[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.741 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Anoniem: 106551 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:45:
[...]

Die is niet al te moeilijk, het is SD Snatcher !!
http://www.sdsnatcher.net/

Als je het spel nog eens wilt spelen, zoek dan naar de engelse vertaling, gemaakt door de groep Oasis. Werkt perfect op de BlueMSX emulator trouwens ( ben er toevallig nu ook mee bezig )
fantastisch! alleen het begin muziekje al! Je weet niet hoe dankbaar ik ben _/-\o_ al 15 jaar achtervolgd het mij dat ik dit spel niet uit kon spelen door het japanse gedoe. Ik ga er weer eens induiken... (grappig hoe in gedachten alles 1000x mooier is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik ben Simone en ik ben op zoek naar de naam van een zeevaartspel. Het is een DOS-spel. De bedoeling is om handel te drijven en goede zakendeals af te sluiten. Het heeft ook nog met de beurs te maken. Je moet ook veel behendigheid ontwikkelen om je schip aan te kunnen meren.
Ik heb dit spel 11 jaar geleden voor het laatst gespeeld.

Weet iemand hoe het heet of waar ik het kan vinden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 13:00

Iet

Anoniem: 131484 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:09:
Tetris Attack en Yoshi's Cookie zijn het beiden niet.

De vallende blokjes kon je laten verdwijnen wanneer er 2 helften van een ei 'omheen' zaten.

ja ik blijf vaag :|

edit: Yoshi heet de game in Europa Mario & Yoshi
Met zo'n Mario eronder die de stapeltjes om moest draaien... ja toch? :P

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:06

Khaine

Python liefhebber

wessy schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:47:
Ik ben Simone en ik ben op zoek naar de naam van een zeevaartspel. Het is een DOS-spel. De bedoeling is om handel te drijven en goede zakendeals af te sluiten. Het heeft ook nog met de beurs te maken. Je moet ook veel behendigheid ontwikkelen om je schip aan te kunnen meren.

Alvast bedankt.
Speelt het zich af in de gouden eeuw ? (denkend aan Patrician)
Of is het meer van het moderne tijdperk ? Ik ken namelijk wel een spel van het moderne tijdperk, echter was dat spel alleen in het duits verkrijgbaar. Er staat met ook iets bij dat het van de duitse fabrikant broderbund was. Maar hang me er niet aan op !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wessy schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:47:

Alvast bedankt.
Ports of call?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 12:36
Ik ben op zoek naar de naam van een spel uit de DOS-tijd.

Ik speelde dit spel samen met mijn broer in split-screen mode. Het scherm was horizontaal verdeeld, naast elkaar dus.
Beide spelers hadden een tankje, d'r was een groene en een rode. De bedoeling was dat je elkaar moest opzoeken en dan kapotschieten (was één schot voor nodig volgens mij). Het spelletje had een top-down view en het landschap had boompjes en hekken waar je niet doorheen kon rijden.
Ik kan me vaag iets herinneren dat je het moest opstarten met etank.exe, maar daar kan ik volledig fout mee zijn. Het spel pastte op een diskette.

Wat ik me ook nog kon herinneren was dat je soms eindeloos naar elkaar kon blijven zoeken, dus waarschijnlijk waren het vrij grote levels. of mijn skills waren gewoon bijzonder laag ;)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:29
Scooper schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:13:[]Ik speelde dit spel samen met mijn broer in split-screen mode. Het scherm was horizontaal verdeeld, naast elkaar dus.
Beide spelers hadden een tankje, d'r was een groene en een rode. De bedoeling was dat je elkaar moest opzoeken en dan kapotschieten (was één schot voor nodig volgens mij). Het spelletje had een top-down view en het landschap had boompjes en hekken waar je niet doorheen kon rijden.
Ik kan me vaag iets herinneren dat je het moest opstarten met etank.exe, maar daar kan ik volledig fout mee zijn. Het spel pastte op een diskette.
[]
"Return Fire" misschien? http://www.gamespot.com/p...turnfire/screenindex.html
Of anders "firepower"?

Return Fire was een geweldig spel btw !

[ Voor 5% gewijzigd door Gody op 17-07-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

xxxMaverick schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:34:
[...]

fantastisch! alleen het begin muziekje al! Je weet niet hoe dankbaar ik ben _/-\o_ al 15 jaar achtervolgd het mij dat ik dit spel niet uit kon spelen door het japanse gedoe. Ik ga er weer eens induiken... (grappig hoe in gedachten alles 1000x mooier is)
Dan gooi ik er meteen even een shameless plug achteraan om te melden dat je hier: http://www.junkerhq.net/SMA mijn arrangementen van SD-Snatcher muziek kunt vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

tweakraiser

I have such sites to show you

Jaguar645 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:27:
[...]

[afbeelding]

Dat spel dus :P best wel leuk en ligt tegenwoordig al voor €2.50 tot max €10.00 in de budget bakken :P
Oh men,
dat is echt een super spel, het speelt zo lekker ook.
Ik was het weer even vergeten... mmh those old days :)

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42364

Ik zoek de naam van een PC spel...

Ik kreeg het in 1998. Ik weet niks meer van de naam. Het was een DOS spel. dat is 100% zeker.
Het was een komisch race-spel. Je kon racen met een politie auto, een schoolbus en nog wat andere voertuigen. Je kon tegen computerspeler, ghost car, of een maatje.

Level 1 was een soort mijn. Er kwamen soms rotsen naar beneden gevallen. Op dat moment werd je auto geplet en zaten de controls andersom: links=rechts, rechts=links.

Level 2 ???

Level 3 was een sneeuwberg, ook hier kwam af en toe een lawine voorbij. auto geplet...enz

Level 4 of 5 was een tempel. Een berg oprace en uiteindelijk kwam je in een soort tempel terecht.

Verder weet ik niks meer van het spel, maar het was wel HEEL verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39
Anoniem: 42364 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:04:
Ik zoek de naam van een PC spel...

Ik kreeg het in 1998. Ik weet niks meer van de naam. Het was een DOS spel. dat is 100% zeker.
Het was een komisch race-spel. Je kon racen met een politie auto, een schoolbus en nog wat andere voertuigen. Je kon tegen computerspeler, ghost car, of een maatje.

Level 1 was een soort mijn. Er kwamen soms rotsen naar beneden gevallen. Op dat moment werd je auto geplet en zaten de controls andersom: links=rechts, rechts=links.

Level 2 ???

Level 3 was een sneeuwberg, ook hier kwam af en toe een lawine voorbij. auto geplet...enz

Level 4 of 5 was een tempel. Een berg oprace en uiteindelijk kwam je in een soort tempel terecht.

Verder weet ik niks meer van het spel, maar het was wel HEEL verslavend.
Ik weet toevallig welke dat is:

Ignition!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.glade/1027682504-00.gif

inderdaad erg verslavend, via een omweg ook op moderne systemen nog te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lizard op 18-07-2005 01:39 . Reden: plaatje gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42364

Lizard schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:33:
[...]

Ik weet toevallig welke dat is:

Ignition!

inderdaad erg verslavend, via een omweg ook op moderne systemen nog te spelen.
Thnx, idd, dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Gody schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:53:
[...]
"Return Fire" misschien? http://www.gamespot.com/p...turnfire/screenindex.html
Of anders "firepower"?

Return Fire was een geweldig spel btw !
Het lijkt inderdaad verdacht veel op Return Fire. Maar Return Fire is het niet, er waren namelijk geen helicopters in het spel, en ook geen humvees e.d.
De view in het spel was ook recht van boven, totaal geen 3d dus. Maar het idee van het spel lijkt wel vrij het zelfde.

Verder zijn er volgens mij meerdere spellen die Firepower heten. Ik heb even flink gegoogled, en daar zag ik onder andere deze screen: klik. Dat spel is het zeker niet.

Even verder gegoogled kwam ik bij een screen die wel héél erg lijkt op wat ik zoek, helaas werkte de site niet meer vandaar dat ik nu alleen een gecached plaatje heb. Maar ik denk dat het een grote kans is dat dat het spel is wat ik zoek!
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:fbSvJofojA8J:http://www.cd-r-direct.co.uk/AC2Info/Firepower.jpg

Maar wat ik dan niet begrijp: Volgens mij had het spel alleen split-screen mode geen echte netwerk-mode. Dus waarom zie je op de screen 3 players maar geen split-screen.

edit:
goh, ik zie nu dat het schermpje volgens mij wel door drie is gedeeld. Je ziet in elk geval precies daarboven een rode, groene en blauwe tank rondrijen.

[ Voor 7% gewijzigd door Scooper op 18-07-2005 10:22 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 19:50

Captor

Serenity now, insanity later !

Aan de beschrijving te horen lijkt het mij toch firepower.
Lijkt het mischien op deze screenshot ?
Afbeeldingslocatie: http://www.whatisthe2gs.apple2.org.za/the_fairway/game_pages/screen_shots/firepowershot2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Ah dat is'em inderdaad!

Blijkbaar waren er dus wel helicopters. Het is ook zo lang geleden dat ik dat gespeeld heb zeg. Wel vet!

Bedank je wel!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
Dat zei ik, firepower. Bij de diverse site's voor oude game's, iedereen hier bekend, was firepower goed te vinden. Tja google kan niet altijd je beste vriend zijn. PS, firepower liep bij mij op Xp niet goed, dwz onspeelbaar snel.

Ignition was wel heel makkelijk inderdaad :) Was inderdaad erg verslavend, heb het een paar maandjes geleden nog gespeeld op een 166.

Ben nu bezig het oude spel Tyrian onder Windows XP aan de gang te krijgen. Iemand nog ideeen? Los wil ie niet draaien en VMWare is ook geen succes wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:49
Tyrian is goed te draaien met Dosbox :)

Ps: zoeken op Tyrian2000 wil ook wel helpen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thanks, net even gespeeld maar die remake is wel erg slecht. Het ziet er totaal niet zo leuk uit als het origineel. Jammer want ik vond het altijd een super game om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessy
  • Laatst online: 13:23
Hallo,
Bedankt voor ieders reactie! Het is idd Ports of Call! Erg bedankt allemaal :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

Scooper schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:21:
[...]

Het lijkt inderdaad verdacht veel op Return Fire. Maar Return Fire is het niet, er waren namelijk geen helicopters in het spel, en ook geen humvees e.d.
De view in het spel was ook recht van boven, totaal geen 3d dus. Maar het idee van het spel lijkt wel vrij het zelfde.

Verder zijn er volgens mij meerdere spellen die Firepower heten. Ik heb even flink gegoogled, en daar zag ik onder andere deze screen: klik. Dat spel is het zeker niet.

Even verder gegoogled kwam ik bij een screen die wel héél erg lijkt op wat ik zoek, helaas werkte de site niet meer vandaar dat ik nu alleen een gecached plaatje heb. Maar ik denk dat het een grote kans is dat dat het spel is wat ik zoek!
[afbeelding]

Maar wat ik dan niet begrijp: Volgens mij had het spel alleen split-screen mode geen echte netwerk-mode. Dus waarom zie je op de screen 3 players maar geen split-screen.

edit:
goh, ik zie nu dat het schermpje volgens mij wel door drie is gedeeld. Je ziet in elk geval precies daarboven een rode, groene en blauwe tank rondrijen.
Return Fire 1 is volledig top view met een rood en groen tankje, alleen return fire 2 is volledig in 3d. Return fire 1 was inderdaad echt geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Bor de Wollef schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:37:
[...]
Thanks, net even gespeeld maar die remake is wel erg slecht. Het ziet er totaal niet zo leuk uit als het origineel. Jammer want ik vond het altijd een super game om te spelen!
Zoek dan de DOS-versie, en gebruik DosBox om het te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:27:
[...]

Zoek dan de DOS-versie, en gebruik DosBox om het te kunnen spelen.
Ik heb de amiga versie inmiddels al draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132774

Okee, ik zoek een game op de sega megadrive.
het was een game waarbij je skaletten neer moest gooien
met een hakbijl op de helf van een level kon je altijd een kist vol geld vinden.
die kom je op twee manieren paken er naar toe lopen en pakken dan kreeg je.
iets van 100000 punten of je kon je hakbijl er op gooien dan krijg je allemaal lose geld muntstukken.
veder weet ik niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

edit: sorry, verkeerde topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Bor op 20-07-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Geweldig :p dat is hem.
Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Ik ben al tijden op zoek naar een spel die ik vroeger erg veel speelde.
Jammer genoeg weet ik niet veel informatie meer over het spel, maar ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn.

Het doel van het spel was om een beter mileu te beginnen (Een beter milieu begint bij jezelf ;)).
Voor zover ik weet kon je dingen doen zoals: was in de wasmachine doen, dingen in de prullenbak gooien, afwassen. Het klinkt erg saai, maar het was echt een top spel (vond ik). Volgens mij was het spel ook in het nederlands, maar dat weet ik niet meer zeker. Wat ik wel weet is dat het meer dan 8 jaar geleden is (minstens).

Als iemand de titel van dit spel nog weet krijgt hij een lintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 14:50

TXC

Anoniem: 26362 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:23:
Ik ben al tijden op zoek naar een spel die ik vroeger erg veel speelde.
Jammer genoeg weet ik niet veel informatie meer over het spel, maar ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn.

Het doel van het spel was om een beter mileu te beginnen (Een beter milieu begint bij jezelf ;)).
Voor zover ik weet kon je dingen doen zoals: was in de wasmachine doen, dingen in de prullenbak gooien, afwassen. Het klinkt erg saai, maar het was echt een top spel (vond ik). Volgens mij was het spel ook in het nederlands, maar dat weet ik niet meer zeker. Wat ik wel weet is dat het meer dan 8 jaar geleden is (minstens).

Als iemand de titel van dit spel nog weet krijgt hij een lintje :)
Jaa dat spel ken ik. Vroeger op de basisschool mochten we dat altijd spelen. Ik zal eens over de naam nadenken moet er toch op kunnen komen....

als je dan de ramen niet dicht deed, of de deuren niet op slot vordat je ging slapen kamen er inbrekers herinner ik me. En je kon inderdaad douchen, ramen open doen, afval weggooien etc.

[ Voor 11% gewijzigd door TXC op 22-07-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TXC schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:33:
[...]

Jaa dat spel ken ik. Vroeger op de basisschool mochten we dat altijd spelen. Ik zal eens over de naam nadenken moet er toch op kunnen komen....

als je dan de ramen niet dicht deed, of de deuren niet op slot vordat je ging slapen kamen er inbrekers herinner ik me. En je kon inderdaad douchen, ramen open doen, afval weggooien etc.
Ja die!. Eindelijk iemand die het spel ook kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Zoek het topic eens door, gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:49
[rml]Aap in "[ Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een ..."[/rml]

T'is is al meer langsgekomen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door SysRq op 22-07-2005 11:46 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:45:
Zoek het topic eens door, gok ik zo :)
Sorry ;)
Ik zie het nu zelf....

En op
http://216.239.59.104/sea...el&hl=nl&client=firefox-a
staat ook een stukje hier over.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 26362 op 22-07-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122251

Ooit een keer een spel gespeeld op de Commodore64 met 2 draakjes een blauwe en groene geloof ik , was mijn eerste multiplayer game, 2 spelers weliswaar, maar loeiverslavend.
Moest je allemaal bellen spuwen naar vijanden, en ze vervolgens kapot meppen.
Weet alleen niet meer hoe het spel heet ?
Weet iemand of dit spel ook nog voor de PC te krijgen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:21

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Anoniem: 122251 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:55:
Ooit een keer een spel gespeeld op de Commodore64 met 2 draakjes een blauwe en groene geloof ik , was mijn eerste multiplayer game, 2 spelers weliswaar, maar loeiverslavend.
Moest je allemaal bellen spuwen naar vijanden, en ze vervolgens kapot meppen.
Weet alleen niet meer hoe het spel heet ?
Weet iemand of dit spel ook nog voor de PC te krijgen is ?
Bubble Bobble misschien?

http://www.terminalstudio.com/bubble.shtml

dat is een remake voor windows van Bubble Bobble.

[ Voor 10% gewijzigd door Ozzy op 22-07-2005 12:05 . Reden: link toegevoegd. ]

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het spel dat ik zoch heet "Thuis in het milieu".
Het is inmiddels als freeware verspreidbaar.
Dus als iemand dit spel heeft hoor ik de graag even.
Het schijnt ook te werken met Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Ik kan me nog een heel oud spel herinneren op de PC (of Cdi) waarbij je begon op de planeet aarde (of iets vergelijkbaars) waar je grondstoffen moet zien te krijgen om ruimteschepen mee te maken. Met die ruimteschepen kan je andere planeten en rassen veroveren voor meer grondstoffen.

Het is allemaal een beetje wazig nog, ik weet alleen wel dat tijdens het vechten (galactisch) je allemaal rode en blauwe stipjes zag bewegen wat moest lijken op ruimteschepen en die elkaar neerschoten. Volgens mij was het een turnbased strategie en waren die gevechten niets anders dan een graphische tentoonstelling van army X vs army Y (waarvan de uitkomst dus al 'berekend' is)

Ik kan me herinneren dat ik toen gewoon een leger had van een paar honderd simpele scheepjes die op een gegeven moment werden AFGESLACHT door 2 of 3 cruisers (of destroyers)

in de ruimteschepen zat zeg maar een hierarchy, in de zin van

scout
fighter
destroyer
cruiser

Het is allemaal erg lang geleden dat ik dat spel heb gezien/gespeeld en ik dacht er ineens aan toen ik dit topic zag, dus ik denk wie weet kent iemand het.

... schiet me net te binnen, je had ook upgrades/research voor je ruimteschepen. Ik kreeg namelijk ooit een technology van een of ander ras daar waardoor ik ineens de technology had om de wapens voor een destroyer (of de destroyer zelf) te maken.

Wie kan er uitmaken waar ik het over heb? (Ik zelf niet dus haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

Doet me aan masters of orion denken... zelf heb ik enkel deel 2 gespeeld en dat is gedetailleerder geavanceerder als wat jij hier vertelt, maar misschien is de originele wat je zoekt?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 117217 op 28-07-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

De omschrijving doet me vaag denken aan Reunion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Jaaaa, dat was de naam van het spel!
Kheb even snel naar screenshots gezocht en kwam daar ook een plaatje tegen van de cd zelf. Herinner ik me ineens dat mijn broer het spel origineel gehad heeft, toch es ff vragen of hij die nog heeft dan.

Een paar screenshots :
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion1.png
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion4.png
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion6.png
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion7.png

goh, het zelfs al abandonware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 08:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Heb gezocht maar niets gevonden, het was een bar spelletje waarbij je cocktailt moest maken. Het was allemaal cartoony gemaakt, niet echt 3D. Mensen vroegen om een 'shot of whiskey', 'gin and tonic' en dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor

Captor

Mijn geheugen laat me weer eens in de steek. Ik zoek de naam van een spel uit ik denk ongeveer 1992. Het was een vliegspel, geen simulatie meer actie, met volgens mij F16's ofzo (pin me er niet op vast) waarbij je missie's moest uitvoeren. Ik kan me alleen nog herinneren dat het voor toendertijd het mooiste vliegspel was wat er te krijgen was en dat tijdens de installatie alle maps e.d. gerenderd of berekend moesten worden en dat dit heel lang duurde op een 486 :)
Ik weet het, een beetje brakke omschrijving, maar dit is het enige wat ik me er nog van kan herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dat zou heel goed Strike Commander kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deTwisj schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:38:
Jaaaa, dat was de naam van het spel!
Kheb even snel naar screenshots gezocht en kwam daar ook een plaatje tegen van de cd zelf. Herinner ik me ineens dat mijn broer het spel origineel gehad heeft, toch es ff vragen of hij die nog heeft dan.

Een paar screenshots :
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion1.png
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion4.png
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion6.png
http://www.abandonia.com/games/150/images/games/Reunion7.png

goh, het zelfs al abandonware
Klopt, Grandslam is (helaas) al 10 jaar failliet en ze hebben de rechten vrijgegeven. Reunion heb ik zelf ook nog origineel, fantastisch spel...de intro alleen al, gigantisch lang, mooi getekend, volledig met (als je het nu luistert heel slechte) spraak. Heb hem alleen nooit uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor

Captor

DroogKloot schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:30:
Dat zou heel goed Strike Commander kunnen zijn.
Super bedankt ! dat is um inderdaad :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thelegacy.de/pics/screen/s/strikecommander_3.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik zoek een spel waarbij je een marine was, een groen poppetje, en dan moest je allemaal wezens die de aarde waren ingekomen doodmaken. Je had geloof ik een BFG9000 en een double-loops shotgun. Het was een 3d shooter... Ook was het opgedeeld in drie verschillende episodes...

iemand? }:O :o

maar goed, serieus. Ik had vroeger een spelcomputer geleend van iemand, waarbij er volgens mij diskettes in moesten. Het was volgens mij een kleurenspel, waarbij je steeds een lift in moest ofzo. Meer kan ik er niet van maken. Weet ook niet welk type computer het was, je had iig choplifter er ook op staan. Maar dat met die liften is me bijgebleven.

[ Voor 37% gewijzigd door meelmark op 01-08-2005 14:52 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 16:45
meelmark schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:51:
ik zoek een spel waarbij je een marine was, een groen poppetje, en dan moest je allemaal wezens die de aarde waren ingekomen doodmaken. Je had geloof ik een BFG9000 en een double-loops shotgun. Het was een 3d shooter... Ook was het opgedeeld in drie verschillende episodes...

Doom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 17:51

Shin_Alu

Ranger/Ninja

maar goed, serieus. Ik had vroeger een spelcomputer geleend van iemand, waarbij er volgens mij diskettes in moesten. Het was volgens mij een kleurenspel, waarbij je steeds een lift in moest ofzo. Meer kan ik er niet van maken. Weet ook niet welk type computer het was, je had iig choplifter er ook op staan. Maar dat met die liften is me bijgebleven.
Die eerste heeft nooit bestaan >:) Doom 1 had episodes maar geen dubbelloops shotgun, Doom 2 had geen episodes en Final Doom was opgesplitst in 2 verschillende episodes/spellen

Choplifter is uitgekomen op de C64 en een aantal Atari's. Dat met die liften, dat was om het eind van een level ofzo? Verder zegt het nog niet zoveel, maar lijkt me een top-down iets

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zaten er gesproken teksten in zoals "Another visitor. Stay a while.......Stay FOREVER" en "Destroy him my robots" in ? dan is het waarschijnlijk "Impossible Mission"

Als het een spelletje was waarin je in een gebouw rondliep met allerlei liften, en deuren waar mannetjes uitkwamen die je moest neerschieten, dan was het waarschijnlijk "elevator action"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134358

hey, mooi topic dit!

ik zoek een spel wat je van boven af zag, je stond dan in een veld en er kwaamen overal monsters vandaan, tijdens het spel kreeg je power ups zoals beter wapens, of sneller schieten.

als ik het goed heb kon je ook nog lvl up en dan kon je ook nog extras kiesen. je had verschillende speelmodes zoals tegen de tijd, of modes waarin je steeds in een hoger lvl kwam en daar weer moeilijker vijanden had...

het spel zelf is volgens mij nog niet zo heel oud zn 2 jaar mischien, maar ik speelde het toen altijd en was er totaal verslaafd aan, aleen ik kom nie meer op de naam :(

ik weet nog wel dat je je scores on-line kon vergelijken met andere spelers....

alvast bedankt voor de gouden tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134358 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:53:
hey, mooi topic dit!

ik zoek een spel wat je van boven af zag, je stond dan in een veld en er kwaamen overal monsters vandaan, tijdens het spel kreeg je power ups zoals beter wapens, of sneller schieten.

als ik het goed heb kon je ook nog lvl up en dan kon je ook nog extras kiesen. je had verschillende speelmodes zoals tegen de tijd, of modes waarin je steeds in een hoger lvl kwam en daar weer moeilijker vijanden had...

het spel zelf is volgens mij nog niet zo heel oud zn 2 jaar mischien, maar ik speelde het toen altijd en was er totaal verslaafd aan, aleen ik kom nie meer op de naam :(

Alien Shooter ?

Afbeeldingslocatie: http://www.reflexive.net/arcadeimages/ss/134Thumb1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.reflexive.net/arcadeimages/ss/134Thumb4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38978

Hey, nou, zo'n topic ben ik al dagen naar op zoek....ga ook ff een gooi wagen...

ben op zoek naar een redelijk nieuw spel op de ps2 (geloof ik)

het is een puzzelspel, waarbij je een chromen bal moet rollen over één of ander parcours...geloof dat het allemaal van die vage levels zijn, in de lucht.

Volgens mij komt er een soortgelijk spel uit op de PSP.

ik heb echt overal gezocht op PS2-puzzle-games, maar kan echt niks vinden. EN ik zou toch zweren dat ik bij bijv. Gamekings een keer een review voorbij heb zien komen

ik kom hierop omdat ik flipnic heb zitten spelen...dat lijkt er qua rollende ballen door lucht-levels erg veel op....een aanrader trouwens, een hele leuke pinball-variant op de ps2

wie o wie kan me helpen aan de naam van de game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:07

Clush

Do as I say...

katamari damacy?

je omschrijving doet me ook denken aan "rollin' ", maar dat is een iets ouder spel en volgens mij niet voor de playstation...

[ Voor 81% gewijzigd door Clush op 03-08-2005 10:30 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Anoniem: 134358 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:53:
hey, mooi topic dit!

Klinkt als Crimsonland: http://crimsonland.reflexive.com/crimsonland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 38978 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:59:
Hey, nou, zo'n topic ben ik al dagen naar op zoek....ga ook ff een gooi wagen...

ben op zoek naar een redelijk nieuw spel op de ps2 (geloof ik)

het is een puzzelspel, waarbij je een chromen bal moet rollen over één of ander parcours...geloof dat het allemaal van die vage levels zijn, in de lucht.
Monkeyball. Saai spel imho trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134358

dat is hem, heel hartelijk bedankt :) heb ik weer wat te doen in de vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
Leuk spel! Best verslavend omdat je steeds nieuwe betere guns en merks krijgt. Jammer dat die merks niet altijd even geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38978

Bor de Wollef schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:00:
[...]

Monkeyball. Saai spel imho trouwens.
Hmmm.....spinout op de ps2 lijkt er eigenlijk het meest op (vond ik net ergens...)
maar vond ook een pc-game "balance"....volgens mij is dat hem gewoon...zal dan wel niet op de ps2 zijn geweest, heb ik me dan zo vergist ?? hihihi

nou ja
thnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Last Call
Booth schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:50:
Heb gezocht maar niets gevonden, het was een bar spelletje waarbij je cocktailt moest maken. Het was allemaal cartoony gemaakt, niet echt 3D. Mensen vroegen om een 'shot of whiskey', 'gin and tonic' en dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 38978 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Hmmm.....spinout op de ps2 lijkt er eigenlijk het meest op (vond ik net ergens...)
maar vond ook een pc-game "balance"....volgens mij is dat hem gewoon...zal dan wel niet op de ps2 zijn geweest, heb ik me dan zo vergist ?? hihihi

nou ja
thnx anyway
Marble maddness zou ook nog kunnen. kweet alleen niet of ie op de PS2 is uit gekomen

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151429

Cops 'n Robbers? Er zijn meerdere versies van dit spel (van hele oude arcade machines uit de jaren '70 tot de Atari's en de C16 & C64) Ik zoek naar screenshots voor je, zodra ik er wat vind zal ik links bijplaatsen.

Hier de C16/C64 versie
Afbeeldingslocatie: http://www.c64.com/files/pics/small/c/copsandrobbers-ingame2.gif

Hier het spel 'Elevator Action', ook verkrijgbaar geweest op de Atari & C64
Afbeeldingslocatie: http://images.webmagic.com/klov.com/screens/E/zElevator_Action.png

En als laatste (en dan geef ik het op) een screenshot van Impossible Mission 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.c64.com/files/pics/small/i/impossible_mission-ingame2.gif

Er was ook nóg een spel op de C64 (die best wel 's zou kunnen zijn die je zoekt), met betere graphics dan bovenstaande games, en waar je ook achter schuifdeuren kon schuilen en met liften van niveau kon veranderen. Een beetje stealthy platformer, als iemand mij op de naam van die game kan helpen.... graag! Zijn we misschien allebei mee geholpen. (Het zou best wel 's een vervolg van een game kunnen zijn maar weet 't niet zeker)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 151429 op 07-08-2005 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127331

Hé, leuke topic.

Ik weet er ook nog een, waarvan ik al jaren de naam probeer te herinnneren. Dit is wat ik me kan herinneren:
  • Het spel komt het XT tijdperk, dus waarschijnlijk meer dan 15 jaar oud.
  • Multiplayer optie, maar wel op één PC op hetzelfde toetsenbord.
  • Je bestuurde een vogel die kon lopen en vliegen en het doel was om boven op je tegenstander te landen.
  • Wat ik me kan herinneren één vast scherm (zij-aanzicht) per gevecht. Je kon dus niet scrollen.
  • Beetje overbodig om te zeggen, maar het is een 2D game.
Nou, ik ben benieuwd of iemand het zich kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 15:28
Anoniem: 127331 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:23:
Hé, leuke topic.

Ik weet er ook nog een, waarvan ik al jaren de naam probeer te herinnneren. Dit is wat ik me kan herinneren:
  • Het spel komt het XT tijdperk, dus waarschijnlijk meer dan 15 jaar oud.
  • Multiplayer optie, maar wel op één PC op hetzelfde toetsenbord.
  • Je bestuurde een vogel die kon lopen en vliegen en het doel was om boven op je tegenstander te landen.
  • Wat ik me kan herinneren één vast scherm (zij-aanzicht) per gevecht. Je kon dus niet scrollen.
  • Beetje overbodig om te zeggen, maar het is een 2D game.
Nou, ik ben benieuwd of iemand het zich kan herinneren.
Dat spel heet Conquest
Uit 1983 door windmill software, ook bekend van digger: Afbeeldingslocatie: http://nimbus.dcsc.tudelft.nl/users/xtc/pix/conquest.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46135

joust natuurlijk en het is nog veel ouder dan 15 jaar want die xt versie is een update van de oude vic20 versie

http://www.tomheroes.com/...20Faces/joust_turmoil.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 46135 op 09-08-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127331

Jaja, dat is hem: Conquest! Wat heb ik daar veel plezier aan beleefd. Vooral met z'n tweeen erg leuk. Tijd om mijn broer weer eens uit te dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
10/08: deze staat nog open

Ik heb hier iets wat niemand misschien meer weet... heeeeeeeel oud spel, echt heel oud.

Het was een computer, en aan het toetsenbord zat een DISK 5 1/4 voor zo ver ik kan herinneren (maar ik kan het mis hebben). Het moet een jaar of... 13/14/15 jaar terug zijn geweest. Het scherm was geel/zwart geloof ik.

Ik speelde een spel, waarbij je een mannetje speelde wat een prinses moest redden. Het was dus ook in die geel/zwarte kleuren. Het was een soort - echt heeeel ouderwets - platform game, en je moest van blok naar blok springen. Het is way back in mijn tijd, dus weet er weinig van te omschrijven. Zegt het iemand iets??
==> het was van links naar rechts de platform (je begon links, en moest naar rechts. ik weet niet of alles in 1 keer in beeld stond eigenlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door meelmark op 10-08-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Anoniem: 151429 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 04:42:
[...]

Hier de C16/C64 versie
Er was ook nóg een spel op de C64 (die best wel 's zou kunnen zijn die je zoekt), met betere graphics dan bovenstaande games, en waar je ook achter schuifdeuren kon schuilen en met liften van niveau kon veranderen. Een beetje stealthy platformer, als iemand mij op de naam van die game kan helpen.... graag! Zijn we misschien allebei mee geholpen. (Het zou best wel 's een vervolg van een game kunnen zijn maar weet 't niet zeker)
bedankt voor je hulp, maar nee, dit is het niet. Ik ga nog eens goed nadenken wat er allemaal precies was, want het blijft nog oppervlakkig ja! Bedankt voor de hulp iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meelmark schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:56:

Ik heb hier iets wat niemand misschien meer weet... heeeeeeeel oud spel, echt heel oud.

Het was een computer, en aan het toetsenbord zat een DISK 5 1/4 voor zo ver ik kan herinneren (maar ik kan het mis hebben). Het moet een jaar of... 13/14/15 jaar terug zijn geweest. Het scherm was geel/zwart geloof ik.

Ik speelde een spel, waarbij je een mannetje speelde wat een prinses moest redden. Het was dus ook in die geel/zwarte kleuren. Het was een soort - echt heeeel ouderwets - platform game, en je moest van blok naar blok springen. Het is way back in mijn tijd, dus weet er weinig van te omschrijven. Zegt het iemand iets??
==> het was van links naar rechts de platform (je begon links, en moest naar rechts. ik weet niet of alles in 1 keer in beeld stond eigenlijk.
1ste waar ik aan moet denken: Hunchback

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Hoe heet dit spel ook alweer?
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/1546/vliegspelletje3zf.jpg

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Bor

Bor

Sopwith camel oid? Of zit er nu naast?

[ Voor 47% gewijzigd door Bor op 11-08-2005 12:58 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

meelmark schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:56:

Mja, er zijn een hoop platformspellen uit die tijd. Weet je ook iets over de context van het spel? Anders kun je bij bv mobygames action/adventure, dos, platform en een jaartal intikken en kijken wat je vind. Je krijgt dan een lijstje als dit (nog zonder jaartal). Het zijn er minder dan 50.. misschien zie je een naam die je herkent..

Zomaar wat bekende titels, waarvan de tijd overeen komt (jill of the jungle, prince of persia, blackthorne, indiana jones & the temple of doom)

[ Voor 6% gewijzigd door SilentStorm op 11-08-2005 13:54 ]

Localhost is where the heart is

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:58:
Sopwith camel oid? Of zit er nu naast?
Sopwith inderdaad en van wat ik net las, is het tegenwoordig freeware dus doe een search naar Sopwith of Sopwith 2. Ik kan niet verifiëren of het Freeware is, dus zal maar niet gelijk linkje posten ;)

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Hey thanks, het is idd sopwith. :)

[ Voor 3% gewijzigd door RobzQ op 11-08-2005 20:00 ]

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 13:09

wasco

brightest crayon in the box

ik zoek een spel

het was volgens mij onderdeel van zo'n microsoft game pack, je weet wel, allemaal zo kleine spelletjes.
Het doel was een bepaalde blok vrij te spelen. Het is een beetje zoals die spelletjes waarbij je blokjes genummerd van 1 tot 9 op de goeie plaats moet schuiven, en waarbij er 1 vrije ruimte is.
Dit spel was ook zo, maar het werd altijd moeilijker en verschillende blokken enzo.
ik ben het ook met een crash kwijt geraakt, en ik dacht er zoeven terug aan.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04-2022

Kassie2

That's a no-brainer!

Ik ben op zoek naar (voor mij) heel oud DOS spel. Volgens mij was het nog op een computer met 1 kleurig beeldscherm. Het spel bestond uit 4 levels, waarbij je van lift tot lift moest zien te komen. Je zag het gebeuren vanaf top view. Je was volgens mij een boef dat volgens mij een politie bureau (met heel veel cops) binnen kwam wandelen, om ze om te schieten. Na de vier levels kon je gerust weer terug naar het eerste level om weer helemaal opnieuw te beginnen in dat level, alsof er niks gebeurd was.

Ik heb van alles al terug kunnen vinden, waaronder mijn geliefde "Wings of Fury", maar helaas dit spel kom ik maar niks van te weten. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RobzQ schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:00:
Hey thanks, het is idd sopwith. :)
Graag gedaan :) Leuk spel is dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik speelde een spel, waarbij je een mannetje speelde wat een prinses moest redden.
Fee ?

Je speelde een fee die een princes oid moest redden. Maar helaas - voor jou dan - was dit spel al in kleur. Lijkt het daar een beetje op?

[Ik kan helaas geen linkje vinden, mede omdat ik op smallband zit]

[ Voor 13% gewijzigd door Nick The Heazk op 13-08-2005 11:47 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Ik zoek een spel, in de tijd van de sega mastersystem. Het was een vecht spel, en de eindbaas was volgens mij iets van een hyena ofzo. Ik weet het niet zeker maar volgens mij vechtte je ook gewoon met dieren. Kan iemand mij asjeblieft helpen. Ik heb dat spel helemaal kapot gespeeld vroeger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Anoniem: 105012 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:00:
Ik zoek een spel, in de tijd van de sega mastersystem. Het was een vecht spel, en de eindbaas was volgens mij iets van een hyena ofzo. Ik weet het niet zeker maar volgens mij vechtte je ook gewoon met dieren. Kan iemand mij asjeblieft helpen. Ik heb dat spel helemaal kapot gespeeld vroeger :P
Dat klinkt als Lion King .... eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63711

Nou dan vraag ik ook maar ff naar een spel,

Het was een spel voor op de NES en je zat op een fiets en je kon het met zen 2e doen (splitscreen). Met die fietsen moest je dan door levels heen stunten... van paaltje naar paaltje springen, wheelies maken etc etc. De levels waren 2d van links naar rechts..... beetje speelse graphics dus niet zoiets als het oude spel bmx ofzo ... gewoon echt 2d.

Laat maar wat horen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144485

Ik zoek de naam en eventueele Url als iemand het weet van een spel dat ik vroeger samen met me nichie speelde.
Het was een soort space invaders setting, alleen vloog je nu rechtdoor door de ruimte zeg maar, en kwam je steeds een wave monsters tegen per level
die monsters lieten af en toe een powerup vallen waardoor je harder schoot
de game was geloof ik een oud zwart wit dos game, je kon alleen met je pijltjestoetsen bewegen en spatiebalk vuren

wie o wie weet wat ik bedoel? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 63711 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:23:

Het was een spel voor op de NES en je zat op een fiets en je kon het met zen 2e doen (splitscreen). Met die fietsen moest je dan door levels heen stunten... van paaltje naar paaltje springen, wheelies maken etc etc. De levels waren 2d van links naar rechts..... beetje speelse graphics dus niet zoiets als het oude spel bmx ofzo ... gewoon echt 2d.

Laat maar wat horen ^^
Excitebike misschien?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41839

Ik zoek een oud spel, waarschijnlijk van de sega of de nes, wat je van boven zag en waarin je baddies moest vechten. Wat ik nog weet is dat je 3 personages kon selecteren. Eén die aanviel met de vuist, één met een boomerang en één met een machinegeweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Anoniem: 144485 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:43:
Ik zoek de naam en eventueele Url als iemand het weet van een spel dat ik vroeger samen met me nichie speelde.
Het was een soort space invaders setting, alleen vloog je nu rechtdoor door de ruimte zeg maar, en kwam je steeds een wave monsters tegen per level
die monsters lieten af en toe een powerup vallen waardoor je harder schoot
de game was geloof ik een oud zwart wit dos game, je kon alleen met je pijltjestoetsen bewegen en spatiebalk vuren

wie o wie weet wat ik bedoel? ;(
Je wilt niet weten hoeveel van deze space shooters zijn gemaakt. Herinner je nog andere details van het spel?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:55
Ook ik ben op zoek naar een naam van een spel-->

Platform
Atari ST 1040

Spelbeschrijving
Je begon in een autootje dat á la nightrider uit een vrachtwagen kwam en vervolgens moest je rijden, schieten en je kon ook auto's de baan afdrukken :P
Multiplayer was geloof ik ook mogelijk, maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrClearbottom schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:02:
Ook ik ben op zoek naar een naam van een spel-->

Platform
Atari ST 1040

Spelbeschrijving
Je begon in een autootje dat á la nightrider uit een vrachtwagen kwam en vervolgens moest je rijden, schieten en je kon ook auto's de baan afdrukken :P
Multiplayer was geloof ik ook mogelijk, maar weet ik niet zeker.
Spyhunter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je begon in een autootje dat á la nightrider uit een vrachtwagen kwam en vervolgens moest je rijden, schieten en je kon ook auto's de baan afdrukken
james bond denk ik, tenminste als je uiteindelijk ook met die auto upgrades kon kopen en onder water kon op een bepaald level?

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:55
GambitRS schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:21:
[...]

james bond denk ik, tenminste als je uiteindelijk ook met die auto upgrades kon kopen en onder water kon op een bepaald level?
Lijkt er wel een beetje op, maar 't is hem niet. Denk dat ik zo'n simpele naam als James Bond ook el onthouden zou hebben :) Maar thnx voor input iig.
Dit zou hem eventueel kunnen zijn, ik kan alleen geen goede screenshots / info vinden van het spel op de atari :'(

Nog wat extra info (wat ik me kan herinneren):
- Het spel wordt gespeeld vanuit een bovenaanzicht
- Je speelt in een witte auto (met multiplayer de tweede speler een gele)
- Op een gegeven moment kom je een helicopter tegen die je probeert te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08
DrClearbottom schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:54:
[...]

Lijkt er wel een beetje op, maar 't is hem niet. Denk dat ik zo'n simpele naam als James Bond ook el onthouden zou hebben :) Maar thnx voor input iig.

[...]

Dit zou hem eventueel kunnen zijn, ik kan alleen geen goede screenshots / info vinden van het spel op de atari :'(

Nog wat extra info (wat ik me kan herinneren):
- Het spel wordt gespeeld vanuit een bovenaanzicht
- Je speelt in een witte auto (met multiplayer de tweede speler een gele)
- Op een gegeven moment kom je een helicopter tegen die je probeert te slopen
Als je me even toevoegd op msn (clearscreen@lycantrope.com).. Heb ik wat hele leuke ehhhh.... screenshots ;)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:08
OK, ik zoek me helemaal rot naar een spelnaam.

Hetgeen wat ik weet is dat het een redelijk (onbekende) nieuwe(ws 2005) adventure is.

Je speelt een inspecteur(weet eigenlijk niet of het mannelijk of vrouwelijk was) naar aanleiding van een moord, het spel bleek rare plotwendingen te hebben en vrij spannend. Qua GFX is het een spel in de zin want monkey island, etc , je ziet dus 2d een char lopen en kan dingen aanklikken.

Ik heb me werkelijk waar helemaal rot lopen zoeken op game sites ect, maar tis gewoon te lasrig zonder naam, tenzij je Battlefield 2, WoW of Colin MC Rae als spelnaam bent vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Carel schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:13:

Hetgeen wat ik weet is dat het een redelijk (onbekende) nieuwe(ws 2005) adventure is.

Je speelt een inspecteur(weet eigenlijk niet of het mannelijk of vrouwelijk was) naar aanleiding van een moord, het spel bleek rare plotwendingen te hebben en vrij spannend. Qua GFX is het een spel in de zin want monkey island, etc , je ziet dus 2d een char lopen en kan dingen aanklikken.

Ik heb me werkelijk waar helemaal rot lopen zoeken op game sites ect, maar tis gewoon te lasrig zonder naam, tenzij je Battlefield 2, WoW of Colin MC Rae als spelnaam bent vergeten :P
Indien nieuw : CSI Miami in game vorm ofzo ?

Indien heel oud, maar b.v. remake: RA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 20:00
Anoniem: 63711 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:23:

Laat maar wat horen ^^
Doet me denken aan Unirally, maar dat was SNES:
Afbeeldingslocatie: http://www.emunova.net/img/jeux/230.png
misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:08
Khaine666 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:46:
[...]

Indien nieuw : CSI Miami in game vorm ofzo ?

Indien heel oud, maar b.v. remake: RA
Nee, helaas is het ook niet CSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020

Black Mirror? Je speelt een vent met lange haren, dus daar zou je in de war van kunnen raken in de verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.futuregames.cz/poselsmrti/images/Screenshots/Chodba.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Laatst online: 20-06 09:50

Tys

Euh, ik had vroeger een spel, dat was gewoon zo'n standaard 2d shooter (zoals duke nukem etc), maar je kon met je mannetje vliegen, en je kreeg leven/energie uit een frisdrankautomaat.

O ja, je moest vrouwen redden, en je had de meest vreemde wapens, je liep 3/4 van de tijd rond in een riool, maar voor rest weet ik er niets meer van.

Was heel leuk spel, maar kan het niet vinden zonder naam, iemand een idee?

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thiaz schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:52:
Euh, ik had vroeger een spel, dat was gewoon zo'n standaard 2d shooter (zoals duke nukem etc), maar je kon met je mannetje vliegen, en je kreeg leven/energie uit een frisdrankautomaat.

O ja, je moest vrouwen redden, en je had de meest vreemde wapens, je liep 3/4 van de tijd rond in een riool, maar voor rest weet ik er niets meer van.

Was heel leuk spel, maar kan het niet vinden zonder naam, iemand een idee?
Halloween Harry ? Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 14:50

TXC

Ik kreeg herinneringen aan "Hopkins, FBI", maar die is al wel enkele jaartjes oud...

Those where the good times :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Laatst online: 20-06 09:50

Tys

Ja, dat is hem :D, dankje, perfect, hier ga ik weer uren mee slijten :P

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zoek het spel HOOVER, het zat geloof ik bij 98 plus, weet iemand waar je die nog **gratis** Kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 22:20
Het spel was een soort strategie waarbij je volgens mij met een soort vikingen een dorpje moest opbouwen waarbij je windmolens, bakkerijen en dergelijke moest bouwen voordat je nieuwere technieken kon gebruiken. De mannen zochten naar vlees, terwijl de vrouwen de was deden en de akkers verzorgden

Verder wat me bijgebleven is, is dat je je volk kon uitbreiden door stelletjes te vormen. Deze stelletjes gaf je dan een huis waarna ze samen kindjes maakten (je zag dit door de hartjes die dan uit het huisje kwamen).

Kwa tijd was het volgens mij een beetje op de overgang van Dos naar win95, dus ergens tussen 1994 en 1996 schat ik zo.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

cenix schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:14:
Het spel was een soort strategie waarbij je volgens mij met een soort vikingen een dorpje moest opbouwen waarbij je windmolens, bakkerijen en dergelijke moest bouwen voordat je nieuwere technieken kon gebruiken. De mannen zochten naar vlees, terwijl de vrouwen de was deden en de akkers verzorgden

Verder wat me bijgebleven is, is dat je je volk kon uitbreiden door stelletjes te vormen. Deze stelletjes gaf je dan een huis waarna ze samen kindjes maakten (je zag dit door de hartjes die dan uit het huisje kwamen).

Kwa tijd was het volgens mij een beetje op de overgang van Dos naar win95, dus ergens tussen 1994 en 1996 schat ik zo.

Iemand?
Het ligt op het puntje van m'n tong.

Wast Beasts 'n' Bumpkins ? Of zit ik in de war momenteel ?

Ik kan me helemaal in je omschrijving inleven namelijk !

[ Voor 8% gewijzigd door Khaine op 19-08-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 22:20
@Khaine666: nee helaas, dat spel is het niet.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst het topic door om te kijken of het door jou gezochte spel al langsgekomen is