Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case modding in 3D

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shademaster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 12:17
Hallo GoT'ers, ik ben nieuw hier, geintroduceert door handige harrie :).

Ik ben 3D animator van beroep en ik dacht dat het me wel leuk leek een 3d case voor een project te maken.

Ik doe nu een HBO opleiding en daarvoor moesten wij een karaoke apparaat ontwerpen. Het leek me wel leuk m'n 3d ding er in te doen en er maar meteen een case modding achtige theme overheen te gooien. Ik ben nog in een vroeg stadium maar als het goed gaat moet het wel redelijk op gaan schieten.

De fan:

Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/temp/ultrageil.jpg

Begin v/d kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/temp/kast.jpg

c&c appreciated.

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:06 ]

http://www.ortega-submersibles.com

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
hey mede KNT'er (ik K1D, jij?) lekker offtopic

Erg leuk gedaan, maar het enige wat je wilt laten zien is dus CM' en in 3d, dus niet dat je wat echt gaat maken? (dat soort fans zijn niet te koop dus tja...)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Shademaster
Hey PASware, ik zit in K1E, wat grappig dat er hier ook knt'ers rondhangen.

Ik wil geen kast ontwerpen die ook haalbaar is om te maken. Gewoon een hoge coolness factor meer niet :p.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
Ziet er duidelijk strak uit, heb verder geen ervaring met 3D modelling, maar vind dit toch wel: "a piece of art"

Alleen moet je wel ff je pics gaan resizen, want zo help je de layout om zeep :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 23-02-2004 15:02 ]

..::System Specs::..

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 23:00
Kijk maar uit, hier komen ook mensen van Thermaltake, Zalman en Akasa hoor :+

• Shademaster
hehe oke mannen, ik houdt een breedte aan van 600 pixels per plaatje, is dat goed of teveel?

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
Shademaster schreef op 23 februari 2004 @ 15:09:
hehe oke mannen, ik houdt een breedte aan van 600 pixels per plaatje, is dat goed of teveel?

je kan ook thumbnails maken die clickable zijn! Is iedereen weer tevreden :D

Uit de Faq :

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

..::System Specs::..

• Shademaster
Oke doen ik! Bedankt!

Verwijderd

zitten de gaten van de fan niet de verkeerde kant op gericht???

wel vet overigens.

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Idd, laat die mensen van diverse kastenmakers eens kijken. Zulke kasten (indien haalbaar) hebben een hoge coolness-factor.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 21:13
die fan ziet er wel mooi uit, maar de gaten aan de zijkant en de vele fanbladen gaan een lawaai geven waar een F-16 U tegen zegt

TheS4ndm4n#1919

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
die fan ziet er wel geil uit, jammer dat ze niet in het egt bestaan :9

• Shademaster
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/temp/kastachter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/temp/kastvoor.jpg

De groene balletjes zijn een fout 8)7 , moet nog metertjes maken en iets betere bekabeling. Afmetingen van dit ding in het echt zijn: 30 bij 20 bij nog iets. Niet zo groot dus. Iets kleiner dan een videorecorder. Ik zit er alleen over in wat ik met het frontje zou doen.... ideen?

Ik denk trouwens dat dit wel degelijk haalbaar zou zijn (op de straaljager fan na :D), beetje persplex, 4 lichtbalkies, hmmm, misschien wel leuk om es in het echt te maken....

[ Voor 19% gewijzigd door Shademaster op 23-02-2004 17:03 ]

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 15:33

Haaguit

HBZNPLT!

Idee voor frontje? Misschien een lavalamp slopen voor het effect? Vloeistof met de was in het frontje en onderin het door een sink/lampje laten verhitten? Beetje funky 70's gemixt met high tech?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Haaguit schreef op 23 februari 2004 @ 17:07:
Idee voor frontje? Misschien een lavalamp slopen voor het effect? Vloeistof met de was in het frontje en onderin het door een sink/lampje laten verhitten? Beetje funky 70's gemixt met high tech?
[Wannabe echte-tweaker]
Een beetje tweaker gebruikt de hitte van z'n processor om dit te verhitten
[/Wannabe echte-tweaker]

Burp

• Shademaster
Hey vet ja doen we, heb wel leuk lavalamp idee....
bedankt voor de inspiratie!

Verwijderd

Ey Shademaster, zou ik misschien mogen weten met welk programma je deze modellen gemaakt hebt ?
Ik ben zelf een student aan de HTS Werktuigbouwkunde (volgend jaar afstuderen @ 3D designing).

Ik kan me nie voorstellen dat het programma al in mijn rijtje met 3D designprogs voorkomt:
- Solid Works 2003
- Solid Works 2004
- Solid Designer 2003
- One Space Designer 2004
- Solid Edge 11
- Solid Edge 12
- Unigraphics
- I-DEAS 8
- I-DEAS 9
- Pro E
- Catia

En weer ff ontopic:
Nicely done m8. Ik ben momenteel ook mijn case in 3D aan het zetten.
3D design @ pc ownt, en vooral voor casemodden --> ff uitproberen in 3D, en nabouwen als het bevalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 17:40 ]

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
3ds max :?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:08 ]

• Shademaster
Hey Xaza,

Das een impressive list van architecturisch verantwoorde programma's :p , ik gebruik Cinema 4d http://www.maxon.net. Bijna alle plaatjes op een stuk of 3 na zijn met dit programma gemaakt. T rendert realistischer dan de standaard uitvoering van max, heeft de snelste raytracer en snelste radiosity engine (getest). Kwa modelling is max een tikkelte beter maar daar is voor Cinema een goede meshsurgery plugin voor verkrijgbaar. Als ik jou was zou ik de demo es uitproberen en wat modellen importeren :). Ik heb een basic lighting package op mijn site staan waarin 9 hoogwaardige HDRI en raytrace scenes inzitten. Gooi modelletje erin en renderen maar.

Bedankt voor de positieve reacties :).

• Shademaster
Japans ding op de grote open ruimte geplakt, elektro motortje in de systeem fan, ben nu bezig met dat lavading, heb al een paar heel vette SubSurfaceScattering dingetjes gemaakt, es ff kijken hoe dat gaat worden :).
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/temp/kast1.jpg

Verwijderd

Shademaster schreef op 23 februari 2004 @ 21:13:
Japans ding op de grote open ruimte geplakt, elektro motortje in de systeem fan, ben nu bezig met dat lavading, heb al een paar heel vette SubSurfaceScattering dingetjes gemaakt, es ff kijken hoe dat gaat worden :).
[afbeelding]
Ziet er zeer mooi uit. _/-\o_
Mocht mijn kast wel worden!!! :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:08 ]

• dodoei
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2023
cker mooi.. prachtig werk :9~

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Echt ERG mooi. Ik hoop voor jouw dat jij een patent hebt ofzo ofdat je je modellen ERG goed bijhoudt. Ik raad je aan om er een r tekentje van registerd of c van copyrighted ofzo bij tez etten want alhoewel er wel eens mee gelachen kan worden,Ik zie NIET in waarom ik (als ik iemand van Aopen,vantec,zalman of thermalright ofzo was) jouw FAN ontwerp NIET zou nemen. Ik wil mezelf niet ofschilderen als plagiaatpleger maar als ik in een groot bedrijf zit en ik zie dat.....
1 woord: RIP :)

Ik hoop dat ze zulke fans ooit echt maken.

Offtopic : i.v.m. met de geluidskwestie dat iemand hier zei : Als je zoveel bladen neemt moet je minder snel gaan en dus ook minder geluid voor zelfde luchtverplaatsing. daarbij komt dat die fans metaal zijn en liefst gechromeerd/gekant zodat deze lekker zacht door de lucht doorglijden. metalen of chromen( in ieder geval dingen met een heel glad oppervlak) zullen veel minderluchtweerstand ondervinden en dus ook minder geluid maken natuurlijk. Dus waarom niet. Met zulk een fan wil ik er wel eens 1 maal per week met een beetje Simonis doorlopen om hem lekker glad te maken :)
(Simonis = spul om je auto te simoniseren of "In de was te zetten" )

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

vond het begin echt super stoer maar persoonlijk vind ik het nu een beetje te druk worden.

weet iemand nog een leuke signature?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik denk dat het wel mogelijk is om die fan na te maken.. hij zal niet er zo uit komen te zien als jij gemaakt hebt maar je kan er wel dichtbij komen..

je begint met het maken van de gaten aan de zijkant. is volgensmij vast wel te doen..
de zijkant zorg je dat aan 1 kant maar die 4 monteer gaten zitten andere kant maak je maar wat moois voor. daarna is het gewoon die fan metallic blauw spuiten..
* ReseTTim ziet het probleem niet zo..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 21:05
Shademaster schreef op 23 februari 2004 @ 19:10:
Hey Xaza,

Das een impressive list van architecturisch verantwoorde programma's :p , ik gebruik Cinema 4d http://www.maxon.net. Bijna alle plaatjes op een stuk of 3 na zijn met dit programma gemaakt. T rendert realistischer dan de standaard uitvoering van max, heeft de snelste raytracer en snelste radiosity engine (getest). Kwa modelling is max een tikkelte beter maar daar is voor Cinema een goede meshsurgery plugin voor verkrijgbaar. Als ik jou was zou ik de demo es uitproberen en wat modellen importeren :). Ik heb een basic lighting package op mijn site staan waarin 9 hoogwaardige HDRI en raytrace scenes inzitten. Gooi modelletje erin en renderen maar.

Is het moeilijk om zo iets te maken ? [Ik vind het namelijk erg mooi _/-\o_ ]
Of heb je eerst 30 tutorials nodig :P ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
tering wat ziet dat er mooi uit man ! :)
zou wel vet zijn om zo'n kast in het echt te zien

• Schapie
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Je kan natuurlijk in dat front ook een lcd'tje zetten met bijv. de temps etc van de kast
En dan mooie backlight op die lcd'tjes zal denk ik wel wat worden.
En verder ziet het erg mooi uit alleen ik tel wel vijf moederborden op een oppervlakte van een enkele videorecorden ???
Is niet echt realistisch bedoelt maar als je de maten meer eralistisch wordt dan zouden je ontwerpen mischien ook nog wel uitvoerbaar worden kan je mischien nog wele eens een baan opleveren bij een gerespecteerd bedrijf of iets dergelijks want het ziet er zekerste weten goed uit

No signature found

• Shademaster
Je kan natuurlijk in dat front ook een lcd'tje zetten met bijv. de temps etc van de kast
En dan mooie backlight op die lcd'tjes zal denk ik wel wat worden.
En verder ziet het erg mooi uit alleen ik tel wel vijf moederborden op een oppervlakte van een enkele videorecorden ???
Is niet echt realistisch bedoelt maar als je de maten meer eralistisch wordt dan zouden je ontwerpen mischien ook nog wel uitvoerbaar worden kan je mischien nog wele eens een baan opleveren bij een gerespecteerd bedrijf of iets dergelijks want het ziet er zekerste weten goed uit
Thanks! Ja ik moest ff snel een plaatje van een printplaatje hebben en een mobo plaatje was het enige wat zo voor handen was. Het blijft een karaoke apparaat en die 4 printplaatjes zijn de versterkers voor de 4 boxxen (vandaar die huge ass fans).
Is het moeilijk om zo iets te maken ? [Ik vind het namelijk erg mooi ]
Of heb je eerst 30 tutorials nodig ?
Ik heb nu zo een jaar ervaring met Cinema 4d en deze kast gaat me makkelijk af, je moet je tools gewoon goed kennen, als je dat kunt dan kun je je zo visualizeren hoe iets moet. Oefening baart kunst, ik ben grotendeels 3d autodidact, puur door zelf experimenteren.
Echt ERG mooi. Ik hoop voor jouw dat jij een patent hebt ofzo ofdat je je modellen ERG goed bijhoudt. Ik raad je aan om er een r tekentje van registerd of c van copyrighted ofzo bij tez etten want alhoewel er wel eens mee gelachen kan worden,Ik zie NIET in waarom ik (als ik iemand van Aopen,vantec,zalman of thermalright ofzo was) jouw FAN ontwerp NIET zou nemen. Ik wil mezelf niet ofschilderen als plagiaatpleger maar als ik in een groot bedrijf zit en ik zie dat.....
1 woord: RIP

Ik hoop dat ze zulke fans ooit echt maken.

Offtopic : i.v.m. met de geluidskwestie dat iemand hier zei : Als je zoveel bladen neemt moet je minder snel gaan en dus ook minder geluid voor zelfde luchtverplaatsing. daarbij komt dat die fans metaal zijn en liefst gechromeerd/gekant zodat deze lekker zacht door de lucht doorglijden. metalen of chromen( in ieder geval dingen met een heel glad oppervlak) zullen veel minderluchtweerstand ondervinden en dus ook minder geluid maken natuurlijk. Dus waarom niet. Met zulk een fan wil ik er wel eens 1 maal per week met een beetje Simonis doorlopen om hem lekker glad te maken
(Simonis = spul om je auto te simoniseren of "In de was te zetten" )
Hehe, ik heb eens eerder gehad dat iemand mijn spul ging lopen verkopen, laten we zeggen dat ik bijna heeeel rijk was geweest O-) . M'n pa is advocaat dus ik hoef zo af en toe slechts een cd'tje met mijn laatste projecten aan hem te geven en hij zorgt dat het gecopyright word :). Door schade en schande word men wijs.

Thanks voor de overweldigende reacties allemaal! Doet me goed.

Verwijderd

3D Studio Max heb ik nog nooit gebruikt. Mede doordat ik al zoveel design programma's heb, die ik eerst allemaal wil kennen (handig voor bedrijfsleven later)
Shademaster schreef op 23 februari 2004 @ 19:10:
Hey Xaza,

Jij ook bedankt voor deze tip. Ik ga de demo zeker uitproberen in deze dagen.

• t!mP
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

ziet er best stoer uit. Misschien dat er in dit subforum meer mensen zijn die je bv kunnen helpen.

Webdesign & Graphics

• Voyage
  • Laatst online: 14:40
Dude, dat ziet er damn nice uit!
Complimenten:)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
ik ben jaloers op je mede eerste klasser :P

het ontwerp fans wat jij hebt is vernieuwd en best wel na te maken, het heeft een hoog "cool" (1337) factor, wat voor extreem CM erg aantrekkelijk zou maken

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Shademaster
Fan blueprints te koop voor $15.000 >:)

morgen weer verder 'knutselen'

Verwijderd

ziet er zeer strak uit.
maar het draait wel alleen om die vette fans, als je die uit de kast haalt zal er weinig van je kast over blijven.

mischien moet je nog wat leuke details aan de kast zelf sleutelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 01:25 ]

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Hehe, ik heb eens eerder gehad dat iemand mijn spul ging lopen verkopen, laten we zeggen dat ik bijna heeeel rijk was geweest O-) . M'n pa is advocaat dus ik hoef zo af en toe slechts een cd'tje met mijn laatste projecten aan hem te geven en hij zorgt dat het gecopyright word :). Door schade en schande word men wijs.

Thanks voor de overweldigende reacties allemaal! Doet me goed.
Heb jij enig idee hoe en hoeveel het zou kosten om werk te laten copyrighten? en dan zeker een naam. Ik zou een bedrijfsnaam wille laten copyrighten. zou je mij ivm met dat wat info willen doorsturen naar mijn msn? jet_force_gemini@hotmail.com
Ik zou het erg appricieren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:07 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Shademaster
De eerste mogelijkheid en meteen de goedkoopste is: Stuur het naar jezelf op of naar de belastingsdienst. Het gaat er namelijk om dat een overheids instelling er een datum op zet. Als iemand dus jou naam/idee heeft gestolen en jij kunt aantonen dat het voor die tijd al bestond dan heb jij het copyright in handen.

Ik zal aan mijn vader vragen wat de beste mogelijkheid is :).

• diontjuh
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

hmm heel mooie case ja.. maar wat is de binnekant eignelijk... 5 Via Epia mobo's ofzo :p misschien leuk als je er een waterkoeling in bouwt

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Corpse2
  • Laatst online: 07-01-2023
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:11:
zitten de gaten van de fan niet de verkeerde kant op gericht???

wel vet overigens.
Ik heb ook zo die indruk, ofwel zet je bladen van de fan andersom.
Dit ontwerp gaat enkel een vreemde luchtcirculatie veroorzaken.
Concept daarentegen is super :)

keep trying...

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

damn ik word hier toch wel ff porsie jaloers op men mede eerste jaars hier
(zelf k1a, we missen nog 3 klassen >:) )

maare waterkoeling zou inderdaad wel cool zijn zeker aangezien je dat plexi ook al zo mooi doorzichtig hebt gekregen
Pagina: 1