Toon posts:

Sony Handycam <=/=> IEEE1394 (firewire) werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandag een IEEE1394 (firewire) kaartje gekocht en probeer nu m'n handycam (DCR-TVR320E) nu aan de praat te krijgen.
De firewire-kaart wordt goed herkend onder Win'98, maar zodra ik de camera aan zet, komt windows met een schermpje "new hardware found" "1394/A02D&10001" installing new drivers for it .... etc.
Maar ik heb geen drivers voor deze camera.
Iedereen die er ervaring mee heeft die hebben 'm allemaal via de S-VHS poort aangesloten.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet je hoe ik dat ding aan de gang kan krijgen?
(via Adobe Premiere zie ik de camera dan dus ook niet, maar dat komt dan ook waarschijnlijk omdat er geen driver :? is)
Op de site's van sony (.nl, .com, .com.tw) kan ik er ook niks van vinden.

Verwijderd

Had het zelfde met mijn Canon, Even Win ME geinstalleerd en alles loopt als een tiet

Ron

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm, Win ME......
Nu had ik alles willen horen, maar juist Win ME heb ik ooit eens ernstige problemen gehad (de bekende blauwe schermen |:() un-install en toen (was op m'n notebook) naar Win 2000.
Nooit probleem meer gehad.
Maar goed dit was ff off-topic
Ik heb 't dus onder Win 98 draaien.
Hebbie misschien nog een ander idee?

Verwijderd

had ik ook met een JVC. Er waren daarbij andere drivers bijgeleverd bij de firewirekaart. (studioDV)
Was al een bekend probleem schijnbaar an een tijdje bekend.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, heb zojuist een paar keer geprobeerd ME te installen... (upgrade)
Wat denk je; JA hoor een BLAUW ^@$%#( scherm.
Na drie pogingen heb ik die ook maar opgegeven |:(
Zijn er nog meer sugesties?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
Ik denk dat je het inderdaad dan wel kunt vergeten. Dit valt dus onder dubbelpost :(.

Windows 98 ondersteunt al helemaal geen IEEE1394, windows 98SE ondersteunt het wel, maar dusdanig weinig dat je er geen moer mee op schiet.

Windows 2000 trouwens wél dus als je deze gebruikt zou het ook moeten werken, net als onder ME, als die zelf werkt :(.

Verwijderd

Topicstarter
Was dat het maar dat ie 'm niet ondersteunde, maar de ondersteuning van de 1394 lijkt ook niet het probleem te zijn.
Die ziet ie goed, het gedonder is alleen de camera ziet ie als een 'unknown device' en kom daar niet verder mee.
Maar ik heb zojuist een mailtje aan sony gestuurd, dus ff afwachten wat daaruit gaat komen.

Verwijderd

is een sony probleem he met de firewirekabel. sonyfirewiresucks. Bepaalde sony dv cams werken niet met standaard firewirekabeltje. Kabel type e119932 werkt WEL. alleen waar te koop??

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik had mijn camera gewoon draaiend met firewire onder 98SE, al heb ik nu XP. Ik zou kijken voor Windows drivers voor firewire, en anders XP installeren.

Verwijderd

Win 2k installeren, ben je meteen van het gelazer af.
Ik heb ook win2k draaien met een firewire met een sonycam er aan en het werkt perfect..

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Kheb de DCR-TVR 330. Hier zit een firewire kaart bij. Ik draai w2k en de Cam wordt na het aansluiten herkend en de drivers worden automatisch geinstallered. :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 08:36 schreef ddc het volgende:
Ik denk dat je het inderdaad dan wel kunt vergeten. Dit valt dus onder dubbelpost :(.

Windows 98 ondersteunt al helemaal geen IEEE1394, windows 98SE ondersteunt het wel, maar dusdanig weinig dat je er geen moer mee op schiet.

Windows 2000 trouwens wél dus als je deze gebruikt zou het ook moeten werken, net als onder ME, als die zelf werkt :(.
Hoe verklaar je dan dat mijn vader zijn vakantie filmpjes bewerkt in Windows 98 SE?
Dit alles met een Pinnacle studio DV kaartje en een Panasonic Camera?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:54
Op vrijdag 15 maart 2002 20:40 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat mijn vader zijn vakantie filmpjes bewerkt in Windows 98 SE?
Dit alles met een Pinnacle studio DV kaartje en een Panasonic Camera?
Inderdaad, ik werk hier nu onder 98 SE met een Dynalink IEEE1394 kaartje (goedkoopste die ik toen zo snel kon vinden :) ) zonder problemen met een JVC camera onder Premiere. Was toen een kwestie van de fire-wire kaart erin stoppen, ff afwachten en een paar keer op OK drukken, en alles werkte. Alleen zat mijn netwerkkaart op dezelfde interrupt als mijn fire-wire kaart waardoor ie af en toe wat framepjes miste.

[removed]

Pagina: 1