkele dagen geleden heb ik daarom een Sitecom FireWire desktop kit gekocht. Kaart aangesloten en na wat gepruts zijn de 1394 bus-controller en de camera zichtbaar onder apparatenbeheer. Op het bedieningspaneel van de camera verschijnt ook DV-IN. Tot zo ver goed dus, lijkt mij.
Helaas krijgt mijn computer zowel met de capture software van Sony als met Adobe Premier light op geen enkele manier beeld binnen.
Wie heeft een aanwijzing?

Verwijderd

Volgens mij moet je een speciale sony fire wire kabel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Die aanrader heb ik eerder gelezen. Omdat ik echter in de buurt zo'n kabel niet kan te pakken krijgen en deze volgens zeggen ook vrij duur is (40 Euro?) heb ik eerst enkele dagen geleden Sony gebeld. Zij zeggen dat deze bewering onzin is. Heb je meer toelichting voordat ik verder achter zo'n kabel aan ga?
Overigens gebruik ik Windows98 (en niet SE!) en volgens sommige berichten zou het daar aan liggen. Heeft iemand een Sitecom firewire kit kaart werkend onder de gewone Windows98?
Tenslotte moet ik nog melden dat Windows eerst mijn camera niet wilde herkennen in apparatenbeheer. Na installatie van DV-Connect (een DV-camcorder driver van Sitecom) lukte dat wel, maar de capture software van Sony en Adobe premiere light zien de camera nog niet. Misschien werpt dit licht op de zaak?
Alvast bedankt voor de aandacht!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik geloof dat firewire pas vanaf windows98 second edition wordt ondersteund... Ik denk dat het het makkelijkste is om te upgraden naar second edition (of beter nog Windows2000!)

Oh en een sony firewire kabel is dikke onzin. Net zo goed als dat je geen logitech USB-poort nodig hebt voor een Logitech USB muis werkt elke standaard FireWirekabel gewoon voor elke firewirekaart en firewireapparaat.

Welk versienumer van Premiere gebruik je? 6.5 is de laatste die het hier met mijn Sony cam goed doet...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Sony Handycam <=/=> IEEE1394 (firewire) werkt niet

En een tip : niet zomaar zeggen dat een sony firewire kabel dikke onzin is totdat je zeker weet waar het aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar eerst even door op het spoor van Windows98, omdat ook Sony zelf (die toch graag eigen kabels zal verkopen) dat van die speciale Sonykabel onzin vindt (m.u.v. zeer goedkope kabels van de Handyman die kortsluiting kunnen veroorzaken).

Weet iemand zeker of Windows98 firewire voldoende ondersteunt???

De kaartfabrikant Sitecom zocht het in de DirectX driver. Ik heb inmiddels de nieuwste versie 9.0a geinstalleerd, maar dat helpt niet. Via de site van Microsoft kom ik niets verder.

Als Windows98SE niet met zekerheid helpt overweeg ik maar gelijk over te stappen naar WindowsXP of maar even te wachten op genoeg geld voor een nieuwe computer (want XP zal op mijn PentiumIII 700Mhz niet fantastisch draaien). Helaas zal dat laatste nog wel even duren.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Nou op mijn p3 733 256 MB ram draait XP prima!
En mijn Sony camcorder connecten met een standaard Sitecom firewirekaartje en standaard kabletje gaat prima. Aansluiten en camera aanzetten en "pong" de camera is gedetecteerd. Mbv bijv Premiere 6.5 kan ik de camera via de pc bedienen DV-in en OUT.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is allemaal goed nieuws. Voorlopig had ik er echter zo de balen van dat ik de kaart heb teruggegeven in de winkel en mijn geld terug heb gekregen. Ik ga nu eerst maar eens bedenken wat ik verder wil (alleen XP kopen of een nieuwe computer). Bedankt allemaal voor de reacties!
Pagina: 1