Toon posts:

VGA koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een xp 2800 gekocht
en heb waterkoeling, maar als ik ze samen op waterkoeling zet wordt mijn cpu te warm.
dus ik heb nu mijn videokaart ertussenuit en toen waren de temps weer lekker laag :+
maar ik d8 al koop ik nou thermaltake aqaurius 2 en zet daar een vga blokje tussen en zet dus een 2e wc in mijn kast (wat past) zou die aqaurius 2 mijn radeon 9800XT kunnen koelen? op mooie temps :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:30:
ik heb net een xp 2800 gekocht
en heb waterkoeling, maar als ik ze samen op waterkoeling zet wordt mijn cpu te warm.
dus ik heb nu mijn videokaart ertussenuit en toen waren de temps weer lekker laag :+
maar ik d8 al koop ik nou thermaltake aqaurius 2 en zet daar een vga blokje tussen en zet dus een 2e wc in mijn kast (wat past) zou die aqaurius 2 mijn radeon 9800XT kunnen koelen? op mooie temps :+
Als je een goed blokje gebruikt zeker, maar om daar nou zoveel geld aan uit te geven.

Verwijderd

Topicstarter
nou ja 90euro voor dat setje... 50 euro een blokje
ja het is niet niks maar ik wil het toch doen.....

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:59
Wat versta je onder hoge temps als je je gpu en cpu samen waterkoelt?
Misschien heb je wel geen goeie rad..

Een black ice Extreme is maar 80 euro ofzow dus als je die nou in je kringloop zet samen met je andere rad misschien is dat een cooler id? :+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
€140 uitgeven om je videokaart te gaan koelen lijkt me een beetje erg overdreven, zeker aangezien je al waterkoeling hebt. Koop dan bijvoorbeeld de Zalman ZM80C-HP met optionele fan en zet 'm op 12v. Dat koelt ook goed genoeg en dan ben je €100 goedkoper uit :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een zalman 80-A en die koelt hem dus niet lekker
en er kan geen goede koeling op het geheugen dat is ook het probleem...

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Maar ook ik vind dat je gewoon een betere rad/pomp moet nemen
dat is goedkoper en werkt waarschijnlijk ook nog beter dan 2 losse systemen in je kast
al die slangen :P

Verwijderd

Topicstarter
die slangen maken niks uit
maar ik heb een setje met allemaal slangen van 6mm dus daar kan niks tussen...
dat is NOG een probleem

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:14

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 17:08:
ik heb al een zalman 80-A en die koelt hem dus niet lekker
en er kan geen goede koeling op het geheugen dat is ook het probleem...
Een 80 A is ook niet geschikt voor jou kaart, je moet een 80-C nemen. Met die optionele fan moet dat écht wel lukken.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Topicstarter
maar kijk, daar kunnen geen goede koelblokies onder
en die 80-C zal echt niet veel uitmaken....
ik wil gewoon dat ik er mooi grote/goede blokjes op kan doen en bij die HP kan dat niet....

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:05:
maar kijk, daar kunnen geen goede koelblokies onder
en die 80-C zal echt niet veel uitmaken....
ik wil gewoon dat ik er mooi grote/goede blokjes op kan doen en bij die HP kan dat niet....
Je bedoelt dat dat komt doordat de slangmaat te klein is? Dat kun nog altijd oplossen door slangpilaren te gebruiken, maar ik ben benieuwd of de pomp van tt aquarius 2 sterk genoeg is. Heb je al eens naar waterkoeling oplossingen van koolance (www.koolance.com) gekeken?
Die gebruiken ook slangmaten van 6-8mm en passen dus ook op je tt aquarius 2 set.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zelf weet ik niet veel van dat setje / WC, maar denk dat je even hier moet rond neuzen. Geloof dat daar al een aantal mensen er een VGA blok tussen gezet hebben. Ze kunnen je daar vast wel verder helpen.

Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje 4

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen TT 2
maar een andere 'coolriver' met 6 mm slang
ik zal effe kijken

Verwijderd

Topicstarter
maar met wat zou ik lagere temps halen? met TT aguarius2 of de zalman HP-C+fan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 18:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:35:
nou ja 90euro voor dat setje... 50 euro een blokje
ja het is niet niks maar ik wil het toch doen.....
blok heb je voor 30 euro ;)
Maar ik zou voor een betere wc set gaan inplaats van een 2e set in je pc te hangen.
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:19:
maar met wat zou ik lagere temps halen? met TT aguarius2 of de zalman HP-C+fan ?
ik zit nu met stressed temp van 44 graden bij 2500+@2,6ghz@2v

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus a7n8x dus kan niet hoger dan 1.85 :'(
draai nu op 215x11.5 op 1.85 volt :'(

en de bedoeling is neit om een betere te kopen
dat is mij weer te duur als ik nou gewoon een TT 2 met koelblok voor vga koop pleur die er extra bij (dat kan) dat is toch veel goedkoper dan een dure wc van 300 euro :Y)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Tja of je koopt een beter rad die het wel aankan :)

Verwijderd

Topicstarter
ja en waar zou ik een rad kunnen vinden met 6mm binnenkant? ik heb hem nog niet gevonden :(
en weet iemand als deze: http://www.koolance.com/products/product.html?code=200G-A1
goed koelt die is wel 6mm binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/products/images/200g-a1_02.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/products/images/200g-a1_03.jpg

en deze busjes van 6 naar 13mm werkt dat goed?
Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/products/images/adt-06t13s_02.jpg
het lijkt mij een wel te groot verschil...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 08:37 ]

Verwijderd

probeer anders gewoon het blok van de tt aquarius op je vid kaart te modden...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/61601K0xzsjS.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 17:43:
probeer anders gewoon het blok van de tt aquarius op je vid kaart te modden...

[afbeelding]
ja voor 30 euro heb je ook een vga wc blok van TA2-3 dus ja voor 30 euro zou ik niet tobbe

Verwijderd

Topicstarter
ik denk ook niet dat die super vast zit alleen met een tairapie(hoe je het ook schrijft)
ik ga het eerst met een zalman ZM80-C proberen met fan en kleine koelblokkies eronder kijken als die redelijke temps kan halen op mijn 9800XT, iets van 40 graden....

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou wel oppassen met de koeling te demonteren van een 9800 XT, deze kaart wordt echt razend snel heet, en zeker met overclocken.(standaard koeling is al ok imo, maarja) Mijn advies, koop een goed vga-wc-blokje. Dangerden Maze GPU 4(-1), innovatek graph-o-matic rev.2, polarflo etc. Dit dan ook nog icm met goede ram heatsinks, van revoltec bv.

Als je voor die zalman oplossing gaat is een fan geen optie, en verwacht ook geen spectaculaire prestaties. En dan moet je nog het geheugen goed zien te koelen met weinig ruimte.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zei ik al in mijn beginpost maar iedereen raade het me af en heb nu al die zalman besteld :'(

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

ben je lekker dom geweest dan, jou setje kreeg je nog wel een 70 euro voor je kent mij en daar benik hem ook boor kwijt gekomen, en je wilde nog 130 bijleggen voor een aquarius 2.
als je dat bij elkaar legt had je 200 euro en daar had je toch al een fatsoenlijk wc setje voor kunnen kopen ;)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:54
diontjuh schreef op 25 februari 2004 @ 12:38:
ben je lekker dom geweest dan, jou setje kreeg je nog wel een 70 euro voor je kent mij en daar benik hem ook boor kwijt gekomen, en je wilde nog 130 bijleggen voor een aquarius 2.
als je dat bij elkaar legt had je 200 euro en daar had je toch al een fatsoenlijk wc setje voor kunnen kopen ;)
Lees je posting nog eens door en leg dan eens uit wat je probeert te vertellen ...

-

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Juicy schreef op 25 februari 2004 @ 12:42:
[...]

Lees je posting nog eens door en leg dan eens uit wat je probeert te vertellen ...
wat ik probeer te vertellen (ja sorry :P) is dat hij 130 uit wil geven voor een aquarius 2 (80 set + 50 blok voor vga) en dat hij zelf een niet al te goed setje heeft wat hij kan verkopen voor nog een 70 euro.
Samen zou dit dus 200 euro zijn en hier kan hij een veel betere set voor kopen mét vga blok

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kijk es op www.aqua-computer-systeme.de

dan heb je voor 119 euro een goed setje, blokje er bij a 35 euri daar en je bent voor weinig GOED klaar

Verwijderd

Topicstarter
ik w8 mijn bestelling wel af kijken hoe die koelt en als dat niet redelijk is dan moet ik toch een andere wc kopen :'(
Pagina: 1